Forum Sport Rowery
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Pomozcie dobrac rame!

    IP: *.aster.pl 26.03.07, 18:48
    Hej! Chcialbym kupic rower gorski w przedziale cenowym 1500 - 2000 zl (moze
    byc model 2006). Roweru bede glownie uzywal do jazdy po miescie, ale chcialbym
    co namjniej raz w roku wybrac sie gdzies w gory.
    Mam dylemat z doborem ramy. Mam 174 cm wzrostu, dlugosc nog od podloza do
    krocza 81cm. Wychodzi mi ze najlepsza bylaby rama 18"-18,5", ale sam juz nie
    wiem! Poza tym nie moge znalezc przyzwoitego roweru z taka rama. 18" jeszcze
    widzialem, ale 18,5" juz nie.
    Czy rama 17,5" nie bedzie za mala? Czy rama 19" nie bedzie za duza? Pomozcie.
    Pozdrawiam wszystkich i z gory dziekuje!
    • lemuriza 26.03.07, 19:21
      ale jeśli raz do roku w góry, a reszta po mieście to dlaczego rower górski?
      Nie szkoda kasy i energii na jazdę po mieście góralem?
      Polecam rower crosowy, na miasto lepszy a i w góry da się jechać.
      wiem bo byłam:), własnie crosowym.
    • Gość: Magic IP: *.aster.pl 26.03.07, 20:03
      Chcialbym nie tylko po miescie jezdzic. Mam nadzieje, ze w weekendy tez bedzie
      mozna wyskoczyc poza miasto. Poza tym uwazam, ze jednak rower gorski jest
      bardziej uniwersalny od crossowego. Energii mam jeszcze dosc - pooszczedzam jak
      bede starszy:)! Zalezy mi no tym, zeby dobrze dobrac rame - jesli mozesz pomoc
      to bede wdzieczny.
    • Gość: wwwwwwwww IP: *.nsm.pl 26.03.07, 20:15
      Wyjasnij prosze czemu jazda "góralem" po miescie ma kosztować wiecej energii.

      Co do ramy. 17.5 w zasadzie winno być ok. Wiele zależy od stylu jazdy i osobistych upodobań. Zasadniczo przy bardziej agresywnej jeździe wybierz mniejszy do spokojniejszej wiekszy. Poza tym to najlepiej przymierz.
    • Gość: Magic IP: *.aster.pl 26.03.07, 20:34
      Ale czym sie kierowac przy przymiarce? Przymierzalem juz 17,5 i 19,5 - w
      zasadzie roznica w odleglosci krocze-rama dla obu modeli jest niewielka. Takie
      bylo moje wrazenie. Dosyc powaznie zaczalem myslec o Krossie A6 i zastanawiam
      sie czy rama 19" nie bedzie za duza - czy moze to grozic jakimis problemami z
      kregoslupem w przyszlosci?
      Apropo energii to w poprzednim poscie ktos stwierdzil/a, ze niby jazda goralem
      po miescie kosztuje wiecej energii.
    • Gość: Magic IP: *.aster.pl 26.03.07, 20:37
      I jeszcze o stylu jazdy. Lubie raczej ciezsze tereny, wydaje mi sie, ze wole
      jezdzic krocej a bardziej intensywnie niz wolniej - aczkolwiek przy ladnym
      widoku sie zatrzymam:)!
      Dzieki za pomoc!
    • Gość: lemuriza IP: *.zicom.pl 26.03.07, 21:11
      >Wyjasnij prosze czemu jazda "góralem" po miescie ma kosztować wiecej energii.<

      Naprawdę trzeba wyjaśniać czemu ? Opory toczenia. No chyba że do górala
      założymy miejskie slicki 1'. A
      ale to już nie będzie góral tylko "takieniewiadomoco"

      Zresztą co kto lubi. Znajomy ma Nissana Patrola 4x4 i jeździ nim w zasadzie
      tylko do kościoła. Góralem też można po mieście, ale wtedy wykorzysta się 50%
      jego potencjału.
    • Gość: Magic IP: *.aster.pl 26.03.07, 21:16
      Dzieki za wyjasnienie!
      Pozdrawiam
    • lemuriza 26.03.07, 21:48
      p.S. Piszesz, że lubisz jeździć po terenie. Jesli tak to to chyba nie jest
      miasto, chyba, że jakieś dziwne miasto.
      jesli więc teren- to góral.
      Jesli miasto- to polecam crossa.
      Zyczę Ci udanego zakupu i przyjemności z jazdy.
    • Gość: Magic IP: *.aster.pl 26.03.07, 21:56
      Lemuriza pisze przede wszystkim z prosba o porade co do wielkosci ramy. Co do
      tego, ze chce kupic MTB/XC juz podjalem decyzje.
      W kazdym razie dzieki za zainteresowanie i rowniez zycze szerokiej drogi:)!
      Pzdr
    • Gość: wwwwwwwwwww IP: *.nsm.pl 27.03.07, 08:01
      Naprawde trzeba.

      Wokół oporów toczenia narosło tyle mitów iż byłem ciekaw który przytoczysz.
      Ale do żeczy - grubość opony na opory toczenia nie ma akurat prawie żadnego zeby wręcz nie powiedzieć żadnego wpływu.

      Znacznie wieksze znaczenie ma zarówno kształt bierznikia jak i ciśnienie powietrza. Wąska terenowa opona (np. przełajowa) bedzie stwarzać wieksze opory toczenia niż gruby slick (w stylu schwalbe big apple).

      Podobnie z ciśnieniem.
      Taki szeroki slicki w stylu cytowanego big appla przy nabiciu do 12 atm (o ile oczywiście wytrzyma) nie bedzie miał wcale wiekszej powieszchni styku z podłożem niż opona szosowa.

      Owszem grubość opony ma zauważalny wpływ na opory areodynamiczne ale te akurat nie sa istotne przy prędkościach nazwijmy to miejsko - turystycznych.

      Wracając do tematu - jest mnóstwo opon zwanych (semislick) które nadają sie zarówno na lekki teren jak i do miasta.
    • Gość: wwwwwwwwwww IP: *.nsm.pl 27.03.07, 08:01
      Naprawde trzeba.

      Wokół oporów toczenia narosło tyle mitów iż byłem ciekaw który przytoczysz.
      Ale do żeczy - grubość opony na opory toczenia nie ma akurat prawie żadnego zeby wręcz nie powiedzieć żadnego wpływu.

      Znacznie wieksze znaczenie ma zarówno kształt bierznikia jak i ciśnienie powietrza. Wąska terenowa opona (np. przełajowa) bedzie stwarzać wieksze opory toczenia niż gruby slick (w stylu schwalbe big apple).

      Podobnie z ciśnieniem.
      Taki szeroki slicki w stylu cytowanego big appla przy nabiciu do 12 atm (o ile oczywiście wytrzyma) nie bedzie miał wcale wiekszej powieszchni styku z podłożem niż opona szosowa.

      Owszem grubość opony ma zauważalny wpływ na opory areodynamiczne ale te akurat nie sa istotne przy prędkościach nazwijmy to miejsko - turystycznych.

      Wracając do tematu - jest mnóstwo opon zwanych (semislick) które nadają sie zarówno na lekki teren jak i do miasta.

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka