• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

Jak dobrać ramę?

  • IP: *.lama.net.pl 29.05.08, 17:23
    czy lepiej kupic unibike mission, czy dolozyc troche i wybrac kross a2?
    Edytor zaawansowany
    • Gość: rowerzysta mtb IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 29.05.08, 18:12
      Tabelki rozmiarów ram rowerów MTB są błędne!!! Rozmiary ram tam
      podane są za duże!!! Średnio o 1-2 cale. Jeśli ktoś nie wierzy niech
      pyta w fachowych (nie marketach) sklepach rowerowych.
      • Gość: aga IP: *.sie.vectranet.pl 29.05.08, 18:25
        jezdze na 16" przy 175cm, na 19 bym sie zameczyla..
        • Gość: shadowmaster IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.05.08, 23:27
          Hmmm...
          Ja jezdze na ramie 21 cali a mam 179 cm wzrostu - jest mi wygodnie...
          To pewnie jak z rozmiarem kasku - kwestia indywidualna.
          • Gość: das_spiel_ist_aus IP: *.adsl.alicedsl.de 29.05.08, 23:48
            o prawidlowych parametrach podczas jazdy.
            ps.roznice cala lub dwoch mozna wyregulowac(siedzeniem).
    • Gość: malkuth IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.05.08, 18:19
      +DEORE LX
      i można śmigać do końca życia...
      ósemki nie łapiesz
      gumy nie łapiesz
      najlepiej złożyć samemu pod siebie.
      • Gość: tiruriru IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.05.08, 18:42
        Niezły złom. Chyba jednak wolę mojego karbona+fox+mavic+xtr.
        • Gość: malkuth IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.05.08, 00:28
          anorektyczny cosik :) ale ścigant byłby z tego niezły na codzień
          szkoda i zadelikatny ale do ścigania MTB lub maratony niezły :)

          Co do rozmiaru ramy: zależy jak się jeździ, jak chce sie potrenować
          to trzeba dobrać fakt, ale do pokulania sie w niedziele przez
          godzinę lub dwie lub do sklepu po bułki to nawet pelikan lub wigry
          3 wystarczy.
    • 29.05.08, 18:41
      najlepsza rama to damka bo nikt nie lubi zadzierac nogi jak pies pod
      dzrewem

      a njlepszy rozmiar kol 28 bo wtedy rower jest najssybszy i
      najwygodniejszy :)
      --
      www.zieloni.republika.pl www.zieloni.free.pl www.abc-ekologii.free.pl www.slawni-wegetarianie.free.pl www.zascianek.free.pl www.hipermarkety.free.pl www.bialostocki-deptak.free.pl www.wojna-o-rope.free.pl www.ekoharacze.free.pl
    • 29.05.08, 18:43
      no i zeby bylo GDZIE jezdzic

      www.zieloni.osiedle.net.pl/rower.htm
      W miastach Zachodniej Europy ścieżki rowerowe powstają z innych
      powodów, niż tworzy się je w Polsce. Nie są to ścieżki o
      przeznaczeniu wyłącznie rekreacyjnym, położone z dala od centrów
      miast. Ścieżki rowerowe tworzy się ze względów bezpieczeństwa
      rowerzystów, kierowców i pieszych. Każda ulica, na której samochody
      poruszają się z prędkością większą niż 30 km/h posiada drogę
      rowerową, wydzieloną ścieżkę lub przynajmniej wymalowany na chodniku
      pas rowerowy. ścieżki rowerowe powstają tam, gdzie jazda rowerem
      jest najbardziej niebezpieczna, by zmniejszyć ryzyko wypadków.
      Dlatego to głównie w centrach miast wytycza się ścieżki rowerowe,
      które tworzą zwarty system połączeń. Najczęściej połączone jest to z
      ograniczeniami w ruchu samochodowym w centrum, w którym dominują
      pasaże handlowo – spacerowe, deptaki oraz strefy piesze. Coraz
      więcej miast stawia także na promocję szybkiej i wygodnej
      komunikacji zbiorowej, - autobusów i szybkiej kolei miejskiej. Dla
      przykładu w Wiedniu każdy kierowca opłacający podatek za samochód
      otrzymuje całoroczny bilet na komunikację autobusową. I właśnie o
      tym opowiada ta wystawa, pokazująca codzienne sceny z życia
      wybranych miast Europy – ludzi korzystających z deptaków, ścieżek
      rowerowych czy dworce kolejowe i przystanki komunikacji zbiorowej
      umożliwiające szybką przesiadkę na potrzebny środek transportu. A
      wszystko to po to, by zwiększyć wygodę podróżowania, zmniejszyć
      hałas, ilość zanieczyszczeń, zaoszczędzić czas i pieniądze. Czy
      nasze społeczeństwo, projektanci i decydenci dojrzeli do tego, by w
      ten nowy – ekologiczny sposób spojrzeć na transport, komunikację i
      nowy wizerunek miast?

      ORGANIZATOR: FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU -

      --
      www.zieloni.republika.pl www.zieloni.free.pl www.abc-ekologii.free.pl www.slawni-wegetarianie.free.pl www.zascianek.free.pl www.hipermarkety.free.pl www.bialostocki-deptak.free.pl www.wojna-o-rope.free.pl www.ekoharacze.free.pl
    • 29.05.08, 20:26
      • Gość: ML IP: *.eranet.pl 29.05.08, 21:25
        Są Pieniny, Kaszuby, Mazury, Sudety. Wszędzie tam sprawdzi się znakomicie.
        • 30.05.08, 01:46
          Cała Dania zasuwa rano do pracy na rowerach miejskich. Najlepszy rower, to rower
          z kołami 28", opony szosowe, lekka aluminiowa rama i do tego 5-7 biegów w
          piaście. W codziennej eksploatacji biegi w piaście sprawuja się dużo lepiej,
          poza tym można zmieniać biegi stojąc pod światłami.
          Pozostaje jedno ale, kiedy polskie miasta będą miały takie ścieżki rowerowe jak
          miasta duńskie? W Danii ścieżka roweorwa to norma tak jak chodnik.
          --
          www.obywatel-emigrant.blogspot.com/
      • Gość: bialo-czarny IP: 83.1.1.* 30.05.08, 10:47
        No jak to gdzie?
        1. Po dziurawych stolecznych ulicach.
        2. Po nieco mniej dziurawych stolecznych chodnikach (zanim ktos zacznie krzyczec
        ze nie wolno niech sobie poczyta PORD)
        I najlepsze na koniec
        3. Po rewelacyjnych stolecznych sciezkach rowerowych z kostki Bauma (juz mnie
        nie dziwi widok kolarza na asfalcie i sciezki rowerowej obok...)

        Wedlug eksperymentu jaki przeprowadzil jakis gosc - nie pamietam gdzie ale mozna
        bylo o tym w necie przeczytac - na miasto (nasze) nie nadaje sie rower o oponach
        ponizej 1.5 cala. Ja po miescie jezdze na 2.1 i dzieki temu nie straszne mi
        krawezniki, dziury, torowiska itp atrakcje na ktorych rowerzysta jadacy
        "kolarka" moze zakonczyc jazde rownie nagle co aefektownie i bolesnie.
    • Gość: Marek Lacki IP: *.eranet.pl 29.05.08, 21:24
      Absolutnie nie zgadzam się ze zdaniem, w którym autor proponuje dla ustawienia
      środka ciężkości przód-tył, regulować to ustawieniem siodełka w jażmie. To błąd.
      Dla przesunięcie środka cięśkości do przodu stosuje się dłuższy mostek. Na
      podjazdach używa się techniki siadania na czubku dobrze wyregulowanego siodła.
      Przeuwanie go przód tył w jażmie służy do czegoś innego, mianowicie wpływa na
      sposób wykorzystania odpowiednich grup mięśni. Ustawienie neutralne to takie,
      gdzie przy prawidłowej wysokości siodła noga wysunięta do przodu, połozona na
      pedale, gdy korba przednia lezy poziomo do podłoża, jest tak ustawiona, że pion
      puszczony z czubka kolana przecina się z osią pedału. Zmiana przód-tył ma wpływ
      na efektywność jazdy.
    • Gość: bike IP: *.range81-155.btcentralplus.com 29.05.08, 23:37
      Polecam www.ampbike.com
    • Gość: malkuth IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.05.08, 00:29
      tam się nikt rozmiarem ramy nie przejmował :) tam rozmiarem ramy,
      niczym się nie przejmowali...
    • Gość: furry IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.05.08, 14:59
      Artykuł przepisany z rowery.com:

      www.rower.com/archiwum.php?art=2831
      dobrze że przynajmniej zdjęcie podpisano :-)
    • Gość: ja. IP: *.chello.pl 30.05.08, 15:46
      witam,
      To nieprawda, że kobieta ma dłuższe nogi niż mężczyzna o tym samym
      wzroscie. Jest dokładnie odwrotnie, kobieta ma dłuższy tułów
      (potrzebuje miejsca na zmieszczenie płodu), a wiec musi miec krótsze
      nogi.
      Owszem cenimy bardzo długie nogi... :)
      W "fachowym" artykule niepowinno byc takich błędów
      • 30.05.08, 16:27
        Prawda jest taka , ze ludzie nie potrafia dobrac roweru do potrzeb :)
    • Gość: polski szmelc IP: *.bredband.comhem.se 01.06.08, 12:21
      przejrzalem oferty wiekszosci sklepow w polsce........w 9 wypwadkach
      na 10 ludziom oferuje sie szmelc, ....ciezki od jasnej cholery,
      robiony tandetnie w chinach......ludzie, dlaczego nie jezdzicie na
      cannondale....to tylko przyklad....nie dajcie sie oszukiwac.......
    • Gość: Sponge IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.08.08, 12:57
      • Gość: hehe IP: *.promax.media.pl 21.01.09, 21:29
        nic prostrzego he he ;)
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.