Dodaj do ulubionych

jechanie poboczem tr. AK zwięk. jej przepustowość?

29.10.08, 11:39
Samochody jadące po południu poboczem trasy AK (za wyjątkiem
samochodów kierujących się na Wisłostradę) muszą i tak się potem
przed samym Mostem Grota "wcisnąć" na głowne trzy pasy.

Czyli jechanie pasem awaryjnym zmniejsza długość korka na trasie ale
NIE ZWIĘKSZA PRZEPUSTOWOŚCI NEWRALGICZNEGO ELEMENTU CZYLI MOSTU
GROTA.

Co za róznica czy korek ma kilometr czy dwa, ważna jest tylko
średnia prędkość przejazdu przez całą trasę! Cwaniaczkowie działaja
tylko we własnym interesie, nie zwiększaja przepustowości trasy.

Pry okazji natomiast zwiększają zdenerwowanie kierowców jadących
zgodnie z przepisami i spieszących się często bardziej
niż "cwanieczkowie z awaryjnego". Większe zdenerwowanie =
statystycznie większe ryzyko kolizji i co za tym idzie korka-giganta.
Edytor zaawansowany
  • Gość: liber IP: 207.45.249.* 29.10.08, 12:03
    Piszesz zapewnie też o kierowcach autobusów bo zauważyłem, że oni
    sobie na tym pasie awaryjnym też bardzo folgują. Samochody
    włączające sie na Grota prawidłowo z Wisłostrady mają czasem
    niezłą "niespodzianke" w postaci tnącego przez "kratki" Solarisa.
  • piotrekeke 29.10.08, 12:40
    > Piszesz zapewnie też o kierowcach autobusów bo zauważyłem, że oni
    > sobie na tym pasie awaryjnym też bardzo folgują.
    pisze głównie o kierowcach nie-autobusów bo podróż komunikacją
    publiczna warto uatrakcyjnić (przez zmienijszenie jej czasu).

    > Samochody
    > włączające sie na Grota prawidłowo z Wisłostrady mają czasem
    > niezłą "niespodzianke" w postaci tnącego przez "kratki" Solarisa.
    i to jest pewnie główny problem wprowadzenia ewentualnej
    automatycznej kontroli przejeżdżania przez "kratki": nie miałby kto
    nas wozić bo kierowcy autobusów szybko zdobyliby maksymalną
    dopuszczalną ilośc punktów karnych.
    Swoja drogą, przypadki o których piszesz powinny byc surowo karane
    bo upadek z estakady autobusu pełnego ludzi wcale nie jest milutkim
    wydarzeniem.
  • Gość: p IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.08, 13:41
    Od jakiegoś tygodnia zauważyłem, kierowcy autobusów dostali chyba
    kategoryczny zakaz jazdy pasem awaryjnym, bo niestety omijają
    go "szerokim łukiem" co niestety wydłuża przejazd z Marymontu na
    Nowodwory na min. 30minut (według rozkładu max 23 minuty dla E8).

    Jeszcze uwaga odnośnie wjazdu samochodów z Wisłostrady na Grota -
    przed każdym wjazdem jest znak "ustąp pierwszeństwa", tak więc
    niespodzianki nie powinni mieć.
  • Gość: Tomek IP: 193.164.157.* 29.10.08, 13:51
    Znak "ustąp pierwszeństwa przejazdu" dotyczy pojazdów jadących
    prawidłowo, czyli trzema pasami, a nie czwartym awaryjnym.

    PZDR
  • Gość: p IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.08, 15:11
    Obawiam się, że jesteś w błędzie. W przypadku kolizji na takim
    wjeździe policja karze obu kierowców.
  • Gość: Tomek IP: 193.164.157.* 29.10.08, 15:36
    Koleś! Co ty gadasz!? Wjeżdżam z wisłostrady na Grota na prawy pas
    dla włączjących się do ruchu, ktoś jadący pasem awaryjnym, na którym
    go tam wogóle nie powinno być, uderza mnie i twierdzisz że policja
    zrobi ze mnie współwinnego?!
  • simon_r 20.11.08, 17:12
    Nie ma takiej możliwości bo Ty jesteś na pasie a on zjeżdżając z awaryjnego
    niejako włącza się do ruchu... praktycznie nie ma on więc żadnych praw.
    --
    ------------
    Bądź konsekwentny.. po kliknięciu kliknijjeszcze raz.
  • piotrekeke 29.10.08, 15:53
    Nie słyszałem jeszcze żeby policja ukarała obu uczestników kolizji.
    Z czyjego ubezpieczenia OC pokryta byłaby w takim przypadku szkoda?
  • tarantula01 29.10.08, 16:13
    Gość portalu: p napisał(a):
    > Jeszcze uwaga odnośnie wjazdu samochodów z Wisłostrady na Grota -
    > przed każdym wjazdem jest znak "ustąp pierwszeństwa", tak więc
    > niespodzianki nie powinni mieć.
    W węzłach bezkolizyjnych nie stosuje się znaków A-7 (ustap
    pierwszeństwa - nie dotyczy autostrad). Muszę się przyjrzec, czy
    rzeczywiście wjazd z Wisłostrady na most (z północy i południa)
    posiada znaki A-7.

    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Gość: gry IP: *.impaq.com.pl 29.10.08, 16:45
    posiada takie znaki, i faktycznie policja karze obu kierowców, znak
    karze ustąpić pierwszeństwa wszystkim i wszystkiemu, nie wazne czy
    ktos jechal po zebrze, czy tam powinien byc czy nie...
    w ktoryms z odcinkow Pirata miala miejsce taka sytuacja
  • bigot8 29.10.08, 19:29
    > posiada takie znaki, i faktycznie policja karze obu kierowców, znak
    > karze ustąpić pierwszeństwa wszystkim i wszystkiemu, nie wazne czy
    > ktos jechal po zebrze, czy tam powinien byc czy nie...
    > w ktoryms z odcinkow Pirata miala miejsce taka sytuacja

    Coś mi tu nie gra. Ja jadącego pasem awaryjnym traktowałbym jako uczestnika
    włączającego się do ruchu. Jeśli jest tak jak mówisz i ma to miejsce przy
    kolizji wina leży po obu stronach.
    --
    Niech pomyślę...
  • Gość: Tomek IP: *.acn.waw.pl 29.10.08, 19:34
    Ludzie! Co Wy gadacie. Gość jedzie pasem, po którym nie ma prawa
    jechać (ponijam sytuacje awaryjne), wpada na gościa jadącego
    prawidłowo swoim pasem, i ukarani mają być obaj po równo?!

    Ja tu czegoś nie rozumiem.
  • siula3 29.10.08, 20:12
    mogą ukarać pod warunkiem ,ze gość jadący pasem awaryjnym jest znajomym
    komendanta czy kogoś tam.

    --
    siula3
  • Gość: janek IP: *.spray.pl 30.10.08, 22:43
    Tomek, nie przejmuj się tym piepszeniem powyżej
    znak ustąp pierwszeństwo obowiazuje tylko w sytuacji gdy pasy poziome nie są
    widoczne, bo np. leży śnieg, jednak poza tą sytuacja wjazd jest bezkolizyjny i
    wjeżdzający z wisłostrady nikomu nie muszą ustępować
    na co jasno wskazuje oznakowanie poziome

  • Gość: janek IP: *.spray.pl 30.10.08, 22:46
    nawiasem, jak się czyta niektóre teorie to aż strach potem wyjechać na ulicę bo
    tacy kierowcy po nich jeżdzą
  • piotrekeke 31.10.08, 11:07
    > posiada takie znaki, i faktycznie policja karze obu kierowców,
    znak
    > karze ustąpić pierwszeństwa wszystkim i wszystkiemu, nie wazne czy
    > ktos jechal po zebrze, czy tam powinien byc czy nie...
    > w ktoryms z odcinkow Pirata miala miejsce taka sytuacja

    Jeżeli jest tak jak piszesz, należy na "kratce" postawić betonową
    zaporę albo usunąć znak "ustąp pierszeństwa" z wjazdu
    na "okratkowany" pas mostu.
  • Gość: liber IP: *.aster.pl 29.10.08, 20:09
    "Muszę się przyjrzec, czy rzeczywiście wjazd z Wisłostrady na most
    (z północy i południa) posiada znaki A-7."
    Panie Radny, to pan nie wie, jakie tam jest oznakowanie, a zabiera
    się pan do wytyczania buspasa na tej trasie..? Myślałem, że zna pan
    tam każdy metr drogi jak właśną kieszeń...
  • tarantula01 29.10.08, 21:19
    Wiem (na pewno do wczoraj nie było znaków A-7 na wlotach z
    Wisłostrady na most), ale może od wczoraj postawiono coś nowego?
    Byłoby to zresztą kuriozum (te A-7), gdyż Wisłostrada (zwłaszcza
    wlot południowy) ma tam "dla siebie" nowy pas i to jadący Trasą AK
    muszą ustapić pierwszeństwa, tak jak sięto robi przy zmianie pasa
    ruchu.

    Pozdrawiam
  • Gość: bolo IP: *.centertel.pl 29.10.08, 21:49
    Ja z kolei na 80% bym powiedział, że jest "ustąp pierwszeństwa". Może nie na
    wszystkich wlotach. Kojarzę, że też się zastanawiałem, komu mam ustępować, skoro
    łącznica przechodzi w nowy pas i co najwyżej ktoś jadący po kratce mógłby mi
    wyjechać.
    W razie kolizji chyba bym się bronił, że ktoś, kto zjeżdża z kratki czyli
    powierzchni wyłączonej z ruchu na pas ruchu, jest włączającym się do ruchu, więc
    ma ustąpić wszystkim, a znak "ustąp pierwszeństwa" odnosi się do uczestników
    ruchu a nie włączających się.
  • kilovolt 29.10.08, 22:33
    Ten znak oznacza jedynie pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu dla
    jadących trasą AK, oczywiście tych jadących prawidłowo.
  • Gość: telesfor IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.10.08, 13:12
    Dla mnie głównym winowajcą takiej sytuacji jest ZDM, który twierdzi,
    że normalnego pasa nie da sie tam wytyczyc bo za wąsko.
    Poszerzyć całej drogi dla uzyskania przestrzeni na czwarty pas też
    nie chce.
    Sama niemoc.
    Najlepiej im wychodzi twierdzenie nie da się.
    Ale skoro pasem awaryjnym poruszają sie samochody, w tym wszelkiej
    maści i gabarytów ciężarówki oraz autobusy i to często ze sporą
    prędkością to BEZWZGLĘDNIE należy ustawić stałe przeszkody np. co
    200m aby korzystanie z niego poprzez jazdę nie było możliwe.
    Tak samo powinno być z powierzchnią wyłączoną z ruchu.
    Skoro jest wyłączona z ruchu (niestety tylko w postaci białych
    linii) to należy ją NAPRAWDĘ wyłączyć z ruchu montując przed nią np.
    tzw. "sierżanty" nakazujące opuszczenie pasa przed nią kończącego
    się - tak jak robi się w przypadku zajęcia pasa np. przez roboty
    drogowe (część trasy pomiędzy Powązkowską a laskiem na Kole).
    Jeżeli ktoś uważa, że takie rozwiązanie stworzyłoby poważne
    utrudnienie chociażby dla słub ratowniczych to niech poobserwuje te
    służby w akcji - żaden ich pojazd jadący na sygnale nie korzysta z
    pasa awaryjnego.
    Policji tez się nie uświadczy żeby trochę studziła zapedy do takich
    zachowań.
    Jednym słowem wszyscy sa zadowoleni; ci od organizacji ruchu bo jest
    wykonana, ci od pilnowania porządku bo nie muszą sie wysilać.
    Tyle tylko, że taka postawa służb rozzuchwala a problem pojawia się
    dopiero wtedy gdy dochodzi do kolizji co ostatnio jest zjawiskiem
    codziennym.
    Czasami służby wymienione powyżej zastępują kierowcy TIR-ów, którzy
    prowadzą swój pojazd w sposób zapobiegający jazdę po pasie awaryjnym.
    I chwała im za to bo od razu widać tego efekty. Pasy właściwe od
    razu nabierają "życia"
  • Gość: ap IP: *.centertel.pl 20.11.08, 22:57
    ci co wjezdzaja z wislostrady na most maja swoj pas, wiec nie ma
    takiej mozliwosci, ze musza ustepowac tym co jada po wyspie, a znak
    ustap pierszenstwa dotyczy tylko sytuacji, gdyby ktos chcial zmienic
    pas, wtedy musi ustapic pierszenstwa jesli w tym samym czasie na ten
    sam pas chce wjechac samochod z trzeciego pasa (z drugiej strony),
    generalnie jak dwa samochody jada dwoma skrajnymi pasami i
    rownoczesnie chca zmienic pas na srodkowy, to samochod z lewego pasa
    musi ustapic pierszenstwa temu z prawego pasa, w tym przypadku ten
    przepis nie obowiazuje, bo jest znak ustap pierszenstwa.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka