23.02.04, 19:26
Zawsze nie lubiłem tej linii, zwłaszcza, że początkowo (po wydzieleniu ze 111)
kursując między pl. Piłsudskiego a Gocławiem rano zatrzymywała się tylko w
stronę miasta, po południu tylko w stronę Gocławia, powracając na pusto.
Jednak wątek dotyczy obecnej trasy 303. Często bywam na Żoliborzu i zauważam
pewną prawidłowość, a mianowicie, że od PKS Marymont do Muranowskiej
przegubowe autobusy tej linii wożą w porywach do kilkunastu osób, a czasami
wręcz pojedyńcze osoby. Jak wiadać dubel z licznymi liniami tramwajowymi
pozbawiony jest po prostu sensu. Gdyby ta trasa (w perspektywie trwałego
wyłączenia ruchu kołowego na Słowackiego) miała pozostać jako stała, myślę,
że linię tę powinno się skrócić do Dw. Gdańskiego (razem ze 175) lub do
Konwiktorskiej (razem z 503). Jako takie wykorzystanie zaczyna się właśnie
dopiero od przystanku "Muranowska", więc takie posunięcire byłoby
uzasadnione. Z uzyskanej w ten sposób "nadwyżki" brygad, można wzmocnić
trochę 111 i 195.
Edytor zaawansowany
  • i-see 23.02.04, 20:34
    303 można by moim zdaniem spokojnie pociać, a brygady da na 111 i 195.
    Jest tylko jedno ale, mianowice 303 na Saskiej kępie nie zalicza kryterium i
    jedzie bezpośrednio stacja krwiodastwa - saska, przez co skraca sie znacznie
    jej czas przejazdu...
    --
    /maciej bohun i-see@wpierw-usun_to.go2.pl
    www.bohun.friko.pl
  • thomasch 23.02.04, 20:52
    i-see napisał:

    > 303 można by moim zdaniem spokojnie pociać, a brygady da na 111 i 195.
    > Jest tylko jedno ale, mianowice 303 na Saskiej kępie nie zalicza kryterium i
    > jedzie bezpośrednio stacja krwiodastwa - saska, przez co skraca sie znacznie
    > jej czas przejazdu...

    0 3-4 min. Dlatego optowałbym za skróceniem linii od północy i pozostawieniem
    na odcinku Muranowska - Gocław, a resztę brygad zaoszczędzonych w ten sposób
    dać na 111 i 195.
  • i-see 24.02.04, 00:43
    Fakt, tylko czy jest sens wtedy dawać brygady na 111?
    I gdzie by kończyła? Na dworzecz Gdański czy Konwiktorska to strata brygad.
    Moze na Bielańska? Krakowskie - Miodowa - senatorska - Pl. Bankowy -
    Solidarnosci - Bielańska - Senatorska - Miodowa... zawsze mogła by za jednym
    zamachem obsłużyc zarówno Pl.Zamkowy jak i w pewnym sensie Pl. Bankowy...
    --
    /maciej bohun i-see@wpierw-usun_to.go2.pl
    www.bohun.friko.pl
  • thomasch 24.02.04, 10:49
    i-see napisał:

    > Fakt, tylko czy jest sens wtedy dawać brygady na 111?
    > I gdzie by kończyła? Na dworzecz Gdański czy Konwiktorska to strata brygad.
    > Moze na Bielańska? Krakowskie - Miodowa - senatorska - Pl. Bankowy -
    > Solidarnosci - Bielańska - Senatorska - Miodowa... zawsze mogła by za jednym
    > zamachem obsłużyc zarówno Pl.Zamkowy jak i w pewnym sensie Pl. Bankowy...

    Ale z drugiej strony - jakby miał kończyć na Bielańskiej, to już lepiej w ogóle
    zlikwidować i rozdzielić brygady między 111 i 195. Nie wiem tylko, czy na
    Muranowie potrzebna jest częstsza linia niż obecne 111 i 180. Fakt, kiedyś było
    też 516, więc może...
  • i-see 24.02.04, 12:07
    Bardziej by się przydało coś po trasie 180...
    --
    /maciej bohun i-see@wpierw-usun_to.go2.pl
    www.bohun.friko.pl
  • e-tam 24.02.04, 11:22
    Do kitu jest to 303 (co prawda mi pasuje, że jedzie przez Stawki). Wiecznie
    jeździ tuż za/przed 111/195. Jak Wy chcecie zlikwidowac 303 i brygady
    rozdzielic pomiędzy 111 i 195? Na Ursynowie 195 bedzie muchy wozic, a na
    Gocławiu ludzie nie będą się mieścic w 111. Trzeba zlikwidowac 303, a 111
    skierowac na trasę Gocław - Huta z wszystkimi brygadami 303. Częstotliwośc taka
    jak 111 + 303 lub 195 + 303. A 195 z Ursynowa na Esperanto z czestotliwością
    obecną.
  • thomasch 24.02.04, 12:01
    e-tam napisał:

    > Do kitu jest to 303 (co prawda mi pasuje, że jedzie przez Stawki). Wiecznie
    > jeździ tuż za/przed 111/195. Jak Wy chcecie zlikwidowac 303 i brygady
    > rozdzielic pomiędzy 111 i 195? Na Ursynowie 195 bedzie muchy wozic, a na
    > Gocławiu ludzie nie będą się mieścic w 111. Trzeba zlikwidowac 303, a 111
    > skierowac na trasę Gocław - Huta z wszystkimi brygadami 303. Częstotliwośc
    taka
    >
    > jak 111 + 303 lub 195 + 303. A 195 z Ursynowa na Esperanto z czestotliwością
    > obecną.

    W jakim celu kierować na Hutę tak częstą linię? W perspektywie wydłużającej się
    linii metra duet 156+195 na Kasprowicza wystarczy. Poza tym obecna trasa 303
    powstała z dodatków szczytowych 111 i linii 495. Najprostszym zabiegiem byłoby
    więc włączenie brygad z dawnego 495 do 195, a pozostałe (zdjęte ze 111) z
    powrotem dać na 111. 303 nie powstało dla wzmocnienia 111, tylko zostało
    wydzielone z tej linii, więc nie rozumiem dlaczego uważasz, że na Gocławiu ktoś
    miałby gorzej.
  • sloggi 24.02.04, 13:27
    Po co wzmacniać 111? Jest przecież E5 i 410.
    Po co wzmacniać 195? 513 pełne nie jeździ.
    Zamiast Stawkami 303 powinno jechać jak E1.
    --
    W Anglii świat kręci się wokół filiżanki herbaty,
    w Salonie wokół kubka gorącej kawy.
    Sloggiego Salon Odrzuconych
  • thomasch 24.02.04, 13:45
    sloggi napisał:

    > Po co wzmacniać 111? Jest przecież E5 i 410.

    Z Gocławia mnóstwo młodzieży dojeżdża do szkół na Saską Kepę - E-5 i 410 nie
    mają tam przystanków. Poza tym 410 to badziewie, a nie linia - spójrz sobie na
    rozkład.

    > Po co wzmacniać 195? 513 pełne nie jeździ.

    Jednak mieszkańcy domagają się dodatkowych przystanków dla 503, więc chyba
    uważają inaczej.

    > Zamiast Stawkami 303 powinno jechać jak E1.

    Wątpię, by to spowodowało wzrost frekwencji.
  • zaciszanin 24.02.04, 16:24
    Z linią 303 mam szczególnie dużą styczność na Marymoncie i Bielanach. Jest to
    kompletny dubel 195 w każdą stronę i o każdej porze. Jedna z najgorszych linii,
    krótko mówiąc o 12 brygad za dużo :-) Myślę, że z powodzeniem mogłaby zostać
    skrócona do Dworca Gdańskiego (oczywiście od strony Gocławia).
  • sloggi 24.02.04, 16:33
    czyli Nowe Bemowo - Gocław?
    --
    W Anglii świat kręci się wokół filiżanki herbaty,
    w Salonie wokół kubka gorącej kawy.
    Sloggiego Salon Odrzuconych
  • zaciszanin 24.02.04, 17:16
    sloggi napisał:

    > czyli Nowe Bemowo - Gocław?


