Dodaj do ulubionych

Czy warto ulepszać tego PC?

27.01.19, 19:18
Witam! Mam peceta z podzespołami wymienionymi poniżej. Sprzęt jest już wiekowy, a chciałbym czasem zagrać w świeższe tytuły. Myślałem o kupnie kompletnego lepszego kompa, w używce oczywiście, ale obecnie zastanawiam się po prostu nad wymianą kilku podzespołów.
Obecna konfiguracja:
Płyta Gigabyte B75-D3V
Procesor Intel i3-2120
Ram Goodram DDR3 1333 4GB
Karta graficzna Asus Radeon HD7770 1GB DDR5
Zasilacz Chieftec 450W (gps-450aa-101a)
HDD Seagate Barracuda 320GB
Karta dźwiękowa Audiotrak Prodigy HD2 Advance DE
Napęd DVD

Myślałem o dorzuceniu ramu (do 8 lub 10 GB), wymiany procesora na i7-3770s i grafiki np. gtx970? Z czasem dodatkowo system na dysku SSD. Ma to sens w ogóle? Jestem laikiem w temacie, więc prosiłbym o ewentualne podrzucenie jakiejś sensownej konfiguracji.
Obserwuj wątek
      • walz Re: Czy warto ulepszać tego PC? 27.01.19, 22:42
        praktiss napisał:

> Ja zaktualizowałem podobną do Twojej konfigurację na procesor i5-2500, 8GB RAM,
        > GTX 1060 3GB i SSD128 GB
        > Spokojnie gierki śmigają w fullHD na wysokich detalach. Nie żałuję.

Dzięki za odpowiedź. Tego i5 kręciłeś czy to fabryczny z ori chłodzeniem? Czytałem o tym procku i zastanawiam się właśnie czy brać i5-2500 czy jednak dołożyć do i7-3770. Jaki masz do tego zestawu zasilacz? Bo coś czuje, że przy wszelkich zmianach mój Chieftec odpadnie.
        • praktiss Re: Czy warto ulepszać tego PC? 27.01.19, 23:22
          Moje i5 jest z zablokowanym mnożnikiem, jest niekręcony, chłodzenie mam jakieś niefabryczne z cichym wentylatorem. Jeśli różnica w cenie jest dla Ciebie do zaakaceptowania to bierz i7. Zasilacz mam XFX 550W ale Twój 450W powinien też dać radę.
        • awariant Re: Czy warto ulepszać tego PC? 27.01.19, 23:40
          Używane procki najczęściej sprzedawane są bez coolera.
          Do i5-2500 (TPD 95) koniecznie powinieneś sprawić mocniejsze chłodzenie,