Dodaj do ulubionych

Modyfikacja logo, wg mnie , na plus.

22.03.11, 11:51

Zmiana logo jest pozytywna. Zostaje skarbonka. Eksponuje się charakter narodowy banku.
Wprowadza się korzystne zmiany graficzne. To będzie - wg mnie - procentować zwiększonym zainteresowaniem potencjalnych, nowych klientów.

Dla ułatwienia, przekazuję treść artykułu w prnnews.

Adres do portalu - prnews.pl/wojciech-boczon/pko-bank-polski-odswieza-logo-59986.html

PKO Bank Polski odświeża logo 2011-03-21 13:46:48
PKO Bank Polski zdecydował się przeprowadzić lifting swojego logo. Drobnym zmianom uległa kolorystyka, a samo logo stało się nieco nowocześniejsze i lżejsze. Oderwano także akronim PKO od członu Bank Polski, akcentując mocniej narodowy charakter instytucji. Nowe logo zadebiutowało w reklamach z Szymonem Majewskiem, a obecnie można je już oglądać na stronie banku.
W warstwie kolorystycznej zwraca uwagę przede wszystkim zastosowanie gradientu na literach PKO, wprowadzenie granatowego koloru i zmiana barwy kropki imitującej monetę. Tutaj pomarańcz zastąpiono bardziej wyrazistą czerwienią. Jednak najbardziej rzucającą się w oczy zmianą, jest wprowadzenie nowej czcionki dla napisu Bank Polski. Jest nowocześniejsza i zdecydowanie lżejsza od stosowanej poprzednio. Nie obejmuje także samego napisu PKO, który teraz stał się elementem wkomponowanym w graficzne logo.
Można odnieść wrażenie, że w ten sposób bank mocniej zaakcentował swój narodowy charakter. Po wejściu na stronę banku zwraca uwagę przede wszystkim napis Bank Polski, a dopiero po „wczytaniu” się w graficzne logo widzimy skrót PKO. Wcześniej akronim PKO był w ramach logo pisany łącznie z Bankiem Polskim – obok lub pod skarbonką. Na marginesie warto dodać, że bank od początku prezesury Zbigniewa Jagiełły konsekwentnie zerwał ze skrótem BP. Teraz we wszystkich materiałach (prasowych czy reklamowych) podawana jest już pełna nazwa banku.
W ogólnym rozrachunku lifting jest w mojej ocenie raczej zmianą na plus. Logo stało się bardziej intensywne i wyraziste. Nowa czcionka jest może nawet za delikatna, ale z drugiej strony ten zabieg wyraźnie zrywa z dotychczasowym nieco siermiężnym wizerunkiem. Dobrze, że bank planując lifting, nie zdecydował się na większą rewolucję i całkowicie nie zmienił znaku graficznego. Litery PKO układające się w skarbonkę są według mnie jednym z najlepszych bankowych logotypów na rynku. Być może trochę dziwnym zabiegiem było przemalowanie pomarańczowej monety na czerwień. Dobrze jednak, że jeszcze większej rewolucji nie poddano obowiązujących dotychczas barw. Bo warto pamiętać, że całkiem niedawno poważnie rozpatrywano zmianę kolorystyki znaku graficznego na barwy narodowe. Według doniesień Pulsu Biznesu, za kadencji Jerzego Pruskiego, PKO BP chciał zmienić nazwę na Bank Polski i umieścić czerwone logo na białym tle (lub alternatywnie na odwrót).
Na razie zmiana dotyczy głównie strony www i materiałów promujących nowe pakiety kont osobistych. Zapowiedziano już, że od 25 marca serwis iPKO zostanie zaprezentowany w nowej szacie graficznej. To dopiero jednak początek prawdziwej rewolucji. Bank ma ponad 1,2 tys. placówek własnych i dwa tysiące agencji, więc można sobie wyobrazić ogrom operacji, która za chwilę będzie konsekwencją zmian barw i liftingu logo. Bank będzie musiał zmienić szyldy, wymienić materiały reklamowe, zmienić wystrój placówek. Niewątpliwie proces ten będzie bardzo kosztowny i rozłożony na lata.
Liftingowi logo towarzyszy także zmiana hasła reklamowego banku. Do tej pory mogliśmy usłyszeć „PKO Bank Polski. Blisko Ciebie”. W nowych spotach z Szymonem Majewskim jest już „PKO Bank Polski. Dzień Dobry”. To jeszcze jeden element akcentujący nowe otwarcie banku.
Odświeżenie logo, zmiana hasła reklamowego i wprowadzenie nowych rachunków osobistych to działania mające zahamować postepujący odpływ klientów. Jednak tak naprawdę to nie tylko hamowanie, a pozyskiwanie nowych klientów z młodego pokolenia powinno stać się priorytetem dla banku, który systematycznie traci udziały w rynku kont osobistych.
Edytor zaawansowany
  • mark13_13 22.03.11, 12:54
    Super.
    Jeszcze tylko pozostaje wymienić je na :
    szyldach, wizytówkach, dokumentach, banerach, reklamach itp.
    no ale rozumiem stać nas.
    Już nie od dzisiaj widać że trudniej w tej instytucji jest podjąć decyzję o zakupie długopisu niż wydać miliony na lifting logo.
    Kolejna trafna decyzja tuż po słynnej już reklamie.
    Serce rośnie.
  • antoni142 22.03.11, 14:52
    Z całym szacunkiem dla czuka1 podpisuję się pod mark13_13.Pozdrawiam
  • mark13_13 22.03.11, 15:22
    Tak mi się jeszcze cytacik nasunął:
    "- Powiedz mi po co jest ten miś ?
    - Właśnie, po co ?
    - Otóż to ! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś ? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem ? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny ..."
    i tak właśnie jest z tym logo chyba..
    I kończąc następny cytat:
    "Nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Pewex`ami. Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy jego kosztów i już."
    i zdaje się że szeregowi pracownicy są w jednym systemie walutowym a ludzie podejmujący decyzje w innym.
  • czuk1 22.03.11, 18:28
    Bardzo cenię poglądy moich przedmówców.

    A może cała ta akcja wymiany logo rozłożona w czasie (np. na rok-dwa) nie będzie tak odczuwalna dla banku ? Przy 4 mld zysku ? Jak nie teraz to kiedy ?

    Ważna byłaby też odpowiedź na pytanie - czy jest to modyfikacja trafiona, poprawna merytorycznie ? Bo to jest bardzo ważne.

    Powtarzam. Dotychczas miałem niedosyt podkreślania przy usługach Banku Polskiego, że jest to nasz bank narodowy. Grzechem byłoby też zrezygnowanie (w logo) ze skarbonki.
    Zmodernizowane logo spełnia więc moje oczekiwania.
  • alma590 22.03.11, 19:24
    Moim zdaniem zmiana jest korzystna, chociażby dlatego, że nowe logo jest bardziej czytelne i w końcu usunięto zbitkę dwóch tak samo brzmiących skrótowców, umieszczonych obok siebie (jeden w logotypie a tuż obok drugi typowy skrót ). Poza tym, rzeczywiście w tej chwili te dwa słowa Bank Polski na tle tylko logotypu bardziej się uwidaczniają.
    Co do kosztów nie mam zamiaru się wypowiadać, choćby dlatego, że ich nie znam. Nie sądzę, aby były one, nie do udźwignięcia przez tak duży bank, zwłaszcza rozłożone na lata.

    Pozdrawiam

    --
    <Lepsza przyjaźń jednego człowieka rozumnego niż wszystkich głupców. /Demokryt/ :-*>
  • mark13_13 22.03.11, 20:45
    Ależ oczywiście że koszty zostaną udźwignięte przecież jak już wspomniał przedmówca mamy 4 mld zysku.
    A czy jest ona korzystna ...
    Na pewno nowy logotyp jest czytelniejszy.
    Ale moje wątpliwości są nieco innego typu.
    Parafrazując lekko czy będziesz kupował kolejną podobną czapkę chodząc bez butów ?
    Bank przez pracowników już teraz odbierany jest jak kolos o chwiejnych posadach a ta zmiana na pewno wizerunku nie zmieni.
    Ale czy zdanie i tu cytat "małego trybika" wogóle się liczy ?
    Pozdrawiam
  • mark13_13 22.03.11, 20:46
    A jeszcze dodając stare logo też było rozpoznawalne więc merytoryka tej zmiany jak dla mnie chybiona.
  • czlowiek_z_gory 22.03.11, 21:55
    Zgadzam się z założycielem tematu. W końcu jakieś zmiany. Lifting loga przeprowadza każda firma co jakiś czas. Poprzednia zmiana koloru kropki była jakimś nieporozumieniem. Nie sądzę aby ktoś poza pracownikami banku którzy zostali o tym poinformowani) zauważył tą zmianę. Teraz zmiana kolorów, a przede wszystkim czcionki. Logo prawie takie same, a jednak zmiana jest widoczna. W końcu jakieś zmiany. Szkoda, że z zapowiadanych zmian w wynagrodzeniach nici i prezes pomimo składanych obietnic nadal milczy. No ale dzięki temu stracił zaufanie wśród pracowników i mam nadzieje, że kiedyś poniesie z tego powodu konsekwencje i poniesie w swym życiu zawodowym rozczarowanie równe rozczarowaniu 30tys pracowników oczekujących na obiecane podwyżki.
  • mark13_13 22.03.11, 22:31
    A to może ja dla odmiany zapytam.
    Co zmina logo miała by zmienić ?
    rozpoznawalność firmy ?
    estetykę znaku ?
    bardziej pasuje do wystroju nowych oddziałów ?
    nie bardzo rozumiem sens takiej zmiany.
    Natomiast jak już pisałem wcześniej ta minimalna zmiana będzie kosztowała dziesiątki milionów.
    które moim zdaniem można wydać bylepiej.
    Chociażby na materiały biurowe, fundusz socjalny, itp.
  • czuk1 23.03.11, 18:16

    mark13_13 napisał:
    A to może ja dla odmiany zapytam. Co zmina logo miała by zmienić ?
    rozpoznawalność firmy ? estetykę znaku ? bardziej pasuje do wystroju nowych oddziałów ?
    nie bardzo rozumiem sens takiej zmiany.
    Natomiast jak już pisałem wcześniej ta minimalna zmiana będzie kosztowała dziesiątki milionów. które moim zdaniem można wydać by lepiej.Chociażby na materiały biurowe, fundusz socjalny, itp.

    ------------------------------------------------------------------------------------
    Wg mnie - założyciela wątku. O tym pisałem w pierwszym poście, ale odpowiem na Twoje pytania - jak ja widzę.
    Pytając o cechy nowego logo i jego rozpoznawalność, estetykę, dopasowanie do wystroju oddziałów - uznajesz je jako cechy podstawowe logo. Otóż według mnie nowe logo nie pogorszyło rozpoznawalności banku i estetyki , nie ma też wpływu na wystrój oddziałów.
    Przy pomocy zmodyfikowanego logo nie stroimy oddziałów, nie poprawiamy ich estetyki. Rozpoznawalność banku - w postaci skarbonki - pozostaje bez zmian. A nawet umacnia się bo zmienione nieco logo podkreśla charakter narodowy, polskiego banku. A czerwona kropka jest bardzo mocno wyeksponowana, rzuca się w oczy.

    Odpowiadam na pytania :
    Co zmiana logo miała by zmienić ? Sporo zmienia. Zsynchronizowana jest z akcja reklamową produktów bankowych prowadzona przy udziale (pomocy) Szymona Majewskiego.
    rozpoznawalność firmy ? - umacnia rozpoznawalność banku poprzez skrócenie nazwy,
    i podkreślenie, że jest to "bank polski"- co większość Polaków
    sobie ceni.
    estetykę znaku ? - estetykę znaku poprawia się poprzez ładniejszą graficznie i kolorystycznie
    skarbonkę i ładniejszą czcionkę.
    bardziej pasuje do wystroju nowych oddziałów ? - wystrój oddziałów może być zmieniany powoli , przez kilka lat, przy okazji odnawiania pomieszczeń. Nowe logo najbardziej "zapracuje dla banku" na nowych ulotkach, spotach reklamowych w TV. Nowe ulotki - z nowym logo - będą kosztować bank tyle samo jak dotychczasowe materiały informacyjno-reklamowe .

    Wg mnie - decyzja o modyfikacji logo (słuszna decyzja, widać to po analizie) nie powinna absolutnie wpływać na decyzje ( które powinny być korzystne dla pracowników) o koniecznym wzroście wydatków na materiały biurowe czy inne poprawiające warunki pracy pracowników.
  • czuk1 23.03.11, 18:24
    Mark. Masz rację - przy podejmowaniu decyzji o nowych wydatkach na marketing i wizerunek banku nie brano pod uwagę potrzeb pracowniczych. Zarząd na pewno, niebawem dojrzeje - gdy zapozna się bliżej z sytuacją kadrową w banku - i uzna , że bez uspokojenia nie najlepszej atmosfery w firmie (wśród niedowartościowanych pracowników pionu sprzedaży), że bez podwyżek płac, bez pilnej i powszechnej poprawy warunków pracy, bez likwidacji zjawiska mobbingu , bez poprawy systemu planowania i rozliczania zadań sprzedażowych, bez unowocześnienia struktury organizacyjnej banku .... zarząd nie uzyska zakładanych celów strategicznych.
  • winnicki2 23.03.11, 20:37
    I znowu towarzyszu dyrektorze sie z wami nie zgadzam. Zmiana logo jest kosmetyczna,co podkreśla narodowy charakter banku,czerwona kropka ?
    bank polski był w nazwie i w starym logo,jak juz mamy wydac gigantyczną kase i pewnie przepłacimy(jak to w pko) to zmieniajmy logo na inne bo
    w tym wypadku powtórzyła sie historia jak prezesem była HP i zmieniła kropkę,lifting logo i tyle.co ma dać nam zmiana kropki na ohydną czerwień która pasuje
    jak pieść do nosa?

    I na koniec,zarząd zajmuje sie PR banku a nie rowiązywaniem problemów pracowniczych,prezio mówi wprost ,że jest ok i wszyscy sa zadowoleni
    podwyzek nie bedzie bo i po co i tak ludzie beda zapieprzać bo nie mają alternatywy,z wyjatkiem duzych miast gdzie istnieje jakis rynek pracy.
  • antoni142 24.03.11, 12:01
    Zarząd nigdy nie dojrzeje. Bo takie są realia w kraju i nie ma co liczyć na żadne podwyżki. Czuk1 ostatnie Twoje wypowiedzi czasami odczytuję jak Trybunę Ludu. Lubię Cie bardzo ale nie wiem dlaczego myślisz starymi kategoriami. A swoją droga nie wiem czy warto wychodzić przed szereg.Kiedy czytam opinie związane ze strajkiem pielęgniarek, krótkowzroczność krytykantów to opadają mi ręce.
  • mark13_13 24.03.11, 13:15
    Z całym szacunkiem czuk ale nasza firma (przynajmniej moim zdaniem) już jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w Polsce.
    Czy będzie jeszcze bardziej rozpoznawalna jak kropka będzie czerwona a nie pomarańczowa ?
    Szczerzę wątpię żeby to coś zmieniło.
    To trochę tak jak by od kierunku gradientu w czcionce miało zależeć czy do banku przyjdzie więcej klientów czy mniej. Nonsens.
    A tak na marginesie, żeby już te marketingowe akcje przyniosły skutek to góra zamiast poprawiać estetykę logo powinna pomyśleć w końcu nad atrakcyjnością oferty.
    Bo z tym co mamy do zaoferowania na tle innych banków to za przeproszeniem jesteśmy jak ... (i tu wstawcie sobie odpowiednie słowa)
  • antoni142 24.03.11, 13:28
    Zgadzam się z mark13_13. Nie wiem jak cudowne będzie logo ale produkt do kitu to i tak nic nie zmieni. Przy czym należy pamiętać, że dla większości przeciętnie zarabiających polaków czyli około 1200 netto konto służy wyłącznie do pobierania pensji i w ciągu najbliższych 5 lat nie ma nadziei na zmiany.Grupa ta stanowi 75% posiadaczy kont.Na inne produkty to znaczy głównie kredyty przy obecnej weryfikacji klienta nie mają szans. Nowi potencjalni klienci czyli absolwenci nie mają pracy i tak koło się zamyka. Dlatego nie wiem o jakich podwyżkach marzą pracownicy.Wypracowany zysk jest dla Pana Prezesa i Zarządu ewentualnie dla nowego pracownika. Reszta niech się cieszy, że ma pracę. Pozdrawiam.
  • czuk1 24.03.11, 15:11
    Wasze opinie są przekonywujące.
    Częściowo z Wami się zgadzam. Istotnie. W hierarchii ważności jest - nie zmiana logo - ale unowocześnienie działania banku, likwidacja kolejek, uatrakcyjnienie produktów,
    poprawa warunków pracy pracowników.
  • czuk1 24.03.11, 16:20
    Szacunek Twój jest swoistym "szacunkiem". Trybyna Ludu ma tu nic do moich opinii , zarówno od strony treści jak i formy przekazu w niczym nie ma tu chyba podobieństwa . Nie może być, bo nie byłem czytelnikiem Trybuny. Tego czym jestem, co robiłem, co teraz robię nie "wyssałem" na pewno z gazet minionej Polski. Stwierdzenie o Trybunie świadczy raczej o solidarnym z winnickim (niesprawiedliwym) traktowaniu mojej osoby.
    Dziękuję za słuszną może (praktyczną) poradę, żeby nie wychodzić przed szereg. Niestety, jestem oportunistą. Ja nie mogę cicho siedzieć kiedy na forum dyskusyjnym ktoś, wg mnie, nie ma racji. I wtedy - może niepotrzebnie, ale się wcinam. Uważam bowiem, że forum jest miejscem prowadzenia dyskusji.. A poza tym, zawsze wychodziłem przed szereg, może nie jako" buntownik" (bo nie lubię walczyć z wiatrakami) ale jako "przewodnik pracy" (dzielący się swoimi doświadczeniami z innymi). I źle na tym nie wychodziłem. To mi zostało. Przepraszam. Nie uważam jednak by tu na forum kilku znanych mi bliżej forumowiczów ustawiać w narożniku.
    Mam jeszcze pytanie :
    - jaki ma merytoryczny związek ma sytuacja w kraju z sytuacją w naszym banku ?
    Przecież podwyżka w banku (wzrost wydatków o 400 mln złw stosunku rocznym) nie
    zwiększy deficytu budżetowego naszego państwa ani też nie zwiększy mierzalnie inflacji w
    kraju . Zaplanowany na br. zysk w banku., ma być przecież wyższy niż przed rokiem A więc
    podatek odprowadzony przez bank i dywidenda będą wyższe. Wg mnie brak podwyżek
    wynika z innych przyczyn. Mianowicie z nierówności partnerów stosunków pracy
    (pracodawcy i pracowników) . Pracownicy (generalnie) boją się buntować by nie stracić
    pracy, solidarność pracownicza została tylko w nazwie a wiedza o kromkach dociera jedynie
    do magazynu w centrali. Pracodawca ma świadomość swojej przewagi o ponadto (nie
    podwyższając płac) niczym nie ryzykuje, ma bowiem w odwodach kilkanaście tysięcy
    dobrych , wykształconych kandydatów do pracy. Działając wg zasad poprawnego
    prowadzenia biznesu, wynagrodzenia pracowników traktuje formalnie (jako element
    kosztów) i dlatego , bez większego problemu koszty te minimalizuje, zmniejsza stopniowo
    zatrudnienie i "wartościuje" stanowiska pracy.

    A o strajku pielęgniarek. Jakie to opinie są krótkowzroczne ? Nie wnikam i nad tym sie nie
    zastanawiałem. .
    Moja opinia jest taka. Działaczki związkowe na etatach związkowych i chronione ustawą o zz i
    KP walczą wyłącznie o swoje prawa, osób protestujących a nie oprawa pozostałych
    pielęgniarek czy dobro pacjentów..Nie mają dowodów na zgubne dla nich działanie
    kontraktów. Sypią piasek w tryby reformy służby zdrowia, w przekształcanie szpitali
    państwowych w szpitale - spółki . Działają zapobiegawczo, na wszelki przypadek. Nie
    zwracają uwagi na zapisy konstytucji, na obowiązującą treść wyroku TK, na konieczność
    prawnego zrównania różnych form zatrudnienia pracowników, wreszcie na faktyczny
    stan sprawy (dobre funkcjonowanie kodeksów pracy w szpitalach - mówią o tym pielęgniarki
    pracujące na kontratakach). Mało tego, twierdzą (wg mnie kłamią) , że dopuszczenie
    kontraktów (jako formy zatrudniania się) w szpitalach pogarsza stan obsługi pacjentów i
    eksploatuje pielęgniarki (narusza ich prawa pracownicze). Czy mam wspierać takie działania ?
    Jak krytykant tej demonstracji (i to jeszcze w Sejmie) mogę być uznanym jako
    "krótkowzroczny". Mogą nawet pielęgniarki "wygrać" . poprzez wywalczenie zapisu , np.
    takiego jakiego - "podstawową formą zatrudnienia w szpitalach państwowych jest umowa o
    pracę". Ja opinii swojej nie zmienię. Nadal będę twierdził , że kontrakty są nowoczesną
    formą zatrudniania i to nie tylko pielęgniarek. W tym przypadku forma ta może być
    korzystna dla pacjentów, tym bardziej , że uważają tak pielęgniarki pracujące obecnie na
    kontraktach.
    Czy to jest wypowiedź rodem z Trybuny ? Michale. Tak Cię szanuję.

