• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Zuzycie paliwa Dodaj do ulubionych

  • IP: 217.153.8.* 22.12.05, 09:29
    ...czy znacie jakies linki opisujace zuzycie paliwa przez samoloty cywilne ???
    zastanawialismy sie nad 737-800 NG :-)
    Zaawansowany formularz
    • Gość: aasaaa IP: *.devs.futuro.pl 22.12.05, 12:25
      Do STN okolo 5300-5700 kg.
      • Gość: Michał M. IP: *.lodz.msk.pl 22.12.05, 13:19
        Hmmm.... a lot trwa 2 godziny, około 7000 sekund. Czyli średnio benek pali 0,8
        kilograma na sekundę:)

        Ktoś wie ile takie paliwo kosztuje? Bo jak sądzę, nie prawie 4 złocisze za litr
        jak do samochodów? I jaką ma gęstość? Chyba mniejszą niż woda?
        • Gość: Tomek IP: *.pai.net.pl 22.12.05, 20:31
          Moze jeszcze więcej kosztować niż benzyna do auta. Prawie 2 zyle w litrze to
          akcyza. Samo paliwo bez podatków pewno taniutkie jest. Bo to żaden specjał.
          Nafta jakaś. Pewno na opale też by poleciał bo ma odrzutowe silniki. Tomek
        • 22.12.05, 20:42
          www.petrolot.pl/samolotowe/samolotowe.htm
          Hmmm... przyjmujac srednia arytmetyczna 5500 kg i zakladajac, ze 1 litr = 0,9
          kg, mozemy obliczyc, ze do zatankowania B737-800 w Lodzi potrzeba 4950 l
          paliwa odrzutowego.

          Cena 1 l JET A1 z akcyza kosztuje 1,2211 USD/litr netto z akcyzą, co przy
          dzisiejszym kursie 1 USD = 3,2393 PLN sprawia, ze koszt zakupu 4950 l JET A1
          kosztuje 19 579,77 PLN (dziewiętnaście tysięcy pięćset siedemdziesiąt dziewięc
          złotych 77/100).

          Podatek pomijam bo i tak mozna go sobie odliczyc.

          Przy cenie biletu 103,60 zł (bez opłat i podatków) wpływy z biletów pokryłyby
          tylko koszt paliwa lotniczego.

          Ale... jak wiadomo Ryanair kupuje paliwo masowo, kontraktujac przy tym
          gwarancje ceny. Po drugie, Petrolot ma monopol na Polske (a przymanjmniej do
          niedawna mial - nie wiem jak to wyglada na Okeciu teraz) i oferuje bardzo
          drogie paliwo. Zatem koszt paliwa ze Stansted do Lodzi musi byc bardzo wyraznie
          mniejszy niz z powrotem. A po trzecie ceny podane na stronie Petrolotu sa
          cenami detalicznymi, w hurcie na pewno jest taniej, chociaz tutaj mam
          watpliwosc bo przeciez udzialowcem Petrolotu jest LOT a ten moze miec dla
          konkurenji morde wilka...

          Podsumowujac, posiadanie benka to nietania rzecz... :/

          Pozdrawiam,
          maxxman
          • Gość: asaaaa IP: *.devs.futuro.pl 23.12.05, 05:57
            Linie lotnicze s tego co wiem nie placa akcyzy.
          • 23.12.05, 13:32
            maxxman napisał:

            > drogie paliwo. Zatem koszt paliwa ze Stansted do Lodzi musi byc bardzo wyraznie
            >
            > mniejszy niz z powrotem.

            Ryanair tankuje w Łodzi???
            • Gość: Michał M. IP: *.lodz.msk.pl 23.12.05, 14:34
              Tym bardziej, że z Londynu na ogół leci się z wiatrem :)
              • 24.12.05, 21:54
                Linie lotnicze i ci zuzywaja duzo paliwa w ogole placa zupelnie inne ceny i na
                innej zasadzie. Jako przyklad moge wymienic nowe lotnisko w Detroit. Zasilane
                jest specialnym rurociagiem i nie tylko ono . Wszystkie lotniska w okolicy a
                takze duze bazy US Air Force. Na ich potrzeby pracuje mala rafineria ulokowana
                w samym....miescie Detroit. Nikt nie tankuje samolotow przy pomocy cystern
                chyba ze sa to male lotniska zwykle aeroklubowe. Linie lotnicze z reguly
                wchodza w porozumienia inwestycyjne i oczywistym jest ze maja inne ceny.Sa
                takze ukryte subsydia rzadowe. Paliwo musi byc tanie a ilosci zuzywane sa
                ogromne. W Polsce niektore lotniska posiadaja bocznice kolejowe i rowniez
                rurociagi. Najblizszy punkt dystrybucji paliw jest w Slotwinach kolo Koluszek.
                Blisko Lodzi. Jezeli lotnisko w Lasku nie posiada rurociagu to bedzie taki
                zapewnie mialo w przyszlosci.(ma bocznice kolejowa) Ostatnio byl pozar
                zbiornikow niedaleko jednego z lotnisk pod Londynem. Podobny uklad. Mala
                rafineria i ogromne zbiorniki paliwa.
                • 26.12.05, 20:44
                  No ale sytuacja w Lodzi jest inna - rurociagu nie mamy. Poza tym ceny ktore
                  podalem w kalkulacji kosztow sa cenami dla naszego lotniska wzietymi z cennika
                  PetroLOTu.

                  Ale naturalnie chetnie poslucham jakiegos profesjonalisty ktory wie jak to u
                  nas jest dokladnie :)

                  Pozdrawiam,
                  maxxman
                  • Gość: aaaasaaaaa IP: 217.96.12.* 27.12.05, 20:12
                    Tak Ryan tankuje w Lodzi.
                    • Gość: Tomek IP: *.pai.net.pl / *.pai.net.pl 27.12.05, 22:07
                      Bo nie ma innego wyjścia. Samolotów nie tankuje się pod korek, tylko leje tyle
                      ile potrzeba. Tak zeby do miejsca docelowego na rezerwie starczyło. Zatankowny
                      nie wyląduje tylko zrobi dziurawienie planety z fajerwerkami. Tomek
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.