Dodaj do ulubionych

TROLEJBUSY

20.04.02, 11:28
W Waszym mieście juz od 20 lat - w tym roku bedzie obchodzona z tej okazji
impreza we wrześniu (22.09.2002)- po drogach kursuja trolejbusy. Nie byłoby w
tym nic dziwnego gdyby nie fakt iż jesteście jednym z 4 miast ( Gdynia + Sopot,
Lublin, Tychy ) w Polsce gdzie taki środek transportu istnieje. Jaki jest Wasze
zdanie na temat tych pojazdów - czy należy rozwijać śieć na której powinny
pojawić się niskopodłogowe 100% trolejbusy czy raczej należałoby
zlikwidować "autobusy na szelkach"
Serdecznie pozdrawiam z 3- miasta umK historiA
Edytor zaawansowany
  • glorius 20.04.02, 14:03
    umk__historia napisał(a):

    > W Waszym mieście juz od 20 lat - w tym roku bedzie obchodzona z tej okazji
    > impreza we wrześniu (22.09.2002)- po drogach kursuja trolejbusy.

    Impreza???? Jaka Impreza, nic o tym nie wiem.... trolejbusy udekorują wieńcem i
    przyozdobią flagami, zagra orkiestra denta i te sprawy???

    > Jaki jest Wasze
    > zdanie na temat tych pojazdów - czy należy rozwijać śieć na której powinny
    > pojawić się niskopodłogowe 100% trolejbusy czy raczej należałoby
    > zlikwidować "autobusy na szelkach"

    Trajtki są fajne. Oczywiście bardzo dobrze, że mamy taką proekologiczną
    komunikację w naszym mieście. Jest cicha i niesmrodliwa. Niestety ciągle walczy
    ona o przetrwanie z rajcami miejskimi i innymi takimi ludźmi o nieszczerych
    zamiarach. Napewno nie należałoby likiwdować sieci tyskiej. Jest stałym elementem
    naszego otoczenia tu w Tychach. Aczkolwiek jeśli chodzi o jej rozwój to raczej
    jest on nie możliwy. Jeszcze z dwie , trzy linie by się przydały i basta. Tychy
    to mimo wszystko małe miasto w porównaniu z Gdynią i Lublinem.

    glorius

  • Gość: memphis IP: 213.17.234.* 02.05.02, 12:09
    > Impreza???? Jaka Impreza, nic o tym nie wiem.... trolejbusy udekorują wieńcem i
    >
    > przyozdobią flagami, zagra orkiestra denta i te sprawy???

    Prawdopodobnie jakiś trajtek będzie woził za darmo pasażerów po mieście przez
    cały dzień. Ponadto wydanie zostana broszurka na temat historii i teraźniejszości
    tyskich trolejbusów.

    > Aczkolwiek jeśli chodzi o jej rozwój to raczej
    >
    > jest on nie możliwy. Jeszcze z dwie , trzy linie by się przydały i basta. Tychy
    >
    > to mimo wszystko małe miasto w porównaniu z Gdynią i Lublinem.

    Rozwój sieci w Tychach nie tylko jest możliwy, ale wręcz niezbędny. Osiedle Z1,
    ulice Sikorskiego, Glińczańska, al.Niepodległości. Trolejbus jest zdecydowanie
    bardziej ekonomicznym środkiem transportu od autobusów i w przypadku rozbudowy
    sieci, odpowiedniej ilości taboru w ruchu (obecne 14 wozów na 23 na stanie to
    jest parodia) i wycofania z dublujących się tras autobusów Tychy będą miały jedną
    z najtańszych systemów komunikacji miejskiej w kraju.
  • Gość: cjanek IP: 195.205.244.* 03.06.03, 10:11
    Trolejbus jest zdecydowanie
    > bardziej ekonomicznym środkiem transportu od autobusów
    i w przypadku rozbudowy
    > sieci, odpowiedniej ilości taboru w ruchu (obecne 14
    wozów na 23 na stanie to
    > jest parodia) i wycofania z dublujących się tras
    autobusów Tychy będą miały jed
    > ną
    > z najtańszych systemów komunikacji miejskiej w kraju.

    To oczywista nieprawda. Sa dwa podstawowe elementy ktore
    powoduja ze komunikacja trolejbusowa jest drozsza
    - koszt zakupu trolejbusu
    - koszt 1 wozokilometra
    I na nic inne argumenty jesli w gre wchodza liczby.

    Nie znaczy to oczywiscie ze trolejbusow ma nie byc. Ja
    sam jestem ich goracym zwolennikiem z innych powodow, mam
    tylko pelna swiadomosc ze kosztuja wiecej od autobusow.
  • Gość: TomTramway IP: *.proxy.aol.com 10.07.03, 04:37
    Mialem okazje zwiedzic tyska zajezdnie , gdy PALONO stare ZIS-y.Mam zdjecie jak
    leci w moim kierunku jakis gosc , ktory je palil dla pozyskania kabli.Jestem
    calkowitym zwolennikiem komunikacji trolejbusowej jak i tramwajowej.Jutro jade
    do Cambridge k.Bostonu zobaczyc najnowszy trolejbus Neoplana z osprzetem
    czeskiej Skody. Boston zamowil 46 sztuk tych wozow.Ponadto zamowiono ponad
    20 sztuk duobusow do obslugi najnowszej inwestycji komunikacyjnej tuneli pod
    miastem i Zatoka.Obecnie caly swiat powraca do tramwajow i trolejbusow.
    Zycze Tychom i wszystkim polskim miastom do powrotu tych sprawdzonych i niezawo-
    dnych srodkow komunikacji publicznej.Wielka szkoda tylko , ze tak wielu miastom
    odebrano dume i chlube likwidujac je bezmyslnie. Ostania likwidacja trakcji
    trolejbusowej w Slupsku swiadczy o calkowitej bezmyslnosci wladz lokalnych.
  • radexindamix 10.07.03, 10:51
    A mógłbys to zdjecie gdzies na necie opublikowac?Bardzo chetnie zobacze akcje
    palenia.
    No a co do nowych trolejbusow to wejdz sobie na stronke Solarisa,tam zobaczysz
    nowego Trollino T15-najdłuzszy nieprzegubowy trolejbus na swiecie(jak o nim
    pisza).
  • man_x 10.07.03, 11:39
    co to sa duobusy?
  • kaner 10.07.03, 11:46
    Najnowszy cud techniki autobusy jezdzace w dwoch kierunkach na raz
    dlatego duobusy (od due podwojny)
    Oszczednosc 100% na zakupie pojazdow przez PKM'y mozna
    kupic polowe pojazdow obslugujac z taka sama czestoscia
    ta sama liczbe lini :)

    --
    Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
  • Gość: swerd IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 10.07.03, 19:29
    byłem w bostonie 2 lata temu i nie widziałem trolejbusa, to znaczy było tam
    coś co nazywali trolejbusem, ale to był taki zabytkowy autobus co woził
    turystów z centrum do przystani z zabytkowym statkiem. to w 2 lata sieć
    zbudowali? eh to USA
  • Gość: TomTramway IP: *.proxy.aol.com 23.08.03, 04:44
    No bo trolejbusy jezdza pod Bostonem w Cambridge. Ale to sie zmieni i od przy-
    szlego roku bedzie je mozna zobaczyc kursujace w tunelu na lotnisko Logan.
  • pawel_1 21.04.02, 14:06
    umk__historia napisał(a):

    > W Waszym mieście juz od 20 lat - w tym roku bedzie obchodzona z tej okazji
    > impreza we wrześniu (22.09.2002)- po drogach kursuja trolejbusy. Nie byłoby w
    > tym nic dziwnego gdyby nie fakt iż jesteście jednym z 4 miast ( Gdynia + Sopot,
    >
    > Lublin, Tychy ) w Polsce gdzie taki środek transportu istnieje. Jaki jest Wasze
    >
    > zdanie na temat tych pojazdów - czy należy rozwijać śieć na której powinny
    > pojawić się niskopodłogowe 100% trolejbusy czy raczej należałoby
    > zlikwidować "autobusy na szelkach"
    > Serdecznie pozdrawiam z 3- miasta umK historiA

  • umk__historia 30.04.02, 12:43
    Tyskie Linie Trolejbusowe ( TLT )świadczące usługi przewozowe dla Miejskiego
    Zarządu Komunikacyjnego w Tychach ( MZK TYCHY ) zapowiaedziały że w ramach
    modernizacji taborowych zakupią w tym roku kolejny nowy trolejbus ale...tym
    razem będzie to pojazd całkowicie niskopodłogowy. Niesamowita niespodzianka -
    oczywiście radosna - TYCHY będą miały trolejbus całkowicie niskopodłogowy
    prędzej niz LUBLIN ! Nie wiadomo jaki to będzie pojazd, jedno jest pewne
    nowoczesny energooszczędny z możliwością zwrotu pobranego prądu podczas
    hamowania.
    Mam na dzieję iż Radni Miasta docenią ten środek transportu jako niezbędny dla
    prawidłowego funkcjonowania komunikacji miejskiej.


