Dodaj do ulubionych

Zwiększenie zakresu obowiązywania Biletu Metropoli

13.10.09, 16:54
Samorząd województwa pomorskiego zdecydował o honorowaniu Biletu
Metropolitalnego w pociągach PKP Przewozy Regionalne na odcinku
Cieplewo - Pruszcz Gdański - Gdańsk - Gdynia.

Bilety Metropolitalne emitowane są przez Metropolitalny Związek
Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. W tej chwili ważne są w pociągach
SKM na odcinku Cieplewo - Trójmiasto - Luzino (drugi przystanek za
Wejherowem w stronę Lęborka), a także we wszystkich pojazdach ZTM
Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo. Niedługo zwiększy się jego
zakres obowiązywania.

Już wcześniej informowaliśmy, że od 13 grudnia, czyli wraz z
wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, Bilet Metropolitalny będzie
obowiązywać we wszystkich pociągach osobowych na odcinkach Gdynia
Gł. - Babi Dół (przystanek na linii Gdynia - Kościerzyna) oraz
Gdynia Gł. - Reda - Reda Rekowo (przystanek na linii Reda - Hel). Do
tej listy można dopisać także odcinek Gdynia - Cieplewo. Na nim, w
pociągach PKP PR, Bilet Metropolitalny także zacznie obowiązywać 13
grudnia.

Honorowanie Biletów Metropolitalnych na tym odcinku jest o tyle
ważne, że na trasie Gdańsk - Pruszcz - Cieplewo - Tczew ruch lokalny
obsługują zarówno pociągi PKP PR, jak i SKM. Poniedziałek 12.10 jest
pierwszym dniem, w którym na odcinku Gdańsk Gł. - Pruszcz kursuje
osiem nowych par pociągów SKM; ich uruchomienie było możliwe dzięki
przekazaniu przez władze Pruszcza 92 tys. zł na ten cel.


(źródło: Paweł Rydzyński, 12 października 2009)
--
*Facet*
Edytor zaawansowany
  • 06.01.11, 21:45
    W Polsce to jakieś dziwolągi układają plan. Najwięcej przejazdów jest na trasie Gdańsk - Lębork i bilet metropolitalny do Lęborka był by zrozumiały. Dziś jeśli chcę kupić bilet to kupuję do z Gdańska do Luzina 85 zł a z Luzina do Lęborka wg tabeli opłat SKM od 41-50 km opłata wynosi 160 zł tam i z powrotem. razem 245 zł. Przeliczmy 245 zł /4 euro = 61.25 Cena astronomiczna nawet dla europejczyka. Miesięczny Bilet strefa C na terenie Berlina to 70 Euro. Na wszystkie pojazdy. Komunikacja o wiele lepiej rozwinięta i nie trzęsie w wagonach dodatkowo są ogrzewane. A nie jak w SKM wagon bez drzwi a ludzie jadą jak bydlęta. Brawo panie Cezary Grabarczyk! Szyny z 1845 roku perony 1938 roku. Wsiadanie do kolejki po schodkach wygodne dla inwalidów matek z dziećmi oraz starszego społeczeństwa. Dziwicie się dla czego młodzi wyjeżdżają na zachód pomimo tego, że i tam jest kryzys ? Odpowiedz jest prosta za 20 lub za 40 lat i tak tego nikt tu nie zmieni. Krajobraz się nie zmieni przez następne 80 lat

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.