Dodaj do ulubionych

likwidacja przystanku kolejowego Nowa Iwiczna?

17.10.08, 14:24
Trwa modernizacja linii kolejowej nr 8 Kraków-Kielce-Radom-Warszawa
do prędkości 160 km/h. Pomijam tu fakt, że zlikwidowane będą
przejazdy kolejowe na ul. Orężnej w Piasecznie, ul. Słonecznej w
Starej Iwicznej i ul. Krasickiego w Nowej Iwicznej, a ruch z tych
ulic skierowany będzie na nowy wiadukt.
Chodzi mi o co innego. Pociąg jadący 160 km/h nie może mieć przed
sobą zawalidrogi lokalnej, zatrzymującej się na każdym przystanku.
W tej chwili w Nowej Iwicznej w godz. 6.00-8.00 rano zatrzymują się
4 pociągi w stronę Warszawy. Proste pytanie - ile pociągów będzie
się zatrzymywało po modernizacji?
Kolejne pytania - czy obecny peron w NI jest bezpieczny dla tak
dużych prędkości, czy będzie przebudowany, czy zlikwidowany?
Mam prośbę do radnych aby zapytali o to inwestora, czyli Polskie
Linie Kolejowe. Niewykluczone, że PLK wiedzą po co robią tę
modernizację i mają projekt docelowego rozkładu jazdy.
W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
gminy Lesznowola wciąż widnieją planowane przystanki Stara Iwiczna i
Mysiadło. Czy jest na nie szansa?
Edytor zaawansowany
  • owrank 22.10.08, 23:55
    >>> ul. Krasickiego w Nowej Iwicznej
    czy decyzja już zapadła czy to sa podobne plany jak trzeci pas na
    lotnisku, który w końcu upadł ?

    czy chodzi tylko o przejazd dla samochodów czy przejścia pieszego
    też nie będzie ?

    w nowoczesnym kraju przejazd zostałby zastąpiony niskim tunelem
    tylko dla aut osobowych - czy ktoś w ogóle bierze takie coś pod
    uwagę ? PKP chce zniszczyć lokalną infrastrukturę to niech płaci za
    tunel
  • dragonik35 23.10.08, 09:15
    To byłby dramat dla nas, mieszkańców. Ale faktycznie, trzeba wysyłać zapytania póki czas.
  • cyperus 23.10.08, 09:50
    Pojawiły się takie głosy, ale była też mowa o przygotowaniu
    przystanku Mysiadło. Jedynym sensownym miejscem jest w takim
    przypadku teren k. linii elektrycznej, ponieważ każda lokalizacja
    bliżej Warszawy nie ma uzasadnienia z powodu bliskości stacji
    Warszawa Jeziorki. Może to nie byłoby takie złe?
    I do przedszkola byłoby bliżej...
  • edytairka 23.10.08, 11:19
    Z mojego punktu widzenia byłoby trochę kiepsko, gdyby doszło do likwidacji
    stacji PKP w NI. Jest to zawsze jakaś alternatywa dla Puławskiej. Myślę też, że
    obecność stacji podnosi wartość gruntów i nieruchomości w okolicy. Jestem
    mieszkanką NI od 1,5 roku. Wybierając nieruchomość był to jeden z ważniejszych
    argumentów ZA. Teraz zaczęłam się troszkę martwić.
  • dragonik35 23.10.08, 13:26
    Mozemy spac chyba spokojnie. "Aktywnosc" PLK dobrze widac na Okeciu, gdzie 1,5 km torow do terminalu buduja juz kilka lat. Zanim dotrze do nas modernizacja to juz bedziemy mieli zmodernizowana Pulawska, tramwaj i SKM, ktora obsluzy nas i Piaseczno ;-)
  • korek222 26.10.08, 20:51
    o żadnej likwidacji przystanku Iwiczna nie ma mowy chodzi o coś
    innego czy przejazd kolejowy na drodze powiatowej Krasickiego
    pozostanie czy nie ,linia na 160 /h nie oznacza likwidacji ruchu
    lokalnego ,przy nowoczesnej srk zdecydowanie po przebudowie wzrośnie
    nie tylko prędkość porusznia się pociagów ale i mozliwość
    zwiększenia częstotliwości ich ruchu
    pozostaje problem przejazdu kolejowego...Gmina zaopiniowała
    likwidację Przejazdu Kolejowego w Nowej Iwicznej negatywnie prace
    projektowe w PKP PLK trwaja pozdrawiam JP
  • zawsze.sprawiedliwy 26.10.08, 21:50
    Gmina? Negatywnie? Panie pośle proszę o szczegóły, kto, kiedy i etc.?
    Nieprawdopodobne rzeczy Pan pisze.
  • korek222 17.11.08, 22:35
    zródło PKP PLK konsultacje nad studium wykonalności na dostosowanie
    do v 160 km /godz linii krajowej numer 8
    stanowiska przedstawiły gminy Piaseczno Lesznowola Prażmów
  • atopyla 14.11.08, 10:36
    > Chodzi mi o co innego. Pociąg jadący 160 km/h nie może mieć przed
    > sobą zawalidrogi lokalnej, zatrzymującej się na każdym przystanku.
    > W tej chwili w Nowej Iwicznej w godz. 6.00-8.00 rano zatrzymują się
    > 4 pociągi w stronę Warszawy. Proste pytanie - ile pociągów będzie
    > się zatrzymywało po modernizacji?

