Dodaj do ulubionych

Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi

18.11.08, 13:29
krokami (korkami)

http://img209.imageshack.us/img209/5781/deadlocknajkcomafarialibh3.jpg
Obserwuj wątek
      • kolejar Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 19.11.08, 16:51
        chlorofil1 napisał:
        Sądząc po zdjęciu, nie ma żadnej innej możliwości oprócz
        sterowców podnoszących samochody...

        Nie ma przy założeniu, że auta mogą poruszać się tylko do przodu. Jak się
        zjechały i zablokowały, to odwrotną drogą mogą się wycofać. Miałem kiedyś
        skromne doświadczenia w rozładowywaniu korków tramwajowych w centrum Wr. - teraz
        to się już nie zdarza. Kiedyś bywało na niektórych skrzyżowaniach, że się wozy
        wzajemnie zaklinowały jak auta na tym zdjęciu. Najgorzej było raz na
        Sienkiewicza/Piastowskiej, jak był skręt 1-torowy dla 2 i 10 w czasie objazdu.
        Trzeba było przemyślanej i skoordynowanej akcji kilku osób w charakterze drużyny
        manewrowej. Akurat jednym z zablokowanych motorniczych był mój kumpel, więc jako
        człek zaznajomiony z pracą manewrową na PKP zostałem kierownikiem manewrów smile
          • map4 Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 19.11.08, 14:27
            ryko napisał:

            > map,
            >
            > Nie pal (czytaj) tyle tego świństwa...

            Dziękuję, że przyznałeś mi rację, choć miałem nadzieję na większy opór z Twojej
            strony. Chodzi mi o to, że kiedy argumentów brak rozpoczyna się atakowanie
            przeciwnika ad personam. Co prowadzi do ciekawej konkuzji: obserwując czasami
            polską dysputę publiczną nie mogę nie zauważyć, że argumenty w niej tak na dobrą
            sprawę nie występują.

            --
            Wrocław bez cenzury
            • ryko Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 19.11.08, 14:40
              Map,

              Podtekstem mojej zaczepki było powiedzenie - z kim sie przestajesz takim się
              stajesz.
              To w kontekscie G(ównianej)W(ybiórczej). Wystarczy mi jak czasem zobaczę/usłysze
              gwiazdy G(ó)W(nianego) dziennikarstwa typu Dominika Wielowiejska wygadującą
              obrzydliwe farmazony niszczące wszelkie zasady moralne.
              Także szczerze współczuję Ci źródeł Twojej wiedzy i światopoglądu.

              Co zaś tyczy się wiejskiego głupka to sam zrobił się nim POseł Chlebowski mówiąc
              o Gali Niepodległościowej u Prezydenta RP jako o wiejskiej potańcówce.
              I jeżeli nie rozumiesz dlaczego ta wypowiedź go tak kwalifikuje to sugeruję
              udanie się do specjalisty... lub odstawienie tego świństwa big_grin

              --
              Mówię co czuję i czynię co myślę
              Tylko prawda jest ciekawa
              R.
              • map4 Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 19.11.08, 16:53
                ryko napisał:

                > Co zaś tyczy się wiejskiego głupka to sam zrobił się nim POseł Chlebowski mówią
                > c
                > o Gali Niepodległościowej u Prezydenta RP jako o wiejskiej potańcówce.

                O przerobieniu gali na wiejską potańcówkę zadecydował urzędujący prezydent RP
                niezapraszając na nią byłego prezydenta, Lecha Wałęsy. Szczególnie dlatego, że
                jednocześnie zaprosił Kwaśniewskiego, który raczej nadaje się do postawienia
                przed trybunał stanu za rozpętanie wojny napastniczej w Iraku. Dlatego pytam się
                czy nie należałoby ścigać pana posła Brudzińskiego za nazwanie prezydenta RP
                "wiejkim głupkiem".

                > I jeżeli nie rozumiesz dlaczego ta wypowiedź go tak kwalifikuje to sugeruję
                > udanie się do specjalisty... lub odstawienie tego świństwa big_grin

                Skoro uważasz, że to rozumiesz, to wytłumacz to biednemu ciemniakowi, a nie
                wysyłaj go do lekarza. Czasy psychuszek się już skończyły, Ryko, choć chyba nie
                potrafisz się z tym tak do końca pogodzić ...

                --
                Wrocław bez cenzury
                • kolejar Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 19.11.08, 18:30
                  map4 napisał:
                  Czasy psychuszek się już skończyły, Ryko, choć chyba nie potrafisz się z tym tak
                  do końca pogodzić ...

                  NIEPRAWDA! - czasy psychuszek się wcale nie skończyły, a trwają w najlepsze.
                  Komisje wraczy wciąż orzekają przymusowe leczenie z powodu, że "pacjent nie jest
                  świadomy, że jego poglądy są szkodliwe dla Federacji Rosyjskiej". Poza tym w
                  Polsce w zasadzie czasów psychuszek nigdy nie było (co najwyżej w wymiarze dość
                  sporadycznym). Bywały próby osadzenia kogoś o niewłaściwych poglądach i złym
                  myśleniu o PRL np. w Tworkach, ale polscy psychiatrzy z reguły w takich
                  sytuacjach odmawiali. Ryko więc chciałby nie powrotu, a wprowadzenia psychuszek
                  wzorem Matki Rosji.
                  Dodam jeszcze, że śmieszą mnie te ostatnie posty w wątku o korkach. Tak,
                  wszystkiemu winna PO i Donek Tusk! Ryko nie potrafi się wypowiedzieć na żaden
                  temat. On zdolny jest tylko do powtarzania jak katarynka pisowskich obelg na PO,
                  na wyborców, na wszystkich, którzy nie chcą kochać Wielkich Małych Braci.
                    • kolejar Re: Nie korkujcie tego wątku!!! 19.11.08, 20:23
                      Próby korkowania, a właściwie spychania wątku na mieliznę podjął Ryko. Teraz
                      myśli, w jaki sposób PO jest zbrodniczo powiązana z piratami w Zatoce Adeńskiej,
                      żeby coś napisać w wątku "Navy".
                      A korki we Wr są z trzech powodów:
                      1. Brak obwodnicy autostradowej - dzięki niej np. z Ronda Reagana zniknie pewnie
                      40% aut, a w tym 95% ciężarówek.
                      2. Tradycyjnie niezbyt sprawny transport publiczny skłania nadmierną ilość ludzi
                      do poruszania się po mieście autami, co jest nieefektywne (po 1-2 ludzików w
                      tych autach siedzi!).
                      3. Kierujący nagminnie nie znają elementarnych zasad poruszania się w ruchu
                      drogowym lub w kretyński, egoistyczny sposób je łamią. Na załączonej w tym wątku
                      focie wyraźnie słychać: "Po coś ch... pchał się na skrzyżowanie, kiedy widać, że
                      nie da się go nijak opuścić? Gdzie masz oczy dupku, gdzie rozum?"
                • ryko Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 19.11.08, 22:41
                  Map,

                  Podobnie jak G(ó)W(niana) i masa pseudoautorytetów nie zauważasz swojego
                  chamstwa odmawiającego Prezydentowi RP prawa do zaproszenia tego kogo on sam
                  chce na imprezę, którą sam wymyślił.
                  To zawsze jest prawo gospodarza imprezy dobrać sobie gości i jakoś nie wyobrażam
                  sobie aby uchodziło narzucanie komukolwiek "właściwej" listy gości.
                  Obrzydliwe były te wszystkie zabiegi aby tą imprezę zdeprecjonować i do grona
                  wiejskich głupków wpisało się całe PO łącznie z Donka po takiega naszego mapa.

                  A co do Twojego uwielbienia osoby LW, to każdy ma takiego mędrca jakiego sobie
                  wybrał...
                  Chyba tylko debile nie zauważyły że brak wśród gości osoby LW był tylko
                  pretekstem do szczucia i ujadania...

                  Huryso, dkolejowy i inni,

                  Apropo korków we Wrocku, to... polityka wciska się wszędzie... hehehe.
                  Przypominam delikatnie osiągnięcia ostatniego roku rządów PO, a szczególnie
                  Schetynescu w walce z Dutkiewiczem i odebranie Wrocławiowi m.in. funduszy na
                  obwodnice...

                  Nic to kofani, macie tak jak sobie wybraliście... hehehe
                  --
                  Mówię co czuję i czynię co myślę
                  Tylko prawda jest ciekawa
                  R.
                  • kolejar Ryko! Zamknij się i spadaj! 19.11.08, 23:37
                    Tu jest forum dla ludzi - nie programowanych automatów szczekających. Nie wiem,
                    czego tu szukasz - chodzi Ci o to, żeby dokuczać innym wyzwiskami i ubliżaniem,
                    sprowadzać świat do mrocznej wizji pisowskich fobii, urazów, rozliczeń? Zrozum
                    (jeśli Twój procesor jest w stanie przetwarzać tyle danych), że to nikogo nie
                    interesuje. No, może trochę Ty jesteś intrygujący jako "ciekawostka zoologiczna"
                    - jak może istnieć człowiek z takim myśleniem. Dlatego obstawiam, że Cię nie ma
                    - to tylko maszyna propagandowa zaprogramowana przez informatyków PiSu. Więc
                    spad Pisiory!
                    • ryko Debilom wszystko mozna wmówić !!!! 20.11.08, 11:22
                      Nikomu nie dokuczam, apeluję tylko o używanie rozumu i krytyczne spojrzenia na
                      rzeczywistość, a szczególnie podawaną nam wszystkim g(ó)w(nianą) papkę medialną...
                      Myśl to nie boli !!!!

                      Przyganiał kocioł garncowi... kulturalny kolejar, koń by sie uśmiał... hehehe
                      Masz nieco przykrótka pamięć i belki nie widzisz we własnym oku...

                      Jak klakierzy powtarzaliście brednie o zbrodniach PiS-u, a wasze chamstwo
                      wzgledem Kaczyńskich przekraczało wszelkie granice.
                      Minął rok i wszystko co macie to zdechłego dorsza Piterowej. Wstydu nie macie,
                      ani za grosz przyzwoitości.

                      Mózgi wam się zlasowały za sprawą różnych takich Michników, Wałęsowych Lesiaków
                      (właśnie przypomnianych przez red. Jachowicza w radiowej Trójce), Maleszków i im
                      podobne g(ó)w(niane) "autorytety".
                      --
                      Mówię co czuję i czynię co myślę
                      Tylko prawda jest ciekawa
                      R.
                  • map4 Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 20.11.08, 10:55
                    ryko napisał:

                    > Map,
                    >
                    > Podobnie jak G(ó)W(niana) i masa pseudoautorytetów nie zauważasz swojego
                    > chamstwa odmawiającego Prezydentowi RP prawa do zaproszenia tego kogo on sam
                    > chce na imprezę, którą sam wymyślił.

                    Nie ważne, kto imprezę wymyślił, ale kto ją finansuje. Wolność wyboru gości ma
                    Lech Kaczyński na prywatnej potańcówce, a nie prezydent Lech Kaczyński na
                    państwowej gali organizowanej w przydzielonym mu przez państwo służbowym pałacu.

                    > To zawsze jest prawo gospodarza imprezy dobrać sobie gości i jakoś nie wyobrażam
                    > sobie aby uchodziło narzucanie komukolwiek "właściwej" listy gości.

                    Gospodarzem tej imprezy był naród, a nie jego najwyższy przedstawiciel. Państwo
                    to nie jest Lech Kaczyński.

                    --
                    Wrocław bez cenzury
                    • ryko Debilom wszystko można wmówic !!! 20.11.08, 11:39
                      Map,

                      Bredzisz jak pomylony (zaprogramowany).
                      I zupełnie nie rozumiesz zasad działania wspólczesnego świata... nasz system
                      edukacji produkuje kompletnych analfabetów (debili) społeczno-politycznych...
                      ale w końcu takim wszystko można wmówić tongue_out

                      W Polsce jak w większości cywilizowanych krajów obowiązuje system demokracji
                      przedstawicielskiej, co w praktyce oznacza, że nasi wybrańcy w naszym imieniu
                      rządzą (podejmują decyzje). Kolejne wybory weryfikują czy ich rządy odpowiadają
                      potrzebom społecznym czy nie.

                      Prawda jak trudno lewackim postępowcom zaakceptować demokrację jak rządzą
                      prawicowi konserwatyści tongue_outPP
                      --
                      Mówię co czuję i czynię co myślę
                      Tylko prawda jest ciekawa
                      R.
                    • ryko Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 21.11.08, 16:10
                      Aaaaaa i jeszcze jedno.

                      Twoje "anty-Kaczystowskie" zakłamanie/zaślepienie ujawnia zupełny brak oburzenia
                      na postawę naszego słonecznego Premiera Donaldka.
                      Który zupełnie olał uroczystą "państwową galę", której "gospodarzem był Naród".

                      A nie mógł być na Gali bo podobno w tym czasie zaprosił sobie gości... pokazywał
                      im slajdy z Peru tongue_out
                      --
                      Mówię co czuję i czynię co myślę
                      Tylko prawda jest ciekawa
                      Wolność wyrażania własnych poglądów gwarantuje konstytucja
                      • napoj.chmielowy Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 21.11.08, 18:30
                        Panie Ryko.
                        Zadziwia mnie Pan. Dziś czyli w dniu, w którym wiele wrocławskich skrzyżowań
                        wyglądało jak zdjęcie inicjujące ten wątek wraca Pan do tej zdartej płyty.
                        Hurysa już prosiła, teraz proszę ja, mógłby Pan nie mieszać tematów? Mnie
                        na przykład zupełnie nie interesuje kto był, a kogo nie było na jakiejś gali.
                        Dyskutuje Pan z Mapem na innym wątku prosiłbym aby posty dotyczące takich
                        pierdół jak prezydent, premier, partie polityczne etc. poruszał Pan tam. Ja tam
                        nie zglądam te sprawymi wiszą. Korki dotyczą mnie bardzo i chciałbym jakiejś
                        rzeczowej dyskusji na ich temat.
                          • najglupszy-nick Re: Jeszcze jedno. 21.11.08, 23:48
                            napoj.chmielowy napisał:

                            > Politycy nie umiejąc rozwiązać realnych problemów stwarzają pozorne.

                            Dzisiaj był dzień życzliwości stąd te korki. Nie czepiaj się polityków tylko ich życzliwości.
                          • kolejar Re: Jeszcze jedno. 22.11.08, 15:29
                            napoj.chmielowy napisał:

                            > Politycy nie umiejąc rozwiązać realnych problemów stwarzają pozorne.

                            Od dziesiątków lat istnieją projekty S-bahn/SKM dla aglomeracji Wr. Nie da się
                            tego zrealizować (jak wielu innych - np. drogowej obwodnicy wschodniej) z
                            powodów oczywiście politycznych. Bo Pan Prezydent raczy być skłócony z Panem
                            Marszałkiem, a do tego jeszcze Pan Radny Miejski - Dyrektor PKP-PLK SA...
                            Wygląda mi, że ci ludzie realnie nie mają wyobraźni, wiedzy, kwalifikacji, by
                            zrobić cokolwiek większego od prowizorycznego załatania dziury w moście. Dlatego
                            tak się męczą i knocą, gdzie się da - przecież to, co się teraz robi, jest już i
                            tak 100x ponad ich poziom percepcji! Tymczasem kłótnia polityczna jest
                            wspaniałym usprawiedliwieniem dla nicnierobienia! Przecież zawsze wszelkiemu złu
                            winny jest polityczny przeciwnik...
                        • sztuk6mistrz Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 24.11.08, 17:27
                          Gdzieś kiedyś czytałem, że Wrocław ma najwięcej w Polsce torowisk
                          współdzielonych z ulicami. To jak sadzę załatwia płynny przejazd tramwai.
                          Niestety zwarta zabudowa uniemożliwia poszerzanie ulic i wydzielanie torowisk,
                          ale to jest możliwe gdyby się nie planowało autostrad przez miasto, bo one
                          jeszcze bardziej generują ruch - każdy nowo posiadający samochód ściągnięty za
                          małe pieniądze a widzący kawałek asfaltu, prestiż swój pokazać chce.
                          Innym aspektem jest prawo budowlane, które skutecznie pozwala blokować małej
                          grupce inwestycje konieczne i planowane jeszcze przed wojną - obwodnica przez
                          Biskupin. Prawo budowlane natomiast nie jest zmieniane przez posłów, którzy są
                          bardzo zainteresowani takim stanem rzeczy. Wystarczy sprawdzić oświadczenia
                          majątkowe, albo stan posiadania rodzin - inwestycje w ziemię są na pierwszym
                          miejscu szczególnie wśród posłów PSL. I jak potem prześledzisz stan osobowy
                          komitetów protestacyjnych to możesz wiele wywnioskować. W przypadku
                          oprotestowywania obwodnicy na Biskupinie zawdzięczasz to byłemu architektowi
                          miejskiemu z czasów komunistycznych sprzymierzonemu z redemptorystami.
                          --
                          Katz czyli gadający dosiebie
                              • najglupszy-nick Re: Dzień Życzliwości 21.11.08 25.11.08, 18:02
                                kolejar napisał:

                                > Na tym obrazku prześlicznie widać, jak półgłówki w autach skutecznie blokują
                                > ruch tramów. Prawo o ruchu drogowym wyraźnie zakazuje wjazdu na skrzyżowanie,
                                > gdy nie ma możliwości bezzwłocznego opuszczenia go.

                                Na tym obrazku widać też prześlicznie, że nie ma na tym skrzyżowaniu
                                ani jednego policjanta
                                .
                                • najglupszy-nick Re: Dzień Życzliwości 21.11.08 26.11.08, 13:28

                                  Będzie lepiej czy też głupiej?

                                  Policjanci są słabo wyszkoleni do kierowania ruchem. Radzą sobie 01.11 w okolicach cmentarzy, radzą sobie gdy przez miasto przemyka na sygnale Ważny Buc z obstawą, ale z porządnym deadlockiem? Śmiem wątpić i to szczerze...
                                  • kolejar Re: Dzień Życzliwości 21.11.08 26.11.08, 18:43
                                    najglupszy-nick napisał:
                                    > Policjanci są słabo wyszkoleni do kierowania ruchem.

                                    Przeczytaj tamto uważnie - oni nie mają kierować ruchem! Oni mają tylko wlepiać
                                    mandaty za "wjazd na skrzyżowanie przy braku możliwości opuszczenia go". To nie
                                    ma być rozładowywanie korków, a prewencja przed nimi.
                              • napoj.chmielowy Re: Dzień Życzliwości 21.11.08 25.11.08, 18:36
                                kolejar napisał:

                                > Na tym obrazku prześlicznie widać, jak półgłówki w autach skutecznie blokują
                                > ruch tramów. Prawo o ruchu drogowym wyraźnie zakazuje wjazdu na skrzyżowanie,
                                > gdy nie ma możliwości bezzwłocznego opuszczenia go.

                                Chodzi Ci o ten wyraz życzliwości między Wrocławianami?

                                http://fotoforum.gazeta.pl/photo/9/zc/xh/dzce/egzKNbSCnbwIN8iWVX.jpg

                                • kolejar Re: Dzień Życzliwości 21.11.08 25.11.08, 19:19
                                  napoj.chmielowy napisał:
                                  > Chodzi Ci o ten wyraz życzliwości między Wrocławianami?

                                  Tak, dokładnie o ten. Blokowanie tramów na skrzyżowaniach jest nagminne. Bywa
                                  czasem jednak jeszcze gorzej: pewien kierowca (3 o/oo w wydychanym) niedawno
                                  wykoleił koło Okęcia swoim autkiem pociąg podmiejski Kolei Mazowieckich, po czym
                                  zdumionym policjantom oświadczył, że winny jest maszynista, bo nie przepuścił
                                  auta na przejeździe!
                                  A w poście powyżej Najglupszy bardzo trafnie spostrzegł, że na opisywanym
                                  zdjęciu pięknie nie widać ani jednego policjanta! To jest to!
                          • kolejar Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 24.11.08, 18:38
                            sztuk6mistrz napisał:

                            > Gdzieś kiedyś czytałem, że Wrocław ma najwięcej w Polsce torowisk
                            > współdzielonych z ulicami.

                            Tak kiedyś było, ale teraz to już coraz mniej prawdziwe (jeśli chodzi o %
                            torowisk ulicznych). Wrocław jest pod tym względem w czołówce razem z Łodzią,
                            Krakowem i Poznaniem, ale No 1 to chyba teraz Łódź, może Kraków. Sytuacja jest
                            przy tym bardzo dynamiczna - wciąż trwają przebudowy, budowy, coś się zmienia w
                            każdym z miast. Np. w Kr. właśnie powstał tunel tzw. pra-metra, czyli tunel
                            przyszłościowego metra (za 20-30 lat) dzisiaj dla tramów - całkiem sporo tego -
                            Rondo Mogilskie - Dworzec Gł. - Montelupich. Jest jeszcze taki problem - co
                            uznamy za torowisko wydzielone, a co nie? Bo są takie odcinki, gdzie tor biegnie
                            jezdnią, ale ruch aut jest poważnie ograniczony, lokalny lub w ogóle go nie ma -
                            np. Szewska tu, Franciszkańska tam... Tu skandalicznym problemem wciąż jest
                            Pułaskiego. Zresztą torowiska wydzielone w centrach miast nie są rozwiązaniem -
                            trzeba auta wywalić, a tram sobie może dalej po jezdni - pięknie to widać w
                            Amsterdamie!

                            sztuk6mistrz napisał:
                            ...gdyby się nie planowało autostrad przez miasto, bo one jeszcze bardziej
                            generują ruch... [...] Innym aspektem jest prawo budowlane, które skutecznie
                            pozwala blokować małej grupce inwestycje konieczne i planowane jeszcze przed
                            wojną - obwodnica przez Biskupin.

                            DOKŁADNIE o to chodzi, żeby nie budować autostrad przez miasto! Obwodnica
                            Śródmiejska jest w założeniu drogą międzydzielnicową, a nie obwodnicą
                            tranzytową. A prawo budowlane pozwala wieloletnio skutecznie oprotestowywać
                            każdy metr gruntu. Dotyczy to nie tylko dróg. Tak samo jest z liniami kolejowymi
                            - chłopi (PSL? wink ) potrafią skutecznie blokować budowę kanałów odwadniających
                            torowisko i wtedy cała modernizacja linii leży! Jednak właśnie co przeczytałem,
                            że prawo w tym zakresie ma być radykalnie zmienione. Nie będzie żadnych
                            protestów - sama decyzja o rozpoczęciu inwestycji ma automatycznie oznaczać
                            wywłaszczenie gruntu z urzędu i koniec - bez dyskusji - żadni tam chłopi, żadni
                            "działkowicze". Pozostają jednak "ekolodzy"... W przypadku ekologów "zawodowych"
                            jest sprawdzona metoda - protestującej organizacji zleca się wykonanie
                            eko-ekspertyzy za odpowiednio dużą kasę i wtedy zaraz złażą z drzew i wszystko
                            ślicznie aprobują. Gorzej z "ekologami" od Ojczulka Dyra...
    • skoonk Re: Przyszłość zbliża się 19.11.08, 22:50
      Kolejny budżet będzie rekordowy - ma wynieść ok. 3,5 mld zł, podczas gdy
      tegoroczny ledwo przekroczył 3 mld. - Tylko Warszawa ma większy budżet, a jeśli
      oceniać procent budżetowych pieniędzy przekazywanych na inwestycje, to jesteśmy
      liderem w Polsce - zachwala prezydent Dutkiewicz.
      Stadion, lotnisko, kanalizacja na Złotnikach i Ołtaszynie, pl. Bema z mostami
      Młyńskimi, obwodnica śródmiejska do ul. Żmigrodzkiej, ul. Lotnicza i połączenie
      obwodnicy śródmiejskiej z Portem Lotniczym Wrocław. - Realizowane mają być
      wszystkie ważne inwestycje zapisane w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym związane
      z Euro 2012 - zapewnia prezydent Dutkiewicz.
      miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,5948597,Budzet_Wroclawia___bedzie_zaciskanie_pasa.html
    • zbyleon Re: Przyszłość zbliża się do Wrocławia wielkimi 20.11.08, 00:55
      napoj.chmielowy napisał:

      > krokami (korkami)
      >
      img209.imageshack.us/img209/5781/deadlocknajkcomafarialibh3.jpg" border="0" alt="img209.imageshack.us/img209/5781/deadlocknajkcomafarialibh3.jpg">

      Jeszcze chwilka , jeszcze parę tysięcy samochodzików i będziemy
      mieli jeden wielki KORECZEK .
      Oby jak najszybciej.
      Tylko rozwój i odpowiednie przywileje komunikacji zbiorowej
      mogą rozwiązać problem korków we Wrocławiu.


    • napoj.chmielowy Świetna analiza 1 18.01.09, 21:45
      Cytat
      dot. Artykułu Władze nie wyrzucą aut z wrocławskich torowisk

      Z dużym smutkiem przeczytałem artykuł prezentujący prosamochodowe
      poglądy wiceprezydenta Wrocławia.
      Sprawna komunikacja zbiorowa i dobra sieć ścieżek rowerowych są
      najprostszym, najskuteczniejszym i jednocześnie najtańszym sposobem
      na ograniczenie problemu korków.
      Zrozumiano to we Florencji, którą miałem okazję odwiedzić w zeszły
      weekend. W stolicy Toskanii budowana jest teraz od zera cała sieć
      tramwajowa złożona z kilku linii.
      Tymczasem władze Wrocławia nie chcą wydzielić torowisk na
      istniejących liniach, żeby czasem nie utrudnić poruszania się po
      Centrum miasta samochodem.
      Argument, że nie można „wprowadzać zmian kosztem kierowców, bo to
      tacy sami obywatele miasta”, jest dla mnie całkowicie bezzasadny i
      bezsensowny.
      Czy człowiek rodzi się albo kierowcą albo pasażerem komunikacji
      miejskiej i tak musi pozostać do końca życia? Oczywiście, że nie. A
      to, że większość dorosłych wrocławian wybiera samochód nie jest
      efektem predestynacji, lecz czystego pragmatyzmu. Samochód jest
      najdogodniejszym środkiem do poruszania się po Wrocławiu –
      najszybszym i do tego najwygodniejszym, podczas gdy komunikacja
      miejska – jedna z najgorszych w Polsce – jest niesamowicie powolna,
      zupełnie niepunktualna (spóźnienia po kilkadziesiąt minut w
      szczycie), zawodna i niekomfortowa (nowe tramwaje i autobusy „sauny”
      bez dostatecznej wentylacji, nie mówiąc już o braku klimatyzacji).
      Czy pan Adamski pomyślał o tym, że wiele osób, które obecnie
      korzystają codziennie z auta, chętnie przesiadłoby się do
      tramwaju/autobusu, gdyby wiedziały, że dojadą nim szybko i sprawnie
      do celu, że nie będą musiały oczekiwać na przystanku przez długi
      okres czasu i że mogą zostawić swój samochód na bezpiecznym parkingu
      gdzieś na pętli na obrzeżach miasta? Dobra komunikacja miejska na
      pewno zachęciłaby wiele osób do pozostawienia aut w garażach.
      Zwiększona liczba pasażerów sprawiłaby, że można by było zakupić
      dodatkowy tabor w celu zwiększenia częstotliwości kursowania
      autobusów i tramwajów, co jeszcze bardziej poprawiłoby
      konkurencyjność transportu zbiorowego. Mogłoby się nawet okazać, że
      zatory samochodowe na zwężonych ulicach stałyby się krótsze wskutek
      znacznie mniejszego ruchu.
      A tak będziemy mieli we Wrocławiu coraz większe korki i coraz gorszą
      komunikację zbiorową. I nie ma się co łudzić, że powstanie nawet
      wszystkich planowanych obwodnic (co raczej nie nastąpi w
      najbliższych latach może poza AOW) ten problem rozwiąże.
      Ponadto władze są moim zdaniem też od tego, by promować zachowania
      korzystne dla ogółu mieszkańców. Takim zachowaniem jest niewątpliwie
      korzystanie z tramwaju, autobusu lub roweru. Przyczynia się ono do
      zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza w mieście (poprawa stanu
      zdrowia, zwłaszcza mniej zachorowań na nowotwory wywołane spalinami
      samochodowymi), zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych
      (spowolnienie niekorzystnych zmian klimatu), oszczędności energii
      (tramwaj czy autobus potrzebuje wielokrotnie mniej energii niż
      przewożące tę samą liczbę osób samochody). Komunikacja zbiorowa i
      rowerowa idealnie wręcz wpisują się w ideę tak zwanego
      zrównoważonego rozwoju.
      Wypowiedź „Na samochodach zbudowana jest cała cywilizacja i nie da
      się w chwilę tego zmienić” jest dla mnie nie do przyjęcia. Już dziś
      potrzebujemy zdecydowanych działań, bo niedługo zaczniemy się dusić
      w smogu toksycznych spalin, a reszty dopełni globalne ocieplenie.
      Przy obecnej liczbie ludności na świecie nie jest możliwy dalszy
      rozwój transportu indywidualnego opartego na silniku spalinowym bez
      całkowitej degradacji środowiska naturalnego. Gdyby każdy Chińczyk
      chciał zużywać rocznie tyle papieru, co przeciętny Amerykanin, to
      zabrakłoby drzew na świecie, by taka ilość papieru wyprodukować.
      Podobnie jest z samochodami. Musimy działać zdecydowanie i szybko.
      Przy tej okazji chciałbym też zwrócić uwagę, jak szkodliwe i
      niebezpieczne może być lobby samochodowe. Na przykład w niektórych
      miastach USA doprowadziło ono w XX w. do zasypania tuneli metra oraz
      do likwidacji wielu systemów tramwajowych .Ongiś Megalopolis (zespół
      wielkich miast na wschodnim wybrzeżu) miało wielką i gęstą sieć
      linii tramwajowych.
      Mówienie, że zanim władze Wrocławia będą mogły dać priorytet
      komunikacji miejskiej, „rząd musi zbudować Autostradową Obwodnicę
      Wrocławia, a marszałek wschodnią obwodnicę naszego miasta”, oznacza,
      iż tak naprawdę w ogóle nie ma woli, by usprawnić komunikację
      miejską. Nawet jeśli w końcu obie wspomniane obwodnice powstaną, to
      zapewne okaże się, że liczba aut tak drastycznie wzrosła, iż trzeba
      będzie poczekać z priorytetem dla tramwajów na kolejne nowe trasy
      samochodowe.
      Czy pan Adamski pomyślał kiedykolwiek o tym, by lobować na rzecz
      przewożenia kontenerów i naczep koleją zamiast po drogach?
      Lista rzekomych dokonań w dziedzinie komunikacji jest po prostu
      żałosna, zwłaszcza że wiele z nich w rzeczywistości pogarsza
      funkcjonowanie transportu zbiorowego. Chodzi mi przede wszystkim o
      nowe przystanki tramwajowo-autobusowe. Co prawda ułatwiają one
      przesiadki, ale za to bardzo wydłużają czasy przejazdu. Autobus musi
      zwykle bardzo długo czekać, by móc zjechać z wydzielonego torowiska
      na jezdnię. Przez cały ten czas blokuje stojące za nim tramwaje.
      Ponadto wiele nowych przystanków nie jest przystosowanych do obsługi
      zwiększonej liczby pojazdów.
      Aby pokazać, jak nieudolne są te „sprzyjające” komunikacji zbiorowej
      działania, zamieszczam poniżej opis własnych obserwacji.
      W dniu 29 grudnia 2008 roku przez ponad godzinę (od 13:27 do 14:35)
      obserwowałem ruch tramwajów i autobusów na Moście Szczytnickim oraz
      2 przyległych skrzyżowaniach. Ze smutkiem stwierdziłem, że nowe
      rozwiązanie komunikacyjne w omawianym rejonie ma wiele wad, co
      niekorzystnie odbija się przede wszystkim na jakości usług
      komunikacji zbiorowej.
      Podczas swoich obserwacji zidentyfikowałem 4 główne problemy.
      1. Zatory autobusowo-tramwajowe na przystanku przy Moście
      Szczytnickim.
      Przy Moście Szczytnickim na nowo zbudowanym przystanku w dni robocze
      zatrzymują się pojazdy 4 linii tramwajowych i 5 autobusowych.
      Tymczasem opuszczenie przystanku przez kierujący się w stronę Psiego
      Pola autobus możliwe jest raz na 2 minuty. Faza świetlna trwa
      niecałe 10 sekund, więc w zasadzie pozwala na wyjazd tylko 1
      autobusowi. Jedynie w przypadku, gdy kierowcy wykażą się nie lada
      refleksem, możliwe jest, by przystanek na jednym cyklu opuściły 2
      pojazdy. Nie lepiej jest z tramwajami odjeżdżającymi w stronę
      Sępolna – raz na 2 minuty mają one ok. 8 sekund na wyjazd z
      przystanku. Oznacza to, że na jednym cyklu przejechać może 1 skład.
      Światło do jazdy dla tramwaju zapala się po ok. 15 sekundach od
      momentu zakończenia się fazy świetlnej dla autobusu. W tej sytuacji,
      gdy na przystanku stoi tramwaj, a za nim autobus, autobus po
      odjeździe tramwaju musi czekać na swój cykl półtorej minuty.
      Niewiele lepiej wygląda sytuacja na wyjeździe z przystanku w stronę
      Mostu Szczytnickiego. Raz na 2 minuty zapala się światło,
      pozwalające na wyjazd. Faza świetlna (wspólna dla tramwaju i
      autobusu) trwa nieznacznie dłużej niż 10 sekund, co na ogół pozwala
      na wyjazd 2 pojazdów w czasie jednego cyklu świateł.
      Podczas mojej godzinnej obserwacji 3-krotnie uformowały się zatory
      złożone z 3 lub 4 autobusów / składów tramwajowych (na nowym
      przystanku w stronę Psiego Pola i Sępolna). Nierzadko pojazd stojący
      na końcu zatoru blokował wewnętrzny pas dla samochodów na Moście
      Szczytnickim.
      Należy przy tym dodać, że sytuacja byłaby znacznie gorsza, gdyby nie
      niezgodne z prawem postępowanie wielu kierowców autobusów i 1
      motorniczego, którzy wyjechali z przystanku na świetle „stój”,
      łamiąc przepisy ruchu drogowego.
      • napoj.chmielowy Świetna analiza 2 18.01.09, 21:48
        Cytat
        2. Blokada tramwajowo-autobusowa na Moście Szczytnickim
        Sygnalizacja świetlna jest zsynchronizowana tak, jak gdyby za każdym
        razem z nowego przystanku przy Moście Szczytnickim w stronę Centrum
        odjeżdżał pojazd skręcający w ulicę Grunwaldzką. Tak jest w
        przypadku tramwajów 9, 17 i 21. Jednakże wszystkie autobusy oraz
        tramwaj 12 zjeżdżają z Mostu Szczytnickiego nie w ulicę, lecz w plac
        Grunwaldzki.
        Największy problem powstaje wówczas, gdy z przystanku na jednej
        fazie świetlnej wyjeżdża autobus, a za nim tramwaj. Kiedy autobus
        dociera do skrzyżowania tuż za mostem, wówczas zapala się światło
        zezwalające na skręt w prawo w ulicę Grunwaldzką. Jednak już po
        około 10 sekundach zapala się światło do jazdy na wprost i autobus
        opuszcza skrzyżowanie. Tymczasem tramwaj, któremu stojący na
        torowisku autobus uniemożliwił wjechanie w ulicę Grunwaldzką, musi
        czekać przez 2 minuty na kolejny cykl do skrętu w prawo, całkowicie
        blokując wewnętrzny pas ruchu na moście. Przez te 2 minuty tworzy
        się zator samochodowy na wewnętrznym pasie na moście i przed mostem.
        Warto przy tym dodać, że taka sytuacja występuje bardzo często. Dnia
        29 grudnia 2008 roku od godziny 13:27 do godziny 14:35 miała miejsce
        aż 9 razy. W tym czasie spośród 16 składów tramwajowych skręcających
        w ulicę Grunwaldzką aż 9 zostało zablokowanych na moście w opisany
        powyżej sposób. Skutkowało to znaczącym wydłużeniem czasu przejazdu
        tramwajów (dodatkowe 2 minuty postoju) oraz utrudnieniem w ruchu dla
        kierowców jadących przez Most Szczytnicki w stronę Centrum.
        3. Brak detekcji pojazdów komunikacji miejskiej na wjeździe z
        placu Grunwaldzkiego na Most Szczytnicki
        Na początku fazy świetlnej dla pojazdów jadących z placu
        Grunwaldzkiego na Most Szczytnicki zapala się zielone światło dla
        samochodów na zewnętrznym pasie oraz światło do jazdy dla
        tramwaju/autobusu. Kierowcy samochodów na wewnętrznym pasie muszą
        czekać. Po ok. 10 sekundach zapala się światło „stój” dla
        tramwaju/autobusu, a po chwili kierowcy samochodów na wewnętrznym
        pasie mają zielone światło. Następnie przez długi czas (ponad 1
        minutę) palą się zielone światła dla samochodów na obu pasach,
        podczas gdy wjazd dla pojazdów komunikacji miejskiej pozostaje
        zamknięty.
        W efekcie tramwaj / autobus musi „trafić” na swoją10-sekundową fazę
        swietlną. Nierzadko oznacza to konieczność oczekiwania na zezwolenie
        na wjazd na most przez 1-2 minuty. Przez większość tego czasu
        samochody mogą bez trudu wjeżdżać na most. Trudno więc tu mówić o
        jakimkolwiek priorytecie dla komunikacji miejskiej.
        Należy też zwrócić uwagę na fakt, że kierowcy samochodów na
        wewnętrznym pasie zawsze ruszają z opóźnieniem ponad 10 sekund -
        nawet wtedy, gdy żaden pojazd komunikacji miejskiej nie wjeżdża na
        most.
        Bardzo mnie dziwi, że w omawianym miejscu nie zastosowano detekcji
        pojazdów komunikacji miejskiej, zwłaszcza że w artykule „Gazety
        Wrocławskiej” pt . „Tramwaje zamiast samochodów” (z dnia 19
        listopada 2008 r., fragment artykułu na końcu niniejszego pisma)
        dziennikarz napisał, że po remoncie na skrzyżowaniach przylegających
        do mostu będą inteligentne sygnalizatory wykrywające pojazdy
        komunikacji miejskiej.
        4. Brak detekcji pojazdów komunikacji miejskiej na wjeździe z
        ulicy Grunwaldzkiej na Most Szczytnicki
        Sytuacja analogiczna do sytuacji z punktu 3. Różnica polega jednak
        na tym, że cykl dla samochodów jadących z ul. Grunwaldzkiej na most
        jest dość krótki. W związku z tym „ruchomy” cykl dla tramwajów nie
        przysporzy pojazdom komunikacji miejskiej zbyt dużych korzyści.
        Detekcja tramwajów oznacza jednak znaczący wzrost przepustowości dla
        samochodów (wewnętrzny pas nie będzie blokowany bez potrzeby).
        Proponowane rozwiązania
        Ad. 1 i ad. 2
        Najprostszym rozwiązaniem problemów zatorów wydaje się być moim
        zdaniem wybudowanie zatok autobusowych na ulicy Kochanowskiego,
        niedaleko Mostu Szczytnickiego. Wówczas autobusy w ogóle nie
        wjeżdżałyby na nowy przystanek, który wykorzystywany byłby wyłącznie
        przez tramwaje. Wydaje się, że obecne ustawienie sygnalizacji
        świetlnej pozwoliłoby na obsługę 4 linii tramwajowych na tym
        przystanku. Jako że autobusy wjeżdżałyby na most razem z
        samochodami, nie dochodziłoby do sytuacji, w której autobus
        uniemożliwia tramwajowi skręt z Mostu Szczytnickiego w ulicę
        Grunwaldzką.
        Wadą takiego rozwiązania są mniej dogodne przesiadki z autobusu na
        tramwaj i odwrotnie.
        Alternatywnym rozwiązaniem mogłoby być dwukrotne zwiększenie
        częstotliwości występowania faz świetlnych zezwalających na
        opuszczenie nowego przystanku przez tramwaj lub autobus oraz zmiana
        funkcjonowania sygnalizacji świetlnej na zjeździe z mostu w stronę
        Centrum. Zmiana ta polegałaby na tym, że motorniczy tramwaju, który
        utknął na moście, mógłby w dowolnym momencie wzbudzić fazę cyklu
        świetlnego dla skrętu w prawo, np. za pomocą pilota na podczerwień.
        Główną wadą takiego rozwiązania jest skrócenie fazy świetlnej dla
        samochodów. Obawiam się, że takie rozwiązanie mogłoby zostać
        odrzucone ze względu na fakt, że przez Most Szczytnicki przebiega
        droga krajowa nr 8 – jeden z najbardziej ruchliwych tranzytowych
        szlaków drogowych w Polsce.
        Trzecie rozwiązanie to zupełna przebudowa skrzyżowania
        Kochanowskiego, Różyckiego, Dicksteina i Parkowej. Głowna zmiana
        polegałaby na powiększeniu wysepki przystankowej i dobudowaniu
        trzeciego toru na moście. Przystanek tramwajowo-autobusowy miałby 4
        perony. Pierwszy peron dla tramwajów jadących w stronę Sępolna,
        drugi dla autobusów jadących w stronę Psiego Pola, trzeci dla
        autobusów i tramwajów jadących do pl. Grunwaldzkiego, zaś czwarty
        dla tramwajów skręcających w ul. Grunwaldzką. Tylko tramwaj jadący
        do pl. Grunwaldzkiego korzystałby z toru na wewnętrznym pasie na
        moście (jak obecnie), podczas gdy tramwaje jadące do ulicy
        Grunwaldzkiej jechałyby po nowym, trzecim torze (w tej chwili
        nieistniejącym) poprowadzonym po zewnętrznym pasie na moście.
        Zdaję sobie jednak sprawę, że obecnie trzecie rozwiązanie jest
        całkowicie nierealne i mogłoby być ono zrealizowane dopiero przy
        kolejnym kapitalnym remoncie mostu wraz z przyległymi skrzyżowaniami.
        Ad. 3 i ad. 4
        Najprostszym rozwiązaniem wydaje się wprowadzenie „ruchomych” faz
        świetlnych dla autobusów i tramwajów wjeżdżających na Most
        Szczytnicki z pl. Grunwaldzkiego i z ul. Grunwaldzkiej. Pojazdy
        komunikacji miejskiej mogłyby być wykrywane automatycznie za pomocą
        fotokomórki lub dzięki sygnałowi wysłanemu przez
        kierowcę/motorniczego za pomocą pilota na podczerwień.
        Bardzo ważne jest to, by tramwaj lub autobus mógł otrzymać
        zezwolenie na wjazd nie jedynie na początku fazy świetlnej dla
        samochodów, lecz także w trakcie jej trwania.
        Jeżeli do mostu zbliża się pojazd komunikacji miejskiej i palą się
        zielone światła dla samochodów, wówczas dla aut na wewnętrznym pasie
        zapala się światło czerwone, a po chwili zapala się światło wjazdu
        dla autobusu lub tramwaju.
        Jeśli do mostu zbliża się pojazd komunikacji miejskiej i palą się
        czerwone światła dla samochodów, wówczas tramwaj lub autobus musi
        poczekać do momentu, gdy rozpocznie się najbliższa faza świetlna dla
        samochodów (tak jak obecnie).
        W efekcie znacząco obniży się czas oczekiwania na wjazd dla pojazdów
        komunikacji miejskiej, zaś samochody na lewym pasie nie będą nigdy
        blokowane bez potrzeby (brak tramwaju lub autobusu).
        Poniżej fragment artykułu „Gazety Wrocławskiej” pt . „Tramwaje
        zamiast samochodów” (z dnia 19 listopada 2008 r., autor Marcin
        Torz). Pełna treść artykułu dostępna na stronie
        wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/924312.html
        "Między innymi dlatego, po trwającej wiele miesięcy modernizacji
        mostu Szczytnickiego, samochodom będzie trudniej przez niego
        przejechać. Dawn
        • zbyleon Re: Świetna analiza 2 19.01.09, 10:46
          To wszystko świadczy o sile lobby samochodziarzy i
          kompletnym braku woli zorganizowania się strony przeciwnej.
          Prawdopodobnie jako społeczeństwo musimy zachłysnąć się tym czego
          brakowało nam w latach PRLu.
          Moje prywatne szacunki to jeszcze 20% samochodów więcej i będziemy
          mieli totalny korek i wtedy radykalna zmiana podejścia do
          problemu będzie konieczna.
          --
          Cytat"Ludzie o wiele częściej waliliby się młotkiem w palec, gdyby
          ból występował dopiero po roku."
        • skoonk Re: Świetna analiza 2 21.01.09, 22:03
          Cóż to za "świetna analiza"?
          Przecież każdy na tym forum czytał Kolejara wołanie o komputeryzacje
          komunikacji. Na lotniskach, na kolei, na drogach i szynach tramwajowych. Juz 30
          lat temu wprowadzono radio w tramwajach kilku miast PRL z dużym sukcesem. Może
          Bigbrader wyjaśni obecny problem?
      • zbyleon Re: Świetna analiza 1 20.01.09, 19:23
        A wrzuciłeś ten tekst w odpowiednie miejsce?
        Możeby zacząć nękać takimi tekstami władze naszego miasta?
        --
        Cytat"Ludzie o wiele częściej waliliby się młotkiem w palec, gdyby
        ból występował dopiero po roku."
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka