Forum Sport Rowery
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Nowy rower i łańcuch

    01.05.10, 13:37
    Pierwsze co zrobiłam po kupnie nowego roweru to wyczyszczenie łańcucha i ponowne nasmarowanie. Dobrze zrobiłam? Zadziałałam pod wpływem impulsu, łańcuch był czymś bardzo lepkim zabezpieczony.
    Obserwuj wątek
      • spector1 Nie smarować nowego łańcucha 01.05.10, 17:05
        mali_na napisała:

        > Pierwsze co zrobiłam po kupnie nowego roweru to wyczyszczenie
        > łańcucha i ponowne nasmarowanie. Dobrze zrobiłam? Zadziałałam pod
        > wpływem impulsu, łańcuch był czymś bardzo lepkim zabezpieczony.

        Nigdy nie usuwa się fabrycznego smaru, który jest zawsze lepszy
        od każdego innego ,dostępnego w handlu smaru.

        Pisze o tym o tym Sheldon Brown:
        www.sheldonbrown.com/chains.html
        Factory Lube
        New chains come pre-lubricated with a grease-type lubricant which
        has been installed at the factory.
        This is an excellent lubricant, and has been made to permeate all of
        the internal interstices in the chain.
        This factory lube is superior to any lube that you can apply after
        the fact.

        Some people make the bad mistake of deliberately removing this
        superior lubricant. Don't do this!

        The factory lubricant all by itself is usually good for several
        hundred miles of service if the bike
        is not ridden in wet or dusty conditions. It is best not to apply
        any sort of lube to a new chain
        until it is clearly needed, because any wet lube you can apply will
        dilute the factory lube.

        Spector
        • Gość: a Re: Nie smarować nowego łańcucha IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.05.10, 17:51
          spector1 napisał:
          > Nigdy nie usuwa się fabrycznego smaru, który jest zawsze lepszy
          > od każdego innego ,dostępnego w handlu smaru.

          bez sensu. Łańcuch i tak co jakis czas trzeba czyścic/myć - predzej czy pozniej i tak sie zmyje "fabryczny smar". Tym bardziej ze jest lepki - zaraz zlapie kurz , piach i zrobi sie z niego pasta o wlasciwosciach sciernych.

          spector1 napisał:
          >New chains come pre-lubricated with a grease-type lubricant which has been installed at the factory. This is an excellent lubricant, and has been made to permeate all of the internal interstices in the chain.

          (po naszemu :
          Nowe łańcuchy są fabrycznie smarowane smarem typu "smar". Jest to doskonały smar starający sie przenikać wszystkie wewnętrzne szczeliny w łańcuchu).

          Ale to potrafią wszystkie oliwki typu Finish Line , Rohloff
          , nawet Velox czy zwyczajna oliwa maszynowa.

          No nic - jedziemy dalej:
          "Some people make the bad mistake of deliberately removing this superior lubricant. Don't do this!"
          (Niektórzy ludzie robią błąd celowo usuwając ten znakomity smar. Nie rób tego).


          "The factory lubricant all by itself is usually good for several hundred miles of service if the bike is not ridden in wet or dusty conditions. It is best not to apply any sort of lube to a new chain until it is clearly needed, because any wet lube you can apply will dilute the factory lube".
          (Fabryczny smar sam w sobie jest zazwyczaj dobry na kilkaset kilometrów jeśli rower nie jechał w wilgotnym lub zakurzonym).

          "It is best not to apply any sort of lube to a new chain until it is clearly needed, because any wet lube you can apply will dilute the factory lube".
          (Lepiej nie stosować żadnych smarowideł do nowego łańcucha, aż nie jest to konieczne, ponieważ nowo zastosowany bedzie rozcienczal smar fabryczny).

          Ludzie! Smar fabryczny to nie żadne bóstwo , ktorego nie da sie niczym zastąpić , a jezdzic na czyms o konsytencji/lepkości towotu na łancuchu sobie nie wyobrażam.

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka