Dodaj do ulubionych

Kolejne uwagi do tramwaju na Tarchomin

06.02.13, 16:24
Dalszy ciąg perypetii z postępowaniem środowiskowym dla tramwaju na Tarchomin. Swoje uwagi i wnioski złożyły trzy niezależne podmioty, którym nie podoba się pomysł budowy „autostrady” w miejscu ulicy Światowida. ZTM cały czas liczy na otrzymanie decyzji środowiskowej do końca miesiąca.
www.rynek-kolejowy.pl/39356/Warszawa_Kolejne_uwagi_do_tramwaju_na_Tarchomin.htm
--
W życiu wszystko jest pożyczone
Edytor zaawansowany
  • Gość: gosc IP: *.devs.futuro.pl 06.02.13, 16:39
    I znów ZTM na siłę wciska coś co nie jest potrzebne. Po kiego trzy pasy w każdym kierunku?
  • lkan 06.02.13, 17:07
    I do tego bez ekranów akustycznych (nie licząc tych przy szkołach). Przecież to paranoja, że przewidywany tranzyt pomiędzy osiedlami, w tym skrót do mostu MCS, będzie bardziej narażony na hałas od znacznie luźniejszej zabudowy np. na Modlińskiej od strony Legionowa, gdzie ekrany są.
  • Gość: szl IP: *.dynamic.chello.pl 08.02.13, 00:24
    Dwie jezdnie dwupasmowe ul. Światowida i tramwaj to jest wystarczająco !
    Zaplanować też budżet na tramwaj na trasie Żerań - Nowodwory.
    I to by było na tyle na następną kadencję samorządową choć i tak jest opóźnienie w stosunku do tego, co nam obiecywano.
  • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 08.02.13, 01:17
    skrót Światowida do MP?! Debile, a gdzie bezkolizyjny wjazd na MP?
    Trzeba się przebić przez światła i pieszych na skręcie w Myśliborską, później Poraje a później tramwaj... już widzę na tej trasie rzędy tirów... a Modlińska jest do tego przygotowana...
    tylko debil mógł to wymyślić!!!
  • Gość: inny gość IP: *.dynamic.chello.pl 08.02.13, 23:10
    Bo dożyliśmy takich czasów, że debile decydują, nie licząc się z niczym.
    No może liczą się z kasą, którą dostają w ramach 'prowizji', od inwestora czy lobbysty ?
  • Gość: Michał P IP: *.jmdi.pl 08.02.13, 07:46
    Sibeliuss - mamy 8-02-2023 r - korespodencja między ZTM a zainteresowanymi stronami nadal trwa. Przy sprawie zaangażowanych jest ok. 20 urzędników i tak pensyjka leci aż do emerytury i o to chodzi. Jestem starszy o 10 lat, Ruta, Tumasz i ty Sibeliuss również. Pani HGW na emeryturze.
  • Gość: hi-hi IP: 92.60.130.* 08.02.13, 10:52
    A ludzie to coraz bardziej mają w nosie :)
  • Gość: papa_& IP: *.dynamic.chello.pl 08.02.13, 23:03
    Po co dwupasmówka?
    Mam nadzieję, że opinia ochrony środowiska będzie uwzględniona.
    Teraz jest dobrze, przecież do mostu można dojechać też Myśliborską.
    A Modlińska od czego jest?

    Pociągnijcie dalej wreszcie ten obiecywany od lat tramwaj,
    bo na tych obiecankach całe rzesze ludzi załapało się na ciepłe stołeczki.
    Obawiam się, że niektórzy przy następnych wyborach, za rok, je stracą.
  • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 08.02.13, 23:19
    a na cholerę ci teraz ten tramwaj? Powstanie tuż przed wyborami aby znów HGW z peło mogła odtrąbić sukces. Otworzy linię do Mehoffera, do Winnicy obieca... i znów figa.
    Czyli najbliższy termin oddania do użytku całej linii to 2018 r.
  • bbkk 09.02.13, 10:57
    Nie bierzesz pod uwagę że nie wszyscy mieszkają na Nowodworach i nie potrzebują tramwaju do Winnicy?
    --
    'Demokracja ma sens jedynie kiedy jest kontrolowana'
  • Gość: kaśka IP: *.free.aero2.net.pl 09.02.13, 12:05
    No ale na Nowodworach mieszka najwięcej i wszelkie kombinacje pomijające Nowodwory są bez sensu.
  • bbkk 09.02.13, 13:50
    Sa bez sensu dla mieszkancow Nowodworow a nie generalnie. Mi tramwaj do Winnicy jest niepotrzebny dlatego kibicuje zeby jak najszybciej powstal do Mehoffera.
    --
    'Demokracja ma sens jedynie kiedy jest kontrolowana'
  • Gość: z Pętli IP: *.jmdi.pl 09.02.13, 16:13
    Natomiast ja kibicuję, żeby w najbliższej 10 - latce linia tramwajowa nie posunęła się nawet o 10 mm a to dlatego , że mieszkam przy pętli Światowida i dojscie do przystanku Mehoffera zajełoby mi 12-15 minut a więc kibicuję Panu Tumaszowi, że będą każde decyzje w sprawie tramwaju zaskarżane a tym samym linia tramw. opóżniana w czasie .Autobusem do Metra 12-15 minut i to wystarczy.
  • Gość: . IP: *.free.aero2.net.pl 09.02.13, 17:02
    Ot, ćwoki, słoiki nikt i nic się nie liczy byle im pasowało. Nie wsztscy przy pętli mieszkają.
  • Gość: słojik IP: *.jmdi.pl 09.02.13, 17:07
    z Burakowa - tam tramwaju nigdy nie będzie
  • Gość: zakręka IP: *.jmdi.pl 09.02.13, 17:10
    Tramwaj nobilituje i można powiedzieć jestem z miasta bo u mnie jest tramwaj- no to głowa do góry
  • Gość: papa_& IP: *.dynamic.chello.pl 09.02.13, 22:41
    Gość portalu: z Pętli napisał(a):
    > Natomiast ja kibicuję, żeby w najbliższej 10 - latce linia tramwajowa nie posu
    > nęła się nawet o 10 mm a to dlatego , że mieszkam przy pętli Światowida i dojsc
    > ie do przystanku Mehoffera zajełoby mi 12-15 minut

    Coś ci się rzeczywiście "zapętliło" w głowie , bo gdzie ty masz pętlę przy Światowida?
    Na razie nie ma tam żadnej pętli !
    Jest przy Świderskiej przystanek końcowy i początkowy - kuriozum na miarę Polski.
    Skoro nie znasz nazw ulic to może nie zabieraj głosu. Albo nie pij tyle ?

    Linia jak najszybciej powinna być pociągnięta wytyczoną już trasą wzdłuż jednopasmowej Światowida, do Mehoffera i Nowodworów.

    No i przy okazji druga linia by się przydała - z Żerania. Kiedyś nam ktoś to obiecywał, nawet w czasie kilkuletniego remontu wiaduktu nad Kanałem Żerańskim uwzględniono miejsce na tramwaj...Tyle się wówczas z tego powodu nastaliśmy w korkach i teraz miałoby to pójść na marne ?
  • Gość: Z Pętli IP: *.jmdi.pl 10.02.13, 07:04
    Czytaj ze zrozumieniem. Pętla od wielu lat jest na Światowida - autobusowa i gdy wybudują linię tramwajową do Mehoffera to ludzie mieszkający w okolicach PĘTLI - będą musieli dojść do przystanku tramwajowego na Mehoffera z buta 10-12 minut a więc kogo zapętliło. No chyba, że nie zlikwidują E, 101 - to będziemy jeżdzić bezpośrednio na Młociny -ale w to nie wierzę gdyż na 3/4 trasie autobus będzie pokrywał się z tramwajem. Jeżeli wybudują linię tramwajową na Modlińskiej to będzie woziła powietrze tak jak obecnie Ogryzek.
  • Gość: A.. IP: *.free.aero2.net.pl 10.02.13, 10:44
    Jeżeli wybudują linię tramwajową na Modlińskiej to nie będzie woziła powietrza a tysiące ludzi otrzyma bezpośrednie połączenie z Pragą i dalej z centrum, Mokotowem itd.
    Tramwaj ma jechać do Winnicy a nie na Mehoffera więc nie będziesz na przystanek iść "z buta 10-12 minut".
  • Gość: B IP: *.jmdi.pl 10.02.13, 15:50
    A kiedy ten tramwaj na Winnicę pojedzie - pewnie za 7 lat, tramwaj to najwolniejszy środek komunikacji publicznej
  • Gość: tarcho IP: 93.174.24.* 10.02.13, 21:07
    7 lat? ktoś jest wielkim optymistą, przecież już nie ma miejsca na tramwaj w Winnicy.
  • dermalamor 11.02.13, 07:42
    Gość portalu: Z Pętli napisał(a):

    > Czytaj ze zrozumieniem. Pętla od wielu lat jest na Światowida - autobusowa

    Ech... a ja tak kibicowałem temu, aby pętla została tam gdzie była w 1981 roku, czyli pod Fabryką Domów... Kompletnie mi nie było potrzebne przedłużanie autobusów...

    A tak poważnie, to poznaj chociaż nazwę pętli, bo przy Światowida to są akurat dwie autobusowe! Tylko pewnie o tym nie wiesz...


    > gdy wybudują linię tramwajową do Mehoffera to ludzie mieszkający w okolicach PĘT
    > LI -

    Której? Tej przy Światowida czy tej przy Światowida??? Przy okazji - pętla techniczna dla tramwajów "Mehoffera" też będzie przy Światowida. To już trzecia...

    > będą musieli dojść do przystanku tramwajowego na Mehoffera z buta 10-12 mi
    > nut a więc kogo zapętliło. No chyba, że nie zlikwidują E, 101 - to będziemy je
    > żdzić bezpośrednio na Młociny

    No dobra. A teraz wytłumacz mi swoją (choć nie tylko) krótkowzroczność, polegająca na postrzeganiu owego tramwaju jako wahadełka do metra... Wszyscy wciąż trąbią o dowożeniu do metra i że sa autobusy. A nikt jakoś nie zada sobie trudu sprawdzenia projektów tego tramwaju. Po raz kolejny na tym forum donoszę Wam uprzejmie, że budując tramwaj wgłąb osiedli uzyskujemy dostęp do całej sieci i planowane jest tu przedłużenie chociażby linii 17, a pewnie pojedzie tez i coś na Bemowo i Jelonki. Jak powstanie - również planowana - linia na Modlińskiej do Żerania, to i połączenie z Praga będzie (reaktywacja 21). Ale to pewnie nie dotrze i Wy dalej o tym metrze... Budowanie tramwaju tylko jako dowozówki to byłaby głupota i nikt takiej głupoty nie planuje! Poczytajcie trochę o tej linii i jej planach...
  • bbkk 11.02.13, 08:44
    dermalamor napisał:

    > Jak powstanie - również planowana - linia na Modlińskiej do Że
    > rania, to i połączenie z Praga będzie (reaktywacja 21).

    Powiem szczerze że nie wiem czy ktos z piszących teraz na forum tego doczeka. Plany o przedłużeniu tej linii są chyba starsze niż ja ...


    --
    'Demokracja ma sens jedynie kiedy jest kontrolowana'
  • Gość: Marek IP: *.jmdi.pl 11.02.13, 10:41
    Widać z tego , że urzędnicy ZTM przygotowują plany na 100 lat licząc od 2050 r - to jest u nich życie jak w przedkryzysowym MADRYCIE - ja tam chcę pracować żadnej odpowiedzialności chyba że odpowiedzialność historyczna
  • dermalamor 11.02.13, 19:48
    Gość portalu: Marek napisał(a):

    > Widać z tego , że urzędnicy ZTM przygotowują plany na 100 lat licząc od 2050 r

    Masz na myśli linie tramwajowe jakie mają dotrzeć do Winnicy? To akurat bardzo dobrze, że tak planują, planowanie jedynie wahadełka do metra to by była dopiero głupota. A nie po to pętla na Winnicy ma mieć 4 tory, a ta przy Mehoffera dwa... Po wybudowaniu tej linii Tarchomin i Nowodwory będą włączone w system miejskiego tramwaju, a nie w system dowozówek do najbliższej stacji metra, bo to taniej i sprawniej zapewniłby autobus. Miejmy tylko nadzieję, że do tego czasu tramwaje uzyskają w końcu priorytety na skrzyżowaniach, a których na razie tylko się mówi. Wtedy czas przejazdu będzie porównywalny do czasu metra, ale elastyczność dużo większa.

    A tak przy okazji, jeśli chodzi o przebieg trasy przez Myśliborską a nie Projektowaną... Teraz wydaje się, że ta pierwsza byłaby logiczniejsza. Należy jednak pamiętać, że obszar między Projektowaną, Światowida, Modlińską i TMP jest zarezerwowany pod wielkopowierzchniowe usługi, już w maju ma zacząć się budowa galerii handlowej firmy GTC o wielkości Galerii Mokotów. I wtedy tramwaj bardziej przyda się właśnie w tych rejonach, więc jak widać - warto jednak planować na przyszłość :)
  • dermalamor 11.02.13, 19:41
    bbkk napisała:

    > Powiem szczerze że nie wiem czy ktos z piszących teraz na forum tego doczeka. P
    > lany o przedłużeniu tej linii są chyba starsze niż ja ...

    Jak się tu sprowadzałem w 1980 roku, to już wtedy mówiono że będzie most... no i po ponad 30 latach jest, więc bądźmy dobrej myśli i co do Modlińskiej :)

    A serio - z ta ulica w najbliższych latach trzeba coś zrobić, bo ruch nadal będzie rósł. Zresztą podczas modernizacji wiaduktów nad Kanałkiem Żerańskim powstały i te dla tramwajów. Inwestycja nie spadła z planów, tylko ją odłożono, a był okres w którym była na topie. Myślę że w perspektywie kilku lat jednak ten tramwaj powstanie, chociażby dlatego, że będzie budowana zajezdnia na Annopolu i jakiś dojazd być musi...
  • Gość: krecia robota? IP: *.dynamic.chello.pl 11.02.13, 00:14
    Gość portalu: z Pętli napisał(a):
    >...a więc kibicuję Panu Tumaszowi, że będą każde decyzje w sprawie tramwaju zaskarżane a tym samym linia tramw opóżniana w czasie ...

    to chyba juz wiemy komu zawdzieczamy fakt ze do tej pory nie wybudowano calej linni tramawjowe tylko jakis ogryzek
    co pan na to panie T ?
  • Gość: z Pętli IP: *.jmdi.pl 11.02.13, 09:24
    Tak jeszcze raz powtórzę kibicuję Panu radnemu Tumaszowi, że każda dezyzja w sprawie tramwaju będzie zaskarżona. Powtarzam każda gdyż do tej pory wszystkie decyzje zaskarżone - były niezgodne z obowiązującym prawem. / instancje odwoławcze swoimi orzeczeniami to potwierdziły/ a więc faktycznie to nie pan radny przedłuża w czasie inwestycję tramwajową na Białołękę - a tylko i wyłącznie Urzędy - gdyż to one przedkładają jakieś GNIOTY - które od początku są niezgodne z prawem . A dla mnie ta sytuacja jest na rękę gdyż wolę jeżdzić autobusem na Młociny niż tramwajem dwukrotnie dłużej. A może te GNIOTY - to z góry zaplanowane ? Panie radny proszę pilnować przestrzeganie prawa przez urzędników.
  • Gość: Wyborca IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.02.13, 09:42
    O właśnie - nazwano to po imieniu: Urzędy (ZTM) pieprzą sprawę.
  • dermalamor 11.02.13, 19:54
    A Ty już wiesz, że będzie dwukrotnie dłużej??? Skąd??? Planowany czas przejazdu z pętli Winnica do Młocin to 21 minut. Podkreślam - z Winnicy, nie z rejonu obecnej pętli! Z Mehoffera zaś 14 minut. To do tych 14 minut dolicz 2 minuty na dotarcie do obecnej pętli autobusowej. Ile dziś jedzie E8? Według Ciebie 8 minut??? A nie 13??? To gdzie te dwa razy dłużej?

    Bzdury Waść opowiadasz... Natomiast co do nieudolności urzędów to w 100% się zgadzam, ZTM już dawno powinno się zabrać nadzór nad tą inwestycją. Chyba że faktycznie ktoś ma w tym interes...
  • Gość: z Pętli IP: *.jmdi.pl 11.02.13, 20:51
    Tak tramwaj będzie jechał z Mehoffera na Młociny 14 minut pod warunkiem , że z przodu będzie pilotowany przez samochód policyjny na sygnale. Urzędniku to samo opowiadałeś na spotkaniach w sprawie tramwaju w 2010 r i że tramwaj dla przypomnienia pojedzie do wirtualnej pętli na Mehoffera bezpośrednio z oddaniem Mostu Północnego . Ogryzek pokonuje trasę w 9 minut a wy panowie urzędnicy możecie sobie pisać na rozkładach jazdy dla celów statystycznych że jedzie 3 minuty.Chciałem się tobie przypomnieć jak po twoim partyjnym referacie odnośnie wizji tramwajowej / ocena 6/ powiedziałem Tobie, że chyba śnię , że chyba mieszkam w Szwajcarii a faktycznie mieszkam na Białołęce i wtedy stwierdziłem , że to wszystko LIPA. Serdecznie sąsiada pozdrawiam , na Białołęce mieszkam od 1988 r
  • dermalamor 12.02.13, 21:00
    Również pozdrawiam Sąsiedzie, tylko jakoś nie przypominam sobie żebyśmy rozmawiali, szczególnie z moją rolą urzędnika którym nie jestem. Ale tak to już jest, że jak ktoś coś popiera to zaraz musi być z partii... Po prostu uważam transport szynowy za najlepszy w mieście i na szczęście nie tylko ja, a o pilotowaniu radiowozem to nie pisz bzdur - już dziś Bródno "wisi" głównie na tramwaju i jakoś sobie go chwalą, bo jedzie szybko. Choć mógłby jeszcze szybciej. gdyby skasowano mu kilka zbędnych przystanków na trasie. Nie sądzę, żeby trasę linii 1 z Bródna do Gdańskiego szybciej pokonał autobus, szczególnie patrząc na korki na Moście Gdańskim.
  • w.i.s.m 12.02.13, 11:38
    No ja na przykład juz wiem, że dla mnie będzie dwa razy dłużej niż dojazd TYLKO autobusem. Do pętli na Mechofera nie dojdę na piechotę, za daleko. Z Nowodworów będę musiał najpierw dojechać autobusem do tramwaju, przesiąść się i dopiero potem tramwajem do metra... Czyli jak do tramwaju dziś i tak samo jest mi tem tramwaj na Mechofera potrzebny jak jest i dzisiaj ten ogryzek. No ale rozumiem, że każdy patrzy po sobie i zgadzam się, że mieszkańcom Tarchomina się przyda.
  • dermalamor 12.02.13, 20:54
    w.i.s.m napisał:

    > No ja na przykład juz wiem, że dla mnie będzie dwa razy dłużej niż dojazd TYLKO
    > autobusem. Do pętli na Mechofera nie dojdę na piechotę, za daleko.

    Tu się zgodzę, że z przesiadką będzie dłużej. Ale pętla Mehoffera to tylko etap przejściowy, docelowo ma być Winnica a na Mehoffera tylko tory techniczne. Więc raczej powinniśmy wspierać budowę, a nie ją zwalczać.
  • w.i.s.m 13.02.13, 08:20
    a czy ja ją zwalczam :) Kiedyś kibicowałem budowie, cieszyłem się, że będę miał w pobliży tramwaj, ale w ciągu ostatnich kilku lat obserwując i ponosząc efekty decyzji ZTM dotyczących obcinania wszystkich linii z wyjątkiem tych jadących do metra i zmuszania mnie do coraz większej liczby przesiadek (co jak sam przyznałeś jednak wydłuża mniej lub bardziej czas przejazdu) - po prostu przestałem wierzyć w obietnice i zacząłem się bać, że po uruchomieniu linii do Mechofera będę musiał potem przez następne 10 lat przezywać koszmar komunikacyjny (czytaj: dodatkowe przesiadki) zanim linia do Winnicy powstanie.
  • Gość: a IP: *.dynamic.chello.pl 13.02.13, 11:41
    Mehoffera! ;)
  • w.i.s.m 14.02.13, 09:42
    oczywiście :)
  • Gość: Malwina IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.02.13, 22:20
    W 14 minut z Mehoffera to są jakieś kompletne bzdury. Sześć razy w dniu dzisiejszym pokonywałam trasę słownie dwóch przystanków - ze Świderskiej do metra i z powrotem i za każdym razem czas przejazdu wynosił 6 minut! To jakim cudem on ma do Mehoffera dojechać w 14???
  • tarantula01 13.02.13, 23:19
    Przy bezwględnym priorytecie dla tramwaju i prędkości przejazdu 60 km/h byłoby możliwe:
    Młociny - Świderska to ok. 3 km trasy i 6 minut jazdy.
    Świderska - Mehoffera to ok. 2,8 km trasy i 8 minut jazdy, bo 2-3 minuty pochłoną:
    światła z Myśliborską, zatrzymanie się i wymiana pasażerów na Starych Świdrach, światła ze Światowida, zatrzymanie się i wymiana pasażerów na Myśliborskiej wraz ze światłami Myśliborska / Światowida, zatrzymanie się i wymiana pasażerów na Ćmielowskiej wraz ze światłami Ćmielowska / Światowida oraz światła na Mehoffera / Światowida.

    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz (Wspólnota Samorządowa Gospodarnosc)
    Strona internetowa SISKOM
  • bbkk 14.02.13, 09:09
    tarantula01 napisał:

    > Przy bezwględnym priorytecie dla tramwaju i prędkości przejazdu 60 km/h byłoby
    > możliwe:


    Nie będzie ani jednego ani drugiego.

    --
    'Demokracja ma sens jedynie kiedy jest kontrolowana'
  • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 14.02.13, 21:04
    gdyby tramwaj miał bezwzględny priorytet, przejazd przez Światowida w godzinach szczytu byłby mocno utrudniony, a przecież Światowida przecinają linie autobusowe, ponadto z całą pewnością tramwaj nie będzie jeździł 60 km/h, zabraniają tego przepisy...
    Szybki tramwaj to taki sam pusty slogan jak metro na Tarchomin czy wstrzymanie rozbudowy Czajki (co obiecywała HGW!)
    Będzie to normalna linia tramwajowa jak cała reszta w Warszawie....
  • dermalamor 14.02.13, 23:59
    Gość portalu: gość napisał(a):

    > gdyby tramwaj miał bezwzględny priorytet, przejazd przez Światowida w godzinach
    > szczytu byłby mocno utrudniony, a przecież Światowida przecinają linie autobus
    > owe,

    Ale priorytetem ma być nie komunikacja kołowa, a szynowa. Poza tym jeśli już, to byłby utrudniony przejazd ulicami poprzecznymi a nie Światowida, którą to właśnie pobiebgnie linia tramwajowa.

    > ponadto z całą pewnością tramwaj nie będzie jeździł 60 km/h, zabraniają te
    > go przepisy...

    Nie musi. 50 kmh wystarczy. I bez przesady, w tej chwili jest 7 min do Starych Świdrów. Do Myśliborskiej plus trzy i dalej po 2 min na przystanek - w sumie mamy dokładnie 14 minut przelotu. Bez problemu do osiągnięcia i to bez kosmicznych prędkości.

    > Będzie to normalna linia tramwajowa jak cała reszta w Warszawie....

    Oczywiście że tak, bo szybki by był, gdyby przebiegał na estakadach albo w wykopie.
  • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 15.02.13, 23:16
    >Ale priorytetem ma być nie komunikacja kołowa, a szynowa. Poza tym jeśli już, to byłby >utrudniony przejazd ulicami poprzecznymi a nie Światowida, którą to właśnie pobiebgnie >inia tramwajowa.

    No właśnie o poprzecznych pisałem. Nie wszyscy z Tarchomina/Nowodwórów muszą jechać tramwajem i metrem, obecnie ul. Światowida przecina kilka linii autobusowych. I co po uruchomieniu tramwaju ulegną likwidacji? Myślenie rodem z ZTM, wszystkich wepchać do metra... w końcu mamy sieć w Warszawie

    >Nie musi. 50 kmh wystarczy.

    I nie będzie, prognozuję 30 w porywach do 40 km/h

    >I bez przesady, w tej chwili jest 7 min do Starych Świdrów. Do >Myśliborskiej plus trzy i >dalej po 2 min na przystanek - w sumie mamy dokładnie 14 minut >przelotu. Bez problemu >do osiągnięcia i to bez kosmicznych prędkości.

    "pażywiom pasmatrim"... już widzę ten priorytet, wskaż jedno miejsce w Warszawie gdzie takowy istnieje...

    >> Będzie to normalna linia tramwajowa jak cała reszta w Warszawie....
    >Oczywiście że tak, bo szybki by był, gdyby przebiegał na estakadach albo w wykopie.

    To wiem doskonale, tylko dlaczego z uporem maniaka HGW i ZTM parę lat temu mówili o szybkim tramwaju? Nie wspominając o obietnicach HGW przed swoimi 1. wyborami, że nie pozwoli na rozbudowę "czajki" widząc, że jest przyznana kasa z UE... obrzydliwi kłamcy....
  • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 15.02.13, 23:17
    aha i jeszcze jedno małe przypomnienie

    www.gazetaecho.pl/tarchomin-tramwajem-przeciety_26352
  • dermalamor 17.02.13, 00:24
    Gość portalu: gość napisał(a):

    > No właśnie o poprzecznych pisałem. Nie wszyscy z Tarchomina/Nowodwórów muszą je
    > chać tramwajem i metrem,

    Dlatego tramwaj jest lepszy od metra, bo zapewnia dojazd w więcej miejsc, a nie tylko w jedno. Główny potok będzie zapewne do tego metra, ale myślę że linia 17 czy też 21 na Pragę też będzie się cieszyć niezłym zatłoczeniem. A do tego autobusy 186 i 503 i starczy :)

    > obecnie ul. Światowida przecina kilka linii autobusowy
    > ch. I co po uruchomieniu tramwaju ulegną likwidacji?

    Ulegną zastąpieniu przez linie lokalne, mam nadzieję że z silną częstotliwością, dowożące do głównego ciągu komunikacyjnego czyli ul. Światowida, gdzie docelowo będzie tramwaj w dwóch kierunkach - przez most i przez Żerań oraz uzupełniające go autobusy typu 186 czy 503.

    > I nie będzie, prognozuję 30 w porywach do 40 km/h

    Eee, bez przesady... odcinki pomiędzy Myśliborską a Ćmielowską, Ćmielowską a Mehoffera i dalej wzdłuż Światowida są na tyle długie, że spokojnie da się tam rozpędzić tramwaj do 50 kmh a nawet i więcej... Tramwaje mają bardzo dobry rozruch, lepszy niż autobusy... W kilka sekund po ruszeniu osiągają "pięćdziesiątkę" i nic na tych odcinkach nie stoi na przeszkodzie, aby tyle było.

    > "pażywiom pasmatrim"... już widzę ten priorytet, wskaż jedno miejsce w Warszawi
    > e gdzie takowy istnieje...

    Jedno wskażę: odcinek w Al. Reymonta... Niestety jedyny póki co w Warszawie. Teoretycznie jest też na Marymonckiej, tylko o kant dupy potłuc taki priorytet, który polega na ustawieniu świateł na ścieżce do lasu... już lepiej było, jak tych świecidełek tam nie było... Tego się niestety również bardzo obawiam, że priorytet to będzie na papierze, a w realu... no cóż... I patrząc na to, jak się ten priorytet u nas wprowadza, to już chyba wolałbym normalną fazę świateł, załączaną tak jak dla Światowida i na którą jeżdżą dziś autobusy.

    > To wiem doskonale, tylko dlaczego z uporem maniaka HGW i ZTM parę lat temu mówi
    > li o szybkim tramwaju?

    Bo to medialne??? Oczywiście, że poprowadzenie tramwaju w wykopie byłoby droższe, do tego dzieliło by osiedle. Ale przy odpowiednim zaprojektowaniu go, ten drugi aspekt wcale nie musiałby być uciążliwy - mam na myśli zbudowanie tramwaju w wariancie "pre-metro" czyli płytki wykop przykryty płyta, po której poprowadzono by drogę. Prawie jak metra, a ile taniej... Zresztą moim zdaniem, to ogólnie Warszawa powinna pójść tropem "pre-metra" w postaci tak skonstruowanego tramwaju, a nie ładowania kasy w głębokie metro i w problemy związane z gruntem, jaki u nas występuje. Ale to temat na zupełnie inną dyskusję...
  • Gość: rowerem szybciej IP: *.jmdi.pl 17.02.13, 08:39
    Twoich bzdur nie da się czytać np. tramwaj lepszy od metra , 50 km/h, szybciej bo z przesiadkami, sieć autobusów dowożących pasażerów do przystanków tramwajowych i tramwaj dowiezie wszędzie tak tak/ jak metro w konkretne miejsce/, znasz się na tych sprawach jak ja na byku który mleko daje.
  • dermalamor 17.02.13, 09:57
    Gość portalu: rowerem szybciej napisał(a):

    > Twoich bzdur nie da się czytać np. tramwaj lepszy od metra ,

    Rozumiem, że wg. Ciebie jadąc z Tarchomina na Bemowo lepiej będzie metrem przez Centrum niż bezpośrednim tramwajem??? Tak samo np. na Pragę - I linią do Świętokrzyskiej i myk w II na Wileński???

    > 50 km/h, szybciej
    > bo z przesiadkami, sieć autobusów dowożących pasażerów do przystanków tramwaj
    > owych i tramwaj dowiezie wszędzie tak tak/ jak metro w konkretne miejsce/

    Nie wszędzie, ale w o wiele więcej miejsc. I radzę zerknąć na inne miasta na świecie.

    >, znas
    > z się na tych sprawach jak ja na byku który mleko daje.

    Uff, całe szczęście że Ty jednak zajmujesz się bykiem a nie komunikacją...
  • Gość: wio tramawiku - pr IP: *.jmdi.pl 17.02.13, 13:36
    Dziękuję za pełne poparcie, że autobusem i metrem szybciej . Tak znam się na bykach tak jak ty na komunikacji. Myślę, że Wam odbiorą darmowe przejazdy na komunikację w Warszawie w tym oczywiście pracownikom urzędasowym Tramwajów Warszawskich. Serdecznie pozdrawiam.
  • dermalamor 17.02.13, 13:54
    Gość portalu: wio tramawiku - pr napisał(a):

    > Dziękuję za pełne poparcie, że autobusem i metrem szybciej . Tak znam się na b
    > ykach tak jak ty na komunikacji. Myślę, że Wam odbiorą darmowe przejazdy na kom
    > unikację w Warszawie w tym oczywiście pracownikom urzędasowym Tramwajów Warszaw
    > skich. Serdecznie pozdrawiam.

    Oby tylko mózg zostawili, bo widzę że niektórym już zaczęli odbierać. Również pozdrawiam!
  • Gość: podróżnik IP: 78.133.161.* 11.02.13, 11:02
    Ja tam dosyć uważnie śledzę to co robi nasz radny w sprawie tramwaju. I jedyne co robi to wytyka urzędnikom błędy mówiąc im wprost, co jest nie tak w papierach:
    www.rynek-kolejowy.pl/36599/Warszawa_ZTM_poprawia_raport_srodowiskowy_dla_tramwaju_na_Tarchomin.htm
    30 listopada 2012 r. miała być poprawiona dokumentacja. Jest 2,5 m-ca później i co? Zaraz ktoś wyleci z okresem ochronnym ptaków i drzew i krzewów nie będą mogli wyciąć pod tory. Ale 2,5 m-ca zmarnowali.
  • tarantula01 13.02.13, 13:33
    Gość portalu: podróżnik napisał(a):

    > 30 listopada 2012 r. miała być poprawiona dokumentacja. Jest 2,5 m-ca później i co?
    > Zaraz ktoś wyleci z okresem ochronnym ptaków i drzew i krzewów nie będą mogli wyciąć
    > pod tory. Ale 2,5 m-ca zmarnowali.

    Poprawiono częściowo dokumenty do połowy grudnia i w styczniu wyłożono ponownie dla społeczeństwa. Pod koniec stycznia, po zebraniu uwag:
    bip.warszawa.pl/NR/exeres/E25E6F5F-4C26-4B75-9BE1-760BE5837844.htm
    przesłano je do ZTMu.
    Poza tym jakieś "ale" do dokumentów ma RDOŚ:
    bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/ogloszenia/OS/postepowania/srodowiskowe/wszczete/2013/budowa_linii_tramwajowej_na_Tarchomin__na_odcinku_od_Mostu_Polnocnego_do_petli_tramwajowej_Winnica_w.htm
    A okres ochronny faktycznie się zbliża (zacznie się 1 marca i skończy w październiku), z tym że na odcinku do Mehoffera nie ma wiele do wycinania, a może nawet nic.
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz (Wspólnota Samorządowa Gospodarnosc)
    Strona internetowa SISKOM
  • tarantula01 13.02.13, 13:22
    ZTM nie był dotychczas w stanie złożyć kompletnej, dokumentacji bez błędów i niedociągnięć. Był m.in. wzywany przez BOŚ 4 razy do uzupełnienia dokumentacji (czyli tylko i wyłącznie urzędnicy wydający decyzję stwierdzali nieprawidłowości w dokumentach). Po wyłożeniu dokumentów dla społeczeństwa we wrześniu 2012 r.:
    radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous120927raport.pdf
    m.in. ja, zgłosiłem szereg poprawek:
    radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-.pdf
    radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-zal1.jpg
    radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-zal2.jpg
    radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-zal3.pdf
    radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-zal4a.jpg
    radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous121015wnioski-zal4b.jpg
    W efekcie dokumentację poprawiono i uzupełniono i w styczniu br wyłożono tę dokumentację ponownie:
    radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous130103raport.pdf
    Z tym, że wg mnie pewne poprawki wykonano (i dobrze!), a jednocześnie zrobiono nowe błędy:
    radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous130122wnioski-.pdf
    radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous130122wnioski-zal1.jpg
    --
    Pozdrawiam
    www.radny.com.pl
    Wojciech Tumasz (Wspólnota Samorządowa Gospodarnosc)
    Strona internetowa SISKOM
  • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 15.02.13, 23:35
    ktoś z uporem maniaki forsuje rozbudowę Światowida 2x3 pasy. Nie wiem tylko w jakim celu? Pomijając oczywistą oczywistość czyli kasa! "Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?"
    Pozostaje pytanie, po co 2x3 pasy??? Zwłaszcza, że nie ma wjazdu na TMP estakadą a jest przez zwykłe skrzyżowanie przecięte linią tramwajową. Jaki jest sens ekonomiczny?!
  • Gość: japa IP: *.dynamic.chello.pl 18.02.13, 08:46
  • maklik 25.07.13, 11:25
    Jedyny, który coś robi i informuje o swoich działaniach... tumanie.
  • Gość: wyborca IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.02.13, 09:39
    Największe opóźnienie dla tej inwestycji powodują sami urzędnicy. Od uchylenia decyzji środowiskowej (2011 r.) minęło ponad 1,5 roku i nawet nie zdołali wydać nowej decyzji. A na spotkaniach w 2010 r. ZTM zapewniał, że nawet jak decyzja będzie uchylona, to poprawią szybko niedociągnięcia i będą mieli nowa decyzję. Wstyd urzędnicy ZTMu!
  • Gość: Buźka IP: 92.60.130.* 11.02.13, 11:31
    To rzeczywiście indolencja nie spotykana w nowożytnej Europie. Mając specustawę nie są w stanie z niej skorzystać. Klimaty rodem z "Gangu Olsena" :)))
  • Gość: podróżnik IP: 78.133.161.* 11.02.13, 11:58
    Pamiętam. W 3 miesiące obiecywano zdobyć decyzje.
  • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 11.02.13, 18:28
    ciekawe co za układ ma Ruta z HGW, PO czy innymi włodarzami, że jeszcze na zbity pysk nie wyleciał ze swoimi podwładnymi?!
    I co na to Pani Prezydent HGW? Co na to Pan Premier Tusk?
  • Gość: // IP: *.dynamic.chello.pl 13.02.13, 22:05
    no jak to co ?
    nagrody roczne rozdaje dla sprawnie pracujacych urzednikow w spolkach miejskich

    Moze by tak dziennikarze wysledzili ile oni tego wzieli za NIC nierobienie,
    bo na pewno nie za sprawna pracę.
    tylko ze teraz dziennikarze to tez na pasku chodzą...
  • Gość: Hobbysta IP: *.jmdi.pl 19.02.13, 12:01
    A czy ZTM - planuje wzdłuż trasy szybkiego tramwaju tzw LUX torpedy Młociny - Winnica - ustawienie kilkunastu fotoradarów. O tym trzeba pomyśleć wczesniej dla bezpieczeństwa pasażerów
  • Gość: Mysz IP: *.jmdi.pl 29.04.13, 09:52
    Panie radny Tumasz. W połowie kwietnia miała zapaść decyzja środowiskowa w sprawie budowy linii tramwajowej na Nowodwory. Cicho w tej sprawie. Może ma pan jakieś informacje w tej sprawie
  • p.aulinka 14.07.13, 15:27
    Podbijam temat - czy już wiadomo co z decyzją środowiskową dot rozbudowy Światowida (i czy faktycznie będzie 6 pasów jezdni ?!) i lokalizacji pętli tramwajowej w Winnicy? Czy wiadomo jaki wariant lokalizacji pętli będzie realizowany (inwestorski, społeczny czy środowiskowy) ???

    --
    Wciąż szukam tajemniczej książki o tytule którego -o zgrozo- nie można napisać na forum :)
  • Gość: loja IP: 93.154.131.* 16.07.13, 22:44
    A kogo ten tramwaj kręci ? Nowodwory i Tarchomin potrzebują metra jak żadna inna dzielnica.
  • dermalamor 16.07.13, 22:47
    Gość portalu: loja napisał(a):

    > A kogo ten tramwaj kręci ? Nowodwory i Tarchomin potrzebują metra jak żadna inn
    > a dzielnica.

    Mnie. Metrem pojedziesz tylko po jednej trasie, a tramwajem docelowo z Tarchomina przynajmniej po trzech. Ogólnie Warszawie trzeba priorytetów dla tramwajów (w rzeczywistości a nie na papierze).
  • Gość: ZUZA IP: 92.60.130.* 17.07.13, 08:35
    A furmanką albo rowerem możesz jechać gdzie tylko chcesz ale problem tylko w tym ile czasu ci to zajmie ? :)
  • dermalamor 17.07.13, 10:22
    Gość portalu: ZUZA napisał(a):

    > A furmanką albo rowerem możesz jechać gdzie tylko chcesz ale problem tylko w ty
    > m ile czasu ci to zajmie ? :)

    Dlatego właśnie napisałem o priorytetach. Wiele miast na świecie rozwija sieć tramwajów, bo nią można szybciej i taniej pokryć wiele części miasta, metro zaś budują tylko na najbardziej obleganych kierunkach. Co Ci da przedłużenie I linii metra na Tarchomin, skoro jadąc na Wolę czy Ochotę i tak będzie się potem trzeba przesiąść w tramwaj??? Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie, aby w centrum zrobić dla tramwajów tunele - trzeba tylko chcieć.
  • Gość: ZUZA IP: 92.60.130.* 17.07.13, 11:33
    Ursynów ma metro i tramwaje. Jedno nie wyklucza drugiego. Tramwaje nie przewiozą niebawem 200 tys. ludzi z Nowodworów i Tarchomina.
  • Gość: Tom IP: 193.164.157.* 17.07.13, 11:49
    A gdzie na Ursynowie są tramwaje? Jakoś nie kojarzę.
  • sibeliuss 17.07.13, 13:28
    Gość portalu: ZUZA napisał(a):

    > Ursynów ma metro i tramwaje. Jedno nie wyklucza drugiego. Tramwaje nie przewioz
    > ą niebawem 200 tys. ludzi z Nowodworów i Tarchomina.

    Ty chyba nigdy nie byłaś na Ursynowie.
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • sibeliuss 17.07.13, 13:27
    Gość portalu: ZUZA napisał(a):

    > A furmanką albo rowerem możesz jechać gdzie tylko chcesz ale problem tylko w ty
    > m ile czasu ci to zajmie ? :)

    Dlaczego nie kupiłaś mieszkania np. na Starym Mokotowie lub w okolicy Wilsona?
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • Gość: ZUZA IP: 92.60.130.* 17.07.13, 12:35
    No fakt, muszą kilkaset metrów dojść lub 1-2 przystanki dojechać do tramwaju :)
  • Gość: miejscowy IP: *.devs.futuro.pl 17.07.13, 13:44
    Tarchomin też ma Metro. Wystarczy przejechać 3 przystanki autobusem 101 z ulicy Porajów lub tramwajem linii 2.
  • Gość: gosc IP: *.jmdi.pl 17.07.13, 16:53
    > Tarchomin też ma Metro. Wystarczy przejechać 3 przystanki autobusem 101 z ulicy
    > Porajów lub tramwajem linii 2.

    Czyli Legionowo też ma... cóż za powalająca logika.
  • Gość: xxx IP: *.free.aero2.net.pl 17.07.13, 23:09
    Nikt mnie nie przekona że metro potrzebniejsze jest na Bemowie czy Targówku niż na Tarchominie
  • Gość: miejscowy IP: *.devs.futuro.pl 18.07.13, 00:40
    Taka sama jak z tramwajem na Ursynowie. Trzeba to potraktować jako dowcip.
  • sibeliuss 21.07.13, 23:30
    tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,chca-odwolania-decyzji-ws-tramwaju-na-tarchomin,93595.html
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • Gość: Jaś IP: 78.30.114.* 21.07.13, 23:54
    Tych ekoidiotów to by należało w klatkach trzymać bo są niebezpieczni dla otoczenia.
  • sibeliuss 22.07.13, 09:10
    www.rynek-kolejowy.pl/46729/tramwaj_na_tarchomin_znowu_z_odwolaniami.html
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • kuwaka01 23.07.13, 00:08
    I bardzo dobrze że upierdzielą tą autostrade przez środek miasta. Skoro mają tu puścić taką arterie gdzie Swiatowida będzie moje dziecko przechodzić na przycisk na dwa razy, a tramwaj wskutek priorytetu dla aut będzie do metra jechał ponad pół godziny to ja za taką "inwestycje " Tramwajom Warszawskim bardzo dziękuje. Tramwaje tak - autostrada i dalsza samochodyzacja tego osiedla stop.
  • logistyka321 23.07.13, 09:10
    Ja mimo, że do Światowida mam około 1 km i poszerzenie tej ulicy w sumie nie będzie mi przeszkadzać, to poszerzeniu mówię stanowczo NIE !
    Byłem w większości krajów Europy, widziałem wiele. Z tego co widziałem, z tego co poznałem wiem jedno. Wiem jak wyglądają miejsca przyjazne do życia.
    Tarchomin i Nowodwory po poszerzeniu Światowida do 6 pasów, miejscem przyjaznym nie będzie.
    Jak moim zdaniem powinna wyglądać ta inwestycja ? Poszerzmy Światowida do 4 pasów. Tyle wystarczy. Zadbajmy o estetykę i architekturę. Zasadźmy drzewa, które zastąpią masakryczne ekrany. Zadbajmy o elementy małej architektury. Ustawmy ładne latarnie, urządźmy skwery z ławkami i fontannami, tam gdzie będziemy mogli odpocząć.
    Ale co ja mogę pisać, o czym ja mogę marzyć. I tak większość z Was tego nie zrozumie. Większość ma tok rozumowania, że nie jesteśmy na wsi więc musimy mieć szeroką ulicę. Nie jesteśmy na wsi więc nie potrzebujemy drzew.
  • Gość: eeekrany IP: 185.4.215.* 23.07.13, 09:38
    Byle nie ekrany...O drzewa przy ulicy nie musimy się obawiać -nie będą stanowić niebezpieczeństwa dla aut bo nadmierną prędkość będą eliminować licznie montowane fotoradary na nowo powstałej trasie..
  • mlopaci 23.07.13, 11:07
    Gość portalu: eeekrany napisał(a):
    > O drzewa przy ulicy nie musimy się obawiać -nie będą stanowić
    > niebezpieczeństwa dla aut bo nadmierną prędkość będą eliminować licznie montow
    > ane fotoradary na nowo powstałej trasie.

    Jaką maksymalną prędkość wyobrażasz sobie na tej trasie, jeśli piszesz, że drzewa nie będą stanowiły niebezpieczeństwa ???
    Zobacz sobie co się dzieje z człowiekiem w samochodzie podczas uderzenia w drzewo przy prędkości 32 km/h www.youtube.com/watch?v=d1RNjGyxgNI w typowym europejskim samochodzie. Ten samochód na filmie jest już wyposażony w kurtyny, ich wprowadzenie zostało wymuszone wprowadzeniem przez NCAP testów symulujących właśnie uderzenie w drzewo - żaden samochód bez kurtyn nie przechodził tego testu, a NCAP robi ten test z mniejszą prędkością (29km/h) niż amerykanie.
    A i jeszcze jedno - testy robione są na samochodach nieuszkodzonych - symulują poślizg. Realnie bardzo dużo wypadków kończących się na drzewie, zaczyna się kolizją z innym pojazdem, a na drzewo samochód jest wyrzucany po odpaleniu poduszek, napinaczy pasów i ze zniszczonymi strefami kontrolowanego zgniotu.
  • Gość: jarek IP: 92.60.130.* 23.07.13, 11:23
    Co to za kraj w którym kilku etatowych pieniaczy może sparaliżować każdą inwestycję ? Jeden wielopasmowy ciąg komunikacyjny jest konieczny lecz wsioki nigdy tego nie zrozumieją bo u nich we wiosce była żwirówka i też było dobrze.
  • Gość: Winnica IP: 78.133.161.* 23.07.13, 12:33
    No i jest, a nawet 2: Modlińska i most Północny. Nieco dalej S8. Wystarczy.
  • Gość: miejscowy IP: *.devs.futuro.pl 23.07.13, 20:05
    Kiedyś Pan Kaznowski obiecywał mieszkańcom osiedli Derby tramwaj wodny to może mieszkańcy Tarchomina i Nowodworów zaczną pływać do pracy kajakami. Do Wisły jest bliżej niż do Modlińskiej. Ulica Mechoffera jest kameralną, wąską ulicą i niedawno zginął tam dziesięcioletni chłopiec. Sprawca pewnie nawet nie zauważył, że ,,coś puknął". Gdyby był chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni z drzewami może było by inaczej.
  • Gość: . IP: 92.60.130.* 24.07.13, 10:33
    Porzerzenie Światowida to konieczność a jak kotoś tego nie rozumie to niech się wyprowadzi .
  • lkan 24.07.13, 16:23
    No i dokąd będziesz jechał tą poszerzoną Światowida, na łąki? Po drugiej stronie Wisły jest droga o 3 pasach, bez tramwaju, ale prowadzi aż do Gdańska.
  • Gość: > IP: 92.60.130.* 25.07.13, 12:31
    ......No i dokąd będziesz jechał tą poszerzoną Światowida..... Do roboty rano ! Do roboty! - bez korków.
  • jot.be 25.07.13, 13:17
    Gość portalu: > napisał(a):

    > Do roboty! - bez korków.

    Pracujesz na Tarchominie przed wjazdem na most?
  • Gość: > IP: 92.60.130.* 25.07.13, 15:32
    Nie rżnij głupa. Ileż to razy z Tarchomina na Modlińską nie można było rano wyjechać z uwagi na korki na Światowida i Myśliborskiej a będzie tylko gorzej. Ludzi i samochodów przybywa w astronomicznym tempie.
  • Gość: p IP: *.dynamic.mm.pl 25.07.13, 19:46
    Głupich nie sieją...
  • jot.be 26.07.13, 09:13
    A jak te 3 pasy na Nowodworach wpłyną na wyjazd na Modlinską??
    Widziałeś projekt? Bo chyba nie wiesz o czym piszesz za bardzo....
  • Gość: E-4 IP: 94.42.190.* 26.07.13, 10:55
    Dokąd będziesz jechał 3 pasmową Światowida? I w który miejscu Światowida, po uruchomieniu Mostu Północnego (nie: MSC) widziałeś na Światowida korki? Znasz się na inżynierii ruchu jak przeciętny Polak na skokach narciarskich, więc zabieraj głos z rozwagą.

    Spójrz proszę, jak wyglądają osiedla, pocięte na pół 3 pasmowymi drogami. Idź na Górczewską lub tylko na Modlińską. O ile Modlińska jest drogą krajową nr 61, to kilkukilometrowy kawałek 3 pasmowej Światowida nie jest nawet drogą wojewódzką.

    Ktoś ładnie napisał, że miejsce pod trzeci pas mogłoby zostać wykorzystane na ścieżkę rowerową, chodnik, ławki, drzewa. "By żyło się lepiej". Ale miastowe państwo (przyznać się skąd) uważa, że od Modlińskiej do Mehoffera 3 pasy rozwiążą ich problemy. Napiszcie proszę, gdzie stoicie w korku w drodze do lub z pracy. Na Światowida?

    Jestem przeciwny 3 pasmowej Światowida, wystarczą 2 pasy. Przeciwników proszę o liczby z analizy i prognozy ruchu.
  • Gość: STOP_głupocie IP: *.dynamic.chello.pl 25.07.13, 22:02
    w projekcie 3 pasy są od Modlińskiej (północ) tylko do Mehoffera... dalej dwa pasy do momentu gdy tramwaje będą skręcać na TMP, a dalej do Modlińskiej w stronę Ratusza bez zmian... nie dziwię się, że blokują idiotyczne wydawanie publicznych pieniędzy, zwłaszcza, że nie ma bezkolizyjnego wjazdu i zjazdu z TMP na Tarchomin
    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka