• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

spalanie węglowodanów vs spalanie tłuszczów

  • IP: *.adsl.inetia.pl 16.07.09, 10:26
    Do tej pory byłam pewna ze wiem wszystko na temat efektywnych ćwiczen, ale kilka dni temu przez przypadek odkryłam strone z dieta "odchudzanie na zawołanie" gdzie to przeczytałam ze w czasie odchudania tak naprawde ćwiczenia fizycznie(aerobik,brzuszki,przysiady itp) nie maja sensu poniewaz spalamy wtedy głownie weglowodany ( byłam przekonana że po 35min. zaczynamy spalać już tłuszcze?). Autorka proponuje jedynie 30min.spacer (2x dziennie) gdyż nawet jeśli wyrobimy sobie miesnie(bo cwiczac nic innego nie zyskamy) i tak nie bedzie ich widac poniewaz zaslanial je bedzie zgromadzony tłuszcz. Od 3m-cy chodze a aerobik(rzeczywiscie nie trace na wadze mimo ogromnych potów jakie wyciskam). Wiec prosze o fachową porade, czy w czasie odchudzania cwiczyc? czy nie ma to sensu? i skoncentrowac sie tylko na odpowiedniej diecie?
    Edytor zaawansowany
    • 16.07.09, 13:41
      dziwne
      bo ja jak tylko dietuje, to nie chudne,
      ale gdy dietuje cwicze, najpierw kilkuminutowa rozgrzewka, potem
      program brzuszkowy a na koncu biegam i skacze z Giladem, waga spada,
      pod warunkiem, ze min. 4 razy w tygodniu ok. 50 minut na raz łącznie
      • 25.08.09, 17:35
        Jezeli stosuje sie tylko diete, to owszem, traci sie na wadze, ale lwia czesc tej utraty wagi stanowia spalone miesnie, nie tluszcz. Pozniej na ogol wystepuje efekt jojo, w trakcie ktorego przybiera sie na wadze, i znowu, przybiera sie glownie tluszczu, nie masy miesniowej. Efekt jest taki, ze po takim cyklu diety i jojo, czlowiek wazy mniej wiecej tyle samo, co na poczatku, ale ma mniej miesni, i wiecej tkanki tluczowej. Kilka takich cykli jojo i czlowiek zamienia sie w tlusty balon na nogach z waty. Jesli sie odchudzac, to tylko przez regularne cwiczenia silowe w polaczeniu z cardio 2-3 razy w tygodniu.
    • Gość: xxx IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.07.09, 14:08
      Podstawą odchudzania jest odpowiednie jedzenie. Ćwiczenia są jak najbardziej
      wskazane, ale jedzenie przede wszystkim.
      • 25.08.09, 17:42
        Nie, cwiczenia przede wszystkim, i jedzenie z umiarem (ale absolutnie bez niedojadania). Zeby skutecznie zrzucic kilogramy, trzeba podwyzszyc sobie tempo metabolizmu. Utrata wagi za pomoca diety oznacza deficyt kaloryczny. Deficyt kaloryczny oznacza pogorszenie metabolizmu, z szeregu roznych powodow. Zwykle prowadzi to do efektu jojo i utraty miesni na rzecz tluszczu, i bilans jest ujemny. Jezeli sie cwiczy, to mozna pozwolic sobie na lekki deficyt kaloryczny, bo trening sam w sobie podnosi metabolizm. Nie trzeba przy tym stosowac zadnej diety, wystarczy sie nie objadac do oporu.
    • Gość: m IP: *.centertel.pl 16.07.09, 15:56
      Ja chudne tylko wtedy , gdy regularnie ćwiczę. No, chyba ,że się
      głodzę, ale widzę,że wtdy tracę głównie wodę i kilogramy zaraz
      wracają po zaprzestaniu ostrej diety. Najlepiej działa kombinacja
      rozsądego odżywiania i ćwiczeń (4-5 razy w tygoniu po 50-60 minut,
      nie raz w tyg. 30 min.spacer). Poza tym , regularne ćwiczenia maja
      inne zalety: Przede wszystkim skóra staje się dużo ładniejsza, mi
      sie wydaje ,że również włosy mam ładniajsze i przede wszystkim
      doskonałe samopoczucie. Każdy organizm jest inny i może inaczej
      reagować na dietę i ćwiczenia.To co piszę, to wnioski z moich
      własnych obserwacji.
      • Gość: Gosc:) IP: *.waldex.3s.pl 22.08.09, 08:35
        Witam. Więc ja uważam że cwiczyc nie powinnaś przestawac ale
        powinnaś bardziej skupic sie na tym cojesz. Powinnas ograniczyc w
        swojej diecie węglowodany.
        • 25.08.09, 17:46
          Nieprawda. Weglowodany musza byc podstawowym skladnikiem diety, bo wlasnie z weglowodanow bierze sie energia, ktora potrzeba jest w trakcie treningu. Nalezy jesc tyle weglowodanow, zeby dac organizmowi szanse zregenerowac sie i miec sily na kolejny solidny trening. Wyeliminowac nalezy tluszcze, bo z tluszczow akurat jest zaden pozytek. Nie pomagaja w trakcie cwiczen, latwo odkladaja sie jako tkanka tluszczowa. Efektywne jedzenie powinno przeze wszystkim zregenerowac poklady glikogenu w miesniach, a tego nie osiagnie sie wpieprzajac zolty ser i maslo czekoladowe.
    • 22.08.09, 11:52
      Po 30 min aerobow spalasz tluszcz, ale warto jest trening zakonczyc cwiczeniami
      silowymi (hantle, laweczka...), by zwiekszyc metaboliczna fabryke i by
      niedopuscic by organizm sie to takiego trybu przyzwyczail. Po dluzszym czasie
      bowiem nasze ciala przestaja reagowac na nudny aerobowy trening.