  • winnicki2 24.03.11, 18:24
    towarzyszu dyrektorze czuk-u sami widzicie ,że nie tylko ja mam takie odczucia,jakbym czytał trybune i sztandar ludu razem wzięte,
    brakuje jeszcze peanów o przewodniej roli partii. zmień pióro człowieku bo nie idzie tego wytrzymać,grafoman i megaloman w jednym,byłeś
    przodownikiem pracy a nie przewodnikiem,słowa ci sie pomyliły.
  • antoni142 25.03.11, 09:48
    Do Czuka1. Czuk wcale nie chciałam Ciebie obrazić. Jeżeli tak to odebrałeś to przepraszm. Ale widzisz świat wyidealizowany. Zapisy w konstytucji interpretowane są tak jak leży to rządzącym Co do pielęgniarek . Zgadzam się z Tobą , że Panie z ZZ walczą o swoje. Ale z drugiej strony w tak dzikim kraju jak Polska kto podpisze dobry kontrakt. Oczywiście członkowie rodzin , znajomi i td. Kompetencje niewiele tu pomogą. Chodzi tylko o to żeby pozbyć się wszelkich kosztów pracy. Ja osobiście wolałabym mieć umowę o pracę.Zresztą w naszym Banku już nie raz były podobne sytuacje. Zrobiono tak ze sprzątaczkami, ochrona. Rezultat jest taki, że czysto jest tylko w okolicach dyrekcji. Ale zatrudniona sprzątaczka, która w ponad 200 tysięcznym mieście zarabia 400 zł netto czy identyfikuje się z praca. I proszę mi nie mówić, że trzeba się było uczyć. Prawie wszystkie mają średnie wykształcenie a niektóre nawet dalej się uczą wierząc w swojej naiwności, że coś się zmieni. W takim kraju jak nasz gdzie pozamykano wszystko co polskie np. cukrownie korupcja święci triumfy. I wcale nie chodzi tu o duże pieniądze. W przedszkolach , domach spokojnej starości zatrudniane są całe rodziny.Pensja 900 złotych jest obecnie sprawą być albo nie być.I naprawdę logo PKO jest tak rozpoznawalne, że nie widzę żadnej potrzeby, żeby na jego zmianę przeznaczyć tyle pieniędzy. Jak również na nowego pracownika. W TV wystarczyła by plansza informacyjna. Ale osoby o tym decydujące nie mają zielonego pojęcia co dzieje się na dole i myślą zupełnie innymi kategoirami.Pozdrawiam i życzę miłego wikendu.
  • winnicki2 25.03.11, 17:12
    usuwasz kolezko wpisy ,cenzura jak za prl :) a fe.
  • czuk1 25.03.11, 17:43
    Liczyłem na uspokojenie Twoich ataków a tym samym na umożliwienie dalszej ciekawej dyskusji na moim wątku o zmianie logo banku. Wykasowałem dlatego - na próbę - wątki moje i Antoniego oraz jeden Twój (pozostałe Twoje merytoryczne ale też z przezwiskami zostały) wyłącznie na temat prywatny, by nie psuły tematu wątku. Widzę jednak, że zależy Ci bardzo na tym poście a więc na tym aby w wątku o logo banku był Twój post (wyłącznie) z obelgami indywidualnymi pod moim adresem,w którym nie ma słowa słowa na temat podjęty w wątku ? Dlaczego ? Jest pytanie (w stylu stosowanym przez PiS) na czyje zlecenie tak systematycznie działasz ?
    To Ty przyznałeś się tym wezwaniem do przywrócenia postu postu z insynuacjami, że pełnisz niewątpliwie tu rolę cenzury w nowym stylu, polegającej na tym, że należy nawet w internecie ścigać i wyrzucać z internetu ludzi pracujących w PRL , w tym tych co należeli do partii . To już było, nie dawno, bo w czasie budowy IV RP.
    Wątek ten - obelżywy dla mnie i godzący w moje dobro osobiste - jednak przywracam, na Twoje życzenie. Po prostu ze strachu (?). Niech dokładnie przeczytają go forumowicze. Czy nie miałem racji .

    Ma on taką treść:

    """""""""""""""towarzyszu dyrektorze czuk-u sami widzicie ,że nie tylko ja mam takie odczucia,jakbym czytał trybune i sztandar ludu razem wzięte, brakuje jeszcze peanów o przewodniej roli partii. zmień pióro człowieku bo nie idzie tego wytrzymać,grafoman i megaloman w jednym,byłeś przodownikiem pracy a nie przewodnikiem,słowa ci sie pomyliły.""""""""""""""

    Co - oprócz ataku na mnie , na moje poglądy pisane tu (merytorycznie) na forum i na mnie osobiście - jest wartościowego w tym wpisie ?
  • czuk1 25.03.11, 19:29
    winnicki2 napisał:

    > usuwasz kolezko wpisy ,cenzura jak za prl :) a fe.

    Usprawiedliwienie do Założyciela i uczestników forum

    Regulamin w pkt.4 ustala:
    "Niedopuszczalne jest umieszczanie przez uczestników na stronach Forum Gazeta.pl oraz w komentarzach pod artykułami treści sprzecznych z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej, czy też propagujących przemoc. Niedopuszczalne jest również umieszczanie na łamach Forum Gazeta.pl oraz w komentarzach pod artykułami treści uznanych powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe oraz naruszających zasady Netykiety..."

    Uznałem ataki winnickiego na mnie jako "naganne moralnie i społecznie niewłaściwe".
    Dlatego usunąłem tylko jeden z jego najbardziej obrażających mnie postów.

  • winnicki2 25.03.11, 20:59
    naganne moralnie i społecznie niewłaściwe - a co to za bzdura,obrońcą moralności zostałeś, wiesz co wypisujesz ? co ty bierzesz chłopie , przestań :) ?
  • alma590 26.03.11, 15:10
    Drogi Czuku
    Obserwuję na forum Twoje zmagania z winnickim i szczerze się dziwię, że dajesz się prowokować. Przecież to się rzuca w oczy, że poluje na Twoje posty i wiecznie tym samym ulubionym przez siebie „słowolejstwem” atakuje, co sprawia mu jak widać wielką przyjemność.
    Niepotrzebnie próbujesz cokolwiek mu tłumaczyć. Rozumiem, że masz prawo czuć się dotknięty, ale reagując na jego zaczepki dajesz mu tylko niezasłużoną satysfakcję.
    Chamstwo rodzi chamstwo a leczy się je chamstwem. Niektórzy próbują rozmową.
    Osoby, które nie mają w dyskusji argumentów ad meritum używać będą argumentów ad personam i to takich, na jakie ich stać, aby tylko zdyskredytować rozmówcę.
    Zastosuj, proszę zasadę S.J.Leca: „Prawo pieści to również pokazywanie figi”.
    Nie odpowiadaj głupiemu według jego głupoty, byś nie stał się jemu podobnym.
    To jest jedyna metoda na takich dyskutantów. Wiem, że to trudne, ale innego wyjścia nie ma. A usuwanie czyichkolwiek oceniających postów jest najgorszą rzeczą, jaką mógłbyś zrobić. To, co piszemy również świadczy o nas a nie tylko o tych, do których ten wpis się odnosi.

    Pozdrawiam cieplutko :D
    --
    <Lepsza przyjaźń jednego człowieka rozumnego niż wszystkich głupców. /Demokryt/ :-*>
  • czuk1 02.04.11, 10:13

    cd. dyskusji o zmianie logo

    - w artykule prasowym:

    adres - wyborcza.pl/1,75248,9363953,Nowe_logo_PKO_BP__zmiany_pochlona_setki_milionow.html
  • czuk1 02.04.11, 10:46

    Inni też zmieniają swoje logo.

    wyborcza.biz/biznes/1,101562,9137156,Skoda_nieoficjalnie_przedstawila_nowe_logo.html
    wyborcza.pl/1,75478,8005552,Traby_pocztowe___Poczta_Polska_chce_zmienic_logo.html
    wyborcza.biz/biznes/1,100896,9364007,Netia_zmienia_logo__Tomasz_Kot_znika_z_reklam.html
    Teoretyczne uzasadnienia do zmiany logo:

    e-alw.com/varia/redesign.pd

    --------------------------------------------------------------
    PS. Oczywistym jest, że podane przykłady zmian logo w innych dużych firmach i powyższe teoretyczne uzasadnienie do zmiany logo qw jednej z firm nie stanowią mobilizacji do decyzji o modyfikacji logo w Banku Polskim. Adresy te podałem dla rozszerzenia naszego spojrzenia na problem logo w firmie. Chodzi o to aby nie traktować logo PKO jak świętości; by zauważyć , że nietrafne i przestarzałe logo może nie pomagać bankowi w dynamicznym rozwoju.

  • czuk1 02.04.11, 18:14
    krystin9 02.04.11, 04:38
    Kiepski ten grafik, skoro uważa,że nowe logo jest lepsze.
    Nowe logo PKO BP: zmiany pochłoną setki milionówIP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Gość: wojtek 02.04.11, 06:15 Odpowiedz
    To wstyd i HANBA. LOGO majace juz historie nieomal 100 letnia idzie precz. Wszyscy na swiecie chwala sie historia a w POLSCE sie wstydza. IDIOTA zawsze cos znajdzie do roboty. LAPY PRECZ OD LOGO!!!!!!!!!!!

    asraz 02.04.11, 07:10 Odpowiedz
    Od lat korzystam z usług PKO BP i nie widzę powodu do zmiany logo.
    Należało usprawnić obsługę i wprowadzić, zmodyfikować produkty.
    Jakie konto za zero??IP: *.toya.net.pl

    Gość: Tolo 02.04.11, 07:36
    Za prowadzenie konta nie płaci się przy miesięcznych wpływach MINIMUM 2000 zł! W przeciwnym razie opłata 6,90 zł/miesiąc. Co to więc za gadka o puszczaniu oka do najmłodszych klientów i porównywanie do mBanku?

    flat-ower 02.04.11, 07:58
    To nie jest nowe logo tylko lifting starego. Wiele firm tak robi i unowoczesnia swoje logo - ostatnio Peugeot, dawniej Renault. Normalka. Co najgorsze to fakt iz PKO ma fatalne siedziby w terenie :stare budynki, klienci przyjmowani "na stojaka" jak na poczcie. O klimie mozna tylko pomarzyc. Mlody klient wejdzie raz i wyjdzie gdyz inne banki oferuja godniejsze warunki. No i te babcie i dziadkowie po emeryturki zapelniajacy sale bankowa..... Horror!!
    PKO BP wie, jak wyrzucać kasę w błotoIP: *.toya.net.pl

    Gość: Tolo 02.04.11, 08:00
    Jeśli bank wydaje miliony na kosmetyczną zmianę logo i płaci ponad 3 mln za reklamę lipnego konta, to znaczy że sam wie, ze ma kiepską ofertę i rozpaczliwie próbuje przyciągnąć uwagę takimi gadżetami (może jeszcze kasjerki nago, panie prezesie?). Niech zrobią konto rzeczywiście za darmo, a oprocentowanie na ROR 3% ponad inflację, to nie trzeba będzie zmieniać ani logo, ani wyrzucać milionów na oszukańcze reklamy.
    Re: Nowe logo PKO BP: zmiany pochłoną setki milioIP: *.com.plGość: jeszcze nie babcia 02.04.11, 08:04
    "No i te babcie i dziadkowie po emeryturki zapelniajacy sale bankowa..... Horror!!"
    Mieć należy tylko nadzieję, że ty nie dożyjesz takiego horroru!
    w
    alinaw1 02.04.11, 08:14
    Satyryk Majewski? Nie, mamy wartościowych satyryków i kabarecierzy, a ten to po prostu taki wygłupek na poziomie chłopców z miasta. Jeśli ktoś taki reklamuje bank z tradycjami, bank, który ma się kojarzyć ze stabilnością (powierzylibyście pieniądze idiocie?), to ja odpadam... Reklama idiotyczna, wychodzi z niej przekaz, że bank i jego pracownicy to banda głupków. Gaża dla pana M. to kolejna skandaliczna rzecz ale już pomijam. Lichwiarskie marżę, fatalna obsługa - od tego można zacząć lifting, a nie od tracenia miliony na zmianę loga (niby jest teraz poważniejsze, a przecież kampania swobodna i dla młodych....) i opłacania pseudosatyryka. Ma przyciągnąć młodych... Hm... Odejdą babcie i dziadkowie (ktoś tu napisał, że ich widok w banku to horror- mam nadzieję, że ten ktoś nie będzie babcią/dziadkiem), wielki bunt i odejście zapowiedziało (choćby w eterze PR 3) mnóstwo ludzi ze średniego pokolenia, których zarobki są z pewnością o wiele większe niż tych młodych, dla których idolem jest Majewski...

    Gość: Taaa 02.04.11, 08:55
    no nie do końca 100 lat, Karol Śliwka - jego autor - nie jest aż tak stary!
    Re: Nowe logo PKO BP: zmiany pochłoną setki milio
    flat-ower 02.04.11, 08:56
    Nie dozyje , gdyz od wielu, wielu lat mam konto bankowe i platnosci - jak sie da - robie przelewem z kompa w domu . Polska jest na szarym koncu w Europie z iloscia kont bankowych. Fakt, ze ktos w Warszawie szpanuje z czterema kartami bankowymi nie rozklada sie na cale spoleczenstwo. Wiekszosc, niestety , woli swoje odstac w PKO BP !!!
    Re: PKO BP wie, jak wyrzucać kasę w błoto
    flat-ower 02.04.11, 08:59
    A moze prezes szykuje sie do odejscia i tak na koniec , dla efektu chce wydac nascie mln ? A moze jak by tak policzyc rozne "prowizje" to by to sie na koniec oplacalo? Wiadomo, ze jak sie wydaje duzo kasy to i mozna cos skorzystac....

    flat-ower 02.04.11, 09:02
    alinaw1 napisała:
    >.. Hm... Odejdą babcie i dziadkowie (ktoś
    > tu napisał, że ich widok w banku to horror- mam nadzieję, że ten ktoś nie będzi
    > e babcią/dziadkiem),
    ja to napisalem i podtrzymuje. Nie ich widok to horror a widok tych ludzi w obskurnych klitkach PKO, tloczacych sie jak na poczcie to jest horror.

    =====================================
    PS. ......itd, itd Łącznie ponad 130 wpisów klientów PKO BP (o 18-tej). Nie ma lekko. Decyzja Zarządu banku nie uzyskała poparcia jego klientów i pracowników.
    Ja zdania nie zmieniłem.
  • vranix 02.04.11, 20:03
    a ja powiem tak:
    gradient w logo w ogole niepotrzebny bo zlewa sie z czernia, jesli juz, to moglby byc ten kolor granatowy ale jednolity. nowa czcionka jakas dziwna, cherlawa, w ogole nie kojarzy sie z solidnoscia. argumenty ze kolor kropki odwoluje sie do barw narodowych pachna mi klimatami z Barei.

    zatem - po co taka zmiana? tym bardziej ze zaprojektowac to moglby pierwszy lepszy licealista oblatany w photoshopie.

    --
    Nie można być mądrym nie mając pewnego zasobu wiedzy, ale bez trudu można nabyć wiedzę i nadal pozostać głupcem.
  • czuk1 02.04.11, 20:37
    Po przeczytaniu fachowej krytyki i opinii vranix-a odnośnie logo dochodzę do wniosku, że Prezes banku - jeśli już musiał zmienić logo - mógł poprosić o pomoc 30 tysięcy swoich pracowników. Mógł przecież tę modyfikację logo mieć za grosze (np. 200 - 300 tys.zł) , w drodze rozstrzygnięcia wewnętrznego konkursu bankowego ogłoszonego wśród pracowników banku.
    Miałby do dyspozycji kilka tysięcy projektantów którzy czują klimaty banku.
    A tak. W tym stanie rzeczy trudno się dziwić tej totalnej krytyce. Kwestionowane jest wszystko - celowość, projekt i cena zlecenia. Klęska Panie Prezesie. Nie pierwsza. Pierwsza to już była - brak zrozumienia, że pracownik w banku jest najważniejszym.
  • winnicki2 02.04.11, 21:22
    kto miał rację towarzyszu dyrektorze czuku ? zmiana logo to cholernie droga pomyłka, najgorsze jest to ,że nie ostatnia,będą następne.
  • antoni142 04.04.11, 10:48
    Co jest złego w tradycji. Zamiast nakładów na logo może lepiej zlikwidować kolejki w oddziałach.Bo są coraz dłuższe.Pozdrawiam
  • czuk1 04.04.11, 16:49

    Antoni masz rację. Likwidacja kolejek w oddziałach jest zadaniem - od dawna - najważniejszym. Do tego nie trzeba zmieniać logo lecz organizację, technologię i procedury. Ciągle dopominają się tego lojalni klienci i pracownicy banku. Kolejki są bardzo niedobrą wizytówką banku i głównym powodem nie korzystania z jego usług przez zapracowanych klientów, głównie przedsiębiorców.
    {Dziś na otwarcie oddziału na moim osiedlu czekało ok. 20 osób. Klienci nie mieli min
    zadowolonych.}


    A jeśli chodzi o zmianę mojego zdania ????Coś w tym dziwnego ? Tylko krowa zdania nie zmienia. Lepiej zmienić zdanie niż kurczowo się trzymać... dla zasady... i mieć moralnego kaca..
    Odnośnie modyfikacji logo duża część fachowców.... była i jest za. Nadal nie wiemy jaki będzie faktyczny efekt ekonomiczny tego przedsięwzięcia.
    Trudno też będzie go wyliczyć, bo w banku PKO BP duża część przyrostu dochodów (z roku na rok) powstaje w wyniku wzrostu cen usług. Rachunkowość i ekonomiści banku nie będą mocno zainteresowani tym by możliwie najdokładniej oszacować kwotę przyrostu dochodu i zinterpretować jak obliczano dochód jaki bank uzyskał dzięki modyfikacji logo.
    Na razie przeważają poglądy, że ta przedwczesna decyzja jest niewybuchem. Ukazuje się coraz więcej opinii, tym więcej jest jest opinii nieprzychylnych. Pożyjemy zobaczymy.
  • antoni142 05.04.11, 09:20
    Wczoraj po raz pierwszy obejrzałam reklamę PKO z nowym logo. Moje pierwsze wrażenie było takie, że coś nie tak z kolorami na TV. Wygląda jak poprzednie logo ale z błędem.
    Ja żadnej rewelacji nie widzę. Jeżeli chciano na siłę zmienić logo wystarczyło pozostawić poprzednie dodając jakiś nowy element. Ale kto zbiera opinię. Kiedyś na szkoleniu Dyrekcja przekazała, że nie należy dyskutować na temat decyzji "góry" tylko uznać, że są najlepsze dla banku. W końcu pracownik nie jest od myślenia.
    Pozdrawiam
  • winnicki2 06.04.11, 17:49
    gielda.onet.pl/pko-bp-chce-do-2014-r-zmodernizowac-placowki-banku,18726,4233543,1,news-detal
    jadą po firmie równo, jestem ciekaw czy ktokolwiek poniesie jakiekolwiek konsekwencje za te decyzje. Aż strach się bać jak będą cisnąć sprzedaż zeby pokazać jak to reklama działa cuda,klienci wprost walą drzwiami i oknami.
  • lukaj1953 07.04.11, 19:07
    na takie ..... wydano 600mln, a dla powodzian rząd wypłacił 400mln. Gdyby te 600 mln przeznaczyli tym biednym ludziom, a reklama banku udała by się na 100%, a jak dorzucić wynagrodzenie Majewskiego- działo by się, oj działo.A tak wszystko poszło w błotko.Czcionka-nie mogę się przyzwyczaić, bardzo nieczytelna.Zajmują się takimi pierdołami, za ciężko wypracowane zyski!!szkoda gadać(tak kiedyś w kabarecie mówili)
  • wersa999 13.04.11, 17:19
    witam Czuk1 u nas problem kolejek prawie nie istnieje tzn.kolejki są tylko raz w miesiącu 10-tego każdy wybiera wypłatę potem cisza jak w kościele bo konkurencja i rzeczywistość bankowa nas zabija.Nasi klienci jak i pracownicy idą sobie jak najdalej od pko i powiem tylko jedni i drudzy mają rację bo bank ma daleko i klientów i pracowników i tyle.pozdrawiam.
  • czuk1 13.04.11, 18:01

    Werso.
    Gratuluję, że u Was jest już normalnie , czyli nie ma w oddziale kolejek klientów ( z wyj. ok. 10 tego). Jeśli tak, to należałoby faktycznie organizować promocje usług banku bezpośrednio u klientów, kierując na te spotkania z klientami "wolnych", nie obciążonych obsługą doradców d/s sprzedaży.
    Oczywiście..... najlepiej byłoby aby główny ciężar pozyskiwania klientów i sprzedaży produktów , bezpośrednio u klientów, przejęli wyspecjalizowani pracownicy pionu marketingu, agenci, akwizytorzy i kierujący oddziałami.
  • wersa999 14.04.11, 15:07
    witaj czuk1 mam wrażenie że od nas tylko się wymaga,straszy do tego tabelki ,msordy,monitory/systemy rejestracji sprzedaży/walka o każdego klienta plany nie dają nam spać,atmosfera jest okropna.Roznosimy ulotki,wydzwaniamy po klientach do tego wciąż kontrole,tajemniczy klienci-szok.A jeszcze nie tak dawno mieliśmy lokaty z dodatkowymi nagrodami typu wycieczki,samochody bo wiadomo jak %nie bardzo to trzeba czymś przyciągnąć i klienci przychodzili tłumami.Teraz lokaty długoterminowe bo 2,3 lata to przecież nie jest krótko i na dodatek w połączeniu z funduszami na których klienci się trochę przejechali/nie będę tu się wypowiadać dlaczego bo nie o to tu chodzi/.Każdego dnia,pytanie tylko jedno co sprzedałaś????dlaczego nic!?wciąż szuka się w nas problemów,barier,braku profesjonalizmu/wiadoma zawsze trzeba dążyć do lepszego/ale ja mam wrażenie że to już jakaś fobia,oczekuje się od nas w zasadzie wszystkiego a w zamian nie wiele dostajemy skromną wypłatę,ubogą ofertę czy to jest warte naszego zdrowia???naszych wielu przepracowanych lat???w moim oddziale zaczyna się koszmar tzn.pracownicy powoli siadają jedni planują L4 -ciąża, innym L4 wystawia psychiatra lub kardiolog.Kocham tą pracę ale nie na takich warunkach dlatego odchodzę chcę jeszcze cieszyć się życiem i rodziną.pozdrawiam Cię czuk gorąco:)
  • andzia15031985 12.04.11, 12:48
    zlotoweczka.com/pages/ptp.php?refid=andzia15031985
  • skuter44 12.04.11, 18:30
    Nic nie znalazłem o banku , pod wskazanym adresem, w tej "złotówczce".
  • antoni142 13.04.11, 09:59
    Ja też nie.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka