Projekt tramwaju na Tarchomin znowu z błędami? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego wyłożył do wglądu mieszkańców raport środowiskowy dla planowanej od dawna trasy tramwajowej na Tarchomin. Opozycyjny radny Wojciech Tumasz na dziesięciu stronach udowadnia, że dokument jest niestaranny i nierzetelny. Co z decyzją środowiskową?
    Tekst linka
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
    • radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-.pdf
      radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-zal1.jpg
      radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-zal2.jpg
      radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-zal3.pdf
      radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-zal4a.jpg
      radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-zal4b.jpg
      --
      Pozdrawiam
      www.radny.com.pl
      Wojciech Tumasz (Wspólnota Samorządowa Gospodarnosc)
      Strona internetowa SISKOM
      • Jeszcze jej nie ma, bo pierwotny, 7-dniowy termin na ustosunkowanie się do uwag i wniosków społeczeństwa:
        bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/ogloszenia/OS/postepowania/srodowiskowe/wszczete/2012/Wezwanie_do_zlozenia_wyjasnien_w_sprawie_przedsiewziecia_polegajacego_na_budowie_linii_tramwajowej_n.htm
        trzeba było wydłużyć do 30 listopada:
        bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/ogloszenia/OS/postepowania/srodowiskowe/wszczete/2012/Budowa_linii_tramwajowej_na_Tarchomin_wraz_z_rozbudowa_ul__Swiatowida.htm
        --
        Pozdrawiam
        www.radny.com.pl
        Wojciech Tumasz (Wspólnota Samorządowa Gospodarnosc)
        Strona internetowa SISKOM
    • Dlaczego mnie to nie dziwi? Pewnie dlatego, że nie wszyscy "krewni i znajomi królika" są zdolnymi fachowcami.
      Tarantula na dyrektora ZTM-u.
      --
      agent ze WSI ;)
      www.youtube.com/watch?v=F_Oxtn000L8
      www.youtube.com/watch?v=Ty-3SDp7cb8
      youtu.be/mhDilu7-1DQ
    • Gość: ktos IP: *.ip.netia.com.pl 19.10.12, 09:47
      Jak to się okaże prawdą, to cały ZTM trzeba wywalić na zbity pysk. Swoje obowiązki trzeba umieć dobrze wypełniać.
    • Przy tej sytuacji budżetowej Warszawy jaką mamy,
      to wygląda trochę na celowe zagranie....

      Pozdr
      • To oczywiste, że nie będzie pieniędzy! Na samą linię tramwajową pieniadze by się znalazły, ale skoro bufet chce oprócz torowiska budować na Światowida Prospekt Lenina (2*3 pasy), to kasy zabraknie.

        Pieniadze się znajdą, jeśli zacznie się budować ulice europejskie a nie moskiewskie (Moskwa to Europa tylko geograficznie, ale nie mentalnie).
        --
        PO to Amber Gold polskiej polityki
      • Gość: . IP: *.play-internet.pl 20.10.12, 01:19
        Na wybory temat znowu ożyje
        • Do ZTM - przedkładajcie lipne wnioski w nieskonczoność tak aby nigdy nie doszło do realizacji linii tramwajowej na Tarchomin, po co komu ona potrzebna, będzie tylko wozić powietrze. Na Nowodworach i Tarchominie nie ma korków a więc autobusy szybciej dowiozą ludzi do metra niż tramwaj. PUKNIJCIE SIĘw GŁOWĘ Decydenci o ile ją jeszcze macie. Przecież ten tramwaj to była głupia obiecanka przedwyborcza PO zamiast metra.
          • Gość: sal IP: *.home.aster.pl 10.11.12, 08:44
            Spokojnie, będzie gorzej:

            1. Na czas remontu zostanie zamknięty most Grota-Roweckiego
            2. W tym czasie tramwaj będzie jeździł z Młocin do nawrotki tuż za Mostem Północnym

            Dojazd do metra wydłuży się i dla samochodów (część ruchu z G-R pójdzie Północnym) i dla komunikacji miejskiej (nie będzie autobusów do metra 101/e8/e4 - będę dowoziły tylko do nawrotki tramwajowej). Poprawi się dla częsci jak tramwaj dojedzie do Mehoffera.
            • Gość: jola IP: *.play-internet.pl 10.11.12, 09:02
              No to dopiero bedzie cyrk, kilka przesiadek aby do centrum dojechać. Do du.y z takim tramwajem.
              • Gość portalu: jola napisał(a):

                > No to dopiero bedzie cyrk, kilka przesiadek aby do centrum dojechać. Do du.y z
                > takim tramwajem.

                Jakie kilka przesiadek??? Już w tej chwili, gdy powstanie cała linia na Tarchominie i Nowodworach to oprócz tramwaju na Młociny planowane jest skierowanie tu linii 17 - bezpośrednio do Centrum! Pod sam Dworzec Centralny! Do tego połączenie z Żeraniem i powrót na tory linii 21 w realcji zapewne na Gocław (jeśli i tam w końcu powstaną tory).
            • Gość: Irena IP: *.jmdi.pl 10.11.12, 12:24
              Władza nie ma na co wydawać pieniądze tylko na tramwaj do Tarchomina, tramwaje sprawdzają się w centrach miast gdzie jest duży ruch i występują korki a nie na Białołęce gdzie ruch samochodowy jest dobry i w tych warunkach tramwaj jest o wiele wolniejszy niż autobusy. Władza funduje nam coraz gorsze warunki przejazdu z przesiadkami . Pieniądze zamiast na nikomu niepotrzebny tramwaj przeznaczcie na żłobki, przedszkola szkoły gdyż faktycznie na Białołęce tych instytucji oświatowych jest ogromny niedostatek.
            • Gość: Rychu IP: *.warszawa.vectranet.pl 11.11.12, 01:45
              > nie będzie autobusów do metra 101/e8/e4 - będę dowoziły tylko do nawrotki tramwajowej)

              Daj namiar na swojego dealera bo to co bierzesz jest zarąbiste!
              • Gość: Irena IP: *.jmdi.pl 11.11.12, 07:43
                Oczywiście, że jeżdzę autobusami do Metra Młociny, podróz wygodna i szybka zajmuje od 13 do 16 minut a następnie w metro i po 15 minutach jestem w centrum a tramwajem z dojazdem do Mostu i z przesiadką na tramwaj zajęłoby mi 15 minut dłużej a więc tramwaj jest nikomu niepotrzebny na Tarchominie. A więc czas podjąć decyzję na wycofanie się z budowy tramwaju a środki przeznaczyć również na remonty dróg na Białołęce. Ten tramwaj będzie woził powietrze tak jak tramwaj który jeżdzi Jagiellońską od ronda Starzyńskiego do Grota. linia 101 i E- będzie tylko dowoziła pasażerów do tramwaju przed Mostem
                • Gość portalu: Irena napisał(a):

                  > Oczywiście, że jeżdzę autobusami do Metra Młociny, podróz wygodna i szybka zajm
                  > uje od 13 do 16 minut a następnie w metro i po 15 minutach jestem w centrum a t
                  > ramwajem z dojazdem do Mostu i z przesiadką na tramwaj zajęłoby mi 15 minut dł
                  > użej

                  Skąd takie wnioski??? Rozumiem że już gdzieś po Tarchominie ten ukryty tramwaj - tylko dla wtajemniczonych - jeździ i wiadomo ile jedzie??? To proszę o jego namiary, pójdę sprawdzić...

                  > linia 101 i E- będzie
                  > tylko dowoziła pasażerów do tramwaju przed Mostem

                  Wskaż mi gdzie niby te autobusy miałyby zawrócić, aby robić to o czym jesteś tak przekonana??? Jakoś nic mi nie wiadomo o zakupie przez MZA autobusów dwukierunkowych. Ba! Nawet nic mi nie wiadomo, aby takie były dozwolone prawem!!! Ale niektórzy tu wiedzą jak widać lepiej. Nic dziwnego, że w tym mieście nie da się przeprowadzić żadnej sensownej inwestycji...
              • Gość: sal IP: *.home.aster.pl 11.11.12, 18:29
                mało oryginalny tekst - spotykany w zasadzie w każdej dyskusji na dowolnym forum. Proponuję skupić się - może samemu uda Ci się coś wymyślić, jeśli nie to poszukaj czegoś nowego w google-ach.

                Wracajac do tematu - jakiego rodzaju organizacji ruchu się spodziewasz po oddani linii tramwajowej na początku?
                • Gość: Rychu IP: *.warszawa.vectranet.pl 18.11.12, 00:51
                  > Wracajac do tematu - jakiego rodzaju organizacji ruchu się spodziewasz po oddaniu
                  > linii tramwajowej na początku?

                  Żadnej nowej. Autobusy będą jeździły jak jeżdżą. Nie wiem skąd się biorą niektórym chore wizje o przesiadkach do ogryzka tramwajowego. Nikt nie planuje rewolucji, bo i po co? Conajwyżej 101 straci przystanki na Starych Świdrach i Świderskiej.
          • Gość: Rychu IP: *.warszawa.vectranet.pl 11.11.12, 01:47
            > Przecież ten tramwaj to była głupia obiecanka przedwyborcza PO zamiast metra.

            A ciekawe rzeczy piszesz. Projekt linii tramwajowej pokazywał już w 2004 roku Andrzej Urbański ówczesny wiceprezydent Warszawy. A wtedy prezydentem był Lech K. Dalej twierdzisz, że to obiecanka PO?
          • NINA, skąd tu przyjechałaś??? Sorki za być może głupie pytanie, absolutnie nie jestem z tych co to "słoikami" rzuca w necie, ale na taki tekst tylko to ciśnie mi się na usta. A czemu??? Zauważ, że tramwaj to SIEĆ! Nie jedna linia, która dowozi do metra! Czyli nie jeden PKS który wiezie do najbliższego większego miasta!

            Wiesz dlaczego budowa linii tramwajowej na Tarchomin ma sens? Dlatego, że uzyskujemy dostęp do całej sieci tramwajowej miasta, a w planach jest nie tylko linia dowozowa co metra na Młociny, ale także parę innych w różne rejony miasta. Fakt, że póki co tramwaje są w Warszawie powolne ze względu na debilnie ustawioną sygnalizację świetlną, ale to się zmieni, bo musi się zmienić... Takie są kierunki rozwoju transportu i nikt z tym nie wygra! Kiedyś też byłem zwolennikiem metra na Tarchominie, ale po spojrzeniu szerzej - tramwaj jest lepszy, bo dowiezie w więcej punktów w mieście! O ile tylko w końcu ktoś ruszy łebkiem i zacznie wykorzystywać jego potencjał! A to musi się stać, i zanim ta linia u nas powstanie, to myślę że postrzeganie tramwaju się zmieni! Więc jak najbardziej trzeba być za tą budową!
    • Gość: Irena IP: *.jmdi.pl 11.11.12, 07:53
      Mnie brednie pisowskie z budową tramwaju jak i trotylem nie obchodzą, ważne jest kto podjął daną decyzję a więc PO zamiast "obiecankowego" Metra
      • I metro masz tylko w jednym kierunku, tylko w ściśle określone miejsca, z których wiele osób dalej musi się przesiąść w tramwaj, autobus, pociąg etc! Ludzie! Ruszcie głową! Mając na Tarchominie tramwaj, uzyskamy dostęp nie tylko do metra, ale też bezpośrednio do: ścisłego Centrum (planowane skierowanie tu linii 17), na Pragę (po wybudowaniu łącznika do Żerania przywrócenie linii 21 która pewnie pomknie na Gocław) a pewnie też i coś na Bemowo i Wolę...

        Czy zauważycie wreszcie, że tory na Tarchominie to nie tylko łącznik z metrem? Jeśli tak by miało być, to pewnie że to wyrzucone pieniądze. Ale nie takie są plany! Ten ogryzek do Myśliborskiej na razie czymś takim będzie, bo nie ma szans na tym odcinku na coś innego, ale jak powstanie cała planowana trasa - to przestaniecie wreszcie kwękać i walniecie się w czoło, na wspomnienia o tych dzisiejszych tekstach mknąc szybkim tramwajem pomiędzy zakorkowanymi ulicami miasta... Radze patrzeć troszkę w przyszłość i troszkę szerzej na świat!
    • Gość: ze Strumykowej IP: *.jmdi.pl 14.11.12, 22:32
      Sądzę, biorąc pod uwagę niektóre wypowiedzi internautów, że tramwaj na Tarchomin to wielka pomyłka,to co preferuje ZTM to przesiadki autobus - tramwaj a więc wydłuża czas dojazdu, nawet przy powstaniu całej trasy nie zastąpi szybkiego autobusu a od kilku miesięcy po otwarciu Mostu Pólnocnego zarówno Modlinska -Most Grota jak i Światowida - Most Północny są przejezdne, ruch płynny. Tramwaj zbędny. Mam odczucia , że pomału Ratusz wycofuje się z tego przedsiewzięcia a więc budowę linii będzie przesuwać w czasie w nieskonczoność. Inna kwestia czy są pieniądze, wirtualne pewnie tak. Żłobki, przedszkola szkoły w tym zawodowe w to inwestować.
      • Teraz utrudnień w ruchu nie ma. Za 3 lata pewnie jeszcze nie będzie, ale za 5, 8, 15 lat? Stale zwiększająca się liczba mieszkańców Białołęki za 5 lat może ponownie wypełnić nowe ulice i trasy teraz niezbyt obciążone ruchem. Po oddaniu mostu do użytku znacznie zwiększyło się natężenie ruchu np. na Myśliborskiej.

        Niech tylko ZTM rzetelnie przygotuje dokumentację.
        --
        Pozdrawiam
        www.radny.com.pl
        Wojciech Tumasz (Wspólnota Samorządowa Gospodarnosc)
        Strona internetowa SISKOM
    • Gość: ze Strumykowej IP: *.jmdi.pl 15.11.12, 08:34
      Szanowny p. radny Tumasz. Widzę, że w poglądach na ten temat niewiele się różnimy jedynie Pan wybiega w przyszłość. Ja pójdę jeszcze dalej w czasie przyszłym.. Oczywiście, że chciałbym aby na Tarchominie Nowodworach oprócz szybkich autobusów były alternatywne trasy tramwajowe jak również metro ale czy o to chodzi. Poszerzmy Światowida do dwu pasów/ trzy zbędne/ w oba kierunki i problem z dojazdami jest na wiele lat rozwiązany a za X lat może pomyślimy nie o linii tramwajowej ale o budowie metra a za następne X lat pomyślimy o rozwoju indywidualnej komunikacji. A teraz jest czas na infrastrukturę oświatową i tym trzeba zachęcać do osiedlania się na Białołęce.często pan pisze o róznych małych problemach na Białołęce które ze względu na budżet są nierozwiązywalne.
      • Gość: Jolla IP: 92.60.130.* 15.11.12, 12:45
        Ten tramwaj ma sens jedynie gdy bedzie szybko i z Winnicy bo wynalazki typu 5 przesiadek do centrum to parodia. Przeprojektowywanie na 2 pasy ruchu to praktycznie obsuwa 5-10 lat więc bez sensu.
        • Gość: Lucyna IP: *.jmdi.pl 15.11.12, 13:11
          Obecnie mamy po jednym pasie to jak przeprojektowanie ulicy po dwa pasy w oba kierunki " obsuwa" na 5-10 lat. A wiecie co będzie tak jak jest obecnie ani nie poszerzą Swiatowida, nie wybudują linii tramwajowej a o metrze to na dwa pokolenia można zapomnieć.
        • Gość portalu: Jolla napisał(a):

          > Ten tramwaj ma sens jedynie gdy bedzie szybko i z Winnicy bo wynalazki typu 5 p
          > rzesiadek do centrum to parodia. Przeprojektowywanie na 2 pasy ruchu to praktyc
          > znie obsuwa 5-10 lat więc bez sensu.

          Ludzie, zrozumcie wreszcie, że nikt nie planuje żadnych 5 przesiadek autobus-tramwaj!!! Założeniem jest budowa całej linii do Winnicy i to nie tylko przez Most Północny, ale także i połączenie z Żeraniem (nawet są wybudowane pod tramwaj wiadukty na kanale, przebudowany węzeł Modlińska / Trasa AK też będzie już posiadał tunel tramwajowy)! Także jak uda się to wykonać, to Tarchomin z Nowodworami uzyska dostęp do całej sieci tramwajowej i wiele miejsc będzie można dotrzeć szybko bez przesiadek! Tym bardziej śmieszy mnie krótkowzroczne myślenie typu "na Tarchominie nie ma korków". Nie ma i pewnie prędko ich nie będzie, ale w innych rejonach miasta za to są i będą. Nie wygodniej wsiąść będzie w taką 17 i pojechać sobie np. do Arkadii bezpośrednio? Patrzcie na budowany na Tarchominie tramwaj jako na SIEĆ POŁĄCZEŃ a nie wahadełko do metra... Że czymś takim na razie będzie to jest pewne, ale to na razie!
          • Gość: podróżnik IP: 78.133.161.* 16.11.12, 13:04
            A ja słyszałem, że żaden tunel nie będzie budowany dla tramwaju w węźle Trasy Toruńskiej. Zresztą czy nasz radny może się o to dowiedzieć?
            • Gość portalu: podróżnik napisał(a):

              > A ja słyszałem, że żaden tunel nie będzie budowany dla tramwaju w węźle Trasy T
              > oruńskiej. Zresztą czy nasz radny może się o to dowiedzieć?

              To ja juz Ci mogę odpowiedzieć: informację o tym że nie będzie masz bardzo stare, bo w pierwotnym planie GDDKiA rzeczywiście go nie było, miasto nie zgłisło tego do projektu. W nowym, obowiązującym planie już jest. Nie po to wydano miliony na wiadukt nad Kanałekim (rośnie na nim teraz trawa) żeby tunelu nie było.
    • A tu zapomniane postępowanie środowiskowe dla tramwaju na odcinku TMP - Mehoffera:
      bip.warszawa.pl/NR/exeres/836537F4-1DBC-45D8-A61A-5C79C25FEFF9.htm
      bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/ogloszenia/OS/postepowania/srodowiskowe/wszczete/2012/Budowa_oraz_przebudowa_ukladu_drogowego_ul__Projektowanej_i_ul__Swiatowida_wraz_z_budowa_linii_tramw.htm
      choć tak naprawdę nie wiem po co ono jest jeszcze prowadzone i zaraz zacznę pytać ile kosztuje prowadzenie tego równoległego postępowania, które dokumentację ma mieć uzupełnioną do 30 czerwca 2013 r.
      --
      Pozdrawiam
      www.radny.com.pl
      Wojciech Tumasz (Wspólnota Samorządowa Gospodarnosc)
      Strona internetowa SISKOM
    • Gość: lucek IP: *.dynamic.chello.pl 16.11.12, 21:08
      tnij.org/s803
      jak widać w Krakowie można, nawet parking P&R choć bez urządzeń kontrolnych jest dostępny a w tej "zawszonej" stolicy syf i smród... całe to towarzystwo z ratusza wywalałbym na zbity pysk a zielonych zagoniłbym do grabienia liści w Borach Tucholskich...
      Wstyd i żenada. 3. km torów nie potrafią położyć...!!!

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.