    Bez sensu , idac tym torem musili by zliwkidowac wszyskie przystanki na tej trasie jak i na innych przebudowywanych.pospieszne nie jezdza co piec minut tylko co 2-3 godziny. Staja przynosi dochody pkp (tzn zapewne przynosi mniejsze straty niz inne jak to na kolei bywa) wiec zadna likwidacja jej nie grozi.
    A co do likwidacji przejazdu przez tory, to jestem za , przynajmniej zmniejszy sie ruch na krasickiego , szkolnej i granicznej - w polowie lub w wiekszej czesci generowany przez zamiejscowych.


  • korek222 17.11.08, 22:48
    informacja powtarzana ,że jakoby po modernizacji nie bedzie
    przepustowości dla pociągów ruchu podmiejskiego są
    nieporozumieniem....modernizacja to także nowe urządzenia sterowania
    ruchem kolejowym (srk) zwiększające a nie zmniejszające liczbę
    pociągów....
    sygnalizowany problem przedstawiony był przez jednego z
    przedstawicieli Sisskom na spotkaniu w Nowej Iwicznej jako możliwe
    zagrożenie w odległej przyszłośći ...
    odpowiadam
    kierunek Warszawa Kraków z v poruszania sie powyzej 160 km bedzie
    tak jak dotąd realizowany na CMK ,planuje si e podwyższyć v do 200
    km ;
    Kielce poprzez Włoszczową będą skomunikowane z CMK
    de facto więc pozostanie ruch międzyaglomeracyjny Radom Warszawa i
    ruch podmiejski( do czachówka i warki)
    linia kolejowa numer 8 ma stosunkowo małe obłożenie ruchem towarowym

    Głowny problem to zmniejszenie liczby przejazdów na styku droga -
    kolej i oddzielenie ogrodzeniem linii kolejowej ze wzgledów
    bezpieczenstwa,oznacza to zmniejszenie liczby przejazdó kolejowych i
    nową organizacje ruchu drogowego....
    Likwidacja przejazdu w Starej Iwicznej jest przesądzona już dawno
    iloczyn pociągów i przejeżdzajacych samochodów przekroczył tam
    milion...Lokalizacja wiaduktu i w związku z tym nowego systemu
    drogowego natrafia na duże opory społeczne ,podobnie jest w wielu
    miejscach np w Warce gdzie samorząd oczekuje budowy 2 wiaduktow
    kolej proponuje 1....
    sprawiedliwemu polecam kontakt z Panią Wojt i wyjaśnienie kiedy i
    kto przekazał PKP PLK opinię w sprawie kształtu modernizacji
    linii...pozdrawiam jp
  • owrank 21.11.08, 17:41
    > A co do likwidacji przejazdu przez tory, to jestem za ,
    > przynajmniej zmniejszy sie ruch na krasickiego , szkolnej i
    > granicznej - w polowie lub w wiekszej czes ci generowany przez
    > zamiejscowych.

    strzelam że mieszkasz między torami a Puławską a ja mieszkam za
    torami i nie wyobrażam sobie, żebym teraz dzieciaka do przedszkola
    czy szkoły musiał wieźć przez Piaseczno albo Karczunkowską w imie
    tego żeby zmniejszyć ruch na Krasickiego. Zamknięcie tego przejazdu
    przy obecnym układzie dróg spowoduje całkowite odcięcie Nowej Woli,
    Nowej Iwicznej za torami i ostatnio zbudowanych osiedli na grnicy
    Zgorzały i Iwicznej od wszystkiego - od szkoły, przedszkoli,
    hipermarketu i de facto sensownego dojazdu do Puławskiej - rozwój
    infrastruktury nie polega na zamykaniu ale rozbudowie i jeżeli ten
    przejazd przeszkadza PKP to prosze bardzo niech wybuduja tunel dla
    aut osobowych (wysokości np. 2.20 m) takie jak na zachodzie buduje
    się pod np. rondami - ciężarówki czy smieciarka pojedzie na około
    ale ruch lokalny będzie dalej przejeżdżał przez tory ale pod ziemią.
  • novi 14.12.08, 14:42
    Na pewno nie zlikwidują przystanku N.I., ale może postawili by tam
    szlaban jak w Starej Iwicznej co zlikwidowałoby
    uciążliwe "trąbienie" przez kazdy pociąg po trzy razy przed tym
    przystankiem....
  • owrank 15.12.08, 08:33
    a jednoczesnie powstawalyby mega korki bo szlaban bylby zamkniety
    przez 10 minut przed przejazdem pociagu :(
  • mariuszsocha 15.12.08, 22:36
    Szanowni Państwo! PLK odpowiedzialne za remont tego odcinka nadesłało pismo, jako odpowiedz na zapytanie w sprawie przyszłości przystanku PKP Nowa Iwiczna. Niema mowy o likwidacji tylko o poważnym remoncie. Z pismem można zapoznać się na www.nowaiwiczna.republika.pl. Myślę, że w kontekście przesądzonego już obowiązywania wspólnego biletu jest to dobra wiadomość, i podstawowym środkiem komunikacyjnym dla naszego sołectwa będą KM.

    Z Wyrazami szacunku
    Sołtys Nowej Iwicznej
    Mariusz Socha


    --
    www.nowaiwiczna.republika.pl
    gg 13486295

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.