• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

Oszukani przez Pure Jatomi Fitness

  • 02.01.13, 17:17
    Czy Ty również zostałeś oszukany przez firmę Pure? Możesz dołączyć do pozwu zbiorowego i odzyskać swoje pieniądze oraz dostać odszkodowanie.

    Zostaliśmy z narzeczoną oszukani przez Pure Fitness. Panie wypełniające umowę wpisały kwotę 129 zł miesięcznie za osobę. podczas gdy ustalone było 99 zł. Gdy się zorientowaliśmy, poprosiliśmy o zmianę warunków na takie, które były ustalone. Były trzy prośby rozwiązania sprawy:

    1. Na miejscu, gdzie menedżerka poinformowała nas, że ta Pani które wypełniła umowę już nie pracuje, ale ona oczywiście dowie się co z tym da się zrobić i oddzwoni. Bez odzewu.
    2. Telefonicznie z centralą. Pani również poinformowała mnie, że oddzwoni.
    3. Wysłanie obszernej wiadomości e-mail do Pana obsługującego klientów korporacyjnych (liczyłem na szybszy odzew).

    Przeszukując Internet zauważyłem, że nie jestem osamotniony i że wiele osób miało podobne problemy. Najczęstsze są te z płatnościami.

    Nie mam zarzutów do wyposażenia samych siłowni, jedynie do metod pozyskiwania i (prób) utrzymywania klientów.

    Pozew zbiorowy wnioskowałby o:

    1) Zwrot pieniędzy dla wszystkich osób oszukanych wraz z odsetkami plus 1000 zł od osoby za stratę czasu i nerwów.
    2) Wysoką dodatkową kwotę odszkodowania, którą to firma musiałaby przekazać na cel społeczny - np. wyposażenie sal sportowych w szkołach.

    Zdaję sobię też sprawę z tego, że niektóre osoby po prostu chciały zrezygnować z siłowni i nie wywiązać się z okresu trwania umowy którą podpisali. Niestety tutaj jest jak z telefonią komórkową, trzeba płacić do końca okresu. Oczywiście są sytuacje, w których odstąpienie od umowy byłoby uzasadnione, np. gdy pojawią się poważne problemy zdrowotne.

    Zarzuty przeciwko siłowni, o których dotychczas słyszałem i czytałem:

    1. Zmiana warunków umowy. Tak jak w naszym przypadku, zgoda na kwotę 99 zł, a wpisanie 129 zł. Czytałem też o zmianie miesięcy z 2 na 12.
    2. Podwójne obciążenie konta a potem problem z odzyskaniem pieniędzy
    3. Obciążenie konta po wygaśnięciu umowy i problem z odzyskaniem pieniędzy

    Rzecznik Praw Konsumentów pomaga, fakt - ale nie zawsze i nie każdy ma czas ani chęć, a czasami nawet nie wie że ktokolwiek może pomóc.

    Jesteśmy masowo oszukiwani i najwyższy czas na to zareagować. Powiedziałem sobie, że do trzech razy sztuka. A tak w ogóle to chciałem przedłużyć umowę i w taki sposób postąpili. Nie prościej byłby poprawić umowę? Wilk syty i owca cała.

    Osoby zainteresowane proszę pisać, do niedzieli będzie strona internetowa związana z tematem.
    Edytor zaawansowany
    • 02.01.13, 17:59
      Dzięki stronie wspolnypozew.com mamy nową grupę:

      Pozew Przeciwko Pure Health & Fitness
      • Gość: życzliwa IP: *.gorzow.mm.pl 29.01.13, 19:09
        a wiecie ze konsultanci w pure wpisuja 3 ostatnie cyfry z karta kredytowych i dzieki temu kazdy z pracownikow moze placic karta klienta...
        albo ze sie wpisuje na jedna karte 3 osoby zeby wprowadzic umowy do systemu, dodam ze obce osoby..
        no i najlepsze... wpisywanie w raporty np. 300 umow, z czego faktycznie jest np. 100 .. i za tyle jest zaplacone...notoryczne sciemnianie menagerow na telekonferencjach ...szkoda gadac..
        • Gość: niezadowolony IP: *.mmj.pl 31.01.13, 15:01
          Mam inny problem z Pure, mianowicie podpisałem umowę na 6 m-cy po zapewnieniach, że to najkrótszy możliwy okres na który można podpisać umowę, po czym okazało się, że umowa "automatycznie" jest przedłużana o czym dowiedziałem się za pośrednictwem wezwania do zapłaty. Dodam jeszcze, że nie miałem o tym pojęcia, ponieważ samą umowę otrzymałem dopiero po... 9 miesiącach od jej podpisania, wraz z informacją że za chwilę zaległość zostanie przekazana do windykacji. Przemilczę takie "szczegóły" jak naciągnięcie na zlecenie zapłaty z konta bankowego, bo wg. konsultanta inna forma płatności nie wchodzi w grę, dopiero czytając forum o Pure dowiedziałem się, że można bez problemu płacić gotówką. Chętnie dołączę do pozwu zbiorowego.
          • Gość: aaa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.08.14, 19:30
            Witaj, mam taki sam problem z pure, czy udało Ci się go jakoś rozwiązać??
    • Gość: pytająca IP: *.dynamic.chello.pl 31.01.13, 15:31
      Panie wypełniające umowę w
      > pisały kwotę 129 zł miesięcznie za osobę. podczas gdy ustalone było 99 zł.

      Czy panie z Pura zmieniły umowę po podpisaniu jej przez klienta ( a więc zarzutem jest fałszerstwo), czy tez klient podpisał umowę bez czytania i teraz zachowuje się jak dziecko? :)
    • Gość: XXX IP: *.warszawa.vectranet.pl 04.06.13, 21:56
      Moi drodzy,
      Jestem członkiem klubu juz po raz drugi. Za pierwszym razem było wszystko super. Jednak nie bywałem tam za czesto i po ponad roku zrezygnowałem. Następnie ponownie się zapisalem i od tamtej pory mam ogromne problemy. Obsługa pomimo szkoleń działa beznadziejnie. Traktują cie jak śmiecia. Mają podejscie nie chcesz to mozesz isc gdzie indziej. Recepcjonistki nie są w niczym pomocne. zawsze nic nie wiedza. Podpisuja umowy byle wiecej, ktore nie moga byc zrealizowane w pozniejszym okresie. Wlasnie tkai problem mialem ze podapisalem umowe z recepcjonistka (bo one sprzedaja karnety) z umowa ze moge wejsc do kazdego pure jatomi w warszawie. jakie to bylo moje wielkie zdziwienie jak sznowna Pani Manager w Promenadzie zrobiła ze mnie śmiecia , zaznaczając przy tym że jestem idiotą. prosząc Pania żeby zadzonila do Rembielińskiej bo tam podpisywałem umowę odmówila. wiec sam zadzwonilem, po czym pani pouinformowala mnie zebym przyjechal do nich bo ona nie moze nic zorbic. Twierdziala ze w Promenadzie jest nowy klub i ona tm nikogo nie moze pouczac (mimo tego ze to siec). W rembielińskiej druga szanowna Pani Manager również zmieszała mnie z błotem. Przykładów mógłbym wymienić jeszcze kilkanaście. Kilka dni temu też wybrałem się na siłownie i niestety Pani na Targówku powiedziała mi że mnie nie wpuści bo znowu jakis glupi problem ze strony klubu. Wiec poprosiłem zeby zadzwwoniła znowu tam gdzie podpisywałem umowę czyli do rembielińskiej i żeby rozwiązała sprawę. Odpowiedziała jednak że nie zadzwoni i to ja musze jechac do rembielińskiej rozwiązywać swoje problemy. Juz nieco zzdenerwowany pojechałem tam do tej zasranej rembielinskiej i znowu zostałem zmiesznay z gównem. Z całego serca odradzam ten klub. Mam juuż dosyć wiecznego złoszczenia się na siebie i ciągłego podirytowania zachowaniem pracownikow klubu. Jeszcze raz powtórzę- serdecznie ODRADZAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
    • Gość: Mama IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.07.13, 13:42
      Żeby zwabić do klubu wchodzą do czterech liter lecz kiedy chcemy odejść to już to tak różowo nie wyglada,,,,córka trafiła do szpitala i przez kilka miesięcy chodzić nie będzie . By wszcząć procedurę wpisania musiałam przynieść wypis ze szpitala,,,,,!,,,,,,!,,, to jest chore!!!!!!
      • Gość: wkurzona IP: *.dynamic.chello.pl 11.09.13, 14:24
        Jestem w podobnej sytuacji, stąd też moje pytanie. Czy wypis pomógł Wam i udało się córkę wypisać z tej śmiesznej siłowni?
      • Gość: ala IP: *.dynamic.chello.pl 13.08.15, 08:35
        To chyba zupełnie normalne. Jak Pani chciała inaczej udowodnić pobyt w szpitalu i na tej podstawie zakończyć wcześniej umowę?
        • 06.09.15, 21:43
          Wczoraj po przeglądzie konta bankowego, z którego bardzo rzadko korzystam przeżyłam mały szok. Zawarłam umowę z Pure na 3 miesiące w promocyjnej cenie 129zł. Pani konsultantka zapewniała mnie, że jest to jedyna opłata + opaska magnetyczna i żadnych dodatkowych kosztów nie będę ponosiła przez okres obowiązywania umowy. Z mojego konta pobierano co miesiąc 129zł! Jutro wybieram się do klubu i zastanawiam się co tam usłyszę......Odstąpienie od umowy złożyłam z miesięcznym wyprzedzeniem mam nadzieję, że chociaż to uwzględnili. Brak słów, banda oszustów!
    • Gość: gosc IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.07.13, 12:47
      warto by było przyjrzeć się całej tej spólce
      • Gość: Ofiara PJura IP: *.dynamic.chello.pl 19.07.13, 19:28
        Oj warto warto... szkoda, że nie poczytałam tego forum zanim się do tych złodziei nie zapisałam... pocieszające, że nie jestem sama
    • Gość: andrzej IP: 217.153.100.* 14.08.13, 17:05
      co prawda zapłaciłem z góry za rok, więc nie mam kłopotu z podwójnym obciążaniem konta, ale mam szereg innych uwag:
      - atmosfera z powodu zbyt dużego natężenia dźwięku jak w podłym klubie nocnym - sprawę skieruję do PIP niech zmierzą natężenie czy nie szkodliwe dla zdrowia;
      - brudne prysznice - wypada powiadomić Sanepid;
      - niesprawnych szereg urządzeń nie tylko w siłowni, ale także i w szatni, WC;
      - beznadziejny menadżer ds. obsługi klientów;
      - Centrala Pure ma nas w "du....." - kasa wpłynęła, więc teraz to nie ich problem - sprawę przekażę do UOKiK
      • Gość: Polka IP: *.e-forum.com.pl 23.08.13, 09:13
        Po 1. - podpisaliście umowę bez czytania jej? Sami sobie jesteście winni!
        Ja wczoraj podpisałam umowę, poprzedziłam to szeregiem rozmów z Managerką, dokładnie wytłumaczono mi zasady uczestnictwa, odstąpienia, płatności.
        Fakt, ściągają mi kasę sami, ale napisana jest jasno kwota i częstotliwość ściągania tej kasy z konta.
        Mało tego - przed zdecydowaniem się na uczestnictwo mogłam dwa razy wejść sobie na zajęcia, które mnie szczególnie zainteresowały i ocenić wszystko. Czysto, wszystko działa, miła obsługa, prowadzący świetni.
        Wydaje mi się, że narzekacze często sami są sobie winni bo nie przemyślą, nie doczytają a potem wychodzą niezadowoleni
        • Gość: gzesiolek IP: 195.150.8.* 23.08.13, 13:28
          Co do podpisywania umowy bez czytania to sie zgodze...
          Ale co do bycia wszystkiego w porzadku poczekam do momentu co Pani powie jak jednak cos bedzie nie tak... np. gdy bedzie Pani chciala sie wypisac a kase nadal bede Ci pobierac... itp.
          Tak czy siak powodzenia i ciesz sie ze Pani sie cieszy...
          • Gość: Gość IP: *.gpsk.am.poznan.pl 29.07.14, 16:09
            Jak dla mnie jeśli podpisało się umowę na rok to niestety należy ponieś koszty związane z podpisaniem umowy, a poza tym można scedować umowę na kogoś innego jeśli się zachoruje i nie można przez dłuższy czas chodzić na siłownię. Najpierw należy dobrze przemyśleć czy chce się przez tak długi czas chodzić na siłownię i dopiero podpisać umowę, którą najpierw trzeba przeczytać rzecz jasna a nie narzekac jak sie cos stanie
        • Gość: krzys IP: 95.108.56.* 15.09.13, 16:51
          kiedy ja sie zapisalem po takim darmowym treningu tez wyobrazalem sobie same superlatywy,jednak po paru miesiacach dolina,sprzet popsuty,sauna niedziala co drugi trening,kupilem karnet na solarium po czym mi ktos powiedzial ze lamp to nigdy nie wymieniali,i nakoksowani trenerzy
        • Gość: zaneta IP: *.dynamic.chello.pl 27.01.14, 17:30
          Ty jestes z klubu przestan sciemniac , klub zazwyczaj nie daje regulaminu do przeczytania i podpisaniaa. Smiech na sali to oni musza nam udowodnic ze regulamin podpisalismy. Nie wazne co bylo napisane w punkcie takim a takim wszysztko mozna sobie dopowiedziec jak im p
          • Gość: bisz IP: *.static.chello.pl 10.04.15, 18:18
            Ale jak to nie daje regulaminu? Nie chce dać to nie należy podpisywać. Jak ktoś podpisze umowę na telewizję, internet lub telefon na dłuższy czas to czy korzysta czy nie płaci i nie narzeka. Tutaj jest przecież tak samo. Przymusowo nikt nikogo nie zapisał.
        • Gość: wicia IP: *.pg.com 26.04.14, 01:50
          odn. Po 1. - podpisaliście umowę bez czytania jej? Sami sobie jesteście winni!
          umowa umową a i tak jak będziesz odchodził to cię na dwie wpłaty rąbną
    • Gość: Menkaj12 IP: *.dynamic.chello.pl 23.08.13, 21:39
      Witam, ja także zostałam oszukana przez Pure. Otóż podpisałam umowę na 12 m-cy od czerwca 2012r. na 129 zł/mc;dodatkowo miałam 13 miesiąc gratis. Pure ściągało mi z konta 139 zł za każdy m-c. UMOWA NA 129zł!!!! Kiedy poszłam to wyjaśnić, osoba która zawarła ze mną umowę w porozumieniu z menadżerem przyznala mi dwa dodatkowe miesiące gratis. I wszystko byłoby w porzadku,ale zmieniła się menadzerka a osoba podpisujaca ze mną umowę już nie pracuje. Nowa menadżerka nie honoruje poprzednich ustaleń i Pure nie zrobi mi prezentu i dla niej liczy się tylko umowa. Na pytanie dlaczego Pure pobierało mi o 10 zł za dużo - NIEZGODNIE Z UMOWĄ, menadżerka nie umiała mi odpowiedzieć. PURE okradło mnie ze\120 zł, bo przecież na umowie było 129. Nikogo to nie interesuje a ja jestem natrętem, który domaga się wyjaśnień i uzyskanie audiencji u menadżerki, kiedy podaję swoje nazwisko, jest utrudnione. Cóż, liczy się kasa a klient to tylko taki dodatek!!! I
      • Gość: Gi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.08.13, 11:14
        Proszę zebrać inne osoby, które zostały w te sposób naciągnięte (jeżeli faktycznie istnieją rozbieżności między umową a ściąganą kwotą) i proszę się udać z tym do Urzędu Skarbowego.
      • Gość: jo o IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.09.13, 18:11
        ja poradziłam sobie z nimi... weszłam sobie do pure w krakowie i podpisałam umowe na rok. (z wlasnej glupoty). ku... jak w domu przeczytalam ją dokładnie to ku... pełno niejasności!!!!!!!!!! poszperałam na forach i i dotarło do mnie w co sie wpakowałam. coz mądry polak po szkodzie. poszłam na drugi dzien i powiedziałam ze chce od niej odstąpić. podpisałam rezygnacje i co? kazali mi zapłacic 40 proc kary! a przecież 10 dni jest na odstąpienie od umowy. ale menadżerka przekonała mnie że nie mam wyjścia. Zapłaciłam te 5 i pół stówki bo bardzo chciałam mieć święty spokój. ale 550 zł nie chodzi piechotą. poszłam do mojego Rzecznika SPRAW KONSUMENTÓWi powiedział mi że bezprawnie nalozyli mi te karę BO dlatego że umowa jest niejasno skonstruowana a więc jest ona nieważna!!! i co ??? napisałam REKLAMACJE wysłałam ją listem poleconym za POTWIERDZENIEM ODBIORU. pare dni później dzwoni pani menadżerka i mówi jak zawsze milusioo że reklamacja przyjęta i musze podpisać formalność że zwracaja mi kase podpisalam i za pare dni PIENIĄŻKI WRÓCIŁY NA KONTO :)) mówie wam nie dajcie sobie wyłudzić pieniędzy to są OSZUSCI kłamia w żywe oczy. jesli czujecie że coś jest nie tak to do rzecznika on wam pomoże.
        • Gość: Damian IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 08.12.13, 19:16
          Mozesz konktrenie napisac co uwzglednilas w reklamcji napisanej do nich. Jakies inne dokumenty tez wysylalas czy tylko sama reklamcje?
        • Gość: Damian IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 08.12.13, 19:22
          Mozesz napisac co konkretnie uwzglednilas w reklamcji ? Oprocz reklamcji wysyłałaś jakies inne dokumenty Typu zaswiadczenie lekarskie ???? Moglabys wrzucic np.wzor tej reklamacji, jak to ma wygladac?
    • Gość: Henio IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.08.13, 23:22
      A czy wie ktoś z kim (oprócz menadżerki klubu) w pure można się kontaktować w sprawach opłat ? Ja płaciłem na miejscu w klubie za miesiąc sierpień (umowa podpisana w połowie lipca i pani, która podpisywała umowę powiedziała, że do końca lipca będę chodził za free). Okazało się, że opłata została zaksięgowana za lipiec a teraz straszą mnie rejestrem dłużników bo nie mają opłaty za sierpień.
    • Gość: Kobieta IP: *.play-internet.pl 31.08.13, 13:17
      Pure Jatomi Promenada w Warszawie wprowadziło skanery linii papilarnych, każą przykładać palec, skanują zapis na bransoletkę i to jest taki klucz do otwierania szafek i odblokowania bramki wejściowej. Bezczelnie próbowano wymusić na mnie zeskanowanie palca, dopiero po zrobieniu awantury Pani managerka przyniosła inną bransoletkę i z głupim uśmieszkiem na twarzy powiedziała że może mi zaproponować zakodowanie imienia i nazwiska na bransoletce.
      Czy ktoś może wie, czy to jest w ogóle legalne stosowanie przez firmę skanertów linii papilarnych do identyfikowania klientów i używania linii papilarnych jako klucza do szafki?
      • Gość: wkurzony IP: *.dynamic.chello.pl 04.09.13, 16:04
        Nie jest legalne, Najwyższy Sąd Administracyjny wydał orzeczenie w co prawda innej sprawie ale również dotyczące linii papilarnych, zapraszam do lektury:
        orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/11614E9554
      • Gość: dexter IP: *.dynamic.chello.pl 26.10.14, 01:00
        Skanowanie linii papilarnych jest w Polsce niezgodne z prawem. Linie papilarne są traktowane jak dane osobowe i ich skanowanie, zbieranie i przetwarzanie jest wg. GIODO mozliwe tylko przez uprawnione organy państwowe. Były juz wyroki w podobnych sprawach w Polsce.
        Podstawa prawna, wyrok NSA: I OSK 249/09
    • Gość: wkurzony IP: *.dynamic.chello.pl 04.09.13, 15:46
      Właśnie w Bydgoszczy odmówili mi wstępu za linie papilarne ! Próbuję znaleźć kogoś nad menadżerem regionalnym ale na infolini zachowują się koszmarnie, zero reakcji !
      • Gość: wkurzona IP: *.dynamic.chello.pl 11.09.13, 14:22
        Też mam ogromny problem z pure jatomi. Ponad dwa tygodnie temu trafiłam do szpitala, moja choroba spowodowała, że przez pół czy nawet do roku mam być uważna a już o jakichkolwiek ćwiczeniach na siłowni mogę zapomnieć. Dlatego prosiłam w szpitalu aby dali mi jakieś zaświadczenie bo wiedziałam, że będą problemy z siłownią. Zaświadczenie dostałam i dostarczyłam do jatomi. Na drugi dzień zadzwoniła do mnie dziewczyna z recepcji mówiąc, że to zaświadczenie wydane przez lekarza specjalistę z pieczątką szpitala jest złe (bo mimo tego, że na pieczątce szpitala jest napisany oddział, to też na pieczątce lekarza musi być napiane jakim jest specjalistą) plus musi być na specjalnym druczku i że nawet jak dostarczę im wypis ze szpitala to też będzie źle. Ale mam możliwość zrezygnowania i zapłacenia (koniec karnetu mam 03.14) 40% wartości plus kara (???). Podpisując umowę przeczytałam cały regulamin i wiem, że z powodu choroby zwłaszcza, że dostarczyłam im zaświadczenie powinni bez dodatkowych kosztów dać mi odejść. Nie zamierzam tego tak zostawić zwłaszcza, że Pani która ze mną rozmawiała bezczelnie się chichrała do jakieś osoby z boku, pokazując mi totalny brak szacunku.
        • Gość: Stephen IP: *.ssp.dialog.net.pl 24.03.14, 18:09
          I co zrobiłaś z tym zaświadczeniem, przyjęli Ci czy donosiłaś jeszcze jakieś dokumenty?
    • 16.09.13, 09:46
      To chyba naprawde zalezy od siłowni i obsługi, bo pomimo wielu niezadowolonych klientów mi jakos szybko poszło wypisanie sie, a wcześniej ściągali mi z konta tyle ile trzeba. Tak czy innaczej trzymam kciuki, ta siłownia naprawdę sprawia wrażenie wyjatkowo niekompetentnej...

      warszawa
      • Gość: shine IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.09.13, 14:23
        Boze, Ludzie co Wy piszecie, ja nie mogę w to wszystko uwierzyć, ze takie rzeczy się mogą dziac i się dzieja. Myslalam o tym, by się tam zapisac ale czytając Wasze posty to na pewno tego nie zrobie. Cos strasznego !!! To gdzie isc na fitness ? Wszystkie kluby maja dziwne albo zle opinie ? Czyli albo bieganie w zimnie albo Ewa Chodakowska na malym metrażu ? Ratunku!!!
        • Gość: wkurzona IP: *.dynamic.chello.pl 18.09.13, 17:44
          Tam jest fajnie póki dostają pieniądze a siłownia jest dopiero co otwarta. Może warto spróbować mniejszej siłowni gdzieś np. na osiedlu :) Najlepiej nie pchać się nigdzie gdzie są takie śmieszne umowy na rok albo dłużej, po co się potem denerwować.
          Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w szukaniu fajnej siłowni.
          • Gość: tomek IP: *.dynamic.chello.pl 26.11.14, 00:29
            Ile czasu poświęcacie na DOKŁADNE przeczytanie i zrozumienie umowy przed podpisaniem?
            Ile osób tu piszących podpisało "w ciemno"?
            :)
            • Gość: batnalewaka IP: *.wroclaw.vectranet.pl 23.06.16, 07:04
              Czy ty jesteś normalny?
              Niedługo na zakupy chleba i odprowadzanie dziecka do przedszkola trzeba będzie zabierać prawnika? Dlaczego Kowalski ma się znać i poświęcać pół życia na czytanie takich bzdetów jak umowa z siłownią? Bo ty uważasz, że jesteś śmieciem którego każdy w Polsce może okradać i oszukiwać, a każdy kto się na to nie godzi to zacofany debil?
              Otóż tak nie jest, państwo ma nas chronić przed nieuczciwości przedsiębiorców a takie to ewidentnie działania podejmuje ta firma. Klauzule niedozwolone, celowo niejasne zapisy, nieuczciwe traktowanie klientów, pobieranie nienależnych opłat i celowe utrudnianie zakończenia umowy. Z moje punktu widzenie całkowicie nielegalne, nietyczne i celowo skomplikowane jest podpisywanie też tak horrendalnie długich umów. To ma na celu wykorzystanie klienta: liczą na jego nieuwagę przy przedłużaniu z automatu umowy i szantażują nieuzasadnionym, długim czasem zawarcia tej umowy, że już o absurdalnych cenach nie wspomnę. A brak wyrobienia klientów, ale przed wszystkich słabość prawa powoduje, że firma jeszcze działa. Żadne argumenty o podpisywaniu w ciemno nie mają zastosowania, Kowalski idzie poćwiczyć mięśnie a nie zdawać egzaminu z analizy umów cywilno-prawnych.
              Inne podejście powoduje, że oszukiwanie klientów w ten sposób staje się modelem biznesowym i kończy się tak jak czytamy: smutno i przygnębiająco, stwarzając wrażenie że ten kraj jest wrogi obywatelom i smutny jak piz@a.
        • Gość: Henio IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.09.13, 22:33
          To co się dzieje w pure to jest jakaś masakra, szczerze odradzam. Lepiej iść do jakiejś mniejszej lokalnej siłowni a nie do takiego molocha bo w razie jakichś nieporozumień prędzej się coś wyjaśni. Moja sprawa w pure niby jest już wyjaśniona a wciąż dostaję maile z ponagleniami do zapłaty. Szkoda nerwów.
          • Gość: shine IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.09.13, 08:41
            A powiedzcie mi proszę jaka jest fajna siłownia osiedlowa jakakolwiek, najbardziej zależy mi na bieżni i żeby trener podpowiadał co i jak. Samemu trudno się zmobilizować do ćwiczeń a w grupie fajnie, tymbardziej, że są też inne laski z podobnymi problemami i zawsze się można motywować ;) Kiedy przeczytałam o tych umowach w fitness klubach to oczom nie wierzyłam. czemu ma to sluzyc ? i Jeszcze sami z konta sciagaja. Nigdy bym się na cos takiego nie zgodzila. Ze tez nasze prawo pozwala na takie zagrywki. Cos strasznego...
            • Gość: Squaq IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.09.13, 12:09
              Mnie się właśnie kończy roczna umowa z jakatomi. Nigdy więcej. Pod prysznicami śmierdzi zgnilizną (nie da się wejść). Mój personalny trener (za dopłatą) dał mi na pierwszych zajęciach taki wycisk (a mówiłem, że pierwszy raz od dawna, żeby może spokojnie), że dwa tygodnie każdy ruch bolał. Byłem jeszcze kilka razy, ale te prysznice tragedia. Za to co miesiąc telefony i maile windykacyjne (nie zgodziłem się na pobranie i pani manager, żeby złapać klienta, wpisała na mojej umowie lipne konto). Kilka razy kłóciłem się z nimi pisemnie, ponieważ nie zaliczyli mi dwóch wpłat, na szczęście miałem potwierdzenia. Nikt nigdy w tym klubie nie zapytał mnie dlaczego przestałem się u nich pojawiać. Interesuje ich tylko kasa, nic więcej. "Moja" siłownia, a raczej badziew, jest w Blue City przy al. Jerozolimskich w Warszawie.
              • 20.01.14, 16:49
                mój chłopak zapisał sie do Oxygen w ursusie, jak zwykle płacąc z góry za rok – standardowo „kochanie tym razem będę chodził to nie są pieniądze w błoto” i tak jak zwykle poszedł raz i tyle go widzieli, ale ku mojemu zdziwieniu po jakichś 3 tygodniach jego nieobecności zaczęli za nim wydzwaniać czemu nie przychodzi. Oczywiście za każdym razem ich zbywał, ale oni też sobie nie odpuszczali. W końcu poszedł i namówili go na sekcje biegową i o dziwo dwa razy w tygodniu (co najmniej!) chodzi na treningi, ba powiedział ze teraz w jakimś biegu będzie startował, w ogole jest bardzo zadowolony z atmosfery. Morał z tego taki ze lepsza prywatna siłownia niż moloch, z tego co wiem to nie robią problemu żeby rozwiązać umowę albo karnet wydłużyć jak przyniesie się zwolnienie od lekarza. Co prawda w ursusie jest jeszcze Holmes tzn ma być bo mają miesięczną obsuwę z otwarciem, też sieciówka, ale podobno ma być tanio.
    • Gość: ppp IP: *.as13285.net 14.10.13, 23:28
      Da się dołączyć do pozwu ? ? ? Płaciłem, ani razu nie byłem, teraz manewrują kwotą która mi została do splaty po roku - za rezygnację i kara jakaś... dno
      • Gość: shine IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.10.13, 08:45
        najlepsza jest moja koleżanka, chciałyśmy zapisać się razem na fitness, ja powiedziałam, że byle nie do PURE, bo tam oszukują i wszystko jej powiedziałam jak sprawa z nimi wygląda. I wyobraźcie sobie, że ona się zapisała mimo ostrzeżeń. dziwne, co nie ?
        • Gość: albinos IP: *.zaba-gw.waw.supermedia.pl 15.10.13, 21:43
          twoja kolezanka pewnie urodziła sie po wybuchu czarnobyla.
        • Gość: Gość IP: *.centertel.pl 03.11.13, 14:59
          Klub Pure Jatomi jak tu mówisz to oszustwo . nie chciałbym się z tym zgodzić , najczęściej sami klubowicze którzy przychodzą się zapisać nie zadają konkretnych pytań związanych z umową . Konsultant powinien i zna odpowiedzi na różnego typu pytania związane z członkostwem i klubem z którym jest powiązany . Jeśli nie zna odpowiedzi na zadane pytanie zapewne poprosi o chwile czasu i pójdzie się zapytać konsultanta , który dłużej pracuje albo zapyta się Menagera. Wtedy przystępując do członkostwa ma pani pełną świadomość umowy . Jeśli nie zadaje pani pytań to proszę mi uwierzyć , że konsultant to też człowiek i w pocie czoła stara zarobić kilka groszy na życie i może czegoś nie dopowiedzieć. Pracuję na tym stanowisku od 2 miesięcy i nie spotkałem się z tym bym czegoś nie dopowiedział klubowiczowi . A by ułatwić sobie prace zadaje podstawowe pytanie : Czy ma pan / pani jeszcze jakieś pytania? Wtedy dopełniam swoją wypowiedz . Pozdrawiam . Prosiłbym by na przyszłość pani nie wyciągała tak pochopnych wniosków.
          • Gość: ikrek IP: 91.225.135.* 05.11.13, 18:37
            ku... oni nigdz nic nie wiedza ,na niewygodne pytania pie... ze walcza o 1 miejsce w ilosci zapisanych klientow , a czekanie ludzi aby sie wypisac i wymyslajacych realny powod tak aby ich nie obrazic PURa to iytujace .
        • Gość: Betii IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.11.13, 20:12
          ja też zostałam oszukana przez Pure do dziś sprawa nie rozwiązana ODRADZAM ZAPISYWANIE SIĘ DO TEGO KLUBU
          • Gość: piedu pierdu IP: 91.225.135.* 05.11.13, 18:33
            dokladnie my tez !+pierdu pierdu slicyne gadanie na pocyatku a poyniej spierdyielaj i plac !i sie nie odyzwaj!
        • Gość: no koment IP: 91.225.135.* 05.11.13, 18:28
          najgorsza obsluga na recepcji i koordynatorow sprzedazy w Polsce,zero kultury,taktu i obycia !
          nie zapisujcie sie do tego pseudo klubu bo was udupia pojebanymi umowami a ty glupi masz zero zdania !
          • Gość: ! IP: 91.225.135.* 05.11.13, 18:29
            najgorsza obsluga na recepcji i koordynatorow sprzedazy w Polsce,zero kultury,taktu i obycia !buractwo i chlam !
    • Gość: braaa IP: *.adsl.inetia.pl 18.10.13, 13:52
      hm... bylysmy ostatnio na zajeciach fitness i trenerka sie zapytała czy wszyscy sie "zeskanowali" przed wejsciem, nie pucnełysmy sie, ale nie wiemy co teraz, czy jak wejdziemy nastepny raz to sie zeskanowac czy nie bo nam jeszcze cos dolicza czy co :o
    • 29.10.13, 11:48
      Żonę namówili latem w Sadybie w Wwie, na szczęście poczytała w internecie i nastepnego dnia odstąpiła od umowy (zawarta poza siedzibą firmy, bo Jatomi otworzyło się tam dopiero od września). Dla pewności na piśmie, poleconym ze zwrotką. Natomiast do dzisiaj nie raczyli oddać 20 zł pobranych przy podpisaniu umowy "za kartę". Sprawa w toku.
      • Gość: oszukane IP: *.dynamic.mm.pl 07.11.13, 21:28
        Nam jedno mowili a coś innego się okazało.
        Mowili,ze trzeba zaplacic tylko 40 % ceny karnetu za odstąpienie karnetu po czym sie okacało,ze 40 % za KAZDY miesiąc od momentu porzucenia umowy!
        Po czym okazuje się ,że nawet jesli masz osobe na twoja umowe to i tak trzeba zaplacic 50 zł.
        Po podpisaniu umowy jest wiele ukrytych kosztów.
        • Gość: lubsroka IP: *.adsl.inetia.pl 21.05.14, 14:59
          ja dzisiaj chciałam przepisać swój karnet na inną osobę bo z powodu zdrowotnych nie mogę ćwiczyć. oczywiście przy zawieraniu umowy było powiedziane, że bez problemu mogę przepisać na każdą osobę. Jak dziś do tego miało dojść wyszły problemy. 1. nasz karnet w cenie 79zł mógł być kontynuowany za obecnych zasadach 25zł- tydzień. Po zgrzytach już poszliśmy na to (miałam dopłacać danej osobie 20zł miesięcznie) ale że chciałam się już pozbyć poszłam na to. Poźniej okazało się, że opłata za przepisanie to 50zł! Masakra! Ale szczytem było to, że laska która dziś chciała zawrzeć całkiem nową umowę miała tydzień w cenie 18,50zŁ~! I gdzie tu jest sens i jakaś sprawiedliwość!!!!!!!!! OSZUŚCI!
      • Gość: Gosia IP: *.play-internet.pl 27.12.13, 08:30
        Opłata 20zl to opłata administracyjna i jest ona bezzwrotna. Wystarczy przeczytać regulamin na odwrocie umowy.
    • 04.11.13, 09:42
      o kurcze, a czytałam o nich pozytywnie,a tu taka kicha?
      szok
      --
      a się szlajam:)
      • Gość: grrrrr IP: 91.208.10.* 13.11.13, 13:52
        Przyłączam się do wątku. Mimo, że trafiłam na niego szukając opinii to i tak się nie zraziłam. No i mam - do tej pory walcze z siłownią o zwrot bezpodstawnie pobranych pieniędzy! A było to w skrócie tak:
        pracowadca oferuje mi członkostwo w siłowni po promocyjnej cenie (69 zł miesięcznie), postanowiłam przejść się do najbliższej siłowni i zobaczyć co i jak (Warszawa Promenada). Aby skorzystać z promocji korporacyjnej zostałam poproszona o przesłanie danych potrzebnych do wypełnienia formularza, który następnie należy złożyć w siłowni. Dane podałam (głupia ja!!!) wydrukowałam formularz i podreptałam do Promenady. Na miejscu tłok, tłum ludzi, mega kolejka, ale postanowiłam jednak zadać kilka pytań. Gdy udało mi się w końcu przebić do "kobiety" w recepcji, ta, bardzo zniecierpliwiona chwyciła mój formularz (NIEPODPISANY) i zaczęła wypełniać coś w komputerze. Powiedziałam, żeby zaczekała bo ja zanim się zapiszę to chciałabym zadać parę pytań - ale już wiedziałam, że mi się to wszystko nie podoba. Ja mówiła a ta dalej swoje i dawaj robić mi zdjęcie kamerką internetową :O. Po czym zamiast odpowiedzieć na moje pytanie, stwierdziła, że zalegam z płatnością wpisową (28 zł). Powiedziałam, że tę płatność mogę uregulować gotówką, żadnej problem (znów mój błąd...) Ta chwyciła pieniądze i łaskawie odpowiedziała na moje pytania. Odpowiedź mi się nie spodobała więc powiedziałam, że ja jednak dziękuję, nie podpiszę formularza ani żadnej umowy, nie jestem zainteresowana. No i wtedy się zaczęło. Że jeśli chce zrezygnować (mimo, że NIC NIE PODPISAŁAM) to musze się mailowo kontaktować z ich obsługą korporacyjną ( co zresztą regularnie czynie). Aby odzyskać 28 zł, które ta kobieta tak szybko mi zabrała, musiałam kontaktować się z corpoline i dopiero po ich mailu udać się PONOWNIE do Promenady po to żeby usłyszeć, że zwrot dostane przelewem... Mijał tydzień, drugi, trzeci, w czwartym przelew dotarł, uffff.... Aż tu nagle własnym oczom nie wierze!! Pobrali mi 28 zł z karty kredytowej!!!! Jedno oddali, drugie pobrali dokładnie tego samego dnia!!!! Na jakiej podstawie ja się pytam!!!! Nic nie podpisałam, żadnej zgody na przetwarzanie danych osobowych, nic!!! Walcze z nimi już drugi miesiąc!!! :| Gdy poraz kolejny do nich zadzwoniłam oświadczyli, że żeby uzyskać zwrot (ponowny) tych (ponownie) pobranych 28 zł muszę (ponownie) udać się do Promenady... To jakieś żarty, traktują klientów jak idiotów, jak do nich dzwonie to zamiast przeprosić za pomyłkę, odsyłają mnie do pani manager, na spotkanie z którą czeka się kilkadzisiąt minut - tak duże są do niej kolejki!!!! To jakaś paranoja!! Rozumiem, że to tylko 28 zł ale chodzi o zasadę!! Co się stało z "nasz klient, nasz pan". Dlaczego jako klienci jesteśmy bezradni wobec bandy idiotów, którzy mają taki burdel w administracji, że w zasadzie łamią prawo (bezpodstawnie kradnąc pieniądze z konta)!!! Brak mi słów... Będę kontynuować walkę, napiszę do szefa szefów, mam to gdzieś, mają mnie przeprosić i oddać mi kase.
      • Gość: mimi IP: *.ip.netia.com.pl 20.11.13, 10:32
        Jestem w Jatomi Promenada od miesiąca. Na razie jest ok, wybrałam PŁATNOŚĆ GOTÓWKĄ.
        Zostałam zapewniona, że umowa po 12 miesiącach NIE jest przedłuzana automatycznie - w sierpniu muszę pamiętać o ew. rozwiązaniu umowy, żeby uniknąć niespodzianek.
        Wydaje mi się, że Jatomi jest jak telefonia komórkowa - można z tego korzystać,ale trzeba czytać umowę i pilnować własnych spraw. Dla mnie najważniejsi są trenerzy.
        • Gość: Ja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.13, 12:21
          To po co masz pamiętać o rozwiązaniu umowy w sierpniu, skoro nie jest przedłużana ? Jak nie jest automatycznie przedłużana to rozumiem że po roku od podpisania przestaje obowiązywać a jeśli ty masz pamiętać o rozwiązaniu to znaczy, że jak nie rozwiążesz to po roku będzie się przedłużać co miesiąc o miesiąc.
          • Gość: lili IP: *.dynamic.chello.pl 21.11.13, 12:25
            Sytuacja niemiła zmusiła mnie do szukania opinii o tym klubie. Szkoda że wcześniej tego nie sprawdziłam, mądry polak po szkodzie. A więc szczęśliwa zapisałam się pod koniec września do klubu /Targówek/ , do końca września wejście za free. Zapłaciłam wpisowe za rok zaś umowę podpisałam na trzy miesiące / 159 ZŁ ZA M-C/ Nie chciałam podać konta i pani przyjmująca powiedziała że coś tam wstawi a ja mogę płacić kartą na miejscu. / Boże , jak się teraz cieszę że nie dałam nr swojego konta ? / Przy drugiej wizycie inna panienka zaproponowała mi podpisanie umowy na cały rok za 99 zł/m-c. A było to wszystko jeszcze we wrześniu a więc zgodnie z umową w okresie kiedy mogłam jeszcze coś zmienić lub nawet odejść od umowy /umowę studiowałam z p. Moniką- pracownica siłowni/. Dostałam bransoletkę z czytnikiem linii papilarnych. Na pierwszej wizycie w pażdzierniku bramka mnie nie wpuściła i zaczęła się "jazda" do dzisiaj. Moja bransoletka nie działa a ja za każdym wejściem muszę prosić o bransoletkę inną ,aktywną i to tra od 15 do 30 za nim wejdę na salę .Za każdym razem słyszę iż jestem im winna pieniądze te 69 zł mimo że płacę 99 zł zgodnie z umową. Ciągle im to tłumaczę , pokazuję umowę ale już teraz wiem że panie tam pracujące są po szkole p...! Na początku myślałam że one nie przekazują sobie informacji, umów , ale teraz wiem że jest to polityka celowa, są specjalnie szkolone aby z klienta wyciągnąć kasę. Jedna z pań z recepcji powiedziała mi po cichu, że zarabiają bardzo mało a to nagabywanie klientów ,/nękanie/ to z tego mają premię. Miałam jeszcze do domu telefony bardzo nie miłe o te pieniądze , koszmar. Zastanawiam się , czy na takie działanie , okradanie klientów nie ma prawa ? I co dalej , czy naślą na mnie windykatora ? A za parę dni będę płacić i już tylko gotówką. Na koniec dodam , mam wstręt do tego miejsca i nie mogę nawet iść na inną salę bo nie mam bransoletki aktywnej.
        • Gość: pure kłamczuchy IP: *.adsl.inetia.pl 14.01.14, 22:41
          Chodzi o to, że w umowie nie ma nic nie pokojącego
    • Gość: anka IP: *.toya.net.pl 26.12.13, 19:27
      Bardzo proszę o kontakt ze mną ;) aniaw15@autograf.pl mam kilka pytań i łatwiej będzie sie komunikować. Pozdrawiam. Aha oszukuja większość ludzi chyba... Tylko wszyscy machaja ręką na to... Nie mozemy sobie pozwalać by robiono z nas ''barankow''. D
    • Gość: Marek IP: *.dynamic.chello.pl 29.12.13, 23:10
      Ja jestem czujny, 2x chodziłem do Pure w Warszawie ( Złote Tarasy i Bluecity ) zorientowałem się że to jakiś kant ponieważ żądają polecenia zapłaty lub zezwolenia na obciążanie karty. Nawet telefonie komórkowe tego nie wymagają. Ponadto nie chcą pokazać treści umowy przed wprowadzeniem twoich danych osobowych do systemu.

      Uważam że to oni są dla mnie a nie ja dla nich, JA decyduje na jakich warunkach będę tam uczęszczał i nie dam się wciągnąć w kierat umowy.

      Pójdę na lokalną ( osiedlową ) siłkę, karnet open 140zł ( Siłownia, Fitness, Zumba, Sauna sucha ) i żadnych umów nie ma. Pani recepcjonistka wydaje tekturową kartę którą sprawdza przy każdym wejściu. Na karcie jest wydrukowana data ważności.
    • Gość: Priam IP: *.ip.netia.com.pl 03.01.14, 13:10
      Podpisałem umowę z Pure na 1,5 roku. Pani Manager zapewniała mnie, że gwarantuje mi to stałą opłatę miesięczną przez cały czas trwania umowy. W dniu dzisiejszym okazało się, że z karty kredytowej pobrano mi wyższą kwotę. Kiedy zadzwoniłem do Pure niemiła Pani poinformowała mnie, że jest to jak najbardziej zgodne z regulaminem. Ponadto dowiedziałem się, że klub nie ma żadnego obowiązku informowania mnie o takich podwyżkach - wystarczy, że na recepcji wywieszą kartkę. Podobno nie jest to również podstawą do rozwiązania umowy.
      Ciekawi mnie jaka jest Wasza opinia w tej sprawie?!
      • Gość: Pure oszuści IP: *.cable.smsnet.pl 03.01.14, 23:11
        Maja obowiązek powiadomienia o zmianie warunków umowy z miesięcznym wyprzedzeniem. Kartka to sobie mogą d.... podetrzeć. Napisz pisemko o zwrot, skasuj polecenie zapłaty i idź do Rzecznika Praw Konsumenta. Ciekawe czy przed sadem też tacy hardzi będą :)
      • Gość: kobieta.... IP: 194.181.133.* 14.01.14, 12:03
        Art. 84 k.c. pisze o błędzie podczas podpisywania umów.Mnie właśnie wprowadzono świadomie w bład ,żebym podpisałam umowę.Będę się z nimi sądzić.
        • Gość: wkurzony IP: *.dynamic.chello.pl 14.01.14, 22:07
          może jakiś pozew zbiorowy drodzy Państwo ?
      • Gość: jezynka30 IP: *.4web.pl 04.02.14, 18:22
        Jednostronna zmiana warunków umowy bez uprzedniego skutecznego powiadomienia jak najbardziej daje podstawę do rozwiązania umowy na mocy art. 384 pkt.1 oraz 385 pkt. 1 Kodeksu cywilnego - należy wyrazić zgodę na zmianę warunków umowy lub w przypadku braku takowej zgody umowę wypowiedzieć. Nie wiem jak w Twojej umowie, ale w umowie mojego syna gwarantował to pkt. 1.5 OWC. Mnie ciekawi inny ewenement działalności tego "przedsiębiorstwa", a mianowicie umowa zawarta w dniu 10 lutego 2013 r. na minimalny okres członkostwa 12 miesięcy (czyli od 11 lutego 2013 r.) to dla managera klubu okres do końca lutego.
    • Gość: ania IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 03.01.14, 13:59
      hej! Mam pewne zastrzeżenia co do opłat , Pomóżcie! Powiedzcie mi czy to jest zgodne z umowa... A mianowicie chodzi o to,że zawsze Pure ściagał mi pieniądze z konta tzn 104 zł ( po podwyżce...) co miesiąc, tylko tyle że teraz w styczniu 1 dzien roboczy i płatniczy wypadał na 2 stycznia. Okazało się że moja wypłata wpłyneła po południu dnia 2 stycznia, pojechałam wiec do Pure zeby zapłacić z karty bo nie sciągnieto mi kwoty. Pani sciagneła mi z karty kwote 114 zł, tlumaczac ze Pure sciaga opłaty od godz 6 rano, bo nie zdążą zaksięgować, a maja w komuterze informacje ze nie miałam środków na koncie. To jest jakas paranoja, dlaczego ja mam płacić o 10 zł wiecej bo ktos nie zdaży zaksięgować? skoro nie spozniam sie z opłatą, jadę specjalnie do nich i 1 dnia płatniczego wpłacam? Ile jest takich osób w Polsce! to nie chodzi o głupie 10 zł tylko o zasade, Pani pracująca w Pure przyznała sie ze jest to oszustwo! i ze płacac karta powinnam zawsze płacić ostatniego dnia miesiaca a nie 1 dnia roboczego kolejnego miesiaca, czy to nie jest oszustwo?
      • Gość: erwin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.01.14, 14:05
        To jest oszustwo, chamstwo i jawna kpina z klienta. W recepcji oczywiście zgadzają się z tobą ale nic sie nie da. Ludzie, ile jeszcze będą się nam śmiali w twarz w tym purze ?
        • Gość: gość IP: *.toya.net.pl 15.01.14, 20:59
          W manufakturze zawsze było tak, że płacąc gotówką na miejscu doliczana jest dodatkowa opłata 10 zł. i nie ma co się spinać o płatność w pierwszy możliwy dzień - niejednokrotnie ściągali mi pieniądze z późniejszą datą, bez dodatkowych opłat
    • Gość: Pure Jatomi IP: *.adsl.inetia.pl 03.01.14, 21:09
      Witam!
      W Łodzi podniesiono opłaty członkostwa o 4 zł. Rozumiem podwyżkę i nie o kwotę chodzi, lecz o formę w jaki to uczyniono.
      W momencie podpisania umowy została zawarta w niej kwota miesięcznego zobowiązania. Kwota zostaje automatycznie odciągana z konta każdego pierwszego dnia miesiąca. Niestety Pure wprowadziło podwyżkę nie informując mnie w żaden sposób o planowanej podwyżce. Moje zdziwienie było ogromne, gdy logując się na stronę banku zauważyłem informację, że transakcja obciążenia rachunku na rzecz Pure nie została zrealizowana ze względu na brak środków na koncie. Transakcja nie mogła zostać zrealizowana, gdyż zabrakło 1,4 zł. Posiadałem jedynie kwotę z przed podwyżki zostawioną na koncie, jedynie na zapłatę za członkostwo. Rodzi się pytanie, czy umowa pisemna nie wymaga pisemnego potwierdzania zmiany warunków jej obowiązywania. A wazie nie zatwierdzenia zmian, jej automatycznego wygaśnięcia po okresie jej wypowiedzenia?
      Jeszcze jedna istotna sprawa!!! Dziś to jest 4 zł a jutro być może 40, 400 lub 4000 zł które zostaną automatycznie pobrane z kont ludzi a nieszczęśnicy będą goli i weseli, a prezesi daleko
      za granicą. Bo moim zdaniem do tego to zmierza. Może znajdzie się jakaś osoba która znajdzie się na tyle zorientowana w dziedzinie prawa i podpowie,czy takie działanie jest w ogóle legalne, nie mówiąc o normalnym odpowiedzialnym podejściu do klienta
      • Gość: Pure oszuści IP: *.cable.smsnet.pl 03.01.14, 23:22
        Zmiana warunków umowy, a taką jest zmiana kwoty opłaty miesięcznej, wymaga formy w jakiej była zawierana - pisemnej. Ponadto w ich regulaminie jak byk stoi, że muszą powiadomić z jednomiesięcznym wyprzedzeniem. Niestety większość godzi się na taką bezprawną zmianę warunków umowy bez zachowania odpowiedniej formy i dalej płaci tym oszustom. Rzecznik Praw Konsumenta podpowie Ci co trzeba do nich napisać, żeby nie pobierali podwyższonych opłat. Powodzenia w walce z Pure oszustami!
      • Gość: katecat IP: *.adsl.inetia.pl 15.01.14, 01:08
        W Bydgoszczy to samo
      • Gość: olka IP: *.ip.netia.com.pl 15.01.14, 12:39
        Zapewne pokazałeś im swoją kartę płatniczą z 3 tajnymi cyferkami, które sobie zapisali. I teraz mogą obciążać Twoją kartę wg własnego uznania.

        W przypadku braku karty Jatomi żąda zgodny na obciążanie rachunku bankowego (tzw. polecenie zapłaty). Jest to operacja cykliczna na KONKRETNĄ kwotę. Jeśli była złożona dyspozycja na ściąganie 20 zł w każdy poniedziałek, to nie mają prawa ściągnąć nawet złotówki więcej i w żaden inny dzień. Jest to o wiele bezpieczniejsze niż udostępnianie im swojej karty.
    • Gość: didi IP: *.dynamic.chello.pl 05.01.14, 22:48
      Witam, ja również nie zostałam poinformowana o podwyżce o 4 zł i absolutnie im tego nie daruje. Nie chodzi o kwotę tylko o sposób traktowania klienta. Nie ureguluję tej płatności. Oni się zasłaniają, że karki o podwyżce wisiały a ja ich nie czytałam. W umowie, która podpisałam jest paragraf mówiący o tym, że mogę rozwiązać umowę w przypadku kiedy Pure naruszy rażąco warunki. wg. brak maila w tej sprawie, brak poinformowania mnie o podwyżce to rażące naruszenie.
      Jeśli nie będą chcieli mnie wpuścić na siłownię w styczniu za który zapłaciłam gotówką w dniu 27 grudnia br. kwotę jak zawsze 139 zł (i wówczas również nikt mnie nie informował) - idę na policję a widzę że sprawa nie dotyczy tylko mnie - zatem to już nie będzie wykroczenie tylko przestępstwo. Zatem polecam wszystkim takie postępowanie. Mam doświadczenia z zakupem na allegro - zostałam oszukana na niedużą kwotę - ale nie darowałam i inni również - facet został skazany. Zatem zachęcam innych do walki o swoje prawa i zablokujcie zlecenia stałe.
      • Gość: erwin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.01.14, 01:42
        Walczyć i nie poddawać się, może wtedy sobie uświadomią, że to oni są dla klientów a nie na odwrót. Jak człowiek się spóźni z zapłatą (a często nawet jeśli zapłaci w terminie) to jakoś potrafią pisać maile i smsy, ba, nawet dzwonią i straszą komornikiem a do poinformowania o zmianie wysokości opłat już nie są tacy chętni.
      • Gość: kobieta40... IP: 194.181.133.* 14.01.14, 11:21
        Ma pan rację trzeba walczyc o swoje.Również zostałam wprowadzona w błąd przez pracownika pura, który to mówił,ze do podpisania umowy nie jest potrzebne żadne konto.
        Ja chciałam płacic gotówką i on powiedział ,że ten sposób tez jest dobry.
        Po podpisaniu przeze mnie umowy juz na 1 zajęciach ten sam pracownik chciał ode mnie nr konta.Gdy ja nie chciałam podać ,wpisał jakieś lipne konto.
        Zaraz potem były nastepne prosby o podanie konta bo to było złe.
        Nie ważne czy jest zapłacone czy nie oni chcą nr konta.Potem wyrazili zgodę,że bym płaciła gotówką.Chciałam zatem podpisać nową umowę,żebym miała czarno na białaym ,że taka płatnośc jest obowiązująca.
        Zadnej nowej umowy nie chcieli podpisac,inny pracownik chciał tylko nanieść jakąś parafke na starej umowie.Wiedząc ,że tam personel zmnienia się dośc szybko nie wyraziłam zgody na takie rozwiazanie sprawy.
        Napisałam skargę i czekam na odpowiedź.Juz minął termin i odpowiedzi brak.
        A chodziło tylko o podpisanie nowej umowy bez błędu.Chciałam chodzić i regularnie płacić.
        • Gość: GOŚĆ IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.02.14, 21:45
          złodziejska szajka i tyle ,mnie tez oszukali i dzwonią po pieniądze NIC Z TEGO
          • 11.02.14, 23:36
            Ja nadal czekam na oficjalną odpowiedź, przy czym po 30 dniach wg prawa, o ile się nie mylę, przy braku odpowiedzi strony przeciwnej roszczenia uznaje się za uzasadnione, zatem skoro panienka z Jatomi odebrała pismo 27.01, to dzisiaj jestem w połowie terminu - minął dzień 15
            • Gość: Ninka IP: *.warszawa.vectranet.pl 20.02.14, 11:37
              Hej. Ja zanioslam zaswiadczenie lekarskie (od specjalisty tak jak chcieli) 2 grudnia 2013 roku i do tej pory jest cisza w zwiazku z moim zaswiadczeniem ale dzwonia ze nie moga pobrac pieniedzy z konta a nie moga bo je zablokowalam. dla mnie to oni sa smieszni. dzisiaj wlasnie czwarta osoba do mnie dzwonila i stwierdzila (tak jak te trzy poprzednie ktore zapewnialy ze powiedza nowemu menagerowi o moim zaswiadczeniu) ze ona tez przekaze hahahah smiech poprostu.
              • Gość: jezynka30 IP: *.4web.pl 20.02.14, 22:46
                Nadal nie otrzymałam odpowiedzi na wysłane do nich pismo, cofnęłam polecenie zapłaty za miesiąc luty, zablokowałam kolejne, saldo nie będzie się im zgadzać, może zareagują jakoś, a jak nie , to sprawę będę miała zamkniętą, chociaż wolałabym oficjalne pismo, bo nie chcę za jakiś czas dowiedzieć się, że jestem w rejestrze dłużników za głupie 11 dni abonamentu w PURE, poczekam zatem 31 dni od daty odebrania przez nich pisma, i wystosuję kolejne, tym razem bardziej roszczeniowe niż poprzednie
      • Gość: pure kłamczuchy IP: *.adsl.inetia.pl 14.01.14, 22:39
        Ja już zablokowałem zlecenie stałe:)
        • Gość: gość IP: *.toya.net.pl 15.01.14, 21:14
          nie wiem jak jest w przypadku innych banków, ale w mbanku można ograniczyć polecenie zapłaty do określonej kwoty. mnie również cena wzrosła o 4 zł i nie zostałam o tym poinformowana. dzwoniła dziś do mnie niemiła pani pytająca kiedy raczę przyjść i zapłacić, niestety zaskoczyła mnie i nie zdązyłam odpowiednio zareagować, ale nie odpuszczę im tego. już kiedyś była taka sytuacja, 2 lub 3 lata temu, jednak wtedy chodziłam do pure regularnie i miałam szansę przeczytać karteczkę w szatni, że Z POWODU INFLACJI są zmuszeni zwiększyć opłaty. tym razem jednak nie byłam na siłowni od dwóch miesięcy, o czym panie recepcjonistki doskonale wiedzą, ale przecież po co informować klubowiczów o jakichkolwiek zmianach..
          • Gość: didi IP: *.dynamic.chello.pl 15.01.14, 21:30
            Kilka dni temu konsultowałam sposób informowania o podwyżce poprzez wieszanie ogłoszeń z rzecznikiem konsumenta, który zapoznał się z moją umową. Absolutnie Pure nie miało prawa informować swoich klientów właśnie w ten sposób. Jeśli podpisywali Państwo umowę to zgodnie z art. 77 kodeksu cywilnego: uzupełnienie lub zmiana umowy wymaga zachowania takiej formy, jaką ustawa lub strony przewidziały w celu jej zawarcia.
            Ja już odstąpiłam od umowy, zablokowałam konto w mbanku i domagam się zwrotu 139 zł za styczeń, gdyż nie jestem wpuszczana do klubu bo nie zapłaciłam 4 zł. Jeśli nie oddadzą mi tej kasy złoże wniosek do sądu o odszkodowanie - koszt takiego pozwu to 30 zł a wygrana gwarantowana
            • Gość: olka IP: *.ip.netia.com.pl 16.01.14, 13:06
              cenna informacja - dzięki :)
              • Gość: zniesmaczony IP: 91.221.144.* 16.01.14, 13:57
                dzięki za informacje, jak widać nie tylko ja zostałem złapany na podwyżke cen usługi , czyli jednostronna zmianę warunków umowy, a Pani manager z Sadyba Best MAll jest chwilami żałosna w swoich tłumaczeniach,
                pozdrawiam wszystkich walczących:)
                klient JAtmi
            • Gość: Oszukana IP: 195.205.254.* 16.01.14, 13:44
              Witam,
              Mam pytanie, czy wystarczy sie powołać art. 77 z Kodeksu Cywilnego aby móc unieważnić tę umowę?
              Odstąpienie od umowy wymagało od Pani, pisemnej formy?
              Z góry dziękuję za odpowieź.
              • Gość: didi IP: *.dynamic.chello.pl 17.01.14, 09:41
                Witam,
                oczywiście wszelkie swoje żądania oraz odstąpienie od umowy musi być złożone pisemnie za potwierdzeniem odbioru - wysłałam wszystko na ul. Złotą... XiX piętro w Warszawie.
                Moje pismo ma na celu: ODSTĄPIENIE OD UMOWY (z dniem 1 stycznia 2014 r., bo nie zgadzam się na podwyżkę) ŻĄDANIE ZWROTU ŚWIADCZENIA (bo zapłaciłam w grudniu 139 zł i nikt nie poinformował mnie o podwyżce a teraz nie jestem wpuszczana do klubu) ŻĄDANIE NIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH (bo nie jestem zainteresowana już tym klubem)
                W swoim piśmie powołuje się na art 77 Kodeksu Cywilnego o którym już pisałam ale również (tu cytat z mojego pisma)
                Pobranie przez Pure Health Fitness Sp. z o.o. ode mnie kwoty 139,00 zł i nie wywiązywanie się z obowiązku świadczenia na moją rzecz nosi znamiona oszustwa poprzez wyłudzenia ode mnie pieniędzy. Takie działanie jest niedozwolone, o czym mowa
                w art. 286 par.1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. z 1997 r. Nr 88, poz. 553, ze zm.).

                oraz
                (też cytat z mojego pisma, chodzi o zapłatę 139 zł za styczeń i nie wpuszczanie mnie do klubu bo mam debet 4 zł)
                Równocześnie, mając na względzie stanowisko Pure Health Fitness Sp. z o.o. oraz postanowienia art. 3853 pkt 12 kodeksu cywilnego, zwracam uwagę, iż niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te, które w szczególności wyłączają obowiązek zwrotu konsumentowi uiszczonej zapłaty za świadczenie nie spełnione
                w całości lub części, jeżeli konsument zrezygnuje z zawarcia umowy lub jej wykonania.


                Mam nadzieję, że pomogę tym którzy, tak jak ja są przekonani o swoich racjach i tak jak ja znają swoje prawa i będą ich dochodzić nawet w sądzie.
                A co się tyczy menadżerów w Pure w Sadybie, to nie są to partnerzy do rozmów z nami :)
                Pozdrawiam
                • 19.01.14, 18:00
                  Jestem kolejnym oszukanym przez Pure Jatomi. W styczniu zabrali z konta o 4 zł. więcej niż mam w umowie. Poprosiłem o wyjaśnienia. Pani menedżer powiedziała mi dzisiaj, ze informacja o podwyżce wisiała w szatni. Ja tej kartki nie widziałem!! Na moje pytanie czemu nie dostałem info na pocztę tak jak inne spamy z Pura czy na piśmie bo tego wymaga kultura i przepisy usłyszałem, że decyzję podjęła centrala! W marcu kończy mi się umowa a Pure z powodu formy i stylu wprowadzenia podwyżki nie zarobi już na mnie nic więcej a mam treningi personalne i zarabiali na mnie około 1300 zł/miesięcznie! Teraz nie zarobią nawet tych 4 zł. Dopóki nie nauczą się kultury w biznesie nie zrobią w tym kraju interesu, rzałosne......
    • Gość: pure IP: *.internetia.net.pl 23.01.14, 17:20
      Witam nie napisałes która to siłownia ja jestem była pracownikiem Pura tez mnie załatwili jak większosc klubowiczów pare spraw moge podpowiedziec jak chcesz o przekretach na was ,kontaktuj sie mailem
      • Gość: didi IP: *.dynamic.chello.pl 23.01.14, 21:15
        Zachęcam osobę "pure" aby napisała/ł publicznie o tych przekrętach a nie prywatnie na maile. Niech wszyscy skorzystają z tej wiedzy i oszukani i niedoszli klubowicze.
        Ja już powiadomiłam UOKiK oraz rzecznika. Już ukazują się ciekawe artykuły na temat pure:
        pieniadze.gazeta.pl/Gospodarka/1,125292,15319141,Znana_silownia_bez_wiedzy_swoich_klientow_podnosi.html
        • Gość: jezynka30 IP: *.4web.pl 04.02.14, 18:31
          Ja wysłałam oficjalne pismo w styczniu br. na adres centrali (polecony z tzw. zwrotką), czekam na ich oficjalne stanowisko, dzisiaj byłam zawalczyć o podwójnie pobraną opłatę członkowską, którą nota bene wstrzymałam w banku ( nie wiem jakim cudem się zrealizowała, chociaż była anulowana, podobno anulowało się za styczeń, co jest dziwne, bo nie można anulować już zrealizowanego zlecenia, zwłaszcza po blisko miesiącu od jego realizacji, ale jak się ukazuje PURE może anulować i pobrać ponownie :/), po dzikiej awanturze uzyskałam chęć zwrotu 4 PLN tytułem podwyżki, o której nie zostałam powiadomiona i na którą się nie zgadzam, powiedziałam pani manager że nie jestem zainteresowana "ochłapami", czekam na oficjalne stanowisko a potem spotkamy się w sądzie
          • Gość: Poirytowana IP: *.waldex.3s.pl 04.02.14, 20:08
            Witam,
            Ja również wysłałam odstąnie od umowy z końcem stycznia. Pure otrzymal je 31.01. Otrzymali na 100%, wg., śledzenia przesyłki na pewno z końcem miesiąca. W dniu dzisiejszym chciałam uzyskać informację czy aby na pewno otrzymali, zadzwoniałam, zostałam przełączona, po czym Pani powiedziała, że sprawdzi i jeszcze dzisiaj do mnie oddzwoni. Poczekałam godzinę i już linia była nieczynna... To jest jakaś kompletna kpina..
            Wspomnę że kolejna opłata została pobrana z mojego konta...
            Będę wdzięczna za podpowieź jak dalej z nimi walczyć...
            • Gość: jezynka30 IP: *.4web.pl 04.02.14, 20:13
              jak już wspomniałam we wcześniejszym poście ja swoje odstąpienie wysłałam listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (żółta zwrotka), 31 stycznia zwrotka wróciła do mnie z potwierdzeniem odbioru w dniu 27 stycznia br. z nazwiskiem osoby odbierającej i pieczątką firmy, więc mam 100% pewność, że pismo dotarło, teraz czekam na ich stanowisko
              • Gość: Poirytowana IP: *.waldex.3s.pl 04.02.14, 20:28
                Ja swoje wysłam 29.01 troche pózno, ale na pewno 31 dotarło.. rownież z potwierdzeniem odbioru. Czekam na zwrotkę.
    • Gość: Chorujący IP: *.warszawa.vectranet.pl 03.02.14, 10:55
      Bardzo dobry pomysł, chętnie , mimo braku zdrowia ,dołączę, zajmę się.
      U mnie sytuacja byla inna, tj. Od 6 lat, od początku byłem zachęcany do kontynuowania członkowstwa przez kolejne menadżerki dające mi trenerów itd. Ja się na to nabierałem ,dalej z powodów zdrowotnych nie chodząc . A czas leciał i pobrania z karty też. Przez 6 lat byłem może DWA razy! Więc zarobili za te dwie wizyty ponad 12 000 zł. Jak teraz nie mam środków na opłacenie (problemy zdrowotne i finansowe) za ost 3miesiące żądają wpłaty500zł strasząc skierowaniem do windykacji ! Skur... Do potęgi ntej. Chcę zerwać umowę i zapomnieć oraz może wspólnoe zWami powalczyć o zwrot za ub.roczne opłaty ,ale nie mogę dopóki nie zapłacę? To jakiś skandal. Byłem osobiście u Pana...nowego Mangera i prosiłem opowiadajac cała historie . Ten wysłuchał i ....stwierdził jak wyżej napisałem.
      Stąd chętnie dołącze do działań prawnych i czarnego , zasłużonego PRu !
      • Gość: didi IP: *.elartnet.pl 03.02.14, 13:51
        Witam, na podstawie moich pism o których pisałam udało mi się rozwiązać z nimi umowę. Mam potwierdzenie rezygnacji z końcem lutego. Z racji tego że nie chodziłam w styczniu otrzymałam voucher na marzec. Zatem moja sprawa jest już zakończona. Powodzenia wszystkim.
      • Gość: Chorujacy IP: *.warszawa.vectranet.pl 12.02.14, 11:45
        CZY ROBIMY COŚ WSPÓLNIE?
        Od czasu ponizszego wpisu probowalem sie z Kims wyzej skontaktowac , zero szans. Jest tylko kontakt przez ich strone live chat , i nic z niego nie wynika ani nic nie pozostaje,stad tym bardziej jestem zly i gotow dzialac, mimo problemow zdrowotnych :(

        "Bardzo dobry pomysł, chętnie , mimo braku zdrowia ,dołączę, zajmę się.
        U mnie sytuacja byla inna, tj. Od 6 lat, od początku byłem zachęcany do kontynuowania członkowstwa przez kolejne menadżerki dające mi trenerów itd. Ja się na to nabierałem ,dalej z powodów zdrowotnych nie chodząc . A czas leciał i pobrania z karty też. Przez 6 lat byłem może DWA razy! Więc zarobili za te dwie wizyty ponad 12 000 zł. Jak teraz nie mam środków na opłacenie (problemy zdrowotne i finansowe) za ost 3miesiące żądają wpłaty500zł strasząc skierowaniem do windykacji ! Skur... Do potęgi ntej. Chcę zerwać umowę i zapomnieć oraz może wspólnoe zWami powalczyć o zwrot za ub.roczne opłaty ,ale nie mogę dopóki nie zapłacę? To jakiś skandal. Byłem osobiście u Pana...nowego Mangera i prosiłem opowiadajac cała historie . Ten wysłuchał i ....stwierdził jak wyżej napisałem.
        Stąd chętnie dołącze do działań prawnych i czarnego , zasłużonego PRu !"
        • 13.02.14, 15:28
          Jestem jak najbardziej za działaniem, nawet zarejestrowałam się się na podanej gdzieś we wcześniejszych wątkach stronie - wspolnypozew, ale okazało się że tam się nic nie dzieje, więc zrezygnowałam, ale uważam że działać trzeba, bo jeśli nikt nie reaguje na nieprawidłowości z ich strony, to czują się bezkarni i naciągają kolejnych "naiwnych"
          • Gość: A. IP: 195.205.254.* 13.02.14, 15:32
            Zatem co proponujesz?
            U mnie po woli sprawa się rozwiązuje. Nadal czekam na odpowiedź z centrali, ale moje odtąpienia dotarło z 31 stycznia, z końcem lutego przestane być członkinią Pure'a.
            • 13.02.14, 15:56
              moje powinno wygasnąć wczoraj, ponieważ umowa została zawarta na MINIMALNY OKRES CZŁONKOSTWA- czyli 12 miesięcy, od 11.02.2013 - i została wypowiedziana z przyczyn formalnych (brak zgody na podwyżkę), więc nie widzę powodu, aby płacić jeszcze cały abonament za luty, co najwyżej proporcjonalnie za 12 dni, oni natomiast pobrali z góry całą kwotę
              jeśli w trybie administracyjnym nie dostanę odpowiedzi od Pure'a na moje pismo - zainteresuję sprawą rzecznika konsumenta, rozważam także inne rozwiązania
            • 17.02.14, 15:34
              Ja będę żądać prawidłowego rozliczenia abonamentu za miesiąc luty, tj. pobrania opłaty za 10 dni lutego, bo tego dnia upływała 12-miesięczny Minimalny Okres Członkostwa i zwrot reszty z pobranej niesłusznie kwoty 104 tytułem abonamentu za cały luty
          • Gość: Chorujący IP: *.play-internet.pl 13.02.14, 19:46
            W takim razie załóż proszę nowy adres i tam się zainteresowani z tego forum zbiorą , nie można im odpuścić za ich arogancję i bezlitosność !
    • Gość: Dominika IP: *.toya.net.pl 10.02.14, 10:47
      Witam, miałam z purem taką sytuację zwerbowała mnie dziewczyna na dzień otwarty, wszystko oczywiście w super latywach, jako studentka zaproponowali mi 125 zł miesięcznie przez rok, z góry powiedziałam im, że jest to dla mnie za dużo, chyba , że znajdę pracę. Powiedzieli, że w porządku, że mogę przyjść 2 dni poźniej wpłacić 20zł aktywacji i skorzystać a potem zapłacić tylko za dni w których korzystałam, czywiście podpisałam karteczkę od nich ale nie było tam słowa o abonamencie. Kilka dni później zadzwoniła do mnie Pani XY i powiedziała , że naliczyli odsetki za to 20zł i jest 50 zł i że jak nie zapłacę to zabiorą mi z konta. Mówie, że dobrze niech zabiorą. Nie korzystam z ich usług a i tak zabierają mi 125 zł miesięcznie. właściwie próbują, mimo że mam pieniązki na koncie przychodzą mi wiadomości że nie mogą pobrać, straszą windykacją. Co mogę zrobić jeżeli mnie zwyczajnie na to nie stać. Jestem zależna od rodziców. Dostaję od nich pieniązki na życie i muszę się z nich utrzymać. Jak im płacę to w zasadzie prawie nic mi nie zostaje. Proszę o jakieś sugestie.
      • Gość: portalu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.02.14, 20:57

        Dziunia, "karteczka" którą podpisałaś to prawdopodobnie umowa, więc mogą brać Twoje "pieniążki". Na przyszłość radzę czytać "karteczki" które się podpisuje, zwłaszcza to, czego się nie rozumie i co jest drobnym druczkiem.
        • Gość: jezynka30 IP: *.4web.pl 15.02.14, 21:02
          Hej, do kogo lub czego Twój wpis się odnosi? bo jakoś nie komponuje się z wątkiem
          • Gość: portalu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.02.14, 21:25
            Do Dominiki. Była naiwna.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.