      Wazne sa weglowodany zlozone o niskim IG. Do poludnia mozesz jesc razowca,
      razowy makaron z pszenicy durum, quinoa, ryz basmati z chudym bialkiem +
      warzywa. Dobrze dziala na pusty zoladek jablko a potem sniadanie. Na kolacje
      jedz chude bialko z warzywami. Wieczorem zrezygnuj z nabialu (laktoza). Pij
      herbate zielona i czarna kawe bo pobudzaja przemioane materii.

      Dieta jest najwazniejsza, a treningi pomagaja - byle regularne i urozmaicone z
      dominujacymi cwiczeniami aerobowymi.



      • 25.08.09, 17:48
        Popieram przedmowce!
      • 25.08.09, 17:59
        ...dodalbym tylko, ze na ogol zaleca sie zostawic cardio na koniec treningu. Dluszcze cardio wyczerpuje, i potem czlowiek nie ma sily, zeby naprawde zmusic sie do solidnego wysilku. Efekty treningu sa gorsze. Najlepiej jest zaczac od 5-minutowego lekkiego cardio, zeby sie troche spocic i podbic tetno do 130. Potem uczciwe cwiczenia silowe, najlepiej z niezbyt duzymi przerwami miedzy cwiczeniami, tak, zeby tetno pozostalo na podwyzszonym poziomie. I na sam koniec sluzsze cardio 30-60 minut. Dodatkowy bonus w tym ukladzie jest taki, ze robiac cwiczenia silowe zuzywa sie glikogen w miesniach, i kiedy zaczyna sie pozniej cardio, organizm potrzebuje mniej czasu, zeby zuzyc pozostale rezerwy glikogenu i zaczac spalac tluszcz. Jesli do tego dorzuci sie kilka interwalow, to efekt murowany.
    • 22.08.09, 19:04
      Ćwiczyć!!!
      nawet jeśli nie chudniesz w kg, to z całą pewnością zmieniasz
      tłuszcz na mięśnie.
      Myślę, że znaczące efekty powinnaś zauważyć po 6miesiącach
      wytrwałości:)
      --
      [url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/8JXbp2.png[/img]
      [/url]
      [img]http://suwaczki.waszslub.pl/img-2008083000400430.png[/img]
    • 24.08.09, 11:03
      > Od 3m-cy chodze a aerobik(rzeczywiscie nie trace na wadze mimo ogromnych potów
      jakie wyciskam).

      Bo to nie kwestia potu, a intensywności wysiłku. Wysiłek zbyt intensywny
      powoduje, że tłuszcz w ogóle się nie spala.
      • 25.08.09, 17:29
        Czy moglbys podac zrodla na poparcie tej opinii, bo wszystkie moje zrodla twierdza dokladnie odwrotnie. Najlepsza metoda spalania tluszczu jest intensywny trening, a najwiecej tluszczu spala sie nie podczas biegania, ale w okresach miedzy treningami, kiedy organizm dochodzi do siebie i naprawia uszkodzenia.

        Na przyklad tutaj masz wyniki badan, gdzie grupa A robila typowy aerobik, natomiast grupa B robila interwaly. Grupa B spalila mniej w trakcie treningu, ale stracila 3 razy wiecej tluszczu.

        www.exrx.net/FatLoss/HIITvsET.html
        Zeby nie bylo, ze opieram sie na jednym zrodle, wpisz sobie "high intensity interval training fat loss" do Google, i wszystko na ten temat.

        Dowiesz sie na przyklad, ze:

        "High Intensity Anaerobic Interval Training (...) burns more calories than steady state and elevates metabolism significantly more than other forms of cardio. (...) Interval training (...) showed a nine times greater loss in subcutaneous fat than the endurance group (when corrected for energy cost). (...) Calorie for calorie, the interval training group lost nine times more fat overall."

        "A study performed by Jeffery W King, of East Tennessee State University, published May 2001 provided the proof HIIT. The study showed that HIIT increases resting metabolic rate for the following 24 hours. This means that not only do HIIT workout increase metaoblism and help burn fat during the workout, but they continue to do so for 24 hours continuing the workout. For the full study follow the link provided below."

        http://etd-submit.etsu.edu/etd/theses/available/etd-0412101-214442/unrestricted/king0417.pdf

        "When you complete a cardiovascular session at an unvarying intensity for the duration of a workout your body enters a 'steady state'. This is a state at which your body has adapted itself to the speed you are going and conserves energy. When you complete HIIT you do not allow your body to enter this state and thus allow yourself to burn more total calories in less time. Also, HIIT training is performed at a high intensity which raises your heart rate faster and raises your metabolism longer after the workout. The overall length of your workout are much briefer in duration than your typical aerobic sessions. Some studies, such as one by Laval University, state that HIIT (High Intensity Interval Training) cardio helps subjects lose/burn nine times more fat than those who trained the traditional way."

        ...i setki innych artykulow, mniej lub bardziej technicznych, na poparcie tej tezy.

        Autorka tego watku powinna tez wprowadzic regularne cwiczenia silowe dwa razy w tygodniu do swojego treningu. Tutaj masz wyniki potwierdzajace te teze, wiecej sobie znajdziesz w Google.

        www.exrx.net/FatLoss/WTCalLBWStudy.html
        Tu natomiast dyskutuje sie szereg mitow na temat treningu i diety. Dowiesz sie stad na przyklad wlasnie, ze intensywne anaerobowe cwiczenia spalaja tluszcz do 3-14 godzin po zakonczeniu treningu, i ze generalnie, anaorobowe cwiczenia spalaja tluszcz do 9 razy szybciej niz aerobowe.

        www.exrx.net/FatLoss/Misconceptions.html
        A tutaj lista ogolnych porad dotyczacych odchudzania.

        www.exrx.net/FatLoss/WeightLoss.html


        • 26.08.09, 11:08
          Piszesz nie na temat. Robisz HIIT? to rób go godzinę a zobaczysz :-) polecą
          mięśnie fat zostanie. Typowy aerobik to wysiłek anaerobowy dla większości
          ćwiczących. Stronka którą cytujesz to pełno kitu i staroci. Ja preferuję medline :-)
          • 26.08.09, 14:21
            Pisanie o treningu anaerobowym w kontekscie spalania jest jak najbardziej na temat. W swoim poscie prosilem o zrodla, nie o glupkowate zaczepki. Jesli to sa kit i starocie, to chyba nie sprawi Ci wiekszej trudnosci wskazanie solidnych zrodel, czy moze prosze o zbyt wiele?
            • 26.08.09, 16:37
              Nie widzę potrzeby :-) aerobik wprowadzający w dług tlenowy który uprawia
              autorka postu nic nie ma wspólnego z HIITem.
              • 26.08.09, 18:17
                Autorka pisze, ze jej ten aerobik nie pomaga stracic wagi. Mnie HIIT pomogl
                zrzuci wage nie jeden raz, dlatego napisalem o tym. Jezeli twierdzisz, ze HIIT
                nie pomaga, albo ze szkodzi, to podaj zrodla zamiast sprowadzac dyskusje do
                poziomu pyskowki. Wolalbym poczytac te zrodla niz bawic sie z Toba w slowne
                przepychanki.
          • 26.08.09, 14:41
            ...jesli zas chodzi o Medline, rozumiem, ze masz tu na mysli serwis National Institute of Health (NIH), to na tej samej stronie znajdziesz sobie linki do kolejnych artykulow na poparcie tezy, ktora przytoczylem.

            www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8028502
            "Despite its lower energy cost, the HIIT program induced a more pronounced reduction in subcutaneous adiposity compared with the ET program. When corrected for the energy cost of training, the decrease in the sum of six subcutaneous skinfolds induced by the HIIT program was ninefold greater than by the ET program."

            http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17170203

            "In summary, seven sessions of HIIT over 2 wk induced marked increases in whole body and skeletal muscle capacity for fatty acid oxidation during exercise in moderately active women."

            • 26.08.09, 16:45
              • 26.08.09, 18:24
                Ale z tego artykulu nie wynika, ze HIIT zjada miesnie, tylko, ze powoduje zmiany strukturalne, i sa to zmiany korzystne z punktu widzenia straty tluszczu i rzezbienia sylwetki, jak sam napisales, "następuje adaptacja do przyswajania tak dużej ilości tlenu tj. w/w przebudowa w kierunku włókien typu I o rozbudowanych mitochondriach". Zasadniczo sam potwierdzasz te teze, wiec nie rozumiem, czego sie czepiasz. Autorce watku zapewne nie chodzi o napakowane uda, tylko o atletyczna budowe ciala, wiec HIIT jest jak najbardziej na miejscu. Zreszta te roznice moga byc istotne u profesjonalnych kulturystow, przeciez nie u kogos, kto cwiczy dla zdrowia i rekreacyjnie.
    • 30.08.09, 13:51
      Gość portalu: sylwia napisał(a):
      > Do tej pory byłam pewna ze wiem wszystko na temat efektywnych ćwiczen, ale kilk
      > a dni temu przez przypadek odkryłam strone z dieta "odchudzanie na zawołanie" g
      > dzie to przeczytałam ze w czasie odchudania tak naprawde ćwiczenia fizycznie(ae
      > robik,brzuszki,przysiady itp) nie maja sensu poniewaz spalamy wtedy głownie weg
      > lowodany

      a jak jest z seksem - pomaga?

      40cztery
      --------
      Zdrada nie jedno ma imię
      • 30.08.09, 23:12
        Oczywiście że tak, pod warunkiem zachowania zasady, że tłuszcz zaczynamy spalać
        na poważnie po 20-30minutach trwania wysiłku :-) dlatego chudnie się głównie
        podczas miesiąca miodowego :-)
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.