Dodaj do ulubionych

Linia 400 - wakacyjny rekord absurdu pobity !!!

30.06.04, 18:18
I to pobity juz w czerwcu, nie sądzę abyśmy byli w te wakacje świadkami
większej głupoty, przynajmniej w warszawskiej KM, choć po ZTM'ie mozna się
wszystkiego spodziewać...

Kuriozalna częstotliwość i losowo! dobrane przystanki, to główne "atuty" tej
pseudolinii LOL


PS TGM, Ty jeden będziesz happy, jest Goraszewska, nż ale jest :))
Obserwuj wątek
    • e-tam Re: Linia 400 - wakacyjny rekord absurdu pobity ! 01.07.04, 12:17
      Rozkład jest dobry. Jedna brygada tylko na tyle pozwala. Oczywiście piętrusów
      powinno być minimum dwa. Ale jak się ma tylko tyle do dyspozycji... Dobrze, że
      jest równy takt. A co do przystanków, to linia zatrzymuje się przy głównych,
      dużych przystankach plus zabytkach czy atrakcjach turystycznych (które i tak
      niewielu turystów zainteresują :-P). I tak Franciszkańska -> pomnik ofiar
      Katynia (bliższego przystanku nie ma), Witosa -> przesiadka na Pragę (Gocław)
      plus T.S. Jako atrakcja turystyczna). Tak to u nas jest, że każdy nowy most
      trzeba pokazać, wypromować, pokazać jaki jest nowoczesny cool i cacy. Przystanek
      w Powsinie czy Pl. Bernardyńki to kościoły zabytkowe. Raczej nikt nie będzie
      jeździć piętrusem, aby kościoły obejrzeć, no ale cuż. Zabytek teoretycznie
      powinien być atrakcją turystyczną. Dodatkowo w Powsinie można się chyba przejść
      nad jezioro. Chyba, bo nigdy nad tymi jeziorami nie byłem. Ale czasami da się
      zauważyć wędkarzy w 519 ;-). Reszta przystanków chyba nie budzi wątpliwości.
      • e-tam Re: Linia 400 - wakacyjny rekord absurdu pobity ! 03.07.04, 12:27
        sloggi napisał:

        > Ikarus 417???
        > Czyli pierwszy dzień kursowania linii "piętrowej" zaczynamy od parteru???

        Nie! Ikarus 411.

        Relacja z pierwszego dnia, półtora kółka:
        Na Goraszewskiej ładnie się zatrzymał na moje machanie. W środku kilku MKM. No i
        kierowca. Zero innych pasażerów. Pierwszy zgrzyt: przystanek w Wilanowie. 400
        zatrzymuje się na przystanku przy pętli tam, gdzie kończy 117. Brak wspólnego
        przystanku ze 130 i 519. Idiotyzm. Oczywiście wykorzystanie zerowe. Tak samo jak
        na objeździe wsi Powsin. W Powsinie - ośrodku wsiadł jeden emeryt. Jechał do
        Sadyby. O mały włos przejechałby dalej. Dalej z 3-4 przypadkowych pasażerów (w
        okolicach Łazienek) + wysiadka kilku MKM. Na Zamkowym wsiadło trochę osób, tyle,
        że zajęte były miejsca siedzące. W drodze do Powsina zero przypadkowych
        pasażerów. Wszyscy, którzy wsiedli na Zamkowym dojechali do Powsina. Przy czym
        należy dodać, że gdybym na Goraszewskiej czekał na drugi kurs,
        najprwadopodobniej bym się nie załapał. Na przystanku stały dwa ine autobusy i
        ani ja bym nie zauważył 400, ani kierowca mnie. Tempo jazdy ekspresowe!
        Najszybsza linia w mieście. 95% przystanków "na żądanie" pomijane. Ale może to
        dlatego, że to pierwszy dzień i pogoda nie zaciekawa.
        • jerzy-j Re: Linia 400 - wakacyjny rekord absurdu pobity ! 03.07.04, 13:23
          Narazie jedyną atrakcją jak widać... brak piętrusa :)) Co mu się stało ?

          PS Jak już będzie (o ile będzie...) piętrus to jazda już nie będzie taka
          ekspresowa... A tak a propos, trzymało się to to rozkładu ? Czyli czy kierowca
          np. jechał szybko, bo mu się tak podobało :P czy bo musiał ? Piętrus nie
          pojedzie tak szybko jak Ik 411, stąd pytanie.
          • e-tam Re: Linia 400 - wakacyjny rekord absurdu pobity ! 03.07.04, 16:30
            Piętrusa nie było, bo był objazd. A jak wiadomo z piętrusem jest problem, że
            jest o 6cm. za wysoki. Za każdym razem trzeba się starać o pozwolenie na
            przejazd. Widać nie mieli pozwolenia na przejazd trasą objazdową. Tak mi się wydaje.
            Kierowca jechał szybko mimo, że wykorzystanie przystanków było praktycznie
            zerowe. Na normalnych stał jedynie kilka sekund, na żądanie przejeżdżał
            praktycznie nie zwalniając (miałem spore szczęście że na czerwone przed
            Goraszewską trafił ;-). Nie patrzyłem jak się rozkładu trzyma, ale chyba trzymał
            się dobrze bo w Powsinie postoje były naprawdę krótkie (zgodnie z rozkładem 5
            minut i tyle w rzeczywistości mniej więcej wynosiły). Więc gdyby przeganiał
            rozkład, postój w Powsinie byłby dłuższy. W każdym razie przy takim 400, E-2 się
            chowa. Prędkość raczej mało turystyczna ;-). Oczywiście ma na to wpływ
            kursowanie w DS i zero korków. Też się zastanawiam jak sobie będzie radzić
            piętrus. Rozkład 400 jest dosyć napięty.
            • zaciszanin Re: Linia 400 - wakacyjny rekord absurdu pobity ! 03.07.04, 20:30
              e-tam napisał:

              > Piętrusa nie było, bo był objazd. A jak wiadomo z piętrusem jest problem, że
              > jest o 6cm. za wysoki. Za każdym razem trzeba się starać o pozwolenie na
              > przejazd. Widać nie mieli pozwolenia na przejazd trasą objazdową. Tak mi się
              > wydaje.

              Muszą być dodatkowe opłaty, ponieważ bezmyślni ludzie którzy rejestrowali
              piętrusa zamiast mierzyć go przy spuszczonym powietrzu z opon, tak by nie
              przekraczał normy 399 cm, poszli na swoją łatwiznę, powodując ogólne
              zamieszanie. A co do objazdu. Myślę, że albo ZTMowi nie chciało się wysyłać
              ludzi by sprawdzili, czy nie ma przeszkód dla piętrusa na trasie objazdu, albo
              pod pretekstem wymiany nawierzchni na Wisłostradzie chcieli zaoszczedzić na
              premie dla coponiektórych drektorów sekcji ZTM.
                  • gacus2 Re: "Profesjonalizm" LOL 06.07.04, 11:05
                    Rozkład jest ułozony idiotycznie. bardzo spięty. Teoretyczne 6 minut postoju w
                    Powsinie jest iluzoryczne. Autobus wyjeżdza conajmniej z -5.

                    --
                    Ciało do ciała usta do ust
                    I nigdy więcej nie smuć się już
                    Uśmiech za uśmiech i widzisz że
                    Zawsze to działa nie zmieniaj się
                    gg 562625
      • pawciod Re: Linia 400 - wakacyjny rekord absurdu pobity ! 27.09.04, 08:27
        Postanowiłem wczytać się w trasę nowej 100 no i już wiem, że 400 żegnam bez
        żalu. Gdyby została skrócona do Wilanowa, a jej rozkład nieco bardziej
        dostosowany do realiów piętrusa byłoby o niebo lepiej niż z nowym pomyłsem typu
        100.
        Trasa jest tak zakręcona i pomija kilka dość interesujących miejsc, więc
        generalnie poza zaliczeniem Muzeum Powstania Warszawskiego plusów dojrzeć nie
        mogę.
        A tak przy okazji. Zawsze mi się wydawało, że z Trębackiej nie można skręcić w
        lewo w Krakowskie Przedmieście w stronę Pl. Zamkowego. I już widzę, jak piętrus
        się łamie na wyjątkowo ciasnym skręcie z Miodowej w Senatorską.
        W któryś weekend trzeba będzie sobie zrobić "wycieczkę" i pośnmiac się co nieco.
        --
        ZTM broni
        ZTM radzi
        ZTM nigdy nas nie zdradzi!
        • jerzy-j Lepsza trasa dla linii turystycznej 27.09.04, 09:37
          A jak myślicie, jakie miejsca w Warszawie taka linia turystyczna
          powinna "zaliczać" ???
          Wiem, że w Warszawie nie ma czego podziwiać ale... może jednak coś się
          znajdzie :))

          Wg mnie trasa powinna przebiegać w pobliżu (przez) takich obiektów jak:
          STARE MIASTO, ZOO, MOST ŚWIĘTOKRZYSKI, OGRÓD SASKI + PL. PIŁSUDSKIEGO,
          KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE + NOWY ŚWIAT, MUZEUM NARODOWE, PARK ŁAZIENKOWSKI
          (zarówno od Rozdroża - "zaliczy" także najpiękniejszy obecnie park Warszawy-
          Ujazdowski; jak i Agrykoli), WILANÓW, MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO.
          Z pomnikiem na Muranowskiej i tym podobnymi bym nie przesadzał, problem jest
          też z Wilanowem, ponieważ leży dość daleko od pozostałych i dlatego można go
          pominąć na rzecz częstotliwości piętrusa.

          Linia także stanowczo powinna OMIJAĆ pewne miejsca, zwłaszcza PL. DEFILAD i
          DWORZEC CENTRALNY...

          Tak więc trasa przebiegałaby następująco:
          PL. ZAMKOWY, Podwale, Kilińskiego, Miodowa, Senatorska, Nowy Przejazd, Al.
          Solidarności, Targowa, Ratuszowa, Wybrzeże Helskie, Wybrzeże Szczecińskie, Most
          Świętokrzyski, Zajęcza, Topiel, Tamka, Nowy Świat, Al. Ujazdowskie, Al. Armii
          Ludowej, Czerniakowska, Szwoleżerów, Myśliwiecka, Górnośląska, Piękna,
          Koszykowa, Raszyńska, Towarowa, Prosta, Przyokopowa, Grzybowska, Królewska, Pl.
          Piłsudskiego, Senatorska, PL. ZAMKOWY.
          (ewentualnie z poprawką jeśli nie zmieściłby się w tunelu pod Starym Miastem:)

          --
          Skazany na 108...
          • thomasch Re: Lepsza trasa dla linii turystycznej 27.09.04, 12:18
            W którymś artykule prasowym zachwalano kiedyś "setkę" z uwagi na to, że
            podróżując nią można zobaczyć: MDM, pl. Defilad, PKiN, Muranów ... - same
            stołeczne "atrakcje", czyli "wybitne" dzieła budownictwa socjalistycznego.
            Brakuje tylko podjazdów pod stadion X-lecia - kolejną "atrakcję" miasta ;-)
            Trasa proponowana przez Jerzego jest dużo sensowniejsza niż obecna, na
            przyswojenie której potrzebowałem trochę czasu. To kółko przez Żoliborz, które
            wymyślili - chodzi o zaliczenie Cytadeli?
          • pawciod Re: Lepsza trasa dla linii turystycznej 27.09.04, 16:21
            A ja właśnie wysłałbym 400 do Wilanowa, żeby zrobić z niej w miarę porządną
            linię zaliczającą możliwie dużo zabytków. zaczynamy więc w Wilanowie. Po
            najkrótszej linii oporu bez żadnych przystanków aż do Agrykoli. Potem przez
            Piękną runda honorowa dookoła Łazienek i Parku Ujazdowskiego. Dalej Bagatelą do
            Pl. Unii Lubelskiej. MDM moim zdaniem po remoncie jest całkiem ładny i warto go
            pokazywać, linia turystyczna nie obejmująca swoimi widokami PKiNu raczej też
            jest pozbawiona sensu (dla przyjezdnych spoza Moskwy jest to całkiem spora
            atrakcja i niestety jeden z symboli naszego miasta), dlatego przez
            Marszałkowską i Al. Jerozolimskie dojeżdżamy do Nowego Światu. Skąd docieramy w
            prsotej linii do Pl. Zamkowego. Powrót powinien jeszcze zahaczyć o Muranowską,
            Pl. Bankowy i Pl. Piłsudskiego (dojazd do Krakowskiego Przedmieścia przez
            Trębacką).
            Objazd do ZOO można sobie moim zdaniem darować, gdyż do ZOO tym i tak mało kto
            jeździ, a ZOO zza płotu jest raczej niewielką atrakcją. Powiśle i Most
            Świętokrzyski to też raczej atrakcja mocno na wyrost a objazd Pragi bez
            pokazania Ząbkowskiej a z pokazaniem Kłoptowskiego lub Wileńskiej też mi się
            zbytnio nie podoba.
            Największy problem jest z Muzeum Powstania Warszawskiego, do którego nijak jest
            po drodze przez tereny atrakcyjne wizualnie. Ale dla tego problemu
            przewidziałem inne rozwiązanie. Jeżeli już powstanie dodatkowa trasa
            tramwajowa, to można by było puścić na stałe w weekendy jednym wozem zabytkowym
            (tylko co na to KMKM?) linię okólną przez Al. Jerozolimskie, Pragę, Most Śląsko-
            Dąbrowski spowrotem do Muzeum. I gdyby taka TETKA kursowała regularnie i na
            stałej trasie zapadłaby także bardziej w pamięć i świadomość Warszawiaków, a
            pasażerami nie koniecznie by byli ludzie czekający na 22, 25 lub 26.
            --
            ZTM broni
            ZTM radzi
            ZTM nigdy nas nie zdradzi!
            • pawciod Re: Lepsza trasa dla linii turystycznej 28.09.04, 15:08
              Mała poprawka co do nmojej 400:

              PL. ZAMKOWY - Podwale - Kilińskiego - Długa - Pl. Krasińskich - Bonifraterska -
              Muranowska - Andersa - Pl. Bankowy - Senatorska - Wierzbowa - Pl. Piłsudskiego -
              Królewska - Krakowskie Przedmieście (z powrotem: Krakowskie Przedmieście -
              Miodowa - Senatorska - Podwale) - Nowy Świat - Al. Jerozolimskie -
              Marszałkowska - Pl. Konstytucji - Waryńskiego - Boya-Żeleńskiego - Pl. Unii
              Lubelskiej (z powrotem: Pl. Unii Lubelskiej - Marszałkowska - Pl. Konstytucji) -
              Bagatela - Al. Ujazdowskie - Pl. Trzech Krzyży - Wiejska - Górnośląska (z
              powrotem: Górnośląska - Piękna - Al. Ujazdowskie - Pl. Trzech Krzyży - Al.
              Ujazdowskie - Bagatela) - Myśliwiecka - Szwoleżerów - Czerniakowska -
              Powsińska - Wiertnicza - Przyczółkowa - WILANÓW

              Przystanki na trasie:
              Stałe: Pl. Krasińskich, Pl. Bankowy, Uniwersytet, Foksal, Centrum, Pl.
              Konstytucji, Pl. Unii Lubelskiej (wskazane ustawnienie przystanku na ul.
              Bagatela przed placem), Bagatela, Pl. Trzech Krzyży, Agrykola, Miodowa.
              Na Żądanie: Franciszkańska, Muranowska, Pl. Teatralny, Pl. Piłsudskiego, Hotel
              Bristol, Ordynacka, Pl. Na Rozdrożu, Piękna.

              Czas przejazdu według moich obliczeń wyniósł w sumie 103 minuty co daje nam 17
              minut postoju na kółko (4 w Wilanowie i 12 na Pl. Zamkowym). Linia może
              kursować od 10 do 16 (z Pl. Zamkowego) i od 11 do 17 (z Wilanowa).
              --
              ZTM broni
              ZTM radzi
              ZTM nigdy nas nie zdradzi!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka