Dodaj do ulubionych

Laptop na baterii czy stałe zasilanie?

IP: *.180.10.37.nat.umts.dynamic.eranet.pl 28.04.11, 16:25
Drodzy państwa, pytanie jak w temacie: czy dla baterii jest lepsza praca pod stałym zasilaniem z gniazdka czy też używanie jej aż do wyczerpania (dopiero wtedy ładowanie)? Bo słyszałam różne opinie na ten temat, np. moja koleżanka uważa, że właśnie nie powinno się trzymać laptopa pod prądem a pracować na baterii. No więc jak to w końcu jest? Jestem laikiem, dlatego pytam ;) Dziękuję i pozdrawiam. :)
  • d.m.a.1965 28.04.11, 16:56
    Ktoś mi kiedyś powiedział, że należy ładować do 100 % czyli na zasilaniu z sieci, potem rozładowywać do minimum (chyba ok. 5% zanim zahibernuje) i tak stale, nie doładowywać częściowo.Czy to prawda, nie wiem.
  • pkjohnson 28.04.11, 17:19
    www.vista.pl/porady/356_jak_dbac_o_akumulator_ktory_zasila_laptop_i_nie_tylko_porady.html
  • Gość: Madzia IP: *.180.81.166.nat.umts.dynamic.eranet.pl 28.04.11, 17:57
    Dziękuję serdecznie za rady. :)
  • needmoney 29.04.11, 14:23
    Każdy cykl skraca żywotność każdej baterii, jeżeli używasz ciągle zasilania sieciowego (a tak robi mnóstwo posiadaczy laptopów co jest bardzo niekorzystne dla baterii) to rozładuj baterię do ok. 50% i połóż w miarę chłodnym i suchym miejscu (tylko nie zamrażarce ;-)jeżeli wcale jej nie używasz to minimum raz na trzy miesiące rozładuj do końca naładuj i rozładuj do 50% i do kąta. Nie dawaj wiary mądralom którzy piszą że trzymają baterię non stop w laptopie na zasilaczu i trzyma im jak nowa 3 lata, tak bateria po około roku traci 50% pojemności a po dwóch latach nadaje się tylko jako ups ;-)
    pclab.pl/art26289-3.html
    --
    Ale jeżeli jest tylko za friko, to to pieprzę ...
    Jestem dowodem na to, że Polska jest w dalszym ciągu dzikim krajem ...
  • wtopek 16.11.11, 12:35
    Tylko że ja tak robię i mój dell vostro od 3 lat chodzi na baterii tyle samo czasu jak chodził w dniu zakupu.

Przykro mi, ze przez mnie świat ci się zawalił :)
    --