    > Na Saska Kępę jeździ też 151 - frekwencja jaka jest, każdy widzi.

    > Mieszkańcy Ursynowa są jak Rewolucja Francuska - nienasyceni.

    > 303 przez Gdański, czemu nie. Skoro E1 ma powodzenie.

    Kolejna linia na Słomińskiego kosztem kolejnej linii na Trasie W-Z? Przesada.
  • sloggi 25.02.04, 11:25
    zaciszanin napisał:

    > sloggi napisał:
    >
    > > czyli Nowe Bemowo - Gocław?
    >
    >
    > > Na Saska Kępę jeździ też 151 - frekwencja jaka jest, każdy widzi.
    >
    > > Mieszkańcy Ursynowa są jak Rewolucja Francuska - nienasyceni.
    >
    > > 303 przez Gdański, czemu nie. Skoro E1 ma powodzenie.
    >
    > Kolejna linia na Słomińskiego kosztem kolejnej linii na Trasie W-Z? Przesada.

    Przez dworzec Gdański.
    --
    W Anglii świat kręci się wokół filiżanki herbaty,
    w Salonie wokół kubka gorącej kawy.
    Sloggiego Salon Odrzuconych
  • pawciod 24.02.04, 17:40
    Z liniami 111 i 303 mam stały i częsty kontakt poza odcinkiem bielańskim 303.
    1. Kółko na Międzynarodową zajmuje całe dwie minuty więcej niż jazda na wprost
    Saską. To dałoby się przeżyć.
    2. Nie wiem, jak jest z wykorzystaniem 303 na Bielanach, ale 195 tam specjalnie
    nie narzekało na frekwencję.
    3. 303 w obecnej formie zdecydowanie powinno zahaczać o stację metra Dw.
    Gdański.
    4. Zapotrzebowanie Gocławia na duet 111+303 wynosi 3-4 minuty rano, 9-10 w
    międzyszczycie, 5-6 popołudniu, i nie rzadziej niż 15 w święta. Połowiczna
    częstotliwość na Muranowie marnotrawstwem nie jest.
    5. Problemem 303 jest synchronizacja. Była idealna z 195, ale objazdy wszystko
    popsuły. Z 111 występuje tylko rano i nic na razie nie wskazuje, żeby się to
    miało zmienić. A szkoda.
    6. 195 metro na Bielanach nie będzie przeszkadzać (choć na pewno wymusi pewną
    redukcję częstotliwości). Musi zostać jakaś linia o charakterze bardziej
    lokalnym (vide 174 na Al. Niepodległości) oraz dojazd na Trakt Królewski (vide
    195, 503 i 513 z Ursynowa).

    7. Najbardziej logiczna wydała mi się propozycja zrobienia misz-maszu
    końcówkowego: 111 Huta-Gocław (3-6/10/6//15) i 195 Esperanto-Natolin
    (11/11/11//16). Zobaczę tylko, czy wystarczy brygad na taką zabawę.

    8. Jeżeli samo 195 wystarcza na Bielanach, to 303 należy skrócić albo do Dw.
    Gdańskigo albo do Konwiktorskiej (bardziej realne). Uwolnione brygady można
    dodać na 195 i/lub 111.
    --
    ZTM broni
    ZTM radzi
    ZTM nigdy nas nie zdradzi!
  • thomasch 25.02.04, 00:21
    zaciszanin napisał:

    > Z linią 303 mam szczególnie dużą styczność na Marymoncie i Bielanach. Jest to
    > kompletny dubel 195 w każdą stronę i o każdej porze. Jedna z najgorszych
    linii,
    >
    > krótko mówiąc o 12 brygad za dużo :-) Myślę, że z powodzeniem mogłaby zostać
    > skrócona do Dworca Gdańskiego (oczywiście od strony Gocławia).

    Dokładnie! 303 na Hutę to czyste marnotrawstwo.
  • sloggi 24.02.04, 16:35
    Na Saska Kępę jeździ też 151 - frekwencja jaka jest, każdy widzi.

    Mieszkańcy Ursynowa są jak Rewolucja Francuska - nienasyceni.

    303 przez Gdański, czemu nie. Skoro E1 ma powodzenie.
    --
    W Anglii świat kręci się wokół filiżanki herbaty,
    w Salonie wokół kubka gorącej kawy.
    Sloggiego Salon Odrzuconych
  • thomasch 25.02.04, 00:24
    sloggi napisał:

    > Na Saska Kępę jeździ też 151 - frekwencja jaka jest, każdy widzi.

    To jedyna linia całodzienna i całotygodniowa (oprócz badziewnego 117) łącząca
    Gocław ze ścisłym Centrum. Jeśli nie korzystasz z tej linii - nie komentuj.

    > Mieszkańcy Ursynowa są jak Rewolucja Francuska - nienasyceni.

    Bo komunikacja miejska jest dla ludzi, a nie odwrotnie.

    > 303 przez Gdański, czemu nie. Skoro E1 ma powodzenie.

    E-1 ma najmniejsze (oprócz E-3) powodzenie w mieście.
  • thomasch 25.02.04, 11:24
    Sloggi, nie obraź się o mój komentarz dotyczący wykorzystania 151, tylko weź
    pod uwagę, że:
    - na Zwycięzców to jedynia linia oprócz rzadko kursującego 138
    - dużo młodzieży z Gocławia dojeżdża do liceum Prusa właśnie tą linią
    - tak jak wcześniej napisałem, to jedyna całotygodniowa linia (oprócz 117,
    kursującego co 15-20 min.) łącząca Gocław ze ścisłym Centrum.
  • sloggi 25.02.04, 11:29
    Facet, ależ ja bronię 151.
    Tylko nie wiem czemu nie ma 151 + 109.
    --
    W Anglii świat kręci się wokół filiżanki herbaty,
    w Salonie wokół kubka gorącej kawy.
    Sloggiego Salon Odrzuconych
  • thomasch 25.02.04, 11:38
    sloggi napisał:

    > Facet, ależ ja bronię 151.
    > Tylko nie wiem czemu nie ma 151 + 109.

    Taki pomysł był rozważany kilka lat temu przez ZTM. Jednak stwierdzono, że dość
    już długich linii typu 117, 125, które zawsze są niepunktualne i mają bardzo
    długi czas przejazdu. Obawiano się, że po takim połączeniu Gocław by stracił
    jedyną w miarę punktualną linię z Centrum. (Na 117 nigdy nie można liczyć, a E-
    5 jest tylko w szczycie).
  • e-tam 24.02.04, 18:13
    thomasch napisał:
    > W jakim celu kierować na Hutę tak częstą linię? W perspektywie wydłużającej
    się
    >
    > linii metra duet 156+195 na Kasprowicza wystarczy. Poza tym obecna trasa 303
    > powstała z dodatków szczytowych 111 i linii 495. Najprostszym zabiegiem
    byłoby
    > więc włączenie brygad z dawnego 495 do 195, a pozostałe (zdjęte ze 111) z
    > powrotem dać na 111. 303 nie powstało dla wzmocnienia 111, tylko zostało
    > wydzielone z tej linii, więc nie rozumiem dlaczego uważasz, że na Gocławiu
    ktoś
    >
    > miałby gorzej.

    Na hutę na razie jest 303 i 195. Nowe 111 miałoby tylko trochę lepszą
    częstotliwośc od 303 i 195 razem. Na pewno by się nie zmarnowało. Zwłaszcza, że
    na razie metra tam nie ma. W przeciwieństwie do Ursynowa. Nie ma co
    rozpamiętywac czasów, gdy jeżdziło 495, bo od tego czasu zapotrzebowanie na 195
    (495) zmalało.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka