Dodaj do ulubionych

krzywy kręgosłup-jakie bezpieczne ćwiczenia??

30.03.06, 21:11
dziewczyny pomóżcie..mam krzywy kręgosłup,chyba skolioza.staram się ćwiczyć w
domu żeby jakoś wyglądać-głównie skakanka,brzuszki,ćwiczenia
rozciągające.Niestety albo przedobrzyłam,lub nieumiejętnie cos zrobiłam bo
zaczeło mnie boleć w odcinku lędzwiowym.początkowo mało odczuwalnie,zwłaszcza
po nocy.W pracy w ramach kursu miałam trening relaksacyjny,poleżłam dłuższą
chwilę na dywanie i zacząl się horror..straszny ból na samym dole pleców
promieniujący w pośladek i udo..dowlokłam się ze sztywną noga do domu.Od razu
wzięłam leki ;Dicklo DUo i rozluZniajace i pomogło.Dziś byłam u
ortopedy,niewiele mi pomógł,powyginał na wszelkie możliwe sposoby,o ironio
prawie nic nie czułam,pewno po tych lekach.dał mi cos mocnego na rozlużnienie
mięśni,stwierdził ze mam skoliozę i zabronił ćwiczyć.Wiem,ze teraz nie
mogę,aleco póżniej??mam 34 lata i preraża mnie myśl,że zwiotczeję,skoro
prawie nic co daje efekty nie mozna mi robić!przepraszam,że tak się
rozpisałam,ale poradzcie proszę jakie ćwiczenia mogę robić na na brzuch,pupę
i nogi,zeby nie obrosnąć cellulitem(biorę tabl. anty i mam skłonnosći),ale
też zeby nie mieć problemów..Jestem przybita dziękuję za każda Waszą opinię..
Edytor zaawansowany
  • katem67 18.04.06, 21:30
    Lekarz, który mówi, że przy skoliozie masz całkowicie zaprzestać ćwiczeń, być
    może podchodzi zbyt asekuracyjnie(to bardzo delikatnie powiedziane). Ćwicz i
    jeszcze raz ćwicz. Najważniejsze: skakankę możesz wyrzucić, nie biegaj zbyt
    intensywnie zwłaszcza po twardym podłożu, staraj się utrzymywać prawidłową
    postawę podczas całego dnia przy wykonywaniu codziennych czynności, nie skacz,
    nie zeskakuj z dużych wysokości. Podczas standardowych ćwiczeń na brzuch,
    pośladki, uda pamiętaj o poprawnym ułożeniu ciała. Jeśli chcesz więcej
    instrukcji proszę o e-mail: katem67@gazeta.pl. Pozdrawiam.K.M.
  • jogger 19.04.06, 15:54
    1. pływanie
    2. terapia jedyna znana mi lecząca skoliozę
    www.yumeiho.pl/o_terapii_pl.html
  • niki73 21.04.06, 09:41
    Pływanie jest nioezbędne, ale tylko stylem grzbietowym lub crawlem."Żabka"
    wykluczona. Oraz ćwiczenia izometryczne, żadna siłownia, biegi, nawet rower.
    Dopiero po kilku miesiącach od wzmocnienia całego pierścienia można się pokusić
    o spróbowanie czegoś lepszego. Ja jestem po operacji w odcinku lędzwiowym i
    daję sobie radę bez aerobiku, siłowni. Codziennie ćwiczę z piłka
    rehabilitacyjną, robię ćwiczenia izometryczne 15min dziennie, 4 razy w tygodniu
    basen po 30min. To naprawdę wystarczy.Pozdrawiam i życzę zdrowia.
    Ps. Trzeba się udać do dobrego rehabilitanta w celu nauczenia się jak ćwiczyć w
    domu.
  • Gość: biala7 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.04.06, 10:19
    WYRZUĆ skakankę!! Rzeczywicie narazie musisz popracować nad wzmocnieniem mm.
    Nieocenione jest pływanie, a jeśli chcesz wzmocnić mm pośladków, ud itp. to
    polecam pilates. Tylko najlepiej pod okiem WYKWALIFIKOWANEGO instruktora,
    zapalony amator może ci zrobić krzywdę.
  • Gość: m IP: 93.159.131.* 04.01.14, 10:54
    mam skolioze od 15 lat, czyli od polowy zycia, byly momenty ze nie moglam wstawac z lozka, gdyz bol byl tak mocny. cwiczyc trzeba!nie ma innej opcji. mozna biegac, tylko nie po twardej nawierzchni (zreszta nawet osoby bez problemow zdrowotnych powinny ten warunek spelniac), skakanie odradzam, zreszta jesli po skonczonych cwiczeniach czujesz bol to znaczy, ze cos jest nie tak. najwspanialsza na swiecie jest joga i pilates, wszelkie zumby i hula hop to szkodliwe formy ruchu. a i bardzo wazne! przed kazda aktywnascia ruchowa rozgrzewka!
    co do plywania, czytalam o badaniach, ktore mowia, ze wspolczesnie to wlasnie o dziwo zabka jest wskazana.
    dlatego polecam znalezienie dobrego instruktora, lekarza (tu juz mniej ufam), autoobserwacje.
  • phowiec 08.01.14, 12:42
    Proponuje poszukać dobrych zajęć z pilatesu - nie jakieś tam w fitness clubie, które prowadzi Pani od aerobiku, jogi i instruktor siłowni - tylko trenerka pilatesu z prawdziwego zdarzenia!
    Tylko te ćwiczenia w twoim wieku Ci pomogą i trochę zniwelują wadę oraz wyeliminują bóle. Dodatkowo może chodzić na basen ale unikaj stylu klasycznego - tzw. 'żabki'.
  • helena_z_troi 26.02.14, 09:31
    Ćwicz, pływanie jest dobre, sama pływam od małego (zalecenie lekarza, własnie na skoliozę ). A jak chcesz wykonywać jeszcze jakieś ćwiczenia, a nie jesteś pewna jakie to skontaktuj się z jakimś dobrym specjalistą, który będzie je umiał dopasować do Twoich dolegliwości. W Centrum Medycyny Sportowej są dobrzy, może ktoś stamtąd będzie umiał Ci pomóc :) powodzenia:)
  • Gość: Sraka IP: *.cdma.centertel.pl 07.08.14, 21:24
    Noo ja te mam skolioze i se tes ce dowiedziec jakie cwicenia sa.!
  • md.123 09.08.14, 09:30
    Uważam, że ćwiczenia-wszystkie (każde rozluźni inną partię mięśni) tylko na 35%, rower też a jeszcze lepiej orbitrek ale około 15 minut nie więcej bo jeśli pojawia się ból mięśnie "nauczone" są przykurczów ochraniających kręgosłup przed zbytnim obciążeniem i uszkodzeniem, niestety skutkuje to sztywnościami które z kolei mogą powodować bóle.No, jeśli lubisz dłużej to przeplataj ćwiczeniami rozluźniającymi ale uwaga! to co opisujesz stało się po relaksacji to własnie efekt nadmiernego "wyluzowania" okolicy lędźwiowej i późniejsze nadmierne wyeksponowanie na bodźce.Polecam także bardzo pas neoprenowy magnetyczny (z magnesami neodymowymi) cena od 20-80 PLN i ok. 20 minut stosowania.Nie ma obawy-komórek dziś używa prawie każdy a większość z pokrowców ma zapięcia na magnes neodymowy więc na "namagnesowanie" naraża się niemal kazdy.
    P.S.
    Sam mam skoliozę i związane z nią bóle z którymi walczę od lat, nadto nieco wiedzy medycznej i kinezyterapeutycznej zdobywanej na kursie własnie celem...samopomocy głównie.
  • mis-zor 11.08.14, 13:50
    Wszelkiego rodzaju ćwiczenia rozciągające (świetna jest joga) są jak najbardziej wskazane, jednakże podnoszenie ciężarków, zwłaszcza z siadu są nieskazane bo bardzo mocno obciążają kręgosłup.
    --
    Hantle regulowane dla prawdziwego siłacza
  • reha-go 02.03.19, 19:51
    Witam, ćwiczenia na skoliozę powinny być dopasowane indywidualnie. Polecam przeczytać reha-go.pl/aktualnosci-blog/cwiczenia-na-skolioze/. Ból może się pojawić nawet u osoby zdrowej, która źle wykonuje ćwiczenia lub trening jest za intensywny. W przypadku kiedy zaczynają pojawiać się problemy bólowe polecam ćwiczenia rozciągające dostępne na blogu, a gdy się nasila kontakt z dobrym fizjoterapeutą.Według najnowszych wytycznych dotyczących leczenia skolioz aktywność fizyczna jest jak najbardziej zalecana!!!
  • adziik 22.08.19, 08:50
    Wydaje mi się, że mimo wszystko powinien to najpierw zobaczyć specjalista który będzie wstanie przedstawić odpowiedni zestaw ćwiczeń.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka