Dodaj do ulubionych

polskie dekoracje

19.03.19, 06:10
Córka jedzie w maju na zlot harcerski. Każdy szczep ma reprezentować inny kraj - jej szczepowi przypadła Polska. Zostałam więc zaangażowana jako konsultant i mam wymyśleć:
Jak ozdobić podobóz polskimi motywami - wszelkie wycinanki i kolorowanki odpadają, bo po pierwszym deszczu nic z tego nie zostanie.
Macie jakieś pomysły, co i z czego zrobić, żeby kojarzyło się z Polską i przetrwało tydzień brytyjskej pogody?
Z góry dziękuję za pomoc
Edytor zaawansowany
  • glasscraft 19.03.19, 08:34
    A jakby je zalaminowac?

    --
    Light travels faster than sound - that's why some people appear bright until you hear them talk...
  • wiwi1 20.03.19, 19:03
    Przychodza mi do glowy takie pomysly: transparent z napisem Polska, Poland, bialo czerwone balony, mapa Polski, tak jak radzi glasscraft zalaminowana. Moje dzieci w szkole mialy sie przebrac kiedys w stroj kraju pochodzenia rodziny, kupilam biale oversize t shirts i pisakiem czerwonym namalowalam flage na srodku i napisalam Polska/Poland, moze takie t shirts sprawic szczepowi Twojej corki?
    Pozdrawiam:)

    --
    Eco Forum UK
  • aniaheasley 21.03.19, 09:02
    Co sie kojarzy z Polska w UK?
    Radio Londyn z przenosnego radia przed kazdym domem, ktory remontuja Polacy, puszki piwa Perla na murku tamze, polski chleb z Polish Bakery, napoje Kubus, lancuszek z krzyzykiem albo medalik, Matka Boska Czestochowska, wycinanki lowickie, parzenica, brzoza rozdarta, Solidarnosc, Lech Walesa, Basia Zarzycka, Daniel Kawczynski, zolnierze wykleci, rozaniec, NIE dla polskich obozow zaglady, dziewczyny z solarium, zgrabne kobiety, Jeżyki, Delicje, kielbasa torunska, krakowska, podwawelska, grillowa, zwyczajna, serek tylzycki, bigos, pierogi, Sklep Polski, mleko laciate, slone paluszki, pelne koscioly w niedziele, allright, no problem, Tyskie, Zubr, Lza Beskidu, glebokie bruzdy na twarzach, spracowane rece, Mariusz, Zbigniew, Wojciech, Damian, Jaroslaw, Ewelina, Malgorzata, Magdalena, Brajanek, Alanek, i Nikolka.
    Moze jakis collage z tym wszystkim? W laminacie, of course, w laminacie.

    --
    Ania's Poland
  • niyaa 21.03.19, 09:22
    hahah musialam sibie wygooglowac co to parzenica :))
    moze jakis mini kurs jezyka polskiego? chociaz karta z kilkoma zwrotami/ slowami dla kazdego. ciasta jezyki i ptasie mleczko. polskie paczki.koncert chopinowski w ndz rodem tego z warszawskich lazienek krolewskich tyle ze nie na zywo.
    piwo, nikolki i brajanki bym sobie darowala - nie chcialabym ze tak sie ludziom kojarzyla polska.
  • aniaheasley 21.03.19, 12:43
    Ptasie mleczko! Jak moglam zapomniec. To jak juz jestesmy w temacie to jeszcze Krowki i Michaszki

    --
    Ania's Poland
  • panixx 21.03.19, 13:21
    Kilka lat temu na imreze w szkole przygotowalismy kilka plakatow:
    - jeden z jedzeniem (fotki najabrdziej "polskich" pokarmow i probki do jedzenia)
    - drugi ze znanymi Polakami: Kopernik, Chopin, Sklodowska-Curie, Walesa, Papiez itd
    - trzeci z fotkami krajobrazow i natury (morze, gory, bociek, zubr)
    - czwarty mapa kraju i fotki znanych miast na mapie
    do tego czerwono-biale balony i flagi
  • plain-vanilla 21.03.19, 19:12
    Nie śmieszne to jest. Widać coś nie tak z moją polskością, bo nie wiem, kim są wymienieni przez ciebie Basia i Daniel. O parzenicy w życiu nie słyszałam. Podobnie Łza Beskidu, też nie wiem, co to jest, chyba że o Kroplę chodziło.
    Jestem pewna, że żadne z twoich skojarzeń nie nadaje się do przedstawienia pięknej i nowoczesnej Polski dzieciom w UK. Raczej powinnaś pomyśleć nad rozwinięciem swojej kreatywności i napisaniem scenariusza do serialu Obywatel Kowalski. Myślę, że mogłoby to być nawet śmieszne. Obowiązkowo polski aktor w roli głównej o imieniu Janusz, z żoną Grażyną. Janusz pracuje na budowie albo sprzata, Grażyna siedzi w domu. Dzieci najlepiej sztuk 3. Wiadomo, Polki rodzą dzieci na potęgę. Benefity ciągną wszystkie, jakie się da. Dalej można już wpleść i kiełbasę i piwo, plus polskie słodycze, którymi rodzina Kowalskich się objada. Wiadomo, jak Latarnik tęsknią za krajem i zajadają problemy, zamiast czytać perły polskiej literatury.
    😂
  • aniaheasley 21.03.19, 19:42
    A tak, przepraszam Kropla Beskidu. Wiedzialam ze cos z mala iloscia wody zwiazane. To nie mialo byc smieszne. Napisalam z czym mnie sie kojarzy Polska w UK. Jak nie slyszalas o parzenicy, to malo wiesz o polskich goralach, i ich tradycjach, nie ma sie czym za bardzo chwalic. Tym, ze nie slyszalas o polskiej projektantce barokowych w stylu torebek i innych ozdob, ktora osiagnela sukces w Londynie, ani o jedynym posle do parlamentu brytyjskiego urodzonym w Polsce, tez za bardzo nie ma sie co szczycic moim zdaniem. Moja kreatywnosc ma sie dobrze, ale masz racje, zawsze mozna cos poprawic, bede nad tym pracowac. To Ty szydzisz bardzo, i wywlekasz zasilki, o ktorych ja nie wspomnialam ani slowem, wrecz przeciwnie, podkreslalam cechy ciezko pracujacego Polaka. Polskie jedzenie jest ciekawe dla brytyjczykow, bo jest inne, wiec dlaczego nie mialoby sie zrobic stoiska z polskimi wedlinami, slodyczami, i typowymi potrawami? Piekna nowoczesna Polska? Czyli co konkretnie? Nowoczesne budynki, autostrady, nowoczesne budownictwo czy podswietlane laserowo wanny? Piekna nowoczesnosc wszedzie jest taka sama. To co ja napisalam jest typowo polskie. Wiara katolicka nadal jest waznym elementem zycia w Polsce, wiec trudno ja wedlug mnie zupelnie pominac. Zdanie o Latarniku jest dla mnie niezrozumiale, no ale moze nie musze wszystkiego zawsze rozumiec.

    --
    Ania's Poland
  • plain-vanilla 21.03.19, 20:08
    Czyli twoje skojarzenia były zupełnie obiektywne? Nie sądzę. Raczej bardzo uproszczone. Szczególnie na końcu komentarz o Nikolkach czy Brajankach. Same stereotypy osoby, która mieszka od bardzo wielu lat poza granicami i Polski nie odwiedza.
    Czy ja się czymś szczycę? Naprawdę nie muszę się znać na kulturze góralskiej, bo pochodzę z północnej części Polski. Tak samo nie muszę znać projektantki z Londynu ani konserwatywnego posła z Anglii. Śledzę politykę w kraju, w którym mieszkam, czyli w Szkocji.
    Które z twoich pomysłów nadaje się na pomysł dekoracji dla dzieci?
    Raczej przedstawilaś jakiś polski folklor z Londynu, z którym ja się nie spotkałam i odebrałam cały twój wpis jako napisany lekko z góry. Nie docinalam personalnie, nie komentowałam twojej wiedzy. Nie ma potrzeby, żebyś ty wytykała mi nieznajomość parzenicy, poważnie? Śmiać mi się chce.
    Mój cały wpis miał być ironiczno-smieszny. I natchnęły mnie do niego twoje skojarzenia z Polską.
    I tak, Polska jest piękna, jako kraj i kultura. I nowoczesna tez. Niekoniecznie mentalność. I nie komentuje polskiej polityki.
  • aniaheasley 22.03.19, 08:39
    No czyli czegos Cie nauczylam, sprawdzilas parzenice i Kawczynskiego. I chyba o to chodzi w tej prezentacji obozowej autorki watku, zeby sie dzieciaki czegos nauczyly o Polsce. Wiekszosc moich sugestii nadaje sie na potrzeby szczepu. Collage wycinkow na tematy wymienione, stolik do konsumpcji, w tle muzyka z polskiego radia. Wymienilam mnostwo rzeczy, w celu inspiracji. Lista typowych polskich imion tez moglaby byc.
    Nie wiem dlaczego tak sie oburzylas, ze proponuje folklor. Ktos wczesniej wspomnial wycinanki lowickie. Do Polski wyobraz sobie jezdze, i jestem pewna (ach, ta parzenica) ze moja wiedza o Polsce, rowniez tej polnocnej, jest gruntowna. Unowoczesnianie Polski obserwuje na przykladzie mojego miasta rodzinnego, Lodzi. Jedyne co mi przychodzi do glowy to ze masz na stanie Brajanka albo Nikolke i to Cie dotknelo. Jezeli nie, to brak mi pomyslow.

    --
    Ania's Poland
  • cherrie 21.03.19, 23:24
    Moze polski zwierzyniec? Weze, zubry, wilki, niedzwiedzie, orly....troche tego w pl mamy, czego brytyjczycy u siebie nie widzieli;-)

    --
    Simplicity is the ultimate sophistication. Leonardo da Vinci
  • liwazi_mama 22.03.19, 14:27
    Można kupić taki czerwony folkowy materiał i z niego zrobic ozdoby.
  • pufulek 22.03.19, 21:21
    A nie wiesz, gdzie w UK kupię materiał?
  • ann.38 22.03.19, 22:46
    Np na amazonie,
  • glasscraft 22.03.19, 23:02
    Hobbycraft (nie wiem, co to jest folkowy material, ale hobbycraft sprzedaje materialy zarowno w sklepach jak online), John Lewis, online - moj ulubiony sklep to croftmill (nie wiem, czy sie przyda zalozycielce watku ale mnostwo materialow dla tych, ktorzy lubia szyc). Amazon tez jak najbardziej.

    --
    Light travels faster than sound - that's why some people appear bright until you hear them talk...
  • liwazi_mama 23.03.19, 07:31
    Ja kupowałam w Polsce, ale widziałam kiedys na ebayu. Czasem nawet jak zaplacisz za przesylke z polski to wychodzi taniej.
  • eutyfrona 23.03.19, 12:06
    Jak to harcerze, to może coś o Szarych Szeregach?

    --
    Przeniósł się szczur do miasta, rozejrzał się z wolna,
    Patrzy - a za nim drepcze mała myszka polna.
    Wtedy szczur oburzony rozdarł na nią pyska:
    - To straszne, jak ta wiocha do miasta się wciska! Andrzej Waligórski
  • 7oz 30.03.19, 00:04
    Białe i czerwone szerokie i długie wstążki, zszyte razem jako szarfy do podwieszenia? Możesz zamówić koszulki z wybranym nadrukiem np. mapą Polski ale to już zależy od twojego budżetu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.