MZK czy KZK Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Podobno KZK GOP chce przejac MZK Tychy. Co o tym sadzicie, bo dla mnie to by byla tragedia. Przeciez MZK jest lepsze od KZK pod kazdym wzgledem. Taryfa czasowa MZK jest o wiele sprawiedliwsza od taryfy strefowej KZK. Poza tym Bilet miesieczny w KZK jest na konkretny miesiac a nie na 30 dni od dnia skasowania co jest o wiele wygodniejsze. Do tego opisy lini na przystankach KZK sa nieczytelne w powrownaniu z MZK. Poza tym autiobusy tyskie sa nowsze i szybsze od katowickich. Ja dojezdzam z Mikolowa do Katowic i na lini 45 MZK jezdza supernowoczesne Solarisy, a jak czasami podjezdza zdezelowany zlom uzytkowany przez KZK, to nie moge sie nadziwic odwadze ludzi ktorzy tam wsiadaja. Na odcinku Katowice Mikolow oraz Mikolow Gliwice konkuruja KZK i MZK i prawie wszyscy jezdza autobusami tyskimi. Obawiam sie ze jak zlikwiduja MZK to najlepsze autobusy tyskie zostana przesuniete do obslugiwania Katowic i innych duzych miast, a na peryferyjne linie dotychczasowego MZK dadza te gruchoty.
  • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 02.11.03, 22:46
    1. Dyskusja co lepsze już od dłuższego czasu trwa na tym forum, zajrzyj do
    innych wątków. No i licz na bogatą odpowiedź pana WPK;)
    2. Jako Tyszanin oczywiście jestem za MZK i cieszę się, że również mamy
    poparcie z Mikołowa. Twoje argumenty są w wiekszości słuszne, aczkolwiek
    szybkość autobusu zależy tylko i wyłącznie od rozkładu jazdy.
    3. Nic mi nie wiadomo na temat prób włączenia MZK do KZK. I chyba to mało
    realne skoro nawet Gliwice uciekają z tego molocha za argument podając
    sytuację... Tychów:)
  • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 02.11.03, 23:22
    (to już było ileśset wątków temu, ale mogę powtórzyć ;-)

    Gość portalu: ljuk napisał(a):

    > Podobno KZK GOP chce przejac MZK Tychy.

    Jedyne co chce KZK (w domyśle członkowie zarządu i zgromadzenia tego związku)
    to nachapać się jak najwięcej, więc im zwisa i powiewa jakie gminy do związku
    przystąpią, a jakie nie.

    > Przeciez MZK jest lepsze od KZK pod kazdym wzgledem. Taryfa czasow
    > a MZK jest o wiele sprawiedliwsza od taryfy strefowej KZK.

    Wróbelki ćwierkają, że KZK powoli dojrzewa do rozpoczęcia rozmyślań nad zmianą
    taryfy ;-)


    > powrownaniu z MZK. Poza tym autiobusy tyskie sa nowsze i szybsze od katowickic
    > h. Ja dojezdzam z Mikolowa do Katowic i na lini 45 MZK jezdza supernowoczesne
    S> olarisy,

    Z tą supernowoczesnością to chyba przesadziłeś(-aś?). I poza tym jak już
    wspominałem wcześniej jakość taboru ma dość niewielki związek z instytucją
    organizatora komunikacji i jak już dowodziłem ilość taboru tzw. nowoczesnego u
    przewoźników KZK (tych bardziej normalnych oczywiście) jest porównywalna z
    Tychami.

    > Na odcinku Katowice Mikolo
    > w oraz Mikolow Gliwice konkuruja KZK i MZK i prawie wszyscy jezdza autobusami
    t
    > yskimi.

    Nikt tu z nikim nie konkuruje, lecz się po prostu dublują. Poza tym KZK
    wyrżnęło ostatnio na pięć miesiący 653, więc wyboru zbytniego nie było i
    wszyscy jechali 29/45 ;-)

    > Obawiam sie ze jak zlikwiduja MZK to najlepsze autobusy tyskie zostana
    > przesuniete do obslugiwania Katowic i innych duzych miast, a na peryferyjne
    lin
    > ie dotychczasowego MZK dadza te gruchoty.

    Jeśli PKM Tychy w chwili obecnej wygra przetarg na obsługę linii w Siewierzu
    czy innym Świerklańcu to tam będą jeździć jego autobusy. Równie dobrze, na
    liniach w Tychach mogą zacząć jeździć autobusy z PKM Olkusz.

    Poza tym, co by nie mówić, organizator komunikacja w regionie powinien być
    jeden. A rządzić nim powinni specjaliści i osoby znające się na tym co robią i
    wiedzące komu służy komunikacja miejska, a nie upadli politycy i przygłupy nie
    potrafiące prostych rzeczy zrobić (wiem co mówię, inteligencja niektórych
    pracowników KZK jest niższa niż jakakolwiek ustawa przewiduje).
  • Gość: swerd IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 03.11.03, 17:26
    ja cały cza sbyłem przeicwko KZK, ale skoro nie dostajemy dofinansowania za
    wiel lini, a w przypadku mariząu by do tego doszło, to może lepiej się
    połączyć?

    i niech to cholerne jaworzno też do tego wciągną, bo gdyby nie KSC to
    musialbym 3 miesięczne kupować
  • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 03.11.03, 18:21
    Gość portalu: swerd napisał(a):

    > ja cały cza sbyłem przeicwko KZK, ale skoro nie dostajemy dofinansowania za
    > wiel lini, a w przypadku mariząu by do tego doszło, to może lepiej się
    > połączyć?

    Jakiego dofinansowania za jakie linie? O czym Ty mówisz? Przecież Tychy (czy
    inne okoliczne miasta) dofinansowują komunikację i to całkiem sporymi
    funduszami. Oczywiście, za kursowanie 1/4/400/itp. po Katowicach płacą
    wyłącznie Tychy - za 888 po Tychach też płaciły tylko Katowice, więc KZK ją
    wyrżnęło. Za 653 teraz Mikołów coś tam będzie dokładał, więc linia wróciła...
  • Gość: swerd IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 05.11.03, 16:49
    Gość portalu: wpk napisał(a):

    > Gość portalu: swerd napisał(a):
    >
    > > ja cały cza sbyłem przeicwko KZK, ale skoro nie dostajemy dofinansowania z
    > a
    > > wiel lini, a w przypadku mariząu by do tego doszło, to może lepiej się
    > > połączyć?
    >
    > Jakiego dofinansowania za jakie linie? O czym Ty mówisz? Przecież Tychy (czy
    > inne okoliczne miasta) dofinansowują komunikację i to całkiem sporymi
    > funduszami. Oczywiście, za kursowanie 1/4/400/itp. po Katowicach płacą
    > wyłącznie Tychy - za 888 po Tychach też płaciły tylko Katowice, więc KZK ją
    > wyrżnęło. Za 653 teraz Mikołów coś tam będzie dokładał, więc linia wróciła...

    nie ma dofinansowania do lini jeżdżących do bierunia, do lędzin, do katowic,
    do gliwic


  • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 06.11.03, 08:20
    > nie ma dofinansowania do lini jeżdżących do bierunia, do lędzin, do katowic,
    > do gliwic

    Jest, płacą za do Tychy (ew. Mikołów). KZK już by takie linie wycięło w pień.
  • Gość: swerd IP: *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl 07.11.03, 11:45
    skoro płacą tychy, a mzk to spółka miejska to dofinansowania nie ma :-)

    znaczy się pośrednio jest, ale nie ze strony która ma z tego potencjalne
    korzyści
  • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 07.11.03, 21:07
    Gość portalu: swerd napisał(a):

    > skoro płacą tychy, a mzk to spółka miejska to dofinansowania nie ma :-)
    >
    > znaczy się pośrednio jest, ale nie ze strony która ma z tego potencjalne
    > korzyści

    MZK to zakład budżetowy, nie spółka ;-)

    A poza tym to nie bardzo rozumiem co teraz napisałeś ;-)

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Zadaj pytanie na Forum

Za darmo

Na każdy temat

Tysiącom użytkowników

Zapytaj

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.