Dodaj do ulubionych

życzenia świąteczne

24.12.12, 11:57
Wszystkim mieszkańcom gminy Jabłonna, w szczególności mieszkańcom Rajskiej Jabłoni, składam najserdeczniejsze życzenia zdrowych, spokojnych, przepełnionych ciepłem rodzinnego domu świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym Nowym Roku.
Edytor zaawansowany
  • grabsztyn 24.12.12, 22:16
    Dziękuję, również wszystkiego najlepszego. Korzystając z okazji czy wyznaczona jest już data definitywnego pożegnania autobusów Ikarus? Z moich informacji do euro2012 miały zniknąć z ZTM, natomiast nadal jeździ sporo "solówek" i "przegubów". Mam pytanie czy ZTM wspiera kluby miłośników warszawskiego taboru? Mam tu na myśli - przegubowiec.pl i przegubowiec.com czyli encyklopedię warszawskiego transportu zbiorowego, która niestety nie jest obecnie dostępna.
  • igor_krajnow 27.12.12, 08:56
    ZTM wspiera Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, który zajmuje się m.in. odrestaurowywaniem zabytkowych autobusów. Przegubowiec był prowadzony przez grupkę entuzjastów. Sam z niego często korzystałem. Nie wiem dlaczego strona zniknęła sad

    Jeśli chodzi o Ikarusy to obecnie zostało ich obecnie 68 zaledwie (20 solówek i 48 przegubów) a po ulicach jeździ wszystkich autobusów ok. 1,5 tys. Ikarusy znikną z ruchu pewnie do połowy roku. Choć część pewnie zostanie w zajezdniach i będzie wykorzystywana przy okazji większych imprez sportowych, na akcje cmentarne itp.
  • grabsztyn 27.12.12, 20:21
    Serdecznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Pozdrawiam!
  • leszek.siena 30.12.12, 16:48
    Dziekujemy za życzenia panie Igorze.Ja z zapytaniem - czy ddodatkowe kursy 723 w szczycie nie można skierować do st. PKP Legionowo - trasa wydłużłaby się o 300 metrów - godne rozważenia , a na tej operacji skorzystaliby mieszkańcy Jabłonnej.Leszek S.
  • marcenek 30.12.12, 22:05
    Temat poruszany na zebraniu wiejskim z dwa lata temu - bez rezultatu. Druga opcja 741 - temat zanikł. Uważam że ztm jest nam skłonny zabrać dodatkowe kursy 723 w ramach oszczędności związanych z podniesieniem cen.
  • kursk8 04.01.13, 17:21
    ...rozumiem, ze o bezposrednim autobusie do metra mozna tylko pomazyc...
  • elwirra28 05.01.13, 12:36
    Trzeba być dobrej myśli. Przy następnych wyborach znów dostaniemy kolejne obiecanki.
  • marcenek 06.01.13, 13:49
    Ztm chce od Jabłonny i Legionowa pokrycie kosztów w 100% zamiast obecnych 60%, mimo że długość trasy i czas przejazdu na Młociny się nie zmieni. Widzę że przedstawiciel ztm milczy, więc Nasze domysły są prawdziwe (?).
  • jabol1978 07.01.13, 08:55
    Dołączam się do pytania do p.Igora. Czy to prawda - co mówi min. prezydent Legionowa - że za skierowanie 723 do Młocin zamiast do Żerania ZTM chce od samorządów pokrycia 100 % sfinansowania takiego połączenia. Poproszę o wyjaśnienie takiego podejścia do sprawy przez ZTM. Pański wyborca.
  • grabsztyn 07.01.13, 22:00
    jabol1978 napisał:

    > Dołączam się do pytania do p.Igora. Czy to prawda - co mówi min. prezydent Legi
    > onowa - że za skierowanie 723 do Młocin zamiast do Żerania ZTM chce od samorząd
    > ów pokrycia 100 % sfinansowania takiego połączenia. Poproszę o wyjaśnienie taki
    > ego podejścia do sprawy przez ZTM. Pański wyborca.

    Linie z 7 na początku nigdy nie były opłacalne dla ZTM. Z tymże cała komunikacja miejska jest deficytowa.
  • igor_krajnow 08.01.13, 18:36
    Z tym deficytem to niestety prawda. Bilety pokrywają jedynie niewiele ponad 30 proc. kosztów funkcjonowania.
  • igor_krajnow 08.01.13, 18:33
    Jak pisałem wyżej - temat jest dla mnie nowy. Muszę to sprawdzić.
  • igor_krajnow 08.01.13, 18:37
    ZTM nigdy nie żądał od samorządów pokrycia 100 proc. kosztów. Skierowanie autobusu na Młociny wiązałoby się ze zwiększeniem udziału samorządów w kosztach funkcjonowania linii ale na pewno nie do 100 proc.
  • igor_krajnow 08.01.13, 18:32
    Nic nie słyszałem o takich rozmowach. Nie wydaje mi się to prawdopodobne. Skąd takie rewelacje?
  • igor_krajnow 08.01.13, 18:30
    Obecnie sytuacja finansowa warszawskiej komunikacji jest dość ciężka. Radni ograniczyli wydatki. W takiej sytuacji uruchomienie takiego połączanie byłoby niezwykle trudne, co nie znaczy, że w przyszłości taka linia nie mogłaby się pojawić.
  • igor_krajnow 08.01.13, 18:29
    ZTM nie chce niczego zabierać.
  • igor_krajnow 08.01.13, 18:28
    Ze strony ZTM nie byłoby raczej problemu. Z taką inicjatywą wystąpić powinien jednak prezydent Legionowa. A jeszcze niedawno władze Legionowa twierdziły, że żadnych zmian w układzie linii autobusowych na razie nie chcą.
  • rajski_man 08.01.13, 21:37
    Witam!
    Wszystkim składam z okazji Nowego 2013 roku serdeczne życzenia wszelkiej pomyślności!
    Faktycznie ma Pan problem , z nami. Złożył Pan życzenia , a wielu oczekuje jakichś info na tematy ich interesujących. Panie Igorze, warto sprawdzić te info od internautów , z naszego osiedla. Każdy gdzieś pracuje i ma różne informacje. To wazne. Nas rzeczywiście dojazd do metra Młociny interesuje , ale nie za stawke ZTM. To jakiś absurd : bilety podrożały a im się nie opłaca. Dziwne.
    Mam pewną propozycje. Może warto dogadac się z miastem Legionowo i uruchomic własną linię? Trzeba policzyć koszty. Z Legionowa tez wiele osób dojezdza. Z naszego Osiedla Rajska Jabłoń prawie wszyscy. Jest to argument sam w sobie!!!
    Moze należy dogadac sie z Transludem? Moze warto uruchomic własny transport? Trzeba policzyc koszty. Moze leasing.... Wiele jest alternatyw , ale trzeba podjąc jakieś działania. Ja dzisiaj też sie zastanawiam, na jaką partię głosować. Na razie jest kiepsko wiek emerytalny podniesiono, koszty rosną i to sporo, energia, wywóz śmieci, opieka zdrowotna gorzej niż było!!
    W świetle powyzszego zacznijmy od małych kroków: KOMUNIKACJA DO MŁOCINY!!!!!!
  • grabsztyn 08.01.13, 21:53
    Ja chętnie kupie przegubowego Ikara i będę Was woził. 1 przystanek RJ następny Metro Młociny. 3,5zł cena bileta, może być? Wyjazd z RJ 6.30, 7.07, 7.40. Powrót 16.37, 17.14, 17.47.
    Linia J, Jot jak Jabłuszko. Tylko pamiętajcie chamstwa nie z niese.
  • rajski_man 08.01.13, 23:10
    Cześc! Masz racje to naprawde może byc swego rodzaju bussines. Jeśli nie napisałeś na przekore to chętnie się dołącze do bussinesu.
    Myślę , że wielu z nas mieszkających na Osiedlu myśli podobnie. Nieraz warto wydać trochę pieniędzy by żyło się lepiej. Może warto zostawić ten ZTM z jego roszczeniami? I jak wyzej o pewnych przemyśleniach...
    Pozdrawiam smile
    P.S.
    Mam nadzieję , ze to nie tylko czcza gadka...popisali sobie internauci , a my i tak swoje zrobimy!!!
  • igor_krajnow 09.01.13, 09:53
    Żaden problem. Doskonale rozumiem to, że chcecie mieć jak najlepszą komunikację. To jest naturalne. Frustruje mnie tylko to, że przyszły ciężkie czasy (pod względem finansowym) dla całej komunikacji.

    Szczerze mówiąc nie sądzę żeby gmina zdecydowała się na uruchomienie komunikacji samodzielnie. Z tego co słyszałem a propos Transluda to uruchomił połączenie z Legionowa bezpośrednio na Młociny.
  • jabol1978 09.01.13, 11:13
    Panie Igorze
    1. Czy istnieje możliwość skierowania linii 723 tak jak to robi od 14 stycznia Translud (od pętli Mickiewicza do pętli Młociny)?. Samorząd mówi że Legionowo ma połączenie z Metrem(SKM) i ZTM z uporem maniaka nie zgadza się na zmianę trasy lini 723 do Młocin. Jeśli jednak istnieje taka możliwość proszę opisać jaka będzie różnica w opłatach dla samorządu (jeżeli jakowaś będzie) od obecnej opcji do Żerania. Proszę poczytać na stronie Legionowa odpowierdzi Pana prezydenta Legionowa który twierdzi żę wówczas Legionowo będzie musiało płacić ZTM 100 % kosztów obsługi linii a nie 40 -60%jak obecnie. Kto isze prawdę pan czy prezydent Legionowa. Trasa i ilość potrzebnych brygad do obsługi linii 723 jest bardzo podobna a wygoda dla mieszkańców powiatu znacząca.
    2. Dlaczego miejscowośći powiatów podwarszawskioch (Legionowo,Otwock, Wołomin) obsługiwane są przez Ikarusy a w Warszawie ciężko te autobusy uświadczyć. Ikarusy jako pojazdy paliwożerne powinny obsługiwać chyba linie najkrótsze a nie najdłuższe ?. A może w Warszawie wstydzą się poczciwych Ikarusów, a ZTM nie chce razić mieszkańców stolicy widokiem poczciwych staruszków ? Liczę na konkretną i pełną odpowiedź z Pana strony. Pozdrawiam
  • igor_krajnow 10.01.13, 12:28
    Odnośnie zmiany trasy linii 723 - obecnie na razie niestety ZTM nie ma takich planów. Na razie nie wiadomo jak ta komunikacja będzie wyglądała ze względu na ograniczenia finansowe sad Jeśli chodzi o stanowisko władz Legionowa - prawda jak zwykle leży pewnie gdzieś pośrodku. Zmiana trasy linii 723 wiązałaby się ze zwiększeniem udziału w jej kosztach ale na pewno nie do 100 proc.
    Z tego co wiem, bardzo poważnie rozważana jest za to zmiana trasy linii 741, która dowoziłaby pasażerów pod tramwaj na ul. Myśliborskiej (ma ruszyć już lada dzień) skąd w kilka minut tramwajem będzie można dojechać na Młociny. Uprzedzając ewentualne głosy krytyczne informuję, że doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że jest to rozwiązanie zastępcze, na otarcie łez.

    Odnosząc się do Ikarusów - z 11 wozów kursujących na tej trasie 4 to są przegubowce niskopodłogowe, 2 to są Ikarusy krótkie i zostaje jeszcze 5 przegubowców, które mogą być obsługiwane albo przez niską podłogę albo przez Ikarusy (zależy od MZA). To, że jeżdżą do Legionowa wynika tylko i wyłącznie z tego, że Ikarusy "śpią" obecnie tylko na dwóch zajezdniach: Woronicza i Stalowa. A to właśnie Stalowa jest zakładem obsługującym Jabłonnę i Legionowo. Cierpliwości - jest ich już na szczęście coraz mniej.
  • jabol1978 10.01.13, 13:18
    Dziękuję Panu za odpowiedź.
    Jednak zmiana trasy linii 723 odnosi się do terytorium Warszawy a nie powiatu legionowskiego, zatem dlaczego samorząd powiatu musi ponieść zwiększone wydatki na linię 723. Mógłby Pan jakoś to wyjaśnić bo nam wydaje się to jakieś dziwne - zmiany trasy nie będzie w powiecie legionowskim.
    Zajezdnia ze Stalowej obsługuje dziesiątki innych linii i czy może podać pan inną linię gdzie procentowo jest większy udział ikarusów niż na 723 (nawet do 7/11 - do 64%) Będzie raczej ciężko znależć taką...Puszczanie solówek na linię 723 to też trochę granie na nerwach pasażerów...
    Czy może Pan naisać ile zostało jeszcze Ikarusów na której zajezdni i czy jest plan wycofania ich ze służby liniowej jak niedawno tramwajów 13N ? Z góry dziękuję za odowiedź. Pozdrawiam.
  • mmmieszkaniec 11.01.13, 09:43
    ZTM to taki relikt z epoki PRLu jeszcze, racja zawsze jest po ich stronie. Jak widać prywatne firmy jakoś liczą się z głosem pasażerów i dostosowują się do ich oczekiwań, choć rzucane są im pod koła jakieś kłody (jak tam Panie Igorze, pomysł z zabronieniem prywatnej komunikacji wjazdu do Centrum dalej jest na tapecie?).
    Ile już było obiecanek i rozwiązań "zastępczych"? Linia 508 co 3 minuty, linia 508 z Marymontu na Młociny, biletomat w Jabłonnie, zupełnie hardcorowy, jak się okazuje, pomysł, wysłania linii 723 do Młocin. Pewnie jeszcze kilka by się znalazło "pomocnych" nam rozwiązań. A o ile mamy lepiej, każdy odpowie sobie sam.
    I oczywiście tajemnica, Legionowo twierdzi, że ZTM wymaga 100% dofinansowania za zmianę trasy, rzecznik ZTMu twierdzi, że nie, choć nie chce podać ile sobie zażyczył.
    I kolejna sprawa, cena biletu w 1 i 2 strefie (250 kwartalny za I strefę i 470 za II) - to już prawie 100% drożej za 2-3 przystanki, za rok kolejna podwyżka, pewnie uda nam się osiągnąć granicę dwukrotnie drożej niż strefa I.
    Żenada.
  • igor_krajnow 14.01.13, 15:12
    mmmieszkaniec napisał:

    > jak tam Panie Igorze, po
    > mysł z zabronieniem prywatnej komunikacji wjazdu do Centrum dalej jest na tapec
    > ie?.

    Uchwała Rady Warszawy została w tej sprawie podjęta już dawno. Prywaciarze, którzy mają ważne umowy na przystanki w Centtrum w dalszym ciągu z nich korzystają. Nowych już nie zawrą. Zresztą sami dochodzą do wniosku, że lepiej im wysadzić pasażera na obrzeżach centrum. Translud też uruchomił linię nową na Młociny a nie do centrum.

  • igor_krajnow 14.01.13, 15:09
    Ale zmiana miałaby być wprowadzona dla mieszkańców Legionowa i Jabłonny. Zresztą i tak na razie pomysł upadł ze względu na trudną sytuację finansową oraz konieczność zapewnienia komunikacji wzdłuż Modlińskiej.
  • szwejas 09.01.13, 09:57
    Skoro bilety są takie drogie, na trasę do Jabłonny i Legionowa kierowane są najgorsze autobusy na oko z 20 letnie i dodatkowo gmina za to dopłaca, czyli de facto my z podatków, to na oko widać że problem leży po stronie ZTM'u. ZTM musi się zastanowić jak racjonalnie gospodarować środkami które posiada a nie szukać kolejnych źródeł finansowania po stronie pasażerów!
  • rajski_sadownik 09.01.13, 16:44
    Dokładnie, bilet 90 dniowy zdrożał aż o bagatela 28% !!!!!!!!!!!!! Ludzie czas na atakowanie gminy i Legionowa by zorganizować własny transport do Młocin skoro ZTM nie chce bo niby ma byc drożej niż do Żerania jaka to różnica w kilometrach?

    AUTOBUS DO MŁOCIN !
    Na osiedlu RJ mieszka pewnie ponad 3 tys mieszkańców czas na własengo wójta w następnych wyborach, wprost z osiedla a nie jakaś "staruszka" z chotomowa.... Zgłaszajcie kandydatów jak sie dogadamy i razem zagłosujemy to wreszcie Osiedle będzie miało prawo głosu a nie jak dziś.
  • rajski_man 10.01.13, 00:18
    Witam!
    Masz absolutną rację! Ja też tak myśle jak Ty!!!! Sądzę , że jest nas wielu, a sadzę tak po rozmowach z sasiadami. Nie dajmy się zwariować- tak mawiał nasz Wałęsa i chyba miał rację. Ja już wiem na jaką partię na pewno nie będę głosował! Oczywiście to nie jest manifest polityczny , lecz wstępne przemyślenia.Moja Kobita , która jest pielęgniarką ma teraz pracowac do 67 roku zycia! To jest nienormalne. Jak pacjent będzie sie czuł , jak ona będzię mu miała podać kroplówkę? Jak chirurg w tym wieku aoperuje dobrze pacjenta? Jak nauczyciel w tym wieku poprowadzi nasze dzieci/co do wiedzy i wychowania/, jak... itd.
    Rządzący zatracili poczucie rzeczywistosci! Taka jest prawda. Dzisiaj i jutro warto pamiętac o tym. Pozdrawiam.
  • assessander 10.01.13, 09:42
    Ze zmianą wójta to pomysł 100 % dobry, Olga nie nadaje się na to stanowisko, urzędnicy są pasywni i nie dbają o mieszkańców. ( no nie wszyscy) .
    od 5 lat w gminie nie wiele się zmieniło, mamy co prawda obwodnicę

    W razie inicjatywy ipeachmentu Olgi wchodzę w nią.

    --
    My Rycerze Okrągłego Stołu straszymy sami lub pospołu.

    www.warszawiak.eu
  • igor_krajnow 10.01.13, 12:30
    W poście wyżej pisałem, że stare autobusy kursują do Jabłonny tylko dlatego, że to Stalowa obsługuje ten kierunek. A Stalowa jest jedną z dwóch zajezdni, w których są jeszcze Ikarusy. Z 11 autobusów na 723 4 są na pewno niskopodłogowe.
  • szwejas 10.01.13, 14:49
    W takim razie dlaczego właśnie to zajezdnia na Stalowej wybrana została na tą w której w ostatniej kolejności są wymieniane autobusy na nowe. Zapewne dlatego że zajezdnia ta obsługuje właśnie m.in. kursy do Jabłonny i Legionowa. Bardzo niesłusznie bo płacimy więcej niż Warszawa bo za bilet na 2 strefy a mieszkańcy Jabłonny niekiedy w drugiej strefie wysiadają na 1-szym przystanku, nasza gmina jeszcze dopłaca do tych biletów a przecież jest wolny rynek i ZTM powinno sobie samo radzić tak jak wszystkie inne firmy po '89, no ale jak widać są wyjątki, a w zamian jeździmy w standardzie z przed 20 lat tak na oko.

    W każdym razie dziękuję za odpowiedź i proszę o prezentowanie naszych interesy w walce o wymianę autobusów którymi podróżujemy za naprawdę ciężkie pieniądze, jak i w zmianie trasy 723 do Młocin,

    pozdrawiam
  • igor_krajnow 14.01.13, 15:15
    Stalowa nie była modernizowana pod kątem obsługi nowego taboru.
  • rajski_man 10.01.13, 21:56
    Witam!
    Wszedłem na strone TRANSLUDU. Rzeczywiście z dniem 14 stycznia b.r. będzie uruchomiona linia Nr 7 , króra połaczy nas /Legionowo, jabłonna/ z metrem na Młocinach. Koszt przejazdu 2,50 zł. Czas dojazdu z Jabłonny 15 minut. Dla mnie rewelacja. Znacznie taniej niż ZTM. Miałem kupić sobie kartę miejską i dobrze, że tego nie zrobiłem.Pozdrawiam
  • igor_krajnow 14.01.13, 15:24
    Translud pisze o 3 zł smile

    A jeśli chodzi o koszty to sprawa wygląda tak: Bilet ZTM na obie strefy 30-dniowy to koszt 196 zł. Korzystając z Transluda wychodzi tak: bilety jednorazowe miesięcznie 120 zł (przy założeniu, że ktoś jeździ dwa razy w dni powszednie i przyjęciu średnio 20 roboczych w miesiącu, nie ma miesięcznych na tę linię) plus bilet ZTM na I strefę, który kosztuje 100 zł. Różnica niewielka na korzyść biletów ZTM jednak wciąż jest. Chyba, że ktoś pracuje na Młocinach i nie musi już korzystać z komunikacji ZTM.
  • jabol1978 14.01.13, 18:04
    Panie Igorze proszę o odp na poniższe pytania:
    Zmiana trasy linii 723 odnosi się do terytorium Warszawy a nie powiatu legionowskiego, zatem dlaczego samorząd powiatu musi ponieść zwiększone wydatki na linię 723. Mógłby Pan jakoś to wyjaśnić bo nam wydaje się to jakieś dziwne - zmiany trasy nie będzie w powiecie legionowskim.
    Zajezdnia ze Stalowej obsługuje dziesiątki innych linii i czy może podać pan inną linię gdzie procentowo jest większy udział ikarusów niż na 723 (nawet do 7/11 - do 64%) Będzie raczej ciężko znależć taką...Puszczanie solówek na linię 723 to też trochę granie na nerwach pasażerów...
    Czy może Pan naisać ile zostało jeszcze Ikarusów na której zajezdni i czy jest plan wycofania ich ze służby liniowej jak niedawno tramwajów 13N ? Z góry dziękuję za odowiedź. Pozdrawiam
  • robb80 14.01.13, 19:19
    mi pasuje 723 do żerania, ale nie pasują mi solówki w pierwszym autobusie. sardynki są lepsze ze sklepu niż z ztm. nie jest dla mnie wytłumaczeniem to że solówki są po linii nocnej i dlatego także w ciągu dnia nas wożą

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka