Dodaj do ulubionych

A tramwaju nie będzie hahaha!

IP: *.centertel.pl 08.12.07, 17:53
www.siskom.waw.pl/artykuly/071205-dz1.jpg
Poniewaz nie umiecie robic zadym to nie bedziecie mieli ludzkiego
dojazdu do pracy. Ani metra. Dzieki ze na mnie glosowaliscie- mam
nadzieje ze to powtorzycie. (Znowu dam Wam jakies ladne mapki...).
Caluski. HGW.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Lech K. IP: *.acn.waw.pl 08.12.07, 21:42
    Wypraszam sobie! To moja i tylko moja zasługa. I to jest oczywiste.
  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 09.12.07, 08:06
    Artykul Slubowskiego i wszytko jasne... aaaam.
  • herox 14.12.07, 10:47
    Kolejne potwierdzenie, że nie będzie ani tramwaju ani rozbudowy
    Modlińskiej:

    www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/echo/echo/B-2007-12_14-1
    podziękujmy burmistrzowi, radnym i samej przewspaniałej HGW.
    Dziękujemy, że chociaż spalarnia będzie w terminie.
  • Gość: trol IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.12.07, 11:23
    Taczki tylko taczki i na oborniku jak Jagnę wywieść to towarzystwo z
    miasta jak się nie poprawią
  • jurek_dzbonie 14.12.07, 12:46
    > Dziękujemy, że chociaż spalarnia będzie w terminie.

    Tak, z tego sie zdecydowanie cieszymy!
  • Gość: Bird IP: *.jmdi.pl 14.12.07, 23:04
    Na co tramwaj darmozjadom, po ratuszu jeździc nie będą, zresztą HGW
    nie skończyła kursu motorniczego - było wybrac Marcinkiewicza, ten
    to potrafił niejedno z niczego zrobić... A tarchominiacy niech sobie
    skrzydełka przyprawią i nad Wislą sie unoszą.
  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 15.12.07, 02:09
    > było wybrac Marcinkiewicza, ten
    > to potrafił niejedno z niczego zrobić...

    Ten tez nie ma kursu motorowego, ale 2 mln utopil w estakadach na
    Starzynskiego.
  • herox 18.12.07, 12:08
    Jakie światełko?
    Gość mówi o tramwaju po moście północnym.
    Zaniechany został tramwaj do Żerania i rozbudowa Modlińskiej. Te
    inwestycje mają być za jakieś 10-20 lat.
    Parę tygodni temu burmistrz kłamał w żywe oczy mieszkańcom, że
    wszystko jest zapewnione.
    Tramwaj po moście północnym może powstanie w okolicach 2014-2015,
    ale:
    - nie będzie pętli w Winnicy, bo nie potrafią dokończyć budowy
    Światowida
    - tramwajarze już zastrzegli sobie nib-pętlę tymczasową gdzieś w
    środku Tarchomina i nie zamierzają rozszerzać linii na całą długość
    Światowida
    - skrzyżowanie trasy mostu z Modlińską nie będzie wykonane zgodnie z
    projektem, tylko pozostanie prowizoryczne do czasu rozbudowy
    Modlińskiej, która to właśnie została wstrzymana.
    - brak wykupionych gruntów powoduje, że raczej budowa mostu
    rozpocznie się znacznie później, niż teraz zakładają.

    Widać, jak priorytetowe inwestycje na Euro spowodują całkowite
    zamknięcie Białołęki. Widać, jak burmistrz działa na szkodę własnej
    dzielnicy.
    Widać, jak radni mu przyklaskują i jedynym ich celem działania jest
    politykierstwo polegające na przypodobaniu się HGW.
  • Gość: cizia IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.12.07, 13:37
    Te nasze władze miast i dzielnicy to chyba za karę.Kto wybrał tego
    babola i tego jej adiutanta co rządzi dzielnicą niech teraz się
    wstydzi.
  • Gość: Nadak IP: *.chello.pl 26.12.07, 23:16
    Jest nadzieja, że w końcu dobiorą się do tego burmistrza - sługi
    Kaznowskiego i do jego parobków.
  • herox 02.01.08, 11:31
    W grudniu miał być wybrany wykonawca projektu przebudowy Modlińskiej.
    Wykonawcy nie wybrano co osatecznie potwierdziło zaniechanie tej
    inwestycji.

  • jurek_dzbonie 02.01.08, 11:54
    Ble ble ble. To bedzie wbrany w styczniu.
  • Gość: lew IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.01.08, 11:04
    To paranoja, tam gdzie metro najbardziej jest potrzebne z uwagi na
    ilość potencjalnych użytkowników ma być kiedyś tam tramwaj. To tak
    jak leczyć tyfus lewatywą.
  • jurek_dzbonie 03.01.08, 13:09
    > To paranoja, tam gdzie metro najbardziej jest potrzebne z uwagi na
    > ilość potencjalnych użytkowników ma być kiedyś tam tramwaj.

    Metro, ktore ma miec jedna stacje przy Cmielowskiej rozwiaze
    problemy calego Tarchomina i Nowodworow? Smiejesz sie?
  • Gość: lew IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.01.08, 13:25
    Jurek nie pieprz głupot stacji miało być więcej.
  • Gość: j IP: *.chello.pl 03.01.08, 22:30
    Jerzyk jest znany z p .. głupot.
  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 05.01.08, 12:14
    > Jurek nie pieprz głupot stacji miało być więcej.

    W projekcie ostatecznym jedna. Wczesniej mowilo sie o 2.
  • tarantula01 04.01.08, 00:06
    Wykonawcę przebudowy Modlińskiej na odcinku most nad kanałem
    żerańskim - ul. Aluzyjna wybrano. Jest to firma BAKS Sp. z o.o. - 26
    listopada 2007 roku podpisano z nią umowę na wykonanie dokumentacji
    projektowej.
  • herox 04.01.08, 08:50
    tarantula01 napisał:

    > Wykonawcę przebudowy Modlińskiej na odcinku most nad kanałem
    > żerańskim - ul. Aluzyjna wybrano. Jest to firma BAKS Sp. z o.o. -
    26
    > listopada 2007 roku podpisano z nią umowę na wykonanie
    dokumentacji
    > projektowej.

    Podejrzana ta informacja - na pewno by się tym pochwalili.
    Czy widziałeś jakieś dokumenty, czy to tylko zasłyszane gdzieś?
    Przecież umowa miała być podpisana w grudniu, a nie wierzę, że tak
    się pospieszyli.
    Obawiam się, że w ZDM mają już dosyć Twoich kontroli i na odczepnego
    podrzucili taką plotkę.
    Zarządaj dostępu do dokumentów.
  • tomkrt 04.01.08, 09:06
    herox napisał:

    > Podejrzana ta informacja - na pewno by się tym pochwalili.
    > Czy widziałeś jakieś dokumenty, czy to tylko zasłyszane gdzieś?
    > Przecież umowa miała być podpisana w grudniu, a nie wierzę, że tak
    > się pospieszyli.
    > Obawiam się, że w ZDM mają już dosyć Twoich kontroli i na odczepnego
    > podrzucili taką plotkę.
    > Zarządaj dostępu do dokumentów.

    Czy to wystarczy jako dowód ?

    gimli-1.um.warszawa.pl/przetargi/szczegoly.asp?id=28287
    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • herox 04.01.08, 10:03
    > Czy to wystarczy jako dowód ?

    Dzięki, faktycznie jakoś dziwnie bez echa przeszło.
    Swoją drogą cały czas nie mogę zrozumieć dlaczego odcinek most Grota-
    Konwaliowa robił Transprojekt, a teraz kolejny raz ten sam odcinek
    ma zaprojektować inna firma.

    Czyżby chodziło o odsunięcie w czasie budowy tego pierwszego odcinka?
    Wszak jest argument, że prace projektowe trwają.

    Po raz kolejny powtórzę: nie wierzę w jakąkolwiek modernizację
    Modlińskiej nawet na najmniejszym odcinku. Miasto się z tego
    wycofało, a projekt będzie leżał w szufladzie.
  • Gość: Bartek IP: *.xdsl.centertel.pl 04.01.08, 13:08
    Diabel - jak zwykle tkwi w szczegolach. A w szczegolach stoi:
    Termin realizacji zamówienia: 2009-07-26
    Czyli o przebudowie przed 2010 mozemy zapomniec...
  • tomkrt 04.01.08, 13:38
    Zakres prac zleconych BAKSowi obejmuje całość potrzebnej dokumentacj oraz uzyskanie wszystkich decyzji (środowiskowej, lokalizacyjnej,, pozowolenia na budowę) wraz z przygotowaniem materiałów do przetargu na wyłonienie wykonawcy.
    Można powiedzieć - full opcja. Termin realizacji - to 20 miesięcy od daty podpisania umowy stąd ten 26 lipiec.
    To nie jest aż tak dużo czasu jak na tak obszerny porojekt. Uzyskiwanie wszystkich decyzji administracyjnych trwa. Drugą czasochłonną częścią są podziały geodezyjne.
    Jak wszystko dobrze pójdzie to do końca 2009 powinien być wyłoniony wykonawca prac.

    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • herox 04.01.08, 14:30
    Widać, że faktycznie jakieś ruchy próbują markować, tylko o ile
    dobrze pamiętam to WPI nie ma wpisanych kwot na przebudowę
    Modlińskiej w tym wiaduktów przed rokiem 2015.

    Ale takie nękanie pismami i zaprzęgnięcie burmistrza do mocniejszego
    lobbingu może jakieś wymierne efekty przynieść.
    Trzymam kciuki.
  • Gość: Bartek IP: *.xdsl.centertel.pl 04.01.08, 15:54
    Czyli "tramwaju nie bedzie hahaha" -przez co najmniej 2 lata.
    Mam pytanie:
    1. Czy ten projekt obejmuje przebudowe skrzyzowania Modlinskiej z
    Konwaliowa? - chodzi mi o wiadukt....
  • tarantula01 05.01.08, 00:49
  • Gość: Bartek IP: *.centertel.pl 05.01.08, 19:30
    No to ja czegos nie rozumiem. Wczesniej napisales- ze zakres prac
    obejmuje przebudowe Modlinskiej od Aluzyjnej do mostu nad kanałem
    Zeranskim. Czyli wychodzi mi ze skrzyzowanie Konwaliowa/Modlinska
    tez.
    1. To jak to w koncu jest?
    2. Dlaczego uwazasz ze wiadukt nad skrzyzowaniem z Konwaliowa to zly
    pomysl?
  • tarantula01 07.01.08, 23:44
    Opisałem to powyżej - patrz linki.
  • Gość: Jack IP: *.jmdi.pl 06.01.08, 09:50
    tarantula01 napisał:

    > A co do wyglądu skrzyżowania z Konwaliową, to wiadukt w
    > tym miejscu (w ciągu Modlińskiej) uważam za zły pomysł:

    Chodzi Ci o to, że wtedy korek przeniesie się z sprzed skrzyżowania,
    na wjazd na most Grota-Roweckiego?
  • tarantula01 07.01.08, 23:49
    Nie do końca - będzie przecież w końcu tez i most Północny. Gdy
    powstanie, to natężenie ruchu na Modlińskiej od Obrazkowej do wjazdu
    na most Grota zmaleje o ok. 50%. Poza tym jednocześnie powstac ma
    most Krasińskiego - kolejna alternatywa dla mostu Grota.
    I najważniejsze - po oddaniu do użytku obu mostów, most Grota
    zacznie być przebudowywany, a wraz z nim także jezdnie prowadzące z
    Modlińskiej/Jagiellońskiej i na Modlińską/Jagiellońską. Tzn. przez
    jakiś rok czasu nie będzie można wogóle wjechać na most z
    Modlińskiej.
  • herox 08.01.08, 09:39
    Czyli potwierdzasz, że ostatecznie zrezygnowano z tramwaju do
    Żerania. Z poszerzenia Modlińskiej także zapewne zaraz zrezygnują.

    A także prawdą jest taka oto informacja (z forum Gazety Echo):

    Na Tarchominie pojadą tramwaje. Inwestorem będzie Zarząd Transportu
    Miejskiego. Tramwaje przeprawią się przez Wisłę mostem Północnym.
    Nieco inaczej wygląda już sytuacja na odcinku Tarchomin-Żerań wzdłuż
    Modlińskiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce
    przebudować węzeł Trasy Toruńskiej, ato niestety oznacza, że dla
    tramwajów nie wystarczy już miejsca. ZTM uspokaja, że w
    ostateczności tramwaj pojedzie w tunelu.

    Źródło: Super Express
  • Gość: cyrk IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.01.08, 09:46
    Jak ta okropna baba (HGW) może spojrzeć w oczy ludziom z Tarchomina
  • qnegunda 08.01.08, 12:03
    > Jak ta okropna baba (HGW) może spojrzeć w oczy ludziom z Tarchomina

    Jesli Most Polnocny bedzie wybudowany, i tramwaj przyjedzie z Bielan
    to z czystym sumieniem.
  • qnegunda 08.01.08, 12:01
    > Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce
    > przebudować węzeł Trasy Toruńskiej, ato niestety oznacza, że dla
    > tramwajów nie wystarczy już miejsca.

    Projekt GDDKiA został odrzucony.
  • tarantula01 08.01.08, 23:03
    herox napisał:

    > Czyli potwierdzasz, że ostatecznie zrezygnowano z tramwaju do
    > Żerania. Z poszerzenia Modlińskiej także zapewne zaraz zrezygnują.

    Tak, potwierdzam, choć mam nadzieję, że uda się tę linię
    przeforsować. Obecnie pewna jest tylko linia wzdłuż MP.

    > Nieco inaczej wygląda już sytuacja na odcinku Tarchomin-Żerań
    > wzdłuż Modlińskiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
    > chce przebudować węzeł Trasy Toruńskiej, ato niestety oznacza, że
    > dla tramwajów nie wystarczy już miejsca. ZTM uspokaja, że w
    > ostateczności tramwaj pojedzie w tunelu.
    >
    > Źródło: Super Express

    A to już fantazja czystej postaci - projekt przebudowy węzła TT z
    Modlińską w żaden sposób nie powoduje utrudnień w poprowadzeniu
    linii tramwajowej z pętli Żerań na północ do Tarchomin:

    fragmenty protokołu z Rady Technicznej w GDDKiA (odbyła się 22 maja
    2007 r.), na której poruszano m.in. problem lokalizacji linii
    tramwajowej w rejonie węzła Modlińska:
    „... pkt 14. odnośnie wniosku w brzmieniu: należy zachować rezerwę
    terenu dla przedłu-żenia trasy tramwajowej w kierunku północnym z
    pętli „Żerań” w węźle „Modlińska” zgodnie z posiadaną przez ZDM
    koncepcją.
    Biuro Projektowe wyjaśniło, że na etapie przygotowywania materiałów
    do decyzji lo-kalizacyjnej, zapoznano się z materiałami będącymi w
    posiadaniu ZDM tj. Studium wykonal-ności dla projektu: „Obsługa
    osiedla Tarchomin komunikacją tramwajową”.
    Według posiadanych przez Biuro informacji, nie zapadła decyzja co do
    sposobu prze-prowadzenia linii tramwajowej w rejonie
    węzła „Modlińska”, w związku z tym na obecnym etapie uwzględnianie w
    pasie drogi ekspresowej rezerwy dla linii tramwajowej. Wyjaśniło
    także, że nowe rozwiązania projektowe nie ingerują w teren
    przewidywany w studium trasy tramwajowej.
    Pan Dyrektor Mieczysław Reksnis poprosił o informację, jak
    będzie wyglądała współ-praca pomiędzy „Tramwajami Warszawskimi”, a
    GDDKiA w momencie, gdy zostanie spre-cyzowany sposób przebiegu linii
    tramwajowej przez rejon węzła.
    W odpowiedzi Pan Dyrektor Wojciech Dąbrowski poinformował,
    że projekt taki bę-dzie zaopiniowany przez GDDKiA i jeżeli nie
    będzie sprzeczny z rozwiązaniami komunika-cyjnymi Trasy Armii
    Krajowej nie widzi przeszkód w jego realizacji. Natomiast GDDKiA nie
    będzie nabywało terenu pod inwestycję „Tramwajów Warszawskich”
    Ustalono: w materiałach do decyzji lokalizacyjnej przebieg linii
    rozgraniczających w tym rejonie nie będzie obejmował rezerwy na
    przeprowadzenie trasy tramwajowej.

    GDDKiA nie wystąpiła jeszcze o decyzję lokalizacyjną, a tę dostaje
    od wojewody, ale uzgadnia ją też miasto.
    Wszystkie obecne łącznice prowadzące z Modlińskiej/Jagiellońskiej na
    most i w drugą stronę muszą być w zasadzie zbudowane od nowa
    (przedtem zburzone).
    Pod jezdnią prowadzącą z Modlińskiej na most jest przejście, które
    na 90% jest rezerwą pod linię tramwajową.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • herox 09.01.08, 09:44
    tarantula01 napisał:
    > A to już fantazja czystej postaci - projekt przebudowy węzła TT z
    > Modlińską w żaden sposób nie powoduje utrudnień w poprowadzeniu
    > linii tramwajowej z pętli Żerań na północ do Tarchomin:

    Fantazja? Ale ta fantazja jest bardzo na rękę niektórym śmiesznym
    ludkom z ratusza i ZTMu. Mówią o tym w tym artykule:

    "Budowa odnogi z Żerania może być przesunięta w mglistą przyszłość. -
    Nie rezygnujemy z niej, ale pojawiły się pewne kłopoty z jej
    wytyczeniem w rejonie węzła z Trasą Toruńską, który ma przebudowywać
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wiadukty drogowe
    trzeba by podwyższać albo tramwaj skierować do tunelu. Liczymy na
    to, że znajdzie się jakieś wyjście z sytuacji - mówi Leszek Ruta,
    szef ZTM."

    miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4820886.html
  • tarantula01 18.01.08, 15:19
    Właśnie rozpoczęło się postępowanie w sprawie decyzji lokalizacyjnej
    dla przebudowy TT i T-AK do parametrów S8.
    Stosowne postulaty, eliminujące z drogi tramwajowi jakieś łącznice
    węzła Modlińska da się złożyć. Pytanie, czy będa uwzględnione.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • tarantula01 12.02.08, 16:31
    Czas szybko mija i już prawie 3 m-ce od podpisania umowy za nami, wg
    harmonogramu prac powinny być już koncepcje poszczególnych
    skrzyżowań i pierwsze materiały poglądowe "dla oka":
    radny.com.pl/pisma/zdm/zdm-modlinska20080204_zdm-proj.jpg
  • herox 08.01.08, 16:40
    Dodam jeszcze bardzo ciekawą sprawę:
    właśnie została podpisana umowa z Tramwajami Warszawskimi, która
    reguluje kwestie płatności na najbliższe lata i przenosi
    odpowiedzialność za budowę nowych linii na ZTM. W skutek tej umowy
    wszystkie planowane inwestycje przez TW zostały anulowane w tym ta
    pt. "Obłsuga osiedla Tarchomin komunikacją tramwajową", która
    obejmowała linię z Żerania i przez most północny.

    ZTM w nowych planach umieścił tylko mały odcinek przez most
    północny, ALE NIE PRZEZ CAŁY TARCHOMIN tylko do pętli tymczasowej,
    gdzieś w okolicach Ćmielowskiej. Pętla w Winnicy i budowa dalszej
    linii zostały ZANIECHANE.

  • jurek_dzbonie 08.01.08, 16:55
    > ZTM w nowych planach umieścił tylko mały odcinek przez most
    > północny, ALE NIE PRZEZ CAŁY TARCHOMIN

    W manipulacji to tu dupa jestes - to 80% trasy.

    > Pętla w Winnicy i budowa dalszej linii zostały ZANIECHANE.

    ZONK - nie zostaly - czytac ze zrozumienim co pisza.
  • tarantula01 08.01.08, 23:05
    Z suchych umów, które do tej pory są znane tak właśnie wynika: linia
    tramwajowa tylko po MP i do pętli przy
    Światowida/Ćmielowskiej/Botewa.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 08.01.08, 23:26
    Od poczatku o tym mowiono.... Najpierw inwestycja do Botewa, dalej
    to kolejna inwestycja. Nikt nie mowil ze to bedzie od razu linia
    Huta - Winnica.
  • mkm_101 16.01.08, 00:52
    > Z suchych umów, które do tej pory są znane tak właśnie wynika:
    > linia tramwajowa tylko po MP i do pętli przy
    > Światowida/Ćmielowskiej/Botewa.
    Z ciekawości - co to za umowy?
    WPI przewiduje 130mln zł na "budowę linii tramwajowej na Tarchomin"
    co przy obecnych cenach pozwoliłoby na budowę 7-10 km torowiska (w
    zależności od technologii)- czyli na całości ul. Światowida.

    mkm101
    tramwar.republika.pl
  • tarantula01 16.01.08, 13:32
    Umowa na projektowanie TMP z torowiskiem tramwajowym
    Umowa wieloletnia miasto-TW

    Wycena z X'2006 r dla całej trasy tramwajowej z Młocin przez most do
    Tarchomina i Winnicy, z odcinkiem Żerań-Talarowa - całość o długości
    12,6 km opiewa na sumę 187 500 000 zł (infrastruktura torowa bez
    parkingu P&R). Zrezygnowano z odcinka Żerań-Talarowa (długość 4 km)
    i w WPI zapisano te owe 130 mln zł. Tylko, że to jest w cenach z
    2006 r. a powinno być w cenach obecnych. Jeżeli koszty budowy w tym
    czasie wzrosły tylko o 10%, to powinno być wpisane 143 mln, a jeśli
    o 20% to powinno być 156 mln zł. w każdym razie zabraknie na cały
    odcinek tramwaju wzdłuż Swiatowida - wystarczy dla 1 etapu do pętli
    Ćmielowska.
  • herox 16.01.08, 14:37
    tarantula01 napisał:

    > Jeżeli koszty budowy w tym
    > czasie wzrosły tylko o 10%, to powinno być wpisane 143 mln, a
    jeśli
    > o 20% to powinno być 156 mln zł. w każdym razie zabraknie na cały
    > odcinek tramwaju wzdłuż Swiatowida - wystarczy dla 1 etapu do
    pętli
    > Ćmielowska.

    Czy burmistrz i radni nie mogą podjąć jakiś inicjatyw w walce o
    normalną linię tramwajową a nie jakąś szczątkową, która nic nie da?
    Czy sesje rady to jeszcze jakieś będą, czy już całkowicie zawieszono
    działalność?
    Czy to wszystko jest przez dzielnicę tak spokojnie przyjmowane?

    A spalarnia jako ciepła posadka dla burmistrzunia już się buduje,
    tak?

  • qnegunda 16.01.08, 16:43
    > Czy burmistrz i radni nie mogą podjąć jakiś inicjatyw w walce o
    > normalną linię tramwajową a nie jakąś szczątkową, która nic nie da?

    Okolice Cmielowskiej, gdzie ma byc petla w I etapie, to centrum
    Tarchomina misiaczku.
  • mkm_101 16.01.08, 15:35
    > Wycena z X'2006 r dla całej trasy tramwajowej z Młocin przez most
    > do Tarchomina i Winnicy, z odcinkiem Żerań-Talarowa - całość o
    > długości 12,6 km opiewa na sumę 187 500 000 zł (infrastruktura
    > torowa bez parkingu P&R).
    1) Wycena obejmuje budowę 12,6km na odcinkach Żerań FSO-Winnica oraz
    węzeł Pułkowa-Nowoprojektowana czyli całość trasy (w tym praktycznie
    zarzucony przez ZTM/miasto odcinek wzdłuż Modlińskiej).
    2) Koszt budowy 1 km torowiska wymosi w zależności od technologii 10
    do 17 mln zł (ceny z 2007r.) plus około 3 mln/km za infrastrukturę
    sieci napowietrzej (razem z podstacjami).
    130mln wystarcza więc na około 6,5-8 km torowiska
    3) WPI sugeruje że koszt budowy torowiska wzdłuż TMP jest włączony
    do kosztu budowy TMP, a więc należałoby go odliczyć od tych 130 mln
    zł (chyba że w ten sposób miasto ukryło wzrost kosdztów budowy
    TMP)

    mkm101
    tramwar.republika.pl
  • Gość: Jack IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.01.08, 08:54
    Pytanie do zorientowanych (głównie do Tarantuli). Jak to jest, że
    Tramwaje Warszawskie z jednej strony utrzymują "głupie" linie np. tą
    wzdłuż Marszałkowskiej-Andersa itd. dublującą się z metrem, a z
    drugiej rezygnują z budowy trasy, która pomogłaby rozładować korki
    na Modlińskiej. Ja dostrzegam jeszcze dodatkową zaletę rozwijania
    komunikacji wzdłuż Wisły na prawym brzegu. Jest to integracja
    dzielnic prawobrzeżnej Warszawy. W tej chwili władze Warszawy
    (zlokalizowane niestety na lewym brzegu) uważają za naturalne, że
    ludzie mieszkający na prawy brzegu pracują po drugiej stronie rzeki.
    Według mnie powinno się przynajmniej starać ten stan rzeczy
    zmieniać. Miasto powinno zachęcać zarówno inwestorów jak i
    pojedynczych mieszkańców do szukania, czy tworzenia miejsc pracy
    również po prawej stronie. Natomiast jak się spojrzy na mapę
    inwestycji miejskich to dysproporcja na korzyść lewego brzegu jest
    przerażająca.
    Na zakończenie mała złośliwość. W rozbudowanej Czajce niewielu ludzi
    znajdzie zatrudnienie.

  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 10.01.08, 10:41
    > Pytanie do zorientowanych (głównie do Tarantuli). Jak to jest, że
    > Tramwaje Warszawskie z jednej strony utrzymują "głupie" linie np.
    > tą wzdłuż Marszałkowskiej-Andersa

    Metro misiaczku nie ma stacji co skrzyzowanie. Z
    Marszalkowskiej/Andersa nalezy wywalic autobusy, a tramwaje bez
    problemu wezma na siebie pelna funkcje dowozowa.
  • Gość: Jack IP: *.jmdi.pl 12.01.08, 10:19
    > Metro misiaczku nie ma stacji co skrzyzowanie. Z
    > Marszalkowskiej/Andersa nalezy wywalic autobusy, a tramwaje bez
    > problemu wezma na siebie pelna funkcje dowozowa.

    Słaby argument. Jeżeli to jest powód utrzymywania tej trasy
    tramwajowej, to spokojnie można ją zastąpić wahadłowymi autobusami w
    wybranych miejscach. Natomiast jak już powstaną stacje Pl.
    Konstytucji i Muranów to właściwie cała linia tramwajowa jest
    zupełnie zbędna. To tak jak swego czasu zwolennicy linii nr 4
    walczyli o jej pozostawienie w dawnej postaci, czyli ze skrętem na
    Pl. bankowym na most Śląsko Dąbrowski, bo nie chce im się tam
    przejść paru kroków.
    Dla mnie TW to instytucja anachroniczna mocno nawiązująca w stylu
    działania do PKP. Im zwyczajnie nie zależy, żeby racjonalnie
    zarządzać i rozwijać infrastrukturę komunikacyjną w Warszawie.
  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 12.01.08, 10:58
    > Słaby argument.

    Juz w 'Misiu' bylo, ze piechota zdrowiej.

    > Natomiast jak już powstaną stacje Pl. Konstytucji i Muranów

    Zapomnij o tym. Powstana nie wczesniej jak 2040 roku jesli wogole.
    Te stacje nie sa do niczego potrzebne. Metro to nie tramwaj. Tramwaj
    swietnie uzupelnia metro.

    > To tak jak swego czasu zwolennicy linii nr 4
    > walczyli o jej pozostawienie w dawnej postaci, czyli ze skrętem na
    > Pl. bankowym na most Śląsko Dąbrowski, bo nie chce im się tam
    > przejść paru kroków.

    I wygrali. Nikt nie wsiada na Pl. Bankowym i nie wysiada na M Ratusz
    z linii 4.

    > Dla mnie TW to instytucja anachroniczna mocno nawiązująca w stylu
    > działania do PKP.

    Nic nie wiesz o TW jak i PKP.
  • Gość: hd IP: *.chello.pl 13.01.08, 23:21
    Za to brakiem jakiejkolwiek komunikacji nie przejmuje sie burmistrz
    Kaznowski. Bla,bla tylko potrafi.
  • Gość: bolo IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.01.08, 10:16
    Ta gruba "ciotka" HGW i jej świta z Białołęki nic nie zrobią bo
    funkcje ich przerosły.


  • jurek_dzbonie 14.01.08, 12:31
    > Za to brakiem jakiejkolwiek komunikacji nie przejmuje sie
    > burmistrz Kaznowski.

    Autobusy to na Bialoleke nie jezdza, nie?
  • tarantula01 14.01.08, 14:37
    Gość portalu: Jack napisał(a):
    > Im [TW] zwyczajnie nie zależy, żeby racjonalnie zarządzać i
    > rozwijać infrastrukturę komunikacyjną w Warszawie.

    Masz rację, że TW powinny uzywać wszelkich środków, aby "powiększać
    swoje wpływy" w komunikacji zbiorowej obsługującej miasto. Im
    większa sieć tramwajowa w danym rejonie miasta, tym mniej autobusów
    jeździ w te rejony i tym samym tramwaje mają wiecej pieniędzy od ZTM
    (tym bardziej, ze podobna sprzyja temu polityka transportowa miasta -
    preferuje transport szynowy). Gdy muszą konkurować z autobusami, to
    siłą rzeczy dostają tylko część z pieniędzy przewidzianych do
    wydania na obsługę komunikacyjną danego rejonu miasta.
  • mkm_101 16.01.08, 00:57
    >tarantula01 napisał:

    > Masz rację, że TW powinny uzywać wszelkich środków, by "powiększać
    > swoje wpływy" w komunikacji zbiorowej obsługującej miasto.
    Tzn jakich środków i po co?
    Wg projektu umowy wieloletniej TW-ZTM to ZTM (czytaj: miasto) będzie
    odpowiedzialny za rozbudowę sieci tramwajowej a nie TW, a sama umowa
    nie przewiduje znaczącego wzrostu pracy przewozowej wykonywanej
    przez TW, wykonywanej zresztą (co jasno określono) w zasadzie na
    istniejącej już sieci.

    mkm101
    tramwar.republika.pl
  • tarantula01 16.01.08, 13:37
    ZTM płaci przewoźnikom za wozokilometry i jeśli TW nie będą dążyć do
    rozbudowy torowiska w mieście, to zwiększenie wozokilometrów może
    nastapić wskutek zwiększenia ilości kursujących tramwajów. Ale
    wzrost ilości kursujących tramwajów na istniejącej sieci powodować
    będzie w perspektywie czasu korki tramwajowe i spowolnienie
    prędkości podróżnej w całej sieci. Ponadto tabor TW jest w takim
    stanie, że jeśli nastapią zakupy nowych wagonów, to te nowe nie będa
    jeździły ze starymi, bo stare są już dawno zamortyzowane i powinny
    iść na złom (ich reanimacja jest niewspółmierna do zysku które mogą
    generować). a dochodza naturalne ubytki w taborze wskutek stłuczek i
    powazniejszych wypadków.
  • mkm_101 16.01.08, 15:38
    Przeczytaj ponownie projekt umowy wieloletniej TW-ZTM.
    Niezależnie od rozwoju sieci, umowa przewiduje że TW dostanie
    pieniądze tylko za obsługę instniejącej obecnie sieci z małymi
    dodatkami (Krasińskiego i Powstańców Śląskich).
    TW nie ma żadnego interesu w dalszym rozwijaniu sieci bo i tak (wg
    projektu umowy) nie będzie obsługiwało nowych odcinków.

    mkm101
    tramwar.republika.pl
  • tarantula01 16.01.08, 21:26
    mkm_101 napisał:

    > TW nie ma żadnego interesu w dalszym rozwijaniu sieci bo i tak (wg
    > projektu umowy) nie będzie obsługiwało nowych odcinków.

    Z tego wynika, że na rynek przewozów tramwajowych miasto chce
    dopuścić nowy podmiot. Czy to ma się odbyć np. przez podział TW na
    dwie spółki, z których każda będzie miała po dwie zajezdnie? Czy
    jedną z zajezdni miasto (o ile to miasto jest właścicielem) chce
    dzierżawić innej firmie. Czy miasto chce wybudować w Białołęce (tak
    jak SUiKZP przewiduje) nową zajezdnię, czy też ma to robić prywatny
    podmiot?

    Powiedz mi, czy TW starały się o inne zapisy w umowie, aby
    gwarantować sobie obsługę nowobudowanych fragmentów sieci?
  • herox 17.01.08, 08:55
    tarantula01 napisał:

    > Powiedz mi, czy TW starały się o inne zapisy w umowie, aby
    > gwarantować sobie obsługę nowobudowanych fragmentów sieci?

    A może po prostu ta umowa jest pierwszym namacalnym dowodem na to,
    że nie będzie żadnej rozbudowy sieci tramwajowej?
    Stwierdzono, że autobusy dłuższe o 1.5 m rozwiążą problem.
  • mkm_101 17.01.08, 17:23
    > Z tego wynika, że na rynek przewozów tramwajowych miasto chce
    > dopuścić nowy podmiot.
    Możliwe. Pytanie tylko czy ktokolwiek się skusi, i czy ewentualna
    cena wozokm owego przewoźnika nie będzie wyższa niż TW.

    > Czy to ma się odbyć np. przez podział TW na
    > dwie spółki, z których każda będzie miała po dwie zajezdnie?
    Nie sadzę, wyszło by to przy okazji rozmów na temat umowy
    wieloletniej. Żadna z tak podzielonych spółek nie byłaby w stanie
    wypełnić zobowiązań z planowanej umowy wieloletniej, zaraz zresztą
    odezwałby się bank kredytujący inwestycje TW.

    > Czy jedną z zajezdni miasto (o ile to miasto jest właścicielem)
    > chce dzierżawić innej firmie.
    Właścicielem wszystkich zajezdni jest TW. Samo TW nie wpuści
    konkurenta na swoje zajezdnie, zwłaszcza że w tej chwili już są na
    granicy pojemności. Miasto może ewentualnie próbować wymusić
    (poprzez nadzór właścicielski) ale wtedy podpada to pod działanie na
    szkodę własnej spółki. Tak więc i tu - nie sądzę.

    > Czy miasto chce wybudować w Białołęce (tak jak SUiKZP przewiduje)
    > nową zajezdnię, czy też ma to robić prywatny podmiot?
    Nie wiem, w udostępnionych dokumentach nie ma mowy o budowie
    zajezdni na Annopolu (ale w umowie wieloletniej nic na ten temat nie
    musi być napisane). Prywatny podmiot mógłby sobie wybudować taką
    zajezdnię, tyle że jeśli miałby obsługiwać linię na Tarchomin to
    przy braku odcinka na Modlińskiej (prawie przesądzonym) dojazdy
    odbywałyby się przez pół Warszawy - wątpię by było to opłacalne.
    Jeśli rzeczywiście wejdzie na tę trasę prywatny operator to raczej
    będzie szukał miejsca pod zajezdnię gdzieś na Bielanach (mniej strat
    czasowych i mniejsze koszty zapłaty dla TW za udostępnienie
    infrastruktury). Tyle że tam kiepsko z potencjalnymi lokalizacjami.

    > Powiedz mi, czy TW starały się o inne zapisy w umowie, aby
    > gwarantować sobie obsługę nowobudowanych fragmentów sieci?
    Nie wiem. Trudno mi cokolwiek na ten temat gdybać.

    mkm101
    tramwar.republika.pl
  • Gość: h IP: *.chello.pl 17.01.08, 23:40
    Po co na Tarchominie tramwaj czy metro skoro i tak wszystko zaleje
    Czajka - w końcu będzie to szmbiarnia najdroższa na żwiecie:

    www.czajka-protest.org/
    Oszczędzajmy już na wodę bo na bilet tramwajowy już nie starczy. W
    cenie będą wygodne buty i maska na smrody.
  • tarantula01 18.01.08, 11:04
    Z tego wynika, ze po zbudowaniu do nas linii, problemem zacznie być
    tabor, a raczej jego upchnięcie w zajezdniach.
    Ciekawe pytani trafią do ZTM-u.

    Pozdrawiam
  • herox 18.01.08, 13:05
    tarantula01 napisał:

    > Z tego wynika, ze po zbudowaniu do nas linii, problemem zacznie
    być
    > tabor, a raczej jego upchnięcie w zajezdniach.
    > Ciekawe pytani trafią do ZTM-u.
    >
    > Pozdrawiam

    Ja podejrzewam, że jest te niejasności pokazują, że po cichaczu
    planowane jest wycofanie się z wszelkich linii tramwajowych na
    Tarchomin.
    Zresztą ten plan poprowadzenia tylko przez most do Ćmielowskiej jest
    totalnie bez sensu. Kosztuje dużo a nie rozwiązuje żadnych problemów.
    Bez prawdziwej pętli i trasy przez Modlińską będą to tylko wyrzucone
    pieniądze.
    Wszyscy doskonale o tym wiedzą, więc nawet nie rezerwują kasy na
    tabor.

    A przecież miał to być "szybki" tramwaj - a kasy na sterowanie
    ruchem na skrzyżowaniach i zapewnienie priorytetów tramwajom na
    pewno w tych 130 mln. nie ma.
  • tarantula01 18.01.08, 14:29
    > > tarantula01 napisał:
    > > Z tego wynika, ze po zbudowaniu do nas linii, problemem zacznie
    > > być tabor, a raczej jego upchnięcie w zajezdniach.
    > > Ciekawe pytania trafią do ZTM-u.
    > >
    > > Pozdrawiam

    > herox napisał:
    > Ja podejrzewam, że jest te niejasności pokazują, że po cichaczu
    > planowane jest wycofanie się z wszelkich linii tramwajowych na
    > Tarchomin.
    > Zresztą ten plan poprowadzenia tylko przez most do Ćmielowskiej
    > jest totalnie bez sensu. Kosztuje dużo a nie rozwiązuje żadnych
    > problemów.

    Rozwiązuje o tyle, że powoduje wycofanie linii autobusowych z
    Tarchomina jadących do metra (508 i E-4) - skraca je do lokalnych
    dowożących w obrębie osiedla Nowodwory i Tarchomin do tramwaju.
    Jednocześnie zostawione muszą być linie jadące Modlińską i potem
    Jagiellońską oraz dodatkowo 186, 404, 510. Ogółem niewielkie
    oszczędności na taborze autobusowym w stosunku do tego co miało być
    w opcji pełnej tramwaju.

    > Bez prawdziwej pętli i trasy przez Modlińską będą to tylko
    > wyrzucone pieniądze.

    Z linią wzdłuż Modlińskiej, komunikacja tramwajowa miałaby wszystkie
    zalety (np. możliwość objazdu na wypadek awarii na moście Północnym).

    > Wszyscy doskonale o tym wiedzą, więc nawet nie rezerwują kasy na
    > tabor.

    Na tabor potrzeba według cen z X'2006 (ale przy pełnej realizacji
    linii) jakieś 600 mln. Do Ćmielowskiej torowisko jest o długości ok.
    5,5 km (ok. 40% długości pierwotnie planowanej linii) , toteż
    odpowiednio mniej wyda się na tabor - ok. 240 mln.
    W świetle wcześniejszej dyskusji nie wiadomo jeszcze kto wyda.

    > A przecież miał to być "szybki" tramwaj - a kasy na sterowanie
    > ruchem na skrzyżowaniach i zapewnienie priorytetów tramwajom na
    > pewno w tych 130 mln. nie ma.
    130 mln uwzględnia wszystkie fajerwerki jeśli chodzi o torowisko i
    trakcję.

    Jest jeszcze jedno źródło funduszy na tę inwestycję: dotacja z UE i
    jeśli wystapi się z wnioskiem o pokrycie np. 65% kosztów inwestycji
    z funduszy, to "wpadłoby" dodatkowe 240 mln zł. A jeśli ubiegać się
    o dofinansowanie w 85% przez UE, to byłoby to ok. 720 mln zł. Tylko
    najpierw trzeba wydać pieniądze na inwestycję, a potem otrzymuje się
    zwrot jej kosztów.
    Wymagałoby to znalezienia w WPI pełnej kwoty na tramwaj (i wzdłuż
    Modlińskiej) z założeniem, że potem duża część tych pieniędzy wróci
    do budżetu miasta. Nie wiem czy taka księgowość jest dopuszczalna w
    samorządzie.

    Pozdrawiam
    Wojciech Tumasz
    radny dz. Białołęka
  • Gość: Bartek IP: 217.116.102.* 18.01.08, 15:53
    Podsumowując:
    1. Tramwaju przez 2 lata nie będzie- potem może po moście północnym-
    jak sie pieniądze znajdą- a jak sie nie znajdą - to nie!
    2. Metra nie bedzie nigdy.
    3. Przebudowy Modlińskiej nie bedzie przez 2 najbliższe lata. Potem
    bedzie- ale bez budowania wiaduktów (to po co przebudowa?).

  • mkm_101 18.01.08, 21:08
    > Do Ćmielowskiej torowisko jest o długości ok.
    > 5,5 km (ok. 40% długości pierwotnie planowanej linii) , toteż
    > odpowiednio mniej wyda się na tabor - ok. 240 mln.
    Nie wiem czego uparłeś się tak na tę Ćmielowską.
    W WPI przewiduje się że koszt odcinka wzdłuż TMP zostanie pokryty z
    pieniędzy na TMP, tak więc te 130mln wypadałoby na odcink od TMP do
    pętli - w tym układzie pętli Winnica.
    Masz jakieś dane/dokumenty sugerujące że jest inaczej?

    > Jest jeszcze jedno źródło funduszy na tę inwestycję: dotacja z UE
    Pytanie - kto o nią wystąpi?

    > jeśli wystapi się z wnioskiem o pokrycie np. 65% kosztów
    > inwestycji z funduszy, to "wpadłoby" dodatkowe 240 mln zł. A jeśli
    > ubiegać się o dofinansowanie w 85% przez UE, to byłoby to ok. 720
    > mln zł.
    To nie jest kwestia o ile % się wystąpi - % dofinansowania ustala
    MRR w porozumieniu z UE. Dla projektów indykatywnych (tu: metro)
    wynosi on 50%, dla konkursowych na razie nie jest ustalony. Tyle że
    po dofinansowaniu metra raczej nie ma co liczyć na więcej niż 1-2
    projekty z W-wy i to raczej mniejsze (reszta Polski tego dopilnuje)

    > Tylko najpierw trzeba wydać pieniądze na inwestycję, a potem
    > otrzymuje się zwrot jej kosztów. Nie wiem czy taka księgowość
    > jest dopuszczalna w samorządzie.
    Z ZPORR 2004-2007 miasto Warszawa dostala dofinansowanie na
    przebudowę Ronda Starzyńskiego i węzła Łopuszańska-Aleje. Sprawdź
    jaka tam była konstrukcja finansowa.

    mkm101
    tramwar.republika.pl
  • tarantula01 18.01.08, 23:03
    > > tarantual01 napisał:
    > > Do Ćmielowskiej torowisko jest o długości ok.
    > > 5,5 km (ok. 40% długości pierwotnie planowanej linii) , toteż
    > > odpowiednio mniej wyda się na tabor - ok. 240 mln.

    > mkm_101 napisał:
    > Nie wiem czego uparłeś się tak na tę Ćmielowską.
    > W WPI przewiduje się że koszt odcinka wzdłuż TMP zostanie pokryty
    > z pieniędzy na TMP, tak więc te 130mln wypadałoby na odcink od TMP
    > do pętli - w tym układzie pętli Winnica.
    > Masz jakieś dane/dokumenty sugerujące że jest inaczej?

    Tak - zarzucono projekt realizacji ul. Światowida od Lesnej Polanki
    do Modlińskiej. Czyli jeśli ma powstac tylko linia tramwajowa, to
    jakoś trzeba pozyskać grunt. Na drogi jest chociaż specustawa...
    Dobra, ostatecznie można zrobić linię do pętli Nowodwory, tylko
    jakoś nikt na spotkaniach tego "nie widzi" - to tam jest taka duża
    pętla?

    > > Jest jeszcze jedno źródło funduszy na tę inwestycję: dotacja z
    > > UE

    > Pytanie - kto o nią wystąpi?

    Inwestor, czyli na dziś ZTM?

    > > Tylko najpierw trzeba wydać pieniądze na inwestycję, a potem
    > > otrzymuje się zwrot jej kosztów. Nie wiem czy taka księgowość
    > > jest dopuszczalna w samorządzie.

    > Z ZPORR 2004-2007 miasto Warszawa dostala dofinansowanie na
    > przebudowę Ronda Starzyńskiego i węzła Łopuszańska-Aleje. Sprawdź
    > jaka tam była konstrukcja finansowa.

    O ile dobrze pamiętam, to właśnie taka, że po zbudowaniu i
    rozliczeniu faktur miasto dostało zwrot.
  • mkm_101 18.01.08, 23:40
    > Tak - zarzucono projekt realizacji ul. Światowida od Lesnej
    > Polanki do Modlińskiej. Czyli jeśli ma powstac tylko linia
    > tramwajowa, to jakoś trzeba pozyskać grunt. Na drogi jest chociaż
    > specustawa...
    Rzeczywiście nie ma w WPI. To utrudnia ale nie uniemożliwia budowy
    linii tramwajowej. Ulicę przesunięto na bardzo odległą przyszłość
    czy całkiem zarzucono?

    > Dobra, ostatecznie można zrobić linię do pętli Nowodwory, tylko
    > jakoś nikt na spotkaniach tego "nie widzi" - to tam jest taka duża
    > pętla?
    Niekoniecznie. Poza tym SW tego nie przewiduje, myślę że również
    MPZP (o ile taki dla tego obszaru istnieje).

    Wygląda więc na to że zostanie nędzny ogryzek.

    > > > Jest jedno źródło funduszy na tę inwestycję: dotacja z UE
    > > Pytanie - kto o nią wystąpi?
    > Inwestor, czyli na dziś ZTM?
    A tabor?

    > O ile dobrze pamiętam, to właśnie taka, że po zbudowaniu i
    > rozliczeniu faktur miasto dostało zwrot.
    Czyli jest to możliwe.

    mkm101
    tramwar.republika.pl
  • mkm_101 18.01.08, 20:52
    > Z tego wynika, ze po zbudowaniu do nas linii, problemem zacznie
    > być tabor, a raczej jego upchnięcie w zajezdniach.
    Przy całej linii - może być.
    Przy tylko odnodze TMP-Winnica to się da upchnąć na jedynej mającej
    jeszcze rezerwy zajezdni R-4 Żoliborz - przy czym te rezerwy to w
    niewielkim stopniu istniejące tory, w większym stopniu to kawałek
    pola pod ewentualne tory postojowe (przy czym te dodatkowe tory do
    wybudowania nie są TW w tej chwili potrzebne więc nadal jest to
    kawałek pola)

    > Ciekawe pytania trafią do ZTM-u.
    Czekamy na pytania i odpowiedzi

    mkm101
    tramwar.republika.pl

  • Gość: ajja IP: *.chello.pl 22.01.08, 21:20
    Tylko nie rozumiem dlaczego ten burmistrz Białołęki robi to
    spotkanko a propos komunikacji. Nawet tramwaju nie będzie a przecież
    nie powinno być żadnych wątpliwości, że na Tarchominie niezbędne
    jest METRO. Przede wszystkim jest mniej uciążliwe niż hałaśliwe
    tramwaje i o wiele szybsze.
  • jurek_dzbonie 23.01.08, 09:56
    Tarchomin potrzebuje tramwaju, bo ten mozna wybudowac rekatywnie
    szybko. Metro na Tarchomin jak dotrze w 2040 to bedzie dobrze, a
    moze nie dotrzec nigdy.
    Jak juz piszesz o glosnych tramwajach, to pamietaj, ze metro jest
    jeszcze glosniejsze, a wibracje wywolywane przez przejezdzajace
    pociagi niszcza okoliczne budynki.
  • herox 23.01.08, 11:36
    Kolejne potwierdzenie, tego o czym pisałem wiele, wiele miesięcy
    temu, jak większość piała z zachwytu na HGW i burmistrzuniem, jak to
    oni wspaniale rozwiną Białołękę:

    www.siskom.waw.pl/artykuly/2008/080121-polska.jpg
    Przynajmniej za kadencji burmistrzunia uda się wybudować spalarnię i
    nowoczesny bazar wietnamski. Gratulacje - wyborcy tym razem na pewno
    tego nie zapomną.
  • herox 24.01.08, 10:19
    Dzięki,
    świetna synteza problemu.

    Co na to mieszkańcy?
    Wszystko jest OK?
    Nadal siedzicie cichutko i klaszczecie w łapki na widok HGW i
    burmistrzunia?
    Spalarnia, jako główna inwestycja wam wystarczy, tak?
  • tarantula01 24.01.08, 16:52
    Dziś spotkałem się z dyr. Rutą i uświadomiłem go (ZTM nie był
    powiadomiony o tym), ze biegnie procedura ustalenia lokalizacji dla
    przebudowywanych Tras AK i Toruńskiej z mostem Grota do drogi
    ekspresowej, a co za tym idzie ważą się losy kształtu węzła
    Modlińska (może ulec przebudowie, jesli taka decyzja zapadnie w
    mieście, a potem przyjmie ją wojewoda).
    Dodatkowo (mam nadzieję) przekonałem, żeby wystąpić jako miasto -
    dzielnica to zaraz zrobi - do wojewody, aby kształt węzła przyjął
    wygląd jak na rysunku (wariant przebiegu linii z SW dla tramwaju do
    Tarchomina):
    www.radny.com.pl/pisma/tw/ki20080118-zal3.jpg
    w ten sposób w przyszłości będzie łatwiej budować tramwaj do
    Tarchomina.

    Ponadto we wniosku, GDDKiA sama złozyła dokumenty, z których wynika,
    że:
    1. Łącznice: most - Modlińska (zarówno wjazd, jak i zjazd) planowane
    są o przekroju 2 pasów ruchu (obie będa zburzone i wykonane od nowa).
    2. Jezdnia, którą wjeżdża się z Jagiellońskiej na most będzie
    podporządkowana wjazdowi z Modlińskiej, zaś w miejscu, gdzie obie
    jezdnie (z Modlińskiej i Jagiellońskiej) spotykają się, na pewnym
    odcinku będa 3 pasy ruchu.
    3. Pozostałe łącznice będą modernizowane, bez zmiany ich położenia i
    przekrojów.

    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • herox 25.01.08, 09:49
    Tarantula, życzę Ci wytrwałości i nieustającego zapału w działaniach,
    bo chyba jesteś jedyną i ostatnią osobą, która w tej dzielnicy myśli
    i chce coś zrobić. Oby procedury i niemoc urzędów tego nie zepsuły.

    Na burmistrzunia nie ma co liczyć, on tylko kombinuje tylko jak tu
    zbudować największą spalarnię i zapewnić sobie w niej ciepłe posadki.
    Ale jego panowanie dobiego końca - niedługo referendum o jego
    odwołanie.
  • salasz 25.01.08, 12:45
    a teraz z cyklu "spiskowa teoria dziejów" : czy herox i tarantula01
    to nie jedna osoba, w dwóch skrajnych wcieleniach...
  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 19.02.08, 22:26
    > Na burmistrzunia nie ma co liczyć, on tylko kombinuje tylko jak tu
    > zbudować największą spalarnię i zapewnić sobie w niej ciepłe
    > posadki. Ale jego panowanie dobiego końca - niedługo referendum o
    > jego odwołanie.

    Warto poczytac ustawe Warszawska znim sie jakis debilizm palnie.
    Odwolac go moze jedynie Rada Dzielnicy Bialoleka - na to nie licz.
  • tarantula01 27.01.08, 19:30
    Oprócz mapki, dyr. ZTM-u otrzymał pismo (fragment z posiedzenia
    komisji inwestycyjnej w dzielnicy):
    radny.com.pl/pisma/tw/ki20080118-protokol_s8.doc
    Pozdrawiam
  • herox 19.02.08, 09:38
    tarantula01 napisał:

    > ZTM podtrzymał na szczęście temat i skierował sprawę do BDiK.

    Ale GDDKiA całkowicie odrzuciła wszystkie postulaty i projekt
    pozostaje bez zmian, czyli bez możliwości poprowadzenia tramwaju.
  • tarantula01 19.02.08, 12:10
    Do czasu wydania decyzji lokalizacyjnej nic nie jest przesądzone.
    --
    TAK dla warszawskiejobwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • tarantula01 16.04.08, 14:58
    Po informacji w sprawie tramwaju (nie)przechodzącego przez węzeł Modlińska,
    odbyło się spotkanie w tej sprawie - informacja poniżej:
    radny.com.pl/pisma/tw/s8-tram_080409_bdik.pdf
  • Gość: Rychu IP: *.spray.net.pl 19.02.08, 22:27
    Pierwszy z brzegu prostest moze to odstrzelic.
  • Gość: kgdu IP: *.chello.pl 20.02.08, 07:06
    Widzę Rychu, że szykujesz się do protestu. Masz chłopie klasę ...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka