Dodaj do ulubionych

imie nathan- co sadzicie?

28.10.09, 21:05
Jestem na etapie rozmyslania, jakie imie nadac dziecku.
Nie znam wprawdzie jeszcze plci dziecka, ale ostatnio natknelam sie
na imie Nathan - poch. hebrajskiego, imie biblijne, przyjete w PL
przez Rade Jezyka Polskiego - czyli mozna rejestrowac w USC, nawet
z literka "h".
Imie chyba mi sie spodobalo... Nie jest oklepane, dosyc oryginalne.
Jednak mam straszna awersje do obcych imion typu Jessica, Sara,
Ariel,Alan, Xawier, Simon itp. Tego typu imiona strasznie mnie
draznia. Wolalabym imie staropolskie, ale jakos zadne mi sie nie
podoba. Chcialabym ladne, oryginalne i dosyc miedzynarodowe imie.

Co sadzicie o imieniu Nathan (szczegolnie przez h)? Raczej
zamierzamy wrocic za pare lat do PL. Nie wiem, nie chcialabym, zeby
dziecko mialo pozniej problemy z "dzikim" imieniem.
Obserwuj wątek
    • edytataraszkiewicz Re: imie nathan- co sadzicie? 28.10.09, 21:14
      Jak Ci sie podoba to daj,przeciez dziecka sie nie spytasz;)

      Ja znam dziewczyne,ktorej dano na imie Maria (pospolicie) i tak jej
      sie to nie podobalo,ze w wieku 15 lat rodzice jej zmienili.
      Nathan,nie jest wcale wymyslne imie,mi sie tez podoba.

      Tu w Anlii tez maja wiele dziwnych imion i sami Anglicy maja
      trudnosci w ich wymowie i pisowni.


      --
      ***** 8-my CUD SWIATA *****

      http://fotoforum.gazeta.pl/photo/8/ta/wi/ob5r/UFjaypPbH9ODAJhApA.jpg
    • mama5plus Re: imie nathan- co sadzicie? 28.10.09, 22:51
      Znam calkiem sporo Nathanow i Nathanieli. Akurat ta druga wersja zdecydowanie
      bardziej mi sie podoba. Kombinacje z nazwiskiem - w 100% przypadkow anglojezycznym.
      Wersja Nathan ( oraz inne imiona z ta koncowka) mi akurat niespecjalnie sie
      podoba, ale to Tobie ma przypasc do gusty ;)
    • benignusia mój synek ma na imię Nathan;) 28.10.09, 23:10

      ma 3 m-ce i dałam na imie Nathan przez h właśnie zeby nie miał
      problemów z imieniem,i tu i w PL.słyszałam o dzieciach które w Pl
      miały imie Nathan pisane przez h.
      Naprawde zalezało mi na tym ,bo wiem jakie problematyczne to jest
      gdy dziecko nieidzie do międzynarodowej szkoły;)
      do córki emilki mówią emily,do syna Juliana -Julian.niema róznicy w
      pisowni .--
      trzy najpiękniejsze dni mojego życia-26.04.06 07.12.07 i 24.07.09
      szczęsliwa mama córki i dwóch synów;)
        • cherrie Re: imie nathan- co sadzicie? 29.10.09, 12:29
          Sama nie wiem co myslec o tym imieniu. Podoba mi sie, ale nie wiem
          czy nie bedzie w PL zbyt kosmiczne.Pierwotnie wybralam Maximilian i
          Julia, ale tych imion w PL tyle teraz, ze nie wiem czy wieksza
          krzywda dla dziecka to imie bardzo popularne czy obce?
          Ciarki mi przechodza jak slysze w PL jak wolaja do pewnego chlopca
          Ariel, a do dziewczynki Jessica!
          Sama jednak dalam mojej suni na imie kilka lat temu Zoja i bylam z
          tego dumna.
          Moje pytanie: czy imie Natan brzmi wg. Was w kontekscie PL rownie
          obco i kosmicznie jak w/w imiona?
          • mama5plus Re: imie nathan- co sadzicie? 29.10.09, 12:54
            > Ciarki mi przechodza jak slysze w PL jak wolaja do pewnego chlopca
            > Ariel, a do dziewczynki Jessica!

            Nathan brzmi lepiej zdecydowanie. Tak na moj gust. Poza tym nalezy pamietac ze
            po otwarciu granic unijnych bedzie w PL pokolenie dzieci urodzonych poza krajem
            i w zw z tym obce imiona nie beda juz tak niecodziennym zjawiskiem.
            Dla mnie w imieniu wazne jest tez znaczenie i poza innymi aspektami (brzmienie,
            skojarzenia, dla nas, w jednym i drugim kraju i w kulturze, wymowa dla jednych i
            drugich dziadkow ( maz jest tubylcem), wspolbrznienie z krotkim
            4literowym/jednosylabowym nazwiskiem itd) tym sie kierowalismy przy wyborze.
            Zestaw Julia i Maximilian jest szalenie oklepany. 15 lat temu podobal mi sie
            nawet ( imiona dzieci znajomej pary austrackiej mieszkajacej w PL) ale teraz
            przejadl mi sie mocno z racji tego oklepania wlasnie.
            Ariel.... znam kilku w PL ale juz doroslych. Kuzynka mieszkajaca w Niemczech
            nazwala swoje dziecko Alanem wiec jej siostra w PL nie chciala byc gorsza i tak
            oto powila Ariela ;)
            Szkolna kolezanka tez ma Ariela ( oraz corki: Dajane i Marlene ;) )
    • padynt Re: imie nathan- co sadzicie? 29.10.09, 15:18
      cherrie napisała:

      > Imie chyba mi sie spodobalo... Nie jest oklepane, dosyc oryginalne.
      > Jednak mam straszna awersje do obcych imion typu Jessica, Sara,
      > Ariel,Alan, Xawier, Simon itp. Tego typu imiona strasznie mnie
      > draznia. Wolalabym imie staropolskie, ale jakos zadne mi sie nie
      > podoba. Chcialabym ladne, oryginalne i dosyc miedzynarodowe imie.
      >

      1.nie jest oklepane
      2.jest równie pretensjonalne jak te do których masz awersję :)
      3.nie jest imieniem międzynarodowym

      Wiem, wiem zaraz posypią się gromy ale jak chcesz wrócić do Polski i tam zostać, to daj dziecku jakieś fajne proste imię, które jeśli to dla Ciebie ważne będzie miało swój odpowiednik w rożnych językach. Pamiętaj, że Polska to jeszcze ciągle inny świat i Fabienne Etiennette czy Apple:) brzmią po porostu kuriozalnie.
      Generalnie obserwuję w Polsce taką tendencję im rodzice bardziej wykształceni, tym bardziej "zwyczajne" imię nadają swojemu dziecku. Pomijam artystów wszelakiej maści , bo wiadomo im o co innego biega.
      Osobiście należę do grona osób, których rodzice "uszczęśliwili" takim wymyślatym imieniem. Męczyłam się z tym baaardzo długo aż któregoś pięknego dnia... jako już dorosła, a nawet zamężną osobą :) poszłam do USC i sama sobie to nieszczęsne imię ( które niektórym bardzo sie podobało ) zmieniłam :) Był to najszczęśliwszy dzień w moim życiu!
      Nie ma nic tragiczniejszego niż nazywać się np. Isaura Wypoczętą :)

      Dla ciekawostki:

      Oryginalne imiona nadane dzieciom w Warszawie w 2008 roku

      dziewczynkom: Calineczka, Chiara, Gryzelda, Guantanamera, Jarzyna, Karin, Lana, Maura, Selina, Zeira, Żywia;

      chłopcom: Armand, Barabasz, Esmee, Kaj, Ksawier, Hugo, Janko, Martin, Patrycjusz, Sindi, Sylas

      • not-easy Re: imie nathan- co sadzicie? 29.10.09, 21:15
        Znajomy Anglik ma Nathaniel własnie i wszyscy wołają ,,Nate,, i znam
        kilku o imionach Nathan tez i kazdy sobie zmienia na ,,Nate,,

        W imieniu Nathaniel i nathan oba podobaju mi sie w poslkiej wersji juz
        zmieniajac na angielkie ,,,,nejtaniel,, czy ,,nejtan,, to juz odpada.
        Myslalam wlanie juz wczesniej jak imie Nathaniel mi sie podoba po
        przeczytaniu ,,sagi o ludziach lodu,, m.sandemo ale jako,ze raczej w
        Angli pozostane to malo mi sie podoba werja tego imienia angielska.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka