Dodaj do ulubionych

cwiczenia na cellulit - czy dobre?

08.04.03, 09:47
od dwoch tygodni cwicze 8-tygondiowy zestaw cwiczen antycellulit, ktory
znalazlam w Personal Trainer (i juz czuje ze dziala:)))
Jest to zestaw 6 cwiczen na posladki i uda (troche obciazenia, troche
elementow izometrii - fajne), ktory przez pierwsze 4 tygodnie wykonyje sie po
20-30 minutach aerobow malo intensywnych (60-75% maximum heart rate)- to
rozumiem, bo tak uczy jogger walczyc z problemowymi partiami ciala:)
Przez nastepne 4 tygodnie te same cwiczenia wykonuje sie natomiast w
podwojnej dawce, zmienia sie tez system aerobow: 5 minut 80-85% mhr, a potem
15-30 minut przy 60-75%, no i potem te cwiczenia (wykonujemy wolno, zeby
czuc "palenie" w miesniach).
Problem taki, ze magazyn Personal Trainer niby profesjonalny, a nie wyjasnia
na czym caly system polega, i jak oddzialowuje na ten paskudny cellulit. A ja
jako ze tak juz mam, ze dociekliwa bestia jestem i jak cos robie, to lubie
wiedziec dlaczego, usmiecham sie slodko do wszystkich ekspertow:) ,a
najmocniej usmiecham sie do joggera:)))))) ktorzy by mi mogli wyjasnic na
jakich zasadach bedzie dzialac na moj cellulitis ta druga czesc treningu?
Ach, i nie podaja tez jak czesto ten zestaw wykonywac, ja robie 3 razy w
tygodniu, ale czuje ze moglabym czesciej (gdzies czytalam zalecenia by na
zwalczenie cellulitu cwiczyc 4-5 razy na tydzien) co o tym myslicie????
buziaki dla wszystkich
anusia
Edytor zaawansowany
  • Gość: czekolada IP: *.isk.net.pl / 192.168.1.* 08.04.03, 11:29
    czy mogłabyś napisać jak wyglądają te ćwiczenia? my , kobiety z c. musimy się
    wspierać!
    pozdrawiam
  • Gość: anusiag IP: 195.194.36.* 08.04.03, 12:34
    czekolado, opisze ci te cwiczenia dokladnie wieczorem - sa fajne, tylko
    chcialabym wiedziec czy maja sens w oczach ekspertow ;)
    tez pozdrawiam
  • 08.04.03, 20:12
    Pierwszy etap to spalanie tłuszczu, w drugim - ujędrnianie ciała poprzez rozwój
    mięśni (po to jest to 'palenie'). Rozwinięte mięśnie trwale podwyższają
    metabolizm spoczynkowy.
  • 08.04.03, 21:54
    Jogger, jak zwykle wielkie dzieki:)))
    czy taki system cwiczen wydaje Ci sie sensowny? (ja jestem laikiem, ale wydaje
    mi sie, ze w walce z cellulitem powinno sie wlasnie zadbac o ujedrnienie
    problemowych partii) i ile razy w tygodniu cwiczyc, zeby jednak za bardzo sobie
    nie rozbudowac miesni ud? sorry, ze Cie tak mecze, ale widze, ze nie ja jedna ;)

    czekolada, oto cwiczenia;
    1. klek podparty, unosimy noge ugieta pod katem 90 stopni do momentu gdy kolano
    bedzie w prostej lini z biodrem, powolutku opuszczamy - 20 powtorzen, ostatnie
    zatrzymujemy na 20 sekund w gorze, a pozniej 20 poglebien (wysoko, maly zakres
    ruchu, starasz sie poglebic pozycje maksymalna - tak jak sie kiedys cwiczylo w
    callaneticsie). powtorz druga noga.
    2. lezysz na brzuchu, jedna noga ugieta pod katem 90 stopni, i podnosisz w gore
    20 razy, zatrzymujesz na 20 sekund i poglebiasz 20 razy, druga noga
    3. cwiczenie na wewnetrzna strone ud - na silowni korzystasz z maszyny, do kt.
    sie mozesz "przywiazac za noge" (sorry, ale jestem zielona jesli chodzi o nazwy
    maszyn na silowni;), po angielsku mowia na to pulley) stoisz, przyczepiasz
    obciaznik do prawej kostki, stajesz prawym bokiem do maszyny, lewa noga robisz
    wykrok jak najdalej od maszyny, i przyciagasz powoli prawa stope do lewej,
    powoli powracasz do pozucji wyjsciowej i tak 20 razy, na koniec laczysz nogi i
    wytrzymujesz 20 sekund, zmiana nogi
    4. siadasz na podlodze, prawa noga wyprostowana, lewa ugieta w kolanie, prawa
    stope wykrecasz na zewnatrz i unosisz noge pare cent. nad podloge, robisz
    wymach w bok, wracasz do pozycji wyjsciowej (ale nie kladz stopy na podlodze) i
    teraz unosisz wyprostowana noge w gore, wracasz do pozycji wyjsciowej i dalej -
    rysujesz 20 liter L kazda noga
    5. powracasz do maszyny z cwiczenia 4. teraz dla odmiany przywiazujesz
    obciazenie do nogi, kt. jest dalej od maszyny (bo cwiczymy zewnetrzne miesnie
    ud), noga wewnetrzna ma byc za kabelkiem - czyli jesli obciazenie na prawej
    nodze, to stoisz lewy bokiem do maszyny, lewa stopa troche z tylu, prawa stopa
    z przyczepiona linka wysunieta nieco do przodu, odsuwasz sie od maszyny tak,
    aby czuc napiecie i robisz 20 wymachow prawa noga na zewnatrz (w prawo).
    powoli! potem cwiczenie na druga strone
    6. kladzieszz sie na lewym boku, dolna (lewa) noga wyprostowana na podlodze,
    gorna (prawa) zgieta w kolanie pod katem prostym, podnosisz ugieta prawa noge
    na wysokosc bioder, z tej pozycji wyprostowujesz unoszac troche w gore, uginasz
    z powrotem i wracasz do pozycji wyjsciowej. 20 pelnych ruchow, a potem jeszcze
    20 razy unosimy tylko noge zgieta w kolanie (bez wyprostow). zmieniasz boki i
    to samo lewa noga.

    Te cwiczenia wykonujesz po 20-35 minutach kardio wg zasad, o ktorych pisalam w
    pierwszym poscie, przez pierwze 4 tygodie 1 seria, tydzien 5-8 dwie serie.
    Wolno, mozesz cwiczyc z dodatkowym obciazeniem.
    ja cwicze niecale 2 tygodnie, i czuje, ze dzialaja (oprocz tego dieta i masaze
    + krem i mam nadzieje, ze sie tego cholerstwa do wakacji pozbede :)

    powodzenia i napisz jak ci idzie (no i pytaj jesli nie wiesz o co mi w tych
    opisach cwiczen chodzi ;-)
  • Gość: czekolada IP: *.isk.net.pl / 192.168.1.* 08.04.03, 22:24
    dziękuję Ci bardzo! cześć z nich, jak się okazało, już wykonuję, do reszty
    zabieram się od jutra.
    buźka.
  • 09.04.03, 16:29
    Duże mięśnie można uzyskać tylko ćwicząc z dużymi ciężarami, więc nie ma
    obawy :-) Aerobowo można ćwiczyć codziennie, siłowo co 2-3 dzień, gdy ustąpi
    ew. bolesność mięśni (a powinna wystąpić, bo to oznaka wzrostu).
  • 10.04.03, 11:25


    jogger napisał:

    Aerobowo można ćwiczyć codziennie, siłowo co 2-3 dzień, gdy ustąpi
    > ew. bolesność mięśni (a powinna wystąpić, bo to oznaka wzrostu).

    jogger, ostatnie pytanie w tym watku, promise:)

    czy w takim razie te pierwsze tygodnie programu moge potraktowac jako aeroby
    (po 20 min biezni/steppera cwicze przez 20 minut bez obciazenia) i wykonywac
    trening 5 dni w tygodniu, a w drugiej czesci ("ujedrniajacej") cwiczyc co drugi
    dien?

    pozdrawiam serdecznie
  • 10.04.03, 18:30
    OK, z tym że gdy po treningu z drugiej części bolesność mięśni występuje
    jeszcze na trzeci dzień, jeszcze tego dnia nie ćwiczysz.
  • Gość: Lilli IP: w3cache:* / 192.168.20.* 19.04.03, 08:23
    Jak można to ćwiczonko z urzedzeniem na siłowni zastąpić jakimś innym
    ćwiczonkiem, które mogę wykonac w domu?? Z góry dziękuję za odpowiedź :))
  • Gość: Kinga IP: *.acn.pl 24.04.03, 08:19
    Pytania laika gdzie można kupić Personal Trainer ,żeby zobaczyc te
    ćwiczenia.Dzięki
  • Gość: kinga IP: *.acn.pl 25.04.03, 20:59
    ponawiam pytanko.
  • Gość: jagoda IP: *.client.comcast.net 28.04.03, 21:40
    Ja tez poprosze o odpowiedz na pytanie, czy mozna czyms zastapic te cwiczenia z
    urzadzeniem na silowni? Ktos juz sie wczesniej pytal, ale nie dostal
    odpowiedzi. Nawet jesli bedzie to mniej skuteczne, zalezy mi, zeby cwiczyc w
    domu.
    I jeszcze jedno. Co po tych osmiu tygodniach? Bo jesli przestanie sie cwiczyc,
    to cellulit chyba wroci, prawda? Czy wystarczy potem bieznia lub stepper? Czy
    lepiej wykonywac nadal te cwiczenia? A jesli tak, to w ktorej wersji, tej z
    pierwszych czterech tygodni czy pozniejszej?
    Pomozecie mi, prosze?
  • 02.05.03, 01:59
    Dostałem kiedyś w prezencie SmartGym (z teleshopu), mocowany na drzwiach,
    działający właśnie na zasadzie wyciągu pionowego.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.