Dodaj do ulubionych

dodatkowa gwarancja na dysk twardy

IP: *.231.4.112.koba.pl 28.11.12, 13:40
Mam zamiar kupić dysk zewnętrzy dysk twardy 2.5 [ będzie on używany w domu ] dysk ten kosztuje 200 zł i ma standardowo 2 lata gwarancji , jednak sklep oferuje możliwość do 3 lat za 69 zł w tym okresie gwarancja obejmuje uszkodzenia Zyskujesz:
Od dnia zakupu, przez cały rok wymianę sprzętu na nowy (bez próby naprawy) w razie przypadkowych uszkodzeń wskutek nieszczęśliwego wypadku lub w wyniku przepięcia prądu. Takich uszkodzeń nie uwzględnia gwarancja producenta.
Przypadkowe sytuacje objęte ochroną to:
przypadkowe zalanie wodą,
zniszczenie przez dziecko,
przypadkowe upuszczenie,
awaria wynikająca z przepięcia prądu.

Przez rok po zakończeniu gwarancji producenta lub odpowiedzialności sklepu, wymianę na nowy sprzęt (bez próby naprawy) w razie awarii.
Czy warto tyle dopłacać czy to jest próba wyłudzenia dodatkowych pieniędzy ??
Obserwuj wątek
    • nerokns Re: dodatkowa gwarancja na dysk twardy 28.11.12, 17:52
      Czy warto to musisz odpowiedzieć sobie sam. Jesli uważasz, że istnieje ryzyko zniszczenia sprzetu, to warto. Kumpel kiedyś wykupił podobną gwarancję na konsolkę PSP, to rzeczywiście dostał nową. Ale dysk to nie konsolka, którą dziecko może upuścić na ziemię i uszkodzić. Osobiście bym tego nie kupował.

      Komputery i smartfony
    • wariant_b Re: dodatkowa gwarancja na dysk twardy 28.11.12, 18:42
      A masz ząbkujące niemowlę?

      Wydaje się, że 1/3 sprzedanych dysków raczej nie wróci do wymiany,
      więc chyba lepiej zaryzykować 131 złotych niż stracić 69.
      A gdyby faktycznie wracała - pod żadnym pozorem nie kupuj tego modelu.

      A serio - musisz się dowiedzieć, ile warte są gwarancje tego sprzedawcy.
      Jeśli faktycznie wymienia każdy uszkodzony sprzęt od ręki można się zastanowić.
        • wariant_b Re: dodatkowa gwarancja na dysk twardy 28.11.12, 21:23
          tiges_wiz napisał:
          > To nie jest gwarancja sprzedawcy a producenta. WD coś takiego sprzedaje.

          WD Care? Ale WD Care jest tańsze i wydaje mi się, że na nieco innych warunkach.
          Z tego co widzę po necie, za ok. 70,- można dostać trzy lata dodatkowej gwarancji,
          ale nie w formule sztuka-za-sztukę. To już bliżej realnej oceny ryzyka.

          Gwarancja rozszerzona "od wszystkiego" ma w przypadku dysku połowiczny
          sens bo szansa, że omyłkowo go wypierzemy jest niewielka, samochodem też
          go raczej nie rozjedziemy. Zastanawiać się warto przy tablecie lub notebooku,
          bo ten jest bardziej narażony na uszkodzenia z winy użytkownika. Przy dysku
          przenośnym bardziej obawiamy się zgubienia lub kradzieży. No i oczywiście
          utraty danych, a odzyskania tychże gwarancja chyba nie obejmowała.

          Na moje wyczucie, bo autor wątku sam będzie decydował czy warto, gwarancja
          rozszerzona sprzedawcy jest korzystniejsza niż producenta, bo można wymusić
          wymianę "od ręki" na dowolny dostępny model o podobnych parametrach
          bez oglądania się na producenta. Gwarancje producenta oprócz on-site
          zwykle wymagają sporej cierpliwości, a niejednokrotnie interwencji, aby
          odzyskać sprzęt po naprawie (tu - otrzymać nowy egzemplarz dysku).
          • Gość: jak Re: dodatkowa gwarancja na dysk twardy IP: *.dynamic.chello.pl 29.11.12, 00:25
            Uważaj ! To co mówią w celu wyrwania od ciebie kasy, a to co naprawdę zrobią w razie zgłoszenia to dwie zupełnie różne rzeczy. Nikt ci rozbitego dysku nie wymieni na nowy, a jak ma się popsuzych miesiącach się popsuje jeżeli stac cie na to zeby darmo oddac 70 zl to lepiej poszukaj droższego i lepszego dysku. Napewno będzie to z korzyścią dla ciebie.
            • wariant_b Re: dodatkowa gwarancja na dysk twardy 29.11.12, 10:21
              Gość portalu: jak napisał(a):
              > Uważaj ! To co mówią w celu wyrwania od ciebie kasy, a to co naprawdę zrobią
              > w razie zgłoszenia to dwie zupełnie różne rzeczy.

              Niepodobna się nie zgodzić. Skoro wyegzekwowanie zwykłej gwarancji napotyka
              niekiedy na problemy, to nie ma powodu przypuszczać, że z dodatkową jest inaczej.

              > Nikt ci rozbitego dysku nie wymieni na nowy...

              Każdy sprzęt można ubezpieczyć - jeśli tylko znajdą się dwie strony skłonne
              do zawarcia takiej umowy. Problemem jest raczej to, że ubezpieczyciel może
              grymasić i próbować dowieść, że sprzęt został celowo uszkodzony w celu
              uzyskania nowego, a klient faktycznie może to zrobić by wyłudzić nowy sprzęt.

              > to lepiej poszukaj droższego i lepszego dysku.

              Dyski tanieją, więc droższy nie oznacza automatycznie lepszy. Może to być trudno
              zbywalny bubel z okresu, kiedy ceny były wyższe. Jak z nowalijkami wiosną.
            • wariant_b Re: dodatkowa gwarancja na dysk twardy 29.11.12, 10:09
              tiges_wiz napisał:
              > sa dwie gwarancje wd care.
              > drozsza +1 rok + wymiana i tansza +1 rok

              No właśnie - nie mogę się doszukać odpowiednika w Internecie.

              Jest WD Care Express, ale dotyczy dysków wewnętrznych WD i ma inną cenę:
              Przykładowa oferta WD Care Express na Agito
              Zgłoszenie przez Internet do WD i wymiana door-to-door.

              Natomiast niektórzy sprzedawcy oferują własne rozszerzone plany gwarancyjne:
              Przykładowe własne rozszerzenia gwarancji, też z Agito
              Zgłoszenie do sklepu i naprawa/wymiana przez sklep.

              Natomiast nie widzę nigdzie odpowiednika tego, co proponowano Gupikowi:
              jeden rok dodatkowo rozszerzonej gwarancji + expresowa wymiana towaru za ok. 70 zł.
              • tiges_wiz sprawdz u zrodel ;) 29.11.12, 10:11
                www.wdcare.com/pl/plans/
                Plan Rozszerzonej Gwarancji
                - Przedłuża standardową, dwuletnią, ograniczoną gwarancję o jeden dodatkowy rok, co łącznie daje aż trzyletnią, ograniczoną gwarancję.
                - Plan musi zostać zakupiony i aktywowany w czasie obowiązywania standardowej, dwuletniej, ograniczonej gwarancji na dysk WD.

                Plan Ekspresowej Obsługi RMA
                - Przedłuża standardową, dwuletnią, ograniczoną gwarancję o jeden dodatkowy rok, co łącznie daje aż trzyletnią, ograniczoną gwarancję.
                - Zapewnia usługę ekspresowej wymiany RMA w czasie dwóch dni roboczych.
                - Plan musi zostać zakupiony i aktywowany w czasie obowiązywania standardowej, dwuletniej, ograniczonej gwarancji na dysk WD.

                --
                Chodzenie po bagnach wciąga!
                • wariant_b Re: sprawdz u zrodel ;) 29.11.12, 10:34
                  Jakbym nie sprawdzał, to bym nie zgłaszał wątpliwości.

                  Oficjalna cena WD "Plan Ekspresowej Obsługi RMA" to około 50 zł
                  (49,90 z wliczonym kurierem, dane z kwietnia 2012 za Chipem)
                  i co więcej zakup nie musi być łączony z zakupem samego dysku, a jedynie
                  dokonany i aktywowany w okresie podstawowej gwarancji.

                  O tym sklep ani słowem nie wspominał.
                  • wariant_b Re: sprawdz u zrodel ;) 29.11.12, 10:55
                    Przy okazji zacytujmy fragment Regulaminu i warunków korzystania WD Care:

                    5. Wyłączenia i ograniczenia.
                    b. Plany Usług nie obejmują: (a) uszkodzeń spowodowanych działaniem wyposażenia,
                    sprzętu lub oprogramowania nie wchodzącego w skład Produktu; (b) uszkodzeń
                    spowodowanych przez zaniedbanie, wypadek, nadużycie lub niewłaściwe użycie;
                    (c) uszkodzeń spowodowanych przez eskploatację Produktu poza dozwolonymi
                    lub opisanymi przez WD zastosowaniami; (d) uszkodzeń spowodowanych eksploatacją
                    (w tym aktualizacji i modyfikacji) wykonanych przez strony trzecie niebędące
                    autoryzowanymi przedstawicielami WD; (e) Produktów lub ich części zmodyfikowanych
                    bez pisemnej zgody WD, w celu znaczącej zmiany ich funkcjonalności lub wydajności;
                    (f) uszkodzeń powstałych w wyniku powodzi, pożaru, trzęsienia ziemi lub innych klęsk
                    żywiołowych i czynników zewnętrznych; (g) Produktów, z których całość numeru
                    seryjnego WD lub jego część zostały usunięte, zmodyfikowane lub zamazane;
                    (h) usług niezbędnych do wykonania przepisów dowolnego organu rządowego
                    lub agencji powstałych po dniu dokonania przez Ciebie zakupu Produktu;
                    (i) Produktu zagubionego lub skradzionego lub w inny sposób niemożliwego
                    do dostarczenia w całości do WD; (j) uszkodzeń spowodowanych standardowym
                    zużyciem, starzeniem się Produktu, włączając, ale nie wyłącznie, zmiany kosmetyczne;
                    (k) czynności konserwacyjnych wykonywanych na Produktach.

Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka