Dodaj do ulubionych

Gdzie się podziały oceny w szkole (podstawowej)?

29.08.17, 10:30
Wytłumaczcie mi proszę, jak to teraz jest. Nie ma ocen? Żadnych? Tylko opisowe na koniec roku, czy dziecko jest na poziomie oczekiwanym, powyżej czy poniżej i już?
Albo ja źle te internety czytam, że nie znalazłam. :(
Edytor zaawansowany
  • 29.08.17, 10:42
    Tak dokładnie, Nie ma ocen. Na koniec roku opisowa ocena tak jak to odpisałaś. Oczekiwany poziom - poniżej- powyżej. Opisowa ocena ż każdego przedmiotu oraz zachowania.

    --
    jest jak jest, nie jak powinno być..
  • 29.08.17, 11:02
    Nie czuję tego. Wolałabym jakieś regularne oceny/poziomy. Jakiś konkret.
  • 29.08.17, 11:34
    Zmiany byly chyba z 2 lata temu. Wczesniej byly poziomy to chociaz troche mozna bylo sie zorientowac.
    Wg mnie wada tego systemu jest, ze jest baaardzo duzy rozrzut umiejetnosci na poziomie srednim (ok 80% dzieci) i nie wiesz czy dziecko ma poziom tak ledwo ledwo, czy juz jest z drugiej strony - i jest prawie powyzej poziomu... nauczycieli najbardziej interesuja uczniowie na pograniczu i na nich sie skupiaja - bo wg tego sa oceniani.

    Nie chce dolowac ale moj syn w szkole sredniej tez dostal swiadectwo opisowe. I to dodatku w stylu "polite boy bla bla bla" co pewnie mozna bylo copy&paste dla wiekszosci uczniow... dopiero na zebraniu rodzicow mozna bylo uzyskac konkretne informacje i cos wiecej niz "above expected".
  • 29.08.17, 11:47
    Tak, pamiętam, że kilka lat temu były poziomy, a teraz taki opis "kopiuj wklej" na trzy akapity, a potem w ostatnim dwa zdania komkretnie o moim dziecku. Wiem, że była zmiana, ale spodziewałam się, że jakies poziomy cyz oceny jednak są.
  • 29.08.17, 12:08
    To jest konkret. Wiesz w jakim miejscu dziecko jest jeśli chodzi o wymagania z matematyki, angielskiego etc,

    --
    -----------------------------------------
  • 31.08.17, 09:28
    Raz, jeden na koniec roku. Chciałabym na bieżąco. Bez chodzenia do szkoły i wypytywania.
  • 29.08.17, 11:38
    U nas sa nie tylko opisowe ale i poziomy. Obecnie zmieniono poziomy i sa one bardziej czytelne. Np w szostej klasie masz 6E(emerging), potem 6D (developing) , a na koncu 6S czyli secure. W piatej klasie podobnie 5E, 5Da takze 5S.wszystko co ponizej to jest pewne opoznienie w piatej klasie.
  • 29.08.17, 11:49
    JA mam świadectwa z year 2 i reception i nie było żadnych poziomów. Tylko opis. Ale szkoła zminieła kierownictwo i kadrę, a także trochę system nauczania (na przykład od września odchodzą od łączenia klas), to może i oceny jakieś wprowadzą.
  • 29.08.17, 12:05
    Sprawdziłam nasze świadectwa to od 2013 pierwsze świadectwo- ma już ocenę na na poziomy czy dziecko osiągnęło zamierzony cel. Dodam że u nas nigdy nie było kopiuj wklej zawsze indywidualne ocenianie ż samego przedmiotu jak nauczyciel ocenia dziecka efekty nauki oraz zainteresowanie danym przedmiotem.

    --
    jest jak jest, nie jak powinno być..
  • 29.08.17, 12:20
    Mama-123 to co piszesz to nadal 3 poziomy..
  • 31.08.17, 00:32
    Tak, napisalam ze mamy i opis i poziomy. Poziomy sa o tyle dobre, ze wreszcie tylko 5 S jest zgodne z oczekiwaniami, czyli mozna to porownac do A. Dawniej w sat w szostej klasie level 4 oznaczal, ze dziecko zdalo = osiagnelo oczekiwany poziom. Obecnie te poziomy sa zwiazane z klasa i dlatego rodzic latwiej zrozumie, gdzie jego dziecko jest.
  • 30.08.17, 09:33
    ale czy takie oceny opisowe na koniec roku naprawde wystarczaja? Bo gdyby tak co kwartal byl wglad to wowczac rodzic wie w czym pomagac dziecku ewentualnie by wyniki sie poprawily. A jesli sa tylko na koniec roku to troche taka gra w ciemno.

    Jako matka dzieciora dopiero zaczynajacego reception stawiam pytanie: czy jest mozliwosc pytania o wyniki wczesniej w ciagu semestrow?
  • 30.08.17, 10:43
    Oczywiście są wywiadówki na których można się pytać, codziennie można porozmawiać z nauczycielem z rana bądź pod koniec dnia jeżeli coś nas martwi, są też open morning dla rodziców raz do roku w połowie roku jakoś i można posiedzieć w klasie przejrzeć zeszyty dziecka. U nas od zeszłego roku szkolnego zrobili jeszcze coś takiego że po assembly a u nas każda klasa ma taki przedstawienie raz do roku, po obejrzeniu też jest open morning można pójść do klasy i posiedzieć godzinę poprzegladac zeszyty, pracę plastyczne, porozmawiać z nauczycielem. Więc u nas jest dość sporo takich okazji.

    --
    jest jak jest, nie jak powinno być..
  • 30.08.17, 10:54
    to mnie pocieszylas:) dzieki
  • 30.08.17, 12:16
    U nas tych open days nie ma. Są wywiadówki, można pytać. Są dni, w które się przychodzi na występy dzieci lub pikniki czy wystawy prac, i to nawet kilka razy w roku, ale nie ma wtedy przeglądania zeszytów.
  • 30.08.17, 13:27
    U nas wywiadówki dwa razy w roku. 10 minut, za mało i zadnych konkretów nigdy nie usłyszałam. Nauczycielki nie widzę w ogóle. Na rozmowę mogę się umówić, ale uważam, że to nie ma sensu. Szkoła w ogóle nie kładzie nacisku na jakąkolwiek pracę w domu, poza zrobieniem obowiązkowych lekcji. Dopiero od syna dowiedziałam się, że nie umie dzielić z resztą, nie zna calej tabliczki mnożenia do 9x9 (9 lat). Nie znam curriculum, nie mam pojęcia, co powinno umieć 9-letnie dziecko na początku 5-tej klasy. Szkoła zawsze podkreśla, że wszystko jest super, dziecko się stara itp. itd, a ja mam poczucie, że w sumie nie mam pojęcia na jakim poziomie jest moje dziecko. W tym roku pierwszy raz podjechał decyzję o prywatnych zajęciach z matematyki. Na razie czekam na free assessment I zobacze, jak się dalej to ułoży.
  • 30.08.17, 14:44
    Mialo byc: Podjęłam dezycję.
  • 30.08.17, 14:44
    no znowu mi nie wyszlo LOL
  • 30.08.17, 21:04
    U nas w primary byla super komunikacja - no i stare poziomy wiec latwo sie bylo zorientowac.

    Teraz ciagle uczymy sie szkoly sredniej... 😣
    Wywiadowka w pazdzierniku gdy jeszcze nauczyciele nie znaja uczniow i malo jest przerobionego materialu. I druga wywiadowka w lipcu - gdy juz jest za pozno aby cokolwiek zrobic bo od wrzesnia sa nowi nauczyciele. I tym sposobem (no dedukcja raczej bo nikt tego wprost nie powiedzial) okazalo sie np, ze.jedno dziecko jest geniuszem matematycznym, ktore nie ma odpowiednich challenges a drugie - przez zastepstwa- ma przerobione ok 60% materialu z matematyki z danego roku (a jak szla do szkoly sredniej to byla 1,5 roku do przodu)...


  • 10.09.17, 23:51
    Mam podobne odczucia. Samemu trzeba dedukowac, domyslac sie, oceny opisowe wciaz zmieniaja format. Spotkanie w pazdzierniku ( nauczyciele malo jeszcze znaja dziecko), potem luty - bardziej konkretnie i w lipcu tylko list z opisem.
    Za porada innych rodzicow, zaczelam w czasie roku prosic o dodatkowe spotkania. Zwykle nauczycielki sie zgadzaja i sa wowczas bardzo pomocne. Podpowiadaja w czym mozna pomoc, albo co dodatkowo robic. Tzn ide, gdy mam jakies watpliwosci, gdy cos dziecko martwi, a nie tylko po to zeby pogadac....
    Jesli chodzi o oceny koncowe, opisowe, to u nas sa lepsze lub gorsze- zalezy od nauczyciela. Corka miala bardzo ogolna, nic konkretnego, poszlam z prosba o rozwiniecie. Nauczycielka otworzyla swoje wlasne bardzo szczegolowe notatki i oceny z kazdego tematu i bardzo duzo dopowiedziala.

  • 11.09.17, 09:17
    Plain-vanilla, ja sama "przetestowalam" mojego 9 latka (tez wlasnie zaczal Primary 5) wedlug tego zalacznika pod koniec zeszlego roku:
    www.education.gov.scot/Documents/all-experiences-and-outcomes.pdf

    Za glowe sie zlapalam jak do tylu jest z matematyka, a nauczycielka sie nigdy nie zajaknela ze cos nie tak, zawsze wszystko swietnie. ALe z tabliczka mnozenia tez kuleje. Szkockie Curriculum for Excellence mnie generalnie przeraza, od znajomych ktorzy maja starsze dzieci slysze ze nowe egzaminy sa duzo latwiejsze i na nizeszym poziomie niz stare Standard Grades.
  • 05.10.17, 22:49
    po pparu latach mozna sie polapac. sa trzy poziomy : below standard - meets standard - above standard
    w tych trzech poziomach byly 4 levele, gdzie 4byl najgorszy. Takbylo w naszej szkole.
    Wiec jak dziecko mialo 1 z matematyki, to nie znaczy ze bylo bardzo dobre. Trzeba by zerknac w jakim poziomie mialo te 1.
    Poza tym szkoly panstwowe realizuja tylko wymagany poziom i ponadto zadko ktora Szkola startuje.
    Ja teraz nadrabiam z corka w Y5 braki z Y3....a miala 1... w meet the standard.... I to w najlepszej akkademicko szkole podstawowej w okolicy... a dzieci nawet dlugopisu nie umieja trzymac prawidlowo w dloni... ucza sie taraz z tutorem....

    --
    Nie nalezy mylic prawdy z opinia wiekszosci.
    Jean Cocteau
  • 05.10.17, 22:50
    rzadko

    --
    Nie nalezy mylic prawdy z opinia wiekszosci.
    Jean Cocteau

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.