Dodaj do ulubionych

Tramwaje w Dąbrowie Górniczej do likwidacji?

06.06.11, 01:24
Czy Dąbrowa Górnicza będzie po Gliwicach kolejnym miastem w aglomeracji górnośląskiej, z którego znikną tramwaje? Jak podaje „Dziennik Zachodni”, wniosek o zlikwidowanie tego typu komunikacji publicznej w mieście skierował oficjalnie do władz miasta radny Towarzystwa Przyjaciół Dąbrowy Górniczej Zbigniew Łukasik.
www.dziennikzachodni.pl/fakty24/411177,czy-z-dabrowy-gorniczej-znikna-linie-tramwajowe,id,t.html
--
W życiu wszystko jest pożyczone
Edytor zaawansowany
  • Gość: rafow IP: *.dynamic.chello.pl 06.06.11, 17:33
    A może Pan Zbigniew Łukasik mieszka blisko lini tramwajowej i mu przeszkadza przejeżdżający tramwaj "Radny uznał, że kursowanie tramwajów linii 21, 22 i 28 dokładnie po tej samej trasie (ulicami Królowej Jadwigi i Piłsudskiego), którą jadą niemal wszystkie autobusy miejskie jest ekonomicznie i społecznie nieuzasadnione" tylko radny nie zauważył że tramwaj nie musi stać w korku i czasami lepiej jeździ się tramwajem niż pseudo klimatyzowanym autobusem (klimatyzacja działa tylko dla kierowcy ) . Kolejny zajmujący się sprawami nieistotnymi, może lepiej pomyśleć o kanalizacji bo na niektórych ulicach kanalizacja podpięta jest do kanału burzowego i wieczorami czuć niemiły zapach albo kilu ulic, może więcej parkingów, bezpiecznych placów zabaw można wymieniać bez końca
  • Gość: ojej? IP: *.dynamic.chello.pl 06.06.11, 17:50

    Będę pisał drukowanymi nie dlatego, że krzyczę ale dlatego żeby przez wszystkich być dobrze zrozumianym.

    RADNI MIAST W KTÓRYCH TRAMWAJE MAJĄ SIĘ DOBRZE WALCZĄ O TEN STAN RZECZY. -o korespondencji itd. nawet nie skomentuje bo poniżej krytyki.

    Teraz do wyborców radny to człowiek, który musi stanąć w obronie swoich mieszkańców i musi o nich walczyć tutaj tego nie widać.

    1. Rachunek to sobie można robić ale na statystyce a nie w życiu:
    Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego =4.5km (w przybliżeniu, do zakrętu Gołonóg, Kasprzaka)
    od Kasprzaka do Huty Katowice 3,5km co za tym idzie:
    4.5 - 3.5 = 1 km różnicy! to znaczy, że prawie o połowie trasy (43,75%) autor artykułu zapomniał napisać:-)
    2. Skoro mieszkam na Gołonogu to o ile spadnie wartość mojego mieszkania jak zlikwidują tramwaj z osiedla?
    3. Jak mam dojechać z Kasprzaka na Tworzeń do pracy ?
    4. Czy czeka mnie widmo przepełnionych linii 808 i 27 ?
    5. Czy ktoś sprawdzał ile ludzi jeździ tramwajami ?
    6. My mamy 3 linie a nie 2 jak w Gliwicach.
    7. Jak to wpłynie na samopoczucie i chęć do mieszkania w mieście bez tramwai? (nikt nie jest skazany na męki i może po prostu się stąd wyprowadzić jak mu będą kłody pod nogi rzucać)
    8. A może lepiej ograniczyć ruch tramwai poza godzinami dojazdu do pracy? W ten sposób można zaoszczędzić i nie krzywdzić nikogo.
    Pozdrawiam i nie mogę doczekać się wyborów, a nazwisko Pana Łukasika na pewno zapadnie mi w pamięci :-)
  • Gość: Tram IP: *.opera-mini.net 07.06.11, 10:18
    Co się dziwić, jakbyście wiedzieli jaką w Tś jest korupcja to aż dziw że jeszcze istnieją.
  • Gość: olo IP: *.ip.netia.com.pl 07.06.11, 20:09
    -Czemu nie ma u was tramwajów?
    -Bo ludzie jeźdżą obok autobusami
    -A dlaczego nie wyremontujecie torów i taboru, żeby jeździli tramwajami?
    -Po co, skoro jeżdżą autobusami.

    Zapewnie takie rozmowy toczą się w kuluarach Wysokich Urzędów wojwództwa takzwanie śląskiego. Wiem sporo o tramwajach jeżdżących w Europie i powiem, że na początek niewiele trzeba, żeby ludzi zachęcić do tego środka transportu. Jeden z nich? Wprowadzany na nowych liniach budowanych od nowa we Francji i Hiszpanii. I od razu do wprowadzenia u nas. Przykład: Tramwaj podjeżdza na przystanek w Gołonogu, odjeżdża i przekazuje sygnał do sterowania światłami. Śmiga na zielonym. To samo koło ekonomika i na Redenie. To bardzo proste rozwiązania, żeby przyspieszyć jazdę tramwajem po mieście. Dopóki tego nie będzie to zawsze szybciej po naszym mieście przejedzie samochód.
  • Gość: Ile IP: *.opera-mini.net 08.06.11, 01:53
    Ile milionów miasto zaoszczędzi na zamianie T na A? Ponoć za 1T można kupić 10A. Stawki płacone przez KZKGOP za T są 3x wyższe niż płacą A.
  • Gość: Popieram IP: *.opera-mini.net 08.06.11, 09:38
    Radny ma rację czas się pozbyć tego starego PRLu, autobusy niskopodłogowe będą lepsze. Gliwice przetarły szlak, teraz mają nowe niskopodłogowe autobusy co 10 minut zamiast starych wysokopodłogowych hałasujących tramwai co 15 minut. Tramwaje Śląskie doprowadziły tabor i torowiska do ruiny i dalej nic nie robią może 2020 ale to też nic pewnego, jak ta od lat gatka o nowych tramwajach, których nadal nie widać i w DG nie uwidzimy. Najwyższy czas podziękować Tramwają. Przy okazji miasto zaoszczędzi grube miliony płacone KZKGOP, stawki płacone tramwają są 3 razy wyższe niż za autobus. Bilet ten sam, więc tę różnicę pokrywają miasta, stąd podwyżki biletów. Bo to Tramwaje doprowadzają KZKGOP do ruiny taka jest prawda, jak znasz kogoś z KZKGOP to ci to potwierdzi. Głośno mówią o tym tylko odważni jak radny czy Frankiewicz.
  • Gość: rafow IP: *.dynamic.chello.pl 08.06.11, 12:56
    Jak zwykle w Polsce nic się nie opłaca do wszystkiego trzeba dopłacać, najlepiej zamknąć, jeżeli jest już linia tramwajowa to jest to alternatywny środek przemieszczania się po co je likwidować, może trzeba je wynająć jakiemuś inwestorowi albo odsprzedać i nagle okaże się że komuś się to opłaca dziwne
  • Gość: Popieram IP: *.opera-mini.net 08.06.11, 14:57
    Popieram rafow także twe rozwiązanie oprócz mojego powyższego. Tramwaje śląskie to jest porażka. Więc won w Zagłębia!
  • Gość: kupsłownik IP: *.dynamic.chello.pl 08.06.11, 18:01
    Piszę się tramwajom a nie tramwają.
  • Gość: olo IP: *.ip.netia.com.pl 08.06.11, 18:32
    Im więcej ludzi w nowoczesnych tramwajach tym niej ludzi w samochodach na drogach. Mądrzejsi od nas doszli do takiego wniosku i ... nie żałują We Francji i we Włoszech w latach 60 masowo likwidowano linie tramwajowe zachwycając się nowoczesnymi i pojemnymi autobusami. Dziś na powrót odnawia się torowiska bowiem tramwaj wszędzie tam, jak pisałem, jest pojazdem wydzielonym i nie stoi na czerwonym świetle, jak autobusy. Nowoczesne tramwaje, nawet siedmiojednostkowe, zabierają więcej pasażerów niż najdłuższy solaris. Tylko trzeba zainwestować. Dopóki naszą komunikacją nie będzie zarządzać jakiś znany światowy manager, choćby Veolia Transport, nigdy nie będzie dobrze.
  • Gość: Skąd kasa IP: *.opera-mini.net 09.06.11, 07:44
    Olo tylko skąd na to kasę wziąć? Komu zabrać? A może dodatkowo mieszkańców zwolenników tramwajów opodatkować?

    Cena 1 tramwaju = 10 autobusów. Remont 1 km torów = 10 km jezdni. Do tego stawka KZKGOP za km tramwaju jest 3 razy wyższa niż dla autobusu. W miastach korki, a teren zabierają torowiska. Można by zrobić dodatkowe pasy ruchu po których jeździły by autobusy i w pełni ekologiczne trolejbusy. Tramwaje nie są ekologiczne z powodu hałasu i drgań, do tego blokują innym ruch, powodując korki i wzrost spalin.
  • Gość: olo IP: *.ip.netia.com.pl 09.06.11, 17:58
    Jeden ze sposobów to partnerstwo publiczno-prywatne, w Polsce jak dotąd mało znane, a w Europie powszechne. Jeżeli piszesz, że tramwaje wywołują drgania i są głośne, to odpowiem tylko tyle, że obecnie konstruuje sie nadwozia tramwajów w takim kształcie by piesi nie dostali się pod koła, a byli odrzucani na bok. Dlaczego ?. Bo nowoczesnych tramwajów nie słychać i nie czuć pod nogami. Takie tramwaje produkuje nasza Pesa, to tak dla informacji. Gdyby nowoczesne składy powodowały drgania to Florencja nie zdecydowałaby się na zastąpienie komunikacji autobusowej w zabytkowym centrum tramwajami.
  • Gość: Tramwajom NIE IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.06.11, 17:43
    Pesy są głośne i awaryjne, o naszych karlikach nie wspomnę bo hałas jak husaria. We Wrocławiu te skody to też porażka głośno w środku jak i na zewnątrz i to na nowym torowisku. To co dopiero na śląsku + szkody górnicze i TIRy.

    Tramwajom zdecydowane NIE
  • Gość: Albin IP: *.opera-mini.net 14.06.11, 01:41
    Frankiewicz zamienił T na A i teraz Gliwice jeżdżą na tańszych biletach okresowych A, bo nie muszą już kupować A+T.
    Proste wystarczy umieć myśleć i jeszcze kasa zostaje, a dojechać wszędzie można nawet dalej niż jeździł T i częściej. Radny dobrze myśli.
  • Gość: Radny ok IP: *.opera-mini.net 14.06.11, 09:06
    To właśnie z powodu kosztów likwidują tramwaje bo są wielokroc droższe od autobusów. Gdyby tramwaje były tańsze niż autobusy to likwidowaliby linie autobusowe i kładli tory, gdyby koszt był podobny, a nie wielokrotnie wyższy to nikt nie likwidowałby tramwai. Zachód jest bogaty to ich stać, bogaty nie musi liczyć się z kosztami liczy się szpan. Zobaczcie czym jeżdżą bogaci nie patrząc na koszty. Biedny polak kupuje auto za parę tys koniecznie na gaz. Wytłumacz biednemu by kupił ekologiczną hybryde albo przerzucił się na tramwaj. To ci udowodni że auto kosztuje go mniej niż bilet. Najbardziej zastanawiajace jest dlaczego do komunikacji trzeba tyle dopłacać, przed wojną nikt nie dopłacał i jeszcze mieli zysk, a konkurencją był koń na trawę.
  • Gość: ojej? IP: *.dynamic.chello.pl 14.06.11, 17:04
    Przepraszam ale O CO CHODZI?
    Jak się wypowiadasz 2 razy pod rząd to z grzeczności wypadało by używać tego samego nicku a nie dwóch.
    Nie rozumiem, przecież bilety miesięczne na sam autobus chyba są jeszcze dostępne?
    Nie wierze, że to wpłynie na cenę biletów.
    Tak a ja jestem średnio zarabiającym baranem, który woli nie wydawać na ubezpieczenie i remont samochodu oraz benzynę i jeździ tramwajem :-) Bzdury dokumentne jak kogoś nie stać na utrzymanie auta to na mój rozum jest mniej zamożny od tego co samochód ma i go utrzymuje (czytać samochód nie wrak samochodu) .
    Można się nie zgadzać ale takie rzeczy pisać to chyba trochę wstyd no nie?
  • Gość: Edek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.06.11, 18:41
    Zgadzam się z pomysłem Zbigniewa Łukasika, i nie wiem co tu jest do rozumienia wystarczy spojrzeć na cennik biletów i widać że jest taniej jak w tabeli:
    www.kzkgop.com.pl/strony/p-1-cennik-oplat.html
    120zł oszczędności na rok piechotą nie chodzi, a po podwyżce będzie jeszcze więcej
  • Gość: za zamianą IP: *.182.14.155.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 15.06.11, 09:05
    W Gliwicach nie zlikwidowano, gdyż wtedy nic by nie jeździło po trasie tramwaju, tylko zamieniono i to z korzyścią dla pasażerów. Nowe w miejsce szrotu, niska podłoga zamiast wielkich schodów,do tego dalej jeżdżą i częściej, nie blokują drogi jeżdżąc środkiem. Po podwyżkach biletów mieszkańcy Gliwic mogą zaoszczędzić 150 zł, miasto ponad 3 mln zł rocznie. I odpadają wydatki na tory i tramwaje, które są dziesięcio krotnie wyższe niż na ta samą ilość dróg i autobusów, Gliwice na plusie, pozostałe miasta na ślepej ścieżce nadal będą zadłużać się, i podwyższać cenę biletów, budżety nie są z gumy. Pasażerowie chcą drogich tramwai to muszą to finansować gdyż budżety miast są puste.


  • Gość: mądry!!! IP: *.dynamic.chello.pl 15.06.11, 18:53
    Nie rozumiesz bo nie jeździsz tramwajem. Teraz rozumiesz czego nie rozumiesz? czy nie rozumiesz, że nie rozumiesz?
  • Gość: Honor Zagłębia IP: *.opera-mini.net 16.06.11, 13:43
    Ludzie gdzie wasz HONOR ! Tramwaje Śląskie precz z Zagłębia ! Mamy swój PKM Sosnowiec. Jak zrezygnujemy z tramwajów i torowisk to wystarczy pieniędzy na nowe autobusy.
  • Gość: mądry!!! IP: *.dynamic.chello.pl 16.06.11, 22:22
    Tak twoja wypowiedź zmieniła mnie do końca, długo nad tym myślałem i tak nie mam HONORU!!!
    Mam ochotę wrzucić się pod śląski tramwaj z tej zgryzoty, normalnie nie wytrzymam!!! A w ogóle to już wieże w świętego mikołaja i cud bożego narodzenia- największy indyk jak jest u rzeźnika dla kulawego Tomiego.
    Zamknąć, Zlikwidować, Zakończyć, Zgasić Światło -w skrócie ZZZZS nowy ruch Zagłębia!!! Przystąp już dziś twoje zagłębie cię potrzebuje, teraz razem będziemy mogli doprowadzić resztki normalności do szczytu skrajnej groteski.
    A teraz poważnie: NIE WIEM O CO CHODZI WIĘC CHODZI O KASĘ -ALE NIE NASZĄ, TU CHODZI O KASĘ JAKIEGOŚ NOWEGO PRZEWOŹNIKA, KTÓRY WSKOCZY W MIEJSCE TRAMWAI -RZECZYWISTOŚĆ NIE LUBI PUSTKI - WŁAŚNIE DLATEGO MOŻE NIC SIĘ NIE MODERNIZUJE!!!
  • Gość: gość IP: 87.99.117.* 17.06.11, 01:00
    Proponuję wprowadzić ,tak jak to jest w autobusach,wsiadanie do tramwaju tylko pierwszymi drzwiami i kontrolę biletów,bo większość pasażerów tramwaju to gapowicze.
  • Gość: mądry!!! IP: *.dynamic.chello.pl 17.06.11, 17:53
    Zgadzam się sprawdzać częściej bilety wtedy gapowiczów mniej będzie.
  • Gość: nowe tory i wagony IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.06.11, 19:25
    www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1922
  • Gość: Radny ok IP: *.opera-mini.net 22.06.11, 18:41


    Stawka za tramwaj jest 2-3 razy większa niż za autobus co ma odzwierciedlenie w cenie biletu. Im wyższa cena biletu tym więcej pasażerów rezygnuje z komunikacji miejskiej. Czyli po prawdzie to Frankiewicz i Łukasik ratują komunikację miejska, podczas gdy Tramwaje Śląskie i ich obrońcy ją rujnują. zygnuje z komunikacji miejskiej. Czyli po prawdzie to Frankiewicz i Łukasik ratują komunikację miejska, podczas gdy Tramwaje Śląskie i ich obrońcy ją rujnują.
  • Gość: t IP: *.180.97.116.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 01.07.11, 22:10
    Nowe Tramwaje
    www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1930&pending=1#pendingTekst linka
  • Gość: 5x IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.07.11, 20:10


    Władze Gliwic twierdzą, że nie będą płakać po tramwajach, bo są one dużo droższe w eksploatacji niż autobusy (obliczono, że aż pięciokrotnie).


    katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,9882488,Tramwaje_sprzedaja_petle_w_Gliwicach.html

  • Gość: Aj IP: *.opera-mini.net 06.07.11, 12:04
    Drogie niewydajne nieekologiczne tramwaje = drogi bilet = ludzie wolą swoje auta.
  • Gość: 123 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.07.11, 18:43
    Gadają o nowych a coraz starszy złom kupują. Ta firma powinna się nazywać Tramwaje Złomskie

    www.tvs.pl/35678,tramwaje_slaskie_sprowadzaja_wagony_z_wiednia.html
    zabrze.naszemiasto.pl/artykul/980641,wiedenskie-tramwaje-w-katowicach-zdjecia-ochrzcij-je-z-nami,id,t.html#plus
    zabrze.naszemiasto.pl/artykul/981613,przyjechaly-z-wiednia-i-beda-nam-sluzyc-jak-wygladaja-nowe,id,t.html?kategoria=678#plus
  • Gość: Tramwaje Złomskie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.07.11, 22:00
    Powinni im zakazać używania w nazwie nazwy województwa, bo te Tramwaje Śląskie są wstydem, hańbą i zakałą całego Śląska. Szrot i złom na krzywych glajzach. Odstraszają potencjalnych inwestorów jak autem przejeżdżają po wykrzywionych płytach torowisk, których regulację te lenie i pijaki mają w d.

    Stąd nie dziwota, że Gliwice im podziękowali chroniąc miasto przed niebezpiecznym złomem.
  • sibeliuss 15.07.11, 08:18
    www.rynek-kolejowy.pl/25667/Niepewny_los_tramwajow_w_Dabrowie_Gorniczej.htm
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • Gość: Grudziąc likwiduje IP: *.opera-mini.net 03.08.11, 09:33
    Grudziąc likwiduje tramwaje bo są nierentowne.
  • Gość: J IP: *.opera-mini.net 04.08.11, 08:24
    Łódź też będzie likwidował tramwaje
  • Gość: Nagroda IP: *.opera-mini.net 07.09.11, 04:39
    No sensacja! Gliwice otrzymały w Warszawie nagrodę za likwidację Tramwajów. Bo czymże jest rewitalizacja ul. Wieczorka jak nie likwidacją tramwajów z tej ulicy, usunięciem torowiska tramwajowego i położeniem kostki z dużymi odstępami. A ponoć wszyscy Warszawa i Unia stawiają na tramwaje.
  • Gość: Dana IP: *.opera-mini.net 23.10.11, 07:56
    Likwidujcie te awaryjne starocie.
  • Gość: j IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.11.11, 20:48
    sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec/1,93867,10633770,Prezydent_Sosnowca__Zakladamy_sobie_petle_na_szyje.html?bo=1
    Ta inwestycja zrujnuje nasze finanse
  • Gość: U IP: *.opera-mini.net 23.11.11, 00:47
    Rakotwórczy tramwaj wlecze się i staje na środku drogi przez co inne auta trują, a tak dawno by już ich nie było. Do tego zajmuje cenną przestrzeń z której można by zrobić dodatkowe pasy ruchu by nie było korków i songu. Zwolennicy tramwajów to są pracownicy bo normalny pasażer woli szybszy i niezawodny autobus, co jak nawali to jeden nie jedzie, a nie 20 tramwajów nie jedzie przez pół dnia.
  • Gość: olo IP: *.ip.netia.com.pl 23.11.11, 21:10
    Nie masz pojęcia o współczesnej komunikacji tramwajowej. Duże aglomeracje budują lub odbudowują, kiedyś likwidowane, sieci tramwajowe (Marsylia), wciskają torowiska w centra zabytkowych miast (Florencja) i doskonale wypędzają ruch z centrów miast (Amsterdam) dzięki systemom P+R. Inwestycje się zwracają, prędzej czy później. Tylko, że do podjęcia decyzji trzeba mądrych ludzi i mądrych obywateli.
  • Gość: SzkodySzkody IP: *.opera-mini.net 29.11.11, 06:31
    Tramwajów nie buduje się na terenach szkód górniczych. Jak jest odwrotnie to podaj przykłady? Ci wszyscy rozwijający tramwaje nie mają szkód górniczych. Tramwaje nie nadają się u nas. Miasta nie radzą sobie z dziurami na drogach o pokrzywionych i rozlatujących się torach nie wspominając. A do tego wagony ze szrotu.
  • wajchowy69 30.12.11, 11:59
    Tylko NIE tramwaje to spowoduje jeszcze większy odpływ pasażerów i cięcia kursów oraz podwyżki biletów. Za 1tramwaj można kupić 10autobusów. Za 1km torów 10km drogi. Stawki płacone tramwajom są 3razy wyższe od stawek autobusowych. Nie tedy droga. To nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego czy zdroworozsądkowego. Takie wydatki tylko powodują biedę i kryzys. Dlaczego Chiny są taką potęgą i już nawet amerykańskie długi wykupili Bo produkują tanio Zamiast 10mln za tramwaj Lepiej za 1mln kupić autobus, a 9na lokatę za parę lat z samych odsetek będzie na kolejny nowy autobus W tym czasie do tramwaju trzeba będzie dołożyć kolejny milion na jego remont. Bogatemu wszystko jedno Ale polskie społeczeństwo jest biedne większości daleko do średniego zarobku Drogimi tramwajami tylko jeszcze pogłębiamy biedę Ekologia to widać czym ludzie palą z biedy w piecach. Mają kupić za pare lat 30 nowych tramwajów które będą spłaca miasta przez kolejne 20 lat A co z wymianą pozostałych 300 tramwai?
  • Gość: za IP: 194.181.161.* 05.01.12, 09:41
    Dąbrowianie przecież macie jednego mądrego radnego co już dawno przewidział, że tak będzie i powiedziać by te śląskie tramwaje zlikwidować. To mu nie wierzycie, a śląsk jak widać ma was w d.

    zabrze.naszemiasto.pl/artykul/1222861,tramwaje-slaskie-remonty-torowisk-zakup-nowego-taboru,2,id,t,nk.html?kategoria=8257#plus
  • Gość: Autor: IP: *.cdma.centertel.pl 04.04.12, 12:54

    > Dąbrowianie przecież macie jednego mądrego radnego co już dawno przewidział,
    > że tak będzie i powiedziać by te śląskie tramwaje zlikwidować. To mu nie wierz
    > ycie, a śląsk jak widać ma was w d.


    to prawda
  • Gość: Tragedia Śląska IP: *.free.aero2.net.pl 21.06.12, 20:27
    Nowe tramwaje będą widoczne przede wszystkim na ulicach Katowic, Chorzowa i Sosnowca (to będą pierwsze niskopodłogowe wagony w mieście).

    Więcej... katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,11980561,Jakie_tramwaje_kupimy__tak_bedziemy_oceniac_komunikacje.html#ixzz1yS4pvWuS

    Czyli Tramwaje Śląskie kłamały obiecując parę lat temu nowe tramwaje Gliwicom Ale mądry Prezydent Gliwic to przewidział nie to co po reszta niekumatych prezydentów i prezydentek.

    Z tymi tramwajami będzie tak jak z Karlikami na które wszystkie miasta płacą

    Kolejny raz widać że Gliwice podjęły słuszną decyzję likwidując Tramwaje

    Kiedy inne miasta zmądrzeją?
  • Gość: http://katowice.ga IP: *.free.aero2.net.pl 06.08.12, 18:37
    katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12261054,Tramwaje_oszczedzaja__a_sprzataczki_ida_do_sadu.html
  • bajka1980 07.08.12, 22:00
    Po jaką cholerę niedawno był zrobiony remont torów w DG ? ile kasy zostało utopione w tą inwestycję ?
  • Gość: za IP: *.CNet.Gawex.PL 26.08.12, 07:35
    będą te śląskie tramwaje w końcu likwidować czy nie?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka