Dodaj do ulubionych

most północny, korki i tramwaj

31.05.10, 10:17
Otworzą Most Północny:
"korki będą nadal"
07:43 31.05.2010 / tvnwarszawa.pl

Losem bielańskich inwestycji przejmują się też radni Białołęki. -
Nasza dzielnica będzie przygotowana na oddanie mostu. Pytanie, czy
Bielany też? - powątpiewa radny Wojciech Tumasz. Zaś prezes
stowarzyszenia SISKOM dodaje: - Wąskim gardłem stanie się także
Wisłostrada. Dalej idzie wydawca lokalnej gazety: - Słynny
białołęcki korek będzie nadal, tyle że w innym miejscu - ostrzega.

Z nowego mostu prosto w korek
Bielany chcą pieniędzy na drogi

- Po otwarciu Mostu Północnego kierowcy utkną w gigantycznych
korkach na Bielanach –...
więcej»Białołęcki radny nie ma złudzeń. - Jeśli na Bielanach nie
będzie drogowych inwestycji, po oddaniu mostu Północnego kierowcy z
obu dzielnic, którzy będą chcieli przedostać do centrum Marymoncką,
Kasprowicza czy Żeromskiego, staną w korku - mówi w rozmowie z
portalem tvnwarszawa.pl Wojciech Tumasz (PO).

"Inwestycje na Bielanach to za mało"

Z kolei zdaniem prezesa SISKOM, poszerzenie bielańskich ulic
pomogłoby jedynie w rozładowaniu lokalnego ruchu. Większy problem
jest gdzie indziej. – Ruch do
Jeśli na Bielanach nie będzie drogowych inwestycji, po oddaniu mostu
Północnego kierowcy z obu dzielnic staną w korkach.
Wojciech Tumasz, radny Białołękicentrum będzie się odbywał
Wisłostradą i tam kierowcy utkną – tłumaczy Jan Jakiel. Ostrzega nie
po raz pierwszy. Miesiąc temu podobnymi obawami dzielił się na
antenie TVN Warszawa.

Ostro sprawę stawia także Krzysztof Katner, wydawca lokalnej
gazety "Echo Białołęckie". Jego zdaniem problemy zaczną się już po
prawej stronie. - Modernizacja Modlińskiej to topienie unijnych
pieniędzy, a słynny białołęcki korek przeniesie się po prostu o most
wcześniej (z Grota na Północny - red.) - uważa. Dlaczego? Winny ma
być brak planowania.

Rady dla urzędników


Słynny białołęcki korek przeniesie się po prostu o most wcześniej.
Krzysztof Katner, wydawca lokalnej gazety- Białołęce brakuje nowych
ulic. Korki będą się tworzyć na dojazdach do mostu np. na
Światowida, Mehoffera, Płochocińskiej - mówi i wymienia szereg
inwestycji, które powinny być realizowane w dzielnicy: -
Rozwiązaniem byłoby przedłużenie trasy mostu Północnego do
Płochocińskiej, budowa Mehoffera bis od Światowida do przejazdu w
Choszczówce, Trasa Olszynki Grochowskiej i dodatkowe mosty na
mieszkańców zielonej Białołęki na Kanale Żerańskim - ocenia
dziennikarz.

Problem w tym, że - tak samo jak bielańskich - żadnej z tych
inwestycji nie ma w miejskich planach na najbliższe lata. Potwierdza
to rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, Agata
Choińska. Mehoffera bis wypadła z Wieloletniego Planu
Inwestycyjnego. Przedłużenie trasy mostowej na Białołęce to też
projekt odłożóny przez ratusz na bliżej nieokreśloną przyszłość.
Ważna trasa Olszynki istnieje tylko w planach.

Zapytaliśmy rzecznika ratusza, czy miasto szykuje jakieś inwestycje
drogowe, związane z otwarciem mostu Północnego - sztandarowej
inwestycji ekipy Hanny Gronkiewicz-Waltz.

Tomasz Andryszczyk wymienił tylko przedłużenie trasy mostowej do
Młocin. Lada chwila miasto ma rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę.
Budowa ma się zakończyć w 2011 roku. Pozostałych inwestycji w
planach ratusza nie ma.

Zanim zrobią drogi



Z Mostu Północnego prosto w... korki

Dobra wiadomość dla niedowiarków. Budowa Mostu Północnego idzie
pełna parą. Niestety są i ...
więcej»Zdaniem Jana Jakiela dobrym, choć tymczasowym rozwiązaniem
dla mieszkańców byłby sprawny transport szynowy. Wciąż niepewne są
jednak losy tramwaju na Modlińskiej - miasto nie może się porozumieć
w tej sprawie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

Z kolei szybki tramwaj na moście Północnym zostanie oddany klika
miesięcy po moście. - Właśnie na rozwijaniu transportu szynowego
miasto powinno się skupić. W dalszych latach koniecznością jest zaś
przeniesienie ruchu na obwodnice: śródmiejską, trasę NS, trasę mostu
Północnego i Olszynki Grochowskiej - radzi Jakiel

"Z kolei szybki tramwaj na moście Północnym zostanie oddany klika
miesięcy po moście"

Plany sobie życie sobie.
Tramwaje Warszawskie obiecywały, że "NA PEWNO" tramwaj przez Most
Północny pojedzie z momentem oddania mostu. Byłem na spotkaniach
organizowanych przez Radnego Tumasza i tak mówili przedstawiciele
spółki tramwajowej.
I co?
Jak zwykle nic.

Dochodze do wniosku, że wszyscy leją na to. Zero odpowiedzialności.
Na szczęście idą wybory...
Edytor zaawansowany
  • Gość: białałąka IP: *.centertel.pl 04.06.10, 08:39
    dobry rydz niż nic.
  • tarantula01 04.06.10, 12:30
    ss2005 napisał:
    > Plany sobie życie sobie.
    > Tramwaje Warszawskie obiecywały, że "NA PEWNO" tramwaj przez Most
    > Północny pojedzie z momentem oddania mostu. Byłem na spotkaniach
    > organizowanych przez Radnego Tumasza i tak mówili przedstawiciele
    > spółki tramwajowej.
    > I co?
    > Jak zwykle nic.

    W ciągu najbliższych 2-óch miesięcy zapewne znów zorganizuję
    spotkanie w sprawie tramwaju, aby wszyscy zainteresowani mogli z
    pierwszej ręki dowiedzieć o szczegółach i wypytać o interesujące ich
    sprawy.
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
    SISKOM - TAK. dla warszawskiej obwodnicy
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 07.06.10, 11:40
    > Na szczęście idą wybory...

    Owszem - na szczęście. Będzie można podziękować HGW za rozwój miasta głosując na
    nią. Gdyby przez ostatnie 4 lata rządziła poprzednia ekipa to ta konieczna dla
    nas inwestycja byłaby dalej na papierze w tle szukania przekrętów.
  • emdikej 08.07.10, 20:33
    Problem!!!!!:

    www.tvnwarszawa.pl/-1,1664190,0,,protesty_blokuja_budowe_torow_na_moscie_polnocnym,wiadomosc.html
  • tarantula01 09.07.10, 10:01
    Zdaję sobie sprawę, że mogę zostać uznany za sprawcę problemu. Niestety, ale do
    tej pory nie przeprowadzono analizy wariantu alternatywnego i stąd
    oprotestowanie decyzji środowiskowej przez mieszkańców jest pewne.

    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
  • roma-roma 09.07.10, 11:23
    Nieciekawie to wygląda, mam nadzieję, że zwycięży zdrowy rozsądek i tramwaje
    szybko pojadą Światowida
  • Gość: zu-za IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.07.10, 14:55
    tarantula01 - co ty chłopie wilka z lasu wywolujesz ? Na gholerę
    jakieś "warianty alternatywne" gdy jest wariant optymalny.
  • misiek0813 10.07.10, 12:47
    Ja tam nie będę miał nic przeciwko, jeśli przez najbliższe kilkanaście lat będzie obowiązywała "pętla tymczasowa" na rogu Mehoffera i Światowida.

    Kij w oko protestującym!

    --
    M.
  • Gość: ... IP: *.chello.pl 10.07.10, 13:11
    wlasnie.
    czy nie moze w pierwszym etapie powstac odcinek z mlocin do mehoffera, a potem,
    jak sie wszystko ustali/oprotestuje/uprawomocni/zatwierdzi, linia bedzie
    przedluzona do Winnicy?
    czy jest taka proceduralna mozliwosc, zeby inwestycja byla niejako "rozbita" na
    dwie mniejsze?

    pozdrawiam
  • Gość: tarchomin_nowodwor IP: 109.243.216.* 10.07.10, 17:34
    Witam

    Panie Tumaszu, ale po co wariant alternatywny, wariant mieszkańców, wariant
    ekologów, wariant ptaków, wariant kogo tam jeszcze ??

    Nie rozumiem po co, jak wiadomo dla inwestycji na EURO 2012 działa specustawa,
    która powinna ograniczać takie protesty, warianty dodatkowe. Miasto i inwestor
    wybrali wariant optymalny i my jako mieszkańcy Białołęki powinniśmy się cieszyć,
    że wreszcie po tylu latach będziemy mieli szynowy transport, a nasze siły
    protestujące skierować na to, że nie budują Nam szyn tramwajowych od strony
    Trasy Toruńskiej. Jak będziemy tak postępowali jak Pan sobie rzeczy to żaden
    urzędnik w Warszawie, więcej nie będzie chciał się pchać z inwestycjami na
    Białołękę. Bo jak nie budujemy to źle, a jak budujemy to jeszcze gorzej. Z tymi
    rdzennymi mieszkańcami Białołęki to pojechał już Pan po całej linii. Na pradze,
    czy starówce też są rdzenni mieszkańcy i jakoś tamte części mają dobrą
    komunikację i drogi. Dlaczego my młodzi musimy cierpieć, bo paru starszych,
    których na pewno nie jest tak dużo - wystarczy obejrzeć jak była zaludniona
    Białołęka w czasach tuż po wojnie, blokuje inwestycje, która podwyższyłaby
    wartość ich nieruchomości, a w przyszłości ich spadkobierców. Jak Pan dba tak o
    tych starszych to proszę nie wprowadzać ludzi w błąd i nie pisać na stronie, że
    działa Pan "na rzecz poprawy 1. Komunikacji 2. Infrastruktury dzielnicy służącej
    najmłodszym"
  • tarantula01 10.07.10, 23:47
    Gość portalu: zu-za napisał(a):
    > tarantula01 - co ty chłopie wilka z lasu wywolujesz ? Na gholerę
    > jakieś "warianty alternatywne" gdy jest wariant optymalny.

    Gość portalu: tarchomin_nowodwor napisał(a):
    > Witam
    > Panie Tumaszu, ale po co wariant alternatywny, wariant
    > mieszkańców, wariant ekologów, wariant ptaków, wariant kogo tam
    > jeszcze ??

    Obowiązujące Prawo Ochrony Środowiska nakłada obowiązek zapewnienia
    społeczeństwu udziału w wydaniu decyzji środowiskowej (poprzez
    składanie wniosków). Gdy pojawiają się warianty, muszą być
    zanalizowane, aby potem móc zastosować specustawy itp. narzędzia
    ułatwiające realizację inwestycji.

    Ale trzeba te warianty przeanalizować. Od roku ZTM nie chce tego
    zrobić.
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
  • lkan 11.07.10, 00:07
    Czyli kolejność będzie taka:
    1. metro,
    2. szybki tramwaj,
    3. zwykły tramwaj (a przy istniejącej ilości skrzyżowań i świateł -
    nawet powolny),
    4. nic.
    Przy okazji: zakładane poszerzenie Światowida nie przewiduje ekranów
    akustycznych (poza szkołą), a poszerzana Górczewska i to bez torów
    tramwajowych, ma aktualnie montowane przezroczyste ekrany. Tam jakoś
    inaczej liczą decybele.
  • lkan 20.07.11, 22:30
    Nic dodać, nic ująć. Obchodzę własną rocznicę wypowiedzi na tym forum; zwróćcie uwagę na jej datę:
    Autor: lkan 11.07.10, 00:07
    Czyli kolejność będzie taka:
    1. metro,
    2. szybki tramwaj,
    3. zwykły tramwaj (a przy istniejącej ilości skrzyżowań i świateł -
    nawet powolny),
    4. nic.
  • Gość: tarchomin_nowodwor IP: 109.243.78.* 11.07.10, 17:30
    tarantula01 napisał:
    > Obowiązujące Prawo Ochrony Środowiska nakłada obowiązek zapewnienia
    > społeczeństwu udziału w wydaniu decyzji środowiskowej (poprzez
    > składanie wniosków). Gdy pojawiają się warianty, muszą być
    > zanalizowane, aby potem móc zastosować specustawy itp. narzędzia
    > ułatwiające realizację inwestycji.

    czyli robi Pan to tylko dlatego, żeby papier równał się papier i wszystko było
    ok formalnie ?? Nie no to koszmar. Dlatego właśnie w Polsce wszystko tyle trwa,
    bo są tacy formaliści jak Pan. Nie można po cichu podpowiedzieć kolegom
    urzędnikom, że nie dopilnowali formalnych procedur, a głośno roztrząsać i
    nawoływać ludzi, żeby tylko wyszło na Pana, że należałoby to rozpatrzeć ? Tak
    bardzo zły dla całej Białołęki jest obecnie realizowany wariant zaproponowany
    przez wykonawcę/miasto ? Nie wydaje mi się, aby większość mieszkańców Białołęki
    chciało jego zmiany. Większość chciałaby aby ta inwestycja się jak najszybciej
    zakończyła.
  • Gość: Org IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.07.10, 09:42
    tarantula01-"Obowiązujące Prawo Ochrony Środowiska nakłada
    obowiązek zapewnienia
    społeczeństwu udziału w wydaniu decyzji środowiskowej (poprzez
    składanie wniosków). Gdy pojawiają się warianty, muszą być
    zanalizowane, aby potem móc zastosować specustawy itp. narzędzia
    ułatwiające realizację inwestycji. "

    Wystarczy wspomieć o tym "wariancie" w uzasadnieniu do decyzji i to
    wypełnia wymóg analzy wniosku więc po co ten krzyk.
  • tarantula01 12.07.10, 09:52
    Gość portalu: tarchomin_nowodwor napisał(a):

    > czyli robi Pan to tylko dlatego, żeby papier równał się papier i
    > wszystko było ok formalnie ?? Nie no to koszmar. Dlatego właśnie w
    > Polsce wszystko tyle trwa, bo są tacy formaliści jak Pan.

    Brak dopełnienia wszystkich procedur formalnych powoduje, ze potem np.: WSA uchyla decyzję środowiskową.
    Dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy uchylenie decyzji nastąpiło na skutek stwierdzenia przez WSA, że urzędnik źle przystawił pieczątkę i podpis.

    > Nie można po cichu podpowiedzieć kolegom urzędnikom, że nie
    > dopilnowali formalnych procedur, a głośno roztrząsać i
    > nawoływać ludzi, żeby tylko wyszło na Pana, że należałoby to
    > rozpatrzeć ?

    Urzędnicy to nie są moi koledzy i nimi nie powinni być. Poza tym wielokrotnie zwracano (mieszkańcy, ja) urzędnikom uwagę, że powinni rozpatrzeć warianty, aby potem nie było problemów z utrzymaniem decyzji środowiskowej.

    > Tak bardzo zły dla całej Białołęki jest obecnie realizowany
    > wariant zaproponowany przez wykonawcę/miasto ?
    Tu jest mapka:
    radny.com.pl/pisma/tw/ztm-tram100114spotkanie14I-przebieg-zal2.jpg
    Proszę zobaczyć, że w wariancie inwestora (czerwony) pętla jest bardzo oddalona od Modlińskiej. Do pętli mają też daleko mieszkańcy północnych obszarów, np. Dąbrówki Wiślanej.
    Wariant społeczny (przerywany fioletowy) lokalizuje pętlę przy Modlińskiej bardziej na północ.
    Z opracowania Tramwajów Warszawskich wynika np.:
    radny.com.pl/pisma/tw/ztm-tram090225petla_win_tw-zal2.jpg
    mapka pętli:
    radny.com.pl/pisma/tw/ztm-tram090225petla_win_tw-zal3rys01.pdf
    > Nie wydaje mi się, aby większość mieszkańców Białołęki chciało
    > jego zmiany. Większość chciałaby aby ta inwestycja się jak
    > najszybciej zakończyła.

    To prawda, że pewnie nawet wszyscy mieszkańcy chcieliby tego tramwaju już jeżdżącego, ale formalnie naprawdę musi być wszystko OK, aby potem nie było np. wstrzymania budowy, itp.
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
    SISKOM - TAK. dla warszawskiej obwodnicy
  • Gość: zu-za IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.07.10, 10:15
    <<Proszę zobaczyć, że w wariancie inwestora (czerwony) pętla jest
    bardzo oddalona od Modlińskiej. Do pętli mają też daleko mieszkańcy
    północnych obszarów, np. Dąbrówki Wiślanej.>>

    Coś mi się zdaje , że mylimy konia z koniakiem. Tu idzie o decyzję
    środowiskową czyli o oddziaływanie inwestycji na środowisko a nie o
    to czy pętla jest bardziej oddalona od Modlińskiej czy mniej. Panie
    radny coś pan się zapędził z tym swouim lobbingiem.
  • jot.be 12.07.10, 16:20

    >
    > Coś mi się zdaje , że mylimy konia z koniakiem. Tu idzie o decyzję
    > środowiskową czyli o oddziaływanie inwestycji na środowisko a nie o
    > to czy pętla jest bardziej oddalona od Modlińskiej czy mniej. Panie
    > radny coś pan się zapędził z tym swouim lobbingiem.

    Litości....przecież wyjaśniał kilka postow wcześniej....

    Obowiązujące Prawo Ochrony Środowiska nakłada obowiązek zapewnienia
    społeczeństwu udziału w wydaniu decyzji środowiskowej (poprzez
    składanie wniosków). Gdy pojawiają się warianty, muszą być
    zanalizowane, aby potem móc zastosować specustawy itp. narzędzia
    ułatwiające realizację inwestycji.


    Pozdr
  • Gość: zu-za IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.07.10, 15:20
    jot.be a gdzie jest napisane jaką formę ma mieć
    owo "zanalizowanie". Moim zdaniem wystarczy odnieść się do tego
    faktu w uzasadnieniu do pozytywnej decyzji środowiskowej.
  • tarantula01 15.07.10, 14:15
    A w odwołaniu będzie napisane, że:
    "uzasadnienie decyzji środowiskowej o "przeanalizowaniu" nie znajduje
    odzwierciedlenia w treści Raportu Oddziaływania na Środowisko, bo na stronach ... "
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
  • piojawor 16.07.10, 14:35
    Źle Wojtku robisz jako Radny, że uczestniczysz w blokowaniu
    inwestycji, patrząc bardzo wąsko i jednostronnie na problem budowy
    linii na Tarchomin i Nowodowry.
  • herox 16.07.10, 14:44

    Apeluję po raz kolejny - ZROZUMCIE:

    Pan Wojtek niczego nie utrudnia,
    on po prostu WALCZY o OTWARCIE OCZU Urzędnikom, że to co robią nie
    ma szans powodzenia i do niczego nie doprowadzi. Działania
    urzędników sprowadzą nieszczęście w postaci wieloletniego
    przedłużenia inwestycji. Pomysły p. Wojtka pozwalają na
    przyspieszenie inwestycji poprzez odrzucenie możliwości protestów i
    zaskarżeń decyzji.
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 19.07.10, 15:32
    > on po prostu WALCZY o OTWARCIE OCZU Urzędnikom,

    Przypominam ci trolu z mozgiem zasmrodzonym przez Czajke jak ujadales jeszcze 3
    lata temu na tym forum. Wiec teraz laskawie sie zamknij.
  • sibeliuss 21.07.11, 08:27
    A od kiedy Ty tak kochasz Wojciecha Tumasza?
    Może poczytamy historię forum?
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • lkan 21.07.11, 19:23
    Czy to pytanie to skutek upału? Bo nie widzę związku.
  • tarantula01 19.07.10, 14:43
    Piotrku,
    Wg mnie istnieje realne ryzyko uchylenia decyzji ze względu na naruszenie art.
    66 ustawy:
    orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/768_u.htm
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
  • Gość: tarcho IP: *.urpl.gov.pl 14.07.10, 09:59
    A ja mam pytanie do Pana radnego. Dlaczego forsuje Pan z uporem maniaka wariant z pętlą tramwajową zlokalizowaną przy Modlińskiej? Czy zdaje Pan sobie sprawę, że w przypadku gdy tak się stanie, mieszkańcy Nowodworów i Tarchomina nie zmieszczą się w tych super tramwajach?! Chyba nie trzeba być mędrcem żeby się domyślić, że w takim wypadku głównymi pasażerami tramwaju będą mieszkańcy Jabłonny i Legionowa, którzy wychodząc ze swoich 7xx i 8xx wygodnie się rozsiądą w tramwaju podczas gdy mieszkańcy Nowodworów i Tarchomina będą ze strachem oczekiwać czy uda się wcisnąć do pojazdu?! Ta pętla "winnica" to w ogóle mega nieporozumienie. Tramwaj miał służyć mieszkańcom Tarchomina i Nowodworów a nie ościennym gminom! Dlaczego nie zlokalizowano pętli w miejsce obecnej na Nowodworach? Dlaczego pętla przy Mehoffera ma mieć charakter "tymczasowy" lub "techniczny". Po raz kolejny próbuje się nas mieszkańców Białołęki oszukać! Szkoda tylko, że Pan jako reprezentant mieszkańców naszej dzielnicy forsuje rozwiązania bardzo niekorzystne dla swoich wyborców! Apeluję do Pana o rozsądek i zaprzestanie reklamy głupich rozwiązań z tramwajem na Tarchomin!
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 14.07.10, 10:08
    > Czy zdaje Pan sobie sprawę, że w przypadku gdy tak się stanie,
    > mieszkańcy Nowodworów i Tarchomina nie zmieszczą się w tych super
    > tramwajach?

    Zmieszczą się zmieszczą. Jeśli pętla powstanie na Winnicy to i tak obok będzie
    autobusowa, gdzie zakończą swój bieg 723, 801.... Więc argument do bani.

    > Legionowa

    S9

    > Dlaczego nie zlokalizowano pętli w miejsce obecnej na Nowodworach?

    A jezdnia Światowida

    > Dlaczego pętla przy Mehoffera ma mieć charakter "tymczasowy" lub
    > "techniczny"

    Bo docelowo nie będzie na niej kończyć żadna linia. Sama pętla oczywiście
    zostanie, więc opowiadanie o tymczasowości jest głupotą.
  • Gość: tarcho IP: *.urpl.gov.pl 14.07.10, 10:55
    Panie Rurecki nie kompromituj się Pan więcej!
    Jeśli przy pętli tramwajowej w Winnicy zostanie zlokalizowana pętla dla 7xx i 8xx z Legionowa to jakim cudem pasażerowie tych autobusów mieliby nie zajać całego tramwaju? Jeśli tam ich autobusy skończą bieg to dlaczego mają nie pchać sie do tramwaju? Trzeba być idiotą żeby sądzić, że cały tłum wysiądzie na przystankach zlokalizowanych przed Tarchominem tak by zrobić miejsce dla mieszkańców Nowodworów i reszty! Wszyscy będą chcieli jechać do centrum, w tym do metra młociny! Dla ludzi myślących, oczywistym będzie fakt, że wyjeżdzający z pętli Winnica tramwaj będzie mocno zapakowany! Jakim cudem mają sie zmieścić jeszcze pasażerowie z Nowodworów i Tarchomina. A może mają jeździć piętrowe tramwaje?
    Co do pętli przy Nowodworach to co ma do tego ulica Światowida? Jesli teraz jest tam pętla autobusowa to chyba nie będzie problem by zamiast asfaltu położyć tam tory tramwajowe? Miejsca jest pod dostatkiem.
    A co do pętli przy Mehoffera to takie głupoty pan piszesz, że naprawdę szkoda wszelkiej polemiki. A dlaczego ma nie jeździc tramwaj kończący bieg przy Mehoffera? Mam tylko nadzieję, że tacy ludzie (z prowincji legionowsko-jabłonnej) nie będą decydować w jakich warunkach będa jeździć mieszkancy Nowodworów i Tarchomina. Po raz kolejny ktoś chce za nasze pieniądze połączyć 2 grzybki w jednym barszczu, czyli za pieniądze Warszawy rozwiązać problemy komunikacyjne Legionowa i Jabłonny!
  • Gość: Prahnitz IP: *.gdynia.asseco.pl 14.07.10, 12:54
    > jakim cudem pasażerowie tych autobusów mieliby nie zajać całego
    > tramwaju?

    Autobusy z Legionowa będą przyjeżdżać co 10 min, a tramwaj będzie odjeżdżać co 3
    min. Wszystkie tramwaje obsadzą?

    > A co do pętli przy Mehoffera to takie głupoty pan piszesz, że
    > naprawdę szkoda wszelkiej polemiki.

    Heheheh... Akurat on ma tu rację.

    > Po raz kolejny ktoś chce za nasze pieniądze połączyć 2 grzybki w
    > jednym barszczu, czyli za pieniądze Warszawy rozwiązać problemy
    > komunikacyjne Legionowa i Jabłonny!

    Mowa trawa.
  • Gość: tarcho IP: *.chello.pl 14.07.10, 17:53
    > Autobusy z Legionowa będą przyjeżdżać co 10 min, a tramwaj będzie odjeżdżać co
    > 3
    > min. Wszystkie tramwaje obsadzą?

    801, 806, 731, 723, - mało autobusów? jesli jeden autobus przyjeżdzałby co 10
    min, to nie byłoby problemu! sęk w tym, że natłok ludu z Legionowa i Jabłonny
    jest tak duży, że bez problemu zajęliby od razu wszystkie miejsca w tramwaju!

    > Heheheh... Akurat on ma tu rację.

    bardzo "sensowny" i "wyczerpujący" komentarz, adekwatny do twojego poziomu
    intelektualnego!

    > Mowa trawa.

    coraz wyższy poziom intelektualny komentarza. Wraz z brakiem argumentów
    wyczerpało się pole do popisu. Zapewniam cię, że choćbym miał poruszyć niebo i
    ziemię oraz wszystkie gabinety w wawie, nie dopuszczę byś ze swojej wsi
    przyjeżdzając do wawy wsiadał do naszego tramwaju i zabierał miejsce pasażerom
    Nowodworów i Tarchomina. Dzięki takim jak ty, uświadomiłem sobie, że walkę czas
    zacząć, Inaczej wieś wejdzie nam głowę i będzie dyktować jak ma wyglądać
    komunikacja w warszawie!

  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 15.07.10, 09:55
    > natłok ludu z Legionowa i Jabłonny jest tak duży, że bez problemu
    > zajęliby od razu wszystkie miejsca w tramwaju!

    Nie przeceniasz czasem ilości mieszkańców Jabłonny i Legionowa???
    Przypominam, że 7xx i 8xx obsługują tez część Warszawy - ich też nie wpuścisz? :)

    > dopuszczę byś ze swojej wsi przyjeżdzając do wawy wsiadał do
    > naszego tramwaju i zabierał miejsce pasażerom Nowodworów i
    > Tarchomina.

    ROTFL :) Przykujesz się do sprzęgu, czy zaczniesz głodówkę?
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 15.07.10, 09:56
    > Heheheh... Akurat on ma tu rację.

    Wiesz... W sumie czemu nie - do Mehoffera tramwaj co 3 minuty, tam jedna linia
    zjeżdża na bok, a dalej już tramwaj co 6 minut. W sumie czemu nie:)
  • Gość: tarcho IP: *.urpl.gov.pl 15.07.10, 12:17
    No proszę! A jednak można trochę pomyśleć! Cieszę się, że jednak dopuściłeś głos rozsądku i zobaczyłeś że w proponowanym wariancie mieszkańcy Nowodworów i Tarchomina na pewno będą "poszkodowani". Właśnie mi o to chodziło, by tzw pętlę tymczasowo-postojowo-techniczną przerobić na "normalną" i puścić tamtędy przynajmniej jedną linię, która będzie obsługiwała np. tylko Tarchomin! Jest i sens i logika.Pozdr
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 15.07.10, 12:28
    > Nowodworów i Tarchomina na pewno będą "poszkodowani".

    Dla ciężko myślących: napisałem to z ironią. Pętla Mehoffera będzie tylko pętlą
    techniczną. Żadnych poszkodowanych nie będzie.
  • Gość: tarcho IP: *.urpl.gov.pl 15.07.10, 13:40
    > Dla ciężko myślących: napisałem to z ironią. Pętla Mehoffera będzie tylko pętlą
    > techniczną. Żadnych poszkodowanych nie będzie.

    Szkoda. Z natury wierzę w rozum u ludzi. Szkoda, że jesteś przypadkiem, który każe mi zweryfikować poglądy...
    Poszkodowanych nie będzie? To twoja opinia, osoby, która jest żywcem zainteresowana by wysiadać z 7xx i 8xx, mieć od razu przy autobusie wygodny tramwaj, szybko dotrzeć do metra i wygodnie podróżować na koszt podatników warszawskich. Ale muszę cię rozczarować - tak nie będzie! Na szczęście z każdym dniem coraz większej ilości osób otwierają się oczy i dociera do nich że ich kosztem buduje się iluzorycznie wygodne linie tramwajowe. A jeśli do tego na jesieni ludzie wrzucą odpowiednie kartki do urn, twoje marzenia runą jak domek z kart! Oby tak było!
  • lkan 15.07.10, 14:41
    Gość portalu: tarcho napisał:
    >A jeśli do tego na jesieni ludzie wrzucą odpowiednie kartki do urn,
    twoje marzenia runą jak domek z kart! Oby tak było!<

    Żeby tak było, to trzeba się zorganizować, co jest teoretycznie
    możliwe. Internauci nie takie akcje przeprowadzali. Mam spore
    wątpliwości, czy naszą lokalną społeczność stać na taki wysiłek.
    Może się jednak mylę?
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 16.07.10, 10:30
    > szybko dotrzeć do metra

    S9. Mówi ci to coś?

    > na koszt podatników warszawskich

    Bilety na 7xx i 8xx są darmowe? Od kiedy?

    > A jeśli do tego na jesieni ludzie wrzucą odpowiednie kartki do
    > urn, twoje marzenia runą jak domek z kart!

    Krzykacze najpierw muszą się zameldować, inaczej będą głosować po swoich
    wioskach na wójtów.
  • misiek0813 16.07.10, 22:22
    S9 - to taki kibel SKM?
    Prawie codziennie jak zasuwam na szychtę, osiemnastką, widzę go stojącego na semaforze wjazdowym Wawy Gdańskiej.
    Frekwencja w tymże jest zatrważająca. Siedzące można znaleźć bez trudu. Nie sądzę, że większość wysiada na ZOO, żeby się przesiąść w tramwaj...

    Ale, ale.. o 7xx i 8xx
    Czy problemem dla ZTM byłoby wydłużyć ich trasę bezpośrednio do Młocin?
    Wtedy problem staje sią "akademicki" - wszyscy na Młocinach mają równe szanse w biegu do Metra
    Reszta Żoliborza dostaje w cztery litery. Taki lajf.

    --
    M.
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 19.07.10, 11:36
    > Frekwencja w tymże jest zatrważająca. Siedzące można znaleźć bez
    > trudu. Nie sądzę, że większość wysiada na ZOO, żeby się przesiąść
    > w tramwaj...

    Lub autobus.

    > Czy problemem dla ZTM byłoby wydłużyć ich trasę bezpośrednio do
    > Młocin?

    I utopić w nich kolejne autobusy? Linie podmiejskie powinny dojeżdżać do
    pierwszej napotkanej pętli po przekroczeniu granicy Warszawy.
  • misiek0813 19.07.10, 17:52
    Gość portalu: Rurecki napisał(a):
    > I utopić w nich kolejne autobusy?
    W sensie, że?

    > Linie podmiejskie powinny dojeżdżać do
    > pierwszej napotkanej pętli po przekroczeniu granicy Warszawy.
    A dlaczegoż by nie miały dojeżdżać do pętli/punktu przesiadkowego, który gwarantuje większą/lepszą ofertę komunikacyjną


    --
    M.
  • Gość: Lukasz IP: *.gdynia.asseco.pl 21.07.10, 16:24
    > W sensie, że?

    Matematyka jest prosta - dłuższa trasa = więcej pojazdów do obsłużenia.

    > A dlaczegoż by nie miały dojeżdżać do pętli/punktu przesiadkowego,
    > który gwarantuje większą/lepszą ofertę komunikacyjną

    Winnica zagwarantuje je równie dobrze, a nawet lepiej jak obecnie Żerań FSO
  • misiek0813 21.07.10, 17:30
    >> Winnica zagwarantuje je równie dobrze, a nawet lepiej jak obecnie Żerań FSO

    Zagwarantuje komu?

    Zdecydowanie lepszą ofertę komunikacyjną zapewni dla 7xx/8xx pętla
    Metro Młociny.
    I jakie oszczędności! nie trzeba budować pętli autobusowej Winnica, skoro Młociny już istnieją!

    --
    M.
  • tarantula01 15.07.10, 11:26
    Gość portalu: tarcho napisał(a):

    > A ja mam pytanie do Pana radnego. Dlaczego forsuje Pan z uporem
    > maniaka wariant z pętlą tramwajową zlokalizowaną przy Modlińskiej?
    > Czy zdaje Pan sobie sprawę,że w przypadku gdy tak się stanie,
    > mieszkańcy Nowodworów i Tarchomina nie zmieszczą się w tych super
    > tramwajach?! Chyba nie trzeba być mędrcem żeby się domyślić, że w
    > takim wypadku głównymi pasażerami tramwaju będą mieszkańcy
    > Jabłonny i Legionowa, którzy wychodząc ze swoich 7xx i 8xx
    > wygodnie się rozsiądą w tramwaju podczas gdy mieszkańcy Nowodworów
    > i Tarchomina będą ze strachem oczekiwać czy uda się wcisnąć do
    > pojazdu?! Ta pętla "winnica" to w ogóle mega nieporozumienie.
    > Tramwaj miał służyć mieszkańcom Tarchomina i Nowodworów a nie
    > ościennym gminom! Dlaczego nie zlokalizowano pętli w miejsce
    > obecnej na Nowodworach? Dlaczego pętla przy Mehoffera ma mieć
    > charakter "tymczasowy" lub "techniczny". Po raz kolejny próbuje
    > się nas mieszkańców Białołęki oszukać! Szkoda tylko, że Pan jako
    > reprezentant mieszkańców naszej dzielnicy forsuje rozwiązania
    > bardzo niekorzystne dla swoich wyborców! Apeluję do Pana o
    > rozsądek i zaprzestanie reklamy głupich rozwiązań z tramwajem na
    > Tarchomin!

    Miasto uchwaliło politykę transportową. Jednym z celów jest tworzenie centrów
    przesiadkowych na obrzeżach miasta. To niech to będą centra przesiadkowe, gdzie
    z samochodu do komunikacji lub z jednego środka komunikacji w drugi można się
    przesiąść bez konieczności długiego spaceru. Pętla Winnica w obecnej lokalizacji
    nie gwarantuje w ogóle wybudowania P&R - czyli mamy dążenie do nie wykonywania
    założeń polityki transportowej.

    Do pętli tramwajowej bliżej północnej granicy miasta bliżej będzie miało kilka
    tysięcy mieszkańców Dąbrówki Wiślanej - osiedla przy M.Trąby i Aluzyjnej.

    Poza tym mam cichą nadzieję przeciążyć tramwaj w godzinach szczytu, czyli
    sprawić, aby tramwaj jeździł co np. 1,5 minuty (400 miejsc w Pesie x 40 kursów/h
    = 16000 pas/h).

    Bez względu na to jak będzie jeździł tramwaj, to i tak mieszkańcy Tarchomina
    będą w nim stali (siedzieć będą Nowodwory).

    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
    SISKOM - TAK. dlawarszawskiej obwodnicy
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 15.07.10, 12:10
    > Bez względu na to jak będzie jeździł tramwaj, to i tak mieszkańcy
    > Tarchomina będą w nim stali (siedzieć będą Nowodwory).

    Siedzieć będą mamy z dziećmi, babcie etc - dla nich montuje się siedzenia. Inni
    mogą stać. Założeniem KM jest to, że pasażer stoi.
  • tarantula01 15.07.10, 14:05
    Gość portalu: Rurecki napisał(a):
    > Założeniem KM jest to, że pasażer stoi.

    To należy zamówić tramwaje z 5-cioma siedzeniami w wagonie lub z 2-oma
    siedzeniami w każdym członie, wszystkie oznakować plakietkami i założenie będzie
    spełnione. No i pojemność się zwiększy :)


    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
    SISKOM - TAK. dlawarszawskiej obwodnicy
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 19.07.10, 11:31
    > To należy zamówić tramwaje z 5-cioma siedzeniami w wagonie
    > No i pojemność się zwiększy :)

    Ni nie zwiększy się, bo będzie przekroczony nacisk na osie i wagony będą krótsze.
  • Gość: tarcho IP: *.urpl.gov.pl 15.07.10, 12:35
    > Miasto uchwaliło politykę transportową. Jednym z celów jest tworzenie centrów
    > przesiadkowych na obrzeżach miasta. To niech to będą centra przesiadkowe, gdzie
    > z samochodu do komunikacji lub z jednego środka komunikacji w drugi można się
    > przesiąść bez konieczności długiego spaceru. Pętla Winnica w obecnej lokalizacj
    > i
    > nie gwarantuje w ogóle wybudowania P&R - czyli mamy dążenie do nie wykonywania
    > założeń polityki transportowej.

    Być może ma Pan rację, może i miasto coś takiego uchwaliło. Nie mniej nikt
    mieszkańców Tarchomina i Nowodworów nie pytał o zdanie! Nie wiem kto o zdrowych
    zmysłach mógł wpaść na pomysł by jedna trasa tramwajowa obsługiwała takie rejony
    jak: Jabłonna, Legionowo, Dąbrówka, Winnica, Nowodwory, Tarchomin etc. Czy ci
    wszyscy mieszkańcy w imię tej kretyńskiej polityki mieliby się gnieździć w dwóch
    wagonach tramwajowych?

    > Do pętli tramwajowej bliżej północnej granicy miasta bliżej będzie miało kilka
    > tysięcy mieszkańców Dąbrówki Wiślanej - osiedla przy M.Trąby i Aluzyjnej.
    Nie jestem przekonany czy ww. mieszkańcy mieliby lepiej. Bardziej przekonuje
    mnie fakt, że obecna lokalizacja gwarantuje, że z tego tramwaju będą korzystać
    najmniej uprawnione osoby czyli Jabłonna i Legionowo!W tej chwili właśnie to
    jest najważniejsze bo w przyszłości zaprocentuje tym, że mieszkańcy Nowodworów i
    Tarchomina, dla których przecież cały ten projekt jest realizowany będą mogli w
    miarę normalny sposób podróżować.

    > Poza tym mam cichą nadzieję przeciążyć tramwaj w godzinach szczytu, czyli
    > sprawić, aby tramwaj jeździł co np. 1,5 minuty (400 miejsc w Pesie x 40 kursów/
    > h
    > = 16000 pas/h).

    Czy naprawdę wierzy Pan, że ZTM zgodzi się puszczać tramwaje co 1,5 min? Zaraz
    podniosą się "ważne" kwestie by obalić taki postulat. A to niedobre będą szyny,
    a to będzie mało taboru itd. Pana propozycja jest dobra, ale niestety w moim
    przekonaniu mało realna.

    > Bez względu na to jak będzie jeździł tramwaj, to i tak mieszkańcy Tarchomina
    > będą w nim stali (siedzieć będą Nowodwory).

    Jesli faktycznie ten tramwaj miałby jeździć z Winnicy przy Modlińskiej, to nie
    sądzę by nawet mieszkańcy Nowodworów mogli znaleźć jakiekolwiek miejsce do
    siedzenia! Za to wygodnie będą podrózować mieszkańcy Jabłonny, Legionowa, którzy
    zameldowani w swoich miejscowościach tam płacą podatki a w Warszawie zabierają
    miejsca pracy! Może i jest to przejaskrawienie ale czas wreszcie pokazać, że
    nasze władze, w tym HGW, absolutnie nie dbają o swoich mieszkańców! Należy im
    stale przypominać,że póki co nie mają mandatu na to by traktować Warszawę, jako
    aglomerację z gminami ościennymi! Jeśli warszawiacy w referendum by się na to
    zgodzili, to wtedy można i budować tramwaje choćby do Ząbek! Póki co, jest inaczej.
    Pętla przy Mehoffera byłaby idealna dla mieszkańców Tarchomina!Tylko tam
    kursująca linia mogłaby działać podobnie jak to ma teraz miejsce z liniami E-8
    i E-4, które odpowiednio obsługują mieszkańców Nowodworów i Tarchomina. Dlaczego
    na miłość boską, nie można postąpić podobnie z tramwajami?
    Na koniec dziękuję Panu za zajęcie się tą tematyką. I tak odnoszę wrażenie, że
    jest Pan nielicznym samorządowcem, który cokolwiek chce zmienić podczas gdy
    włodarze naszej dzielnicy mają kompletnie w poważaniu swoich mieszkańców i ich
    potrzeby! Na szczęście wybory już blisko i szybko będzie mozna odciąć od koryt
    osoby niekompetentne.
    Pozdrawiam i dziękuję.
  • Gość: tarchomin_nowodwor IP: 188.33.128.* 15.07.10, 14:11
    Gość portalu: tarcho napisał(a):
    > Na koniec dziękuję Panu za zajęcie się tą tematyką. I tak odnoszę wrażenie, że
    > jest Pan nielicznym samorządowcem, który cokolwiek chce zmienić podczas gdy
    > włodarze naszej dzielnicy mają kompletnie w poważaniu swoich mieszkańców i ich
    > potrzeby! Na szczęście wybory już blisko i szybko będzie mozna odciąć od koryt
    > osoby niekompetentne.

    przecież Pan Tumasz właśnie oponuje za pętlą zlokalizowaną przy Winnicy, której
    tarcho nie popierasz. To nie rozumiem, dlaczego teraz piszesz, że to jest dobre.
    Ja uważam, że linia powinna powstać w obecnym kształcie, bez zmian, odwołań,
    protestów. Bo to jest z pożytkiem dla wszystkich.
  • tarantula01 15.07.10, 15:12
    Gość portalu: tarchomin_nowodwor napisał(a):
    > przecież Pan Tumasz właśnie oponuje za pętlą zlokalizowaną przy
    > Winnicy, której tarcho nie popierasz. To nie rozumiem, dlaczego
    > teraz piszesz, że to jest dobre.
    > Ja uważam, że linia powinna powstać w obecnym kształcie, bez
    > zmian, odwołań, protestów. Bo to jest z pożytkiem dla wszystkich.

    To jeszcze dodam, że planowana obecnie pętla w Winnicy nie spełnia założeń z opracowanego w 2006 roku studium obsługi komunikacją tramwajową osiedla Tarchomin. W studium założono pętlę 5-cio torową, a buduje się 3-torową.
    W lokalizacji pętli wzdłuż Modlińskiej można zbudować pętlę taką, jak pierwotnie planowano.
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
    SISKOM - TAK. dla warszawskiej obwodnicy
  • Gość: Lukasz IP: *.gdynia.asseco.pl 21.07.10, 16:26
    > W studium założono pętlę 5-cio torową, a buduje się 3-torową.

    Mehoffera będzie mieć 2 tory. Dodając 3 na Winnicy jest 5.
  • misiek0813 21.07.10, 17:31
    Ooooo...
    To też jest ciekawe rozwiązanie!
    Niech sobie Legionowo ma pętle na Winnicy a na Mehoffera niech będzie pętla dla Tarchomina ;-)

    --
    M.
  • tarantula01 22.07.10, 11:03
    Gość portalu: Lukasz napisał(a):

    > > W studium założono pętlę 5-cio torową, a buduje się 3-torową.

    > Mehoffera będzie mieć 2 tory. Dodając 3 na Winnicy jest 5.

    Studium z 2006 roku również zakładało pętlę pośrednią. Jeśli przyjąć, że miałaby
    tylko 1 tor, to wraz z 5-cioma, które miały być w Winnicy byłoby 6. Przy 2
    torach na pętli pośredniej byłoby 7.
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
    SISKOM - TAK. dlawarszawskiej obwodnicy
  • lkan 15.07.10, 14:19
    Tarantula01 napisał: >...mam cichą nadzieję ... sprawić, aby tramwaj
    jeździł co np. 1,5 minuty<

    Taka częstotliwość, kiedy przez skrzyżowanie będzie przejeżdżał
    tramwaj (w jedną bądź drugą stronę) co 45 sek., to dopiero stress
    dla kierowców! Przecież wzdłuż linii tramwajowej nie ma ani jednego
    skrzyżowania bezkolizyjnego, jest tylko sygnalizacja świetlna.
  • tarantula01 15.07.10, 15:13
    lkan napisał:

    > Taka częstotliwość, kiedy przez skrzyżowanie będzie przejeżdżał
    > tramwaj (w jedną bądź drugą stronę) co 45 sek., to dopiero stress
    > dla kierowców! Przecież wzdłuż linii tramwajowej nie ma ani jednego
    > skrzyżowania bezkolizyjnego, jest tylko sygnalizacja świetlna.

    W Alejach Jerozolimskich jeżdżą (nawet częściej), a tam też nie ma
    bezkolizyjnych skrzyżowań.
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
    SISKOM - TAK. dlawarszawskiej obwodnicy
  • lkan 15.07.10, 15:24
    Skoro tak Pan mówi, to wierzę. Miałem tylko nadzieję, że przenosząc
    się do "sielskiej" dzielnicy nie będziemy mieli następnych
    Jerozolimskich pod oknami.
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 16.07.10, 10:34
    > Skoro tak Pan mówi, to wierzę. Miałem tylko nadzieję, że przenosząc
    > się do "sielskiej" dzielnicy nie będziemy mieli następnych
    > Jerozolimskich pod oknami.

    Są pewne koszty jakie trzeba ponieść decydując się na mieszkanie w mieście.

    Ale, żeby było ciekawiej, to obszar Tarchomina i Nowodworów będzie obsługiwać
    zajezdnia R-4 Żoliborz, która najdłużej, bo do 2016 będzie eksploatować wagony
    13N. I dam sobie łapę obciąć, że będą się one pojawiały na Tarchominie :)
  • tarantula01 15.07.10, 18:35
    Do wyliczeń wziąłem tramwaj spięty z 2 PES (400 pasażerów)
    Jedna PESA mieści ok. 200 pasażerów:
    www.pesa.pl/php/index_pl.php?id_artykul=1493&%20a=1&%20id_sesja=0

    także pojedyńczy tramwaj co 1,5 minuty to jest przewóz ok. 8000
    pas/h.
    Jednocześnie łatwo można zwiększyć możliwości transportowe tramwaju
    2-krotnie nie zmieniając częstotliwości kursowania.
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz
    SISKOM - TAK. dla warszawskiej obwodnicy
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 12.07.10, 10:53
    Decyzja środowiskowa w trybie natychmiastowej wykonalności, od razu pozwolenie
    na budowę, przetargi i start inwestycji od odcinka północnego. Jak złożone
    protesty przejdą przez SKO, które je na 100% odwali, potem WSA, to nawet jak
    będzie wyrok korzystny dla krzykaczy toru linii nic już nie zmieni, bo sporny
    odcinek będzie wybudowany.
  • Gość: beniek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.07.10, 10:51
    Z tym Legionowem to chyba prawda bo nieraz mam takie wrażenie ZTM
    bardziej dba ostatnio o dobry dojazd do Legionowa niż na Nowodwory.
  • Gość: Prahnitz IP: *.gdynia.asseco.pl 14.07.10, 12:30
    > mam takie wrażenie ZTM bardziej dba ostatnio o dobry dojazd do
    > Legionowa niż na Nowodwory.

    To porównaj ilośc autobusów jadących do Legionowa i Nowodwory. Od razu nie
    będziesz takiego wrażenia nie będziesz miał.
  • Gość: beniek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.07.10, 14:05
    A pociągi i prywatne linie dolicz to wyjdzie, że z Legionowa do
    centrum łatwiej dojechać niż z Nowodworów.
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 14.07.10, 15:25
    > A pociągi i prywatne linie dolicz to wyjdzie, że z Legionowa do
    > centrum łatwiej dojechać niż z Nowodworów.

    Taaaa... Prawda była, ale się zmyła.
  • Gość: Tolek IP: *.subscribers.sferia.net 15.07.10, 22:03
    A pętla tramwaju powinna być w okolicach Aluzyjnej lub M Trąby bo
    tam teraz rosną nowe osiedla a nie jakieś tam stacje przesiadkowe
    dla ludzi z Legionowa.
  • Gość: Rurecki IP: 195.117.162.* 16.07.10, 10:31
    A spore osiedle Winnica, które jest obok planowanej pętli to będzie sobie z
    zasady z buta chodzić?
  • Gość: zuza IP: 78.133.200.* 16.07.10, 11:51
    www.tvnwarszawa.pl/28415,1665221,0,1,urzednicy_za_rok_tramwaje_pojada_mostem_polnocnym,wiadomosc.html
    czyli mamy się cieszyć, bo coś ruszy, czy smucić, bo plany idą w "złą" stronę?
  • Gość: buc IP: *.internetdsl.tpnet.pl 16.07.10, 13:36
    Cieszyś sie stanowczo się cieszyć i na pohybel wszystkim pieniaczom
    i macicielom !!!
  • Gość: gość IP: *.subscribers.sferia.net 19.07.10, 23:49
    No to po ostatnich występach w sprawie tramwaju tarantula01 ma
    przechlapane a wybory za pasem.
  • Gość: wyborca IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.07.10, 09:34
    Facet pracuje uczciwie 4 lata - wystarczy przejrzeć jego stronę. Obowiązkiem
    radnego jest reagować na prośby mieszkańców.
    Znacie działalność innych radnych?
  • Gość: bandi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.07.10, 11:52
    "Obowiązkiem radnego jest reagować na prośby mieszkańców" - jakich
    mieszkańców ? Przewaznie są to grupki pieniaczy walczących o własne
    interesy które z reguły są sprzeczne z interesem ogółu mieszkańców.
  • Gość: m. IP: *.jmdi.pl 20.07.10, 17:29
    Czy "ogół mieszkańców" wypowiada się w kwestiach ich dotyczących, czy ma wszystko... gdzieś.
    Potem będzie zdziwienie i płacz.
  • lkan 20.07.10, 23:47
    Gość portalu: wyborca napisał:
    ...> Znacie działalność innych radnych?<

    No właśnie: ilu, kim są i gdzie się wypowiadają?
  • Gość: podroznik IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.07.10, 14:39
    Nie chwalą się, bo nie mają czym. Pierdzistołki jedne.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka