Czarna agrowłóknina, kora a nawożenie Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Myślę ,ze nie jestem jedyną osobą, która ma taki problem. A mianowicie - jak
    nawozic rośliny, pod którymi jest czarna agrowłókina , na niej jeszcze
    warstwa kory. Odkrywac to wszystko, czy nawozić jedynie dolistnie ? Ale
    nawozy jesienne dolistne ? , nie znam takiej postaci.
    Pozdrawiam. Halszka
    • Nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się, że agrowłóknina jest przepuszczalna.
      Musi być :) Więc skoro przepuszcza wodę deszczową, to przepuści i nawóz.
      --
      ██ Nike .
    • A mianowicie - jak
      > nawozic rośliny, pod którymi jest czarna agrowłókina

1) Nawozem w płynie można podlewać bez problemu.

2) W przypadku nawozu stałego (np. obornik, kompost, granulki) najlepiej dać go
      pod włókninę.
      • nie jestem przeciwnikiem nawożenia ale stosowania agrowłokniny a sposób
        nawożenia podałem w poprzednim poscie
        • ja mam od kilku lat czarną agrowłókninę wokół różnych drzew i krzewów, na niej
          korę i sypię nawóz mineralny na wierzch, na korę i mam wrażenie że to jest nawet
          lepsze niż nawóz bezpośrednio na ziemię bo działa łagodniej. Oczywiście z
          kompostem nie da się tak zrobić.
          • kora nieprzekompostowana wykorzysta wszystek azot do swojego rozkładu więc
            trzeba zwiększyc jego dawkę o 30%
          • Witam,
            Agrowłóknina przepuszcza wode i nawozy w płynie lub granulki. (granulki są
            rozpuszczane przez wodę i przenikają do ziemi). Chyba ze stosujemy obornik lub
            kompost wtedy pojawia sie problem.

To co mi teraz przychodzi do głowy to dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie
            zamiast kory tłucznia lub grysu. Koszt podobny a grys i tłuczeń nie rozkłada
            sie i nie trzeba uzupełniać ubytków.
            Ponadto wyglada to również estetycznie, ale to zależy od gustu właściciela.