Dodaj do ulubionych

straszliwe chwasty w ogródku-jak zlikwidować

31.01.19, 10:59
Jestem kompletnie zielona w zakresie ogrodnictwa. Dostałam mikroogródek (około 30 m kw) koło domu. Jest tam głównie trawa i kilka drzewek, troche krzaków. I niesłychane kłębowisko chwastów.
Plan mam taki, że chcę pozbyć się chwastów i zasadzić od nowa trawę - to na początek. Ogródek nie był uprawiany ładnych parę lat, jest zaniedbany. Ubiegłego lata pozbierałam wszelkie śmieci, patyki, liście etc, skosiłam trawę i próbowałam przekopać ogródek, żeby wybrać te chwasty (to za radą ekologicznie zorientowanej znajomej działkowiczki). Okazało się, że nikt nie był w stanie wbić wideł ani łopaty, bowiem paskudne chwasty pod ziemią mają skołtunione kłącza.
Następnie doradzał mi stary działkowicz, który zalecił spryskanie chwastów straszliwym randapem. Zrobiliśmy to (tak, wiem, odchodzi sie już od tego) poprawiając potem dwukrotnie (pogoda ok, brak wiatru, brak deszczu), liście chwastów trochę uschly, ale potem wszystko na nowo powstało. Potem przyszła jesień i zima i nic nie było robione.
I teraz nie bardzo wiem co mam robić. Randap nie dał rady i niby powinnam powtórnie spryskać chwasty, ale w sumie nie bardzo chcę go używać, to szalenie toksyczny środek. Nie wiem czy da się pozbyć chwastów samym ich wykopaniem. Tylko jak to zrobić? Wynająć rosłych chłopów do kopania?
Trochę się gubię, doradzają mi dwa różne obozy, mam wrażenie że nic nie działa, a chcę ruszyć tej wiosny. Proszę o poradę.
Aha, nie wiem jaki to rodzaj chwastów, ale znajoma od lat walczy z takimi u siebie (na mniejszą skalę) tez pryskając je randapem, a one znów rosną. Także jakieś wyjątkowo uparte.
Edytor zaawansowany
  • horpyna4 31.01.19, 14:44
    Niewykluczone, że masz takie chwasty, których nasiona wschodzą po kilku latach leżenia w ziemi. Na coś takiego żaden randap nie pomoże.