    Ps.1. Pierwsze całkowicie niskopodłogowe trolejbusy na świecie pojawiły sie w
    1992 roku w Szwajcarii. W Polsce dopiero pierwsze takie trolejbusy w 2001 r.- w
    Gdyni 4 egzemplarze. W tym roku po jednym w Gdyni i Tychach :).

    Ps.2. Dnia 22 września odbędzie sie uroczystość z okazji 20 lecia trolejbusów w
    Tychach.

    Pozdrawiam serdecznie z 3-miasta umK historiA
  • hoobie 30.04.02, 22:58
    wow - to nieźle, bo wyglądało już na całkowitą zapaść w tym interesie....
    Ja osobiście wole jeździć trajtkami - poruszaja się płynniej, ale te tyskie są
    zaniedbane. Wydaje mi się, że na dalszy rozwój sieci nie ma już szans i sensu
    ale warto utrzymac to, co jest...

    pzdr dla 3miasta :)
  • glorius 02.05.02, 00:51
    umk__historia napisał(a):

    > Tyskie Linie Trolejbusowe ( TLT )świadczące usługi przewozowe dla Miejskiego
    > Zarządu Komunikacyjnego w Tychach ( MZK TYCHY ) zapowiaedziały że w ramach
    > modernizacji taborowych zakupią w tym roku kolejny nowy trolejbus ale...tym
    > razem będzie to pojazd całkowicie niskopodłogowy. Niesamowita niespodzianka -
    > oczywiście radosna - TYCHY będą miały trolejbus całkowicie niskopodłogowy
    > prędzej niz LUBLIN ! Nie wiadomo jaki to będzie pojazd, jedno jest pewne
    > nowoczesny energooszczędny z możliwością zwrotu pobranego prądu podczas
    > hamowania.

    W zasadzie ani mnie to grzeje ani ziębi. Mieszkam na osiedlu do którego
    trolejubusy nie dojeżdzają. Jak już bardziej byłbym za rozbudową sieci..chociaż i
    tak za wiele się też w tej materii nie da zrobić. Bardziej eksytuje mnie przetarg
    na 5 nowych autobusów dla PKM Tychy...w końcu przystanek ich mam pod samym domem.

    > Mam na dzieję iż Radni Miasta docenią ten środek transportu jako niezbędny dla
    > prawidłowego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

    Już go docenili i cały czas go doceniają... jak cholera:-)). Ciekawe kiedy
    następny termin sesji pod tytułem "zlikwidujmy tą sieć bo za dużo kosztuje".
    Niestety jesteśmy małem miastem...i prawdę mówiąc do przewozów pasażerskich
    wystarczyłby jeden środek pomunikacji miejsckiej - autobusy.

    > Ps.1. Pierwsze całkowicie niskopodłogowe trolejbusy na świecie pojawiły sie w
    > 1992 roku w Szwajcarii. W Polsce dopiero pierwsze takie trolejbusy w 2001 r.- w
    > Gdyni 4 egzemplarze. W tym roku po jednym w Gdyni i Tychach :).

    Ciekawe kto je zbuduje? Solaris czy Jelcz. Jeśli Solaris to RM rozszarpie TLT na
    strzępy:-))))


    Pozdrowienia z Tychów dla 3 miast w jednym

    glorius


  • Gość: memphis IP: 213.17.234.* 02.05.02, 12:05
    > W Waszym mieście juz od 20 lat - w tym roku bedzie obchodzona z tej okazji
    > impreza we wrześniu (22.09.2002)- po drogach kursuja trolejbusy.

    W imieniu organizatorów (Klub Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie)
    informuję, że data nie jest jeszcze ostatecznie ustalona i impreza równie dobrze
    może się odbyć np.29 września.
  • umk__historia 01.07.02, 13:53
    ... oczywiście jeżeli teraz MPK Lublin nie zaskarży przetargu ... ale to nie
    jest istotne, gdyż i tak wiadomo że ...
    Ale po kolei we wrześniu 2002 roku na Tyskich ulicach pojawi sie pierwszy 100 %
    niskopodłogowy trolejbus - bedzie to Trollino 12 T ( trolejbus na nadwoziu
    autobusu Solaris Urbino 12 ) wyprodukowany w PNTKM w Gdyni, która to firma
    wygrała przetarg na dostawę 3 takich pojazdów. Kolejne egzemplarze pojawią się
    po 1 szt. rocznie.
    Oczywiscie MPK Lublin również zaoferował Tychom trolejbus niskopodłogowy - ale
    na nadwoziu Jelcza 121 M czyli nie 100 % niskopodłogowy ... ciut, ciut
    tańszy ...i gorzy jakosciowo... więc nie ma co sie rozpisywać że trzeba było
    zakupić Jelcza M 121 ME a nie Trollino 12 T gdyż TLT Tychy wybrały jakość a nie
    tandetę :-).

    Pozdrawiam z 3-miasta umK historiA


  • glorius 02.07.02, 22:58
    No i co z tego????????????

    glorius
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 30.10.02, 10:38
    Ujmuje mnie zainteresowanie trójmiejskiego kolegi tyskimi trolejbusami.Niestety
    mam też od razu skojarzenie z faktem,iż któreś trójmiejskie miasto robi takie
    trolejbusy(wiem,że to spiskowa teoria dziejów,ale pachnie mi to reklamą). Mam
    nadzieję,że to tylko moja fantazja,i że Ty poprostu chcesz jednoczyć się z
    fanami tego typu komunikacji(tym bardziej,że w Polsce fanów za dużo być nie
    może-4 miasta).A co do autobusu 100%niskopodłogowego to na dzień 30.10.2002
    takowy tyskiego prądu jeszcze nie zaznał;)
    Sam lubie trajtki choć denerwuje mnie ich szarpanie przy ruszaniu i
    zwalnianiu.Są za to o niebo lepsze od tramwajów bo nie trzeba szpecić i
    zagracać miasta torami...
    A propos Solarisa,od kilku dni w Tychcach zamiast trajtka eździ autobus tej
    firmy-prezentuje sie efektownie,juz w 'tyskich' zielono-żółtych barwach.

    Pozdrowienia dla trójmiasta,Radex
  • hoobie 31.10.02, 11:36
    Zawsze myslałem, że "tyskie" barwy to niebiesko-żółte...
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 11.11.02, 10:23
    Jasne.Miałem na myśli barwy tyskiej komunikacji miejskiej...
  • umk__historia 24.11.02, 17:46
    ... Nareszcie - na Tyskie ulice wyjechał najnowszy nabytek TLT czyli trolejbus
    100% niskopodłogowy Trollino 12 T, który otrzymał własne imię JAŚ :-) oraz nr
    taborowy 004. Jest to pierwszy z trzech zakontraktowanych trolejbusów do
    Waszego miasta... następne w 2003 i 2004.

    Acha ja juz wspomniałem "kiedyś tam" iz Tychy w tym roku świętują 20-lecie
    trajtków ... miała być impreza z tej okazji ale ją odwołano gdyz JAŚ sie nie
    zjawił we wrześniu tylko w Listopadzie dlatego

    30 listopada 2002 roku odbędzie sie impreza z okazji 20-lecia Tb a w niej m.in.
    zwiedzanie zajezdni TLT, przejazd JAŚiem po całej sieci Tb... uczestnictwo
    nieodpłatne. A wszystko rozpoczyna się na terenie zajezdni ul. Towarowa o godz.
    10:00.

    Pozdrawiam Serdecznie.
    Ps. 1 Teraz to jest reklama :-)))))
    Ps. 2 Nic nie mam wspólnego z producentem TB z Gdyni więc
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 29.11.02, 23:40
    Jasia ostro eksploatują,bo go non stop widze za oknem mego domu.Wreszcie
    nieszarpiący trolejbus,wreszcie odjęcie przez (panią)kierowcę gazu nie wiąże
    się z pogowaniem pasażerów.
    Jest naprawdę 100%-nawet wchodząc tylnymi drzwiami nie zginam kolan;)
    I ta 'muzyka płynąca z głośnika'-tyszanie chcą tego więcej...jeszcze jakby tak
    mój kochany house puszczali to byłaby dopiero zabawa:)
    Solarisowe autobusy też są niezłe choć w każdym przypadku ciasno umieszczone są
    miejsca siedzące-tu Jelcze i Ikarusy zdecydowanie górują.

  • Gość: lubomir IP: *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl 03.12.03, 08:55
    jechałem trolino w ostrawie, czesi mimo iz maja bardzo dobre skody, zdecydowali
    sie na zakup trolino 12 i 14(trzyosiowy) estetyka jak w autobusie, bardzo
    ladnai cichutko jak to w trolejbusie, to bardzo dobry środek komunikacji,
    szkoda ze u nas tak nie doceniany. nie wiem dlaczego u nas likwiduje sie linie
    trolejbusowe(jak np. warszawa-piaseczno), kiedys tez trolejbusy jexdzily w
    poznaniu ale to bylo przed 50 laty. wystarczy popatrzec na naszych wschodnich i
    poludniowych sasiadow. w rosji i czechach jest cala masa miast, gdzie jezdza
    trolejki, a bardzo tez czesto za ich kierownica panie, naprawde mila jazda
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 14.12.02, 22:21
    No co jest.Taki wdzięczny temat a tu brak nowych wpisów?!Ludzie gadajmy o
    trajtkach!!!
  • umk__historia 04.01.03, 19:14
    W 2003 roku na Tyskie ulice do Jasia dołączy Małgosia :-) czyli drugi TROLLINO
    12T ...A tak naprawdę ciekawy jestem jak nazwą 2 i 3 trolejbus.

    Smutna wiadomość dotarła do mnie a mianowicie z dniem 31 grudnia zlikwidowana
    została zajezdnia trolejbusowa. Obecnie pojazdy stacjonują na terenie PKMu :-(
    czyli autobusowej konkurencji... znowu Włodarze miasta robią wszystko żeby
    zlikwidować trolejbusy w Tychach!

    Drodzy forumpowicze nie pozwólmy na likwidację Trolejbusów w Tychach !!!!

    Pozdrawiam
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 04.01.03, 19:33
    Spokojnie,chyba po ostatniej akcji by nie likwidować tyskich lini
    trolejbusowych,żaden radny nie odważy się podnieść ręki na trajtki. Tyszanie
    chyba kochają je.Ja na przykład chwalę sie nimi gdzie tylko jestem.
    Moi znajomi spoza Tychów,którzy mieli okazję je widzieć też są zauroczeni i
    żałują,że wszędzie jeżdżą te syfiate tramwaje.Tychy to dla nich fajna egzotyka:)
  • x=man 04.01.03, 19:37
    umk__historia napisał:

    > W 2003 roku na Tyskie ulice do Jasia dołączy Małgosia :-) czyli drugi
    TROLLINO
    > 12T ...A tak naprawdę ciekawy jestem jak nazwą 2 i 3 trolejbus.
    >
    > Smutna wiadomość dotarła do mnie a mianowicie z dniem 31 grudnia zlikwidowana
    > została zajezdnia trolejbusowa. Obecnie pojazdy stacjonują na terenie PKMu :-
    (
    > czyli autobusowej konkurencji... znowu Włodarze miasta robią wszystko żeby
    > zlikwidować trolejbusy w Tychach!
    >
    > Drodzy forumpowicze nie pozwólmy na likwidację Trolejbusów w Tychach !!!!
    >
    > Pozdrawiam

    3 pytania:
    kto ma wplyw na wybor imion?
    czy ta przeprowadzka jest na stale?
    co sie stalo z zajezdnia?
    pozdr
  • kaner 01.02.03, 21:59
    Szczerze mowiac dopiero ostatnio mialem okazje przejechac sie Jasiem.. no i jestem pod wrazeniem..
    I zaluje ze nie musze teraz czesciej jezdzic po Tychach, a czesciej jezdze 'A'.
    Czemu nowe trajtek nie jezdzi na jako 'A' ?? Moze Malgosia bedzie jezdzic??

    --
    na razie nic tu nie ma
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 01.02.03, 22:28
    No nie,fajna maszynka? Jasiowi okresowo przydzielają trasę 'A','B'...ale i tak
    najcześciej chyba przemyka jako 'B',bo go bardzo często widzę za oknem.A
    eksploatują go całymi dniami;)
  • x=man 01.02.03, 23:24
    umk_historia-skad ty masz taka wiedze?
    jest naprawde imponujaca
    a moze prowadzisz jakas stronke o trajtkach?

    PS: Dlaczego trolejbusy to trajtki?
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 02.02.03, 11:26
    No właśnie mnie już to wcześniej zainteresowało.Raz wszedłem nawet na jakąs
    stronkę,gdzie jakiś koleś jeździ po Polsce i robi zdjęcia taborom miejskim
    (niezręcznie brzmi).Np. przyjechał specjalnie z Wrocławia by sfotografować
    naszego Jasia.Bardzo fajna stronka,spróbuję ponownie poszukać adresu.
    Dowiedziałem się z tej stronki,że w Gdańsku takich trajtków-Solarisów jest
    wiele,oni to mają kasę.A w ogóle jakie tam dziwaczne autobusy
    jeżdżą.Itd,itp...mógłbym tak jeszcze dużo nawijać,bo mnie to też interesuje:))
  • basturk 10.05.03, 14:14
    nigdy nie pozwolimy na likwidacje tyskich trolejbusów. tak jak nie pozwolimy
    żeby MZK weszło do KZK GOP!!!
  • kaner 27.02.03, 23:50
    Dzisiaj udalo mi sie przejechac trajtkiem
    na lini 'E' :)
    Fajnie bylo, lubie trajtki :)
    --
    A jak jestem to jestem
    Jak mnie nie ma to mnie nie ma
    (c) kane the kindred 2003
  • radexindamix 05.03.03, 16:06
    Właśnie pod moim oknem przejechał TROJEBUS.Następny będzie za 10 min.
  • kaner 05.03.03, 19:28
    A coz to takiego trojebus??
    Ich troje w busie ??

    --
    A jak jestem to jestem
    Jak mnie nie ma to mnie nie ma
    (c) kane the kindred 2003
  • man_x 09.03.03, 11:49
    www.trolejbusy.prv.pl/
    wlasnie sobie ja przegladam i jestem pod wrazeniem
    ps nie mialem pojecia ze w polsce tyle mialo kiedys trajtki
  • Gość: Tbus IP: *.lib.latrobe.edu.au 11.05.03, 08:28
    Poznan (chyba mial je juz przed wojna)
    Warszawa (niestety, 2 razy je skasowano)
    Legnica (nie znam szczegolow)
    Walbrzych (bardzo rozbudowana siec w latach 1970tych, np. do Rusinowej,
    zastapila tam tramwaje)
    Debica (chyba tylko 1 linia)
    Slupsk (tez skasowano)
    Olsztyn (tez skasowano, razem z tramwajami)
    Znacie wiecej? Pamietam, ze miano nimi zastapic tramwaje w Jeleniej Gorze
    (widzialem jak instalowali na probe siec w poznych latach 1960tych).
    Zostaly w Polsce tylko Lublin, Tychy & Gdynia-Sopot.
    T-bus (ljkel2@netscape.net)
  • umk__historia 09.03.03, 14:00
    Witam ponownie ...
    Widze ze ciut ciut zainteresowaliście sie tematyką :-)
    Jeżeli chodzi o w/w strone to jesttam trochebłedów które
    dla mnie są jako pasjonata rażące np iż teoria która tam
    jest podana pochodzi z książki pt. Komunikacja miejska z
    1965 roku! itd... ale ogólnie jest ok.

    Tak po cichu mogę Was zaprosić na 60-lecie trolejbusów w
    Gdyni w tym roku ...szczegóły w terminie późniejszym.

    Proponuje Wam założenie wątku w którym np razem z Gazetą
    poszukiwalibyscie imie dla drugiego Trollino dla Tychów.
    Myślę że Gazeta włączy sie w tą akcję ...

    Pozdrawiam
  • kaner 09.03.03, 16:13
    No ma byc 'Malgosia' nie??
    Skoro jest 'Jas' :)
    --
    A jak jestem to jestem
    Jak mnie nie ma to mnie nie ma
    (c) kane the kindred 2003
  • man_x 10.03.03, 16:11
    a trzeci trajtek jak bedzie sie nazywal?
    baba jaga?
  • kaner 11.03.03, 10:51
    Bolek, Lolek i Tola :)
    tak tak !!!
    --
    A jak jestem to jestem
    Jak mnie nie ma to mnie nie ma
    (c) kane the kindred 2003
  • Gość: magi IP: *.tychy.net.pl / 10.10.27.* 20.04.03, 22:32
    Dopiero co na innym wątku wyznałam I LOVE TLT, a tu widzę, że miłośników
    trajtków jest więcej:))) To cieszy.
  • kaner 22.04.03, 09:06
    Gość portalu: magi napisał(a):

    > Dopiero co na innym wątku wyznałam I LOVE TLT, a tu widzę, że miłośników
    > trajtków jest więcej:))) To cieszy.

    Ano pewnie przeciez trajtki to najprzyjemniejszy
    sposob transportu w Tychach :)
    No chyba ze bedzie coraz wiecej nowych Solarisow w ktorych rownie
    przyjemnie sie jedzie
    Ale "Trajtek" zawsze zostanie trajtkiem :)
    Trzymac tak dalej TLT wiecej nowych trajtkow


    --
    A jak jestem to jestem
    Jak mnie nie ma to mnie nie ma
    (c) kane the kindred 2003
  • radexindamix 27.04.03, 16:43
    Wspomniały mi się właśnie te stare ruskie trajtki.Jak się już do maxa
    rozpędziły to charakterystycznie wyły-yłyłyły.Pamiętam też,że na kanapie,pod
    którą zamontowany był grzejnik zimą to aż przyklejało dupe,wręcz ją odparzało-
    to była jazda.To były czasy.Tak też sobie myślę - ciekawe jakby takiego
    Solarisa cofnąć w czasie o np. 20 lat.Jakby na niego dawni tyszanie reagowali-
    chyba,że to jakiś pojazd kosmiczny(zresztą marka Solaris ma związek z
    kosmosem,nie?).Taka mała śmieszna i luźna nostalgia
  • Gość: basturk IP: osz2:* / 10.62.16.* 27.04.03, 18:55
    Zóż ca pięknie i trafnie to opisałeś: wyły-yłyłyły. Ten dzwięk jak sie wspomni
    to nawet nostalgia człowieka bierze. Ale tylko do niego. Pamiętam też że jak
    sie drzwi zamykały i ktoś by palca włożył to by ucieło. Tak sie zamykały.
  • man_x 28.04.03, 15:19
    jesli chodzi o siedzenia to jakie wolicie?
    1.siedzenia obite skora (dawne czasy)
    2.krzeselka plastikowe
    3.gabeczka obita materialem
  • Gość: basturk IP: osz2:* / 10.62.16.* 28.04.03, 15:47
    Gąbeczke obitą materiałem.
  • radexindamix 28.04.03, 18:06
    Cóż,jak zaczęto oszczędzać to na całego.DLa mnie zawsze naj będą fotele
    Ikarusowskie
  • kaner 06.05.03, 12:18
    ano faktycznie najlepsze sa pokryte materialem
    a tych skoropodobnych nienawidze :(
    brrrr
    plastiki sa znosne :)

    --
    A jak jestem to jestem
    Jak mnie nie ma to mnie nie ma
    (c) kane the kindred 2003
  • Gość: Lem IP: *.lib.latrobe.edu.au 11.05.03, 08:30
    Stanislaw Lem "Solaris" - ksiazka i conajmniej 2 filmy (ZSRR i USA)!
  • umk__historia 06.05.03, 12:13
    Witam po przerwie :-)
    Jak sprawuje sie JAŚ?

    A co do wczesniejszych trolejbusów to były to rosyjskie ZIU 9B ( popularnie
    nazwane ziutkami ). W Tychach było 24 sztuki tych niezapomnianych maszyn..ech
    ta ziutowska prędkosc początkowa :-)
  • radexindamix 06.05.03, 15:22
    Joł UMK!
    Jaś ostro szaleje i czeka aż mu rodzeństwo sprowadzą.Narazie samotnie reklamuje
    PZU Życie(tudzież kolorystycznie dopasował się do reklamy)

    Co do rosyjskiej myśli technologicznej,to chodziło mi o prędkość maksymalną,gdy
    już rozpędzone pró(u)ły(jestem dawno po maturze) powietrze niczym jastrząb.
    Ja też jestem fanem trajtków i w ogóle komunikacji miejskiej.
  • umk__historia 06.05.03, 20:20
    :-) czyżby Cię prad popieścił w trajtku że je polubiłeś ;-)

    Od kwietnia jeździ sobie 15 metrowy Trollino 15 u naszych południowych
    sąsiadów - więcej znajdziecie na stronce:

    www.dpo.cz/SOLARIS/t15ac_pohledy.htm

    Niestey na oficjalnej stronie Solarisa nie ma wzmianki że taki Trolejbus
    powstał! Dziwie się że o tym nie napisali.
    Może taki przydałby sie Wam na Tyskich ulicach?

    Ps.
    Na początku września zostanie uruchomiona nowa sieć trolejbusowa w Szwecji w
    Landskronie - mała siec o długosci 3 km ale zawsze coś :-) Poza tym obsługiwana
    bedzie trzema Trollino 12.
  • Gość: Darek IP: 213.216.88.* 06.05.03, 21:34
    Ja też uwielbiam trajtki - są świetne. Najwiekszą głupota byłaby ich likwidacja
    w Tychach. Kiedyś czytałem o likwidacji trajtków w Słupsku - w zasadzie głównym
    problemem było tam blokowanie ulic przez trolejbusy. W Tychach jednak nie ma
    takich problemów: jest tutaj wiele dwupasmowych dróg, do tego w strukturze
    sieci - bez problemu mozna trolejbus wyprzedzić. Jak zlikwiduja trajtki w
    Tychach to sie wyprowadzę do Gdyni :-))). POzdrawiam miłosników trolejbusów.
  • basturk 06.05.03, 22:30
    Ja też lubie bo dają naszemu miastu dodatkowy koloryt. Jestesmy w gronie
    bodajże 3 miast gdzie jeżdżą trajtki. obok nas jeszce w Gdynii i Lublina
  • radexindamix 06.05.03, 23:21
    "Piętnastka" w Tychach jest chyba niepotrzebna.Zresztą były testy autobusu
    T15,ale skoro PKM się nie zdecydował,to tym bardziej TLT tego nie zrobi.
  • basturk 07.05.03, 10:59
    Mam pytanko: Czemu pisze że nie ma takiej stronki???
  • kaner 07.05.03, 12:15
    eee nie wiem ja otwieram
    www.solarisbus.pl

    moze tak??
    --
    A jak jestem to jestem
    Jak mnie nie ma to mnie nie ma
    (c) kane the kindred 2003
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 07.05.03, 21:14
    A mnie ten Solar się otworzył,takie trajtki chyba Ryga zakupiła.
    A ja mam linka do fotki czeskiego trolejbusu - Skody:
    www.mdpo.cz/html/trolejbus.htm
    Jak widać,nasz Solaris wygląda o lata świetlne nowocześniej i pięknej.WRESZCIE
    WYPRZEDZAMY SKODĘI I CHYBA CAŁĄ EUROPĘ!!!!!!!!!N A R E S Z C I E,ale jestem
    dumny,bardziej niż z piwa tyskiego(mam nadzieję,że nie zlinczujecie mnie za to)
  • Gość: osF IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 07.05.03, 21:20
    Piwo jest lepsze. Trolejbusa nie możesz trzymać w domu.
  • basturk 07.05.03, 22:39
    te skody wyglądaja jak z połowy lat `90. nasze to juz XXI albo XXII wiek.
    No i oprócz piwa to wypszedziliśmy też ich w produkcji lepszych autobusów i
    trolejbusów.
  • umk__historia 08.05.03, 13:13
    Gość portalu: osF napisał(a):

    > Piwo jest lepsze. Trolejbusa nie możesz trzymać w domu.

    A może takie równanie jest poprawne
    Piwo + Trolejbus = Tychy :-)

    Fakt trolejbusa nie włoży sie do lodówki nawet jakby sie mieszkało w zajezdni
    trolejbusowej :-)))))))
  • basturk 08.05.03, 21:49
    A co z tą skodą co podobno TLT kupiły kiedyś??? (ale nie jestem pewien tego bo
    coś mi się tylko o uszy obiło ale czy to prawda to nie wiem i dlatego pytam
    Was)


    PS
    Swoją drogą wyczytałem gdzieś że mają przedłużać linię trolejbusową wyżej na
    osiedle Z sikorskiego-ale więcej też o tym nie wiem)
  • Gość: Darek IP: 213.216.88.* 08.05.03, 22:04
    Pomysł niezły. Proponowałbym zrobić to po wybudowaniu wiaduktu pomiedzy
    Sikorskiego i DK1 (Beskidzką). Moznaby przedłużyć linię "B" aż do Cielmic i
    ozywić troche tą dzielnice miasta - chyba ostatnio trochę się tam buduje...
  • basturk 08.05.03, 22:15
    No włąsnie dokładnie o to chodzi. Zauważyłem ze w Tychach ostnio ogólnie się
    dużo buduje lub nie długo będzie się budować.
    Ale ten pomysł z trajtkami (nie jest młody) to naprawdę jest rewelacyjny. No
    i tyszanie z Cielmic miałyby świetny dojazd do miasta. Prawdopodobnie po
    wybudowaniu wiaduktu ulegnie zmianie też trasa autobusu 21. tak mi się wydaje.
    Ale sieć trolejbusową niech dalej rozwijają. Tymbardziej że niedługo będą
    ciągły tłumy turystów po piramidę i do piramidy. :)
  • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 24.05.03, 14:01
    basturk napisał:

    > A co z tą skodą co podobno TLT kupiły kiedyś??? (ale nie jestem pewien tego
    bo
    > coś mi się tylko o uszy obiło ale czy to prawda to nie wiem i dlatego pytam
    > Was)

    Skoda przysłała w 1998 roku na testy jeden trolejbus (14TrM), który nigdy w
    Tychach z pasażerami nie pojechał z powodu braku homologacji. Skodówka stała
    sobie przez rok w zajezdni (dostała nawet numer 024 na chwilkę), a potem
    została zwrócona. Od 2000 roku jeździ w Rydze.

    > PS
    > Swoją drogą wyczytałem gdzieś że mają przedłużać linię trolejbusową wyżej na
    > osiedle Z sikorskiego-ale więcej też o tym nie wiem)

    Odcinek na osiedle Z i Z1 to miał być w 1985 roku budowany. I prawdopodobnie w
    przyszłym roku inwestycja ruszy, o ile oczywiście nie zabraknie funduszy.
  • basturk 24.05.03, 15:10
    dzięki i jestem pełen podziwu dla twoich informacji. jesteś chyba delikatnie
    mówiąc nieźle zorientowany w komunikacji.!
  • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 24.05.03, 19:05
    basturk napisał:

    > dzięki i jestem pełen podziwu dla twoich informacji. jesteś chyba delikatnie
    > mówiąc nieźle zorientowany w komunikacji.!

    Dzięki, staram się :-)
  • basturk 24.05.03, 20:46
    To tak z ciekwości zapytam jak napisałeś o tej trakcji do trolejbusów- która
    ma iść wyżej Sikorskiego. Nie wiesz gdzie tam dalej byłaby pętla albo coś
    takiego??? Bo tak na moje rozeznanie to powinna być za mostem na Beskidzkej
    czyli Cielmice?!
  • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 24.05.03, 21:05
    basturk napisał:

    > To tak z ciekwości zapytam jak napisałeś o tej trakcji do trolejbusów- która
    > ma iść wyżej Sikorskiego. Nie wiesz gdzie tam dalej byłaby pętla albo coś
    > takiego??? Bo tak na moje rozeznanie to powinna być za mostem na Beskidzkej
    > czyli Cielmice?!

    Wiaduktu nad/pod Beskidzką nikt budować oczywiście nie będzie, bo nie ma kasy.
    A możliwości są dwie: albo ulicą Sikorskiego do końca, do dzisiejszej
    pętli "Paprocany Osiedle Z1", a potem z powrotem Sikorskiego lub też trasą
    linii 137 ulicami Sikorskiego, Żółkiewskiego i Targiela. Jak będzie naprawdę to
    się okaże jak TLT inwestycję rozpoczną.
  • basturk 24.05.03, 21:27
    Wiadukt na beskidzkiej już jest budowany (w 50% można rzec że zrobiony)
    dlatego pytam. Ulica żółiiweskiego odpada całkowicie bo jest zbyt wąska. A
    trasa 137 po ukonczeniu mostu chyba sie zmieni. Tak mi sie wydaje.
  • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 24.05.03, 22:33
    basturk napisał:

    > Wiadukt na beskidzkiej już jest budowany (w 50% można rzec że zrobiony)
    > dlatego pytam. Ulica żółiiweskiego odpada całkowicie bo jest zbyt wąska. A
    > trasa 137 po ukonczeniu mostu chyba sie zmieni. Tak mi sie wydaje.

    Skoro Żółkiewskiego jeżdżą autobusy to i trolejbusy mogą przecież.
  • Gość: basturk IP: 80.51.254.* 25.05.03, 10:48
    Nie raczej nie bo Żołkiewskiego jest ciut większą osiedlową uliczką (prostą)
    którą łączy Sikorskiego z Targiela. Więc trajtek odpada.Zrobili tak gdyż
    wcześniejsza trasa przebiegała dość długim odcinkiem beskidzkiej. No i
    zmienili ale wydaje mi się że to doraźne dopóki nie skonćzą wiaduktu na
    Beskidzkiej.A wtedy trasa 137 troche sie zmieni.
  • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 25.05.03, 15:58
    Gość portalu: basturk napisał(a):

    > Nie raczej nie bo Żołkiewskiego jest ciut większą osiedlową uliczką (prostą)
    > którą łączy Sikorskiego z Targiela. Więc trajtek odpada.Zrobili tak gdyż
    > wcześniejsza trasa przebiegała dość długim odcinkiem beskidzkiej. No i
    > zmienili ale wydaje mi się że to doraźne dopóki nie skonćzą wiaduktu na
    > Beskidzkiej.A wtedy trasa 137 troche sie zmieni.

    No dobra, ale skoro ulicą Żółkiewskiego może jeździć autobus (nie ma ku temu
    żadnych technicznych przeszkód) to równie dobrze może jeździć nią trolejbus.
  • basturk 25.05.03, 17:57
    Gość portalu: wpk napisał(a):

    > Gość portalu: basturk napisał(a):
    >
    > > Nie raczej nie bo Żołkiewskiego jest ciut większą osiedlową uliczką (prost
    > ą)
    > > którą łączy Sikorskiego z Targiela. Więc trajtek odpada.Zrobili tak gdyż
    > > wcześniejsza trasa przebiegała dość długim odcinkiem beskidzkiej. No i
    > > zmienili ale wydaje mi się że to doraźne dopóki nie skonćzą wiaduktu na
    > > Beskidzkiej.A wtedy trasa 137 troche sie zmieni.
    >
    > No dobra, ale skoro ulicą Żółkiewskiego może jeździć autobus (nie ma ku temu
    > żadnych technicznych przeszkód) to równie dobrze może jeździć nią trolejbus.

    Zgadzam się. Ale zapewniam że jak chodzi o ulice żółkiewskiego to jest to nie
    możliwe aby jeździły nią trolejbusy. Uwierz mi bo jestem z tego osiedla-z
    Zetu.
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 10.05.03, 14:27
    Gdzie są te nowe posty,bo ja ich nie widze
  • Gość: T-bus IP: *.lib.latrobe.edu.au 11.05.03, 08:12
    Berno, Zurych, Genewa, Lozanna, a wiec najbogatsze miasta Europy maja trajlusie!
    Berno: malownicza linia idzie z Hauptbahnhoff poprzez glowna ulice starowki
    i pozniej przez piekny most i pnie sie w gore do dzielnicy willowej.
    Zurych: tez spod Dworca Glownego, kolo Politechniki (gdzie studiowal
    Einstein), nad pieknymi kanalami i wsrod niezliczonych bankow...
    Genewa: jedna z linii dochodzi na lotnisko miedzynarodowe, tuz przy
    granicy francuskiej.
    Piekne linie sa tez w Lozannie, po wiaduktach i serpentynach (droga jak do
    Morskiego Oka w samym centrum miasta, gdzie metro fukkcjomuje podobnie jak
    kolejka na Gubalowke, tyle ze w tunelu)...
    Poza Lozanna, ktora uzywa dosc stare (ale super utrzymane) trajlusie
    z przyczepami, wiekszosc szwajcarkich t-busow jest przegubowa, niskopodlogowa
    i cichobiezna. Maja tez one super przyspieszenia i super zawieszenie
    (choc moze to tez i zasluga doskonalych nawierzchni ulic i drog)...
    Tak wiec trolejbus w miescie to znak prosperity!
    Pozdr.
    U know who... ;)





  • radexindamix 11.05.03, 10:53
    REWELACJA.Dzięki za linka i tego posta.Strasznie miło wiedzieć,że bogate
    europejskie miasta mają trajtki.Tak sobie właśnie dumam,że mamy w Tychach
    świetne władze,które myślą po europejsku.
    Zresztą przedwczoraj zjechali do mnie ludziska ze Śląska,ekipa z moich
    studiów.Oczywiście poszliśmy na Papry,Zremb.Ja,jako dumny Tyszanin chwale się
    wszystkim dookoła,a oni byli naprawdę zachwyceni.Aż się zastanawiali skąd te
    Tychcy na to kase mają(taka drobna refleksja,że można w Polsce odpowiednio
    gospodarować).
    A wracając do trajtków,pomyślałem sobie też,że szkoda,że Tychy takie płaskie
    są.Tzn.fajnie by było gdyby jakaś linia trojelbusowa wiodła stromym podjazdem -
    tak jak to opisuje T-bus.
    No i T-bus czekam na wiecej postów na ten temat.
  • Gość: $ IP: 142.94.86.* 11.05.03, 16:00
    radexindamix napisał:

    > REWELACJA.Dzięki za linka i tego posta.Strasznie miło wiedzieć,że bogate
    > europejskie miasta mają trajtki.Tak sobie właśnie dumam,że mamy w Tychach
    > świetne władze,które myślą po europejsku.
    > Zresztą przedwczoraj zjechali do mnie ludziska ze Śląska,ekipa z moich
    > studiów.Oczywiście poszliśmy na Papry,Zremb.Ja,jako dumny Tyszanin chwale się
    > wszystkim dookoła,a oni byli naprawdę zachwyceni.Aż się zastanawiali skąd te
    > Tychcy na to kase mają(taka drobna refleksja,że można w Polsce odpowiednio
    > gospodarować).
    > A wracając do trajtków,pomyślałem sobie też,że szkoda,że Tychy takie płaskie
    > są.Tzn.fajnie by było gdyby jakaś linia trojelbusowa wiodła stromym
    podjazdem -
    >
    > tak jak to opisuje T-bus.
    > No i T-bus czekam na wiecej postów na ten temat.

    Pozyteczne informacje sa na FORUM POLONII pod adresem:
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=44&w=5811106
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 11.05.03, 16:17
    Hmm,mimo wszystko dzięki
  • Gość: T-Bus IP: *.lib.latrobe.edu.au 17.05.03, 07:28
    Gość portalu: $ napisał(a):
    radexindamix napisał:
    REWELACJA.Dzięki za linka i tego posta.Strasznie miło wiedzieć,że bogate
    europejskie miasta mają trajtki.Tak sobie właśnie dumam,że mamy w Tychach
    świetne władze,które myślą po europejsku.
    T: Miejmy nadzieje!

    Zresztą przedwczoraj zjechali do mnie ludziska ze Śląska,ekipa z moich
    studiów.Oczywiście poszliśmy na Papry,Zremb.Ja,jako dumny Tyszanin chwale
    się wszystkim dookoła,a oni byli naprawdę zachwyceni.Aż się zastanawiali skąd
    te Tychcy na to kase mają(taka drobna refleksja,że można w Polsce odpowiednio
    gospodarować).
    T: Slask byl zawsze jakby bardziej gospodarny!

    A wracając do trajtków,pomyślałem sobie też,że szkoda,że Tychy takie płaskie
    są.Tzn.fajnie by było gdyby jakaś linia trojelbusowa wiodła stromym
    podjazdem - tak jak to opisuje T-bus.
    T: Okreg Katowicki to nie Szwajcaria. Ale moze tak by trolejbusy np. w Wisle?
    Moze by Malysz dal na upiekszenie i "zeuropeizowanie" swego miasta?

    No i T-bus czekam na wiecej postów na ten temat.
    T: napisze, jak cos bede wiecej wiedzial.
    Daj mi znac na ljkel2@netscape.net. Wybieram sie do Polski szlakiem
    tramwajow i trolejbusow, na 100% zawadze o Tychy. Ostanio widzialem tyski
    trolejbus z okna EC "Sobieski", jedyny na trasie "Sobieskiego" w Polsce.
    A w Czechach conajmniej 2 systemy na trasie do WiedniaL Ostrava i dawny
    Gottwaldow (teraz chyba Zlin)!
    PS: W Wiedniu nie ma trolejbusow, ale sa w Salzburgu i Innsbrucku!
    Wieden ma zas super niskie tramwaje przegubowe. Melbourne ma zas ostanio
    2 nowe typy niskich tramwajow: jeden francuski, jak w Porto (Portugalia) a
    drugi Siemensa, jak w Poznaniu (tutkejsza prasa napisala, ze to "Posen", i
    wyliczyla wsrod niemieckich miast, nomen omen?).
    Pozdrowka!
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 17.05.03, 10:25
    Gość portalu: T-Bus napisał(a):


    > No i T-bus czekam na wiecej postów na ten temat.
    > T: napisze, jak cos bede wiecej wiedzial.
    > Daj mi znac na ljkel2@netscape.net. Wybieram sie do Polski szlakiem
    > tramwajow i trolejbusow, na 100% zawadze o Tychy. Ostanio widzialem tyski
    > trolejbus z okna EC "Sobieski", jedyny na trasie "Sobieskiego" w Polsce.
    > A w Czechach conajmniej 2 systemy na trasie do WiedniaL Ostrava i dawny
    > Gottwaldow (teraz chyba Zlin)!
    > PS: W Wiedniu nie ma trolejbusow, ale sa w Salzburgu i Innsbrucku!
    > Wieden ma zas super niskie tramwaje przegubowe. Melbourne ma zas ostanio
    > 2 nowe typy niskich tramwajow: jeden francuski, jak w Porto (Portugalia) a
    > drugi Siemensa, jak w Poznaniu (tutkejsza prasa napisala, ze to "Posen", i
    > wyliczyla wsrod niemieckich miast, nomen omen?).
    > Pozdrowka!

    Rozumiem,że mieszkasz w Wiedniu?Byłem tam(raz nawet mieszkałem przez
    miesiąc),komunikacje w ogóle mają niezłą,ale to chyba głównie za sprawą metra.
  • Gość: basturk IP: osz2:* / 10.62.16.* 11.05.03, 17:09
    Aż takie płaskie to nie są, zabardzo strome też nie. Ale nie ma co narzekać.
    tychy mają piękne położenie. Co prawda to nie Szwajcaria ale lepsze to co jest.
    No i naszcześćie nie słychać aby władze chciały likwidować trajtki. Chyba
    zrozumieli że bezsensowna jest ich likwidacja. Co do gospodarności to sie
    zgodze. Tychy są gospodarne wyjątkiem moze być szkielet ZSEiM ale to nie wina
    do końca UM Tychy. Według kosztorysu wykonawca miał wybudować taniej niż sie
    okazało. Później były jakieś procesy i tak jakoś sie skonczyło.
    Ale Tychy to naprawde gopodarne miasto i ładnieją z roku na rok.
  • Gość: $ IP: 142.94.86.* 11.05.03, 22:19
    Jeden z poprzednich dyskutantow miedzy innymi napisal:
    Tak wiec trolejbus w miescie to znak prosperity!

    Sadze, ze to raczej swiadectwo rozsadku radnych ktorzy widza, ze autobusy
    smrodza i halasuja.
    Nazywanie silnikow autobusowych ekologicznymi jest wierutnym klamstwem.
    Niech sobie zbieraja (np. do kabiny kierowcy))tacy "odkrywcy" te "czyste"
    spaliny ci, ktorzy takie poglady glosza, a z pewnoscia
    natychmiast "otrzezwieja" i zrozumieja dlaczego trolejbusy sa znacznie lepszym
    rozwiazaniem w miejskiej komunikacji.


  • Gość: T-Bus IP: *.lib.latrobe.edu.au 17.05.03, 07:19
    Gość portalu: $ napisał(a):
    Jeden z poprzednich dyskutantow miedzy innymi napisal:
    Tak wiec trolejbus w miescie to znak prosperity!
    T: To bylem ja (P. ytrolejbusy w Szwajcarii)...

    $: Sadze, ze to raczej swiadectwo rozsadku radnych ktorzy widza, ze autobusy
    smrodza i halasuja.
    T: Tyz prawda! :)

    Nazywanie silnikow autobusowych ekologicznymi jest wierutnym klamstwem.
    Niech sobie zbieraja (np. do kabiny kierowcy))tacy "odkrywcy" te "czyste"
    spaliny ci, ktorzy takie poglady glosza, a z pewnoscia
    natychmiast "otrzezwieja" i zrozumieja dlaczego trolejbusy sa znacznie lepszym
    rozwiazaniem w miejskiej komunikacji.
    T: Jolly good idea! :)


  • basturk 10.06.03, 21:05
    Gość portalu: T-Bus napisał(a):

    > Gość portalu: $ napisał(a):
    > Jeden z poprzednich dyskutantow miedzy innymi napisal:
    > Tak wiec trolejbus w miescie to znak prosperity!
    > T: To bylem ja (P. ytrolejbusy w Szwajcarii)...
    >
    > $: Sadze, ze to raczej swiadectwo rozsadku radnych ktorzy widza, ze autobusy
    > smrodza i halasuja.
    > T: Tyz prawda! :)
    >
    > Nazywanie silnikow autobusowych ekologicznymi jest wierutnym klamstwem.
    > Niech sobie zbieraja (np. do kabiny kierowcy))tacy "odkrywcy" te "czyste"
    > spaliny ci, ktorzy takie poglady glosza, a z pewnoscia
    > natychmiast "otrzezwieja" i zrozumieja dlaczego trolejbusy sa znacznie
    lepszym
    > rozwiazaniem w miejskiej komunikacji.
    > T: Jolly good idea! :)
    >
    >

    Dokładnie zgadzam sie. Trajtki to znak prosperity.!! Usłyszałem gdzieś dzisiaj
    w tv że w Lublinie jeździ nowy (jelcz) trajtek, zadbany i ekologiczny. Troche
    sie uśmiałem bo z reguły trajtki same w sobie są ekologiczne. Ale cóż. Nie
    wszyscy o tym iwedzą ;)
  • Gość: Cagan IP: *.its.unimelb.edu.au 12.06.03, 13:41
    Gość portalu: $ napisał(a):
    Jeden z poprzednich dyskutantow miedzy innymi napisal: Tak wiec trolejbus w
    miescie to znak prosperity!
    T: To bylem ja (P. trolejbusy w Szwajcarii)...

    $: Sadze, ze to raczej swiadectwo rozsadku radnych ktorzy widza, ze autobusy
    smrodza i halasuja.
    T: Tyz prawda! :)

    - Nazywanie silnikow autobusowych ekologicznymi jest wierutnym klamstwem.
    Niech sobie zbieraja (np. do kabiny kierowcy))tacy "odkrywcy" te "czyste"
    spaliny ci, ktorzy takie poglady glosza, a z pewnoscia
    natychmiast "otrzezwieja" i zrozumieja dlaczego trolejbusy sa znacznie
    lepszym rozwiazaniem w miejskiej komunikacji.
    T: Jolly good idea! :)

    - Nie zgadzam sie. Trajtki to znak prosperity.!! Usłyszałem gdzieś dzisiaj
    w tv że w Lublinie jeździ nowy (jelcz) trajtek, zadbany i ekologiczny. Troche
    sie uśmiałem bo z reguły trajtki same w sobie są ekologiczne. Ale cóż. Nie
    wszyscy o tym wiedzą ;)
    C: Ano nie wszyscy. Ale gora Lublin, Tychy i Gdynia!
  • radexindamix 12.05.03, 18:05
    trolejbusyindamix nieskromnie
  • Gość: T-Bus IP: *.lib.unimelb.edu.au 22.05.03, 06:48
    radexindamix napisał: trolejbusyindamix nieskromnie
    ???
  • kaner 22.05.03, 09:06
    Czyzbys proponowal nazwe dla nowego Trolino??

    --
    Milcz tak, aby usłyszano to co przemilczasz.
    D. Opolski
  • radexindamix 22.05.03, 13:57
    No świetny pomysł!
  • Gość: Beata IP: *.netblok.pl 28.05.03, 12:06
    Browar Tyski (Książęcy i Obywatelski), Paprocany, zameczek myśliwski Noma
    Residence w Promnicach i Tyskie Linie Trolejbusowe (TLT)- dzięki nim jesteśmy
    znani, są najlepszą wizytówką miasta!
    Bez nich miasto byłoby o wiele uboższe. Musimy o nie dbać, bo one muszą trwać.
    Do tego osławiają Nas- Tyszan postaci, jak np.: himalaista- Jerzy Kukuczka,
    zespół Dżem z Ryśkiem Riedlem.
    Niemamy się czego wsydzić. Miasto mamy przestronne, zielone.
    Szkoda tylko, że tak jak wszędzie, nie omija miasta bezrobocie (mimo, że w
    Tychach istnieje ok. 14 tys. firm, a wśród nich: ISUZU MOTORS POLSKA, POLO,
    DELPHI, SERTOP S.A., FIAT AUTO POLAND S.A., i wiele wiele innych).
    Szkoda też, że miasto bardziej nie dba o młodych ludzi, nie organizuje im czasu
    poprzez częstsze imprezy plenerowe (takie owszem się zdarzają- Tyskie dni na
    Paprocanach czy pod "Żyrafą), różne zajęcia w obiektach. Już nadeszło lato,
    mnóstwo czasu wolnego i przydałoby się zadbać o różnego typu formy wypoczynku
    dla mieszkańców miasta i .... nie tylko.
  • basturk 29.05.03, 23:26
    Gość portalu: Beata napisał(a):

    > Browar Tyski (Książęcy i Obywatelski), Paprocany, zameczek myśliwski Noma
    > Residence w Promnicach i Tyskie Linie Trolejbusowe (TLT)- dzięki nim
    jesteśmy
    > znani, są najlepszą wizytówką miasta!
    > Bez nich miasto byłoby o wiele uboższe. Musimy o nie dbać, bo one muszą
    trwać.
    > Do tego osławiają Nas- Tyszan postaci, jak np.: himalaista- Jerzy Kukuczka,
    > zespół Dżem z Ryśkiem Riedlem.
    > Niemamy się czego wsydzić. Miasto mamy przestronne, zielone.
    > Szkoda tylko, że tak jak wszędzie, nie omija miasta bezrobocie (mimo, że w
    > Tychach istnieje ok. 14 tys. firm, a wśród nich: ISUZU MOTORS POLSKA, POLO,
    > DELPHI, SERTOP S.A., FIAT AUTO POLAND S.A., i wiele wiele innych).
    > Szkoda też, że miasto bardziej nie dba o młodych ludzi, nie organizuje im
    czasu
    >
    > poprzez częstsze imprezy plenerowe (takie owszem się zdarzają- Tyskie dni na
    > Paprocanach czy pod "Żyrafą), różne zajęcia w obiektach. Już nadeszło lato,
    > mnóstwo czasu wolnego i przydałoby się zadbać o różnego typu formy
    wypoczynku
    > dla mieszkańców miasta i .... nie tylko.

    jeszce drukarnia GW, VAB ..... bezrobocie i tak niższe od średniej krajowej i
    średniej województwa. Ostatnio budują wiele boisk (jest wątek na ten temat) no
    i wiele innych rzeczy też sie buduje. Nie długo będą też sławne w związku z
    piramidą - forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=322&w=4569992

    Miasto pięknie położone, otoczone lasami, jeziorem i stawami z panoramą
    Beskidu Ślaskiego i Żywieckiego w tle. Widać też Babią Górę chodź juz nie tak
    często jak dużo bliższy Beskid Ślaski czy Żywiecki.
    trolejbusy są obecnie unikatem w skali kraju. A już w przypadku województwa to
    są czymś jedynym. Ah te nasze poczciwe "trajtki".


  • Gość: T-bus IP: *.lib.unimelb.edu.au 01.06.03, 08:07
    basturk napisał: Miasto pięknie położone, otoczone lasami, jeziorem i stawami
    z panoramą Beskidu Ślaskiego i Żywieckiego w tle. Widać też Babią Górę chodź
    juz nie tak często jak dużo bliższy Beskid Ślaski czy Żywiecki.
    Trolejbusy są obecnie unikatem w skali kraju. A już w przypadku województwa to
    są czymś jedynym. Ah te nasze poczciwe "trajtki".
    T: Moze sie cos poprawi? Bielsko-Biala moglo by tez miec owe "trajtki".
    A moze i Cieszyn, a takze Wisla?

  • Gość: cjanek IP: 195.205.244.* 23.06.03, 09:55
    Gość portalu: Beata napisał(a):

    (...) zameczek myśliwski Noma
    > Residence w Promnicach (...) jest w Kobiorze
  • umk__historia 05.06.03, 22:10
    Oj mała Errata bedzie potrzebna - w Szwajcarii nie jaet tak cudownie z
    Trolejbusami. W 2001 roku powiedziano Pa Pa filobus w Lugano :-(

    Dzis nie mam czasu opisywac - następnym razem -ok
  • Gość: Cagan IP: *.its.unimelb.edu.au 12.06.03, 13:37
    umk__historia napisał:
    Oj mała Errata bedzie potrzebna - w Szwajcarii nie jaet tak cudownie z
    Trolejbusami. W 2001 roku powiedziano Pa Pa filobus w Lugano :-(
    Dzis nie mam czasu opisywac - następnym razem -ok
    C: No coz, nawet w Szwajcarii znajda sie glupki w magistracie... :(
  • Gość: swerd IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 30.06.03, 00:45
    wszystko fajnie z tymi trajtolami, ale miasto dopłaca do nich 3 razy więcej
    niż do autobusów. więc mam pytanie, jaki ma sens utrzymywanie czegoś co jest
    strasznie drogie? jako rozrywki? bez sensu


    wiem że teraz sie odezwą wszyscy fani czystego środowiska, etc, ale czy warto
    za to aż tyle dopłacać???
  • man_x 30.06.03, 12:32
    Gość portalu: swerd napisał(a):

    > wszystko fajnie z tymi trajtolami, ale miasto dopłaca do nich 3 razy więcej
    > niż do autobusów. więc mam pytanie, jaki ma sens utrzymywanie czegoś co jest
    > strasznie drogie? jako rozrywki? bez sensu
    >
    >
    > wiem że teraz sie odezwą wszyscy fani czystego środowiska, etc, ale czy warto
    > za to aż tyle dopłacać???


    jesli mozesz przedstawic takie wyliczenia z konkretnego zrodla- ja jestem
    sklonny zmienic swoje zdanie na temat trajtkow
    a moze jest tak, ze nie sa dochodowe bo za malo forsy na TLT idzie, np: na
    rozbudowe sieci
  • Gość: swerd IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 02.07.03, 00:06
    jest to informacja, którą podawało mzk tychy)także UM Tychy) , jeszcze przed
    rozpadem na tlt i pkm, a poza tym wyczytałem to na jakiejś stronie
    internetowej dla fanów trolejbusów, postaram sie znaleźć link i tu wkleić

    pozdrawiam
  • Gość: swerd IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 02.07.03, 00:30
    jednak znalazłem coś innego, wprawdzie jestem pewien że UM Tychy i MZK
    twierdzily ze trolejbusy są 3 razy droższe w ekploatacji, ale tu inna wersja

    Dlaczego trolejbusy ?

    1) Zalety w stosunku do autobusów
    1. Koszty eksploatacji trolejbusów w pewnych warunkach są niższe zarówno w
    odniesieniu do wozo-km, jak i do miejsco-km.
    2. Trolejbus korzysta z energii elektrycznej wytworzonej w elektrowniach
    węglowych, wodnych lub jądrowych, pozwalając na zaoszczędzenie kosztownego
    paliwa płynnego.

    3. Silnik trolejbusowy jest prostszy, lżejszy i wymaga mniej konserwacji niż
    silnik spalinowy, a trwałość jego jest znacznie większa.

    4. Trolejbus nie zużywa wcale oleju silnikowego – brak problemów z jego
    utylizacją.

    5. Trolejbus jest cichszy od autobusu i nie wydziela spalin. Ma to szczególne
    znaczenie w wielkomiejskich warunkach pracy.

    6. Rozruch trolejbusu jest szybszy i łagodniejszy niż autobusu wobec dużej
    przeciążalności i braku potrzeby zmiany biegów. Wskutek tego w wielu
    przedsiębiorstwach zużycie opon trolejbusowych bywa mniejsze niż autobusowych,
    pomimo szybszego rozruchu.

    7. Trolejbus jest niewrażliwy na niskie temperatury. Przy mrozie jego moc
    wzrasta wobec lepszych warunków chłodzenia silnika i oporów rozruchowych.

    8. Szybsze pokonywanie wzniesień, co wynika z możliwości przeciążania silnika
    elektrycznego.

    9. Znikome zużywanie się hamulców mechanicznych, gdyż trolejbus w normalnej
    eksploatacji hamuje silnikiem – przy czym istnieje możliwość odzyskania
    energii kinetycznej pojazdu i przekazania jej innym pojazdom. Ponadto taki
    sposób hamowania powoduje, że występuje tu znikoma emisja zanieczyszczeń
    dodatkowych wywołanych zużywaniem się klocków i okładzin hamulcowych.

    informacja ze strony nets.pl/~polom/index1.htm kto ma racje??? nie
    mam bladego pojęcia!
  • radexindamix 02.07.03, 00:50
    No ale zastanów się.Nawet gdyby okazało się,że trolejbusy są droższe w
    ekspolatacji,to przecie w ekologie też się inwestuje,ponosi koszty.
    Można wybudować oczyszczalnie ścieków lub nie.
    Można mieć droższą ekologiczną komunikacje lub nie.
    To tylko kwestia jak traktujemy środowisko
  • Gość: swerd IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 02.07.03, 17:01
    radexindamix napisał:

    > No ale zastanów się.Nawet gdyby okazało się,że trolejbusy są droższe w
    > ekspolatacji,to przecie w ekologie też się inwestuje,ponosi koszty.
    > Można wybudować oczyszczalnie ścieków lub nie.
    > Można mieć droższą ekologiczną komunikacje lub nie.
    > To tylko kwestia jak traktujemy środowisko

    niby masz racje, ale te nowe autobusy też są bardzo ekologiczne

    a poza tym to przykład z oczyszczalnią ścieków to troche chyba nie na
    miejscu :)
  • magi104 11.07.03, 09:08



    > 7. Trolejbus jest niewrażliwy na niskie temperatury.
    Przy mrozie jego moc
    > wzrasta wobec lepszych warunków chłodzenia silnika i
    oporów rozruchowych.
    >ążania silnika
    > elektrycznego.

    Co do tego punktu, to mogę wtrącić swoje trzy grosze:
    nowe trolejbusy z Solerisa nie mogą jeździć poniżej
    temperatury minus 15; mają jakąś blokadę czy coś. Wiem to
    od mechanika z warsztatu autobusowo-trolejbusowego.
    Usłyszałam od niego jeszcze jedno, co mnie mocno
    zmartwiło: podobno trajtki, o ile nie zdarzy się jakaś
    awaria, nie lądują w warsztacie na żadnym profilaktycznym
    przeglądzie!
  • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 11.07.03, 17:17
    magi104 napisała:

    > Usłyszałam od niego jeszcze jedno, co mnie mocno
    > zmartwiło: podobno trajtki, o ile nie zdarzy się jakaś
    > awaria, nie lądują w warsztacie na żadnym profilaktycznym
    > przeglądzie!

    Bzdura. Trajtki mają codziennie przegląd (tzw. OC) po zjeździe, a co roku
    badania rejestracyjne.
  • magi104 11.07.03, 19:36
    Cóż, sprzedaję jak kupiłam.
  • Gość: geronimo IP: 62.148.88.* 03.10.03, 13:55
    Ekologiczne - prawie jak tramwaj. A ekonomiczne - także. Problemem jest tylko
    sposób obliczania tej ekonomii, jak w przypadku każdej trakcji. Jeśli
    dopisałbyś do kosztów eksploatacji autobusów utrzymanie ich infrastruktury - co
    miasto robi faktycznie i im nie dolicza (bo nie wrzuca się w ich koszty budowy
    i utrzymania zatok, sprzątania przystanków, budowy dróg) to zaczyna się to
    wyrównywać, a eksploatacja - prąd jest tańszy od paliwa. Więc summa summarum to
    tylko kwestia liczenia. Oczywiście, przy dużej skali zdecydowanie prowadzi w
    ekonomii prawdziwy tramwaj (jeśli liczymy normalnie, czyli oddzielamy
    infrastrukturę i liczymy ja osobno - drogi i torowiska/sieć).
  • Gość: jim IP: 62.148.88.* 03.10.03, 14:05
    Widzisz, tak samo nieekonomicznie jest budować sobie w domu sracz - przecież
    możesz robic kupę na gazetę w korytarzu.
    Tak samo jest z "tanimi" autobusami i "drogą" trakcją elektryczną.
    Sracz budujesz po to, żeby ci w domu nie śmierdziało kupą, trakcję elektryczną
    w mieście żeby nie zaczadzić mieszkańców. Inna sprawa, żeby policzyc dokładnie,
    ile ludzi umiera od weglowodorów i siarki emitowanych przez duże diesla, ile
    choruje... Wiadomo tylko, że dużo.
    Ja jako kierowca samochodu osobowego nie chcę w ogóle autobusów i ciężarówek -
    cały cięzki transport osób i towarów mogłaby skuli mnie przejąć kolej i trakcja
    elektryczna. Za trolejbusem mogę jechać wąską ulicą pod górę, za autobusem
    duszę się w czarnym smogu powodujacym mdłości

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka