Dodaj do ulubionych

Prosta spodniczka

30.05.13, 14:52
Witajcie Kobietki,

jestem tu nowa, zupelnie nowa. Jak do tej pory tylko obrebialam dzinsy i firanki skracalam ;-)

Moja przyjaciolka potanowila zabrac sie za szycie, bo juz jest na etapie wyzej niz dzinsy i chcialabym zrobic cos prostego razem z nia. Najprostsza wydaje mi sie spodniczka dla mojej siedmiolatki. Ale prawde mowiac, jest tego taka mnogosc wszedzie, ze nie wiem, od czego zaczac. Mam prosby nastepujace:
1. doradzic mi najprostszy pod sloncem ;-) wykroj
2. objasnic krotko, bo nie chce nikomu czasu zabierac za bardzo, na co trzeba zwrocic uwage, robiac ten wykroj i w ogole szyjac, ze zakladki, ile na nie i czy jakims konkretnym sciegiem i co tam jeszcze o tym wiecie.

Z gory dziekuje,
kompletnie niekompetentna Agnieszka ;-)
Edytor zaawansowany
  • dominola0 30.05.13, 15:07
    Witaj:-) Jestem również bardzo początkująca w szyciu i pierwszą rzecz jaką uszyłam dla mojej córeczki (i dla siebie;-) była spódniczka na gumkę. Prostokątny kawałek materiału i gumka i to wszystko:-)
  • mama_mak 30.05.13, 15:40
    och, kamien spadl mi z serca ;-)
    Rozumiem, ze prostokat wymierzylas na podstawie talii i tyle ? Bez poszerzen itd ? No i gumke to jakos sobie wszyc poradze ;-)
    Jakiego materialu uzylas ? Podszewka ?
  • dominola0 30.05.13, 18:06
    Tak dokładnie jak piszesz:-) można również uszyć podobną na gumkę, gdzie dół będzie szerszy niż góra-w kształcie trapezu. To są takie najprostsze spódniczki, jakie można uszyć.
    Później możesz uszyć taką z karczkiem i od karczka też marszczona. Taką uszyłam "na oko";-). Odmierzasz prostokąt na karczek biorąc trochę miejsca na zamek, zaszewkami dopasowujesz do figury dziecka i doszywasz resztę spódniczki zmarszczonej. Nie jest ona tez trudna, bo można łatwo dopasować na dziecku. Oczywiście już na takie spódniczki są wykroje.
    Ja też cały czas zaczynam i się uczę ale dzielę się tym, co już mi się udało uszyć.:-)
    powodzenia:-)
  • dominola0 30.05.13, 18:11