pomocy! kierownica w rowerze górskim Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Zakupiłam rower górski. Rower kupiłam na allegro, nowy. Dziś jechałam nim
    pierwszy raz do pracy.Niestety kierownica jak dla mnie jest za nisko.Co mogę
    zrobić aby ją podwyższyć? Mam wrażenie że muszę się cała wyciagać żeby dobrze
    złapać rączki kierownicy. Mam 160 cm wzrostu - rama jest 17 calowa. Już po
    fakcie przeczytałam, że lepiej do jazdy po mieście kupić rower miejski :(
    Dodam, ze mam problemy z kręgosłupem szyjnym i piszą, że rower górski, a
    raczej pozycja jaką się na nim przybiera jest bardzo niekorzystna dla szyi.
    Pozostaje mi ...sprzedać rower, czy sytuacja jest do uratowania?
    • chciałbym pomóc, ale nie wiem jak (i aż się boję) żeby zapytać jakiego
      typu masz mostek w swoim rowerze, dlatego myślę, że łatwiej będzie (mi
      i kolegom) jak napiszesz nam konkretnie jaki masz ten rower, marka,
      model, rocznik...

      ewentualnie wkleisz jakiś link z danej licytacji.

      Generalnie może udałoby się dopasować jakiś nowy mostek, krótszy, a z
      większym wzniosem... skąd klikasz? bo albo znajdziesz jakiegoś
      rowerzystę w swoim mieście który chętnie Ci pomoże, albo powiemy Ci co
      i jak, żebyś wiedziała co ewentualnie powiedzieć Panom z serwisu - co
      by oczywiście nie próbowali zedrzeć (z pozoru) nieświadomej kobietki...
    • Bardzo dziękuje i czekam na rady :)
      • kupowanie roweru bez przymiarki to tak jak kupowanie stanika bez przymiarki,
        albo gorzej (koleżanka mi mówiła).
        co gorsza, w niektórych rowerach nie ma możliwości podniesienia kierownicy. ze
        zdjęć wynika, że może to być taki przypadek.. moim zdaniem to pińćset peelenów
        wyrzuconych w błocko.
        ale mogę się mylić.
        pozdrawiam (i poważnie, NIGDY nie kupiłbym roweru bez jazdy próbnej i
        dopasowania rozmiarówki).
        --
        Vee vant zat money, Lebowski.

        www.dudequote.com/?q=94
        • Nawet nie wiedziałam że można kupić rower po JEŹDZIE PRÓBNEJ- na pewno
          wypróbowałabym rower. W moim są niewygodne plastikowe rączki- ich wyżłobienia
          wbijają się w dłonie- będę chciała je wymienić na piankowe.
          Ale największy problem mam z ta kierownicą. W razie czego ile kosztuje (mniej
          więcej) taka zabawa z wymianą,podwyższeniem kierownicy?
          • Gość: drobo IP: *.petrus.pl 02.08.10, 17:00
            można zastosować wspornik kierownicy o regulowanym kącie, np.:

            www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_WSPORNIK+KIEROWNICY+AL-356.html?PT=53017138&PZTA=8&HNT=T&PD=53010600&WSZDZ=T
            musi być oczywiście dopasowany do średnicy wewnętrznej trzonu (rury) widelca.
            • Gość: drobo IP: *.petrus.pl 02.08.10, 17:06
              i jeszcze jedno: jeśli kierownica jest prosta (bo na fotkach widzę dwie wersje),
              to można wymienić na giętą, co też pozwoli nieco pokombinować w wysokością
              chwytów - czyli wyprostowaniem sylwetki.
          • A oto sposoby na polepszenie komfortu:
            1. Regulowany wspornik kierownicy ( już przedstawiany).
            2. Zastosowanie kierownicy giętej ( także wspomniany) tu bym się dłużej zatrzymał. Na początku bym zastosował taką kierownicę
            http://www.cyklotur.com/img/min/530/2/b/53029650_1-300x300.jpg

            a jak ona nie pomoże to zdecydowałbym się na kierownicę trekingową:
            http://www.cyklotur.com/img/min/531/d/3/53134189_1-300x300.jpg

            3. Ale na początku bym przesunął siodełko maksymalnie do przodu. Może to już by wystarczyło.

            --
            I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
            • Kierownicę mam giętą. Popytam w sklepach o ten wspornik- czy koszt zakupu i
              montażu takiego cudeńka jest bardzo wysoki? Chciałam jeszcze zapytać o rozmiar
              ramy- jak pisałam na początku mam 160 cm wzrostu a ramę 17-stkę. Najwygodniej
              trzyma mi się kierownicę końcami palców- wiem brzmi to śmiesznie.
              • www.cyklotur.com/x_C_I__T_WSPORNIK+KIEROWNICY+HA-C38__P_53152029-53010001__PZTA_8__PD_53010600.html

                a ja bym proponował zakup takiego wspornika, skórci on odległość od
                siodełka, znaczy się być może będziesz mogła chwycić kierownicę
                rączkami, a nie tylko paluszkami.

                i założenie kierownicy nr 1 - czyli tej pierwszej proponowanej przez
                Roberta.


                Generalnie wspornik 25 (do tego roweru lepszy Ci nie będzie
                potrzebny, grunt to byłoby zmierzenie wewnętrznej średnicy rury
                widelca), sama kierownica też coś w tych pieniądzach, no może trochę
                droższa...

                co do robocizny to nie napiszę, bo poprostu nie wiem, nie korzystam
                z serwisów...

                ale łącznie z nowymi chwytami kierownicy to nie powinno przekroczyć
                100 zł... i takiej opcji się trzymaj jak pójdziesz do
                sklepu/serwisu. w każdy innym przypadku bedzie to oznaczało próbę
                zdzierania kasy i tyle...


                najlepiej to podjedź do warsztatu samochodowego i poproś żeby Ci
                zmierzyli suwmiarką tą średnicę, kup potrzebne części przez neta i
                spiknij się z jakimś sąsiadem co ma trochę pojęcia - wymiana dla
                faceta co ma zdrową prawą i lewą rękę i trochę oleju w głowie to 10
                minut.
                • Niestety ale ten wspornik nie zadziała gdyż ... w zakupionym rowerze wspornik i
                  tak jest niesamowicie krótki. Takie wsporniki są często stosowane w rowerach
                  dziecięcych czyli tam gdzie zasięg rąk jest niewielki.


                  --
                  I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
                  • A może jednak od razu jest sen założyć kierownicę trekingową czyli tą
                    supergiętą. Zauważ, że ona zmniejsza dystans o około 10 cm więc powinnaś od razu
                    chwycić kierownicę pełną dłonią a nie koniuszkami palców.
                    --
                    I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
                  • Gość: drobo IP: *.petrus.pl 02.08.10, 21:26
                    trudno powiedzieć - długi, wysoko uniesiony wspornik może poprawić sytuację.
                    Problem w tym, że kupowanie w sieci, bez "organoleptycznego" sprawdzenia, może
                    znowu być pomyłką. Najlepiej by było poszukać jakiegoś warsztatu, gdzie majster
                    ma różne części - choćby z odzysku - i może pokombinować wraz z klientem, jakie
                    podzespoły poprawią komfort...
    • Nie musisz jechać do mechanika aby Ci coś mierzył. Średnica wspornika ma wynosić
      1 cal. Ceny wsporników zaczynają się od 55 a kończą na 100 zł. Do tego
      kierownica od 25 do 100, przełożenie klamek hamulca i manetek przerzutki,
      wymiana linek i pancerzy jeśli się okaże, że są za krótkie, nowe chwyty. Razem
      pewnie od 100 do nawet 250 złotych. Wszystkie ceny ze sklepu cyklotur.
      • mój mąż ma podobny problem, z tym że on przymierzał się przed zakupem do roweru, wszystko było OK do czasu aż nie złamał obojczyka, teraz (po 3 miesiącach od złamania) gdy usiadł na rower i złapał kierownicę to stwierdził że boli go ten obojczyk i ta pozycja jest nie do przyjęcia, pozostaje mu zmienić rower na trekkingowy lub właśnie zakup wspornika z regulacją, może doradzicie coś innego? rower jest nowiutki, przejechał na nim max kilometr bo podczas przejażdżki wydarzył się wypadek i się połamał, rower to giant talon 3, rok 2010.

        --
        ==================================================================
        bo GIANT to GIANT :D
        ==================================================================
    • Gość: Kazik IP: *.becker-avionics.pl 05.08.10, 14:51
      czesc
      Proponuje Ci skorzystać z prawa klienta w przypadku zakupów internetowych Chodzi
      o rezygnacje z zakupu w ciagu 10 dni
      Po szczegoly tutaj:
      www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=31
    • akozdr napisała:

      > Zakupiłam rower górski. Rower kupiłam na allegro, nowy.Dziś
      > jechałam nim pierwszy raz do pracy.Niestety kierownica jak dla
      > mnie jest za nisko.Co mogę zrobić aby ją podwyższyć? Mam wrażenie
      > że muszę się cała wyciagać żeby dobrze złapać rączki kierownicy.
      > Mam 160 cm wzrostu - rama jest 17 calowa. Już po
      > fakcie przeczytałam,że lepiej do jazdy po mieście kupić rower
      > miejski : Dodam, ze mam problemy z kręgosłupem szyjnym i piszą, że
      > rower górski, a raczej pozycja jaką się na nim przybiera jest
      > bardzo niekorzystna dla szyi.
      > Pozostaje mi ...sprzedać rower, czy sytuacja jest do uratowania?

      Tak,sytuacja jest do skorygowania w prosty sposób, bez specjalnych
      nakładów.
      Dość teoretyzowania.Przejdżmy do praktyki.
      W identycznym przypadku jak twój ,zmodyfikowałem rower górski ,
      który został kupiony w sklepie przy pomocy znajomego
      "eksperta" rowerowego, który póżniej nie wiedział co z nim zrobić.
      Koszt modyfikacji 30zł(wpornik kierownicy) + moja robocizna.
      Kierownica była za daleko o ok 15cm oraz była za nisko.W rezultacie
      początkująca, młoda rowerzystka
      zupełnie zniechęciła się do jazdy.Narzekała na ból kręgosłupa i
      szyji.

      Modyfikacja była drastyczna, po której dyskomfort rowerzystki
      zniknął.
      Zamontowałem regulowany wspornik kierownicy o podobnych parametrach
      jak ten w poniższym linku.

      aukcjewp.wp.pl/item1172626865_wspornik_kierownicy_1_22_2_zoom_regulowany_mostek.html

      Mostek zamontowałem z max wzniosem wspornika (tak jak widać to na
      fot. nr 1 - wspornik srebrny).
      Dodatkowo wspornik zamontowałem obrócony o 180st.
      Przy takim zamocowaniu chwyty kierownicy znalazły się bliżej
      siodełka o kilkanaście cm w
      stosunku do orginalnego ustawienia.
      Ze zdjęciem niewygodnych chwytów kierownicy możesz mieć problem.
      Nie potrzeba tutaj siły lecz trochę znajomości fizyki.
      Wystarczy podgrzać chwyty suszarką do włosów.Staną się one miękkie,
      średnica ich na tyle się zwiększy,
      że łatwo je zdejmiesz.
      Przy zakładaniu nowych wystarczy zmoczyć ich wnętrze zimną wodą.
      Przy zdejmowaniu tych z gąbki suszarka nie sprawdza
      się.Należy "wstrzyknąć" trochę
      wody pomiędzy chwyt a rurę kierownicy.
      Ułatwi to wypranie (woda-mydło) chwytów.

      Być może trzeba będzie wymienić tylko linkę i pancerz hamulca
      przedniego.
      Wymiana kierownicy nie jest konieczna-chyba,że chcesz wymienić ją na
      aluminiową, która jest lżejsza.

      Spector

      • spector1 napisał:


        >
        > Modyfikacja była drastyczna, po której dyskomfort rowerzystki
        > zniknął.
        > Zamontowałem regulowany wspornik kierownicy o podobnych parametrach
        > jak ten w poniższym linku.

        > Mostek zamontowałem z max wzniosem wspornika (tak jak widać to na
        > fot. nr 1 - wspornik srebrny).
        > Dodatkowo wspornik zamontowałem obrócony o 180st.
        > Przy takim zamocowaniu chwyty kierownicy znalazły się bliżej
        > siodełka o kilkanaście cm w
        > stosunku do orginalnego ustawienia.

        Jezu! Chłopie, cóż żeś uczynił! Ewidentnie rama jest za duża 2-3 rozmiary a
        obracając mostek o 180 st kompletnie zmieniasz geometrię roweru i pozycję. Taka
        konfiguracja jest zbliżona do roweru miejskiego a może nawet chopera. Tak więc
        modyfikując w ten sposób położenie kierownicy powinieneś zmodyfikować teraz
        położenie siodełka i pedałów. Jeśli nie znasz się na geometrii rowerów to nigdy
        więcej nikomu nie doradzaj bo kogoś nieświadomie możesz zrobić krzywdę.

        --
        I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
      • Gratuluję. Zamiast eksperta trzeba było wziąć początkującą rowerzystkę i
        zapytać, czy jej wygodnie.
      • Taaa... Jak kiedyś zobaczyłem kobietę, która miała mostek odwrócony o 180 st. to
        myślałem, że to kuriozum i śmiałem się z nieszczęsnej przez tydzień. Widzę
        jednak, że to znany sposób radzenia sobie z problemem dopasowania rozmiaru
        roweru po jego zakupie. Jeżeli ktoś jeszcze na to nie wpadł, to można jeszcze
        przekręcić o 180 st. sztycę podsiodłową: zmniejszy się odległość między
        siedzeniem a kierownicą :-D Może macie jeszcze jakieś ciekawe pomysły?
    • Gość: b0b IP: *.chello.pl 08.08.10, 12:21
      O ile po pierwszej jezdzie mozna utrzymywac, ze rower nie byl uzywany
      to mozna postarac sie zwrocic go, bo rzeczy kupowane wysylkowo
      podlegaja mozliwosci zwrotu, o ile nie byly odbierane osobiscie
      (chyba). Albo dogadac sie ze sprzedawca na wymiane na inny model, o
      ile ma taki, ktory bedzie Ci pasowal.

      Podejrzewam, ze w Twoim przypadku takie przerobki, o ktorych tu mowa
      beda kosztowac ok 25% ceny roweru, a i tak nie bedziesz do konca
      zadowolona.

      Sadze, ze duzo lepiej sprawdzilby sie rower tego typu
      www.kross.pl/rower/74-Jantar_S.html
      pozdrawiam
    • Gość: g IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.08.10, 14:00
    • Gość: ge IP: *.nat.umts.dynamic.eranet.pl 08.08.10, 15:46
      podniesc. jezeli taki rower nie ma fabrycznie montowanego mostka
      regulowanego to zazadac od sprzedawcy wymiany mostka. Nie kupowac
      szmlecu, gdzie nie mozna podniesc/dostosowac mostka do wzrostu
      rowerzysty.
      • Jeśli znasz się cokolwiek na rowerach to wiesz, że ów mostek ma co najwyżej 2-3
        cm regulacji. A to jest stanowczo za mało.
        --
        I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
        • Gość: burbon IP: 91.198.15.* 09.08.10, 08:58
          > Jeśli znasz się cokolwiek na rowerach to wiesz, że ów mostek ma co najwyżej 2-3
          > cm regulacji. A to jest stanowczo za mało.

          Nawet regulowany mostek do sterów ahead ma większy zakres regulacji, niż piszesz
          (co łatwo obliczyć przy złożeniu, że możliwość regulacji wynosi 90 stopni a
          długość mostka ma 8 cm). Wsporniki do sterów skręcanych mają dodatkowo możliwość
          regulacji góra/dół całego wspornika. Zakresy regulacji samego mostka w takim
          wsporniku to -50 do +60 stopni (w zależności od modelu wartości będą inne). Dane
          z katalogów.
    • Gość: piotras IP: *.adsl.inetia.pl 08.08.10, 20:12
      Spokojnie! Nie jesteś sama... Większość ludzi nie myśli przy zakupie roweru. Mi
      osobiście chce się śmiać z uporu maniaka, z jakim ludzie kupują rowery MTB do
      jazdy po mieście i jakichś odświętnych wycieczek za miasto nie mających nic
      wspólnego z wycieczkami w góry... Pozostaje Ci już chyba tylko zapłacić za brak
      rozsądku przy kupnie roweru.
    • Gość: es IP: *.85-237-171.tkchopin.pl 08.08.10, 21:31
      proponuje zakup błotników. Rano nie pada, po południu pogoda może się popsuć, no
      i ubranie do prania.
    • Syndrom za krótkich rączek? Masz to co moja madre ;) Po prostu
      kupiłaś rower o za dużej ramie. Spróbuj podnieść siodełko o kilka
      centymetrów, dopóki nie wymienisz kierownicy - nie ma szans na
      wygodną jazdę.
      Poza tym przysługuje Ci rękojmia o ile się nie mylę. Możesz oddać
      rower i wymienić na taki z krótszą ramą albo prosić o zwrot kosztów,
      skoro nie miałaś jazdy próbnej.

      A, zakup holendra przemyśl to są rowery na holenderki - wielkie baby
      175cm wzrostu. Lepiej kupić mniejszy polski, ale w odpowiednim
      rozmiarze ramy.
      --
      "Ja nie jestem jakimś chomikiem,k*rna,potrafię sama zdobywać pokarm."
      (c)R.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.