• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Jakie rosliny pnace i zwisajace na balkon? Dodaj do ulubionych

  • 19.04.12, 12:52
    Dzien dobry
    Bardzo prosze o pomoc gdyz w tym roku chcialabym po raz pierwszy obsadzic swoj balkon jednak nie mam za grosz wiedzy na ten temat :-( Na przodzie chce posadzic surfinie zwisajace natomiast po bokach cos pnacego tak aby sie ladnie i kolorowo rozroslo. Pod sufitem tez mogloby cos zawisnac :-)
    I teraz takie pytanko - jakie surfinie beda rosly i kwitly jednoczesnie oraz osiagna taka sama dlugosc (chcialabym aby byla to kolorowa kompozycja ale w ostatecznosci zdecyduje sie na jeden kolor)?
    Z boku przy scianie i pod sufitem - ktore rosliny tez beda rownoczesnie kwitly oraz nadawaly sie do wspolnego posadzenia?
    Hmm, marzy mi sie takie ukwiecone kolorowe miejsce szkoda tylko ze nie wiem jak sie do tego zabrac...:-(
    Jeszcze wspomne, ze rozgladalam sie juz i pnacych roslin najbardziej spodobaly mi sie wilce, powojniki oraz groszki pachnace. Jest tez sliczna gipsowka ale to chyba nie jako pnocze?
    Bardzo prosze o pomoc i rozjasnienie tego metliku w mej glowie :-)
    Edytor zaawansowany
    • 19.04.12, 13:16
      Witaj,
      Podstawowe 2 pytania to czy na swoim balkonie masz warunki do hodowania roślin wiszacych (jeśli balkon jest na 8 pietrze wieżowca gdzie hulają wiatry, to nie polecam) i czy zdajesz sobie sprawę że podlewanie takich wiszacych doniczek może być sporym problemem, a latem trzeba czasem robić to 2 razy dziennie. Tym bardziej, że rozrośniętym surfiniom tzreba codziennie usuwac przekwitnięte kwiaty...
      Gipsówka nie jest pnączem, ale szybko rosnie, jest łatwa w uprawie i wdzięcznie wygląda. To raczej do donicy stojącej na podłodze.Groszek pachnący i wilce jak najbardziej polecam, bedziesz mogła z nich nawet sama uzyskać nasiona na przyszły sezon. Jesli uda Ci się znaleźć pisankę jaśminową to kup koniecznie sadzonkę, rośnie chyba najszybciej ze wszystkich roslin jakie znam, ma mase białych kwiatów i bardzo chetnie obrasta każdą podpore.
      • 19.04.12, 13:28
        Dziekuje bardzo za odpowiedz :-)
        Moj balkon znajduje sie na parterze od strony najprawdopodobniej wschodniej.

        A czy ten groszek i wilec mozna siac razem? Zakwitna w jednym czasie?
        No i czy w/w rosliny beda kwitly jednoczesnie z surfiniami?

        Co do gipsowki - czy zatem nadaje sie ona do posadzenia pod sufitem oraz z czym mozna by to ladnie polaczyc?

        pozdrawiam
    • 19.04.12, 17:04
      Zwisac bedzie jeszcze pelargonia bluszczolistna i werbena.
    • 19.04.12, 19:24
      A czy ktos moze mi podpowiedziec jakie gatunki surfinii mozna posadzic w jednej skrzynce tak aby byly mniej wiecej tej samej dlugosci i razem kwitly? Chodzi mi o te zwisajace aby tworzyly roznobarwna kompozycje - myslalam o trzech kolorach - bialym, fiolecie oraz fuksji. Ktora z roslin wspinajacych bedzie dobra do jednoczesnego posadzenia przy scianie? Wilec, powojnik, powoj? Super by bylo gdyby to wszystko razem zakwitlo :-).
      • 19.04.12, 22:04
        Ja mam białe i fioletowe :) ale surfinie, jak każde inne kwiaty, trzeba dobrze nawozić, aby rosły ładnie i kwitły :)
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.