Dodaj do ulubionych

Estakada w Chorzowie zostaje. I będzie remont

30.08.08, 01:24
Kretyństwo.I nieudolność.Kopel jest równie beznadziejny jak
Uszok,chociaż to doprawdy duża sztuka.
Edytor zaawansowany
  • bigtom6666 30.08.08, 09:44
    No , to jest tak, jak się jest prezydentem kilkadzesiąt lat...
    Proponuję dać mu dożywocie na tym stanowisku
  • kijask 30.08.08, 17:58
    proponuję wyremontować prezydenta
  • wilhelm4 30.08.08, 18:16
    eta, wot i oto Polsza: bla, hurra i blablabla
  • rojberek 30.08.08, 21:51
    Syfiaty prezydent to syfiate miasto i takim stał się w ostatnich 20 latach
    Chorzów za rządów beznadziejnego Kopla.
    Gorszego prezydenta od Kopla to już chyba żadne miasto w Polsce nie ma.
    Ale jak ludzie, mimo informacji w Newsweeku o machlojach jakich miał się
    dopuszczać Kopel, i tak go wybierają w kolejnych wyborach to mają na co
    zasłużyli albo to czego chcieli.
    Więc Chorzowianie, nie narzekajcie, takiego prezydenta sobie sami wybraliście.
  • miszkolc1 31.08.08, 00:04
    To nie prezydent jest do d... tylko my -
    wyborcy!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ktos go wybiera!!!!!!!!!!
  • pandzik 31.08.08, 12:52
    Rzygać mi się chce jak widze co robi ten psełdoprezydent...
  • maria10344 31.08.08, 22:52
    Może un fakstycznie jest najmądrzejszy ze wszystkich chorzowian,he,he,he,skoro
    tyle lat siedzi na stolcu.
  • pandzik 31.08.08, 21:56
    A co z kompleksem TriGranit? Miał być realizowany po zburzeniu estakady, przy
    ulicy Nowej.
    Ja jestem tylko zwykłym czytelnikiem - chciałabym jednak, zeby w GW pojawili się
    wreszcie kompetentni i przytomni dziennikarze, potrafiący powiązać ze sobą dwa
    wypuszczone przez wlasna gazetę teksty i zadac odpowiednie pytanie. Za dużo wymagam?
  • gryfny 07.09.08, 16:31
    Buuuuuuuuuu,masakra
  • amoremio 24.10.08, 03:39
    jak w tytule
  • maniek12113 11.12.08, 08:45
    nie powinni j a usunąć
  • rafiks22 13.03.09, 13:01
    A czy zadałeś sobie trud i zastanowiłeś się nad przyczyną, dla
    której Warszawka nie przyznała na budowę DK-79 ?
    Jak to jest, że gubią się paczki w ministerstwie finansów czy
    kultury z wnioskami ze Śląska.
    Trudno wybudować DK-79 która ma kosztowac miliard złotych, przy 300-
    400 mln budżecie Chorzowa. Troche pomyślunku...
    A na cuda PO - także na Śląsku - nadal czekam.
    --
    Rafał Sudoł
    www.rafalsudol.eu
  • wilhelm4 15.03.09, 20:13
    Aktionizm, prezio "Markus" udaje ze cos robi,
    a wieloletnia hibernacja, sen zimowy, stary misiu mocno spi !
    Wybory....... :)))
  • wilhelm4 15.03.09, 20:15
    A proejkt "rewitalizacji" Rawy ? Tez byly pniondze z Unii. I psinco.
  • rafiks22 15.03.09, 21:51
    Jeśli ma Pan możliwość, to zapraszam do odwiedzenia okolic ul. Dąbrowskiego i
    A.Krajowej, ul.Długiej i zobaczy Pan, że RAWA jest przykrywana. Za europejskie
    pieniądze właśnie.
    --
    Rafał Sudoł
    www.rafalsudol.eu
  • palec1 28.03.09, 23:03
    przykrywanie = rewitalizacja ??????
  • palec1 28.03.09, 23:04
    A ten remont to niby kiedy ?
  • tromba77 29.03.09, 13:34
    o co chodziło z tym TRI GRANITem ???? bo nie wiem !! poproszę o
    link !! a rawa jest przykrywana !! to pewne !! nawet wodę w kranach
    raz mieliśmy z rawy !! w batorym !!
  • amoremio 30.03.09, 01:30
    Przykrywka, to mord, a nie "rewitalizowanie". :((
  • tomaszbiker 21.03.10, 12:49
    Bzdura, że estakada szpeci miasto. Estakady chyba od 30 lat nie
    remontowano! Miasto powoli staje się niedostępne nawet dla
    mieszkańców i dostawców za sprawą zamkniętych dla ruchu ulic i
    płatnych parkingów. Owszem prezydencik i radni mają
    wydzielone "strefy" tak jak prywatne samochody pracowników sądu przy
    ul.Rostka. Panie Kopel - dość prywaty!
  • maria10344 23.03.10, 10:44
    Może to taki sam obiekt muzealny jak dworzec w Katowicach.Może też brutalizm?.To
    chyba bardziej umysłowy.
  • rafiks22 31.03.10, 15:31
    Jedyną szansą na zburzeni Estakady jest budowa obwodnicy. Dzisiaj
    szacuje się że koszt budowy obwodnicy to miliard złotych. 2,5
    krotność rocznego budżetu Chorzowa. Wszyscy chcielibyśmy się pozbyć
    Estakady, jednak musi najpierw powstać obwodnica, gdyż inaczej
    Chorzów byłby komunikacyjnie sparaliżowany. To, że Rząd oraz
    posłowie, także z Chorzowa nie byli w stanie zawalczyć o te środki,
    też o czymś świadczy. Są pewne sprawy i pewne projekty, których bez
    środków zewnętrznych nie da się wybudować. I taką jest obwodnica. Ze
    śrdoków unijnych kasa się kończy. Następne rozdanie będzie po roku
    2013, i tu się trzeba starać o kasę już teraz. Biorąc pod uwagę kozt
    oraz logistyczne przedsięwzięcie budowy obwodnicy, powstanie ona nie
    wczesniej niż za 10 lat. Estakada musi tyle wytrzymać, wiec trzeba
    ją wyremontować, gdyż jak wspomniałem, jest na razie niezbędna w
    utrzymaniu ruchu tranzytowego przez Miasto. Co do TriGranitu, jest
    to spółka węgierska, niestety ich kryzys dotknął szczególnie mocno,
    i wycofali sie na razie z inwestycji, gdyż po prostu nie mają kasy.
    Chorzów odkupił teren po stalowni, i będzie chciał poszukać
    inwestora na ten teren, gdyż banki, które miały ten teren dotychczas
    nie kwapiły się ze znalezieniem inwestora. Wszyscy chcielibyśmy aby
    ten wrzód z centrum zniknął. Na razie na kilkanaście lat zostanie
    porządnie wyremontowany i przypudrowany, gdyż od powstania nie miał
    generalnego remontu a ten z lat 90-tych został źle przeprowadzony.
    --
    Rafał Sudoł
    www.rafalsudol.eu
  • rafiks22 20.04.10, 20:32
    Ze strony Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Chorzowie.

    Fantastycznie byłoby wyeliminować ruch tranzytowy z centrum naszego
    miasta. Każdy Chorzowianin marzy pewnie o Rynku z prawdziwego
    zdarzenia. Jednak te wizje będzie trzeba odłożyć w czasie. Na chwile
    obecną nie są one do zrealizowania. I to nie z winy Władz Miasta,
    urzędników i zarządcy drogi lecz ze względu na istniejący od lat
    układ komunikacyjny i ustalony ciąg drogi krajowej nr 79 ( ul.
    Katowickiej) wpisanej w sieć dróg krajowych i dość nieszczęśliwie
    przebiegającej poprzez chorzowski Rynek.



    O potrzebie utrzymania połączenia drogowego lub też o jego
    przebudowie decyduje przede wszystkim stopień wykorzystania drogi
    mierzony bieżącym natężeniem ruchu, a przez Chorzowski odcinek DK 79
    przejeżdża w ciągu doby ponad 30 000 pojazdów. Nadzieje na poprawę
    sytuacji po wybudowaniu kolejnych odcinków DTŚ okazały się mocno
    przesadzone, bo natężenie ruchu na chorzowskim odcinku DK 79 wciąż
    rośnie. Z drugiej strony trudno wyobrazić sobie ruch pojazdów na ul.
    Katowickiej bez funkcjonowania DTŚ. To wszystko spowodowało, że
    miasto w 2004 roku zleciło projektantom opracowanie projektu
    koncepcyjnego wyeliminowania uciążliwego ruchu tranzytowego z
    centrum miasta. Biuro projektów opracowało wstępny przebieg
    alternatywnego odcinka DK 79 z pominięciem rynku. Koncepcja
    przewiduje poprowadzenie drogi począwszy od skrzyżowania z ul.
    Wojska Polskiego z ul. Chorzowską w Katowicach po śladzie ul.
    Parkowej dalej przekraczając ul. Kościuszki wzdłuż terenów niegdyś
    kopalnianych, dalej wzdłuż linii kolejowej 131 do al. Jana Pawła II
    w Bytomiu. Dlatego też projekt otrzymał roboczą nazwę: „Zmiana
    przebiegu drogi krajowej DK 79 od węzła z ul. Chorzowską w
    Katowicach do al. Jana Pawła II w Bytomiu”. Jego realizacją
    zainteresowany był nie tylko Chorzów, ale również Katowice i Bytom,
    dlatego też w tej intencji Prezydenci trzech miast zawarli
    porozumienie międzygminne, które w efekcie końcowym ma doprowadzić
    do budowy drogi. W 2007 roku przystąpiono do wykonania dokumentacji
    projektowej i próby szczegółowego określenia przebiegu nowej trasy.
    Po przeprowadzeniu badań natężenia ruchu na istniejącym odcinku,
    prognoz ruchu na lata następne oraz uwzględnieniu bieżących potrzeb
    komunikacyjnych na poziomie lokalnym miasta Chorzowa Bytomia i
    Katowic projekt rozrósł się znacznie i wydłużył do prawie 8 km.
    Wariant koncepcyjny po kilku zaledwie latach okazał się nieaktualny
    w związku wciąż rosnącymi potrzebami ruchowymi. W roku 2007
    realizując jednocześnie dokumentacje projektową przystąpiliśmy jako
    gmina wiodąca do próby pozyskania zewnętrznych środków na realizację
    robót. Najpierw jako zmiana przebiegu DK 79 co niestety nie powiodło
    się, później poprzez próbę wydłużenia drogi S11 z puli środków na
    drogę ekspresową co okazało się na tamten czas niemożliwe.


    Projekt został włączony do Kontraktu Wojewódzkiego dla Województwa
    Śląskiego 5 października 2007 r. i uzyskał dotację z budżetu państwa
    na rok 2007 w wysokości 4 mln zł, z przeznaczeniem na dofinansowanie
    kosztów prac projektowych I etapu. Jednak na sfinansowanie robót
    drogowych nie było szans. I takiej też możliwości nie będzie do roku
    2013. Co to jednak ma wspólnego z Estakadą? Otóż: Skoro nie było
    realnej możliwości pozyskania niebagatelnej kwoty 900 mln zł na
    realizacje robót, co w konsekwencji odsuwało nas od realizacji
    obwodnicy do roku 2013, gdzie w następnym rozdaniu środków Unijnych
    będziemy stawać do konkursu o środki na ten cel, obowiązkiem
    zarządcy dróg było podjęcie działań, które umożliwią dalszą
    bezpieczną eksploatację Estakady, a być może wręcz jej reanimację z
    agonii.


    Podkreślam jeszcze raz będziemy stawać do konkursu. A konkursy można
    wygrać lub nie. Bazując jednak na realnym optymizmie w roku 2008
    scenariusz rysował się następująco: Następne rozdanie środków po
    roku 2013. Zakładamy oczywiście, że konkurs wygramy i otrzymamy
    dotację realizacja robót z uwzględnieniem możliwości finansowych
    miasta 5-6 lat czyli zbliżamy się do roku 2020. Wkład miast
    niebagatelny dla naszego budżetu. Zakładając dotację w pełnej
    wartości 80% to i tak około 180 mln miasta muszą łącznie wyłożyć z
    własnej puli, a to sporo. Więc gdy pojawiła się w roku 2008
    możliwość aplikowania o środki w Programie Operacyjnym
    Infrastruktura i Środowisko - nie sposób było z niej nie skorzystać.
    Niestety obwodnica nie wpisywała się w ramy wyznaczone przez
    jednostkę wdrażającą - Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
    Natomiast remont estakady wraz z niespełna kilometrowym odcinkiem
    ul. Katowickiej od ul. M. Konopnickiej do ul. Metalowców spełniał
    wymagane warunki brzegowe zarówno pod względem wielkości zadania
    jaki i zakresu robót. Przygotowano zatem niezbędne materiały i w
    październiku 2008 r. złożono wniosek aplikacyjny, tym bardziej, że
    przeprowadzono w 2007 roku przeglądy szczegółowe wszystkich 30
    obiektów mostowych na terenie miasta Chorzów w tym estakady i opinia
    co do jej stanu technicznego była jednoznaczna. Estakada nie stwarza
    wprawdzie zagrożenia w bezpieczeństwie ruchu - jednak ogólna ocena
    stanu technicznego wskazuje na potrzebę jej remontu w przeciągu
    kilku najbliższych lat, a jego niewykonanie może skutkować
    koniecznością całkowitego wyłączenia z ruchu.


    Nie mając pewności co do pozytywnego rozstrzygnięcia konkursu, nie
    zdecydowano się na wyłożenia środków na dokumentację projektową (ca
    2 mln zł). Przygotowano Program Funkcjonalno- Użytkowy, Studium
    Wykonalności, Specyfikacje techniczną i złożony został wniosek
    aplikacyjny o dotację w formule „projektuj i buduj”, który pozwala
    na ogłoszenie przetargu na roboty projektowe i budowlane
    jednocześnie. Rozstrzygniecie konkursu trwało 17 miesięcy i
    szczęśliwie doczekaliśmy się dotacji, która przybliża nas do
    realizacji remontu. Oczekiwany scenariusz na najbliższe lata
    przedstawia się następująco:
    marzec 2010 r.: ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i wykonanie
    robót,
    czerwiec 2010 r.: rozstrzygniecie postępowania, wybór wykonawcy i
    rozpoczęcie prac projektowych,
    luty 2011 r.: zakończenie prac projektowych,
    marzec 2011 r. - kwiecień 2010 r.: realizacja robót budowlanych
    (jedna jezdnia estakady),
    maj 2012 r. - czerwiec 2013 r.: realizacja robót budowlanych (druga
    jezdnia estakady).
    Prace nad projektem zmiany przebiegu DK 79 trwają i potrwają do
    końca bieżącego roku, ze względu na konieczność wspólnego
    zaprojektowania obwodnicy i modernizowanego odcinka linii kolejowej
    131. Będziemy przygotowywać się do konkursu na dofinansowanie robót
    drogowych, a w przypadku pozytywnego jego rozstrzygnięcia -
    rozpoczną się prace. Zakończą się w roku 2017 może 2018. Czy była
    zatem realna możliwość wyburzenia estakady już w tej chwili? Do
    rozważań odnośnie ostatecznego kształtu rynku i ewentualnej
    rezygnacji należy powrócić dopiero po wybudowaniu obwodnicy z
    uwzględnieniem tzw. trwałości projektu czyli okresu jaki wymagany
    jest, aby upłynął od zakończenia robót. Uwzględnić również trzeba
    natężenie i prognozę ruchu samochodów w tym okresie czasu. W
    przypadku Estakady i jej obecnej roli w sieci komunikacyjnej miasta -
    dłużej już czekać nie było można.
    --
    Rafał Sudoł
    www.rafalsudol.eu
  • wilhelm4 18.05.10, 21:02
    www.dziennikzachodni.pl/slask/256935,chca-naprawiac-chorzowska-estakade-ale-za-wieksze-pieniadze,id,t.html
  • mr.superlatywny 20.09.10, 01:21
    www.dziennikzachodni.pl/slask/308932,nie-mamy-na-remont-estakady-w-chorzowie,id,t.html

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.