05.02.08, 14:02

Czy któraś z was stosuje te tabletki
Jestem po laparo i lekarz zapisał mi najpierw depo-provere a potem cerazzete na moja prośbę o zmianę leku
Po depo-proverze strasznie wypadały mi włosy
Chciałam zapytać czy biorąc te tabletki macie jakieś krwawienia? I jak ogólnie sie po nich czujecie
U mnie coś zaczyna szwankować, przez kilka miesięcy było ok a od 3 tygodni mam słabe krwawienie
Wybieram się oczywiście do lekarza ale wizyta za parę tygodni

Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • rewolka404 05.02.08, 16:05
    Ja je stosowałam przez bardzo krótki czas, musiałam je odstawić z powodu
    kłopotów z krążeniem. Miałam plamienia, potem okazało się, że podczas brania
    tych tabletek powstała torbiel i stąd plamienie, na szczęście po torbieli już
    nie ma śladu :)
  • olka981 06.02.08, 06:42
    ja je bralam przez pierwsze pol roku super sie czulam nie mialam
    okresu moze czasmi poplamilam ale tylko troche pozniej zaczely mnie
    bardzo piersi bolec wiec musialam jej odstawic
  • olka981 06.02.08, 10:33
    dodam jeszcze ze zawsze mialam problemy z ta piersia ale ty nie
    koniecznie wytrzymaj jeszcze moze sie wszsytko unormuje i plamienia
    ustapia sa dziewczyny co biora po 2 -3 lata i jest okey
  • karin_d 07.02.08, 10:25

    Dzięki dziewczyny za odpowiedzi
    Właśnie o to chodzi że nie wiem co z tym począć
    Od trzech tygodni mam krwawienie i nie jest to plamienie ale taki skąpy okres
    Martwi mnie to bo nie chce żeby mi się zrobiła kolejna torbiel
    Wcześniej było tylko plamienie a zdarzały sie tygodnie kiedy było zupełnie sucho
    czy to oznacza że ten lek nie jest dobrany dobrze do mojego organizmu
    Pozdrawiam
  • olka981 12.02.08, 11:39
    daj znac co ci lekarz powie a moze juz sie lepiej czujesz ? bo ja
    chyba do nich wroce
  • karin_d 12.02.08, 13:33

    lepiej już się czuję
    a wizytę mam dopiero w poniedziałek
  • olka981 18.04.08, 07:48
    i jak zmienilas z depo-provera ? moj lekarz kaze mi brac provera
    tabletki ? jak sie czujesz ?
  • karin_d 22.04.08, 08:05

    Depo-provery już dawno nie biorę
    Jak pisałam wyżej strasznie wypadały mi po niej włosy
    Z mojego doświadczenia to zły lek

    Teraz jestem cały czas na cerazette Miałam na początku problemy ale lekarz mnie
    uspokoił że te nieregularne krwawienia nie są dla mnie niebezpieczne
    A teraz wszystko ustało Biorę je cały czas i nie mam w ogóle miesiączki Myślę że
    mój organizm się po prostu przyzwyczaił do cerazette
    Czuję się dobrze
    Zastosowałam dietkę i schudłam do swojej wagi, włosy mi nie wypadają i jest ok
    Jedyną niewygodą jest że trzeba pamiętać o tabletce codziennie
    Pozdrawiam
  • olka981 23.04.08, 14:41
    no to dobre tabletki malo hormonu i nie ma sie miesiaczki mi dwoch
    lekarzy mowilo mi ze mam przy nich zostac mnie tylko jedna piers
    boli jak juz za dlugo je biore ale to nie musi byc u ciebie bo lewa
    piers mnie nie boli hahaha taka moja uroda takze powinno byc okey
    napisz od czasu do czasu jak ci na nich leci ?
  • karin_d 24.04.08, 08:17

    Mój lekarz mi zaproponował bym brała cały czas cerazette do momentu aż będę
    chciała zajść w ciążę
    Wtedy mam je odstawić i do działań Powiedział że branie cały czas tych tabletek
    powoduje zahamowanie choroby tak by nie robiły mi się torbiele
    Mam do niego pełne zaufanie Wiec łykam :D

    Ty też czasem coś skrobnij :)
    Pozdrawiam
  • olka981 24.04.08, 09:15
    ja 2 lata je bralam z przerwami ( przez ta piers co pisalam ) i
    zadnych torbieli nie ma a przed tem juz mialam jedna 5 cm ale na
    szczescie sie wchlonela ja osobiscie uwazam ze to dobre tabletki
    szczegolnie ze hamuja okres i jeden tylko hormon progesteron co
    wplywa pozytywnie na endo !! endo sie zywi estrogenami i trzeba je
    unikac w kazdej postaci nawet w diecie i chemi
  • karin_d 24.04.08, 09:24

    No tak z tą wstrętną endo jest :(
    Ja dowiedziałam się o chorobie 1,5 roku temu miałam torbiel 7 cm i musieli mi ją usunąć laparoskopowo
    Teraz mam spokój ale czasem bez powodu odzywa się choróbsko i boli mnie brzuch
    Zdarza się to naprawdę rzadko ale jednak daje znać że cały czas jest ze mną Poza tym da się z tym żyć ;)
  • olka981 24.04.08, 15:12
    bierz tabletki i napewno bedzie okey ja na cerazette czuje sie
    najlepiej choc teraz biore provera i jak narazie odpukac tez dobrze
    ale narazie nie widze roznicy pomiedzy Cerazette a bierze sie 3 razy
    dziennie
  • magika18 01.07.08, 18:32
    Ja brałam cerazette zaraz po laparoskopii-byl to mój pierwszy lek.Brałam go poł
    roku-nie miałam żadnych plamień ale straszliwie bolala mnie głowa-niemal
    codziennie.Do tego mialam straszne bóle w okolicy jajników.Na koniec zaczęłam
    się bardzo źle czuć psychicznie po nim-mialam stany lękowe i depresyjne i
    musiałam odstawić
  • olka981 12.07.08, 03:57
    a co teraz bierzesz bo ja wlasnie tez dostaje te bole jajnikow jak
    biore dlugo ??
  • sabi2810 15.07.08, 12:07
    Witam.
    U mnie podejrzewają endo.na początku brałam harmonet bez przerwy
    przez 3 miesiące nic nie pomagało. Teraz biorę cerazette i czuje się
    fatalnie!! Brzuch jak balon, od 2 tygodni mam plamienia na zmiane z
    krwawieniem ( z dziwnymi skrzepami),ból brzucha na porządku dziennym
    i straszne wypadanie włosów, czuje sie osłabiona, mam problemy ze
    snem.Za 3 dni mam wizytę i szczerze to już się nie mogę doczekać co
    usłyszę bo podobno to najlepszy lek na endo a ja się czuje coraz
    gorzej!!!!! Będę raczej skłonna prosić o zmiane tabletek na inne bo
    te mnie "wykończą"!! nie wiem kiedy, nie wiem jak długo może trwać
    to plamienie/krwawienie!! do tego zaczynam źle się czuć psychicznie
    bo cały czas myśle o tym czy wszystko jest ok. szczerze to nie wiem
    co mnie dalej czeka i co mam z tym zrobić bo począwszy od stycznia
    do dziś cały czas odczuwam ból w dole brzucha głównie po prawej
    stronie (od 6 lat mam problem z prawym jajnikiem, cały czas mnie
    leczyli na zapalenie przydatków tylko dziwne ze prz tym powstawały
    cysty, przez 6 lat często odczuwalam ból tej prawej strony i żaden z
    lekarzy nie podszedł do tego "profesjonalnie" tylko twierdzili, że
    to taka jego uroda, ale ja mam gdzieś taką urode i złe
    samopoczucie)!!!
  • olka981 15.07.08, 13:10
    my wszystkie mamy jakies tam bole z ta choroba ale ty chyba nie
    wiesz napewno czy masz endo bo chyba nie mialas laporoskopi >???
    zmien tabletki jak zle sie czujesz choc czasami bierze 3 miesiace
    aby organizm sie oswoij z nimi ale napewno z nich nie schodz calkiem
    bo jak masz faktycznie endo to nie bedzie za dobrze
  • sabi2810 15.07.08, 14:34
    no więc właśnie tu jest problem moja Pani doktor stwierdziła że
    najpierw mam brać te tabletki a później dopiero laparoskopia. wiem
    co znacza bolesne miesiączki bo zawsze je miałam, ale teraz to mam
    bóle cały czas więc.... wiem ze coś brać będę musiała ale z tych
    raczej zrezygnuje.
    a jeśli można wiedziec to jak dokladnie wygląda laparoskopia bo te
    wszystkie medyczne wywody w internecie nie bardzo do mnie trafiaja.
    Jak długo się dochodzi do siebie po tym zabiegu?? i co własciwie
    laparoskopia daje?to tylko diagnoza czy coś sama w sobie pomaga?
  • olka981 15.07.08, 14:46
    tutaj znajdziesz duzo wiadomosci www.endometrioza.sos.pl/
    lekarz za jednym zamachem moze ci usunac zrosty i cysty jak masz mi
    niestety usuneli tylko cyste i kazali przyjsc na kolejna
    laporoskopie ale nie poszlam i teraz walcze z bolami i chyba wyjscia
    nie mam ale jesli mozesz to pierw sprobuj zajsc w ciaze
    tabletki castagnus ,ziola i wiesiolek pomaga tez
  • sabi2810 16.07.08, 12:01
    Chciała bym zajśc w ciąże ale to nie jest taki proste tzn samo
    zajście nie jest problem-chyba.Miałam w planie zajść w ciąże w
    przyszłym roku na wiosne ale jakos te moje plany się komplikują.
    boje się czy wszystko by było dobrze przy tym wszystkim co sie tam u
    mnie dzieje.
    Ztego co wiem to mam dużo zrostów głównie na prawym jajniku więc
    pewnie stąd te bóle
  • olka981 16.07.08, 13:04
    ja pewnie tez mialam bo mialam endo przed ciaza 3 lata mi wzielo
    zajsc ale nie widzialam ze mam i mam 2 zdrowych slicznych dzieci
    sprubuj bedzie dobrze nie wiadomo tez ile ci wezmie zajsc w ciaze
  • sabi2810 16.07.08, 14:12
    teraz to mnie wystraszyłaś!! ja chciała bym mieć dziecko juz ale z
    wielu względów narazie nie mogę chodź jak by dobrze się zastanowić
    to nie był by zły pomysł.tylko jeszcze pytanie jak długą przerwe
    należało by zrobic po braniu harmonetu a teraz cerazette? 3 miesiące
    więcej, mniej????
  • karin_d 07.05.09, 09:26
    No i odstawiłam tabletki bo czas rodzinę powiększyć :)

    Mam jednak pytanie do dziewczyn, które brały i odstawiły cerazette
    Ile czasu czekałyście na okres?
    Myślałam, że to jest tak jak z normalnym dwuskładnikowymi tabletkami Odstawiasz i dostajesz okres A tutaj czekam i czekam już prawie 4 tygodnie i nic
    Jak to było u was dziewczyny

    Pozdrawiam
  • olka981 07.05.09, 14:03
    mi za kazdym razem bralo z 6-8 tygodni i byl okres i jak ci bylo na
    tych tabletkach ja uwazam ze one sa super z tego wzgledu ze
    zatrzymuja okres i wiec sie endo nie rozwija
  • karin_d 08.05.09, 11:40

    Dzięki Ola za odpowiedź
    No to jeszcze poczekam spokojnie
    A jeśli chodzi o te tabletki to rzeczywiście są dobre w leczeniu
    Na początki jak pisałam w tym poście maiłam plamienia Ale potem wszystko się uspokoiło I w ogóle okresu nie maiłam
    Bóli żadnych tez nie A kontrolne usg wykazało że nic nowego mi się nie rozwija
    Wiadomo skutki uboczne są jak po każdych tabletkach anty ale myślę że warto jest je stosować by uśpić endo Ja je stosowałam ponad 1,5 roku bez przerwy

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka