Dodaj do ulubionych

Maile z prestashop - nie dochodzą

12.08.19, 09:45
Część maili - przede wszystkim tych transakcyjnych nie dochodzi do klienta. Skrypt to tak jak wspomniałem w tytule: Presta Shop. Zastanawiam się, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Może ktoś już to wcześniej przerabiał i byłby w stanie podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyny problemu?
Edytor zaawansowany
  • raamzi 13.08.19, 08:44
    Może być kilka przyczyn, należałoby zdiagnozować dlaczego tak się dzieje. Zwykle problem tkwi w serwerze poczty wychodzącej: SMTP.
    Przy pewnej ograniczonej ilości wysyłek maili, może i poszłoby to ze standardowego SMTP, ale przy dużej ilości maili wychodzących, zwłaszcza, gdy te maile często zawierają w sobie jakieś wiadomości techniczne, algorytm poczty, algorytm antyspamowy może oflagować takiego maila oraz nadawcę, jako wysyłacz spamu.
  • wariant_b 13.08.19, 10:44
    > Zwykle problem tkwi w serwerze poczty wychodzącej: SMTP.

    Stawiałbym raczej na serwer poczty przychodzącej, a więc po stronie odbiorcy.
    Jeśli post zostanie sklasyfikowany jako spam ląduje w folderze SPAM, którego użytkownik
    zwykle nie sprawdza, a jeśli odbiera pocztę klientem POP3, to takich maili nie otrzymuje.

    Wszystko wskazuje, że poczta jednak dochodzi do klienta, bo byłaby zwrotna informacja
    o niedoręczalności maila i można by na tej podstawie określić przyczynę niedoręczenia.
    Chyba, że błąd jest w samym Presta Shop i część poczty w ogóle nie jest wysyłana.
  • epitamkc 19.08.19, 09:18
    Przyjrzałem się problemowi i faktycznie wiadomości dochodzą, problemem jest chyba "wciągnięcie" serwera SMTP z którego wysyłam wiadomości, na jakąś spam-listę.

    W Skrypcie Presta miałem skonfigurowaną wysyłkę, z mojego hostingu - a z tego co doczytałem, to tak chyba nie powinno być. Powinienem użyć zewnętrznego SMTP. Tu chyba tkwi problem. Pytanie, czy jak zmienię SMTP na jakiś inny, czy po jakimś czasie problem nie powróci?
  • wariant_b 19.08.19, 12:03
    Na "czarną listę" SMTP można trafić z różnych powodów. Co gorsza, tych "czarnych list"
    jest dużo i nie do końca wiadomo, z których korzysta serwer odbiorcy. Może on również
    polegać na własnej ocenie źródeł i samodzielnie klasyfikować serwer nadawcy
    blokując go (wtedy twój serwer SMTP powinien dostać informację zwrotną) bądź
    oznaczając mail jako SPAM lub umieszczając go w folderze SPAM, którego odbiorca
    zwykle nie sprawdza lub nie odbiera (o czym zwykle nie jesteś informowany).
    Dodatkowo, sam użytkownik może korzystać z własnych filtrów antyspamowych.

    Załóżmy, że faktycznie twój serwer pocztowy trafił na taką listę. Można to sprawdzić
    w Internecie (poszukaj "Blacklist Check" i sprawdź). U sporej liczby dostawców
    "czarnych list" można próbować samodzielnie się z takiej listy "wypisać", oczywiście
    pod warunkiem, że konfiguracja serwera SMTP jest zgodna z aktualnymi standardami.
    Jeśli przyczyną trafienia na listę jest nieprawidłowa konfiguracja serwera pocztowego,
    to oczywiście po weryfikacji trafi on na "czarną listę" ponownie (nie zostanie usunięty).

    Jakąś metodą zaradczą jest ustalenie adresów odbiorców - ci najczęściej korzystają
    z bezpłatnych serwerów pocztowych lub własnego/hostowanego serwera firmowego.
    W przypadku darmowych serwerów można założyć na nich konta i sprawdzić
    samodzielnie, co dzieje się w wysyłanym z twojego serwera mailem, w przypadku
    serwerów firmowych próbować skontaktować z ich administratorami.

    Co do zewnętrznego SMTP, to raczej sugerowałbym pozostanie przy własnym
    adresie mailowym sklepu - wygląda to bardziej profesjonalnie. Na początek
    trzeba przejrzeć logi serwera, bo może tam znajdzie się coś istotnego.
  • raamzi 19.08.19, 14:46
    Można też pisać do operatorów pocztowych, żeby zdjęli ręcznie taką blokadę.
    Tak jak kolega napisał, łatwo trafić na spamlistę, trudno z niej wypaść.
    Nie zgodzę się, aby nie korzystać z zewnętrznych SMTP. Przecież można pocztę wychodzącą tak skonfigurować, aby odbiorca widział domenę nadawcy i wszystkie inne parametry, a w rzeczywistości robione jest to z wykorzystaniem zewnętrznego SMTP. Jest to powszechna praktyka. Dobrze do tego celu nadaje się Freshmail - tam działa sztab ludzi, którzy na bieżąco analizują sytuację związaną z dostarczalnoscią, z takim konfigurowaniem SMTP, aby poczta dochodziła, tam gdzie ma dojść. Koszty są jakieś śmiesznie małe - nie wiem czy warto więc samodzielnie poświęcać masę czasu na czuwanie nad własnymi serwerami smtp.
  • wariant_b 20.08.19, 23:59
    > Nie zgodzę się, aby nie korzystać z zewnętrznych SMTP.

    Myślę, że zaszło małe nieporozumienie. Mówiąc o zewnętrznych SMTP miałem na myśli serwer pocztowy
    w innej domenie, a więc albo ogólnodostępny serwer, na którym mamy konto pocztowe używane przez
    PrestaShop do wysyłki, albo wpis DNS typu MX wskazujący na host serwera spoza domeny sklepu.

    Freshmail też nie jest szczególnie dobrym pomysłem dla jednorazowych maili transakcyjnych.
    Usługa przeznaczona jest raczej dla większych kampanii reklamowych lub informacyjnych
    za pomocą poczty elektronicznej lub SMS-ów, a nie jako pośrednik do bieżącej korespondencji.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka