Dodaj do ulubionych

Czy miód tuczy?

04.06.07, 20:12
Słyszałam taką opinię, że miód jest cukrem prostym i dzięki temu nie tuczy
tak, jak cukier. Czy jedząc miód nie przytyję?
Edytor zaawansowany
  • 04.06.07, 23:27
    huilisti napisała:

    > Słyszałam taką opinię, że miód jest cukrem prostym i dzięki temu nie tuczy
    > tak, jak cukier. Czy jedząc miód nie przytyję?

    porażające

    gdzieś ty do szkół chodził??

    cukier prosty
    to cukier prosty
    - nie ważne czy zawarty w miodzie czy w cukrze czy w owocach,

    w zbożach i bulwach masz też "cukry"
  • 04.06.07, 23:27
    He, he, tuczy jak diabli. To prawie sama glukoza.
    Fakt, ze to samo zdrowie, ale w bilansie ogolnym zaszkodzi, jesli bedziesz go
    jesc w nadmiarze.

    Tuczy nadmiar energii, bo organizm lubi magazynowac, a nie lubi oddawac. Jak te
    smoki z Hobbita. Nie bez powodu niejednostkowi ludzie przezyli Oswiecim na
    obierkach ziemniakow i wodzie.

    Poczytaj sobie o indeksie glikemicznym (wez z apteki broszure z dieta
    cukrzycowa) to Ci sie sporo rozjasni.

    Czlowiek rozumie, ze zwierzeta nalezy szkolic zgodnie z ich natura, a sam jesc
    z sensem nie potrafi (w warunkach permanentnego nadmiaru zywnosci, of course).

    Tomek
  • 06.06.07, 00:47
    omasz_szymacha napisał:


    >
    > Tuczy nadmiar energii, bo organizm lubi magazynowac, a nie lubi oddawac.

    poczytaj sobie biochemie
    i poznaj szlaki metaboliczne
    nie odkłada się nadmiar energii z tłuszczów
    po nadmiarze tłuszczu dostaniesz najwyżej sraczki
    nadmiar węglowodanów odkładany jest w postaci własnego tłuszczu
  • 08.06.07, 09:50
    Po co te przytyki?

    Jeśli nie będziesz jadł w nadmiarze to nie przytyjesz, jedna łyżczeka dziennie
    nie spowoduje dodatkowego kilograma:-)

    Pozdrawiam.
  • 08.06.07, 18:24
    a ja dodaję miodek do herbatki, a takich herbatek wypijam ok 3-4 dziennie, mam
    wrażenie że miodek podnosi u mnie odporność bo od paru lat nie choruję, jedynym
    minusem jest fakt, że miodek obniża ciśnienie.
  • 08.06.07, 19:06
    Jesli do goracej, to niedobrze: wysoka temperatura niszczy jego zdrowotne
    wlasciwosci.
  • 11.06.07, 12:00
    Hej, no chyba nie można popadać w skrajności, wydaje mi się że łyżeczka miodu do
    śniadanka, nawet codziennie, nie spowoduje że staniemy się monstrualnie otyli ;)
    Może piętrowy talerz kanapek z miodem na kolacje, po dłuższym czasie dałby
    jakieś "efekty", ale z umiarem, z umiarem :) miód to zdrowie przecież. Ja jem
    kilka razy w tygodniu, jedną łyżeczkę do jogurtu naturalnego, na śniadanko
    właśnie :)
    Pozdrawiam
  • 11.06.07, 15:31
    W ogole takie pytanie jest zle postawione. Wszystko to, co ma kalorie / a wiec
    poza woda, herbata, ktore ich nie maja :)) /, tuczy lub nie w zaleznosci od
    tego, czy miesci sie w bilansie energetycznym, czy nie. Miod nie bywa jadany w
    ilosciach niebezpiecznych dla naszej wagi: no chyba ze ktos traci umiar.
  • 11.12.07, 14:11
    Miód pszczeli jest produktem wysokokalorycznym gdyż jego głównymi składnikami są
    cukry takie jak fruktoza czy galaktoza. W jego składzie znajdziemy także wapń,
    fosfor, żelazo ,magnez czy witaminy z grupy B. Miód ma działanie wzmacniające,
    przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, uspokajające, dlatego też jeżeli nie ma
    żadnych przeciwwskazań można dodawać go do herbaty czy serków. Jednakże należy
    wliczyć jego wartość energetyczną do dziennego zapotrzebowania organizmu.
    Łyżeczka miodu ma 24kcal.
  • 11.12.07, 16:54
    1. Nie galaktoza tylko glukoza. Galaktoza to cukier prosty, ktory jest skladnikiem laktozy - cukru mlecznego.
    2. Wymienione przez Ciebie witaminy i skladniki mineralne wystepuja w miodzie w bardzo sladowych ilosciach, one nie maja kompletnie zadnego znaczenia dla naszego organizmu. 100g(!) miodu pokrywa ok. 1%(!) dziennego zapotrzebowania na te skladniki i mineraly. Wazne tak naprawde sa enzymy, ktore znajduja sie m.in. wlasnie w miodzie.
    3. Dodawanie miodu do herbaty jest bezensem, enzymy nie spelniaja swojej roli w temp. powyzej 50 st.

    Wracajac do tematu - miod jest produktem bardzo tuczacym. Sklada sie w ponad 30% procentach z fruktozy, ktora jest w watrobie bezposrednio metabolizowana w tluszcz i cholesterol.
  • 11.12.07, 17:27
    Takze aby ten "wapń, fosfor, żelazo ,magnez czy witaminy z grupy B" odgrywaly jakakolwiek role dla naszego zdrowia nelezaloby tego miodu zjadac dziennie kilka kilogramow. Tego to chyba nawet pani Kasia nie poleca, chociaz po tej wpadce z doradzeniem osobie majacej trojglicerydy na poziomie ponad 1000 owocow - nic mnie juz z jej strony nie zdziwi :)
  • 04.01.08, 22:32
    hm a ja czytalam , ze łyżeczka miodu ma o polowę mniejszą kaloryczność niż
    łyżeczka cukru...więc z tego nasuwa się wniosek, że chyba lepiej dodać np. do
    herbaty łyżeczkę miodu:)
  • 05.01.08, 10:27
    Bzdury na resorach.
    Miod ma mniej kalorii (o niecala 1/4, a nie o polowe), bo sklada sie w siedemdziesieciu-kilku procentach z cukrow prostych, reszta to woda. Natomiast cukier stolowy to w 100% sacharoza. Tym samym herbata poslodzona lyzka cukru bedzie bardziej slodka niz poslodzona taka sama iloscia miodu.
    Abstrahujac od tego, ze miod przy zbyt wysokiej temperaturze (np. dodany do herbaty) calkowicie traci swoje zdrowotne wlasciwosci...

    Wniosek - najlepiej niczym nie slodzic, to zabija smak, dopiero wtedy mozna wyczuc prawdziwy smak napojow. Po poslodzeniu kazda lura smakuje podobnie jak najlepsza kawa.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.