Dodaj do ulubionych

PRZEBUDOWA TRASY TORUŃSKIEJ (AK) DO EKSPRESOWEJ S8

24.05.06, 11:24
Zapowiadana od kilku lat przebudowa Trasy Toruńskiej (Trasy Armii Krajowej)
do ekspresowej (klasa S) trasy S8 zbliża się wielkimi krokami. Trzeba więc
zająć się tą sprawą na naszym forum.

Co ma się zmienić?
* poszerzenie Mostu Grota Roweckiego do 2x5 pasów ruchu (po 5 w każdą
stronę!),
* poszerzenie całej trasy do 2x3 pasy a wielu miejscach do 2x3 + 2x2 pasy
ruchu,
* nowe wiadukty i ulice,
* bezpośrednie połączenie (klasy S) z autostradą A2, która też zbliża się
(niestety bardzo powoli) do W-wy.


JEDNYM SŁOWEM WIELKA REWOLUCJA!!!


Dzięki temu zyskamy wreszcie rewelacyjny dojazd do centrum miasta i dostęp do
przyszłego systemu obwodnic Warszawy.

Wyobrażacie sobie przejazd przez Most Grota bez korków? Aż trudno to sobie
wyobrazić, prawda?



W następnych postach postaram się przybliżyć nieco to zagadnienie. Mam trochę
mapek, projektów i innych informacji.
--
Forum Zielonej Białołęki
Edytor zaawansowany
  • compet_pl 24.05.06, 11:40
    Po wielu latach różnych dyskusji, nasi urzędnicy stwierdzili wreszcie, że czas
    się zabrać za tą inwestycję. Zgodnie z nową ustawą, obowiązującą od zeszłego
    roku, pierwszym krokiem jest wydanie tzw. „decyzji o środowiskowych
    uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia”. Ogłoszono właśnie termin
    rozprawy administracyjnej w tej sprawie. Odbędzie się ona 2 czerwca o godz.
    10:00 w naszym Urzędzie Dzielnicy.


    Oto cała treść zawiadomienia:

    ZAWIADOMIENIE

    Na podstawie art. 46a ust. 5 Ustawy Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2001 r.
    nr 62, poz. 627 ze zmian.) oraz art.49, art. 90 § 3 i art. 91 § l Ustawy Kodeks
    Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 ze zmian.)
    zawiadamia się wszystkich zainteresowanych, uczestników oraz strony
    postępowania o rozprawie administracyjnej w toku postępowania administracyjnego
    w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację
    przedsięwzięcia polegającego na dostosowaniu trasy Armii Krajowej do parametrów
    drogi ekspresowej S-8 na odcinku od AL Prymasa Tysiąclecia do ul. Piłsudskiego
    w Markach.

    Rozprawa odbędzie się 2 czerwca 2006 r. o godz. 10.00 w sali konferencyjnej
    Urzędu Dzielnicy Białołęka w Warszawie, ul Modlińska 197. Wszystkich
    zainteresowanych wzywa się do uczestnictwa w rozprawie.


    Link do strony z zawiadomieniem znajdziecie TUTAJ.
  • ogrodnik2 24.05.06, 18:09
    czy prywatne osoby mają prawo głosu na takiej rozprawie, czy są tylko
    słuchaczami?

    Ogrodnik
  • compet_pl 24.05.06, 22:03
    ogrodnik2 napisał:
    > czy prywatne osoby mają prawo głosu na takiej rozprawie, czy są tylko
    > słuchaczami?


    Nigdy nie byłem na takiej rozprawie, ale z tego co wiem, to jest to publiczne
    spotkanie, dostępne dla wszystkich chętnych.

    Jeśli nic mi nie przeszkodzi, to będę tam na pewno. Jest to absolutny początek
    drogi. Przed nami jeszcze tzw. konsultacje społeczne, przetarg na projekt, jego
    wykonanie i dopiero wtedy będzie pozwolenie na budowę. Potrwa to pewnie ze 2
    lata.

    Trzeba przypilnować, aby przy przebudowie nie zapomnieli o sprawach, które nas
    interesują: ekrany, wiadukty, wjazdy i zjazdy, kładki itd.
  • mazelka 28.08.06, 17:08
    Czy masz może mapy, którędy będzie wiodło połączenie z autostradą A2?

    Pozdrawiam

    mazelka
  • compet_pl 29.08.06, 16:03
    mazelka napisała:
    > Czy masz może mapy, którędy będzie wiodło połączenie z autostradą A2?


    Odcinek S8, który połączy Trasę Toruńską (Armii Krajowej) i Prymasa Tysiąclecia
    z przyszłą autostradą A2 zaczyna się przy Lasku na Kole (z tyłu cmentarza na
    Powązkach), gdzie teraz znajduje się charakterystyczny ostry zakręt pod kątem
    prawie 90 stopni. Tam powstanie duży, wielopoziomowy węzeł drogowy (o nazwie
    Prymasa Tysiąclecia). W tym miejscu zamiast skręcać w lewo (jadąc od nas)
    pojedziemy prosto przez Bemowo, wzdłuż ul.Dywizjonu 303, aż do początku A2 w
    okolicach wsi Konotopa. Po drodze będziemy mieli następujące bezkolizyjne węzły
    drogowe:
    * z planowaną trasą S7/N-S,
    * Lazurowa - z ul.Nowo-Lazurową,
    * Warszawska - z szosą na Kampinos i Sochaczew,
    * Mory - z ul.Połczyńską,
    * Konotopa - końcowy z autostradą A2 oraz trasą S2.
    Co ciekawe, nie planuje się węzła drogowego z ul.Powstańców Śląskich. Na gęsto
    zabudowanym terenie Bemowa trasa ma być poprowadzona w kilkusetmetrowym tunelu.


    Poniżej znajdziecie 2 mapki:

    Prosty schemat połączeń
    (jpg, 119KB)
    (omawiany odcinek, to ta najgrubsza czerwona krecha)

    Szczegółowa mapa dla dociekliwych
    (pdf, 3.24MB)


    Zapowiada się nieźle, prawda? Czy jesteście w stanie sobie wyobrazić, że wyjazd
    poza granice miasta, w kierunku Łodzi i Poznania zabierze nam na przykład TYLKO
    10 MINUT?!

    Z ostatnich informacji wynika, że ten odcinek S8 powinien być gotowy w ciągu
    najbliższych kilku lat (2008, 2009). Buduje go GDDKiA, czyli za pieniądze
    pochodzące z budżetu państwa a nie Warszawy, co pozwala myśleć o tym bardziej
    optymistycznie, niż na przykład o budowie Mostu Północnego.


    Pozdrowienia

    Waldek
  • rudnisia73 30.08.06, 13:58
    Witam,
    czy jest już wiadomo kiedy ma się rozpocząć remont mostu Grota??
    Jak długa ma potrwać? Jak w takim razie będziemy się przedostawać na drugą
    stronę Wisły? Czarno to widze, b teraz stoi sie czasami poł godziny!!
    pozdrawiam
  • compet_pl 02.09.06, 09:31
    compet_pl napisał:
    > Odcinek S8, który połączy Trasę Toruńską (Armii Krajowej) i Prymasa
    > Tysiąclecia z przyszłą autostradą A2 zaczyna się przy Lasku na Kole

    > Z ostatnich informacji wynika, że ten odcinek S8 powinien być gotowy w ciągu
    > najbliższych kilku lat (2008, 2009). Buduje go GDDKiA


    W dzisiejszej Gazecie Wyborczej znajdziemy następującą informację:

    „Wojciech Dąbrowski, szef mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg
    Krajowych i Autostrad, zapowiedział, że jeszcze w tym roku ogłosi przetarg na
    przedłużenie Trasy AK z Powązek do wylotówki na Poznań. Prace mają się tu
    zacząć wiosną.”

    Nic nowego. Może jestem sceptykiem w tym sprawach, ale takie obietnice
    słyszeliśmy już bardzo, bardzo wiele razy. Zwłaszcza przed wyborami. Wszystko
    dzięki pieniądzom unijnym. Może tym razem jednak się uda. Oby...


    Całość artykułu o powyższych i jeszcze innych ślicznych obietnicach drogowych
    znajdziecie w poniższym artykule.


    Gazeta Wyborcza, 2006-09-01
    Miliardy na mazowieckie drogi
    Jaroław Osowski


    Rekordowe wydatki na drogi wokół Warszawy zapowiedział w piątek minister
    transportu Jerzy Polaczek, który wizytował budowę obwodnicy Garwolina.
    Mazowieckie dostanie najwięcej w kraju, a priorytetami w naszym regionie są:
    autostrada, drogi ekspresowe, obwodnice i warszawski węzeł drogowy

    Drogowe priorytety dla Mazowsza przedstawił w piątek minister transportu Jerzy
    Polaczek, który wizytował budowę obwodnicy Garwolina. Dziś, żeby przedostać się
    przez to miasto w stronę Lublina, kierowcy tracą nawet pół godziny. 13-
    kilometrowa dwupasmówka omijająca Garwolin ma być gotowa za niespełna rok. 183
    mln zł daje na to Europejski Bank Inwestycyjny, kolejne 44 mln zł dokłada
    budżet państwa.

    Dzięki dotacjom z budżetu Unii Europejskiej na lata 2007-13 rząd chce
    przeznaczyć na drogi aż 136 mld zł. Po podziale najwięcej z tego przypadnie
    Mazowszu. - Skala inwestycji będzie bez precedensu. Powoli zaczyna brakować
    wykonawców, technika znowu powinny szkolić specjalistów od dróg - stwierdził
    min. Polaczek.

    Na Mazowszu zapowiedział 65 km autostrady A2 - od województwa łódzkiego do
    zachodniej granicy Warszawy (przed 2010 r.) oraz odcinek A2 omijający Mińsk
    Maz. Poza tym w ciągu siedmiu lat powstaną 102 km obwodnic. Już trwa ich
    wytyczanie wokół Wyszkowa (otwarcie pod koniec 2008 r.), Jabłonny (do stycznia
    2008 r.) i Arynowa na obrzeżach Mińska Maz. Dzięki tej ostatniej tiry omijające
    Warszawę drogą nr 50 przejadą wiaduktem nad drogą nr 2. W przyszłym roku na
    poszerzanie obwodnicy wzdłuż trasy gdańskiej może liczyć Płońsk. W dalszej
    kolejności ruch tranzytowy ma być wyprowadzony z Żyrardowa i Mszczonowa (droga
    nr 50), Kołbieli (dla drogi nr 17 i 50), Serocka i Pułtuska (nr 61), Góry
    Kalwarii (nr 50 i 79) oraz Radomia, Iłży i Raciąża.

    Budowa dróg ekspresowych (w sumie 310 km) znacznie przyspieszy wyjazd z
    Warszawy. W dwupasmówki zamienią się drogi nr 7 z Warszawy do Mławy i Radomia,
    nr 8 do Wyszkowa i nr 17 w stronę Lublina.

    Za najważniejszy min. Polaczek uznał warszawski węzeł drogowy. Wojciech
    Dąbrowski, szef mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i
    Autostrad, zapowiedział, że jeszcze w tym roku ogłosi przetarg na przedłużenie
    Trasy AK z Powązek do wylotówki na Poznań. Prace mają się tu zacząć wiosną.

    Do września 2007 r. powinien być gotowy wiadukt nad ul. Poleczki i nowy dojazd
    do lotniska od strony Ursynowa. Kolejne dwa lata zajmie wytyczanie zjazdu z
    autostrady A2 obrzeżami Ursusa i Okęcia do ul. Puławskiej.

    Dopiero na przełomie 2007 i 2008 r. zacznie się za to budowa nowej wylotówki z
    Al. Jerozolimskich na Katowice i Kraków. Dziś odcinek przez Raszyn i Janki
    należy do najbardziej obciążonych w kraju. Minister Polaczek był w piątek
    dobrej myśli. - Odrabiamy lekcję za naszych poprzedników. To najbardziej
    ambitny program rozbudowy dróg, jaki Polska miała w tak krótkim czasie -
    powiedział.
  • szb.waldek.roszak 29.09.06, 14:21
    Jak wiadomo pod koniec sierpnia wydano w końcu decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na
    przebudowę Trasy Toruńskiej do ekspresowej S8.

    Przed chwilą się dowiedziałem, że ta decyzja została W CAŁOŚCI OPROTESTOWANA
    przez organizację ekologiczną (może pseudoekologiczną?) Zielone Mazowsze.
    sad(((

    Jakie to niesie konsekwencje?
    Pewnie zatrzymanie prac nad decyzją lokalizacyjną, projektem itd.

    DLA NAS OZNACZA TO, ŻE BĘDZIEMY SIĘ MĘCZYLI W KORKACH PRZED MOSTEM GROTA
    ZNACZNIE DŁUŻEJ NIŻ OCZEKIWALIŚMY.
    Czyli do d...

    Co dalej?
    Czy protest zostanie odrzucony? Kiedy?
    Czy dopiero w NSA?

    No i najważniejsze ILE TO POTRWA?
    Kilka miesięcy, kilkanaście, może dłużej?


    Postaram się sprawdzić w najbliższych dniach jak dokładnie ta sprawa wygląda.


    Pozdrawiam smutno

    Waldek
    (dawniej compet_pl)
    Stowarzyszenie Zielona Białołęka

    P.S.
    Niech lepiej porządnie zrobią ten Most Syreny, bo chyba
    będzie nam towarzyszył jeszcze wiele, wiele długich lat...
  • waldek_roszak 28.01.07, 23:59
    Kolejne opóźnienie w przebudowie naszej TT...
    sad


    Gazeta Wyborcza, 2007-01-28
    Później przedłużą trasę AK przez Bemowo
    Krzysztof Śmietana

    Wbrew zapowiedziom na wiosnę nie rozpocznie się obiecywana od lat budowa
    przedłużenia Trasy AK do wylotówki na Poznań. Inwestycja opóźni się
    przynajmniej o kilka miesięcy.
    Nic nie wyszło z ambitnych planów Generalnej Dyrekcji Dróg. Szef jej
    mazowieckiego oddziału Wojciech Dąbrowski zarzekał się na jesieni, że w marcu
    lub kwietniu na budowie przedłużenia Trasy AK przez Bemowo zostanie wbita
    pierwsza łopata.

    Nic z tego. Drogowcy wciąż nie dostali pozwolenia na budowę części arterii od
    Lazurowej do Powązek. - To główny powód opóźnień - mówi Stanisław Dmuchowski,
    zastępca szefa Generalnej Dyrekcji Dróg na Mazowszu. Zapowiada teraz, że
    wszelkie pozwolenia będą gotowe w lutym. - Przetarg będzie ogłoszony do końca
    marca, a pierwszych robót można się spodziewać latem - planuje. Do tego czasu
    urzędnicy muszą jeszcze zapewnić zastępcze mieszkania kilkunastu właścicielom
    domów przeznaczonych do rozbiórki, którzy sami nie znajdą sobie nowego lokum.

    11-kilometrowa trasa od Powązek do Konotopy na granicy Ursusa i Piastowa, gdzie
    ma się zaczynać autostrada A2, według szacunków będzie kosztować aż 1,2 mld zł.
    To będzie niezwykle łakomy kąsek dla firm, dlatego można się spodziewać ostrej
    walki o to zlecenie. Budowa potrwa dwa i pół roku.

    Zanim autostrada dotrze do stolicy (w 2010 lub 2011 roku), nową trasą
    ekspresową będziemy dojeżdżać do istniejącej wylotówki na Poznań na
    przedłużeniu ul. Połczyńskiej. Arteria będzie się zaczynać tuż przy Cmentarzu
    Wojskowym na Powązkach. W miejscu, gdzie trasa ostro zakręca w kierunku Woli,
    planowany jest ogromny węzeł. Stąd nowa droga pobiegnie w kierunku Bemowa.
    Kolejne wielopoziomowe skrzyżowania powstaną na przecięciu z: ? ul. Lazurową, ?
    Warszawską w Starych Babicach (przedłużenie Górczewskiej) ? trasą poznańską w
    Morach ? z autostradą A2 w Konotopie (tu będzie odchodzić kolejna trasa
    ekspresowa w kierunku Ursynowa).

    Generalna Dyrekcja Dróg zamierza także przebudować istniejący odcinek Trasy AK
    i Trasę Toruńską. Chce m.in.poszerzyć most Grota o jeden pas w każdym kierunku
    i zbudować brakujące wiadukty np. przy ul. Łabiszyńskiej. Stanie się to
    najwcześniej w latach 2009-10.
  • piotrekeke 05.02.07, 14:58
    Wysłużenie TT do Konotopy przed zbudowaniem Południowej Obwodnicy Warszawy
    wcale nie powinno mieszkańców Białołęki cieszyć. TT do Konotopy bez POW
    sowoduje przede wszystkim zwiększenie ilości samochodów przejeżdzających przez
    Most Północny no i (przy braku kapitalnych remontów) odpadanie coraz to
    większych kawałków betonu od estakad...

    Myślę że mieszkańców Białołęki z zakresu TT powinny przede wszytkim interesować:
    - poszerzenie zjazdu z M. Grota w lewo na Tarchomin do dwóch pasów (żeby MG był
    po południu normalnie przejezdny);
    - Wiadukt nad Łabiszńską;
    - prawoskręt z Głębockiej w TT (w stronę Centrum);
    - poszerzenie odcinka TT między Myśliborską a Modlińską.

    Czy ktoś ma inne listy preferencji i braku popracia?
  • piorunek2 30.01.07, 12:22
    Nareszcie coś się dzieje w zakresie komunikacji na terenie ZB. Most Północny,
    przebudowa TT a może też bardziej szczegółowo - czy ma się coś zmienić
    w dojezdzie od strony ul.Wincentego np.likwidacja przewężenia ul nowowincentego
    przed Centrum Handlowym Targówek.
    czy planowany jest nowy wiadukt na ul.Głębockiej nad trasą Toruńską 2x 2pasy
    czy po tylu kolizjach ruszy przebudowa skrzyżowania ul.Głębockiej z ul.Małej
    brzozy.
    czy powstanie aleja Olszynki Grochowskiej odciążenie wiejskiej drogi
    ul.Głębockiej
  • waldek_roszak 13.02.07, 02:10
    Może to nie jest wątek na ten temat, ale krótko powiedzmy coś o tym.

    piorunek2 napisał:
    > Nareszcie coś się dzieje w zakresie komunikacji na terenie ZB. Most Północny,
    > przebudowa TT a może też bardziej szczegółowo - czy ma się coś zmienić
    > w dojezdzie od strony ul.Wincentego np.likwidacja przewężenia ul
    > nowowincentego przed Centrum Handlowym Targówek.
    > czy planowany jest nowy wiadukt na ul.Głębockiej nad trasą Toruńską 2x 2pasy

    Św.Wincentego to teren Dzielnicy Targówek. Z tego co wiem, dla tamtejszej Rady
    Dzielnicy poszerzenie tej ulicy do 2 pasów w jedną stronę, to jeden z
    priorytetów. Drugi wiadukt nad TT jest docelowo planowany. Cała Św.Wincentego
    ma być trasą szybkiego ruchu klasy GP. Kiedy? To już trudniejsze pytanie.


    piorunek2 napisał:
    > czy po tylu kolizjach ruszy przebudowa skrzyżowania ul.Głębockiej z ul.Małej
    > brzozy.

    Niestety nie tak szybko. Napiszę o tym szerzej w innym poscie.


    piorunek2 napisał:
    > czy powstanie aleja Olszynki Grochowskiej odciążenie wiejskiej drogi
    > ul.Głębockiej

    Oby powstała. Sądzę, że zbudowanie całej Trasy Olszynki Grochowskiej (od Traktu
    Lubelskiego do Nieporętu) to raczej baaardzo odległa sprawa. Uważam jednak, że
    budowa przynajmniej odcinka na północ od TT, to inwestycja, która może mieć
    szanse na powstanie dużo wcześniej.


    Może już nie piszmy tutaj więcej o tym. Są inne, dedykowane wątki na te tematy.

    TO JEST WĄTEK O PRZEBUDOWIE TT DO S8!
  • waldek_roszak 13.02.07, 02:15
    Budowa odcinka S8 (dawniej TT/Trasa AK) od Lasku na Kole do przyszłej
    autostrady A2 dostała wreszcie pozwolenie na budowę. Inwestycja rusza!

    Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku zaczną "kopać" i u nas.


    Gazeta Wyborcza, 2007-02-09
    Zielone światło dla trasy ekspresowej przez Bemowo
    Krzysztof Śmietana


    Jest już pozwolenie na budowę przedłużenia Trasy AK przez Bemowo. Arteria ma
    kosztować grubo ponad 1 mld zł.
    O opóźniającej się inwestycji pisaliśmy w "Gazecie" pod koniec stycznia.
    Okazało się, że nie sprawdzą się zapowiedzi szefów Generalnej Dyrekcji Dróg
    Krajowych i Autostrad sprzed kilku miesięcy. Obiecywali, że budowa trasy
    zacznie się na wiosnę. Urzędnicy tłumaczyli, że czekają, aż wojewoda wyda
    pozwolenie na budowę odcinka arterii między Lazurową na Bemowie a Powązkami.

    Zielone światło dla tej inwestycji wreszcie się zapaliło, pozwolenie zostało
    wydane. - Najpewniej przed końcem lutego ogłosimy przetarg na budowę -
    zapowiedział wczoraj Stanisław Dmuchowski, wicedyrektor mazowieckiego oddziału
    GDDKiA. Będzie to najdroższy kontrakt drogowy w stolicy. Według wstępnych
    szacunków trasa ma kosztować 1 mld 200 mln zł. Dla porównania - na budowę
    pięciu odcinków Trasy Siekierkowskiej od Czerniakowskiej do Płowieckiej do tej
    pory wydano ok. 900 mln zł.

    Według Stanisława Dmuchowskiego realny termin rozpoczęcia prac to lato tego
    roku. - Z praktyki wiemy, że przy tak kosztownym zleceniu pewnie pojawią się
    protesty odrzuconych firm. Dlatego musi minąć kilka miesięcy, zanim wbijemy
    pierwszą łopatę na budowie - dodaje. Prace mają potrwać dwa i pół roku.

    11-kilometrowa arteria będzie się zaczynać tuż przy Cmentarzu Wojskowym na
    Powązkach. W miejscu, gdzie istniejąca trasa zakręca w stronę Woli, planowany
    jest ogromny węzeł. Z Powązek nowa droga przebije się skrajem Lasu na Kole w
    stronę Bemowa. Kolejne wielopoziomowe skrzyżowania powstaną na przecięciu z:
    ul. Lazurową, Warszawską w Starych Babicach (przedłużenie Górczewskiej), trasą
    poznańską w Morach oraz autostradą A2 w Konotopie (tu będziemy dojeżdżać inną
    trasą ekspresową, z Ursynowa). Zanim autostrada dotrze do Warszawy (w 2010 lub
    w 2011 r.), przedłużoną Trasą AK mamy docierać do ul. Połczyńskiej, czyli
    istniejącej wylotówki w kierunku Poznania.
  • waldek_roszak 23.10.07, 13:12
    Gazeta Wyborcza, 2007-10-22
    Trasa przez Bemowo zbyt droga
    śmik


    Nie uda się szybko rozpocząć budowy przedłużenia Trasy Armii
    Krajowej przez Bemowo do przyszłej autostrady. Generalna Dyrekcja
    Dróg Krajowych i Autostrad uznała, że oferty firm są zbyt kosztowne,
    i unieważniła przetarg

    To już kolejny poślizg z tą inwestycją. Nowy odcinek Trasy AK ma się
    zaczynać na wysokości Cmentarza Wojskowego na Powązkach i dalej biec
    w kierunku Bemowa, by po 11 kilometrach dotrzeć do zachodnich
    rogatek miasta, gdzie z kolei w 2010 roku ma się kończyć autostrada
    A2 z Łodzi i Poznania. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
    uznała, że ceny zaproponowane przez oferentów są zawyżone. Najtańsza
    oferta konsorcjum firm Budimex-Dromex, Strabag, Mostostal Warszawa i
    Warbud opiewała na 2,1 miliarda złotych i była o blisko 400 mln
    wyższa od kosztorysów drogowców. Kolejna firma Mota Engil chciała aż
    2,4 mld zł. Według Andrzeja Maciejewskiego, rzecznika GDDKiA,
    komisja przetargowa podjęła decyzję już kilka dni temu, ale jak
    stwierdził, nie ogłaszano jej przed wyborami, "żeby nie podsycać
    emocji". Drogowcy liczą, że w kolejnym przetargu zgłosi się więcej
    firm i przez to ceny będą niższe. Andrzej Maciejewski sugerował, że
    skoro najniższą cenę zgłosiło konsorcjum czterech dużych firm, to
    mogły one się zmówić i celowo ją zawyżyć. Przedstawiciele firm
    zaprzeczali, że doszło do jakiekolwiek zmowy. Twierdzili, że to
    kosztorysy drogowców są zaniżone. Przetarg ma być ponownie ogłoszony
    w listopadzie. GDDKiA liczy, że prace rozpoczną się wiosną
    przyszłego roku i potrwają trzy lata.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka