Dodaj do ulubionych

Chroniczne zmęczenie ---- warto przeczytać

06.01.19, 18:26
O tuż zjawisko współzależność, gdy dobrze dokarmiamy nasze komórki (wzmacniamy, utrzymujemy w dobrej kondycji) to jednocześnie ograniczamy dokarmianie drożdżaka i bakterii.
Oraz to, że pokarm który przyjmując codziennie z zewnątrz ma on przez cały czas kontakt z jelitami, więc właściwości samego pokarmu mają ogromne znaczenie na stan zdrowotny jelit.

Mając na uwadze to, że organizm człowieka na poziomie komórkowym jest potencjalnie doskonałym siedliskiem dla drożdżaka i bakterii(ze względu panujące ciepło i wilgoć) oraz różne właściwości pokarmu którego spożywamy codziennie można wyróżnić z grubsza trzy diety:

- dieta skrajna (ekstremalna) jest podwójnie niekorzystna, powodująca chroniczne zmęczenie, charakteryzuje się niedożywieniem organizmu wraz z dużą ilością różnych objawów drożdżycowych i bakteryjnych
- dieta pośrednia
- dieta bardziej właściwa wzmacniająca nasz organizm(prozdrowotna, jest podwójnie korzystna).
Edytor zaawansowany
  • marian44444444 06.01.19, 18:30
    Dieta skrajna jest podwójnie niekorzystna bo prowadzi do osłabienia organizmu i jednoczesnego rozwoju drożdżaka i bakterii co skutkuje chronicznym zmęczeniem, zapaścią.
    Charakteryzuje się dużą obfitością dla grzyba, szkodliwych bakterii i naszego mózgu (proste cukry, skrobie,proste białka(gluten):
    --cukry proste: cukier biały, syropy fruktozowo-glukozowy, słodziki
    --białka proste: zboża glutenowe , najbardziej szkodliwa(pszenica)(gluten)
    --nadmiar skrobi zbożowych także w zbożach bezglutenowych
    --owoce(fruktoza), szczególnie odmiany słodkie w stanie dojrzałym, owoce suszone
    --skrobie(ziemniaki,banany,kukurydza, zwłaszcza odmiany wysokoskrobiowe)
    --produkty niewłaściwie przetworzone(do których zbyt często dodaje się cukier, gluten, wypełniacze zbożowe z których nie wypłukano nadmiaru skrobi zbożowych)(wędliny słabej jakości, słodkie piwo, słodkie wino, dżemy, słodkie jogurty, sosy itp.
    --słodycze: czekolady, ciasta, ciasteczka, batony, napoje, soki, herbaty owocowe, kompoty, nektary, czipsy, chrupki, itp.

    Słodycze, słodkie napoje, produkty nieprawidłowo przetworzone już wypierają i zastępują właściwy pokarm.

    Ogólnie: proste cukry i proste białka(gluten) niekorzystnie nakładają się.

    Skrajna dieta jest jednocześnie uboga dla naszych komórek w składniki pokarmowe (białka, tłuszcze naturalne „pierwotne”(zawarte w pokarmie), witaminy, minerały)

    Można tu także zaobserwować ważną zdolność naszego organizmu do przemiany słodkiego pokarmu przy udziale wątroby na tłuszcz „wtórny”(wytworzony) który z jednej strony utrzymuje nas przy życiu z drugiej zaś nadmiernie odkłada się w tkankę tłuszczową(przy dużej ilości owoców i soków owocowych w tłuszcz międzytkankowy), pojawiają się także związki przy niepełnej przemianie tłuszczu, wątroba jest zatłuszczona i przeciążona.

    Mózg jest tu dobrze dokarmiany w glukozę ale słabo w składniki budulcowe, ostatecznie przy skrajnej diecie dochodzi do otępienia bo w wyniku przesyceniu ciała cukrem i glutenem prawdopodobnie do przestrzeni mózgowej dociera drożdżak i bakterie(odnośnie bakterii badania to potwierdziły).

    Dieta skrajna charakteryzuje się więc obniżonym stanem zdrowia czyli nakładaniem się jednocześnie objawów drożdżycowo-bakteryjnych(przy przesycie cukrów i białek prostych(gluten)) i objawów braku składników pokarmowych(białek, braku tłuszczów naturalnych „pierwotnych”, witamin, minerałów). Widoczne są zmiany skórne, zmiany stawów, zmiany układy pokarmowego, układu krwionośnego, układu nerwowego i wiele innych które wcześnie opisałem a jest tego dużo.
    Przykładowe to: przerost ciała przez drożdżaka, biała skóra, anemia, trądzik, brązowe lub białe paznokcie, łupież, problem ze stawami, zgaga, problem z dziąsłami, owrzodzone jelita i żołądek, osłabione żyły i zatory, kłucie w okolicach serca, zwiększona ilość szkodliwych bakteri i wiele innych.

    Najbardziej szkodliwe dla człowieka to: słodka zalewa z kompotu, soki owocowe, napoje słodzone cukrem bo słodycz jest rozpuszczona i zalewamy nią jelita, syropy fruktozowo-glukozowy dodawany już zamiast cukru do produktów przetworzonych, owoce w stanie dojrzałym szczególnie odmiany słodkie, pszenica(gluten), czysty gluten dodawany niepotrzebnie do produktów , słodycze , ciasto(połączenie pszenicy,cukru,słodkich owoców).
  • marian44444444 06.01.19, 18:32
    Dieta pośrednia już lepiej bo jest w niej więcej cennych białek, tłuszczy naturalnych, witamin i minerałów wzmacniające nasz organizm i jednocześnie jest mniej pokarmu niekorzystnego. Gdy nie ma w niej skrajnego pokarmu to już jest dobrze.
  • marian44444444 06.01.19, 18:33
    Dieta bardziej właściwa ma za zadanie ograniczenie rozrostu drożdżaka i szkodliwych bakterii w naszym ciele. Ważne jest tu systematyczne podejście indywidualne oraz prawidłowe społeczne (odnośnie produkcji i przetwórstwa wiele błędów tu można poprawić, będzie o wiele łatwiej).

    Dieta bardziej właściwa jest podwójnie korzystna bo jednocześnie dokarmiamy własny organizm poprzez (białka,tłuszcze naturalne,witaminy,minerały) i ograniczamy rozwój drożdżaka i bakterii poprzez ograniczenie związków prostych (cukrów prostych, skrobi w tym także skrobi zbożowych i białek prostych(glutenu) przy okazji także tłuszczów „wtórnych”).
  • marian44444444 06.01.19, 18:36
    Podejście indywidualne.

    Na początku rozpoznać grupę krwi, bo grupa 0 lepiej trawi mięso niż grupa A(słabe kwasy żołądkowe).

    Dieta bardziej właściwa polega na początku na rezygnacji z pokarmu skrajnego(stopniowo).

    Przechodząc z diety niewłaściwej na dietę bardziej właściwą należy przechodzić stopniowo(ważne!!!) (sami sobie narzucamy tempo i granicę).

    Aby nie doprowadzić do szoku organizmu, który musi w tym czasie się przestawić na trawienie bardziej złożonych związków(tłuszczy naturalnych), trawienie będzie prawdopodobne ograniczone przez zbytnie zagrzybienie układu pokarmowego co może doprowadzić do zbytniego osłabienia i na wszelki wypadek trochę cukru powinno się jeść bo jest łatwiej przyswajalny albo więcej warzyw ( zajmuje to około pół roku).
    W tym czasie ograniczamy mocno cukier, owoce, skrobie(ziemniaki, kukurydzę,banany). Zaczynamy jeść więcej różnego mięsa, różnych ryb, różnych podrobów, galat, galareta, różnych tłuszczów „pierwotnych”, różnych warzyw, surówek, kiszonek naturalnych, wodorostów, zioła, herbatki ziołowe, herbata czerwona i zielona Rezygnujemy z pszenicy na rzecz kasz bezglutenowych. Ograniczamy także produkty przetworzone bo w nich znajduje się cukier i gluten.
    Po pół roku dalej ograniczamy cukier, po 1,5- 2 roku można już z niego zrezygnować.

    (Ważne!!!) Od początku należy jeść tłuszcz naturalny (masło,smalec i inne tłuszcze siemię lniane, konopie siewne, orzechy(oprócz ziemnych), oliwki(tłuszcze na przemian)) w ilości około jednej dużej łyżki(płaskiej lub czubatej)na dzień smalcu w celu uzupełnienia, ponieważ rezygnując z słodkiego to tak naprawdę rezygnujemy z tłuszczów „wtórnych” które powstają właśnie z słodkiego pokarmu przy udziale wątroby. Dlatego musimy organizmowi dostarczyć tłuszczów naturalnych „pierwotnych” zawartych w pokarmie.

    Wszystkie korzystne składniki dla naszego ciała mają przykładowe potrawy: zupy gotowane na prawdziwych kościach(szpik kostny), rosoły, zupy rybne, gulasz, leczo, bigos(woda po ugotowaniu kapusty musi być wylana bo jest zbyt słodka itp.. W tych potrawach znajdziemy trzy najważniejsze składniki(mięso,warzywa,tłuszcze naturalne). Aby strawić dobrze mięso powinno być wcześniej sezonowane w chłodni lub zamrożone w celu jego skruszenia albo dobrze rozgotowane albo zmielone albo upieczone w naczyniu(aby zachować soczystość) w piekarniku. Mięso trawimy około 5 godzin dlatego aby się najeść należy łączyć z surówkami i tłuszczami(dają poczucie sytości) razem współgrają wyśmienicie. Różnorodność pokarmowa jak najbardziej ale najlepiej w obrębie bardziej właściwego pokarmu.
    Ważne jest dobrze jeść 3 albo 4 razy w ciągu dnia aby się nie osłabić. Jeść w takich ilościach aby być sytym.

    W tym czasie można zaobserwować:
    -utratę wagi(zwłaszcza na początku diety), pomimo jedzenia do syta bo zrezygnowaliśmy ze słodkiego czyli tłuszczów „wtórnych”
    -zamulenie umysłu bo ograniczamy cukry, ostatecznie i tak to nastąpi przy diecie skrajnej(niedożywienie komórek nerwowych oraz przerost drożdżaka i bakterii), trzeba się przyzwyczaić, pomocne są tu tłuszcze siemię lniane, konopie siewne,warzywa,
    -przy utracie wagi organizm oczyszcza się z grzyba, bakterii, toksyn, pomocne w oczyszczaniu są tłuszcze(smalec,masło) których nadmiar wydalamy przez pory w skórze .
    - osłabienie wzroku, bo ograniczamy cukry(zbyt szybkie tempo zmian, organizm przestawia się powoli), pomocne są tu warzywa, siemię lniane, surówki, kiszonki itp. ostatecznie jest poprawa, oczyszczenie i odbudowa oka,
    (Dlatego należy przechodzić stopniowo(ważne!!!) (sami sobie narzucamy tempo i granicę )).( Dlatego można trochę słodkich skrajności zjeść)

    (Ważne!!!)Następnie dodatkowe czynności indywidualne w celu ograniczenia słodkości:
    - po ugotowaniu kasz bezglutenowych, ryżu należy wylać wodę oraz dodatkowo dwa razy przepłukać i wylać wodę(przez sito) w ten sposób pozbywamy się nadmiaru skrobi zbożowych, do takiej kaszy i ryżu najlepiej dodać trochę warzyw i tłuszczu będzie bardziej pożywna, ogólnie z kaszami nie powinni przesadzać ludzie z grupą krwi 0 bo są przez nich słabo strawione, przydatne są przy zapobieganiu zaparć podobnie jak warzywa
    -po ugotowaniu warzyw słodkich(marchew, buraki, dynia, ziemniaki,cukinia, kapusta, brokuły) wylewamy słodką wodę, nie należy popełniać błędu rozgotowując je w w potrawie bez wcześniejszego wylewania słodkiej wody
    - zalewa w puszce(groszek,kukurydza,fasola) należy wylać i dodatkowo przepłukać zawartość puszki
    -jeżeli już gotujemy owoce lub wyciskamy sok to właśnie sok należy wylać(bo jest bardzo szkodliwy), do spożycia zdatny jest tylko miąższ i to w niewielkiej ilości
    -jeżeli już sięgamy po owoce to tylko po odmiany niskosłodkie, owoce niedojrzałe, owoce jadalne dzikie(np: dzika róża, porzeczka czarna, czereśnia ptasia, rokitnik, bez czarny, borówka itp., mają o wiele więcej witamin) w ilości 2-4 łyżeczek na 1 tydzień, ponieważ drożdżak bardzo lubi owoce podobnie jak inne drożdże
    -grzyby owocniki z lasu przed spożyciem lub smażeniem należy wcześniej ugotować i wylać zbyt słodką wodę
    -wodorosty po ugotowaniu należy wylać wodę bo jest niezdatna do picia
  • marian44444444 06.01.19, 18:38
    (Ważne!!!)Dodatkowe czynności społeczne(dużo można tu poprawić by żyło się zdrowiej, zmiany zależą od chęci producentów, przetwórców ale też od świadomego wyboru przez nas (konsumentów) mniej szkodliwych produktów):

    == (ważne!!!)wędliny, podroby(bardzo ważne, bo są w nich cenne białka , tłuszcze naturalne, witaminy, minerały) jest tu poważny problem. Polega on na tym że, sami przetwórcy zaniżają swój produkt dodając do niego bardzo szkodliwy cukier lub inne słodziki, szkodliwy czysty gluten oraz wypełniacze zbożowe z których to nie wypłukano nadmiaru szkodliwych skrobi zbożowych. Wędliny z samego założenia powinny być zdrowe lecz nie są z powyższego powodu i dlatego nie wolno się nimi objadać. Zdrowe wędliny dla poprawy smaku powinny zawierać wyłącznie zioła, przyprawy, tłuszcz, błonnik). Jeżeli nie będzie w nich słodyczy to jednocześnie można przy okazji zmniejszyć ilość chemii zapobiegającej rozwojowi bakterii.
    W wędlinach oprócz miękkiej żelatyny stosuje się czasem twardy żel wciskany np.w szynkę, niestety taką wędlinę nie strawimy czyli będziemy dalej głodni
    -dżemy( przykład dodawania cukru do cukru) powinny być naturalnie kwaśne, nie zjemy ich dużo bo będą zbyt cierpkie)
    - zamiast chleba pszennego, mieszanego, pszenno-karmelowego(podróbka razowego) lepiej jest piec chleb żytni na zakwasie według sprawdzonych receptur(żyto z smalcem jest o wiele miej szkodliwe niż pszenica z cukrem), podobno ludzie z grupą krwi B nie powinni jeść żyta
    -mniej szkodliwe dla człowieka są zboża niskoskrobiowe i niskoglutenowe
    -produkty z zbóż, powinno się z nich wypłukać nadmiar skrobi zbożowych i glutenu
    ==(ważne!!!)nie dodawać do produktów spożywczych czystego glutenu
    -słodkie odmiany owoców są szkodliwe, lepiej jest zatem sadzić odmiany niskosłodkie lub jadalne dzikie(porzeczka czarna, bez czarny, róże, borówki itp.
    - zamiast win słodkich, lepsze są wina wytrawne
    -nie powinno się produkować serów o konsystencji kleju, ponieważ przyklejają się kosmków jelitowych prowadząc do fermentacji beztlenowej, można przeprowadzić test z nożem jeżeli po przekrojeniu sera przyklei się on do noża to prawdopodobnie także do jelita,
    -do piwa niepotrzebnie dodaje się nieprzerobiony słód aby było słodkie, to porostu słodki napój
    -słodycze, na co dzień nie wolno ich jeść, co najwyżej raz w tygodniu w ilościach śladowych, smakowych wybierać mało słodkie. Jeżeli słodkie doznania smakowe są tak ważne a trwają tylko chwilę bo w jamie ustnej a później organizm musi się dalej męczyć, to lepiej wykonać cienką zewnętrzną warstwę mało słodką natomiast wnętrze powinno być bez cukru. Ogólnie stosować wypełniacze obojętne: powietrze, woda, śmietana, błonnik. Zamiast wafelka z pszenicy zdrowszy będzie wafelek z otrębów.
    –----
    - odnośnie chowu bydła -stosowanie bogatych mieszanek traw(rodzaj mieszanki zależny od żyzności gleby i warunków wodnych), w okresie jesienno-zimowym odpowiednie proporcje kiszonek, siana, sieczki, pasz, liściarki(prawidłowo suszone zielone liście). W naszej szerokości geograficznej najlepiej rosną trawy i krzewy, drzemie tu zatem duży potencjał, dlatego więc zwierząt karmiących się trawą(kozy, owce itp.)
    -chów trzody i ptactwa -brakuje tu na pewno zieleniny, pokarmu białkowego owadziego
    -ryby brakuje białka owadziego,
    -owady(mają wartość odżywczą podobnie co mięso)(zaniedbana dziedzina)- z niezliczonych gatunków niejadalnych i trujących jest około 1500 gatunków jadalnych, w przyszłości zapewne kilka–kilkadziesiąt gatunków będzie hodowlanych do bezpośredniego spożycia dla ludzi oraz jako pasza dla zwierząt, korzystny stosunek produkcji białka do ilości trawy, można użyć biomasy także drzewnej przed jej ostatecznym zgazowaniem
    -zwierzęta są lepiej przystosowane do środowiska a więc do zamiany związków pokarmowych mniej złożonych na bardziej złożone
    - w przyszłości być może się uda wytworzenie białek złożonych i tłuszczów naturalnych bez udziału zwierząt.

    Ogólnie:
    - bardziej dobrana różnorodna właściwa dieta
    - zwyczajny ruch(bez przeciążeń)
    - lekarstwa przyczynowe(nie zastąpią diety, jeżeli pojawią się jakieś skuteczne to należy uważać gdyż drożdżak zajmuje pewną przestrzeń, mogą się więc pojawić dziury, przecieki które organizm nie odnowi od razu)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.