Forum Sport Rowery
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Rower męski NSU z 1949 roku, koła 26"

    IP: *.toya.net.pl 05.02.12, 12:11
    Właśnie kończę renowację mojego pierwszego roweru NSU

    Rower męski NSU rozmiar ramy 26”, rok produkcji 1949, rower został rozebrany na części, elementy metalowe wypiaskowane i pomalowane proszkowo na kolor RAL 5024 (rama, widelec, bagażnik i błotniki), szparunki malowane ręcznie (kremowe, srebrne i granatowe), lampa Bosch po chromowaniu, dynamo Bosch polerowane, nakładka na widełki chromowana, osłona łańcucha chromowana, korby i zębatka szlifowane, dzwonek NSU chromowany, zmieniacz do torpedo model 55 chromowany, stopka nowa aluminiowa, sidło Wittkop z lat 50 nowe – sprężyny chromowane, tylna lampa IMPEX z epoki, odblask, pompka chromowana, tylna piasta F&S Torpedo model 55 3 biegi, pedały z lat 50 Wippermann nowe, nowy zaplot szprych z nierdzewki, opony 26x1.75 Schwalbe, licznik z szybkościomierzem Veglia z lat 60, chwyty bakielitowe AHA z lat 50 nowe, kierownica chromowana nowa, przedni hamulec dociskowy niklowanay nowy, blokada tylnego koła Hiebie z lat 50 nowa.

    W przyszłym tygodniu dodam brakujące pręty błotników (są chromowane), łańcuch, regulacje torpedo i podłączenie instalacji elektrycznej :) pozostanie instalacja napędu licznika.


    i kilkanaście fotek:

    https://lh5.googleusercontent.com/-jC5GvNTLs2A/Ty0OyZDCTQI/AAAAAAAAAWY/K_hjVIY1gYQ/s800/nsu1949_00.jpg

    https://lh6.googleusercontent.com/-ZcvSshqAVFM/Ty0OzC0omyI/AAAAAAAAAWk/6G5Dfn7s2Xo/s800/nsu1949_01.jpg

    https://lh6.googleusercontent.com/-uvuV9j3uEjg/Ty0OzHYsheI/AAAAAAAAAWg/vG2IclaJ0e0/s800/nsu1949_02.jpg

    https://lh4.googleusercontent.com/-qdBSjJyKQyM/Ty0O32PXm6I/AAAAAAAAAWw/Ap2nZ9YjG4g/s800/nsu1949_03.jpg

    https://lh5.googleusercontent.com/-OEfHPE1dnY8/Ty0O48GwmHI/AAAAAAAAAW4/7aJPnUpSJ24/s800/nsu1949_04.jpg

    https://lh6.googleusercontent.com/-awngrZd2THc/Ty0O5NBweNI/AAAAAAAAAW8/bgBXw-VUYmo/s800/nsu1949_05.jpg

    https://lh4.googleusercontent.com/-XoewEt98JTI/Ty0O9yZTstI/AAAAAAAAAXI/TiJlCIqIrKw/s800/nsu1949_06.jpg

    https://lh5.googleusercontent.com/-blUxQtLENcE/Ty0O_AKnQ_I/AAAAAAAAAXU/cUKabywrSAs/s800/nsu1949_07.jpg

    https://lh3.googleusercontent.com/-kCTGxGxHBDk/Ty0O_KRBfJI/AAAAAAAAAXQ/-WFoa_i9z0A/s800/nsu1949_08.jpg

    https://lh3.googleusercontent.com/-CfrenWPmLOQ/Ty0PBl2bxMI/AAAAAAAAAXg/jNPQbItkxx4/s800/nsu1949_09.jpg

    https://lh4.googleusercontent.com/-t9CfvM-V-88/Ty0PC60XRYI/AAAAAAAAAXo/e_Oz-oDzu2o/s800/nsu1949_10.jpg

    https://lh4.googleusercontent.com/-i_M_A9ymEpg/Ty5gOQy8XvI/AAAAAAAAAYE/LGpW9hd5SjM/s800/nsu1949_11.jpg

    https://lh4.googleusercontent.com/-GtBb0SzxuFs/Ty5gOEuJH-I/AAAAAAAAAX8/MNTzvEFx_ns/s800/nsu1949_12.jpg

    https://lh5.googleusercontent.com/-V7WUqhRQw0Y/Ty5gOngI2lI/AAAAAAAAAYA/lyObLbUUKlM/s800/nsu1949_13.jpg

    https://lh4.googleusercontent.com/-EjxMH-yUyjQ/Ty5gSQ1kq7I/AAAAAAAAAYU/l6IHEnKtq_U/s800/nsu1949_14.jpg

    https://lh6.googleusercontent.com/-KmC14QIeKzo/Ty5gUFcvhtI/AAAAAAAAAYc/Bngx7f40O4w/s800/nsu1949_15.jpg

    https://lh4.googleusercontent.com/-eR1lJ0hzeaE/Ty5gUQBYxzI/AAAAAAAAAYg/1WvVNrCWQJw/s800/nsu1949_16.jpg

    https://lh5.googleusercontent.com/-geF8nxkwKHU/Ty5gW82noAI/AAAAAAAAAYs/_eU8p0iZsOY/s800/nsu1949_17.jpg

    https://lh4.googleusercontent.com/-ls6U6Qlwi-s/Ty5gZeEEiOI/AAAAAAAAAY0/DZzrwDGaKQM/s800/nsu1949_18.jpg

    https://lh5.googleusercontent.com/-bcwcTYtmJMk/Ty5gZoVAj0I/AAAAAAAAAY4/CGQpPbCkd8o/s800/nsu1949_19.jpg

    cdn ...
    • cjt7 05.02.12, 13:31
      Gratuluję wytrwałości i sumienności w rekonstrukcji pojazdu i życzę szybkiego dokończenia tego cuda :). Jak i gdzie udało ci się zdobyć te nowe części z poprzedniej epoki i jak się kształtują koszty takich elementów? Napisz proszę jak działa ten zmieniacz biegów - czy ma jakąś blokadę czy przełącza się płynnie (na czuja - chcociaż to w przypadku przerzutki wewnętrznej jest dość trudne).

      --
      Kłaniam,
      cjt7
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 05.02.12, 17:10
      Zmieniacz do modelu Torpedo 55 blokowany jest w skrajnych położeniach, elementy kupowałem na eBay.de i mam jedno źródełko w Bielefeld. Część części odnawiałem, te nowe (często w kartonie oryginalnym) pedały od 60 do 150 Euro, gryfy około 25, lampy od 30 do 150 itd. Widziałem piękny zestaw Boscha z 1937 roku lampa i dynamo oczywiście w oryginalnym kartonie poszły za około 700 Euro. Obecnie kończę ten rower i pracuję nad kolejnymi: para do męskiego damka z 1951 roku NSU w takim samym kolorze, tylna piasta F&S Torpedo modell 53 (tzw. Gruba Berta); damka 26" NSU z 1936 roku, czarna z kremowymi szparunkami, na balonach, piasta F&S torpedo 2 biegi z 1935 roku; męski 28" NSU, czarny z kremowo czerwonymi szparunkami, trzybiegowa (wielotryb) przerzutka F&S z 1954 roku, na swoją kolej czeka damka 28" z 1954 roku (będzie bordowa, szparunki jw.) i bardzo ciekawy NSU Sport z 1939 roku 26" cały będzie chromowany :)
    • cjt7 05.02.12, 22:32
      No proszę takie niby niewinne hobby jak rower klasyk a kasy sporo idzie ;), ale naprawdę piękne cacko wychodzi. Pochwal się zdjęciami jak ukończysz ten i będziesz robił następne bo miło jest popatrzeć na czystą klasykę..

      --
      Kłaniam,
      cjt7
    • Gość: Robertus IP: *.free.aero2.net.pl 24.07.12, 12:54
      Witam, ja z kolei skompletowałem ramę NSU-Sport prawdopodobnie z ok. 1926 r. koloru niebieskiego z białymi szparunkami. Rama była z widelcem (skok gwintu b. nietypowy 0,1 mm), sterami, siodełiem (wspornik siodła 23 mm.), przekłdnią, kierownicą bez hamulca stęplowego. Suport ma na szczęście typowy gwint angielski. Wstawiłem do tej ramy koła na drewnianych obręczach 26'' 571 mm. Oświetlenie Boscha (przednia lampa dwu pozycyjna i potężne dynamo. W tylnym kole torpedo jednobiegowe F&S z 1926 r. Ramy nie malowałem. poprawiłem tylko szparunki i polakierowałem całść lakierem bezbarwnym. Mam jeszcze damkę Falter z trzybiegową przerzutką z hamulcem w piaście z 1940 r. Ciekawe jest to, że piasta jest cicha, bez zapadek. Takie przerzutki używał Wehrmacht w swoich rowerach. Chodziło o to aby jadących żołnierzy nie było słychać. Konstrukcja b. trwała. Shimano w latach 90-tych produkowała tylne piasty tzw. ciche. Napędem były wałki. Nie było słychać żadnego charakterystycznego pstrykania rowerowego. Za pewne z powodu zbytniej trwałści dość szybko zaprzestano ich produkcji.
    • jan-w 05.02.12, 17:38
      Wspaniałe! Jedyny problem - nie zostawisz nigdzie tego cacka na mieście bez dozoru.
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 05.02.12, 17:54
      niestety stajemy się niewolnikami ładnych rzeczy które posiadamy ...
    • Gość: biker IP: *.ustka.vectranet.pl 05.02.12, 17:58
      Na jednej z fotek jest kluczyk w okolicach tylnej piasty.
      To jakiś ówczesny system antykradzieżowy?
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 05.02.12, 18:23
      Dokładnie tak, ten system zastępuje klasyczne mocowanie Torpedo do ramy (hamulec w kontrze) i umożliwia blokadę tylnego koła, były też podobne przykręcane do tylnych widełek :)
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 07.02.12, 17:54
      Jest już łańcuch, torpedo po pierwszej regulacji :) na wiosnę jak znalazł !!!
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 09.02.12, 13:53
      Jak wcześniej wspomniałem szykuję na wiosnę jeszcze kilka rowerów NSU z lat minionych. Pokażę efekty renowacji lampy przedniej Boscha z lat 50-tych z zintegrowanym licznikiem i szybkościomierzem. Lampa ta będzie w NSU damskim z 1951 roku na kołach 28".

      Tak wyglądała obudowa po rozebraniu lampy.
      https://lh3.googleusercontent.com/-BpKvA_5ziGY/TzO85QxGa9I/AAAAAAAAAZw/4fRwronVKRw/s800/lampka%2520przed%252003.jpg

      https://lh4.googleusercontent.com/-aYR7RGlvfHo/TzO85IDQYrI/AAAAAAAAAZs/yymGKLmadzI/s800/lampka%2520przed%252002.jpg

      Efekty odnowienia powłoki chromowanej
      https://lh5.googleusercontent.com/-iJCxvrtNyF8/TzO8-hrvKTI/AAAAAAAAAaM/m8OFIh5We8U/s800/obudowa.jpg

      https://lh6.googleusercontent.com/-xxbODSurhDA/TzO9CBLWT9I/AAAAAAAAAag/rt7jC717eZ4/s800/ramka%2520przednia.jpg

      Szkło lampy i dorobione uszczelki papierowe
      https://lh6.googleusercontent.com/-VklfApzCRg0/TzO9DrJshYI/AAAAAAAAAas/i8lPyWW9zcA/s800/szklo.jpg

      Lustro reflektora po renowacji
      https://lh6.googleusercontent.com/-4avIUokvGR0/TzO8-UkVTrI/AAAAAAAAAaI/L_SUtUTgaHk/s800/lustro.jpg

      Licznik z szybkościomierzem
      https://lh3.googleusercontent.com/-gP-33Jvg_C4/TzO8-dPenXI/AAAAAAAAAaE/WOGnZXLO0mc/s800/licznik.jpg

      Złożona przednia część lampy i obudowa
      https://lh5.googleusercontent.com/-9iHlpNzWzDw/TzO9EWHEcmI/AAAAAAAAAa0/JdrUvtxbTog/s800/zestaw%252001.jpg

      Pozostałe elementy do renowacji
      https://lh3.googleusercontent.com/-uAPZRVoQN2s/TzO9B74gEXI/AAAAAAAAAac/cgx6-mIiTNg/s800/pozosta%25C5%2582e.jpg

      Często trzeba kupić dwa zestawy aby w wyniku pracy powstał jeden zbliżony do ideału :)
    • cjt7 09.02.12, 13:56
      Bardzo fajny efekt końcowy. Możesz opisać jak wykonujesz te renowacje - czy oddajesz do jakiegoś zakładu czy też część prac "czyszczących sam wykonujesz?
      --
      Kłaniam,
      cjt7
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 09.02.12, 14:02
      Moja samochodowa miłość to stare auta marki Volvo. W trakcie kilku renowacji, które wykonałem poznałem ludzi którzy potrafią pomóc w takim procesie, myślę tu o piaskowaniu, szkiełkowaniu, lakierowaniu proszkowym, czy chromowaniu. Sam czyszczę elementy ,poleruję i maluję szparunki.
    • armthehomles 12.11.13, 13:03
      Witam
      Od jakiegoś czasu remontuje 'ukraine' obecnie regeneruje oświetlenie, jak odnowić lustro reflektora przedniego? Jest to wykonalne w warunkach domowych?
    • warm_and_fuzzy_logic 09.02.12, 03:18
      Pogratulowac fajnego hobby i ladnych wynikow.
      Dobrze ze ktos sie takimi rzaczej niszowymi rzeczami zajmuje, dzieki temu troche takich zabytkow sie zachowa dla potomnych.


      --
      Opłakiwałem gorycz fiaska,
      Zanim spostrzegłem, ze to łaska.

      Jan I Sztaudinger
    • wojo72 09.02.12, 14:53
      a w jaki sposób odtwarzałeś malowane dekoracje? Maskowałeś?
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 09.02.12, 17:57
      Oryginalne pozostałości szparunku na kalkę techniczną przeniosłem, skanowanie, coreldraw (poprawa ze zdjęć i starych katalogów), ploter tnący - nalepka - szablon, malowanie lakierem samochodowym :) pędzelek
    • Gość: wojo IP: *.dynamic.chello.pl 11.02.12, 11:43
      Przyznam, że jestem pod wrażeniem precyzji. Swoją drogą ciekawe jaką techniką robiono wtedy te zdobienia, tampondruk chyba jeszcze nie istniał, sitem?
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 11.02.12, 13:36
      Podobnie jak motocykle pędzelkiem !!! robili to prawdziwi artyści szparunku, bez szablonu potrafili pomalować cały rower !!!
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 10.02.12, 13:51
      Kolejny z kolekcji:

      https://lh3.googleusercontent.com/-NGTW5U-jhQc/TzUNbVBw93I/AAAAAAAAAbE/a4jwvSqKkmU/s800/nsu1957_00.jpg

      Rower męski NSU rozmiar ramy 28”, rok produkcji 1957, rower został rozebrany na części, elementy metalowe wypiaskowane i pomalowane proszkowo na kolor czarny (rama, widelec, bagażnik), obręcze i błotniki udało mi się zakupić nowe ze szparunkami jakie posiadał oryginalnie, lampa Radsonne po chromowaniu z licznikiem i szybkościomierzem, dynamo Radsonne polerowane (w trakcie), nakładka na widełki chromowana, korby i zębatka chromowane (czekają na montaż), dzwonek NSU chromowany, zmieniacz do przerzutki model 54 chromowany, stopka nowa aluminiowa, sidło Wittkop z lat 50 w bdb stanie, tylna lampa ULO z epoki polerowana, pompka chromowana, tylna piasta F&S 1951 rok (Fichtel & Sachs) z wielotrybem (3), pedały z lat 50 Buchel Feflex-Spezial - nowe, nowy zaplot szprych z nierdzewki, opony 28x1.75 Continental, chwyty bakielitowe AHA z lat 50 nowe, kierownica niklowana nowa, przedni hamulec dociskowy niklowany nowy.

      Czekam na wyższe temperatury i pomaluję szparunki (szablony czekają), montaż suportu, korby i zębatki, regulacja przerzutki (sterowanie na chromowanych cięgnach), przedni szyld na ramę i błotnik, instalacja napędu do licznika i instalacja elektryczna ...

      https://lh4.googleusercontent.com/-iSTxMx0oou4/TzUNcPvOROI/AAAAAAAAAbM/EOMjLZPTMXc/s800/nsu1957_01.jpg

      https://lh4.googleusercontent.com/-KJ-F0_HLreY/TzUNbqn0fHI/AAAAAAAAAbI/gOTRzs9GoUE/s800/nsu1957_02.jpg

      https://lh4.googleusercontent.com/-pLX54PKsXNU/TzUNicWtL4I/AAAAAAAAAbc/xNcdINY5FGM/s800/nsu1957_03.jpg

      https://lh3.googleusercontent.com/-h_YEKnvMY-g/TzUNiu_PAgI/AAAAAAAAAbg/PEvthR_7ph8/s800/nsu1957_04.jpg

      https://lh4.googleusercontent.com/-_HeGvBuJszE/TzUNiqq083I/AAAAAAAAAbk/IN3xaccsx4A/s800/nsu1957_05.jpg

      https://lh5.googleusercontent.com/-YBsehn5JxzQ/TzUNnEJjifI/AAAAAAAAAb0/4z7Iw60QzSk/s800/nsu1957_06.jpg

      https://lh5.googleusercontent.com/-6MFQi4nEloA/TzUNpoJNAyI/AAAAAAAAAcE/b9xwmJdXZng/s800/nsu1957_07.jpg

      https://lh5.googleusercontent.com/-l08xaEx6UeU/TzUNnz0sEfI/AAAAAAAAAb4/bqPtVQaSON0/s800/nsu1957_08.jpg

      https://lh6.googleusercontent.com/-TI8nK_xU-u0/TzUNsYrLofI/AAAAAAAAAcM/Y459fL-kQ7I/s800/nsu1957_09.jpg

      https://lh5.googleusercontent.com/-tGUguaJvMFE/TzUNsUWehwI/AAAAAAAAAcQ/wpyP2pUzJX0/s800/nsu1957_10.jpg

      cdn ...

    • cjt7 10.02.12, 14:06
      No i kolejna dawka zachwytu :). Ta lampa z wbudowanym prędkościomierzem i licznikiem kilometrów - cudo po prostu - masz do niej odpowidnią przekładnię i linkę bo chyba nie doczytałem. Ciekaw też jestem jak działa ten zmieniacz biegów przy wielotrybie (równoległy przesuw ?) i jaki do tego łańcuch napędowy? Z niecierpliwością czekam na kolejne fotorelacje ;)
      --
      Kłaniam,
      cjt7
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 10.02.12, 14:25
      Niestety oryginalny napęd jest niekompletny, postaram zastąpić go VDO a linka najlepsza od naszego komarka :) przesuw równoległy będą kłopoty z hamulcem w kontrze ale czas pokaże ;)
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 10.02.12, 14:45
      Tak w zasadzie to zmienię zmieniacz na szerszy ten jest dedykowany do piast z przekładnią 3 biegową.
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 10.02.12, 18:37
      Zmieniacz został wymieniony :)

      https://lh5.googleusercontent.com/-SOgIbB3iP5U/TzVVJcbmVGI/AAAAAAAAAdA/GSzNW-5HNY4/s800/nsu1957_11.jpg

      https://lh4.googleusercontent.com/-9CFNtdDc-cs/TzVVJ-4z5II/AAAAAAAAAdE/VuXFaIQF6kM/s800/nsu1957_12.jpg

      cdn ...
    • cjt7 10.02.12, 21:44
      Ten niebieski rower wygląda jak by miał niedopasowane błotniki do kół - czy to tak było w oryginale?
      --
      Pozdrawiam,
      cjt7
      Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą.
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 10.02.12, 22:35
      Niebieski na zdjęciach nie posiada jeszcze prętów mocujących błotniki, większy prześwit wynika z faktu iż jest to 26" przystosowane do balonów 26x2.00 (szerszy widelec) a na obręczach ma 26x1.75. Po instalacji prętów (wciąż czekam aż wrócą z chromowania) powinno być regulanie :) zastanawiam się czy założyć Schwalbe 26x2.125
    • cjt7 10.02.12, 22:46
      No tak mi się wydawało że nie ma prętów ale nie byłem pewny i nie zauważyłem tego w pierwszym poście. Na pewno ładnie będą wyglądały te baloniaste opony jeszcze z białym rantem :)
      --
      Kłaniam,
      cjt7
      Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą.
    • Gość: biker IP: *.ustka.vectranet.pl 11.02.12, 01:36
      Może Schwalbe Big Apple?
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 11.02.12, 13:37
      To dobry pomysł

      https://lh5.googleusercontent.com/-AvN_Ta-loQE/TzZfWzfjP4I/AAAAAAAAAf4/MQYMXOKNo0Q/s800/nsu%25201936%252007.jpg

    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 19.02.12, 14:17
      Zminiłem opony na Schwalbe 26x2.125 ta sama kolorystyka co poprzednie wygląda super. Licznik z szybkościomierzem już działają, linka od Komara po małej przeróbce kołnierza i adaptacji łącznika ze starego zestawu.
    • cjt7 20.02.12, 09:56
      To jeszcze zdjątka poprosimy..... ;)
      --
      Pozdrawiam,
      cjt7
      Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą.
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 20.02.12, 23:51
      W weekend założę druty i jeśli pogoda dopisze to zrobię fotki, w garażu słabe światło :( Mam też nowe oświetlenie do NSU z 1936 roku i do NSU Sport z 1939 (pojedzie w sobotę na chromowanie w proszku)
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 12.02.12, 18:07
      Suport na miejscu i pierwsza przymiarka korb z pedałami.

      https://lh5.googleusercontent.com/-hwzcVigbj-I/Tzfw41PegfI/AAAAAAAAAg0/IvMUxAw_NPQ/s800/nsu1957_14.jpg

      Właśnie kończy mi się 5 dni urlopu, który przeznaczyłem na nadgonienie moich projektów rowerowych. Pozostaną tylko weekendy, ale do wiosny zostało jeszcze kilka :)
    • cjt7 13.02.12, 09:06
      Gość portalu: nsuhobby napisał(a):

      > ....
      > Właśnie kończy mi się 5 dni urlopu, który przeznaczyłem na nadgonienie moich pr
      > ojektów rowerowych. Pozostaną tylko weekendy, ale do wiosny zostało jeszcze kil
      > ka :)

      No to relacje też będą rzadsze :(
      --
      Kłaniam,
      cjt7
      Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą.
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 11.02.12, 13:41
      Kolejny projekt to NSU Flux z 1936 roku, damski na kołach 26", powoli kompletuję wszystkie elementy i szykuję szablony do malowania.

      https://lh4.googleusercontent.com/-AeUDojmMdpk/TzZfQmPjqaI/AAAAAAAAAfg/J4MPDQ6Bs1k/s800/nsu%25201936%252002.jpg

      https://lh4.googleusercontent.com/-HY3s6qGu8OE/TzZfQiofwmI/AAAAAAAAAfY/bikX2_8-Wyo/s800/nsu%25201936%252003.jpg

      https://lh6.googleusercontent.com/-E931HfZbJsw/TzZfPyBg2fI/AAAAAAAAAfU/5pYRIMgkBZg/s800/nsu%25201936%252004.jpg

      https://lh3.googleusercontent.com/-jkQs9jpRv24/TzZfUtoCSMI/AAAAAAAAAfs/RGG00eBog9A/s800/nsu%25201936%252005.jpg

      https://lh4.googleusercontent.com/-89HyOU8L0QA/TzZfWpPLnEI/AAAAAAAAAf0/wtWRKw3vJ2c/s800/nsu%25201936%252006.jpg

      ta zębatka pochodzi z wcześniejszego modelu z 1916 roku ale na tym będzie wyglądała wyśmienicie :)
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 02.03.12, 23:19
      Nowy stary :) osprzęt do tego przedwojennego NSU

      1) lampa Radsonne

      https://lh4.googleusercontent.com/-9K3HCpgkvKo/T0fe2Zff7EI/AAAAAAAAAiw/SqJGSS40rYM/s664/lampa%2520radsone%25201.jpg

      2) dynamo Radsonne do kompletu

      https://lh6.googleusercontent.com/--BunW6g86_c/T0fe2tgAcEI/AAAAAAAAAi8/GyQo-0nU1Yc/s800/dynamo%2520radsonne%25201.jpg

      3) tylna piasta Torpedo F&S 2 biegowa z 1935 roku (obecnie obudowa jest chromowana)

      https://lh5.googleusercontent.com/-jpeCy_-73Q4/T0fe1xvmLvI/AAAAAAAAAis/E1YY8kUBmiY/s800/piasta%25201935.jpg

      cdn ...
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 13.02.12, 21:46
      NSU Sport 1939 rok ostatnia faza rozbierania przed renowacją.

      https://lh5.googleusercontent.com/-vJWrcO8TFqQ/TzZfwsmA7ZI/AAAAAAAAAgQ/lJAuZSGMKFk/s800/nsu%25201939%2520sport%252002.jpg

      cdn ...
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 24.02.12, 20:10
      Trochę gadżetów do nsu sport z 1939 roku

      1) piasta torpedo F&S 3 biegi 1936 rok

      https://lh3.googleusercontent.com/-FZGDzIzGAl4/T0ffJmnN96I/AAAAAAAAAjU/ezQ6p5PHp38/s800/torpedo%25201936.jpg

      2) lampa Radsonne z licznikiem i szybkościomierzem

      https://lh5.googleusercontent.com/-kxkh2pP6vxY/T0ffJ9cmzII/AAAAAAAAAjc/p30VhdWbX9g/s800/lampa%2520radsonne.jpg

      3) dynamo Radsonne

      https://lh6.googleusercontent.com/-qzLRhJzvsa0/T0ffLTyN5-I/AAAAAAAAAjk/8jnwe4eCL28/s800/dynamo%2520radsonne.jpg

      cdn ...
    • Gość: pomian IP: *.dip.t-dialin.net 25.02.12, 10:42
      witam, posiadam podobny model, damke z tym ze moj egz. jest w b.dobrym stanie oryginalnym. gratuluje udanej restauracji i pozdrawiam
      pomian
    • Gość: nsuhobby IP: *.toya.net.pl 25.02.12, 18:18
      Projekt w zasadzie został zakończony, wszystkie elementy zainstalowane (działają !). Była nawet krótka przejażdżka ;). Pozostała ostateczna regulacja, polerka i czekam na rozpoczęcie sezonu, trochę jeszcze męczy mnie przedni błotnik ( nie mam już krótszego drutu mocującego).

      https://lh3.googleusercontent.com/-dgvFnitRftM/T0kWdD7h-II/AAAAAAAAAkE/Dm9D6SkFn0o/s800/nsu1949_20.jpg

      https://lh4.googleusercontent.com/-xcG-N4kSz_g/T0kWdMEegaI/AAAAAAAAAj8/a7VPotWBeY0/s800/nsu1949_21.jpg

      https://lh5.googleusercontent.com/-5Q9GQK06aog/T0kWdYxu5gI/AAAAAAAAAkA/NjFZJZxv2ok/s800/nsu1949_22.jpg

      https://lh5.googleusercontent.com/-BbvmmgpZTrM/T0kWj2NMxyI/AAAAAAAAAkU/vspYbpn1hgM/s800/nsu1949_23.jpg

      https://lh4.googleusercontent.com/-ScoIcgxDAxE/T0kWknyAanI/AAAAAAAAAkc/k0UGkL-S1rE/s800/nsu1949_24.jpg

      https://lh6.googleusercontent.com/-Yg-mv1Ajh5U/T0kWktbm15I/AAAAAAAAAkg/IxhIl80zx54/s800/nsu1949_25.jpg

      cdn ...
    • cjt7 05.03.12, 13:29
      A nie możesz tego drutu obciąć i wygiąć mocowanie przy osi koła na gorąco? Powinno całkiem zgrabnie wyjść....
      --
      Pozdro,
      cjt7
      Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą.
    • Gość: piotr-wanderer IP: *.aster.pl 27.05.12, 09:40

      ja poddaję renowacji wanderera z 1937 i mam problem ze szparunkami. Jak Pan je wykonał? samemu? czy zlecił jakiemuś zakładowi? te moje szparunki mają bardzo podobny wzór - tyle że rower ma czarny lakier polożony
    • Gość: durkopp IP: *.acn.waw.pl 06.08.12, 16:21
      Witam!
      Wykonuję renowację roweru marki DURKOPP z 1936 roku. Namalowałam ręcznie szparunki na ramie: ozdobne trójkąty oraz złote lamówki. Zdjęcia można obejrzeć tutaj:
      www.facebook.com/media/set/?set=a.2668883078603.2122851.1151874629&type=3
    • robertrobert1 24.07.12, 17:45
      W sumie to hobby bo użytkowo to te rowery przegrywają ze współczesnymi. Ja także składam rowery dla siebie i dla mojej rodziny ale zadaniem moich rowerów jest jeżdżenie na nich a nie ich podziwianie.
      --
    • promega 22.07.14, 23:58
      Jestem pewny, że tym rowerem kilka razy więcej przejedziesz niż każdym współczesnym, nawet SS.
      Nie nadają się do jeżdżenia, bo szkoda niszczyć takie perełki i tylko, a raczej, aż tyle ze skąpstwa.
    • Gość: Roman IP: *.tktelekom.pl 21.07.14, 11:37
      Witam, szukam roweru z 1949 roku. Najlepiej już zrobiony - tak jak ten :) - piekny. Potrzebuje na prezent. Proszę o kontakt jeśli ktoś posiada coś takiego..

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka
    Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.