Forum Sport Sport
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Koniec "wielkiej trójki" w F1

    IP: 204.153.88.* 09.03.09, 20:50
    Tak fachowcy z Koziej Wolki tak napisali.

    Ja tam analizuje wszystkie testy dosc solidnie i uwazam ze czolowka jest sporo
    inna:

    BMWSauber, Toyota, Ferrari, McLaren... i byc moze dolaczy do tego Toro Roso
    albo Red Bull (dzieki Vettelowi ktory bedzie robil to co Kubica w ubieglym
    sezonie).

    Dopiero za tymi zespolami bedzie Renault, Honda (ta jest czarnym koniem i byc
    moze bedzie prowadzila te grupe).

    A uwazalbym tez na Williamsa w tym sezonie, bo dosc wczesnie sie przygotowali
    tak jak BMWSauber.

    Natomiast raczej pewne jest ze z tylu pozostanie Force India.
    Edytor zaawansowany
    • Gość: Huba IP: *.ssp.dialog.net.pl 09.03.09, 20:54
      skąd ten BMW-Sauber w wielkiej trójce? Chyba gruba przesada panów redaktorów. Może w ostatnim sezonie był okres, że mogli powalczyć z McLarenem albo Ferrari (ale to też nie było cały sezon), a przecież w 2007 to oni z nimi nie mieli najmniejszych szans...

      PS - gratuluje oceniania szans na podstawie wyników z testów. To pokazuje jak wielkimi jesteście ignorantami w dziedzinie F1.
    • Gość: th IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.09, 22:25
      tyle można powiedzieć w tej chwili. Co naprawdę prezentują zespoły
      będzie można ocenić, jak F1 wróci do Europy czyli około 10 maja. Jak
      na razie wszyscy stawiają zasłonę dymną.
      Jedyny team, o który bym się martwił to McLaren-Mercedes, brak
      tylnego skrzydła w specyfikacji 09 przez większą część testów
      świadczy, że coś szwankuje w tej stajni.
    • Gość: Damon Hill IP: 84.201.210.* 09.03.09, 23:21
      "Ja tam analizuje wszystkie testy dosc solidnie i uwazam ze czolowka jest sporo
      inna:

      BMWSauber, Toyota, Ferrari, McLaren... i byc moze dolaczy do tego Toro Roso
      albo Red Bull (dzieki Vettelowi ktory bedzie robil to co Kubica w ubieglym
      sezonie).

      Dopiero za tymi zespolami bedzie Renault, Honda (ta jest czarnym koniem i byc
      moze bedzie prowadzila te grupe).

      A uwazalbym tez na Williamsa w tym sezonie, bo dosc wczesnie sie przygotowali
      tak jak BMWSauber.

      Natomiast raczej pewne jest ze z tylu pozostanie Force India."




      no to żeś faktycznie przedstawił rewelacje - śmiejesz się z fachowców a to samo
      napisałeś praktycznie ;)



      po testach to ciężko oceniać, może jeszcze te obecne 4-dniowe jak się skończą to
      coś więcej będzie wiadomo, jak na razie moim zdaniem układ sił prezentuje się tak:

      -na pewno będą mocni:
      *BMW Sauber
      *Ferrari
      *Toyota (już pół roku temu pisałem, że to może być czarny koń w 2009, mają
      wszystko co potrzeba do bycia w czołówce i w końcu im się uda)

      -grupa "pretendentów":
      *Red Bull (czarny koń nr2 - to idealny moment, by Newey potwierdził swój geniusz
      + świetna para kierowców)
      *Renault (tylko i wyłącznie dzięki geniuszowi Alonso mogą powalczyć o zwycięstwa)

      -mogą mieć przebłyski ale nie oczekiwałbym zbyt wiele:
      *Toro Rosso (skoro RBR będzie szybki to i oni, ale jednak w tym sezonie będzie
      widać, ze to ekipa nr2 w stajni Mateschitza)
      *Williams (solidny zespół środka stawki - nie wierzę, że to 2009 będzie rokiem
      powrotu do chwały)

      -wielkie niewiadome:

      *McLaren - coś jest na rzeczy, albo bolid ma poważną wadę konstrukcyjną
      powodującą zbyt mały docisk tylnej osi - z "dużym" skrzydłem wszystko było OK a
      z tym nowym Mak jest podejrzanie słaby - albo też po prostu wadliwe było same
      skrzydło - widać, że zespół dramatycznie walczy z czasem i jeżeli to duży bład w
      projekcie, to będą się gdzieś pałętać w środku stawki, a jak tylko skrzydło było
      nietrafione to Lewis może coś powalczyć - tak czy siak mocno wątpię w jego
      obronę tytułu... już stracili masę czasu jeżdżąc ze starym skrzydłem więc nawet
      jak znajdą szybkość to bez testów w trakcie sezonu tego tak łatwo nie nadrobią...

      *Brawn - miłe zaskoczenie dzisiejszego dnia, bolid wydaje się porządnie
      zaprojektowany i od pierwszych km szybki - więc potencjał mają spory, może nawet
      na wizyty na podium? tak czy siak wątpię w ich równą formę przez cały sezon - te
      zamieszanie z początku roku na pewno im nie pomoże - ale kilka niespodzianek
      mogą sprawić (np. pokonać McLarena)

      -biedna, czerwona latarnia?
      *Force India - powinno być lepiej niż przed rokiem, może jakieś punkty? bolid
      jest całkiem OK i czasy na testach nie odstają ale właściwie kogo mieliby
      pokonać poza ew. Brawnem?


      PS. wielkiej trójki nigdy nie było - zawsze była wielka dwójka Ferrari i McLaren
      i Ten Trzeci - Williams, Renault a teraz BMW Sauber ;)
    • Gość: MairJ23 IP: *.hsd1.pa.comcast.net 10.03.09, 00:04
      Otoz mowiac o McLarenie... malo kto wie - w sumei nie przeczytalem o tym nigdzie
      na polskich stronach ze mclaren testuje nowa podlowe. Co za tym idzie inny
      docisk jest potrzebny na tylna os... Mac zawsze kombinuje - a to z pedalami, a
      to z lopatkami na kierownicy... tym razem inzynierowie postawili na predkosc na
      prostej. Czyli wyglada to tak:
      z nowa podloga potrzebuja mniejszy docisk na tylnia os co za tym idzie inne
      tylne skrzydlo, ktorego jak widac narazi enei moga znalezc. Z uzyciem KRES i
      wieksza niz inni predkoscia na prostych beda nei do pokonania. I na to liczy
      Witmarsh. Ron Dennis Cos wspominal niedawno o jakis nowatorskich rozwiazaniach w
      nowym mclarenie i moze mowil o tym. W kazdym razie podoba mi sie ze stawka moze
      byc taka zroznicowana w tym sezonie ale okaze si ejak na serio jest w polowie maja.
      Pozdrawiam
    • Gość: Damon Hill IP: *.it-net.pl 10.03.09, 01:35
      o nowatorskich rozwiązaniach coś słyszałem, ale nie za bardzo widzę związek
      tylnego skrzydła z podłogą - może tak jest jak mówisz, tak czy siak na razie są
      w lekkich opałach bo zostały 3 tygodnie a oni jednak gdzieś na końcu stawki i ze
      starym skrzydłem ciągle - i raczej się nie maskują bo nie pamiętam kiedy
      ostatnio Mak był tak słaby w czasie testów...

      bo niby "to tylko testy" ale jednak jakiś wykładnik jest - obserwując czasy
      "globalnie" tzn. na przestrzeni dni można coś wywnioskować no i jak na razie
      McLaren nawet z tym starym "szybszym" skrzydłem nie błyszczał więc coś jest na
      rzeczy...


      a co do tego:

      > Z uzyciem KRES i wieksza niz inni predkoscia na prostych beda nei > do
      pokonania. I na to liczy Witmarsh. Ron Dennis Cos wspominal
      > niedawno o jakis nowatorskich rozwiazaniach

      polemizowałbym - prędkość na prostych przyda się np. na Monzy czy w Chinach,
      Malezji tam gdzie są dłuższe proste ale nie samą prędkością na prostych się
      wygrywa - tak naprawdę najważniejszy jest dobry balans a z tym chyba są problemy
      w Maku jak na razie bo inaczej Hei i Ham by tak nie odstawali... no chyba, że
      faktycznie się maskują - najbliższe dni to pokażą ;)


      nie z takich problemów teamy wychodziły - vide choćbY Renault w zeszłym roku od
      zera do bohatera więc pewne i Mak się upora - pytanie, czy zdążą na Australię...
    • Gość: Grzegorz IP: 93.159.132.* 10.03.09, 01:37
      Jak ktoś "za pięć 12" testuje płytę podłogową w samochodzie od której de fakto
      zaczyna się jego budowę i projektowanie to jest po prostu niepoważny. Nie wierze
      żeby tak doświadczony zespół jak Mclaren robił takie jaja.
    • Gość: MairJ23 IP: *.hsd1.pa.comcast.net 10.03.09, 00:06
      McLaren slaby bo testuja nowa podloge w bolidzie ktora ma pozwolic uzyc
      mniejszego docisku na tylnia os co pozwoli osiagac lepsze predkosci na prostych
      z uzyciem KERS !
      Mac zawsze cos kombinuje. Mam nadzieje ze to bedzie ten rok w ktorym im sie nie
      uda :)
    • Gość: f1f1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.09, 00:43
      wierutne bzdury:)mclaren po zamontowaniu tegorocznego skrzydła demonstrował
      osiągi na poziomie BMW i Toyoty? BUHAHAHAHHA... KIEDY?!?
    • Gość: Szafa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.09, 10:12
      Przez Kubicę zaliczyliśmy BMW do wielkiej trójki? Taka trójka nigdy się nie
      zaczęła i nigdy nie będzie jej końca, bo jej nie ma. Jak spojrzę na ostatnie
      10 lat to wygrywało ferrari (8 razy) i Renault (2 razy)Jak spojrzę na 20
      ostatnich lat to Renault -8 razy, Ferrari -8 razy, McLaren -4razy. Ostatnie 2
      sezony Renault miało zadyszkę, ale widzę, że już wraca, więc tytuł powinien
      brzmieć: znowu będzie wielka trójka. Poza tym mistrzowie z 4 ostatnich lat
      Hamilton(McLaren-1 raz), Raikkonen(Ferrari - 1 raz i Alonso(Renault - 2 razy).
      Więc dlaczego GW pisze o BMW? Przecież redaktorzy powinni być znawcami tematu.
      Widocznie "interesują" się F1 tylko ze względu na Kubicę. Szkoda, że tak mało
      się znają na F1
    • Gość: F4R IP: 130.138.227.* 10.03.09, 11:01
      Gość portalu: Szafa napisał(a):

      > Jak spojrzę na ostatnie
      > 10 lat to wygrywało ferrari (8 razy) i Renault (2 razy)Jak spojrzę na 20
      > ostatnich lat to Renault -8 razy,

      Hmm ale jako Renault 2x a pozostałe 6 jako dostawca silników dla Williamsa i to
      6x z rzędu.

      Tak czy inaczej okaże się w sezonie - ja kibicuję Renault bo jeżdżę renault i tyle:)
    • Gość: Monty IP: 213.156.122.* 10.03.09, 11:56
      JEREZ TEST ROUND UP (msa) :

      - On Thursday Heidfeld set the best time of the day. He did so on a 6 lap stint
      using the softest compound available. You can see the massive drop in
      performance caused by the tyres: 1:20.052, 1:20,983, 1:21,406, 1:21.778,
      1:22,205, 1:23.038. BMW Sauber, having KERS, still has to work on keeping up the
      tyres for a longer period of time. Glock (Toyota) underlines that his car
      actually clearly conserves the rear tyres not having a heavy KERS system on board.

      - On rainy Monday Glock was the fastest. The day after he again ended at the top
      of the timesheet. That time was set in a qualifying simulation, although not all
      of the fuel was taken out. Like Heidfeld did on Thursday, it wasn't a short run
      but neither a long one. At the end of the run Glock's rear tyres also started to
      wear off, but that was because Toyota carried out an experiment with the
      rearsuspension geometry, actually worsening things by trying hard.

      - The only things that have been working flawlessly for McLaren were KERS and
      the engine. The Woking-based team was the only one to continually be using the
      system in full. The rear of the car was remarkably nervous. Kovalainen
      immediately spun in the rain, Hamilton was sweeped off track by a windblow. At
      some stage the worldchampion had to come back to the pits because his brakes had
      caught fire, because the team mounted smaller brake ducts.

      The team used three different rearwings last week. The two new versions were
      elongated with the supports in such a way that they didn't fit into the current
      regulations. The wings were only used briefly, for the majority of the test the
      old 2008 wing was employed. Haug assures it was all ''planned out. Early on we
      wanted to have a mechanically stable car to come up with the aerodynamic
      findings at a later stage.''

      This week at Barcelona the Melbourne 2009 wing is to be tested for the first
      time (they have already tested it - AFCA). ''I can only have confidence in the
      team. And normally we were always in a good position when changes in the
      regulations were introduced.'' But Haug admits: ''I know there's still some work
      ahead of us.''

      - Aerodynamically Ferrari was a lot better off. Over long runs they put in very
      consistent laptimes without suffering from a lot of tyre wear. They were,
      however, slightly behind BMW Sauber and Toyota.

      - Behind BMW Sauber, Toyota and Ferrari, Red Bull and Renault followed. On the
      first day of testing Vettel set the best time but only did very short stints of
      one timed lap. Marko: ''But it wasn't a qualifying time.''

      Webber was never able to compete with Vettel's times, Marko: ''Webber is a
      little stiff and doesn't yet have the (necessary) looseness. And Vettel likes to
      have the car very pointy at the front end. Webber struggles with that.''

      Vettel already had this preference at Toro Rosso last year. Buemi is now
      following his example. ''The Vettel-approach is definately the faster one. So
      Webber will have to adjust himself. On the penultimate day things were already
      better.''

      In Red Bull's case the tyre wear was very high. RBR had KERS in the car but the
      system was switched off. The weight is too much and overstrains the rear tyres.
      The team will start the season without KERS.

      - Williams won't start with KERS either. The reartyres suffered too much with
      the hybrid system on board. And the flywheel solution still can't hold out the
      designated amount of revs. Testbenching should solve the problem but it won't be
      in time for Australia. Williams was fast in Jerez but in terms of tyre wear they
      weren't as good as before.

      - On the penultimate day of the test Alonso set the best time. He did so on a
      stint of 9 times laps: difficult to say anything about the fuellevel but
      probably it wasn't too high.

      A new diffusor has made the rear more 'useable'.

      - Force India abstained from using KERS. They won't be using during the first
      races of the season either. The aim is to use the tyres optimally.

      - Honda obviously won't start with KERS either, and may not very likely to be
      using at some time during the season. The Mercedes KERS (in case they intend to
      buy it) doesn't fit in the extremely low underside of the sidepods of the BGP001.

      - As for the 2010 tyres that were tested at Jerez: the new compound heats up
      more quickly. The sides of the tyres are stiffer in order to cope with the lower
      airpressure that the cold tyres (tyre warmers will be banned next year - AFCA)
      demand. The 2010 front tyres tested were 5 mm smaller than the ones that will be
      this year. With 2010 tyres Webber was the fastest, albeit by only 0,1 second
      ahead of Nakajima. Trulli was third fastest with them.

      ADRIA TEST ROUND UP:

      - After 40 laps driven by Bourdais on the 2.702 km short Adria track in Italy
      the team decided to pack up: too much rain. Ascanelli decided to 'retreat' to
      Faenza. ''We rather properly prepare for the Barcelona test.'' Apart from a
      small nuisance with the drivetrain the STR4 worked smoothly.

      Source: AFCA:)

      Z angielskiego na nasze:

      BMW na czele, za nimi Toyota i Ferrari...
    • Gość: Damon Hill IP: *.it-net.pl 10.03.09, 17:35
      bardzo ciekawe teksty, dzięki za podrzucenie akurat takich analiz szukam ;)


      > - Aerodynamically Ferrari was a lot better off. (...) They were,
      > however, slightly behind BMW Sauber and Toyota.
      > - Behind BMW Sauber, Toyota and Ferrari, Red Bull and Renault followed.


      hehe jak widać mają takie same wnioski jak ja co do układu sił ;) a ja tego
      nigdzie nie wyczytałem, po prostu od prawie 20 lat się interesuję F1 (większość
      mojego krótkiego życia) no i widać chyba już dobrze "czytam między wierszami" ;)


      w ww. tekście właśnie bardzo ważną kwestię poruszają - zużycia opon i balansu
      tyłu - to 2 najważniejsze sprawy podczas wyścigu poza samą szybkością bolidu
      wynikającą z mocy silnika oraz przyczeponości mechanicznej i aerodynamicznej a
      jak widać niektóre teamy mają z tym spore problemy... w tym BMW Sauber też -
      m.in. przez ciężki KERS...


      tak czy siak w tym momencie w walce o tytuł widzę Kubicę i Ferrari a o
      pojedyńcze zwycięstwa powinni powalczyć Heidfeld, kierowcy Toyoty oraz być może
      Red Bulla - choć oczywiście nikt nie jest na tyle głupi, żeby skreślać Alonso i
      Hamiltona ;) osobiście chciałbym aby w tym sezonie wygrywało kilka teamów, żeby
      było ciekawie no ale znając życie będą dominować 2-3 teamy jak zawsze ;)
    • Gość: b IP: *.dag.pl 10.03.09, 13:37
      jak tu wierzyć komuś kto nawet nie potrafi pisać w ojczystym języku:

      "Ale każdy z bolidów wciąż nie wygląda tak, jak zaprezentuje się w Melbourne."

      chyba powinno być tak:

      Ale wszystkie z bolidów wciąż nie wygląda tak, jak zaprezentuje się w Melbourne.

      bo chyba przecież nie tak:

      Ale żaden z bolidów wciąż nie wygląda tak, jak zaprezentuje się w Melbourne.
    • Gość: pocalujta_wujta IP: 204.153.88.* 10.03.09, 14:27
      Prawda jest taka ze Renault nie ma zadnych szans w tym roku. Ich bolid nowego
      projektu ma oogromne problemy z aerodynaika. Zeby tego nie wiedziec to trzeba
      byc slepcem. Nawet wzmocniony silnik Renault po poprawkach i gladkie opony nie
      sa tego w stanie skompensowac.

      Wezcie zacznijcie troche pisac fachowo bo takie kity jak to ze Renault
      odjechalo to bym zaakceptowal gdym nie mial pojecia o aktualnych problemach w
      Renault i nie widzial ich bolidu.

      A Ferrari niestety nie jest lepsze od Toyoty i BMWSauber. Ciagle sa problemy z
      przednim skrzydlem.

      McLaren nie pokaza jeszcze niczego wiec nic nie wiadomo.

      Po co wiec pieprzyc bzdury prasowe ludziom?

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka
    Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.