Do Redakcji - JEST ŹLE Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Droga Redakcjo,

    W naszym miescie jest zle. Fatalnie ukladaja sie sprawy zwiazane z
    komunikacja. Nie ma zadnej konkretnej koncepcji rozwoju komunikacji w tym
    miescie. Chcemy wiedziec czemu:

    1. Lodz dostala tylko 70 mln (3 razy mniej niz Krakow, miasto o zblizonej
    liczbie mieszkancow) na inwestycje zwiazane z komunikacja.
    2. Czemu "LODZ STAWIA NA TRAMWAJ" to jedno wielkie klamstwo:
    2a. Czemu nie jest kontynuowana modernizacja tramwajowej trasy W-Z.
    2b. Czemu miasto NIE CHCE zbudowac linii tramwajowej Augustow-Olechow. Nie
    wystapiono ani o fundusze unijne, ani z PHARE (gdyz, jak argumentowano "I tak
    bysmy pewnie nie dostali")
    2c. Czemu nie mozna zrobic "zielonej fali" dla tramwaju.
    2d. Czemu zapowiada sie kolejne likwidacje (Polnocna, Srebrzynska)
    2e. Czemu chce sie zwinac tramwaj pod ziemie, i to jeszcze na odcinku, ktory
    tego nie wymaga.
    3. Czemu (pozwole sobie uzyc jezyka kabaratewego) olewa sie kolej. Gdzie
    InterCity.

    Proponuje wielka akcje "Komunikacja dla Lodzi". Skupianie sie tylko na
    akcji "Lotnisko dla Lodzi" ktora zakonczy sie tym, ze Lublinek bedzie
    obslugiwany przez trefne linie lotnicze low-cost, a my nie bedziemy mieli
    zadnych polaczen kolejowych i komunikacji miejskiej na poziomie, pozbawione
    jest wiekszego sensu.

    Z powazaniem,
    J.S.

    P.S. Prosba do mr x, aby dorzucil tu cos od siebie.
    P.S.2. Prosba do pozostalych aby nie dolaczali tutaj s-f w stylu 'linia
    tramwajowa do Brzezin', bo zostaniemy wysmiani i ZIGNOROWANI. Ok?
    • Pierwszym krokiem powinno byc zablokowanie likwidacji Srebrzyńskiej i Północnej
      żeby przynajmniej nie pogorszyć stanu istniejącego.
      Nic nie jest nieuchronne. Udało się zablokować pomysły "racjonalizacji" sieci
      tramwajowej podczas ostatniej reformy to i teraz też się uda.
      Potrzebne są petycje, podpisywanie list "przeciwko" i upierdliwość w stosunku
      do dziennikarzy i władz. Tak mało i jednocześnie tak wiele...
    • Gość: MarcinK IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 15.01.04, 22:32
      Witam

      Nic dodać nic ująć!!!! W pełni popieram, z jedny zasrzeżeniem - komunikacja dla
      Łodzi, ale nie zapomnijmy o lotnisku dla Łodzi.

      MK
      • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 16.01.04, 14:24
        Komunikacja to lotnisko, drogi koleje tramwaje i inne. Lodz na lotnisko
        dostala z budzetu 1 mln (tak ktos napisal w ktoryms watku), o polowe mniejszy
        radom 100 mln. A warszawie (bo jak widac po decyzjach to nie bedzie lotnisko
        warszawsko lodzkie) modernizuja okecie i buduja drogi. Lodzi potrzebne sa
        inwestycje w cala infrastrukture komunikacyjna, bo torowiska w 50% sa do bani,
        bo ze wzgledu na starosc powoli zamyka sie wiadukty na glownych drogach
        miasta, bo w drugim co do wielkosci miescie w polsce nie ma ani jednego IC!!!!
    • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 15.01.04, 23:05
      Czekamy na odzew ze strony redakcji. Czas skończyć z tramwajofobią Urzędu
      Miasta oraz ograniczaniem komunikacji kolejowej do trasy Łódź-Warszawa.

      pozdrawiam
    • Gość: dankwiat IP: *.Astral.Lodz.pl / *.Astral.Lodz.PL 16.01.04, 00:29
      Jak najbardziej podpisuje sie pod wszystkimi postulatami.

      Tramwaj na Olechow - oczywiscie. Poloczenie Olechow/Janow - reszta Lodzi po
      godzinach szczytu i w weekendy moze sie rownac 20 minutowym czekaniem na
      przystanku. Linii jest duzo ale autobusy jezdza "stadami". Tramwaj wypelnilby
      ta luke a w szczycie rozladowal tloki. Poza tym szybsze polaczenie Janowa z
      centrum - bo ominiecie Zakladowej.

      Tramwaj do Brzezin to juz drozsza inwestycja ale rowniez potrzebna. Obecnie
      polaczenie takie obsluguje PKS (roznymi wariantami). Tory moznaby poprowadzic
      wzdluz drogi Nowosolna - Lipiny - Brzeziny. Wsie na trasie zyskalyby na
      polaczeniu zarowno do Brzezin jak i do Lodzi. Nowosolna moznaby polaczyc linia
      tramwajowa z Olechowem. W Nowosolnej powstaja nowe osiedla mieszkalne.

      Kolej obwodowa - przebudowa peronow istniejacych (takze tych nieuzywanych).
      Budowa nowych przystankow np. Dabrowa, Pabianicka, Radogoszcz zachod.
      Odtworzenie przystankow w rejonie Radogoszcz wschod, okolice Strykowskiej.
      Dluzszy wariant obejmujacy stacje Olechow - przystanek w okolicy Transmisyjnej
      i w Andrzejowie - bezposrednie szybkie polaczenie Andrzejowa ze Zgierzem i dw.
      Kaliskim.

      I oczywiscie budowa nowej linii kolejowej do Warszawy i Poznania ze stacja w
      Lodzi, a nie w Kutnie, po ktorej pociagi jezdzilyby szybciej niz te ciagniete
      przez parowozy (bo z takimi predkosciami obecnie jezdzimy).
      • Przepraszam za słowa krytyki, ale wciąż są to utopijne plany. W momencie gdy
        władze miejskie nie chcą bądź nie moga znaleźć pieniędzy na utrzymanie
        istniejących linii (Srebrzyńska, Północna, Warszawska) budowę tramwaju do
        Brzezin i innych fantastycznych linii trzeba odłożyć na bardzo odległą
        przyszłość.
        Czas skupić się na bardziej realnych planach.Najważniejsze jest
        niedopuszczenie do likiwidacji wyżej wspomnianych linii. Następnie
        przeprowadzenie remontów i modernizacji torów. Dobrym,zaprzepaszczonym
        pomysłem, była gruntowana modernizacja linii 10. Zakupienie nowego taboru
        (cityrunnerów), remont torów, przystanków, wprowadzenie zielonej fali, budowa
        systemu dynamicznej informacji dla pasażerów.Tak przeprowadzony remont
        umożliwiłby wprowadzenie nowej jakości również na inne linie.Wybrano jednak
        wariant minimalny czyli tylko częściowy remont torów i przystanków. Wariant ten
        nie daje również możliwości wykorzystania zalet Cityrunnerów.
        Uważam, że już dużym sukcesem byłaby realizacja tych postualtów.
        Przy takim nastawieniu obecnych władz, nawet przedłużenie lini 10 na Olechów
        wydaje mi się bardzo odległym i mglistym planem.
        • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 16.01.04, 14:27
          Przede wszystkim poza tramwajami zajmijcie sie pozostala komunikacja! Kolej
          (poziom polowy XX wieku), drogi - w rozsybce, tylko cudem lodz nie jest jednym
          wielkim korkiem, lotnisko - bydgoszcz, slupsk czy zielona gora ma lepsze! A
          tramwaje tu sie zgodze, remontowac te co sa a dopiero potem zastanowic sie nad
          rozwojem tramwaji podmiejskich
      • Gość portalu: dankwiat napisał(a):

        > Jak najbardziej podpisuje sie pod wszystkimi postulatami.


        Chyba oczywiste, że każdy z tramwajofili się podpisze wszystkimi kończynami. :)


        > Tramwaj na Olechow - oczywiscie. Poloczenie Olechow/Janow - reszta Lodzi po
        > godzinach szczytu i w weekendy moze sie rownac 20 minutowym czekaniem na
        > przystanku. Linii jest duzo ale autobusy jezdza "stadami". Tramwaj
        wypelnilby
        > ta luke a w szczycie rozladowal tloki. Poza tym szybsze polaczenie Janowa z
        > centrum - bo ominiecie Zakladowej.


        I UMŁ gada jakieś bzdety, że "Unia i tak by nie dała". Przecież na zachodzie
        tramwaj przeżywa renesans. Jako ekologiczny środek transportu przypuszczam, że
        dałaby szybciej, niż na samą dobudowę drugiego pasa ruchu dla samochodów.


        > Tramwaj do Brzezin to juz drozsza inwestycja ale rowniez potrzebna. Obecnie
        > polaczenie takie obsluguje PKS (roznymi wariantami). Tory moznaby
        poprowadzic
        > wzdluz drogi Nowosolna - Lipiny - Brzeziny. Wsie na trasie zyskalyby na
        > polaczeniu zarowno do Brzezin jak i do Lodzi. Nowosolna moznaby polaczyc
        linia
        > tramwajowa z Olechowem. W Nowosolnej powstaja nowe osiedla mieszkalne.


        Brzeziny odłózmy na dalszy plan. Nie wszystko na raz.


        > Kolej obwodowa - przebudowa peronow istniejacych (takze tych nieuzywanych).


        Z koleją obwodową jest taki problem, że przebiega głównie przez tereny
        niezamieszkane lub słabo zamieszkane...


        > Budowa nowych przystankow np. Dabrowa, Pabianicka, Radogoszcz zachod.


        ...a więc kilka przystanków na upartego można by pominąć. Niektóre przesunąć,
        jak np. Radogoszcz. Z pewnością na ponowny rozruch zasługuję stacja na
        Chojnach. Osiedle mieszkaniowe, stacja po sąsiedzku z pętlą tramwajową i
        autobusową.


        > I oczywiscie budowa nowej linii kolejowej do Warszawy i Poznania ze stacja w
        > Lodzi, a nie w Kutnie, po ktorej pociagi jezdzilyby szybciej niz te
        ciagniete
        > przez parowozy (bo z takimi predkosciami obecnie jezdzimy).


        Z kolejami mam wrażenie, że faktycznie Łódź to margines. Czy tak postępuje się
        z jednym z najlepszych swoich klientów (pociągi Łódź - Warszawa)?


        --
        IMKM w Łodzi

        www.imkm.friko.pl
        • Gość: rkplodz IP: *.vline.pl 27.01.04, 11:35
          Podpisuję się wszelkimi moimi kończynami. Jako mieszkaniec Bałut (i miłośnik
          tramwajów) dostrzegam problemy wynikające z "obcięcia" jednej z linii do
          Radogoszcza. Już dziś w godzinach szczytu w tramach panuje spory tłok.
          Pamiętajmy, że tramwaj jest zdecydowanie korzystniejszy dla miasta niż autobus
          dzięki swojemu czasowi przejazdu - nie stoi w korkach, których w Ł. nie
          brakuje. Władze naszego misata zdająsię myśleć, że tramwaj jest nikomu
          niepotrzebny i na dobrą sprawę możnaby wszystkie linie po kolei zlikwidować.
          Ilość ludzi, którzy nimi jeżdżą, każe mi jednak posiadać inne zdanie na ten
          temat.
          Zupełnie inną sprawą jest łódzka kolej. Tu też nie jest za ciekawie. Np.
          spójrzmy na rozkład bezpośrednich kursów do Piotrkowa. Obecnie Łodzianin jadący
          powiedzmy do Radomska w 80% przypabków musi się przesiadac.

          Pozdrawiam!
          Kasper Fiszer (RKP).
          mit.lodz.prv.pl
    • No co tam redakcja na to? Bo jakoś odzewu nie ma.

      P.S.
      Mr X jest przynajmniej częściowo usatysfakcjonowany? ;)



      --
      IMKM w Łodzi

      www.imkm.friko.pl
      • Gość: mamadoo IP: *.cable.wanadoo.nl 16.01.04, 13:31
        W najbliższym czasie możemy się spodziewać likwidacji tramwajów na:

        -ul.Srebrzyńskiej,Ogrodowej i Cmentarnej (odcinek 7 przy Starym Cmentarzu)

        -ul.Północnej (część trasy 6)

        Władze miejskie nie mają żadnego pomysłu ani planu rozwoju komunikacji
        tramwajowej w mieście. Hasło rozwijania i priorytetu dla tramwaju nie zostało w
        ogóle zreazlizowane !
      • Gość: bombardier IP: *.toya.net.pl 16.01.04, 13:33
        jesli juz mamy wystapic o fundusze unijne to najlepiej gdyby byly one
        przeznaczone na realizacje przebudowy ulicy narutowicza-zielona na odcinku
        wschodnia-zachodnia.wedlug mnie zamiast rozbudowywac siec tramwajowa w kierunku
        olechowa nalezaoby zadbac o centrum w tym szczegolnosci o wyzej wymieniony
        odcinek ,wedlug mnie juz dawno powinna w tym miescu zostac przedluzoan pasmowka
        od ulcy wschodniej do zachodniej -budynki ktore stoja na rogu piotrkowskiej i
        narutowicza i tak nie sa remontowane ,ani tez walorowo ciekawe i estetyczne .
        jesli juz moiwmy co istnije na tym odcinku ciekawego to nic jedyne co bylo
        naprawe ladne zostao zburzone przez niemcow podczas 2 wojny swiatowej ( na rogu
        zielonej i kosciuszki
        • Gość: wytwórca mydła IP: *.cable.wanadoo.nl 16.01.04, 14:25
          Kilkoro z was wypowiedziało się bardzo na temat. J.S. prosi o niedodawanie
          pomysłów typu:tramwaj do Brzezin - pomysł taki juz się w tym wątku pojawił.
          Jak łatwo jest rozmydlić ważny temat dodając fantastyczne wątki.

          To teraz i ja porozmydlam trochę, skoro już jesteśmy w temacie braku spójnej
          koncepcji rozwoju transportu publicznego w Łodzi.
          moje postulaty w tej materii:
          1.Żądam stworzenia muzeum trolejbusów,kolei zębatych i górniczych w Łodzi.
          2.Żądam stanowczo połączenia linią tramwajową lasu łagiewnickiego z Brużycą
          Wielką koło Aleksandrowa.
          3.Budowa obwodnicy autostradowej Łodzi od zachodu albo od wschodu a nie do
          południowej-północy
          4.Bezpośrednie połączenie lotnicze Łodzi z Władywostokiem przez Płońsk i
          Ciechanów
          5.Budowa centralnego kanału żeglownego Wisła-Wisła w ramach planu rozwojowego z
          z lat 70 oraz budowa centrum przesiadkowego z tramwaju na statek do Warszawy,
          Płocka i Krakowa.
          6.Zmiana numeru linii 7 na 1, 11 na 8.5, a 6 na 9
          7.Przebicie sześćdziesięciopasmówki przez plac Wolności od Zachodniej do
          Wschodniej wokół czubka nosa Kościuszki, wszak tam mało wartościowa,"walorowa"
          architektura.Wszystko co było tam ładne zostało zburzone przez Krzyżaków
          podczas bitwy pod Płowcami.
          8.........
        • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 16.01.04, 15:00
          Co wy z ta unia! To polscy politycy w warszawie w tym premier wybrany przez
          lodzian nam jest ta kase winny! Najpierw trzeba upomniec sie o fundusze z
          budzetu! Konstytucja zapewnia obywatelom chyba rowny dostep do infrastruktury
          panstwowej czylli dlaczego dwa razy wieksze miasto ma 10 razy wieksze fundusze
          na modernizacje i rozwoj komunikacji w 2004! Warszawa zamiast 670mln + ponad
          50mln na metro moglaby dostac np. 540 mln + metro a Lodz 200. Kasy budzet
          wydalby tyle samo, podzial bylby bardziej sprawiedliwy a w lodzi ilosc
          inwestycji zwiekszylaby sie ponad dwukrotnie! Chcialbym przynajmniej wiedziec
          ktore ugrupowania sa odpowiedzialne za taki rozklad i chcialbym zeby to
          wiedzial przecietny cytelnik GW - wydania papierowego! Od czegos trzeba zaczac
          i niech gazeta sie tym zajmie
      • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 16.01.04, 15:03
        Tu niec hodzi o moja satysfakcje tylko o to zeby mlodzi ludzie nie musieli
        szukac pracy w warszawie poznaniu i innych miastach i zeby potem sie nie
        cieszyli ze udalo im sie wyrwac...
    • Oczywiście popieram!!
      4 punkt dodam - Po jaką cholerę Lilpop2 stoi na dworze?? Czy MPK chce powtórki
      z Lilpopem 3??
      --
      Kropiwnicki musi odejść
      • Gość: mat28 IP: *.interserwer.pl 16.01.04, 14:08
        No właśnie! Jeszcze się przeziębi i to będzie największe zmartwienie łodzian...
      • Gość: J.S. IP: *.pai.net.pl 16.01.04, 14:11
        To nie ma zwiazku z tematem
        • Mi chodziło o to, zeby Gazeta się tym zajęła.
          --
          Kropiwnicki musi odejść
          • Gość: mamadoo IP: *.cable.wanadoo.nl 16.01.04, 15:56
            Dlatego właśnie wątek o marznącym zabytkowym tramwaju (Lilpop II)należy
            umieścić w zapowiadającej się na poważną, dyskusji na temat problemów
            komunikacji miejskiej. Na pewno redakcja GW potraktuje to poważnie i się zaraz
            tym zajmie.
            W ogóle redakcja potraktuje całą dyskusję poważnie. Jest to dyskusja
            uniwersalna, na każdy temat, zatem jedyna i słuszna.
            Dziwicie się czemu redakcja regularnie ignoruje głosy na podforum komunikacja?
            Bo ja już nie.
            Może należałoby założyć jeszcze jedno podforum - "s-f komunikacja"?
            Tam można by było bez problemów realizować swoją radosną, fantastyczno-naukową
            twórczość. Tramwaj o napędzie atomowo-rakietowym z Łodzi do Szczecina? Czemu
            nie?
            Jak myślicie jak czy pisząc takie wypowiedzi można byc traktowanym poważnie?
            Czy może inni będą nas traktowali jak dużych chłopców, którzy szukają poza
            domem, na ulicy takiej większej kolejki elektrycznej?
      • teufel napisał:

        > Oczywiście popieram!!
        > 4 punkt dodam - Po jaką cholerę Lilpop2 stoi na dworze?? Czy MPK chce
        powtórki
        > z Lilpopem 3??

        Teufel - dwie sprawy. Po pierwsze to nie wątek na stare tramwaje. A po drugie
        obecnie już nie wolno tu pisać o czymś takim, jak nikomu niepotrzebny Lilpop.




        --
        IMKM w Łodzi

        www.imkm.friko.pl
        • michal.ch napisał:

          > teufel napisał:
          >
          > > Oczywiście popieram!!
          > > 4 punkt dodam - Po jaką cholerę Lilpop2 stoi na dworze?? Czy MPK chce
          > powtórki
          > > z Lilpopem 3??
          >
          > Teufel - dwie sprawy. Po pierwsze to nie wątek na stare tramwaje.
          ----------------
          Stary, ale jary. Jeździ szybciej niż nie jeden z obecnie jezdzacych tramów. I
          ten klimat.
          ----------
          po drugie
          > obecnie już nie wolno tu pisać o czymś takim, jak nikomu niepotrzebny Lilpop.
          >
          ------------
          Jakie niepotrzebny. Lilpop 2 to kawałek historii Łodzi i WIELKI kawał historii
          Łódzkich Tramwajów. No i oczywiście fakt, że obsługiwałem L2:>
          --
          Kropiwnicki musi odejść
    • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 16.01.04, 18:43
      W pełni zgadzam się z zarzutami. Ze swojej strony dodam jeszcze:
      - Zaprzepaszczenie dorobku reformy komunikacyjnej poprzez wprowadzenie lini o
      różnych częstotliwościach (np. odjeżdżające w ciągu trzech minut 12,14 i 10 z
      Retkini, a następnie 6 minut przerwy) oraz brak skoordynowania rozkładów
      - Systematyczne "obcinanie" kursów porannych i wieczornych, czy w przypadku np
      14 - ogólne zmniejszenie częstotliwości
      - Znaczne oddalenie od siebie przystanków komunikacji miejskiej nawet w
      najbardziej uczęszczanych punktach przesiadkowych (np Mickiewicza - Kościuszki -
      przystanek w kierunku wschodnim) a w jeszcze większym stopniu brak możliwości
      przesiadki z autobusu na tramwaj
      - Niedostosowanie taboru do potrzeb przewozowych (12-metrowe autobusy na takich
      liniach jak 85 czy 99)
      - Coraz wolniejsze tempo wymiany taboru
      - Niekonsekwentne stosowanie przepisów Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi
      w kwesti oznakowania pojazdów (takie same oznaczenia numeryczne dla kilku lini
      na trasach: 11, 43bis, 78, 69, 60, 70, oraz oznaczenia numeryczne niezgodne z
      przyjętym zakresem: 6(autobusowa) i 11(podmiejska) )
      - Niewywiązywanie się z umowy (zaleganie z płatnościami) wobec przewoźnika -
      MPK, co w praktyce obniża komfort jazdy (nieogrzewane, pomazane spray'em wagony
      itp.)
      - brak uprzywilejowania komunikacji miejskiej w ruchu ulicznym (np.
      skrzyżowanie Waltera-Janke i Wyszyńskiego, gdzie tramwaj musi ustąpić
      pierwszeństwa przejazdu samochodom stojąc na za małej wysepce i zastawiając 2
      pasy ruchu)
      - brak lub nielicznie stosowane rozwiązania zwiększające płynność ruchu
      pojazdów komunikacji zbiorowej (brak podwójnych przystanków i wysokich peronów)

      W kwestii kolei:
      - praktyczny brak połączeń międzynarodowych (pozostało jedno - Praga)
      - fatalny stan torów powodujący wyjątkowo długi czas jazdy
      - brak wizji rozwoju kolei w węźle łódzkim a przede wszystkim brak działań na
      rzecz wprowadzenia Łodzi w system szybkich kolei europejskich (przypomnimi -
      milionowa aglomeracja, drugie co do wielkości miasto w Polsce, a kierunki
      Warszawa - Berlin i Warszawa - Wrocław, które swobodnie mogłyby być obsługiwane
      przez Łódź omijają ją szerokim łukiem, tak jakby to tylko mieszkańcy stolicy
      korzystali z kolei); warto przy okazji zaznaczyć, iż "wyimaginowana" kolej o
      prędkości 300 km/h zaznaczona na planie rozwoju umieszczonym na stronach UMŁ
      miałaby biec szlakiem autostady A2! Jaki jest sens prowadzenia kolei w takiej
      odległości od miasta, skoro dojazd do niego zajmie tyle czasu, że korzystanie z
      takiego pociągu będzie nieopłacalne?
      - Niedostosowanie pojemności taboru kolejowego do potrzeb, a w świetle planów
      zakupu autobusów szynowych - także trakcji (z wyjątkiem lini Tomaszów -
      Skarżysko wszystkie linie w łódzkiem są zelektryfikowane; kierowanie na nie
      pojazdów o napędzie spalinowym jest sprzeczne z logiką i ekologią)
      - likwidowanie połączeń
      • Gość: mamadoo IP: *.cable.wanadoo.nl 16.01.04, 19:25
        A może jednak by tak zamiast snuc futurystyczne plany o szybkiej kolei, skupic
        się na tym co jest w zasięgu ręki?
        Miłe są takie dyskusje tylko nagle okaże się, że zlikwidowano nam wspomniane
        wyżej linie tramwajowe. Skończy sie to tylko zgrzytaniem zębami i złością.
        Podczas ostatniej reformy miałem przyjemność współpracować z paroma osobami
        myślącymi w ten sposób. My zastanawialiśmy się jak zbierać podpisy i jak
        informować Łodzian (przy bardzo ograniczonym własnym budzecie)o niecnych
        zamiarach UMŁ, a koledzy ze współpracującej organizacji snuli plany budowy
        linii tramwajowej na Retkinię przez Wróblewskiego po starych torach.

        Czy udało się? Wszak wtedy nie zlikwidowano tych wszystkich "absolutnie
        zbędnych" linii, dlaczego mieliby je zlikwidować teraz?

        Zatem do roboty i więcej realizmu!

        • W sprawie torów na Północnej, to chyba znasz stanowisko tramwajofili. To jest
          jak gra w szachy. KMST czeka na ruch miasta. Jeśli będzie niewłaściwy, to się
          wyciągnie mocniejsze figury na planszę. Ponoć pewna pani ze ZDiTP była nam
          przychylna. Czyżby zmieniła zdanie? Bo coraz cześciej docierają do mnie
          słuchy, że decyzja już została po cichu podjęta, żeby nikt o tym nie wiedział.



          --
          IMKM w Łodzi

          www.imkm.friko.pl
        • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 16.01.04, 19:43
          Gość portalu: mamadoo napisał(a):

          > A może jednak by tak zamiast snuc futurystyczne plany o szybkiej kolei,
          skupic
          > się na tym co jest w zasięgu ręki?

          Jeśli chodzi o kolej o prędkości 300km/h, to, co chyba napisałem, odwołuję się
          tu do planu zamieszczonego na stronie UMŁ, a więc moim zdaniem klasyfikującego
          się do omawianego zagadnienia, jeśli zaś chodzi o plany rozwoju kolei, to rzecz
          jest jak najbardziej na czasie, bo Unia już powoli ustala przebieg takich
          szybkich tras na terenie Polski. I nawet jeśli nie będzie to budowane w
          najbliższych czasach, to już niedługo zostanie zaklepane. A wtedy Łódź obudzi
          się z ręką w nocniku.
    • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 16.01.04, 19:49
      Proponuję, aby jeszcze dzień - dwa pozbierać różne opinie, ładnie zebrać to do
      kupy i założyć wątek na ogólnym - może redakcja pokusi się o przeczytanie.
      • Dzisiaj na stronie Ministerstwa Infrastruktury oglądałem mapkę planowanych
        połączeń kolejowych. Nie wiem co oznaczają terminy "linie AGC i AGTC" ale chyba
        MI ujęło Łódź w jakiś planach
        modernizacyjnych.www.mi.gov.pl/moduly/informacje/informacja.php?
        id_informacji=135&opcja=pokaz
        Nie pokazano tam linii wielkich prędkości, również przez Łódź. Tak więc szybki
        pociąg w standardzie TGV to daleka przyszłość.
        Co jest w zasięgu naszych skromnych możliwośći?
        Niestety (w ciągu najbliższych paru lat) moderniazcja linii do Warszawy
        (naszego okna na świat). Za sukces uważałbym już, więcej regularnych połączeń z
        np. Kutnem.
        Chciałbym róniez zaznaczyć, że to nie "unia" planuje gdzie będą zbudowane linie
        kolejowe tylko rząd RP.
        Nie piszcie również, że jakaś pani jest przychylna. To dobrze, że z kimś "z
        władzy" rozmawialiście o tym ale brzmi to niestety tylko jak plotka i chyba nie
        może być traktowane poważniej.
        A w ogóle to bardzo dobrze, że J.S. rozpoczął ten wątek, chociaż niektóre
        wypowiedzi są niezupełnie na temat.
        A może byśmy tak ustalili o czym dyskutujemy? I dla kogo są te wnioski?
    • Gość: luki IP: *.toya.net.pl 16.01.04, 20:56
      Podpisuję się pod tym, co napisał J.S. Zacznijmy dyskusję z decydentami na
      różnym szczeblu. Fakty mówią tyle, że rządzą nami ludzie (również na szczeblu
      centralnym - pamiętne "nadchodzi czas dla Łodzi"), dla których ważne są jedynie
      własne interesy i rozgrywki. Nie kochają naszego miasta i swoimi decyzjami lub
      ich brakiem powodują postępującą degradację Łodzi.
      Minął dzień od napisania przez J.S. posta, a tu kolejny raz brak jakiejkolwiek
      odpowiedzi ze strony redakcji. Nie wiem, co o tym myśleć... Z oskarżeniami
      jeszcze trochę poczekam na ew. reakcję, ale moja cierpliwość się kończy!

      luki
    • Cóż dodać:
      ja chciałbym naprawdę aby Redakcja chociaż napisała,że przeczytali to Ci, na
      Sienkiewicza.
      Choćby znak,że wiedzą o naszym pisaniu. Niekoniecznie muszą wiedzieć i rozumieć
      o czym piszemy.

      Szkoda,że GW bardziej woli "lepiej sprzedajace sie" nekrologi i kroniki
      kryminalne...a czytelnictwo ŁGW spada..spada...

      --
      "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
      kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
      godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
    • Gość: Bart IP: *.tpnets.com 17.01.04, 03:01
      To jest konkret. Redakcjo, do dzieła!
    • 1.Daliśmy już - jak nam się wydaje - 1001 przykładów na to, że czytamy forum,
      czerpiemy z niego pomysły i je realizujemy.
      2.Ten zestaw postulatów też zauważyliśmy. Naprawdę. Dziennikarz odpowiedzialny
      za MPK już je sobie wziął do serca.
      3.Nie bądźcie - jak zawsze - w gorącej wodzie kąpani. To nie jest tak, że Wy
      rzucicie granat na forum i następnego dnia cała Gazeta musi pisać tylko o tym.
      Trzeba czasu, miejsca i pracy - by były skutki. Cierpliwości.
      • Gość: luki IP: *.toya.net.pl 17.01.04, 10:17
        Dziękuję.

        luki
      • Poczekamy, zobaczymy.
        Niby granatów nie rzucamy,ale z lotniskiem GW też dużo naobiecywała i napisała,a
        ...zamilkła.

        Poczekamy-zobaczymy.

        --
        "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
        kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
        godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
      • Gość: J.S. IP: *.pai.net.pl 17.01.04, 12:27
        Rowniez dziekuje. Prosze tylko, aby nie skonczylo sie na malym artykuliku, w
        ktorym rzecznicy Makowski i Zeberkiewicz beda nam mydlic oczy, a na
        akcji "Komunikacja dla Lodzi" z prawdziwego zdarzenia. To da sie zrobic.

        J.S.
      • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 17.01.04, 13:18
        Również dziękuję za zauważenie i dołączam się do prośby, aby temat potraktować
        poważnie i nie dać się "zatkać" laniem wody panów rzeczników.
        • Wszytko już zostało napisane przez przedmówców. :)

          Od siebie dodam tylko do redaktora odpowiedzialnego: proszę dopilnować, aby
          artykuł był bardzo poprawny merytorycznie. Wtedy to Gazeta zatka usta
          włodarzom miasta i rzecznikowi MPK, a nie odwrotnie. Niech poczują respekt i
          wiedzą, że mają do czynienia z poważnymi ludźmi.




          --
          IMKM w Łodzi

          www.imkm.friko.pl
          • oby tylko nie było w pytaniach Gazety i samym artykule wpadki w stylu
            sierpniowo-wrześniowej mapki objazdów tramwajów ze skrętem z Kilińskiego w
            Piłsudskiego...

            --
            "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
            kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
            godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
      • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 19.01.04, 10:59
        Tu nie chodzi o mpk tylko ogolnie pojeta komunikacje. Wstepnie podjeto
        strategiczna decyzje dla warszawy ale rowniez bardzo wazna decyzje dla lodzi w
        sprawie lotniska. Lokalizacje sa dla naszego miasta niekorzystne! Warszawski
        dodatek zajal soie tym i poinformowal warszawiakow o decyzjach i stwierdzil
        slusznie ze decyzje podjeto biorac pod uwage interes warszawy a nie miast
        centralnej polski. U was cisza. Po drugie problemy komunikacyjne lodzi to nie
        mpk ale chroniczny brak kasy! Jak my mozemy mowic o rozwoju komunikacji w
        miescie skoro mamy 10 razy mniej niz warszawa a oni nazekaja ze to i tak malo!
        O tym piszcie! I sprobujcie zmobilizowac lodzkich politykow zeby przestali
        obiecywac gruszki na wierzbie a zaczeli lobbowac nasze miasto i walczyc o
        pieniadze. Swoja droga jestem z wami optymista, wasz dodatek z najgorszego
        (piszacego o wypadkach napadach itp.) powoli staje sie najlepszy (piszacy np.
        o muzeum sztuki) i trzymam za was kciuki zebyscie jednak nie zeszli z tego
        kursu. Przypilnujcie jeszcze lodzkich politykow zeby wrreszcie zaczeli
        lobbowac to miasto i zdobywac dla niego kase!
      • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 19.01.04, 16:00
        2.Ten zestaw postulatów też zauważyliśmy. Naprawdę. Dziennikarz odpowiedzialny
        > za MPK już je sobie wziął do serca.
        Tu nie chodzi o MPK tylko kase dla lodzi i decyzje strategiczne podejmowane
        przez wladze (gdzie lotnisko, gdzie kolej, ktore autostrady itp.) Piszcie o
        tym wiecej.
      • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 04.03.04, 11:53
        No i gdzie ta praca? Gdzie te skutki?
    • Podpisuję się pod apelem (z jednym wyjątkiem - popieram budowę tunelu
      tramwajowego, ale bez zlikwidowania tramwajów na Kościuszki).
      Chciałbym wyrazić też wdzięczność Redakcji za zainteresowanie.
      Pozdrawiam wszystkich!
    • Gość: STUDI IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 16:52
      Faktem jest wydluzenie linii 11 do Pabianic i Zgierza. Eliminacja kursow 41 na
      Pabianickiej oraz 45 na Zgierskiej spowoduje wiekszy tlok w tramwajach 11 oraz
      4 na ul Zgierskiej, i juz jez negatywnie odczuwalne na ul. Pabiniackiej.

      Nadal najslabszym rejonem jesli chodzi o uklad linii tramajowych jest ciag ulic
      Zeromskiego-Al.Politechniki. Jezdzi tam tytlko linia tramwajowa 15 - bardzo
      oblegana - wszak przebiega obok Politechniki Lodzkiej. Autobusy 55 i 50 nie
      rozwiazuja problemu tloku na linii 15 - czyli w fekcie koncowym utrudnionego
      dojazdu do tej uczelni.

      Polaczenie linii 45 dawnej 41 i linii 11 stworzy niepotrzebny balagan jesli
      chodzi o warianty trasy linii 11. Do Pabianic kursuje co trzeci tramaj 11 w
      godiznach szczytu, a do Zgierza musialby prowadzic kazdy kurs linii 11 (czyli
      czesciej niz 45 obecnie).

      W przypadku Zgierza mamy jeszcze jedna linie tramawjowa - 46, ale jej specyfika
      nie pozwala zrobic z niej drugiego sprawnego polaczenia Zgierza z Lodzia. Na
      odcinku Zgierz-Ozorkow nie jest wymagana duza czestotliwosc kursowania
      adekwatna dla potrzeb komunikacyjnych Zgierza a tym bardziej Lodzi.

      Wydluzona linia 46 przy obecnej jej czestotliwosci kursow nie wplynie w
      zauwazalny sposob na poprawe komunikacje w Lodzi.

      Innym ograniczeniem czestotliwosci kursow sa slabe podstacje elektryczne
      zasilajace trakcje tramwajowa w Pabianicach i Zgierzu.

      Przedstawiam wiec swoja propozycje:
      - wymiana podstacji w Pabiniacach i Zgierzu (zwiekszenie mocy dostarczanej do
      trakcji tramajowej)
      - budowa pelti tramwajowej w Propobszczewicach.

      A teraz korzysci:
      Petla w Proboszczewicach pozwoli wieksza czestotliwosc kursow na odcinku
      zgierskim i lodzkim linii 46. 46 przejezdza tez przez centrum Zgierza i na
      dodatek bilzej najwiekszego osiedla mieszkaniowego w Zgierzu niz linia 45 (od
      01-02-04 linia 11). Dzieki temu zmniejszenie czestotliwosci kursow 11 w Zgierzu
      do 15 minut nie bedzie tak odczuwalne - bowiem w sumie wiecej kursow w tym
      samym czasie dojedzie do Zgierza z Lodzi (i na odwrot).

      Linia 11 na odcinku zgierkim moze kursowac co 15 mimut. Tak samo moze byc na
      odcinku pabianickim. Tworzac dwa warianty linii 11 moza zapewnic kursowanie
      linii 11 na odcinku Helenowek-Chocianowice co 7.5 minuty. Czyli tak jak obecnie.

      Linia 46 ktora mialaby wieksza czestoltiwosc kursowania - proponuje 10 minut w
      godzinach szczytu (dwa takie szczyty jak np. na linii 4). Dzieki temu
      stanowilaby juz istotne wsparcie komunikacji tramwajowej w Lodzi. Puszczenie
      jej ta sama trasa co linia 11 byloby bledem. Ciag ulic Zachodnia-Al.
      Koisciuszki-Zwirki-Piotrkowska jest juz przeciazony jesli chodzi o tramwaje.
      Dodatkowa linia tylko utrudni przejazd liniom 2, 3 i 6.

      Ale 46 moze byc sposobem na wsparcie linii 15 na Al. Politechniki!!!
      Tworzymy dodatkowe potrzebne relacje pomedzy uczelnia a Ruda Pabianicka i
      Radogoszczem. Dodatkowa korzysc zwiekszenie przepustowosci tramwajow na ulicy
      Zgierskiej i Pabianickiej. Ponadto na tym ciagu ulic mozna uzyskac wieksza
      srednia predkosc przejazdu tramwaju!!!.

      A wspomniane warianty linii 11:
      1) Pabianice-Helenowek i Chocianowice-Zgierz. Kursujace na przemiac co 15
      minut. Wspolny odcinek zyskuje czestotliwosc 7.5 minuty.
      2) Pabianice-Zgierz i Chocianowice-Helenowek - ale ten wariant wg mnie jest
      znacznie mniej korzystny od pierwszego. Przepot kursow tez zapewnia kursowanie
      11 na terenie Lodzi z czestotliwoscia 7.5 minuty w godzinach szczytu. Dlaczego
      mniej korzystny - bo np. awaria w Pabianicach wplynie na dojazd do Zgierza ..

      Reasumujac. Potrzebne sa stosunkowo proste inwestycje. Petla w Proboszczewicach
      i wzmocnienie podstacji. To mozna szybko zrealizowac. Dlatego prosze redakcje o
      wsparcie mojego pomyslu i lobbowanie za tym aby wydluzenie 11-tki nie stalo
      przeklenstwem mieszkancow Rudy Pabianickiej i Radogoszczu.
      • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 17.01.04, 20:18
        Podpisuję się pod Twoją prośbą. Na razie na 11 mamy nieziemski burdel, a od
        lutego będziemy mieli równie nieziemski tłok.

        Droga Redakcjo- prosimy o interwencję. Mieszkańcy Rudy i Radogoszcza to nie
        sardynki, a tramwaj nie jest z gumy!

        pozdrawiam
        • Gość: marcin_pabianice IP: *.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 18.01.04, 11:58
          Dużo się mówi o tramwaju do Brzezin. Ale po jakiego grzyba?

          TO jest bardzo kosztowna inwestycja. Te pieniądze lepiej przeznaczyć na coś
          innego. Np. niech MPK kupi za to stos niskopodłogowych przegubowców (mowa o
          autobusach), które obsługiwałyby AUTOBUSOWĄ linię do Brzezin.
          • Gość: STUDI IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.01.04, 20:09
            Beda stac w korku.....
            Dodatkowo dotruja spalinami...
            Zatlocza nasze ulice i tamta droge ....
            Lepsza jest lekka kolej.

            Lodz powinna stowrzyc siec polaczen lekka koleja (tramwaj podmiejski w
            nowoczesnym wydaniu) z pobliskimi miastami.

            autobusy przeznaczmy na inne trasy podmiejskie.
            • www.uml.lodz.pl/jotpegi/rys2-01_.jpg
              na mapie umieszczonej na stronie UMŁ pokazano przebieg planowanej, szybkiej
              kolei w wojwództwie Łódzkim.
              Czy to jest żart,że ta linia kolejowa ma przebiegać między Zgierzem a
              Ozorkowem?
              Czyli Łodzianie chcący skorzystać z tej linii zmuszeni będą pojechać do
              Warszawy.Wszak Łódź jest taką małą wsią,że szybka kolej ze stolicy nie może się
              w niej zatrzymać.Właściwie to najnowasza tendencją w połączniach kolejowych
              Łodzi z jest zmuszenie jej mieszkańców,bez względu na to do jakiego miasta
              podróżują, do przesiadania się w Warszawie.

              Mam świadomość, że jutro nie zaczyna się budowa tej kolei ale zastanawiam się
              jak to się stało, że taki projekt w ogóle powstał.
              Zaczynam wierzyć w to że grupa jakiś "onych" za wszelką cenę dąży do
              zmarginalizowania znaczenia Łodzi jako miasta.
              • Gość: STUDI IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.01.04, 21:10
                Tyle ze w poblizu Lodiz nie bedzie stacji na tej linii.
                wiec do tej szybkiej koleji trza bedzie dojezdzac do warszafki.

                • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 24.01.04, 14:38
                  Kto powiedział, że nie będzie?
                  Z faktu, że nikt ich nie zaznaczył na mapce nie należy wysnuwać zbyt daleko
                  idących wniosków. Nie zaznaczono również żadnego węzła na autostradach i
                  drogach ekspresowych, a trudno przypuszczać, że ich nie będzie :)

                  Dlaczego kolej pod Zgierzem?
                  1. Bo łatwiej ja przeprowadzić równolegle do autostrady- nie trzeba użerać się
                  z protestami i niechęcią do sprzedaży gruntów
                  2. Bo jak ją przeprowadzić przez Łódź? Tunelem pod parkiem na Zdrowiu i całym
                  centrum, a potem wpuścić w węzeł Koluszki? Czarno bym wtedy widział te 300 km
                  Ewentualnie można by przez Chełmy. Ale przecięcie na pół Łagiewnik nie jest
                  najlepszym pomysłem

                  Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach- czyli w umiejscowieniu stacji i dojazdu
                  do niej. Dojazd obecnymi trasami kolejowymi to pomysł średni- przypominają tory
                  saneczkowe, a ich stacje są w sporej odległości od centrum (wyj. Dw. Fabryczny-
                  ale pociąg musiałby zmienić kierunek jazdy)

                  Osobiście widzę 2 rozwiązania:
                  1. Stacja w pobliżu obecnej krajowej "1". Dojazd jedynką lub S-14 połączoną z
                  obwodnicą Zgierza. Do tego przebudowana linia ozorkowska. Z północnej części
                  miasta jechałoby się niewiele dłużej niż na Kaliski
                  2. Pociągi linii łowickiej miałyby do dyspozycji zjazd na nową trasę- która w
                  takim razie przejęłaby ruch na trasie Łódź-W-wa.

                  Aha, jeszcze jedna ciekawostka: wygląda na to, że na pewnym kawałku S-14 ma iść
                  równolegle do "jedynki" (?) Ciekawe jak zostanie w takim razie rozwiązany
                  węzeł "Emilia" i jaki los spotka tramwaj do Ozorkowa. Jeśli mapka jest
                  nieścisła i S-14 będzie się pokrywać z "jedynką" czarno widzę jego przyszłość.

                  pozdrawiam
                  • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 24.01.04, 18:15
                    Gość portalu: barnaba napisał(a):

                    > Kto powiedział, że nie będzie?
                    > Z faktu, że nikt ich nie zaznaczył na mapce nie należy wysnuwać zbyt daleko
                    > idących wniosków. Nie zaznaczono również żadnego węzła na autostradach i
                    > drogach ekspresowych, a trudno przypuszczać, że ich nie będzie :)
                    >
                    > Dlaczego kolej pod Zgierzem?
                    > 1. Bo łatwiej ja przeprowadzić równolegle do autostrady- nie trzeba użerać
                    się
                    > z protestami i niechęcią do sprzedaży gruntów
                    > 2. Bo jak ją przeprowadzić przez Łódź?

                    Jak to jak?!?! Normalnie, przez Kaliski. Nie jesteśmy żadnym pipidówkiem, żeby
                    do lini kolejowej dojeżdżać 30 kilometrów! Jeśli by puścić tę kolej przez Łódź
                    to przy okazji załatwi się szybkie połączenie z Wawką, a tak - nie będzie
                    sensu, ze względu na straty czasu na przesiadki. Poza tym przesiadki jako takie
                    również zniechęcają do korzystania z takiej kolei.
                    SZYBKA KOLEJ WSCHÓD ZACHÓD MUSI IŚĆ PRZEZ ŁÓDŹ i w tej kwestii swojego zdania
                    nie zmienię.
                    • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 25.01.04, 19:23
                      Słuchaj, ja też wolałbym, żeby szła przez środek miasta. Pytanie tylko jak ją
                      przeprowadzić, nie wymuszając na pociągu pokonywania ostrych zakrętów i
                      unikając znacznych wyburzeń?

                      pozdrawiam
                      • Gość: flip IP: *.p.lodz.pl 26.01.04, 00:29
                        > Pytanie tylko jak ją
                        > przeprowadzić, nie wymuszając na pociągu pokonywania ostrych zakrętów i
                        > unikając znacznych wyburzeń?

                        Sa sposoby, ktore snia sie czasem Filozofom. :-)
                        • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 27.01.04, 11:50
                          Pokonywanie zakretow - zrobili to Wlosi ze swoim pociagiem - wozki przemieszczja sie na boki pod wagonem. Dzieki temu sklad moze szybko przejzdzac przez ciasne zakrety.

                          A wzniesienia? Jaki problem?
                          • Gość: flip IP: *.p.lodz.pl 27.01.04, 12:27
                            Raczej pudlo przechyla sie bardziej, niz wynika to z geometrii luku. Teraz
                            takie pociagi sa juz niemal w kazdym kraju. Ale to nie jest standard dla kolei
                            liczonej na 350 km/h. Tam musi byc rzeczywiscie duzy promien luku - ok. 8 km.
                            Inna rzecz, ze istnienie duzego dworca, na ktorym zatrzymywac sie maja niemal
                            (wszystkie) pociagi tlumaczy lokalne spowolnienie trasy.
                            Predzej chodzi o technologie wykonania tunelu. Ja nalezy dostosowac do
                            uksztaltowania linii i warunkow geologicznych. Technologia - to jest rzecz
                            wtorna w stosunku do warunkow przestrzennych w przypadku tak duzego miasta, jak
                            Lodz.
          • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 24.01.04, 14:24
            Linia do Brzezin faktycznie byłaby przydatna, ale na jej budowę nie ma co
            liczyć w ciągu najbliższych 15-20 lat.
            Priorytet powinny mieć inne trasy.

            pozdrawiam
            • Gość: STUDI IP: *.lodz.dialog.net.pl 25.01.04, 20:05
              Tak - tory na Olechow.
              Modernizacja odcinkow Lodz - Zgierz (rowniz linii 46 na czesci odcinka
              miejskiego w Zgeirzu) oraz Lodz - Pabianice i na dodatek Lodz-Konstantnyow
              (jeden tor OK).

              Nie niszczyc linii ozorkowskiej i lutomierskiej - przeznaczyc niewielkie
              regularne srodki na face-lifting

              Odbudowac linie do ALeksandrowa - obecnie autobusy skutecznie kortkuja wylot z
              Lodzi w storne Poddebic.

              = A kolej - inni swoje doloza.

              I skonczmy z tym podniecaniem sie warszwskiego lotniska. Nic nam Lodiznowm do
              niego. W sumie to wiecej przebywajacych w Lodzi korzysta z linii ozorkowskiej
              niz lodzian bedzi ekorzystac kiedykolwiek z lotniska oddalonego o jakies 3
              godziny dojazdu (liczac przeaiadki, korki itd).
              • Gość: michał_k IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.04, 12:13
                Jeśli kolej rzeczywiscie poprowadzą przez Ozorków czy okolice, to Łóź straci
                największą szansę na rozwój od wielu lat. Naprawdę, czy tak trudno zauważyć, ze
                od stacji kolejowej w Kutnie czy gdzieś tam nie przybyło nam inwestorów. Nawet
                stacja na Olechowie czy Widzewie nie rozwiązałaby problemu łodzkiego dworca.
                Tylko centrum. O tym wiedzieli już planiści euroejscy w XIX wieku. Spójrzcie na
                dworce w znaczących miastach - Rzym, Moskwa, Berlin, Paryż. Wszystkie znajdują
                się w centrum - to dla nich jest oczywiste. Jak może z samochodem konkurować
                kolej z przesiadką? To chyba tylko dla obecnych tu fanów komunikacji
                publicznej. Przeciętny człowiek wybierze samochód, nawet jesli zajmie mu to
                więcej czasu. Jak sobie wyobrażacie biznesmena jadącego z Berlina, który z
                dwoma tobołami i torbą w żebach idzie się przesiąść do drugiego wagonu?
                • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 27.01.04, 12:18
                  No ale kolej to taki brytyjski przezytek.....
                  My bydziem nuwoczesni - drogi i autostrady. Auto to je to.
                  Lepsze od kuni i furmanek.
                • Gość: flip IP: *.p.lodz.pl 27.01.04, 12:39
                  Caly sek jest w tym, ze nikt sie nie przyzna, ze kolej nie ma laczyc Lodzi. To
                  bylo, jak sie zdaje, przewidywane podlaczenie tej linii za pomoca
                  dodatkowego "siegacza" polaczonego z szybka trasa trojkatem. Czy rzeczywiscie
                  tak bylo - na pewno nie wiem - wszak tutaj takich rzeczy sie nie publikuje, bo
                  planowanie to taka zabawa dla wtajemniczonych. Zatem, znajac polska praktyke,
                  obawiac sie nalezy, ze gdyby doszlo do budowy tej linii kiedys-tam, to Warszawa
                  mialaby pociagi czesto, a Lodz rzadko, zwlaszcza w relacji poznanskiej.
                  Korzystniej by bylo miec cala linie pod srodmiesciem - to nie ulega
                  watpliwosci. Czy mozna jechac 300 km/h w tunelu - nie wiemy. Podejrzewamy, ze
                  tak, bo 250 juz sie jezdzi w Niemczech, a pewnie i w Japonii. Czyli ewentualne
                  spowolnienie trasy nie jest takim problemem, jak by sie probowalo to
                  przedstawiac.
                  • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 27.01.04, 12:50
                    Jak sie chce to mozna!!!!!

                    Zreszta gdyby przebic sie ta koleja pomiedzy Franciszkanska a nieco na polnoc od Drewnowskiej to i spowolnienie nie musialoby byc duze.

                    Przeszkoda sa wzniesienia lodzkie na polnocny-wschod od Lodzi.
                    Wedlug mnie bardziej prbolematyczna niz sam przebieg kolei przez Lodz.

                    • Gość: flip IP: *.p.lodz.pl 27.01.04, 13:04
                      Ale co to sa za wzniesienia :-) NBS FfM-Bonn, Mannheim-Sztutgart, Hanower-
                      Wurzburg, LGV Mediterranee, wszystkie Shinkanseny - to dopiero sa wzniesienia,
                      czyli gory. Dopuszczalny procent spadku to nawet 4,5%, choc najczesciej jest
                      mniej (prawdopodobnie zalezy, czy na szlaku, czy na podejsciach do dworcow).
                    • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 27.01.04, 16:19
                      > Zreszta gdyby przebic sie ta koleja pomiedzy Franciszkanska a nieco na polnoc
                      o
                      > d Drewnowskiej to i spowolnienie nie musialoby byc duze.

                      To chyba jedyna możliwość. Ewentualny tunel byłby dość krótki- mniej więcej od
                      Zachodniej do Franciszkańskiej.

                      Dla uściślenia- linia przecięłaby się z Zachodnią raczej w okolicy Bazarowej
                      niż Drewnowskiej- tak przynajmniej wskazuje linia powojennej zabudowy.

                      > Przeszkoda sa wzniesienia lodzkie na polnocny-wschod od Lodzi.

                      Wzniesienia to drobiazg, od kiedy wynaleziono spychacze :)) Koszt poprowadzenia
                      kolei w wykopie jest dużo mniejszy niż w tunelu.

                      pozdrawiam
                      • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 01.02.04, 13:52
                        A niech mi ktoś wytłumaczy czemu ta kolej nie może wjechać do Łodzi, na dworzec
                        Kaliski śladem obecnej trasy, od strony Zgierza?, A następnie wyjechać sobie
                        również jak teraz i dopiero za Łodzią zacząć biec swoją drogą?

                        P.S. Przypominam też, że spora część Wzniesień to park krajobrazowy, któremu
                        stanowczo wystarczy już dobrodziejstw takich jak: autostrada, anteny TePsy
                        (dawniej radary ruskich), maszt radiowy o wys. 300m. czy osiedla domków. Styka
                        tam.
                        • Gość: STUDI IP: *.lodz.dialog.net.pl 01.02.04, 18:27
                          Juz stan obecny w zasadzie nie kwalifikuje sie na stworzeni tam PRaku Krajobrazowego nie mowiac o rezerwatach.
                          Tak juz jest zdegradowany tam teren.

                          A jak zaczna budowe autostrad to juz te resztki rozjezdza ciezarowki jadace na budowe.
                          Pelny debilizm. Komuna z lat 50 tych nadal trwa. Wszedzie sie dba o krajobraz i przyrode a u nas kretyni z blachosmrodami wola wszystko zniszczyc by miec wiecej asfaltu.

                          • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 01.02.04, 20:18
                            W momencie tworzenia parku, był to teren jeszcze całkiem całkiem. Niestety, w
                            Polsce, jak to w Polsce, stworzenie gdzieś parku krajobrazowego bardziej
                            przyczynia się do degradacji terenu niż do jego ochrony.
                        • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 02.02.04, 13:40
                          > A niech mi ktoś wytłumaczy czemu ta kolej nie może wjechać do Łodzi, na
                          dworzec
                          >
                          > Kaliski śladem obecnej trasy, od strony Zgierza?, A następnie wyjechać sobie
                          > również jak teraz i dopiero za Łodzią zacząć biec swoją drogą?

                          Po prostu wykonałaby spore i absolutnie niepotrzebne kółko. Ponadto przejazd
                          obecnymi torami znacznie zmniejszyłby średnią prędkość pociągu.
                          Linia dostosowana do prękości rzędu 300 km/h musi być linią wydzieloną,
                          odseparowaną od ruchu lokalnego, ze wszystkimi skrzyżowaniami bezkolizyjnymi i
                          pozbawioną ostrych zakrętów.

                          > P.S. Przypominam też, że spora część Wzniesień to park krajobrazowy, któremu
                          > stanowczo wystarczy już dobrodziejstw takich jak: autostrada, anteny TePsy
                          > (dawniej radary ruskich), maszt radiowy o wys. 300m. czy osiedla domków.
                          Styka
                          > tam.

                          Od kiedy przez Roztoczański PN poprowadzono Linię Hutniczo-Siarkową, a
                          prominenci zachwycili się planami igrzysk olimpijskich w zmienionych w lunapark
                          Tatrach, ochrona przyrody nie ma w Polsce najlepszych notowań.

                          pozdrawiam
                  • Gość: M.E. IP: *.piotrkow.cvx.ppp.tpnet.pl 19.02.04, 13:07
                    Gość portalu: flip napisał:

                    > Czy mozna jechac 300 km/h w tunelu - nie wiemy. Podejrzewamy, ze
                    > tak, bo 250 juz sie jezdzi w Niemczech, a pewnie i w Japonii.

                    Prędkość w tunelu ważna jest na szlaku. W naszym przypadku tunel byłby na tyle
                    krótki, że prędkość w nim byłaby stosunkowo mała - zakładając, że mniej więcej
                    w środku tunelu znajdowałaby się stacja, na której pociąg by się zatrzymywał.
                    Wyhamowanie z prędkości 300 km/h wymaga chyba dystansu paru kilometrów (żeby
                    pasażerowie nie pospadali z siedzeń), a i przyspieszenie też musi być w miarę
                    łagodne - następne kilometry.
    • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 27.01.04, 13:33
      Moze szanowna redakcja obejrzy te zdjecia:

      tram-cz.by.ru/barrandov/galerie.htm
      www.p.lodz.pl/I35/personal/jw37/urbtr/trsh-praha.html
      Jesli chodzi o ten drugi link to widac ze mozna nie niszczyc starych linii jak to sie u nas praktykuje.

      A uas na odwyrtke no nie.....
    • Może któryś z poprzedników już to napisał, ale ja bym chciał to podkreślić ra
      jeszcze. A mianowicie od pewnego już czasu zauważyłem w tramwajach większy tłok
      niż przed rokiem. Spowodowane jest to oszczędnościami a więc mniejszą ilością
      wozów na trasie. I to jest chore. W chwili obecnej, po południu niemalże nie
      można wejść do pierwszego wagonu taki panuje tam tłok. Uważam, że za nasze
      pieniądze MPK powinno nam gwarantować komfort większy niż totalny ścisk. Tak po
      prostu uważam.

      maxxman
    • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 18.02.04, 18:19
      No i co i cisza nic sie nie dziaje, albo ja o tym nic nie wiem. Kolejne pomysly
      wladz ("nowy" tramwaj, tunel) moze warto cos napisac. Albo zorganizowac jakies
      spotkanie na temat komunikacji miejskiej?

      Pozdrawiam,
      Aleksej
    • Gość: Ja IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 21.02.04, 18:07
      I co? Fupa?
    • Gość: kr x IP: *.p.lodz.pl 04.03.04, 11:45
      Piszecie o tramwajach, tramwajach i jeszcze raz tramwajach.
      A to nie najbardziej nagle i wazne sprawy dla lodzi...
      Łodź nie ma przede wszystkim lotniska, normalnych polaczen kolejowych i
      normalnych drog!
      Zatem jeszcze raz chcialbym tu zamiescic konkretne watki jakie powinny moim
      zdaniem byc poruszone na watku komunikacja przez lokalne media w tym miescie
      czyli miedzy innymi GW.
      1. Kolej!
      www.plk-sa.pl/MAPA_200_5F250km_h.gif
      Mysle ze wam jest ona znana, ale warto wam jeszcze raz pokazac ta bzdure.
      Dlaczego mimo ze ma ona ladnych pare lat i wciaz jest w oficjalnym serwisie
      internetowym PLK nie byla ona ani razu na lamach GW. Niech lodzianie
      przynajmniej sie dowiedza jak jest traktowane ich miasto i kto za to
      odpowiada!!!
      2. Autostrady.
      Ja rozumiem zachwyty ze wreszcie sie buduje A2, ale moze ktos z gazety by sie
      zainteresowal dlaczego zmieniono plany w ciagu ostatnich kilku miesiecy w
      stosunku do A1????!!!
      Odcinek Stryków czestochowa mial byc budowany przez panstwo a budowa miala sie
      zaczac w 2005. Jest to bardzo wazna dla lodzi inwestycja bo pozwoli na
      przeniesienie tranzytu polnoc poludnie z granic miasta wlasnie na autostrady.
      Czyli dzieki niej znikna wreszcie TIRy z lodzkich ulic. Niestety jak mozna
      zobaczyc plany wobec tej autostrady zostaly zmienione. Bedzie budowana przez
      koncesjonariusza, termin zaczecia niby sie nie zmnienil ale tego
      koncesjonariusza nawet nie wyloniono. Czyli powstanien niewiadomo kiedy a
      przynajmniej z kilkuletnim poslizgiem... A GW znowu cisza, mimo ze zmiana tych
      planow byla pare miesiecy temu...
      Tu link, dokladne informacje w zalaczniku na jego dole...
      www.gddkia.gov.pl/html/str2003-2013.htm
      3. Kasa na komunikacje dla lodzi.
      Warszawa miasto raptem dwa razy wieksze ma ponad 10 razy wiecej na komunikacje
      od Lodzi!!! Dlaczego, przeciez podatki czyli oplate za korzystanie z panstwa
      placimy wedlug tych samych stawek!! Ja rozumiem ze warszawa jest stolica, ze
      powinna dostac wiecej ale bez przesady! Nie kilkanascie razy wiecej bo tak sie
      dzieje w bananowych republikach! Efekt tego jest taki ze w Lodzi wladze
      zastanawiaja sie czy wiadukt trzeba rozebrac czy mozna go prowizorycznie
      naprawic na pare lat. W wraszawie za to prowadzi sie intensywne prace nad
      rozwojem inwestycji drogowych, moze pare wymienie:
      - dojazdy do okecia za 500mln (pieniadze z budzetu centralnego)
      - drogi ekspresowe wokol warszawy (kasa z budzetu centralnego)
      - wreszcie same inwestycje w samej warszawie podjete ostatnimi czasy albo
      planowane czyli budowa mostu i trasy Siekierkowskiej 1,5 mld zł( w tym węzeł
      Czerniakowska- wielopoziomowe skrzyżowanie, największy węzeł komunikacyjny w
      Polsce), budowa tunelu pod Wisłostradą 120 mln zł, przykrycie trasy
      Łazienkowskiej ma sie zacząć w tym roku 150 mln zł, budowa wiaduktu i naprawa
      kilku innych ponad 30 mln zł, przebudowa Górczewskiej kolejne kilkadziesiat mln
      zł, nowe naweirzchnie na 5 dużych ulicach, przebudowa i modernizacja pl. Uni
      Lubelskie kilkadziesiąt mln zł i jeszcze wiele innych mniejszych inwestycji
      drogowych, w sumie ponad 2 mld zł
      Dorzucmy jeszcze do tego metro, rozbudowe okecia, przebudowe dworca gdanskiego
      i inne... Znowu chcialbym zeby przynajmniej lodzianie wiedzieli kto za to
      odpowiada ze w warszawie dzieje sie naprawde duzo i na wszystko starcza, a jak
      nie starcza to poslowie przeglosuja i starczy, a w lodzi nie ma na zalatanie
      dziur na wlokniarzy!!!!

      A i nie piszcie ze potrzebujecie cierpliwosci..
      Na temat kazdego z tych trzech waznych zagadnien powinniscie napisac pare
      miesiecy temu a w przypadku kasy i kolei pare lat temu. Kazdy w tym miescie
      narzeka na Kropiwnickiego i innych politykow ale prawda jest taka ze to lodzkie
      media sa odpowiedzialne za pilnowanie tych politykow by robili dobra robote. W
      przypadku lodzkich mediow moge za ta robote postawic pałe!

      ps. nie szukajcie afer w smiglowcach i innych medialnych tematach ale
      zacznijcie ich szukac w instytucjach centralnytch! Ta mapka PLK jest afera,
      sposob budowania autostrad i rozdzialu funduszy na rozwoj regionow w polsce a
      nie jakies lopaty w smiglowcach MI 8!!!! Obowiazkiem kazdego rzetelnego
      dziennikarza jest przede wszystkim pilnowanie spraw regionu a dopiero potem
      szukanie sensacji.



      • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 04.03.04, 13:12
        Co panie mrx, taki dziecinny jestes?
        • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 04.03.04, 15:08
          Jaki dziecinny? To wy jestescie tacy zalosni... Tylko o tych tramwajach i
          tramwajach, a to ze jakis nie dojechal a to ze gdzies kasowniki nie dzialaja no
          i gazeta pisze o tych "kluczowych" dla komunikacji sprawach miasta... a Łodz
          stoi w miejscu.
          • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 04.03.04, 16:38
            Słuchaj, to forum otwarte.

            Chcesz o tym dyskutować, to załóż wątek (byle jeden). Interesują cię kolej, A1
            i finanse? Śledź to i informuj czy coś się zmieni. Na pewno spotka się to z
            naszym odzewem (zapewne także z milczeniem GW i władz miasta, które forum
            czytają ale wolą się do tego nie przyznawać).
            Nie każdy ma czas i ochotę śledzić decyzję urzędników centralnych. A
            komunikacją miejską jeździ codziennie :)

            pozdrawiam
            • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 04.03.04, 17:22
              Te trzy rzeczy sa o niebo wazniejsze od np. powrotu np. 1202 na trase. wy
              naokolo piszecie tylko o takich "kluczowych" rzeczach wiec gazeta o tym
              pisze... Jak chcesz by w tym miescie bylo lepiej to zacznij od siebie czyli np.
              przestan tylko pisac o tramwajach a zacznij rowniez wyszukiwac rzeczy bardziej
              wazne a zwiazane z komunikacja. I pisac o nim na forum publicznym. Zaloze sie o
              dobra wodke ze GW tez zacznie o tym pisac jak kazdy z was nie bedzie sie
              ograniczal do tramwajow i bedzie szansa ze cos sie ruszy... Tak bylo z
              lotniskiem, tak moze byc z PKP A1 czy pieniedzmi na lodz.

              > Nie każdy ma czas i ochotę śledzić decyzję urzędników centralnych. A
              > komunikacją miejską jeździ codziennie :)
              >
              Skoro nie sledzisz ich decyzji to sie nie dziw ze cie oni robia potem w balona.
              Od tego masz mozg zeby pilnowac swojego interesu miedzy innymi poprzez
              poruszanie problemow na forum publicznym. Wy poruszacie problemy tramwajowe i
              te w porownaniu z reszta komunikacji lodzi nie sa zaniedbane. Moze warto pojsc
              dalej i nie dommagac sie tylko tramwaji na poziomie ale calej komunikacji...
              • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 04.03.04, 17:55
                > Te trzy rzeczy sa o niebo wazniejsze od np. powrotu np. 1202 na trase. wy
                > naokolo piszecie tylko o takich "kluczowych" rzeczach wiec gazeta o tym
                > pisze... Jak chcesz by w tym miescie bylo lepiej to zacznij od siebie czyli
                np.
                >
                > przestan tylko pisac o tramwajach a zacznij rowniez wyszukiwac rzeczy
                bardziej
                > wazne a zwiazane z komunikacja. I pisac o nim na forum publicznym. Zaloze sie
                o
                >
                > dobra wodke ze GW tez zacznie o tym pisac jak kazdy z was nie bedzie sie
                > ograniczal do tramwajow i bedzie szansa ze cos sie ruszy... Tak bylo z
                > lotniskiem, tak moze byc z PKP A1 czy pieniedzmi na lodz.

                Jak ktos chce to moze sobie pisac o 1202 czy innych rzeczach. Jakie ty masz
                prawo narzucac komukolwiek tematy postow?? Kto ty jestes??? Jak chcesz to pisz
                na jakikolwiek inny temat. Bujasz w oblokach, marzy Ci sie jakis tunel, a co TY
                konkretnie zaproponowales. Tylko krytykujesz, zalisz sie na wszystkich, a co TY
                zaproponowales aby bylo lepiej (ale konkrety, a nie jakies tam bujdy).

                I wiesz jest jeszcze inna sprawa, wiekszosc osob jak sie nie zna na jakims
                zagadnieniu, czyta ale raczej nic nie pisze, oczywiscie TY czy sie znasz czy
                nie swoje glupie 5 groszy musisz dolorzyc.

                Aleksej
                • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 04.03.04, 18:02
                  W przeciwienstwei do ciebie staram sie wyszukiwac problemy lodzi i jej
                  dyskryminacje. gdyby nie ja to bys w zyciu nie wiedzial jak wygladaja plany PLK
                  odnosnie lodzi, w zyciu bys nie wiedzial jakie sa roznice w finansowaniu lodzi
                  i warsazawy bo jestes zwyklym leniem co sie ogranicza do najpilniejszych spraw.
                  Bede mial co zjesc bede mial czym pojechac do marketu to bedzie wszystko OK. A
                  rzeczami bardziej skomplikowanymi to niech sie ktos inny martwi. Psy wieszasz
                  na GW ale jeses niewiele lepszy od niej. Oni pisza o tym o czym chca czytac
                  czytelnicy, a ze dla was sa najwazniejsze tramwaje, wystarczy wejsc na to forum
                  to pisza o tramwajach. I dziwi mnie twoje oburzenie ze np. GW nie napisze o
                  kolei. Watki kolejowe tutaj to moze 5%, drogowe to 2% a reszta to tramwaje.
                  Dlatego 90% wiesci informacyjnych w GW to wlasnie tramwaje... Proste jak budowa
                  cepa, jednak dla niektorych za skomplikowane.
                  • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 04.03.04, 18:18
                    > zyciu nie wiedzial jak wygladaja plany PLK

                    O tych i innych planach PKP bylo dosyc duzo na tym forum, poczytaj archiwum.

                    Nie nazywaj mnie leniem jak mnie nie znasz. Pomysly lepsze lub gorsze ma kazdy.
                    Kazdy potrafi krytykowac i wrzeszczec ze jest zle, kazdy potrafi plakac ze Wa-
                    wa ma "lizaka" a Lodz nie, tylko pytanie co z tym zrobic.

                    Pomysly nie sa wiekszym problemem, problem jest dopiero wtedy kiedy trzeba
                    pomysly wprowadzic z zycie, i zrobic cos w tym kierunku. Jak narazie to ty
                    wszczynasz burze w szklance wody. Duzo piszesz ale jakos nic z tego nie wynika.

                    Jak bys czytal GW uwarznie to bys zauwazyl ze twoje proporcje sa kompletnie
                    nieprawdziwe. Zreszta popatrz sobie ile razy redakcja pisala swoje posty na
                    forum.

                    Pokaz co ty robisz dla tego miasta i przestan klapac dzibem.

                    Aleksej
                    • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 05.03.04, 12:07
                      > Kazdy potrafi krytykowac i wrzeszczec ze jest zle, kazdy potrafi plakac ze Wa-
                      > wa ma "lizaka" a Lodz nie, tylko pytanie co z tym zrobic.
                      >
                      Pisac o tym. Przecietny lodzianin nie wie o tych dysproporcjach a wiekszosc nie
                      wie skad sa te dysproporcje, np ja, bo nie rozumiem jak dwa razy wieksze miasto
                      moze w normalnym kraju dostawac kilkanascie razy wiecej. Tak jest w bananowych
                      krajach. Moze zaczna wtedy pisac lodzkie media i przecietny lodzianin sie o tym
                      dowie. Tak jest np. w gdansku i tam media trabia o tym dlatego tam udaje sie
                      zdobywac troche kasy wiecej (remont obwodnicy, dojazdowki do niej, wszystko za
                      centralna kase) i stamtad opoznienia w budowie A1 sa regularnie w TV. Proste
                      jak budowa cepa.... Ale tam lokalne media pisza o problemach komuniakcyjnych
                      miasta a nie o tramwajach...
                      Jak narazie to ty
                      > wszczynasz burze w szklance wody. Duzo piszesz ale jakos nic z tego nie
                      wynika.
                      >
                      Bo pisze prawie sam, a wy negujecie praktycznie wszystko co napisze. Tu chce
                      zeby GW napisala o kolei i jej planach, o kasie dla lodzi i o A1 ale to tez
                      jest wedlug was zle... Paranoja a raczej wasza glupota
                      > Pokaz co ty robisz dla tego miasta i przestan klapac dzibem.
                      >
                      Staram sie wynajdowac regularnie dyskryminowanie tego miasta w necie i pisac o
                      tym z duza cierpliwoscia. Jak dla mnie to i tak o niebo wiecej od przecietnego
                      forumowicza... A ze spotykam sie z takim przyjeciem forumowiczow "przestan
                      klapac dzibem" to tylko swiadczy o ich braku kultury i glupocie. Ale glupich w
                      tym miescie nie brakuje, wystarczy sobie popatrzec z boku i wlos sie na glowie
                      jezy...
              • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 04.03.04, 18:40
                > Te trzy rzeczy sa o niebo wazniejsze od np. powrotu np. 1202 na trase. wy
                > naokolo piszecie tylko o takich "kluczowych" rzeczach wiec gazeta o tym
                > pisze... Jak chcesz by w tym miescie bylo lepiej to zacznij od siebie czyli
                np.
                >
                > przestan tylko pisac o tramwajach a zacznij rowniez wyszukiwac rzeczy
                bardziej
                > wazne a zwiazane z komunikacja. I pisac o nim na forum publicznym.

                Wiesz co, przejrzyj wątki o kasownikach, wykolejeniach i brudnych szybach i
                policz ile razy się w nich wypowiadałem. Bo, wybacz, ale pieprzysz głupoty.

                Ale w odróżniniu od Ciebie takie dyskusje mi nie przeszkadzają. To wolny kraj,
                każdy ma prawo pisać o tym, o czym chce! To nie stalinowski ZSRR.

                >I pisac o nim na forum publicznym.

                Pisz, pisz...

                > Zaloze sie o
                >
                > dobra wodke ze GW tez zacznie o tym pisac jak kazdy z was nie bedzie sie
                > ograniczal do tramwajow i bedzie szansa ze cos sie ruszy... Tak bylo z
                > lotniskiem, tak moze byc z PKP A1 czy pieniedzmi na lodz.

                Przegrałbyś. GW ma to w d..użym poważaniu.

                > Skoro nie sledzisz ich decyzji to sie nie dziw ze cie oni robia potem w
                >balona.

                Wybacz, ale zacznę śledzić, gdy doba będzie miała co najmniej 30 godzin.

                > Od tego masz mozg zeby pilnowac swojego interesu miedzy innymi poprzez
                > poruszanie problemow na forum publicznym.

                Od tego masz mamusię i nauczycieli, żeby nauczyli Cię kultury dyskusji.

                > Wy poruszacie problemy tramwajowe i
                > te w porownaniu z reszta komunikacji lodzi nie sa zaniedbane.

                Nie?
                Znaczy- jeżdżą same niskopodłogwce po nowych torach i dojeżdżają do wszystkich
                dużych osiedli?

                > Moze warto pojsc
                > dalej i nie dommagac sie tylko tramwaji na poziomie ale calej komunikacji...

                Mam dla Ciebie proste rozwiązanie. Jeśli irytuje Cię temetyka forum możesz albo
                pewne wątki przestać czytać, albo opuścić to forum.

                pozdrawiam
                • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 05.03.04, 11:55
                  > Ale w odróżniniu od Ciebie takie dyskusje mi nie przeszkadzają. To wolny
                  kraj,
                  > każdy ma prawo pisać o tym, o czym chce! To nie stalinowski ZSRR.
                  >
                  jak na razie to wam przeszkadza ze zakladam na tym forum watki nie tramwajowe...
                  Kultura sie klania...

                  > Pisz, pisz...
                  >
                  A bede bo wiem ze oprocz was sa tu tez normalni ludzie ktorzy nie pasjonuja sie
                  jak male dzieci jazda tramwajami...
                  > Przegrałbyś. GW ma to w d..użym poważaniu.
                  >
                  Przegrywam a dokladniej to miasto przegrywa bo wiekszosc jego mieszkancow ma w
                  glebokim powarzaniu to co tu sie dzieje, potrafia tylko marudzic i narzekac...

                  > Od tego masz mamusię i nauczycieli, żeby nauczyli Cię kultury dyskusji.
                  >
                  Kultury wam brakuje, ale najlrepiej jak sie jest zlodziejem krzyczec lapaj
                  zlodzieja...

                  > Nie?
                  > Znaczy- jeżdżą same niskopodłogwce po nowych torach i dojeżdżają do
                  wszystkich
                  > dużych osiedli?
                  >
                  Nie, ale jest 15 nowoczesnych tramwajow, remontuje sie regularnie kilka km szyn
                  rocznie, UML zglosil wniosek do UE o remont 30km torow i ma zglosic wniosek o
                  tramwaj regionalny.
                  Dla porownania: Drog jest kilkanascie razy wiecej jak torow ale rocznie
                  remontuje sie mniej niz torow.
                  Zadna droga nie spelnia w tym miescie nowoczesnych standartow...
                  Obwodnica to cos czego chyba wladze miasta nawet nie znaja...
                  No ale wiadomo, jak ktos jezdzi tramwajem to jak zwykle widzi ze nie wszyscy
                  chca tymi tramwajami jezdzic. Szczerze mowiac do niedawna nie mialem nic
                  przeciwko tramwajom, ale powoli widzac nastawienie urzytkownikow drog mam coraz
                  wiecej.
                  Jestem przeciwko temu tramwajowi regionalnemu i tramewajowi w tunelu bo ta kase
                  powinno sie przeznaczyc na drogi...
                  Tunel stop, nowoczesne drogi w miescier i parkingi tak!
                  > Mam dla Ciebie proste rozwiązanie. Jeśli irytuje Cię temetyka forum możesz
                  albo
                  >
                  > pewne wątki przestać czytać, albo opuścić to forum.
                  >
                  A ja mam inny pomysl. To forum nazywa sie komunikacja nie tramwaje czyli mam
                  zamiar ods teraz zaczac pisac o komunikacji ale nie tramwajowej, mimo ze
                  kulturalnym milosnikom tramwajow bedzie to przeszkadzac. To forum jest
                  publiczne i czy ci sie podoba czy nie mam zamiar na nim pisac i to o
                  KOMUNIKACJI a dokladniej o tej czesci komunikacji z ktorej korzystam a wiec o
                  drogach a tepic ta z ktorej nie korzystam i ktora mi przeszkadza czyli
                  tramwaje.]
                  Wasza taktyka tylko na odwrot...




                  • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 05.03.04, 19:27
                    > jak na razie to wam przeszkadza ze zakladam na tym forum watki nie
                    tramwajowe..
                    > .
                    > Kultura sie klania...

                    Nie jestem członkiem PZPR, by się do mnie zwracać per "wy".

                    > A bede bo wiem ze oprocz was sa tu tez normalni ludzie ktorzy nie pasjonuja
                    sie
                    >
                    > jak male dzieci jazda tramwajami...

                    I bardzo dobrze, że będziesz. mnie to nie przeszkadza :)

                    > Nie, ale jest 15 nowoczesnych tramwajow

                    Jaki to % wszystkich?
                    % ten daje sporo do myślenia.

                    > remontuje sie regularnie kilka km szyn rocznie

                    Potrzeba 3-4x tyle. Po dziurawej drodze samochód od biedy przejedzie. Tramwaj
                    na zdewastowanym torze się wykolei.

                    > UML zglosil wniosek do UE o remont 30km torow

                    To tylko łatanie największych dziur. Konserwacja, a nie rozwój.

                    > i ma zglosic wniosek o
                    > tramwaj regionalny.

                    Jak wyżej. Piękna nazwa na remont istniejącej od lat trasy. I utopienie
                    pieniędzy w zbędnym tunelu.

                    > Dla porownania: Drog jest kilkanascie razy wiecej jak torow ale rocznie
                    > remontuje sie mniej niz torow.

                    Porównaj inwestycje torowe i drogowe od 1990r.

                    > Jestem przeciwko [...] tramewajowi w tunelu bo ta kase
                    >
                    > powinno sie przeznaczyc na drogi...
                    > Tunel stop, nowoczesne drogi w miescier i parkingi tak!

                    Zgadzam się! Priorytet nad tunelem powinny mieć inwestycje drogowe- z nich
                    będzie większy pożytek.

                    > A ja mam inny pomysl. To forum nazywa sie komunikacja nie tramwaje czyli mam
                    > zamiar ods teraz zaczac pisac o komunikacji ale nie tramwajowej, mimo ze
                    > kulturalnym milosnikom tramwajow bedzie to przeszkadzac. To forum jest
                    > publiczne i czy ci sie podoba czy nie mam zamiar na nim pisac i to o
                    > KOMUNIKACJI a dokladniej o tej czesci komunikacji z ktorej korzystam a wiec o
                    > drogach

                    I bardzo dobrze. Pisz. Myślę, że nikomu to nie będzie przeszkadzać. Brak
                    zainteresowanie też Ci raczej groził nie będzie.

                    > a tepic ta z ktorej nie korzystam i ktora mi przeszkadza czyli
                    > tramwaje.]

                    Ile Ty masz lat? 5? 7?
                    Nie sądzisz, że takie zachowanie jest infantylne?

                    pozdrawiam
    • w zasadzioe dobrze,że mr x podbił ten wątek.
      Redakcja obiecała zająć się sprawą-prawie 2 miesiące temu-i nic z tegop nie
      wyniknęło.

      Dam głowę,że zaczęli czytać Forum,wyciągnęli mapę Łodzi nma stół i oniemieli pod
      wrażeniem wielkości miasta i faktu istnienia takich miejsc w nim...

      żałosne.

      --
      "Najprościej jest wyjechać i powiedzieć,mam ten kraj gdzieś.Nic mi on nie
      daje,więc i ja mu nic nie dam.Ale na Boga-ile jeszcze stracimy inteligencji?Mało
      jej zginęło w czasie wojen i stalinizmu?Mało wyjechało za granicę w okresie
      stanu wojennego?"
      • Gość: mr x IP: *.p.lodz.pl 05.03.04, 12:10
        Teraz musza wyjac mape polski i zobaczyc ze ta lodz jest w centrum polski...
        Ale to moze im zajac z dwa miesiace a przez ten czas zapomna o tym ze lodz jest
        taka duza
        • Gość: STUDI IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.03.04, 21:53
          Spoko Lodz niedlugo nie bedzie stolica wojewodztwa. Sa dwa warianty albo bedzie
          w Mazowieckim albo w Swietokrzyskim.
          UE naciska na znaczne zmniejszeni liczby wojewodztw w Polsce (max 7).

          Maoziweckie sie nie usmiecha Lodzi, bedzie wtedy biednym zadupiem bez kasy.
          W przpyadku Swietokrzyskiego sa szanse na wieksze dotacje.

          Ale to OT.
          • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 06.03.04, 11:03
            STUDI no ale sobie teraz nawymyslales. UE nie ma nic do wojewodztw, pomysl
            zmniejszenia liczby wojewodztw wymyslil Hausner w ramach oszczednosci.
            Polaczone maja byc male slabsze wojewodztwa. W gruncie rzeczy wyglada to jak
            pierwszy projekt reformy administracyjnej zakladajacy 12 wojewodztw (w tym
            oczywiscie Lodzkie).

            Pozdrawiam,
            Aleksej
            • Gość: flip IP: *.p.lodz.pl 06.03.04, 12:24
              > pierwszy projekt reformy administracyjnej zakladajacy 12 wojewodztw (w tym
              > oczywiscie Lodzkie).

              I bardzo dobrze. Ciekawe, co Kwachu na to (ale teraz to chyba mu juz nie
              zalezy :-)
              • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 06.03.04, 15:23
                Tez jestem za, i powiaty won, albo wieksze (jak byle wojewodztwa). Kwachu to
                male piwo, raczej beda problemy z miastami wojewodzkimi ktore maja te prawa
                stracic.

                Pozdrawiam,
                Aleksej
            • Gość: luko IP: *.toya.net.pl 15.03.04, 08:47
              Oczywiście - wszystko w ramach oszczędności. Także likwidacja powiatów a wraz z
              nią: reforma systemu rejestracji podatkowej i danych statystycznych,
              przeniesienie setek agentur administracji państwowej i terenowej, likwidacja i
              ponowne tworzenie systemu rejestracji pojazdów mechanicznych... Po prostu same
              oszczędności.
              Czas na konfabulkację:
              Ach gdyby tak tylko pierwsza reforma administracji nie była forum głupiej walki
              politycznej i populizmu. Gdyby to tamtejsza opozycja m.in. SLD uznała zasadność
              (m.in. ekonomiczną) powołania 12 województw, jak planowano wtedy, dziś nie
              byłoby tego problemu. Ale niestety, to Polska właśnie...
            • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 15.03.04, 13:06
              chcodzi o tzw regiony odpowiedzlane za finanse pochodzace z Unii europerjskiej. Maximum ma ich byc 8.
              Co do pierwszego projektu reformy administracyjnej to przypolne ze mialo byc 10 wojewodztw a nie 12 i nie bylo wsrod nich wojewodztwa lodzkiego.
              Dopiero pod wplywem sprzeciwu zgodzono si ena dwa dodatkowe.
              Ale ten projekt upadl.

              W sumie to nalezalo po prostu wrocic do dawengo podzialu sprzed reformy Geirka.
              Bo nawet obecne granice sa absurdalne w wielumiejscach a takich bzdur nie bylo przez 1974 rokiem.

              Wczesniej nie bylo wojewodtw zielonogorskiego, koszalinskiego i opolskiego.
              Byly dwa wielkie wojewodztwa powstale na teranach dawnego panstwa niemieckiego: wroclawskie i szczecisnkie. Ze szczecinskiego wydzielono dodastkowe wojewodztwo kosztalinskie, a z wrockawskiego wyodrebniono opolskie i zielonogorskie.

              Taki podzialna 17 wojewdoztw byl az do czasow Gierka, ktory aby skutecznie zdusic moczarowska opozycje zlikwidowal gromady, powiaty i wojewosztwa w prowadzajc nowe woejwodztwa i gminy. Rolnikom dal swiadczenie emerytalne. W ten sposob zlikwidowal cale struktury PZPR kontrolowane przez zwolennikow p. Moczara. A Rolnicy, w ten sposob pokazal ze dba lepiej o nich niz ZSL i dawne organizacje partyjne w powiatach.

              • Gość: Aleksej IP: *.lodz.dialog.net.pl 15.03.04, 14:13
                Nigdy nie slyszalem o reformie w ktorej mialo byc 10 wojewodztw, zawsze mowilo
                sie o 12 potem 14 i jak zostalo o 16. Wojewodztwa mialybyc mniej wiecej
                identyczne pod wzgledem liczby ludnosci (a polaczenie Lodzi z Wa-wa wchodzi
                prawie 3 mln. ludzi, w dodatku inne okoliczne miasta i trudno byloby innym
                rejonom dorownac).

                Moim zdaniem najsensowniej i najtaniej byloby przeksztalcic 49 b. wojewodztw w
                powiaty i po kilka scalic w 12 wojewodztw, tani i niebyloby plakania ze komus
                odbieraja itp.

                Pozdrawiam,
                Aleksej
                • Gość: barnaba IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 15.03.04, 16:08
                  Tak, ale 12 województw oznacza m.in. stworzenie "wielkiej Wielkopolski"
                  i "wielkiego Mazowaza". Koalicja tych województw z Górnym Śląskiem byłaby w
                  stanie przepchnąć przez sejm każdą decyzję. Na przykład o budowie II linii
                  metra w stolicy, lotniska pod Poznaniem i dodatkowych pieniądzach dla górnictwa.

                  IMHO powinno zostać 15 województw:
                  12 rozpatrywanych od początku, do tego bydgoskie, świętokrzyskie z Radomiem i
                  lubuskie.

                  pozdrawiam
przejdź do: 1-100 101-107
(101-107)

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.