Dodaj do ulubionych

Metro Dw. Gdański i zmiany w KM

17.12.03, 21:23
20.12.2003 r. wreszcie nastąpi otwarcie stacji metra Dw. Gdański. W związku z
powyższym nastąpią zmiany w komunikacji naziemnej.

Linia "2" zostanie wycofana ze Śródmieścia oraz Ochoty i zostanie skierowana
ul. Słomińskiego, al. Jana Pawła II, Broniewskiego, Wólczyńską, Nocznickiego
do pętli Huta, dając dojazd do metra dla Bródna, Piasków i Wawrzyszewa

Linia "16" z kolei zostanie wycofana z Piasków, pojedzie od al. Jana Pawła II
mostem Gdańskim a następnie Jagiellońską do pętli na Żeraniu, celem
zastąpienia skrócoego do FSO autobusu 723

Linia "36" zostanie przedłużona na Banacha dla zastąpienia wycofanej "dwójki"

Linie "29" i "47" zostają połączone na dotychczasowej trasie linii "47"

Oprócz tego autobusy linii 406 nie będą jeździć Trasą W-Z, tylko pojadą
mostem Gdańskim, linia E-4 zostanie skrócona do Dw. Gdańskiego, zaś E-1
będzie kursować ul. Słomińskiego - likwidacji dla tej linii ulega
przystanek "Muranowska", a uruchomione zostają "Metro Dw. Gdański"
i "Uniwersytet". Korekcie ulegną także fragmenty tras linii 170 i 307.

Moim zdaniem przedstawione wyżej zmiany są bardzo dobre.
Edytor zaawansowany
  • sloggi 18.12.03, 09:31
    To, że od strony Pragi nic więcej nie dojedzie to chyba nie jest dobry pomysł.
    Dla mnie, mieszkańca Bródna zmiana trasy linii 2 również jest dyskusyjna.
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • thomasch 18.12.03, 15:06
    sloggi napisał:

    > To, że od strony Pragi nic więcej nie dojedzie to chyba nie jest dobry pomysł.
    > Dla mnie, mieszkańca Bródna zmiana trasy linii 2 również jest dyskusyjna.

    Z Pragi jest bardzo dobry dojazd do stacji Ratusz - linie 13, 23, 26, 32, 46,
    125, 170, 190, 406 oraz 512.
    Zmiana trasy "dwójki" jest - moim zdaniem - korzystna, gdyż 1 i 2 dadzą wspólną
    częstotliwość 6 min, i nawet z przesiadką na metro do Świętokrzyskiej, Cetrum,
    czy Politechniki dojedzie się szybciej, niż bezpośrednio "dwójką" kursującą
    obecnie co ok. 15 min., stojącą na każdych swiatłach itd. Poza tym w dużo
    bogatszych od Warszawy miastach europejskich, nigdzie linia metra nie dubluje
    się z kilkoma liniami tramwajowymi i kilkunastoma autobusowymi na odc. prawie
    10 km.
  • sloggi 18.12.03, 15:17
    Widzisz - problem jest inny.
    Metro nie zatrzymuje się tak często jak tramwaje.
    Prędzej połączyłbym linie 127 i 500 w linię 127 jadącą od Mostu Gdańskiego jak
    500-tka do Centralnego, a następnie skręcającą w Jerozolimskie do Nowych
    Włochów.
    2-ka mnie wozi do pracy, wysiadam przy Królewskiej, teraz od Świętokrzyskiej
    mam do roboty znacznie dalej. Nie dojadę nią już do Hożej i pl.Konstytucji.
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • thomasch 18.12.03, 15:31
    sloggi napisał:

    > Widzisz - problem jest inny.
    > Metro nie zatrzymuje się tak często jak tramwaje.

    I całe szczęście. Inaczej metro nie miałoby sensu.

    > Prędzej połączyłbym linie 127 i 500 w linię 127 jadącą od Mostu Gdańskiego
    jak
    > 500-tka do Centralnego, a następnie skręcającą w Jerozolimskie do Nowych
    > Włochów.

    Do Centralnego tylko. Na Włochy dałbym oddzielną linię - przy tak długiej
    trasie trudno o punktualność. A z Bródna na Włochy nikt tą linią i tak nie
    jedzie.

    > 2-ka mnie wozi do pracy, wysiadam przy Królewskiej, teraz od Świętokrzyskiej
    > mam do roboty znacznie dalej. Nie dojadę nią już do Hożej i pl.Konstytucji.

    Przy pl. Konstytucji to akurat nic nie ma - te same przesiadki są na
    przystankach Centrum i Metro Politechnika, zaś Królewską i Hożą obsłużą
    pozostałe linie. Poza tym jest wiele dzielnic, nie mających bezpośredniego
    połączenia z przystankiem "Królewska" i jakoś żyją - nie jest to znowu taki
    znaczący punkt.


  • sloggi 18.12.03, 17:17
    thomasch napisał:

    > Do Centralnego tylko. Na Włochy dałbym oddzielną linię - przy tak długiej
    > trasie trudno o punktualność. A z Bródna na Włochy nikt tą linią i tak nie
    > jedzie.
    >
    > > 2-ka mnie wozi do pracy, wysiadam przy Królewskiej, teraz od Świętokrzyski
    > ej mam do roboty znacznie dalej. Nie dojadę nią już do Hożej i pl.Konstytucji
    > .
    >
    > Przy pl. Konstytucji to akurat nic nie ma - te same przesiadki są na
    > przystankach Centrum i Metro Politechnika, zaś Królewską i Hożą obsłużą
    > pozostałe linie. Poza tym jest wiele dzielnic, nie mających bezpośredniego
    > połączenia z przystankiem "Królewska" i jakoś żyją - nie jest to znowu taki
    > znaczący punkt.
    >
    >
    Czy nie uważasz, że przez 30 lat ludzie poukładali sobie tak trasy dojazdu,
    miejsca pracy itp. aby nie przesiadać się po 5 razy?

    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • thomasch 18.12.03, 18:16
    sloggi napisał:
    > Czy nie uważasz, że przez 30 lat ludzie poukładali sobie tak trasy dojazdu,
    > miejsca pracy itp. aby nie przesiadać się po 5 razy?

    Przez 30 lat zmieniło się niemal wszystko, także i wizja KM. Czasy, gdy
    tworzono linie zewsząd wszędzie to przeszłość - wszędzie odeszło się lub
    odchodzi od takiego rozwiązania. I... wszędzie to się sprawdziło, ale w
    Warszawie oczywiście zaraz ludzie mnożą problemy. Ja np. wolę dotrzeć szybko,
    chociażby z dwoma przesiadkami,ale bez kilkunastominutowego stania jak parasol
    w upale/ na mrozie. Nie nawidzę wyczekiwać w miejscu na tzw. "połączenie
    bezpośrednie", które często polega na tym, że się dłużej czeka, niż jedzie.
  • sloggi 19.12.03, 09:16
    Tylko w moich kryteriach to powinno się eliminować autobusy, a nie tramwaje.
    Czyli 127 out, a 2 powinna na Marszałkowskiej zostać.
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • thomasch 19.12.03, 12:08
    Przecież zostaje 18, która - jak na warszawskie częstotliwości - nie jest
    najgorsza. Z "dwójki" można się w nią przesiąść przy rondzie Starzyńskiego nie
    przechodząc nawet przez ulicę (z tego samego przystanku). 18 jedzie identycznie
    jak ob. "dwójka" od ronda Starzyńskiego aż do pl. Zbawieciela.
  • bbkk 27.12.03, 23:59
    A ja nie lubię się przesiadać, bo w autobusie/tramwaju żeby nie tracić czasu
    czytam. A przesiadki tylko to komplikują.
  • thomasch 28.12.03, 15:32
    bbkk napisała:

    > A ja nie lubię się przesiadać, bo w autobusie/tramwaju żeby nie tracić czasu
    > czytam. A przesiadki tylko to komplikują.

    Faktycznie - "ważny" powód. Przesiadać i tak się trzeba, bo nie sposób stworzyć
    takiej ilości linii, by wszędzie dojechać bez przesiadki.
  • bbkk 29.12.03, 11:34
    Ale czemu maksymalnie komplikować? Mogę zrozumieć 1 przesiadkę, ale nie 3 czy
    4, bo to przesada.
  • thomasch 29.12.03, 12:16
    bbkk napisała:

    > Ale czemu maksymalnie komplikować? Mogę zrozumieć 1 przesiadkę, ale nie 3 czy
    > 4, bo to przesada.

    Akurat zmiany tras linii 2, 16 i 29 nie powodują konieczności 3 czy 4
    przesiadek, tylko co najwyżej jedną.
    Z "dwójki" na Marszałkowską - w 18 przy Starzyńskiego (bez przechodzenia)lub w
    metro przy Dw. Gdańskim (z zejściem po schodach).
    Z "16" na Piaski w "33" przy Stawkach (bez przechodzenia)lub w "2" i "33" przy
    Rondzie Babka (z przejściem). Podobie 29.
  • geograf 29.12.03, 17:42
    owszem,ale pamiętajmy,że (tutaj już czysto akademicki rozważanie) w przypadku
    komunikacji miejskiej,zbiorowej-nie może być mowy (bo takie jest życie) o
    jednostkowym rozważaniu połączeń,ale raczej mowa o ustaleniu głównych i
    pobocznych potoków pasażerskich..takie życie...jednak pamiętajmy,że my, w dużych
    miastach, mamy i tak dobrze..w miastach średniej i małej wielkości są tylko
    główne trasy (i to o małej częstotliwości), a reszta...pieszo..pieszo..

    --
    "Słynna triada-wolność,równość,braterstwo-to kłamstwo,bo jeśli wszyscy mają być
    równi,to nie mogą być wolni.Tych,którzy wyrastają ponad państwowy model
    równości,trzeba więc skracać,czasami nawet o głowę.A jeśli nie są wolni,to nie
    ma mowy o braterstwie."
  • thomasch 30.12.03, 01:20
    geograf napisał:

    > owszem,ale pamiętajmy,że (tutaj już czysto akademicki rozważanie) w przypadku
    > komunikacji miejskiej,zbiorowej-nie może być mowy (bo takie jest życie) o
    > jednostkowym rozważaniu połączeń,ale raczej mowa o ustaleniu głównych i
    > pobocznych potoków pasażerskich..takie życie...

    Otóż to - trudno o taki układ linii, żeby każdy miał bezpośredni dojazd tam,
    gdzie akurat mu się zachce jechać.
  • sloggi 30.12.03, 09:12
    Dziś już 30.12, a na stronie ztm.waw.pl nadal brak informacji o zmianach od
    5.01.2004. Webmasterowi się nie spieszy, a wiele osób od jutra do poniedziałku
    ma wolne.
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • zaciszanin 30.12.03, 16:35
    Jak niektórzy wiedzą Webmasterem strony ZTM jest Webmaster Forum ZTM - osoba
    zdolna, niekompetentna :-(
  • thomasch 30.12.03, 19:09
    Rozkłady znalazły się dziś po południu na oficjalnej stronie ZTM-u. Oprócz
    opisywanych już zmian zmieniło się rozmieszczenie linii na pętli Żerań FSO,
    zmieniono także nazwę przystanku "Rakowiecka-SGGW" na "Kielecka" (dla linii
    tramwajowych 10, 16, 17 i 33) oraz na "Metro Pole Mokotowskie 07" dla linii 301.
  • zaciszanin 30.12.03, 20:24
    "Kielecka" była również podana w nieoficjalnych rozkładach jazdy...
  • sloggi 04.01.04, 19:40
    Popatrzyłem na składy obsługujące linię 29 i szczęka mi opadła. Obłożenie
    wręcz fenomenalne - czyżby wspaniały come-back po 22 latach?
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • thomasch 04.01.04, 20:19
    29 na trasie przez Broniewskiego i Okopową nie miało szans na dobre
    wykorzystanie (jeżdżąc co pół godziny) gdzie identycznie i bardzo często jeździ
    22.
  • thomasch 06.01.04, 13:06
    Wczoraj z relacji osoby mieszkającej nieopodal przystanku "Aspekt" i
    dojeżdżającej do metra linią "2", dowiedziałem się o bardzo dobrym
    wykorzystaniu tej linii na zmienionym odcinku trasy.
  • bbkk 07.01.04, 10:21
    Ja tylko nie rozumiem jednego - mieli rozbić stada. A co widziałam wczoraj? Ok.
    godz.18:30 na rondzie Babka w stronę Starzyniaka pojechały kolejno w odstępach
    0.5 min. 6,2,16 i 1.
    A, jeszcze jeśli chodzi o 723 i 801 które miało jeździć co 8 min. na zakładkę.
    He,he. Jeżdżą co 10 min. i w rozkładzie 723 jest 2 min. po 801. A w praktyce
    (przynajmniej na przystanku przy Poetów) zawsze są razem.
  • thomasch 07.01.04, 10:36
    bbkk napisała:

    > Ja tylko nie rozumiem jednego - mieli rozbić stada. A co widziałam wczoraj?
    Ok.
    >
    > godz.18:30 na rondzie Babka w stronę Starzyniaka pojechały kolejno w
    odstępach
    > 0.5 min. 6,2,16 i 1.
    > A, jeszcze jeśli chodzi o 723 i 801 które miało jeździć co 8 min. na
    zakładkę.
    > He,he. Jeżdżą co 10 min. i w rozkładzie 723 jest 2 min. po 801. A w praktyce
    > (przynajmniej na przystanku przy Poetów) zawsze są razem.

    Rozbijanie stad zostało odłożone w bliżej nieokreśloną przyszłość. tzn. w Al.
    Jerozolimskich po remoncie torowiska, na Żoliborzu i Bielanach po otwarciu
    stacji metra pl. Wilsona (info z dzisiejszej GW). W całym mieście - nie wiadomo
    kiedy. Opór przed reformami w Warszawie ma charakter wręcz fobiczny. Wszyscy
    narzekają, a gdy się chce wprowadzić jakieś zmiany, wszyscy je oprotestowują.
  • sloggi 15.01.04, 15:34
    Wygląda to na bojkot.
    Za to 101 i 302 rano pękają w szwach.
    --
    Sloggiego Salon Odrzuconych
  • thomasch 15.01.04, 17:33
    Nie wiem jak jest rano - kilkakrotnie po południu widziałem za to dość
    pełną "16" ruszającą z Gdańskiego w stronę Żerania.
  • sloggi 15.01.04, 20:10
    Dziś siedzące miejsca były zajęte, zauważam wzrost, powolny ale wzrost.
    --
    Sloggiego Salon Odrzuconych

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka