• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

MZK czy KZK

  • IP: 213.17.152.* 02.11.03, 22:20
    Podobno KZK GOP chce przejac MZK Tychy. Co o tym sadzicie, bo dla mnie to by byla tragedia. Przeciez MZK jest lepsze od KZK pod kazdym wzgledem. Taryfa czasowa MZK jest o wiele sprawiedliwsza od taryfy strefowej KZK. Poza tym Bilet miesieczny w KZK jest na konkretny miesiac a nie na 30 dni od dnia skasowania co jest o wiele wygodniejsze. Do tego opisy lini na przystankach KZK sa nieczytelne w powrownaniu z MZK. Poza tym autiobusy tyskie sa nowsze i szybsze od katowickich. Ja dojezdzam z Mikolowa do Katowic i na lini 45 MZK jezdza supernowoczesne Solarisy, a jak czasami podjezdza zdezelowany zlom uzytkowany przez KZK, to nie moge sie nadziwic odwadze ludzi ktorzy tam wsiadaja. Na odcinku Katowice Mikolow oraz Mikolow Gliwice konkuruja KZK i MZK i prawie wszyscy jezdza autobusami tyskimi. Obawiam sie ze jak zlikwiduja MZK to najlepsze autobusy tyskie zostana przesuniete do obslugiwania Katowic i innych duzych miast, a na peryferyjne linie dotychczasowego MZK dadza te gruchoty.
    Edytor zaawansowany
    • Gość: Radex IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 02.11.03, 22:46
      1. Dyskusja co lepsze już od dłuższego czasu trwa na tym forum, zajrzyj do
      innych wątków. No i licz na bogatą odpowiedź pana WPK;)
      2. Jako Tyszanin oczywiście jestem za MZK i cieszę się, że również mamy
      poparcie z Mikołowa. Twoje argumenty są w wiekszości słuszne, aczkolwiek
      szybkość autobusu zależy tylko i wyłącznie od rozkładu jazdy.
      3. Nic mi nie wiadomo na temat prób włączenia MZK do KZK. I chyba to mało
      realne skoro nawet Gliwice uciekają z tego molocha za argument podając
      sytuację... Tychów:)
    • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 02.11.03, 23:22
      (to już było ileśset wątków temu, ale mogę powtórzyć ;-)

      Gość portalu: ljuk napisał(a):

      > Podobno KZK GOP chce przejac MZK Tychy.

      Jedyne co chce KZK (w domyśle członkowie zarządu i zgromadzenia tego związku)
      to nachapać się jak najwięcej, więc im zwisa i powiewa jakie gminy do związku
      przystąpią, a jakie nie.

      > Przeciez MZK jest lepsze od KZK pod kazdym wzgledem. Taryfa czasow
      > a MZK jest o wiele sprawiedliwsza od taryfy strefowej KZK.

      Wróbelki ćwierkają, że KZK powoli dojrzewa do rozpoczęcia rozmyślań nad zmianą
      taryfy ;-)


      > powrownaniu z MZK. Poza tym autiobusy tyskie sa nowsze i szybsze od katowickic
      > h. Ja dojezdzam z Mikolowa do Katowic i na lini 45 MZK jezdza supernowoczesne
      S> olarisy,

      Z tą supernowoczesnością to chyba przesadziłeś(-aś?). I poza tym jak już
      wspominałem wcześniej jakość taboru ma dość niewielki związek z instytucją
      organizatora komunikacji i jak już dowodziłem ilość taboru tzw. nowoczesnego u
      przewoźników KZK (tych bardziej normalnych oczywiście) jest porównywalna z
      Tychami.

      > Na odcinku Katowice Mikolo
      > w oraz Mikolow Gliwice konkuruja KZK i MZK i prawie wszyscy jezdza autobusami
      t
      > yskimi.

      Nikt tu z nikim nie konkuruje, lecz się po prostu dublują. Poza tym KZK
      wyrżnęło ostatnio na pięć miesiący 653, więc wyboru zbytniego nie było i
      wszyscy jechali 29/45 ;-)

      > Obawiam sie ze jak zlikwiduja MZK to najlepsze autobusy tyskie zostana
      > przesuniete do obslugiwania Katowic i innych duzych miast, a na peryferyjne
      lin
      > ie dotychczasowego MZK dadza te gruchoty.

      Jeśli PKM Tychy w chwili obecnej wygra przetarg na obsługę linii w Siewierzu
      czy innym Świerklańcu to tam będą jeździć jego autobusy. Równie dobrze, na
      liniach w Tychach mogą zacząć jeździć autobusy z PKM Olkusz.

      Poza tym, co by nie mówić, organizator komunikacja w regionie powinien być
      jeden. A rządzić nim powinni specjaliści i osoby znające się na tym co robią i
      wiedzące komu służy komunikacja miejska, a nie upadli politycy i przygłupy nie
      potrafiące prostych rzeczy zrobić (wiem co mówię, inteligencja niektórych
      pracowników KZK jest niższa niż jakakolwiek ustawa przewiduje).
      • Gość: swerd IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 03.11.03, 17:26
        ja cały cza sbyłem przeicwko KZK, ale skoro nie dostajemy dofinansowania za
        wiel lini, a w przypadku mariząu by do tego doszło, to może lepiej się
        połączyć?

        i niech to cholerne jaworzno też do tego wciągną, bo gdyby nie KSC to
        musialbym 3 miesięczne kupować
        • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 03.11.03, 18:21
          Gość portalu: swerd napisał(a):

          > ja cały cza sbyłem przeicwko KZK, ale skoro nie dostajemy dofinansowania za
          > wiel lini, a w przypadku mariząu by do tego doszło, to może lepiej się
          > połączyć?

          Jakiego dofinansowania za jakie linie? O czym Ty mówisz? Przecież Tychy (czy
          inne okoliczne miasta) dofinansowują komunikację i to całkiem sporymi
          funduszami. Oczywiście, za kursowanie 1/4/400/itp. po Katowicach płacą
          wyłącznie Tychy - za 888 po Tychach też płaciły tylko Katowice, więc KZK ją
          wyrżnęło. Za 653 teraz Mikołów coś tam będzie dokładał, więc linia wróciła...
          • Gość: swerd IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl 05.11.03, 16:49
            Gość portalu: wpk napisał(a):

            > Gość portalu: swerd napisał(a):
            >
            > > ja cały cza sbyłem przeicwko KZK, ale skoro nie dostajemy dofinansowania z
            > a
            > > wiel lini, a w przypadku mariząu by do tego doszło, to może lepiej się
            > > połączyć?
            >
            > Jakiego dofinansowania za jakie linie? O czym Ty mówisz? Przecież Tychy (czy
            > inne okoliczne miasta) dofinansowują komunikację i to całkiem sporymi
            > funduszami. Oczywiście, za kursowanie 1/4/400/itp. po Katowicach płacą
            > wyłącznie Tychy - za 888 po Tychach też płaciły tylko Katowice, więc KZK ją
            > wyrżnęło. Za 653 teraz Mikołów coś tam będzie dokładał, więc linia wróciła...

            nie ma dofinansowania do lini jeżdżących do bierunia, do lędzin, do katowic,
            do gliwic


            • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 06.11.03, 08:20
              > nie ma dofinansowania do lini jeżdżących do bierunia, do lędzin, do katowic,
              > do gliwic

              Jest, płacą za do Tychy (ew. Mikołów). KZK już by takie linie wycięło w pień.
              • Gość: swerd IP: *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl 07.11.03, 11:45
                skoro płacą tychy, a mzk to spółka miejska to dofinansowania nie ma :-)

                znaczy się pośrednio jest, ale nie ze strony która ma z tego potencjalne
                korzyści
                • Gość: wpk IP: 213.17.234.* 07.11.03, 21:07
                  Gość portalu: swerd napisał(a):

                  > skoro płacą tychy, a mzk to spółka miejska to dofinansowania nie ma :-)
                  >
                  > znaczy się pośrednio jest, ale nie ze strony która ma z tego potencjalne
                  > korzyści

                  MZK to zakład budżetowy, nie spółka ;-)

                  A poza tym to nie bardzo rozumiem co teraz napisałeś ;-)
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.