Dodaj do ulubionych

Nowa trasa przez Wesołą, obok ministra Szyszki

IP: *.spray.net.pl 11.07.07, 00:00
Swietnie. Czas budowac ta obwodnice nie sluchajac roszczeniowcow.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Smok IP: *.acn.waw.pl 11.07.07, 00:05
    Czy ja nie wiem co mam o całej sprawie myśleć? A może Wy nie wiecie? A może
    p.Osowski ma potrzebę by uzewnętrzniać swoje frustracje?
  • Gość: Martin IP: *.acn.waw.pl 11.07.07, 00:37
    Komentarz narzuca jedyny sposób myślenia, w stylu Wyborczej, ale tym razem się
    z nim zgadzam. Szyszko powinien podać się do dymisji. Kompletnie się
    skompromitował. Prywata, głupota, marnotrawstwo. My, podatnicy, straciliśmy
    przez niego dwa lata i miliony.
    Trzeba by też przyjrzeć się Wojciechowiczowi. Sporo namieszał przy tej drodze,
    wymyślił absurdalne przenosiny drogi do Halinowa, a teraz siedzi cicho. Słyszę
    też o różnych dziwnych przetargach w mieście. Opanuj się, chciwy głupcze, bo
    skończysz w niesławie jak Szyszko.
  • robert_c 11.07.07, 00:48
    Gdyby obecny pan Minister Środowiska maiał choć odrobinę honoru, to sam podałby się do dymisji.

    GDDKiA zwróciła się do Wojewody Mazowieckiego z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy w listopadzie 2005, a więc już 20 miesięcy temu. Od tej pory sprawa leży w urzędach odpowiedzialnych za wydanie uzgodnień i decyzji.
    Osobiście nie widzę żadnych podstaw do tego, by wydanie decyzji środowiskowej miało trwać aż tak długo. Taka decyzja wraz z uzgodnieniami i koniecznymi konsultacjami społecznymi powinna zająć od 3 do 6 miesięcy, a w wyjątkowych przypadkach (np. gdy konieczne są poważniejsze uzupełnienia dokumentacji) maksymalnie do roku.
    Niestety, ale zbyt upolitycznione jest budowanie dróg w Polsce. To jest moim zdaniem podstawowa przyczyna tego, że w naszym kraju nie możemy przez tyle lat
    doczekać się nowoczesnej infrastruktury drogowej.

    Przykład WOW jest niemal typowym, jeśli chodzi o wpływy polityczne na inwestycje drogowe. Uzgodnienie Ministra Środowiska wydane w lutym 2007 było podyktowane tylko i wyłącznie układami politycznymi oraz prywatą.
    Działanie Ministra Szyszki w sprawie WOW przyczyniło się też do wielomiesięcznego opóźnienia dla tej inwestycji, co ma oczywiście niebagatelne znaczenie w dobie przygotowań Warszawy do Euro 2012.
    Teraz czeka nas jeszcze decyzja środowiskowa Wojewody Mazowickiego, następnie decyzja lokalizacyjna, wykonanie projektu budowlanego, wykup gruntów, uzyskanie pozwoleniua na budowę, wybór wykonawcy.
    Zakładając, że nie będzie już wiecej zbędnych opóźnień, budowa trasy może się zacząć w połowie 2009 roku, co oznacza, że bardzo trudno będzie zbudować Wschodnią Obwodnicę przed 2012 rokiem. Opóźnienie, jakie nam zafundował swoimi nieodpowiedzialnymi decyzjami Pan Minister Szyszko, może więc spowodować, że inwestorowi zabraknie czasu.

    Należy przypomnieć też, że w sprawie WOW wydawana jest obecnie decyzja
    środowiskowa, a więc wybiera się przebieg drogi najlepszy dla środowiska naturalnego. W uzasadnieniu uzgodnienia Pani Minister Gęsickiej czytamy między innymi o tym, że Lasy Rembertowsko-Okuniewskie, przez które miałby przebiegać wariant WOW uzgodniony przez Ministra Szyszkę, to niezwykle cenny pod względem
    przyrodniczym obszar, który kwalifikuje się do objęcia formą ochrony np. poprzez włączenie do Sieci Natura 2000. Nasuwa się automatycznie pytanie, dlaczego Minister Środowiska wydał decyzję na przebieg trasy przecinający zwarty kompleks leśny o niezwykle wysokich walorach przyrodniczych. Można mieć wątpliwości co do jakości innych decyzji wydawanych przez obecnego Ministra Środowiska. Należałoby je wszystkie poddać weryfikacji, a najlepiej, by resortem środowiska pokierował ktoś, kto jest profesjonalistą i rzeczywiście będzie dbał o przyrodę w Polsce i nie będzie hamował jednocześnie inwestycji drogowych.

    --
    SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • tetlian 11.07.07, 06:45
    Ta trasa bardzo się tam przyda.
    --
    Jak premier spoliczkował brata
  • srpnov 11.07.07, 09:13
    a mianowicie, że celowo odsuwa od swojego domu, bo nie chce mieć smrodu.;)
  • junk92508 11.07.07, 09:58

    To co proponowal Szyszko to byl skandal...

    Austrady i obwodnice powinny byc liniamia prostymi pomiedzy wezlami - dzieki
    temu keirowcy krocej nimi jada - jest mniej spalin i mniej traci sie czasu ....

    A u nas zamiast zaplacic godziwe odszkodowania i wyburzac wola krecic esy-floresy
    ktore na dluzsza mete beda duzo gorsze - i drozsze w utrzymaniu i wygeneruja
    wiecej spalin i wiecej czasu bedzie trzeba spedzic w samochodzie i wiecej sie
    wyda na benzyne ...
  • losiu4 11.07.07, 11:31
    junk92508 napisała:

    > To co proponowal Szyszko to byl skandal...
    > Austrady i obwodnice powinny byc liniamia prostymi pomiedzy wezlami

    powiedz o ekologom i postępowcom u nas i w UE:) a nuż na tej "linii prostej"
    znajdzie się jakaś zagubiona szarotka :)

    Pozdrawiam

    Losiu
  • Gość: Zajo IP: *.171.80.165.crowley.pl 11.07.07, 11:44
    Niedługo, żeby zrobić protest, trzeba będzie mieć rezerwacje :)
  • Gość: to ja IP: 194.181.0.* 11.07.07, 14:12
    To jak na gust mojej linijki polaczenie wezla Konotopa z wezlem Marki powinno
    isc mniej wiecej przez Stare Miasto. Idac tym tokiem myslenia - trzeba zaplacic
    godziwe odszkodowanie i zburzyc Stare Miasto, bo trasa musi byc prosta. Z
    wypowiedzi rozumiem, ze zadne wzgledy nie powinny byc brane pod uwage przy
    wytyczaniu tras.
    Zreszta juz polscy planisci mieli podobny pomysl - przeprowadzenie trasy
    ekspresowej pomiedzy Gdanskiem a Gdynia przez wyburzony Sopot.

    Chyba jednak odrobina rozsadku i zasad tez jednak jest konieczna przy
    wytyczaniu drog.
  • junk92508 13.08.07, 20:35
    > To jak na gust mojej linijki polaczenie wezla Konotopa z wezlem
    > Marki powinno isc mniej wiecej przez Stare Miasto. Idac tym tokiem
    > myslenia - trzeba zaplacic godziwe odszkodowanie i zburzyc Stare
    > Miasto, bo trasa musi byc prosta. Z wypowiedzi rozumiem, ze zadne
    > wzgledy nie powinny byc brane pod uwage przy wytyczaniu tras.

    A moze zamiast pisac lepiej czytac ze zrozumieniem ?

    Napisalem wyraznie "miedzy wezlami".

    Bo pomiedzy Markami a Konotopa powinno byc jeszcze wiele
    wezlow posrednich wiec zupelnie nie oznacza to przebiegu trasy przez Stare Miasto.
  • Gość: Prawda o Szysce IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.07.07, 13:31
    Wszyscy dali sie nabrać na zagrywkę Min Szyszko z wariantem W-3, który od
    początku nie miał żadnych szans na realizację. Podstęp sie udał! Chodziło tylko
    o wywołanie fali protestów by łatwiej można było wcisnąc Wesołej wariant WIIIA
    nawiasem mówiąć znacznie gorszy niż W-2. Bo prawda jest taka, że Szyszko
    mieszka po drugiej stronie Traktu Brzeskiego i mu to "wisi i powiewa" że w
    północnej stronie Wesołej będzia jakaś obwodnica. Szyszko jak ognia boi sie
    starego, acz nie rozpatrywanego obecnie wariantu WII, który własnie przebiegać
    miał Traktem Brzeskim obok jego domu! Opinie niezależnych ekspertów wskazywały
    i dzisiaj wskazują na ten wariant jako najlepszy. Niestety wiele znaczących
    autorytetów i mediów dało się na to nabrać.
    Nie mówi sie jeszcze o najważniejszym argumencie w całej tej sprawie!
    Północna strona Wesołej lezy na wielkim zbiorniku wody, który stanowi
    nieocenioną rezerwę wody pitnej dla Warszawy!Unia Europejska przydzieliła już
    komisarza do zbadania tej sprawy. Są więc duże szanse, że Pólnocna Wesoła
    obroni się przed obwodnią ekspresową ale niewykluczone, że przejdzie ona
    wariantem WII, przy płocie Ministra Szyszko. OBY!!!
  • vanilla.dream 11.07.07, 08:23
    Ministerstwo z nim na czele to ministerstwo rujnowania (a nie ochrony) środowiska.

    To jakiś paradoks. Z resztą nie jesden w tym kaczym rządzie partaczy i nieudaczników
    --
    Kaczka w KRLD

    www.youtube.com/watch?v=BdxgikwKKGA
  • Gość: Paweł IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 08:34
    Jestem z Wesołej i jestem za!

    Budować jak najszybciej.Dość spalin i korków.

    Protestować dzisiaj będą jedynie mohery, proszę sprawdzić.
  • Gość: blablak IP: 80.50.191.* 11.07.07, 11:48
    "a najlepiej, by resortem środowiska pokierował ktoś, kto jest
    profesjonalistą i rzeczywiście będzie dbał o przyrodę w Polsce i nie będzie
    hamował jednocześnie inwestycji drogowych."


    najlepiej niech to będzie od razu Polaczek, inwestycji blokował nie będzie a
    przyrodę z pewnością lubi i umie odróżnić, które lasy są be a które cacy. Na
    przykład te na zachód od Rembertowa są be, a na wschód już cacy. To samo z
    Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym - jest miejscami be i można przez niego
    prowadzić drogi w przeciewieństwie do Kampinosu - ten jest wszędzie cacy.
    Świetny pomysł.
  • Gość: Olga IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 00:55
    Ludzie, czy Wy musicie być tak stronniczy? Przecież ta droga przebiega 1,5 km od
    domu Szyszki... Za to wybrany wariant jest najkosztowniejszy - przez Halinów był
    najtańszy, mimo że dłuższy. Trzeba wyburzyć dwa razy więcej domów, w zasięgu
    drogi mieszka duużo więcej ludzi, miasto Wesoła jest zmarnowane. Ale za to
    bliżej do domu Szyszki! Wariant przez Halinów przebiegał _obok_ Halinowa,
    wariant przez Wesołą przecina ją przez sam środek. To się nie nazywa obwodnica!
  • robert_c 11.07.07, 01:07
    Olgo. Przeczytaj wpierw uzasadnienie Pani Minister:
    www.mrr.gov.pl/Aktualnosci/strona_glowna/postanowieniewow.htm
    Na prawdę nie można dyskutować z kimś, kto mówi, że białe jest czarne.

    Gość portalu: Olga napisał(a):

    >Za to wybrany wariant jest najkosztowniejszy - przez Halinów by
    > ł
    > najtańszy, mimo że dłuższy. Trzeba wyburzyć dwa razy więcej domów, w zasięgu
    > drogi mieszka duużo więcej ludzi, miasto Wesoła jest zmarnowane. Ale za to
    > bliżej do domu Szyszki! Wariant przez Halinów przebiegał _obok_ Halinowa,
    > wariant przez Wesołą przecina ją przez sam środek. To się nie nazywa obwodnica!


    --
    SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • ignacy.j.dziamdziak 11.07.07, 03:16
    Ależ Olgo! Zwróć uwagę na pewien drobiazg - to ma być obwodnica WARSZAWY a nie
    Wesołej!
    Obawiam się, że nie powstaną już żadne drogi w Polsce - przecież zawsze komuś
    będą przeszkadzały...
  • Gość: BioBuster IP: *.tpi.pl 11.07.07, 09:18
    Ależ Ignacy. Zwróć uwagę na pewien drobiazg - Wesoła to jest dzielnica Warszawy.
    Budujemy obwodnicę Warszawy przez Warszawę?
  • Gość: ruski_czolg IP: *.waw.cdp.pl 11.07.07, 10:00
    Wariant przez Wesołą był planowany od dawna, zmiana trasy przez widzimisię
    ministra to obrażanie ludzi, którzy np. celowo wybrali budowę domu w Halinowie,
    aby być daleko od obwodnicy.
  • Gość: warszawianka IP: *.gum.gov.pl 11.07.07, 14:34
    A Wesoła to nie Warszawa?
  • Gość: dlugi IP: *.dip.t-dialin.net 11.07.07, 09:36
    patrząc na załączoną w artykule mapkę i nie będąc żadną stroną w tym
    konflikcie,też wydaje mi się,że trasa obok Halinowa,mimo że dłuzsza, to lepsze
    rozwiązanie.Przecina mniej terenów zurbanizowanych i powinna być tańsza w
    budowie.A samo prowadzenie budowy przez miasto to większe koszty inwestycji i
    dłuższy termin realizacji.
  • junk92508 11.07.07, 10:07
    >> rozwiązanie.Przecina mniej terenów zurbanizowanych i powinna być tańsza w
    > budowie

    Zobacz moj wczesniejszy post. Wariant przez Halinow to jakies 1.5mld zł
    rocznie w plecy na benzynie, czasie keirowców, kosztach remontów itd.

    austrady i obwodnice powinny być linią prostą między węzłami - kosztuje to sporo
    na początku ale potem się zwraca wielokrotnie ...
  • junk92508 11.07.07, 10:05
    > domu Szyszki... Za to wybrany wariant jest najkosztowniejszy - przez Halinów by

    Nie. Wariant przez Halinow jest drozszy.

    Wez pod uwage nie tylko koszt gruntu i wykupu domow - bo ten jest jednorazowy
    tylko to ze jest to 10km wiecej:

    1. koszt remontu i budowy
    2. samochody jada 10km wiecej wiec mamy:
    a) wiecej spalin
    b) wiecej zuzytej benzyny
    c) wiecej straconego czasu kierowcow

    Jak sobie to wszystko uwzglednisz to zobaczysz ze juz po kilkunastu latach
    wariant przez Halinów bedzie wyraznie drozszy.

    Policz: 60 tys samochdowo jedzie 10km dziennie wiecej. Jest to
    jakies 2 mld samochodo-km. To jest:

    a) jakies 150 mln l benzyny - czyli 600 mln zł
    b) 20 mln godzin kierowcow - liczac po 50zl/h jest to 1 mld zł.

    Wiec tylko na tym w wariancie przez Halinów tracimy 1.5 mld zł rocznie ...

  • Gość: bezstronny czyteln IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 11:26
    No tak ale gdzie tu plany perspektywicznego rozwoju. Dlaczego trasa, która
    nazywa się obwodnicą nie będzie zgodnie z nazwą obwodzić lecz przecinać jedną z
    dzielnic Warszawy.
  • Gość: fioge IP: *.telmark.waw.pl 11.07.07, 12:29
    > No tak ale gdzie tu plany perspektywicznego rozwoju.
    Plany perspektywicznego rozwoju są takie, że jak się miasto rozrośnie, to się
    zrobi następny pierścień obwodnicy. Przecież inaczej to można sobie przesuwać te
    obwodnice w nieskończoność.
  • Gość: GOŚCIU IP: *.pekao.com.pl 11.07.07, 12:16
    ohooo... mieszkaniec wesołej się odezwał... tak tak... wiem, jak będzie szła
    przez wesołą to emeryci i kombatanci nie będą się mogli spotykać - co za pech!
    (jeden z argumentów mieszkańców wesołej przeciwko obwodnicy), tylko że jakoś
    wszyscy zpaomnieli że przez centrum miasta to ma iść tunelem podziemnym, więc
    na Boga, nic im się nie stanie (tym emerytom i dziadkom którzy rzekomo nie będą
    mogli wnuczków do przedszkola prowadzać, a dzieci na Groszówce przestaną
    chodzić do szkoły, bo nie będą miały jak się do niej dostać).
  • Gość: gość portalu IP: *.chomiczowka.waw.pl 11.07.07, 00:56
    I niech to będzie precedens.
  • Gość: lego IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 04:00
    budowac, do jasnej, W IIIa. Przechodzi mi, co prawda, przez jadalnie i kuchnie (no, prawie, jakies 200 m), ale jest JEDYNYM SENSOWNYM wariantem. Wiec do łopat!

  • Gość: wesolak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 08:01
    to nie jest żadna obwodnica.
    Czy ktoś próbował przejechać rano trasą toruńską od Marek do mostu Grota?
    Srednia prędkość 5 km/h. Teraz wpuści się tam dodatkowo 60 tys aut na dobę.
  • Gość: wstydzę się IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 08:01
    będą wiedzieli co robic . Wstyd ,żeby do tej pory Warszawa nie miała obwodnicy . Hańba . Widac Niemcy i Ruski mieli racje .
  • Gość: MC IP: *.net-serwis.pl 11.07.07, 08:13
    Obwodnica przez miasto - super pomysl...
  • Gość: mysz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 09:41
    no, moze ja nie jestem ajkims specjalista, ale podejrzewam, ze ma to byc obwodnica centrum Warszawy. Zalozenie tego typu drog jest takie, by A) umozliwily podrozujacym ominiecie centrum (wiadomo, bo korki); B) jednoczesnie odciazajac centrum z nadmiaru ruchu drogowego; C) poniewaz z tych drog maja korzystac nie tylko podrozujacy, ktorych trasa akurat przecina Warszawe, ale tez mieszkancy stolicy, ktorzy chca dostac sie do drugiej czesci miasta szybciej i z ominieciem centrum, taka obwodnica nie moze znajdowac sie daleko od miasta, bo wtedy korzystanie z niej staloby sie dla mieszkancow stolicy nieoplacalne (finansowo, czasowo). Dlatego ta droga ma przebiegac przez dzielnice Warszawy, a nie przez wioski kilka(nascie) kilometrow od niej.
    Podobna sprawa jest z obwodnica miejska Wroclawia - teraz ma przebiegac przez tereny zabudowane (osiedla). Dlaczego? to proste: zaplanowano ja wiele lat temu, w tzw. "miedzyczasie" Wroclaw zdazyl sie juz troche (!) rozbudowac i tam gdzie kiedys byly nieuzytki, obecnie mieszkaja ludzie...no...
    A ze problemy z KAZDA obwodnica beda, to juz pokazala niejedna podobna sprawa. Mieszkam w niewielkiej miejscowosci (ok. 17tys mieszkancow) w swietokrzyskim, nasza obwodnice budowali przez - bagatela - kilkanascie lat. Wiadomo, a to sie temu nie podoba, bo przez jego dzialke przechodzi, a to temu, bo cena wykupu nie taka etc...Ale teraz juz na szczescie obwodnice mamy i w miescie ruch znacznie mniejszy :) (a jak sobie czasem gdzies w poblizu przejezdzam tak sobie patrze i mysle: tak...tu gdzie ten nasyp byl domek babci...;)
  • Gość: Wojtek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 08:13
    Dwa lata opoznienia , nerwy i stracony autorytet wladzy .
  • Gość: memonic IP: *.acn.waw.pl 11.07.07, 08:14
    ... tylko nikt obok siebie. Z takim podejsciem to nigdy ona nie powstanie,
    zawsze beda durne protesty. Najlepiej gdyby obwodnica szla gleboko pod ziemia i
    nikomu nie przeszkadzala.. ehh..
  • Gość: marek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 08:15
  • vanilla.dream 11.07.07, 08:21
    A reakcja mieszkańców, chcących protestować ... jakie to nasze, swojskie.
    Najmojsza jest moja racja i koniec
    --
    Kaczka w KRLD

    www.youtube.com/watch?v=BdxgikwKKGA
  • Gość: duduś IP: *.tktelekom.pl 11.07.07, 08:23
    Panie redaktorze nie mogę się doczekać kiedy tacy ludzie budującu most i tunel
    zostaną odunięci na wieki.Ile milionów będzie kosztował na podatników bezmyślny
    remont torów w al. jerozolimskich.Wystarczy minąc granice na odrze tom tramwaje
    i autobusy w ciasnych centrach miast jeżdżą tym samym torem ale Pana wiedza
    jest ograniczona wielościa jarmułki i stąd nienawiść do PISu.
  • stasi1 11.07.07, 08:37
    prawdziwy skarb! Więc jeszcze długo będzie rządził, dopóki kartofli się nie
    wykopie. A ten jego plan to była czysta paranoja. Dobrze że tej obwodnicy nie
    chciał budować za zielonką!
    < Na decyzję w sprawie obwodnicy przez Wesołą drogowcy czekają od jesieni 2005
    r., czyli przeszło półtora roku! A ja nie mogę się doczekać, kiedy tak
    skompromitowani ludzie jak minister Szyszko przestaną rządzić naszym krajem>
  • Gość: wesoły IP: 195.117.18.* 11.07.07, 08:49
    stasi 1 i inni indolenci nie posiedli jeszcze wiedzy,

    że Wesoła to dzielnica Warszawy,

    więc domagają się obwodnicy Warszawy przez Warszawę (Wesołą),

    kiedy do Was dotrze, że miasto się powiększa i z obwodnicą trzeba od centrum
    się oddalać,

    domagajcie się jej przez Pragę i Wawer, to będzie jeszcze tańsza wersja



  • junk92508 11.07.07, 10:08
    > kiedy do Was dotrze, że miasto się powiększa i z obwodnicą trzeba od centrum
    > się oddalać,

    W-wa potrzebuje kilku pierścienie obwodnic. Część w granicach miasta a część poza.

    Główną obwodnicą W-wy dla tranzytu ma być 50.

    To co ma iść przez Wesołą ma obsługiwać głównie ruch metropolitalny a nie
    tranzyt ...
  • Gość: filip IP: 212.2.101.* 11.07.07, 11:31
    Jakbyś zgadł, właśnie przez Wawer będzie szła ta obwodnica centrum Warszawy.
  • stasi1 12.07.07, 21:43
    akurat tak się składa że przez Wesołą mam okazje dość często jeździć więc wiem
    że to jest w Warszawie. Ta obwodnica ma nie służyc temu aby z Poznanie wyjechać
    na Lublin bez wjechania do Warszawy, tylko aby z Tarchomina wyjechać właśnie na
    Lublin lub Mińsk

    > stasi 1 i inni indolenci nie posiedli jeszcze wiedzy,
    >
    > że Wesoła to dzielnica Warszawy,
    >
    > więc domagają się obwodnicy Warszawy przez Warszawę (Wesołą),
    >
    > kiedy do Was dotrze, że miasto się powiększa i z obwodnicą trzeba od centrum
    > się oddalać,
    >
    > domagajcie się jej przez Pragę i Wawer, to będzie jeszcze tańsza wersja
    >
    >
    >
    >
  • Gość: r2d2 IP: *.adsl.inetia.pl 11.07.07, 08:50
    ciekawe ilu pracowników dyrekcji dróg wybuduje sobie przy okazji domy?
  • Gość: to ja IP: 194.181.0.* 11.07.07, 10:25
    Wybrany zostal absolutnie najdrozszy wariant. Sam tunel to tak lekko szacujac
    jakies 500-600 mln - za te pieniadze mozna by wybudowac blisko 100km autostrady
    (nie trasy ekspresowej!) np. w okolicach Halinowa.
  • mk72 11.07.07, 09:12
    Redaktorze, czy Pan w cuda wierzy z tą dymisją ministra Szyszki ? No chyba że
    przestanie pasować do koncepcji Kaczyńskiemu i naśle na niego CBA...
    A co do protestów - większość abstrakcyjnie jest za inwestycjami, ale jak
    przychodzi do konkretów, najchętniej podrzuciliby obwodnicę sąsiądniej gminie.
    Hipokryzja...
  • Gość: bezstronny czyteln IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 11:42
    Człowieku, czy ty nie potrafisz logicznie myśleć. Przecież ten przebieg trasy
    jest mocno forsowany przez istniejącego tam Macdonalda. Ciekawe ile i komu za to
    wyłożyli kasy...?
  • Gość: Maria IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 09:13
    Inteligentni ludzie, którzy znają i Halinów, i Wesołą, wiedzą dobrze, że
    najlepsza lokalizacja obwodnicy wiedzie przez Halinów. Dodam, że nie jestem
    ani mieszkanką Wesołej, ani mieszkanką Halinowa, ale znam te miejscowości
    doskonale od 40 lat. Obwodnica musi gdzieś przebiegac. I powinna tylko
    i wyłącznie przez Halinów. A zakaz decydowania o obwodnicy ministrowi
    Szyszce (którego bardzo pozdrawiam, bo go lubię, choc nie znam osobiście)
    to tylko i wyłącznie sprawa polityczna. Tak to jest, jak na górze gra się
    w różne "gierki", to się odsuwa od rządzenia trzeźwo myślących ministrów.
    Wesoło droga! Przyłączam się do protestu! Obwodnica musi przebiegac przez
    Halinów, bo to logiczna lokalizacja i najrozsądniejsza. Drodzy mieszkańcy!
    Walczcie o swoje i blokujcie, co się da!
  • Gość: wojtek 66 IP: *.warpol.net 11.07.07, 09:25
    Inteligentni ludzie zastanawiaja się co będzie za kilkadziesiąt lat. Policzmy
    to tak ilość samochodów raz 9 kilometrów (bo o tyle dłuższa będzie trasa przez
    Halinów) razy 5 raz 52 i zastanówmy się ile to by kosztowało ludzi z takiego
    Mińska, ile kosztowałoby śrdowisko. Czy trzeba żeby w Polsce zaczęło się
    stepowienie żeby kupa tłuków w rodzaju obrońców szyszek zauważyła że klimat się
    ociepla i nasze prawnuki nie będą miały czym oddychać. Pomijam już fakt że na
    trasie wersji "samorządowej" można spotkać łosie a na trasie pirwotnie
    planowanej pijnych gości i śmieci.
  • Gość: wesoły IP: 195.117.18.* 11.07.07, 11:47
    >żeby kupa tłuków w rodzaju obrońców szyszek zauważyła że klimat się
    ociepla

    wystaw d... za okno to poczujesz jak się dzisiaj ociepliło

    >na trasie wersji "samorządowej" można spotkać łosie a na trasie pirwotnie
    > planowanej pijnych gości i śmieci

    dobrze wyliczasz i kombinujesz kogo i co na trasach można spotkać, tylko że w
    tej dyskusji ten argument, ni przypiąć, ni wypiąć

    dobrze kombinujesz,
  • Gość: wojtek 66 IP: *.warpol.pl 11.07.07, 12:18
    W ciągu 40 lat średenio o 2,6 stopnia ale w ciągu ostatnich 10 o 1,6 co znaczy
    że za kolejne 20 to będzie już 5-6 stopni. Wiem że dla szanownego pana to nic
    nie znaczy, ale jeśli pomyśleć to okaże się że oznacza to zmiany tektoniczne,
    klimatyczne i fakt że za 100- 150 lat warunki będą takie że ludzie nie będą
    mogli żyć na tej planecie. I potwierdzają to między innymi badania socjologółw
    które mówią że przyczyną są popstawy w rodzaju "niech obwodnica będzie dłuższa
    o 10 kilometrów, byle nie pod moim domem". Dlatego moje i szanownego pana
    prawnuki skazuje pan na śmierć. Ale ja do tego nie mam zamiaru przykładać ręki.
    Pan może sobie mówić- niech zdychają co to mnie obchodzi, ja nie mam zamiaru
    rezygnować z wygód. Albo wie pan nieco za mało oświecie żeby to zauważyć.
  • Gość: wesoły IP: 195.117.18.* 11.07.07, 15:54
    wielki widzę masz wkład w ocalenie planety Ziemia

    a jeśli równie wielką masz wiedzę o świecie całym, to skojarz epoki w dziejach
    naszej planety,
    ostatnie 40 lat w jej dziejach i przemianach to pryszcz,
    nie było cywilizacji (albo były mniej toksyczne od naszej) a tempertura na
    Ziemi wahała się bardziej niż w ostatnich latach,

    nie daj się wodzić za nos nawiedzonym ekologom, a wtedy w genach przekażesz
    swoim prawnukom dużo sił witalnych do bytu w cieplajszym klimacie ;)
  • Gość: alagodz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 16:54
    wesoły może dołożysz jeszcze receptę na alternatywne paliwo, pewnie to też jest
    PRYSZCZ
  • Gość: wesoły IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 21:32
    oczywiście ze znam, takie paliwo alternatywne to sieczka,
    (taka ze słomy i siana a nie ta informacyjna jak w tym komentowanym artykule
    autorstwa p. Olechno)

    a pędzidło nim napędzane nazywa się 'machalass'

    jeśli nie wiesz o co chodzi, to dla przypomnienia, było to tak:
    'jedzie kowboj, macha_lassem ...' itd.
  • Gość: BetHooN IP: 193.109.251.* 21.08.07, 14:06
    PARANOIK
  • Gość: braat1 IP: *.centertel.pl 11.07.07, 09:32
    > Inteligentni ludzie, którzy znają i Halinów, i Wesołą, wiedzą dobrze, że
    > najlepsza lokalizacja obwodnicy wiedzie przez Halinów. Dodam, że nie jestem
    > ani mieszkanką Wesołej, ani mieszkanką Halinowa, ale znam te miejscowości
    > doskonale od 40 lat. Obwodnica musi gdzieś przebiegac. I powinna tylko
    > i wyłącznie przez Halinów

    Inteligentni ludzie potrafia jakos uzasadnic swoje twierdzenia...
  • junk92508 11.07.07, 10:10
    > doskonale od 40 lat. Obwodnica musi gdzieś przebiegac. I powinna tylko
    > i wyłącznie przez Halinów.
    ...
    > Wesoło droga! Przyłączam się do protestu! Obwodnica musi przebiegac przez
    > Halinów, bo to logiczna lokalizacja i najrozsądniejsza. D

    Taaa.... mnie uczono że rzuczanie stwierdzeń bez sensownych argumentów to jest
    głupota a nie inteligencja ...

    Zasada jest prosta - obwodnice/autstrady powinny być liniami prostymi pomiędzy
    węzłami.

    Krótkoterminowe koszty są wysokie ale długoterminowo wychodzi dużo taniej
    (beznyna/spaliny/czas).
  • stasi1 13.07.07, 21:39
    patrzysz na ta obwodnice z punktu widzenia kierowcy. Dla Ciebie ona pewnie
    mogła by iść jeszcze dalej. A co np. mieli by powiedzieć ci co jadą na Lublin?

    > Inteligentni ludzie, którzy znają i Halinów, i Wesołą, wiedzą dobrze, że
    > najlepsza lokalizacja obwodnicy wiedzie przez Halinów. Dodam, że nie jestem
    > ani mieszkanką Wesołej, ani mieszkanką Halinowa, ale znam te miejscowości
    > doskonale od 40 lat. Obwodnica musi gdzieś przebiegac. I powinna tylko
    > i wyłącznie przez Halinów. A zakaz decydowania o obwodnicy ministrowi
    > Szyszce (którego bardzo pozdrawiam, bo go lubię, choc nie znam osobiście)
    > to tylko i wyłącznie sprawa polityczna. Tak to jest, jak na górze gra się
    > w różne "gierki", to się odsuwa od rządzenia trzeźwo myślących ministrów.
    > Wesoło droga! Przyłączam się do protestu! Obwodnica musi przebiegac przez
    > Halinów, bo to logiczna lokalizacja i najrozsądniejsza. Drodzy mieszkańcy!
    > Walczcie o swoje i blokujcie, co się da!
  • Gość: dd IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.07, 09:27
    Kaczyński nie widzi prawdziwych afer. Gość próbował użyć stanowiska do
    załatwienia prywatnych interesów. I co z tego, nic !!! dobrze, że Wyborcza o tym
    chociaż pisze.
  • Gość: zxcvbnm IP: *.aster.pl 11.07.07, 09:32
    Za dodatkowe analizy i opóżnienia powinien zapłacić z własnej kieszeni Szyszko,
    a za wszystkie protesty, zaskarżenia, opóżnienia itp rzeczy po odrzuceniu przez
    sąd czy inny organ wszelkie koszty postępowania i opóżnień powinni płacić ci co
    wymyślili te protesty- może wtedy parę osób by wreszcie się obudziło jakby to
    poszło z ich kieszeni.
  • Gość: x IP: *.geod.agh.edu.pl 11.07.07, 09:37
    A obwodnicę przez Halinów i tak bedzie trzeba zbudować, jak tylko Warszawa
    trochę się rozrośnie ... Ale przecież nie mozna było przepuscić okazji
    dokopania ministrowi z PiS!!!
  • starduster 11.07.07, 10:21
    Zgadzam się że kiedyś to nastąpi,szczególnie że na terenie poligonu
    można wybudować lotnisko pasażerskie tyle że póki co zaden dupek decydeent
    na taki pomysł nie wpadł..ale może kiedyś...
  • Gość: Królis IP: 195.94.205.* 11.07.07, 09:40
    Tylko szkoda, że nie jak w normalnych miastach, gdzie zewnętrzny pierścień jest
    NA ZEWNĄTRZ miasta. Dlaczego zafundować tysiące tirów mieszkańcom
    najprzyjemniejszej dzielnicy, zamiast puścić ją korytarzem gdzie i tak jest
    planowana droga wojewódzka i mieszka dużo mniej ludzi?
    Kiedyś symbolem postępu były dymiące kominy i tony stali, dziś kilometry
    asfaltu.
    Nowoczesność tak, ale czemu w takim siermiężnym, debilnym wydaniu?
    Pozostaje mieć nadzieję, że zgodnie z tradycją do początku budowy miną długie
    lata.
  • Gość: płyń z Wisłą! IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.07.07, 09:43
    Rozumowanie 'owodnica ma być poza miastem' jest przykładem wiejskiego myślenia. Na wsi obwodnicą jedzie 99% tranzytu więc na logikę powinna ona z dala omijać wieś/miasteczko.
    Ale W-wa to stolica, do stolicy się jedzie a nie omija! 90% ruchu wali do Warszawy więc obwodnica poza miastem nikomu by nie służyła. Rolą obowdnicy w W-wie ma być rozprowadzenie ruchu po dzielnicach a nie obsługa tranzytu. I dlatego obwodnica przez skrajne dzielnice jest najlepszym wyjściem.
  • Gość: Królis IP: 195.94.205.* 11.07.07, 09:56
    Dlatego w Warszawie przewidziano 3 obwodnice - jest i ta o której piszesz, tzn.
    Trasy Toruńska, N-S, Siekierkowska, Olszynki Grochowskiej.
    Ale tu chodzi o zewnętrzny pierścień, który w cywilizowanych miastach, choćby w
    Berlinie, przebiega poza miastem.
  • junk92508 11.07.07, 10:12
    > Ale tu chodzi o zewnętrzny pierścień, który w cywilizowanych miastach, choćby w
    > Berlinie, przebiega poza miastem.

    W W-wie też - to trasa 50. Do tego jest tez w planach przedłużenie 721.

    To co ma iść przez Wesołą to obwodnica metropolitalna ....
  • Gość: bywalec IP: *.pekao.com.pl 11.07.07, 14:25
    no to szanowny Kolega nie był chyba w tych Niemczech. Choćby w Berlinie!
    Cywilizowane miasto ma obwodnice małe i duże. Małe które biegną przez miasto, i
    to właśnie tunelem.
  • Gość: BetHooN IP: 193.109.251.* 21.08.07, 14:12
    >Rozumowanie 'owodnica ma być poza miastem' jest przykładem
    >wiejskiego myślenia. Na wsi obwodnicą jedzie 99% tranzytu więc na
    >logikę powinna ona z dala omijać wieś/miasteczko.
    >Ale W-wa to stolica, do stolicy się jedzie a nie omija!

    HAHA TYPOWE MYŚLENIE WIEŚNIAKA " DO STOLICY SIE JEDZIE A NIE OMIJA "

    nic dodać nic ująć...
  • czarek62 11.07.07, 10:09
    do tego grajdolu z zadnej strony nie mozna dojechac, ani wjechac, samochodem.
  • Gość: mhm IP: *.2a.pl 11.07.07, 11:33
    A ktos cie zmusza do przyjezdzania tutaj?

    Wodke dostaniesz w gsie wiec siedz tam na du...
  • Gość: pražský žižkovan IP: *.net.upc.cz 11.07.07, 11:57
    widac, o czym najczesciej myslisz - wodce i geesie, dlatego prawda jest, ze do
    Warszawy to tylko traktorem i przez pole mozna dojechac (albo samolotem).
    Grajdol nie majacy sobie rownego w Europie, tej bardziej cywilizowanej.
  • Gość: mhm IP: *.2a.pl 11.07.07, 12:06
    Przynajmniej getta dla Cyganow nie budujemy jak mieszkancy jasnie oswieconych
    Czech.
  • czarek62 11.07.07, 12:25
    Gość portalu: mhm napisał(a):

    > Przynajmniej getta dla Cyganow nie budujemy jak mieszkancy jasnie oswieconych
    > Czech.

    Tak sie sklada, ze tez mieszkam w Czechach.
  • middoo 11.07.07, 14:33
    Jak tam czy minister zdrowia w Czechach znowu pobije sie z jakims lekarza?

    Czy Topolanek wychodzac od kochanki pobije kolejnego dziennikarza?

    Kazdy kraj, miasto, czlowiek ma swoje plusy i minusy.
  • Gość: žižkoský pražan IP: *.net.upc.cz 11.07.07, 21:57
    ...a te problemy, ze byly minister Rath pieprznal chlopa w policzek, to jest
    pikus wobec tych ciosow, ktore zadaje Rydzol swojej parze prezydenckiej, takiego
    Topolanka (prawdziwego chlopa) to ze swieca szukac wsrod tych skrytych ciot
    (buzerantow=pedalow) w polskim rzadzie. Czlowieku (?) co tu chcesz porownywac?
    Syberie z Lazurowym Wybrzezem?
  • Gość: mhm IP: *.2a.pl 12.07.07, 09:15
    Ja pisze o getcie co jest smutnym ewenemencie w skali Europy. Zreszta wogole
    rasizm wobec Cyganow (nie mowie, ze to idealni sasiedzi) swietnie sie ma w
    Czechach, a ty jakies ogolniki o cala Polska to getto...

    Ja o ministrze zdrowia, ktory bije sie z lekarzem, a ty o Rydzyku..., ze ciosy
    rozdaje. Widziales, zeby kogos uderzyl? Pewnie jak by byl Czechem to bys
    napisal, ze ma leb do interesow...

    Topolanek bije dziennikarza jak wychodzi od kochanki dla ciebie to super chlop!

    Szkoda tylko, ze od wojny 30 letniej i z malutka przerwa na 68 Czesi nie sa w
    stanie pokazac, ze maja jaja.

    Co ty chcesz porownac Tygrysa z tchorzem?
  • czarek62 11.07.07, 12:00
    ... i to jest wlasnie tzw. kulturalna rozmowa z Polakiem i warszawiakiem - na
    krytyke odpowiada inwektywami. Jak tobie sie tak tam podoba, to siedz sobie w
    tym blocie i nie wyjezdzaj gdzie indziej.
  • Gość: mhm IP: *.2a.pl 11.07.07, 12:04
    Mieszkam w Wawie, wyjezdzam z niej wiem jak wyglada sprawa drog. Krytykowac
    zawsze mozna, ale ty uzyles okreslenia grajdol co z krytyka nie ma wiele
    wspolnego, a raczej z inwektywami, ktorych tak sie brzydzisz.
  • Gość: to ja IP: 194.181.0.* 11.07.07, 10:22
    Bo wybrany zostal wariant zdecydowanie najkosztowniejszy i dosc trudny
    logistycznie - przecina dziesiatki, jesli nie setki malych dzialek. GDDKiA
    lobbowala przez ostatnie dwa lata i naginala dokumenty zeby trase przeprowadzic
    przez scisle centrum Wesolej (W2) - tu chwala pani minister za rozsadek i nie
    doprowadzenie do calkowitej degradacji Wesolej.
    A minister Szyszko - personalnie raczej mu trasa nie przeszkodzi, jego
    nieruchomosc polozona ok 1 km od trasy nabierze wartosci...
    Wyborcza w swoim zacietrzewieniu i calkowitym braku obiektywizmu nie napomknela
    nawet o halinowskim lobby walczacym o trase wlasnie tam. Bo mysle, ze suma
    summarum Halinow wiele traci - praktycznie jedyna szanse na znaczne zblizenie
    do Warszawy i dynamiczny rozwoj. Wesolej trasa raczej pomoze tylko posrednio -
    odbierajac czesc ruchu z Traktu, bo jednak Centrum jest glownym kierunkiem
    podrozy, nie Targowek. Niestety na trakcie pozostanie i tak wiele (jesli nie
    wiekszosc) ruchu docelowego - raczej nikt nie zdecyduje sie jechac do Centrum
    przez Targowek i Zoliborz.
  • starduster 11.07.07, 10:27
    Z tym "tunelem" to jakaś ściema,prawdopodobnie tak nazwano wykop który
    będzie na krótkim odcinku trasy......

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka