Dodaj do ulubionych

ENTER AIR - opinie!!

IP: *.mofnet.gov.pl 09.08.11, 14:33
Bedę lecieć tymi liniami na Fuerteventurę z TUI, mam prośbe o opinię ;))
Czy lot był punktualny, jak z cateringiem na pokładzie?
Wszelkie uwagi mile widziane :))
Edytor zaawansowany
  • Gość: Agnieszka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.08.11, 14:46
    Leciałam tymi liniami tydzień temu z Gran Canarii. Lot wyczarterowany przez Tui (moja wycieczka z Neckermanna). Catering był tylko płatny. Lot na wyspę punktualny. Start z wyspy opóźniony, ale lądowanie w Polsce chwilę przed czasem. Samolot ciasny, panie stewardessy i pan steward uprzejmi a pan kapitan umilał podróż opowiadając o trasie przelotu. Lot w obie strony (z międzylądowaniem w Poznaniu) bardzo spokojny.

    Życzę Ci udanych wakacji.
  • Gość: katja IP: *.mofnet.gov.pl 10.08.11, 11:41
    Dziekuję :))
    Szkoda, że catering płatny;(
  • camel_3d 18.08.11, 01:26
    Zrob sobie kanapki i herbate w termosie,,,,
    Kupujesz tani urlop i se dziwsz??

  • Gość: katja IP: *.mofnet.gov.pl 19.08.11, 12:56
    a co cie to obchodzi!!!
  • camel_3d 22.08.11, 12:23
    no to, ze ludzie nie rozumieja, ze placisz tanio za przelot to nie dostaniesz jedzenia..dla wielu przelot=jedzenie....
    to tylko w rejsowych samolotach ..a nie takich taniutkich..

    --
    DZIECKO W PODROZY....GRUPA NA FACEBOOKU
    ___________________________________________
    www.facebook.com/home.php?sk=group_129829233757830
  • Gość: la IP: 80.51.0.* 31.10.11, 11:01
    czy po uzyskaniu tych opinii zmieniasz przewoźnika ???. Tak pytam, z ciekawości.
  • Gość: Anq28 IP: *.173.6.103.tesatnet.pl 03.04.12, 00:05
    Hmmm....jak ktoś kupi wczasy w TUI za 8000zł/os to według Ciebie tanio? W ogóle to raczej nowa moda, że nawet drogie biura kolejno rezygnują z cateringu. Kiedyś to była norma...nawet jak się kupiło TANIE wczasy w Egipcie itp. w TANIM biurze. Więc się nie wymądrzaj.
  • exit72 05.08.16, 16:40
    8000 tys/os?!!! ło matko! za tyle to ja lecę z 4 osobową rodziną na Gran Canarię na 14 dni,apartament w hotelu 80 m/kw + HBi do tego samochód na cały pobyt.
  • Gość: x IP: *.ip.netia.com.pl 31.07.12, 21:19
    My lecieliśmy 15 lipca z Wrocławia z międzylądowaniem w warszawie, trzymali nas w autobusie przez 40 minut aby wymienić załogę i posprzątać samolot najpierw informując żeby zabrać swoje rzeczy bo nie wiadomo czy z terminala wrócimy na swoje miejsca. W autobusie czuliśmy się bardzo upokorzeni jak bydło. O terminalu gdzie każdy planować między innymi załatwić swoje potrzeby Enter Air zapomniał. To nie jest w porządku. Skandal !!!
  • Gość: m IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.08.11, 12:00
    Mieliśmy catering (tui, lot poniedziałkowy z W-wy) - tzn. nie tyle catering co kupon na posiłek (był w książeczce z biletami).
    Co do opóźnień - ok. godzina, w obie strony.
  • Gość: katja IP: *.mofnet.gov.pl 10.08.11, 12:28
    Ja też mam tą książeczkę ale nie ma w niej żadnego kuponu, są vouchery, zawieszki ale kuponu brak :((
  • Gość: m IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.08.11, 13:16
    Może to zależy od dnia/miejsca wylotu?
    A może coś zdążyło się zmienić (lecieliśmy na przełomie czerwca/lipca)?
    Teraz lecimy z tui i enterem na Rodos i nie mamy tych kuponów. Myślałam, ze to zależy od długości lotu, ale może po prostu z tego zrezygnowali.
  • Gość: katja IP: *.mofnet.gov.pl 10.08.11, 13:54
    Chyba zrezygnowali, ja lecę z Wawy, koniec sierpnia. Lot ma trwać ok. 5 godzin więc posiłek by sie przydał, pozostaje płatny catering.
  • Gość: Agnieszka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.08.11, 14:00
    My z Neckermanna nie mieliśmy kuponów. Nie zauważyłam również aby inni w samolocie mieli. Tak jak już zostało napisane powyżej, catering jest płatny, ale niestety w drodze powrotnej były braki w ofercie. Słyszałam jak kilka osób chciało zakupić kanapki, ale niestety już ich nie było.
  • truskawka_7 17.08.11, 21:13
    czy ktos orientuje jak mozna sprawdzic jaki rodzaj samolotu bedzie leciec np z gdanska znajac numer lotu tylko?
  • camel_3d 18.08.11, 01:29
    Duzo taniej jest kupic sobie kanapki na ltnisku.. Albo przed wyjazdem w sklepie... Trudno oczekuac, zeby linie serwowaly jeszcze jedzenie, jezeli kupuje sie najtanszy przelot....
  • Gość: BCGC IP: *.dynamic.chello.pl 10.06.13, 05:26
    Po co wprowadzasz ludzi w błąd? Nie kupujcie nic przed odprawą celną (ani jedzenia ani zwłaszcza napojów, bo wyrzucą Wam je do śmietnika). Macie tylko dwie opcje w przypadku braku wykupienia cateringu przez Wasze biuro podróży. Kupować w strefie wolnocłowej (po przejściu odprawy celnej) lub na pokładzie samolotu.
  • b.montana 10.06.13, 23:45
    bzdura, jedzenie w postaci stałej można spokojnie przenosić, jogurty/serki i podobne konsystencje mogą nie przejść, ale kanapki nikt nie wyrzuci.
  • Gość: Marta IP: *.warszawa.vectranet.pl 15.07.13, 12:24
    Jogurty rownież jeśli sa w opakowaniu nie większym niż 100 ml i mieszczą sie w plastikowego kosmetyczne :)
  • Gość: arek IP: *.adsl.inetia.pl 28.10.11, 14:49
    lecimy 8 listopada z zona jestem ciekaw czy puszczaja jakis film bo badz co niebadz to prawie 6 godzin lotu
  • b.montana 18.08.11, 08:30
    na Fuertę ma prawie zawsze około godziny-półtorej opóźnienia - lecą z prędkością przelotową 700km zamiast około 900, bo oszczędzają paliwo. to NIE jest żart niestety.
  • truskawka_7 18.08.11, 09:44
    to w koncu doprowadzi do katastrofy
  • camel_3d 18.08.11, 18:05
    chodzi ci, ze za wolno leci i spadnie?? :)
  • molten 22.08.11, 11:28
    bzdura
    1. na lotnisku WAW dziala tylko jeden pas (33), wiec sa czesto starty opoznione
    2. wzmozony ruch lotniczy w rejonie Lisbona- Gibraltar- Casablanca. Przestrzen powietrzna to nie polska droga gdzie sie wyprzedza na trzeciego.
  • Gość: EPWR IP: *.ssp.dialog.net.pl 26.11.11, 22:48
    Wreszcie sensowna wypowiedź, która nie wini biura podróży obciążeniem korytarzy lotniczych, czasem obsługi samolotu na lotnisku czy wysokością krawężników w Kairze (ten ostatni zarzut słyszałem osobiście!) Nie!, nie pracuję w biurze podróży, lecz po prostu trzeźwo patrzę na rzeczywistość i z ironią traktuję pretensje o niedomkniętne okna w samolocie, powodujące przewianie uszu pasażerki...
  • Gość: gosc IP: *.red-80-28-107.adsl.static.ccgg.telefonica.net 11.03.14, 10:38
    a masz predkosciomierz ze tak dokladnie wiesz z jaka predkoscia lata enter air?
  • Gość: maciek IP: *.180.48.119.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 08.06.14, 17:11

    www.flightradar24.com/#ENT7207/3860215?&_suid=1402238764517011458044058460781 niedziela, godz.17:07 boeing 737-400 Enter Air speed / prędkość / 419 kt - 776 km/h
  • Gość: kuba IP: *.dynamic.chello.pl 30.12.14, 19:07
    to zależy od typu samolotu maksymalna prędkość przelotowa samolotu typu b737-400 wynosi 793km/h więc to nie jest oszczędność paliwa ale gdy b737-800 leci 700km/h to jest dopiero oszczędność
  • deoand 30.12.14, 22:14
    Tu mnie zaskoczyłeś bo ja jako zwykły pasażer urlopowicz myślałem , ze b-737 - 800 jest szybszy i ekonomiczniejszy i nowocześniejszy od b-737 - 400 a tu akurat odwrotnie ...to ci niespodziewajka .
  • yloco 22.08.11, 20:23
    Czy za wózek dziecięcy trzeba płacić?
  • Gość: jac IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.09.13, 09:10
    tak w sklepie gdy kupujesz wózek.
  • der1974 29.10.11, 23:58
    Wróciłem z Krety pare dni temu z tą linią. Nie lubie latać i drażnią mnie samoloty. Jednak mimo to uczciwie powiem, że wszystko było OK. Nie mam zastrzeżeń do kwestii które leżą w gestii załogii czy linii lotniczych. Żadnego opóźnienia - pewnie dlatego że Neckermann go czarterował, obsługa na pokładzie bardzo dobra, piloci świetnie startowali i lądowali. Samoloty mają dość stare, ale nie sądzę, żeby to mogło mieć jakikolwiek negatywny wpływ.

    Nie rozumiem uwag, ze nie ma cateringu na pokładzie bezpłatnego. Przecież to nie zależy od liniii tylko od tego co dana osoba wykupiła. Zresztą w czarterach w Europie chyba nigdzie już nie ma bezpłatnego posiłku. Podobnie linia nie odpowiada za opóźnienia, tylko organizator rejsu czyli dane biuro. My z Poznania jak i z Herakliony wylecieliśmy bez opóźnienia, mimo że wszystkie inne samoloty były opóxnione do 4 godzin. Myślę, że to dlatego, że lecieliśmy z Neckermannem.
    --
    5.3.11
  • kasia_p45 01.11.11, 00:04
    Bardzo wątpie, żeby to miało jakies znaczenie z jakim biurem lecisz... Jak sie samolot zepsuje to nie ma mocnych z kim lecisz...
    Ja z nimi na Krete lecialam z TUI i niestety mielismy spore opóźnienie.. Fakt, że później TUI zachowało sie bardzo w porządku..
    Ale to nie zmienia faktu...., że jak sie samolot zepsuje to nie ma na to mocnych..
    I gadaj sobie co chcesz i tak nie masz racji :P
    --
    <Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe>
  • der1974 26.11.11, 23:50
    Ojej no pewnie, że jak się zepsuje to nie ma znaczenia. Ja latam od wielu lat i jakoś mnie się nie przytrafiło, żeby się zepsuł. Uważam, że na to również ma wpływ marka biura z jakim lecisz.
    --
    5.3.11
  • Gość: izuniacyr IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.11.11, 18:46
    Witam w tym roku leciałam ta linia lotnicza z cala rodzina do bulgari w jedna strone nial opoznienie 8h,w powrotna 2,5h w samolocie jedzenie i napoje platne.prosze wejsc na strony pozwow zbiorowych ktore mialy miejsce w tym roku-rozprawa sadowa za nie wyplacenie ludziom odszkodowan z tytulu opoznionych lotow
  • der1974 26.11.11, 23:51
    No tak, ale pozwanym nie jest Enter Air tylko biuro z jakim lecisz.
    --
    5.3.11
  • Gość: gozatka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.08.12, 15:13
    To jest oczywiste ze loty bywaja opoznione, tak jakby miec pretensje do przewoznikow autokarowych za korki na drodze.
  • Gość: jasiu... IP: *.unitymediagroup.de 18.08.12, 20:10
    To nie jest oczywiste, że loty bywają opóźnione!

    Ponieważ muszę wylatywać z Niemiec, korzystam najczęściej z AirBerlin, ale korzystałem również z innych przewoźników, latających na Wyspy Kanaryjskie. Dotyczyło to TUIFly, XLAirways, Germania Airline Condor i kilku innych. Nigdy nie zdarzył mi się opóźniony lot, a jak ostatnio jedna z linii lotniczych zawaliła kurs (samolot się zepsuł), to pisali o tym w Bildzie i mówili w telewizji na WDR. Czyżby gozatka sugerowała, że w Polsce samoloty muszą się opóźniać?

    Korki na drodze zdarzają się sporadycznie i przewoźnicy potrafią to przewidzieć, że jest np. ostatni dzień wakacji, ale nie ma to nic wspólnego z organizacją lotów.
  • Gość: piciu IP: *.icpnet.pl 02.04.12, 19:53
    bardzo nie punktualny przewoźnik!!! 5.30 godzin minut na lotnisku bez żadnej informacji!!! napisałem skargę żadnej odpowiedzi. zaskarzyłem ich do ULC orzeczona kare. przewoźnik również ma to w nosie!!! ostatni krok droga sądowa. może ktoś jeszcze ma ten sam problem?
  • Gość: Anq28 IP: *.173.6.103.tesatnet.pl 03.04.12, 00:16
    My mieliśmy w jedną stronę punktualny w drugą poślizg 3h...o opóźnieniu powiedziano nam na lotnisku już po odprawie. W samolocie okazało się, że klienci innego biura byli na lotnisku półgodziny przed nami i już było wiadomo o opóźnieniu i tą informację mieli rezydenci...szkoda, że nasza rezydentka nie raczyła nam o tym powiedzieć zanim nas odesłała do odprawy. Mogliśmy iść sobie na miasto, na obiad...obojętnie co, byle nie siedzieć i czekać na głodzie tyle czasu. Tym bardziej, że i tak byliśmy jedynymi klientami tego biura na ten lot, sami jechaliśmy na lotnisko...więc bez problemu można było przełożyć transfer. Zwłaszcza, że lotnisko było 20 minut od hotelu. Wystarczyło jakby nas poinformowała telefonicznie i przełożyła u taksiarza godzinę odbioru z hotelu. A tak po odprawie już nie można było się cofnąć....

    Linie te nie słyną z punktualności i dobrego stanu technicznego...ale wyboru nie ma. Na Kanary chyba głównie oni z Polski latają.
  • Gość: Zabaaa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.04.12, 06:51
    Lecieliśmy z nimi na majorkę w ubiegłym roku. Co do opóźnień- w tamtą stronę jakieś niecałe pół godziny w powrotną niecała godzinę. Catering płatny, mieliśmy kupon nie pamiętam na jaką kwotę na każdego pasażera ale co z tego. Zanim no nas doszli wszystko by ło już wykupione zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Zostały napoje w puszce. Miejsca nie za dużo ale nie dziwię się bo lecieliśmy z niespełna dwulatkiem który siedział u nas na kolanach. Ogólnie nie było źle.
  • wyspykanaryjskie 03.04.12, 13:12
    Ja lecialam na Lanzarote z TUI w styczniu. Wylot wzglednie o czasie (ok. pol godziny spoznienia), natomiast powrot koszmarny. Po odprawie i ustawieniu sie do gate uslyszelismy, ze wejscie na poklad sie opozni o kwadrans. Wszyscy sie ustawili w kolejce i tak koczowali. W efekcie wylot sie opoznil i kilka godzin i na lotnisku spedzilismy pol dnia. W PL wyladowalismy ok polnocy (lot byl z miedzyladowaniem w Polsce na lotnisku lokalnym w Bydgoszczy). Masakra.

    Filmow zadnych nie puszczaja - i nie liczylabnym na to. Katering platny (ale to jest norma).

    Piloci i stewardesy OK
  • Gość: d IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 12.06.14, 20:04
    2 lata temu leciałem Enter-Air z Poznania na Teneryfę - czarter TUI. Opóźnienie lotu było ponad 9 godzin. Sprawa skończyła się w ULC, gdyż Enter-Air nie poczuwał się do wypłaty odszkodowania. Finał był pozytywny, otrzymaliśmy co się nam należało po około roku.
  • Gość: Aga IP: *.acn.waw.pl 04.04.12, 13:03
    Czy chodzi o sobotni powrót z Teneryfy?
  • Gość: ers IP: *.internetia.net.pl 29.05.12, 10:54
    ja nabawilem sie nerwicy po enter air ktorym lecialem z majorki..aerflot ma nowsza flote niz oni!
    nigdy wiecej enter air i tui z warszawy.
  • Gość: AAA IP: *.adsl.inetia.pl 28.07.12, 17:40
    Leciałem tymi liniami 4 razy w tym 3 razy ze spóźnieniem, najmniejsze 2h najwieksze 5h.
    NIGDY WIECEJ !!! ktoś napisał w samolocie "Enter Air - wiecznie się spóźniamy" to jest prawda
  • Gość: Anq28 IP: *.173.6.103.tesatnet.pl 07.06.12, 23:20
    Dzisiaj Ci co lecą na Tene z Poznania mają przekichane. Samolot miał wylecieć z Teneryfy o 10:40 i zabrać kolejną grupę o 17:45...Natomiast wyleciał z Teneryfy dopiero po 22...czekali więc na walizkach prawie 12h. Ci drudzy mają jeszcze gorzej, nie dość że mają taki poślizg czasowy to jeszcze na miejscu będą nad ranem więc stracili całą dobę hotelową i dobę pobytu. Biorąc pod uwagę, że będą wymęczeni podróżą pierwsze co zrobią to pójdą odsypiać to drugi dzień wakacji też nie będzie zbyt udany, powrót z Tene o 10:40 więc ostatni dzień też beznadzieja. Jak ktoś wykupił 7 dniówkę za 5000zł to chyba wychodzi z siebie czekając teraz na lotnisku.
  • Gość: Krzychu IP: *.kghm.pl 17.07.12, 18:35
    Najgorsze linie jakimi leciałem !! Nigdy więcej nie wykupię wycieczki gdzie przelot bedzie odbywał sie tymi liniami. Nam zafundowali 12 godzin opóźnienia w locie Kraków-Majorka. POdziękował za tą beznadziejna linię lotniczą.
  • Gość: daras IP: *.icpnet.pl 17.07.12, 20:21
    Fakt , gorszymi nie leciałem , ale to głównie wina wysłużonych samolotów . W zeszłym roku lecieliśmy na Kretę - wylot z Poznania opóźniony 8,5 godziny z przyczyn technicznych .
    W tym roku lecimy na Teneryfę liniami Small Planet z Wawy via Katowice .

    Pozdro
  • beataj02 17.07.12, 20:31
    A my dwa tygodnie temu lecieliśmy na Lanzarote - wylot opóźniony o 2 godz z powodu (cytuję kapitana) "planowanej, acz niespodziewanej wymiany koła" :D. Za to w powrotnej drodze przylecieliśmy do Warszawy 35 minut przed czasem - widocznie wiały dobre wiatry :D Ogólnie na takie 3,5, bez przesady, są i gorsze, choć bywa i lepiej.
    --
    "Nie mam nic przeciwko temu, by moje pociechy wyrosły na ludzi, którzy uważają, że urządzanie mieszkania polega na ustawianiu półek na książki"
  • Gość: Sławek IP: *.toya.net.pl 23.07.12, 23:21
    8 lipca 2012 na Fuertaventure i 22 lipca powrót do Warszawy via Wrocław bez najmniejszych uwag. Punktualnie, miła obsługa pokładowa. Normalny czarter.
  • Gość: pawel IP: *.centertel.pl 27.07.12, 13:52
    bedziecie skarżyć przewoźnika?nam też z małymi dziećmi zafundowali 12 godz opóźnienia i przejazd autobusem po A4 bez klimy
  • Gość: mewcia7 IP: *.tktelekom.pl 24.07.12, 08:57
    Lecialam tymi liniami dwa razy w kazdym przypadku samolot byl opozniony 3h, personel uprzejmy catering tylko platny.
  • Gość: kamila10 IP: *.tktelekom.pl 24.07.12, 09:01
    Lecialam tymi liniami trasa Wrocław (miedzylodowanie Kraków)-Majorka-Wrocław w obu przypadkach samolot opozniony o ok. 3h . Personel w porzadku. Posiłki platne
  • Gość: Zaba IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.07.12, 16:04
    Lot warszawa-teneryfa punktualnie co do minuty, droga powrotna pomimo tego że wylecieliśmy o czasie, dotarliśmy pół godziny wcześniej. Całosć jak najbardziej ok, nie ma się do czego przyczepić.
  • Gość: jasiu... IP: *.unitymediagroup.de 27.07.12, 16:23
    Po pierwsze, warto wcześniej przeczytać www.fly4free.pl/lot-opozniony-albo-odwolany-walcz-o-swoje/

    Po drugie, rozporządzenie 261/2004 Parlamentu Europejskiego obowiązuje w Polsce bez względu na to, co sympatyczna pani na lotnisku mówi. Należy od razu zażyczyć sobie wdrożenia odpowiednich procedur, poprosić panią (przestanie być sympatyczna) o nazwisko i stanowisko, jakie zajmuje i stwierdzić, że będzie to potrzebne do zgłoszenia przypadku do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Najczęściej w takich wypadkach pani proponuje działania studzące zapał do ewentualnych roszczeń, a więc np. miejsce w pobliskim hotelu, plus taksówka, która nas tam dowiezie, oczywiście dodatkowy posiłek. Pamiętajcie o jednym fakcie: Zgodnie z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości UE każdy pasażer ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie przewidziane w rozporządzeniu, gdy opóźnienie wyniosło trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu

    Rozumiecie, wystarczy trzy godziny opóźnienia, a należy się wam (odległość powyżej 3500 km) po 600 euro na osobę. Trzeba tylko niezwłocznie o te pieniądze się upomnieć. Właśnie dlatego, niektórzy pasażerowie są nielubiani przez linie lotnicze, ale w sytuacji opóźnienia potrafią sobie nieźle poradzić.

    Jeszcze raz podkreślam, pytać o nazwiska personelu, stwierdzając, że będą one potrzebne przy zgłoszeniu sprawy do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, ewentualnie podczas rozprawy przed sądem cywilnym.

    Odszkodowanie nie należy się, jeśli zaszły "niespodziewane okoliczności, którym nie można było zaradzić". Niestety, dla przewoźników, te nieprzewidziane okoliczności, to np. zła pogoda, czy strajki. napięty terminarz lotów jest po prostu pazernością przewoźnika i absolutnie nie można takiego zdarzenia potraktować w kategoriach "nieprzewidzianej okoliczności". Również awaria może być skutkiem nieprawidłowości w eksploatacji samolotu, ograniczaniu np. przeglądów okresowych, serwis przeprowadzany w mało profesjonalnych warunkach, tam, gdzie najtaniej - dotyczy wszystkich tanich linii. Na wszelkie próby tłumaczenia reagujemy - ja się nie znam, Urząd Lotnictwa Cywilnego, albo sąd to sprawdzi. Oczywiście ULC sprawdzi również, jak często przewoźnik nie dochowuje terminów, czyli jak często, jego zdaniem dochodzi do "nieprzewidzianych okoliczności", a to można wziąć choćby z dokumentacji wież kontroli lotów na lotniskach.

    Czy warto - moi zdaniem tak, ugrać można naprawdę bardzo dużo, a wszystko zgodnie z przepisami się należy. Podobnie przepisy są oczywiście stosowane przy overbookingu. www.naszswiat.net/poradniki/poradniki/2728-overbooking-czyli-odmowa-przyjcia-na-pokad-samolotu-z-powodu-braku-miejsc.html - warto poczytać.
  • b.montana 27.07.12, 22:18
    jasiu, jesteś pewien, że to w przypadku lotów czarterowych też obowiązuje?
  • Gość: jasiu... IP: *.unitymediagroup.de 28.07.12, 09:44
    Po pierwsze - a co to ma do rzeczy, czy lot jest ujęty w rozkładzie, czy czarterowy.

    Po drugie - DYREKTYWA RADY 90/314/EWG - to jakbyś chciał skarżyć organizatora. Dyrektywa mówi wyraźnie - Artykuł szósty - 2. Jeżeli chodzi o szkodę wyrządzoną konsumentowi w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy (...) W przypadkach, o których mowa w drugim i trzecim akapicie, od organizatora i/lub sprzedawcy-detalisty, będących stroną umowy wymagane będzie udzielenie natychmiastowej pomocy konsumentowi , który znalazł się w trudnej sytuacji.

    Na tej podstawie możemy zażądać np. posiłku, chotelu jeśli mamy dziecko, albo sami jesteśmy zmęczeni.

    "W kwestiach szkód wyrządzonych niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług objętych pakietem, Państwa Członkowskie mogą dopuszczać ograniczenie wysokości odszkodowania zgodnie z konwencjami międzynarodowymi regulującymi dany typ usług."

    Ale Polska nie uchwaliła prawa ograniczającego, a więc obowiązuje prawo europejskie. Pamiętaj, ww. dyrektywa, to stary przepis, ale powołać się na niego można.

    "Na wypadek szkody innej niż szkoda na osobie wynikłej na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania usług objętych pakietem , państwa członkowskie mogą dopuszczać w rozsądnych granicach umowne ograniczenie wysokości odszkodowania". No właśnie - biuro zajęło się z wielką troskliwością, a więc klient może zgodzić się na umowne ograniczenie odszkodowania. Pamiętajcie, że sąd również może kiedyś w takich okolicznościach znaleźć się na lotnisku.

    I jeszcze coś, co warto wydrukować sobie, przed pójściem na lotnisku, albo złożeniem skargi. Chodzi o wyrok Trybunału Europejskiego ETS 432-07, gdzie czytamy: "Problem techniczny, który wystąpił na statku powietrznym będący przyczyną odwołania lotu nie jest objęty pojęciem nadzwyczajnych okoliczności w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozporządzenia. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy problem techniczny jest następstwem zdarzeń, które ze względu na swój charakter lub źródło – nie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności danego przewoźnika lotniczego i pozostają poza zakresem jego skutecznej kontroli."

    Chodzi o to, że jeśli na skutek np. burzy piaskowej zatrze się silnik, to ten problem techniczny może, pozostałe problemy techniczne nie są "nadzwyczajnymi okolicznościami".
  • Gość: jasiu... IP: *.unitymediagroup.de 28.07.12, 09:45
    forumprawne.org/prawa-konsumenta/163676-opozniony-lot-czarterowy.html
    Przeczytaj!
  • Gość: jasiu... IP: *.unitymediagroup.de 28.07.12, 11:38
    Przy okazji, jeśli organizatorzy nie chcą współpracować, to polecam właśnie telefon do tej kancelarii: opoznionylot.pl/

    Przy okazji, na zwrot: "to ja dzwonię do Goldmana" naprawdę wiele na lotniskach może się dla Państwa zmienić.
  • Gość: daras IP: *.icpnet.pl 18.08.12, 15:53
    A propos Goldmana - nie chcieli podjąć sprawy 8,5 godzinnego opóżnienia ze względu na za małą liczbę poszkodowanych ( była nas szóstka ) , byli zainteresowani , ale w przypadku większej liczby poszkodowanych , występują przeciwko liniom lotniczym , ale w imieniu większej grupy .


    Pozdro
  • Gość: jasiu... IP: *.dip.t-dialin.net 18.08.12, 17:40
    Właśnie dlatego, w takiej sytuacji musi się znaleźć osoba, która zbierze adresy osób, poszkodowanych w takiej sytuacji, żeby w zbiorowym pozwie dochodzić swoich racji. Z drugiej strony, może Goldman wie, że komornik i tak nie miałby z czego ściągnąć (zna kondycję przewoźnika) i z tego powodu nie podjął akcji.

    Na drugi raz polecam zapisanie numeru telefonu do Goldmana, wystarczy zadzwonić, oni na lotnisko już trafią i resztę załatwią sami.
  • agatka-117 18.10.12, 15:27
    witam. ja wracałam 11.10. z Teneryfy do Poznania. Odlot miał być o 10.40,najpierw informacja, że opóźnienie ok 1,5 godz. Siedzimy już w samolocie o godz. 12. kołujemy na pas startowy i nagle info od pilota, że zawracamy do gate ponieważ jest jakaś mała awaria elektroniczna. Wracamy, siedzimy na pokładzie 2 godz. i info, że mamy wysiąść, że naprawa potrwa ,ale niewiadomo ile. Czekamy na lotnisku kolejnych kilka godz., dali bon na 8 Euro na posiłek, po ok. 10-11 godz. info ,że zawiozą nas do hotelu , że odlot będzie o godz. 5. rano dnia następnego. Hotel położony godzinę jazdy od lotniska. wszyscy zmęczeni. Godz 5 - kolejna odprawa z bagażami itd. Już bez żadnych niespodzianek, natomiast negatyw za to, że pilot nie odezwał się ani słowa przez cały rejs! a po 2 nie można było kupić żadnych kanapek, ponieważ te z poprzedniego dnia były stare, a świeżych nie dowieźli do samolotu! :/ Zaznaczę, że wracaliśmy tym samym samolotem, który zepsuł się, został naprawiony. Ogólnie kupa nerwów!
  • Gość: x IP: *.ip.netia.com.pl 31.07.12, 21:14
    Tego przewoźnika nie polecam. Na międzylądowaniu wysadzaja pasażerówz samolotu i trzymają zamkniętych w autobusie. najpierw informują że jedziemy do terminala po to zeby zwabić wszystkich do autobusu. Obsługa opryskliwa poza kapitanami. Nie zezwala na konsumpcję własnych produktów, chą tylko aby kupować ich drogie produkty! ja więcej z nimi nie lecę.
  • aggnieszka 17.08.12, 15:35
    Leciałam tymi liniami w lipcu na Lanzarote z Warszawy a wracałam w sierpniu z Fuerteventury do Katowic. W obie strony było około godzinne opóźnienie. Lot na Lanzarote z międzylądowaniem w Bydgoszczy, ale nie musieliśmy wysiadać. Samolot bardzo ciasny a w drodze powrotnej również niestety bardzo duszny i nieprzyjemnie pachnący. Lądowanie w Bydgoszczy i Katowicach "twarde" - to oczywiście tylko moje odczucie. Ekspertem w tej dziedzinie nie jestem :-). Jeśli chodzi o obsługę, nie oceniam bo jakie to ma właściwie znaczenie? Wykonali swoją pracę i tyle.
  • Gość: zibiimisia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.08.12, 04:48
    super linie my jechali z kuponami mielim bigos,bialą i kszówe no i picie w cenie .Jechalim z neckermana ale nie bylo czuć że niemce też jadą bo nasi tak klaskali że pasowało .
  • liliansob 30.08.12, 00:01
    Chcę pocieszyć wylatujących tymi liniami, że chyba coś się zmieniło, odnośnie punktualności lotów. Moje dzieci wróciły w poniedziałek z Lanzarote. Przylecieli prawie godzinę wcześniej do Warszawy, obsługa bez zarzutów, informacje dokładne o trasie przelotu, lądowania w Wawie i Bydgoszczy międzylądownie super. Bałam się natomiast po tych wszystkich komentarzach, że zamiast wylecieć na Lanzarote po 6 rano, wylecą przed wieczorem. Na szczęście lot na wyspy był również punktualny. W południe już się opalali. Życzę wszystkim takiego szczęścia!
  • Gość: makono IP: *.e-plan.pl 31.08.12, 14:58
    Wróciłam w poniedzialek rano z Fuerteventury. Wszystko było ok. W tamtą stronę wylot o czasie. Z powrotem wylot opóźniony o pół godziny ale dolecieliśmy o czasie. Obsługa bardzo miła i profesjonalna.
  • munia122 05.09.12, 17:24
    Wylot na Fuerteventurę 26.08.2012 r. z Warszawy planowo, lot spokojny, obsługa bardzo miła. Powrót 02.09 - wylot zgodnie z planem 22.30, lądowanie w W-wie 35 minut przed czasem :).
  • Gość: Piotr IP: 195.238.227.* 06.09.12, 14:07
    Leciałem w obydwie strony tymi samymi lotami - potwierdzam powyższe, a dodatkowo dodam, że loty odbyły się maszyną SP-ENZ. Jedynie warunki w samym samolocie jak na 5 godzin lotu w jedną stronę gorsze niż w PKS-ie za komuny - w PKS-ie przynajmniej okno można otworzyć i wyjść na fajka na postoju albo chociaż kości rozprostować ;))), bo reszta wrażeń podobna (hałas i drgania)
  • ireneuszm 21.09.12, 19:16
    Korzystałem z linii Enter Air w niedawnym locie na Lanzarote/W-wa via Bydgoszcz/.
    Pomimo międzylądowania moja opinia jest jak najbardziej pozytywna,punktualnie,kulturalnie/pobyt na lotnisku w Bydgoszczy krótki,ok.30min./
  • Gość: dionizos IP: *.cable.pruszcz.turmak.pl 09.10.12, 11:02
    Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii o Enter Air. Z czystym sumieniem mogę polecić Enter Air! Lot z Gdańska na Kos 29.09- samolot jeden ze starszych (18 lat) SP- ENC, ale wszystko ok! Lot spokojny, stewardessy przemiłe, pilot podający informacje, żadnych komplikacji! Opóźnienie 1h 20 min z powodu awarii radarów na Kos- godzinę pilot nadrobił w czasie trasy, także de facto opóźnienie 20-minutowe. Lot powrotny z Kos 6.10, samolot najnowszy SP-ENK- super skórzane fotele, żadnych komplikacji, opóźnienie około 30 min. Naprawdę polecam i nie ma się czego obawiać!!!!!
  • Gość: eric IP: *.dynamic.chello.pl 12.10.12, 12:50
    Dwa razy leciałm w tym roku i za każdym razem pozytywna opinia (sierpień Warszawa - Fuerteventura, wrzesień Gdansk - Zakynthos).
    Żadnego opóźnienia, dwa razy dużo przed czasem. Obłsuga i piloci b. dobrzy, ten powrotny z Zakynthos co 15 min podawał co widać za oknem, różne namiary i ciekawostki.
    Pzdr
  • w_isienka 18.10.12, 19:23
    Lecieliśmy z KTW naZakynthos i z powrotem (wylot 21.09, powrót 5.10) - zero opóźnienia, obsługa bez zarzutu, catering płatny.
  • Gość: Manolito IP: *.182.189.93.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 20.10.12, 18:08
    Wiara się ekscytuje kanapkami, a nikt się nie zastanowi czym ich wożą. Ta linia ma 8 samolotów Boeing 737-400 oraz 3 znacznie nowsze samoloty Boeing 737-800.
    Te pierwsze, 737-400, to stare blisko 20-letnie gruchoty, których już wysłużyły swoje w Turkish Airlines, Asiana Airlines, Air One, Air Anatolia, Air Algerié, Corendon Air, SAS, China Airlines, Virgin Express, Brussels Airlines, Air Berlin, Malaysia Airlines, Royal Air Maroc, Ryan, Viking, Futura, XL Airways, . Szczególnie "bogatą" przeszłość ma 21-letni egzemplarz (SP-ENF): Luxair, Sobelair, ponownie w Luxair, Blue Panorama Airlines, Blue Air oraz Volito Aviation :)

    Najnowszy samolot Enter Air to 13-letni Boeing 737-800 ... szanujcie własne życie!

    Obecnie samoloty te są leasowane (od filii AIG) na okres trzech lat - Enter Air zaczęło swą działalność niedawno, bo w kwietniu 2010 roku.

    W przeszłości na polskim rynku działały takie linie czarterowe jak White Eagle Aviation, Air Polonia, Fischer Air Polska, Centralwings czy Prima Charter. Dziś żaden z tych przewoźników nie istnieje ... gone with the wind :)

  • Gość: Kami IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.10.12, 21:33
    Nie siej paniki. 20-letnie samoloty to nie są gruchoty, wszystko zależy od serwisowania. Centralwings zniknął jako firma, ale jego flota nadal lata jako Lot Charters (też leciwe samoloty). Dużo latam i uważam, że Enter Air jest ok, nie boję się z nimi latać, w moim przypadku rażących opóźnień nigdy nie było. Jeśli chodzi o chartety wolę Travel Service, ale cóż, nie wszystkie biura podróży z nimi latają.
  • Gość: Manolito IP: *.181.182.184.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 20.10.12, 21:56
    Nie siej paniki, hehe ... Ryanair ma prawie 300 sztuk B737-800 ze średnią wieku 4 lata, podobnie EasyJet ma prawie 200 sztuk A319 i A320 również ze średnią wieku 4 lata.

    Święte słowa: wszystko zależy od serwisowania. Jeden z samolotów, które obecnie używa Enter (SP-ENY) miał poprzednio 13-tu użytkowników!
  • Gość: Manolito IP: *.181.182.184.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 20.10.12, 22:03
    Nawiasem mówiąc, nie dziwota, że Travel Service nie ma tylu spóźnień - Czesi mają 14 sztuk 5-letnich B737-800 ... kpisz, czy o drogę pytasz?

  • Gość: janusz IP: *.dynamic.chello.pl 11.03.13, 17:10
    Leciałem dwa tygodnie temu tam, a wczoraj wracałem.

    Beznadzieja.
    Katering odpłatny nawet za wodę sodowa
    .Obsługa pokładowa zaledwie dostateczna.
    Kapitan przemiły.Samoloty nadeksploatowane.
    Spozniają się nałogowo.Wczorajszy miał na starcie opóznienie sięgajace 5 godzin.

    Na lotnisku w Gran Canarii dostałem bon na 8 Euro jako rekompensata za złamany cały dzień
    Na lotnisku byłem o 9 rano a w domu w Warszawie o 1 w nocy.CO TU DODAC CO TU KRYC
  • optio11 18.06.13, 20:43
    Enter Air (kod linii ICAO: ENT) jest polską czarterową linią lotniczą. Jesteśmy obecnie największą linią czarterową w Polsce oraz drugą największą linią w naszym regionie. 
A otrzymane nagrody potwierdzają, iż udało nam się również wejść do grona najlepszych przewoźników lotniczych w kraju.

    Enter Air posiada trzy stałe bazy operacyjne w Polsce: Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Port Lotniczy Katowice-Pyrzowice oraz Port Lotniczy Poznań-Ławica. Samoloty Enter Air obsługują również inne miasta polskie takie jak: Kraków, Wrocław, Gdańsk, Rzeszów, Bydgoszcz oraz Łódź.


    Firma Enter Air powstała w listopadzie 2009 roku. Lot inauguracyjny wykonany został 25 kwietnia 2010 r. i był nim rejs z Warszawy na nowe tunezyjskie lotnisko Enfidha.

    Enter Air posiada własny ośrodek szkolenia załóg.

    Pierwszy sezon działalności firmy zakończył się sukcesem. Zarówno plan operacyjny oraz plan finansowy zostały zrealizowane w 100%. Podczas sezonu lato 2010 Enter Air przewiózł 200 tysięcy pasażerów do najpopularniejszych kurortów wypoczynkowych m.in. do Egiptu, Grecji, Turcji, Tunezji i Hiszpanii. Nowatorski model biznesowy, przemyślana strategia, jak również doświadczenie zespołu pozwoliły Enter Air na zajęcie czołowej pozycji na polskim rynku czarterowym.

    Zależy nam bardzo na utrzymaniu wysokiego standardu obsługi, z którego jesteśmy znani na polskim rynku i mamy nadzieję, że tak jak w poprzednim sezonie uda nam się przewieźć setki tysięcy pasażerów na kolorowe wakacje.
  • iziula1 11.03.13, 18:22
    Latamy rodzinnie Enter Air.
    Spóźnienia i owszem ale ze względu na warunki pogodowe. My wakacje robimy sobie w zimie więc śnieg, zamieć opóźnia wylot.
    To akurat nie wina linii.

    Powrót ostatnio z Teneryfy w lutym był opóźniony bo odprawa na lotniski ( IBERIA) trwała ponad 1,5 h. Nie wiem czy to był już strajk czy nie ale wynikała ewidentnie z winy obsługi lotniska. Koszmar!

    Catering płatny, choć w tłusty czwartek dostaliśmy darmowe pączki.
    Obsługa b.uprzejma i miła. Porcje małe 9 polecam naleśniki z serem i brzoskwinią ) dla dzieci muffinki.
    Piloci opisywali nam miejsca nad którymi lecimy, miasta które mijamy, opisywali lot np. wysokość, prędkość, temperatura w poszczególnych mijanych rejonach.




    --
    "...Jaka róża, taki cierń - nie dziwi nic, Jaka zdrada, taki gniew - nie dziwi nic, Jaki kamień, taki cios - nie dziwi nic
    Jakie życie, taka śmierć.." E.G.
  • krzysiekis 11.03.13, 22:16
    My wczoraj też mieliśmy spóźniony wylot z Warszawy do Fuertaventura o 5godz.. Masakra
  • Gość: Ania IP: *.internetia.net.pl 05.03.14, 10:26
    Witam,

    czemu w takiej sytuacji od razu nie kierujecie sprawy do firmy, która profesjonalnie zajmuje się odszkodowaniami za opóźniony lot? Ja ze swej strony polecam www.skylegal.pl
    Jakbyś miał jakieś pytania to chętnie podzielę się doświadczeniami w tym temacie.

    Pozdrawiam,
    Ania
  • Gość: oburzeni IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.06.13, 12:21
    Firma krzak kompletnie bez szacunku i wyszkolonych pracowników. Mają głęboko w "d" - nie sprawdzili, nie odpilnowali!!!! masakra!!!! NIE KORZYSTAJCIE!
  • Gość: Koko IP: *.net155.okay.pl 18.06.13, 23:40
    Unikam ich jak ognia - jak widzę że BP ma czarter Enter Air to rezygnuję z rozpatrywania oferty BP. Dlaczego? W ub. roku współczułam turystom na lotnisku będąc na Fuercie i widząc wyświetloną informację że jest opóżnienie odlotu turystów korzystających z ENTER AIR o 5 godz.
    Wylatując w tym roku z Katowic również zwróciłam uwagę na informację o opóźnieniu lotu ENTR AIR.
    W tym roku Itaka korzysta z czarteru tych linii .
    Leciałam Travel Service....ale świadomie wybrałam taką ofertę w której podany był przewoźnik i było wszystko o.k.
  • matcin 23.06.13, 20:50

    Drugi i trzeci tydzień czerwca leciałem Enterem Warszawa-Teneryfa lot bez żadnych problemów.

    Odbiór bagażu dosyć długo trwał około 40 minut ale to chyba nie wina linii.

  • Gość: Krissciante IP: *.dynamic.chello.pl 02.09.13, 13:55
    Wiem, że sama odpowiedź jest już nieaktualna, ale ponieważ wiele osób tu zagląda i czyta ten wątek, tak ja ja przed podróżą, postanowiłam wkleić własna opinie po powrocie.
    Lot 23.08 Katowice-Faro i 30.08 Faro-Katowice. Przede wszystkim uwaga do wszystkich wystraszonych - te złe opinie to gruba przesada - ja się naczytałam i potem tylko niepotrzebnie się denerwowałam. To po prostu przeciętna, dobra linia, ze standardem usług adekwatnym do ceny. Ryan Air 4-5 lat temu wyglądał tak samo. Maszyny nie najnowsze, ale spełniają swoje zadanie czyli bezpiecznie dolatują do celu. W moich samolotach było czyściutko, załoga schludna, bardzo sympatyczna, nic nie śmierdziało, żadnych braków w samolocie, miejsca na nogi tyle co standardowo (jak ktoś ma nadwagę to wszędzie będzie ciasno). I podczas lotu pierwszego, który zaczął się w nocy, jedzenie było rozwożone dopiero nad ranem, żeby wcześniej nie budzić pasażerów. W Faro był nawet przed czasem, w Katowicach godzinne opóźnienie, bo we wcześniejszym locie ktoś miał problemy zdrowotne. Bardzo delikatne lądowanie szczególnie w drodze powrotnej. W obie strony polscy piloci. Na pewno dużo pomagał tez fakt, że miałam bardzo kulturalnych i sympatycznych współpasażerów, którzy nie robili - proszę wybaczyć zwrot - tzw. "bydła".
    Także nie stresujcie się, naprawdę nie taki diabeł straszny. A jeśli ktoś chce mieć lot "idealny" (o ile takie istnieją), super nowoczesną maszyną, z darmowym jedzeniem i łóżkiem, niech wykupi sobie klasę biznesowa w jakiś drogich liniach.
  • Gość: georgee IP: *.mlyniec.gda.pl 12.10.13, 17:17
    Leciałem dwa razy tymi liniami z Gdańska do Sharm el Sheikh w rocznym odstępie. Za pierwszym na prośbę o miejsca w ostatnim rzędzie przydzielono nam takowe, tyle że na pokładzie okazało się iż tego ostatniego rzędu w ogóle nie ma - pomylono plansze z wizualizacją miejsc w komputerze z tym typem samolotu.Wina osób przydzielających miejsca oraz linii, które tymi samymi typami samolotu obsadzają wyloty blisko i dalekodystansowe /Egipt i Tajlandia/ . Fotele są przesuwane na życzenie właściciela.
    Na szczęście nie było pełnego obłożenia i stewardesy jakoś nas "upchały".
    W następnym roku rzędy foteli były tak ściśnięte, że nie można było NORMALNIE prosto usiąść. Nie jestem specjalnie wysoki /175 cm/ ale usiąść prosto nie dało się.
    Każdy z Boenigów będących w posiadaniu linii Enter Air ma w charakterystyce wpisane :
    max.ilość miejsc od ... do....
    Po 7-miu dniach od przylotu wystąpiły objawy zakrzepicy w lewej nodze, czego następstwem było leczenie przez iniekcję /180 szt zastrzyków/.Skończyło się wyleczeniem - całe szczęście.
  • Gość: Marcin IP: *.ip.netia.com.pl 29.10.13, 14:38
    Linia TRAGICZNA! Zdecydowanie ODRADZAM i OSTRZEGAM chociaż wiem, że wielu nie będzie miało wyboru bo leci lotem czarterowym.

    Samolot z Fuerteventury zapakakowany do ostatniego centymetra. Ludzie ściśnięci jak sardynki a samolot aż do Katowic nie był w stanie wyrównać lotu!!!! Cały lot (5:30h) samolot leciał z podniesionym dziobem. Było to czuć chociażby idąc do toalety a właściwie zbiegając jak po skarpie. Spowodowało to pięciogodzinne trzęsienie bo koniec samolotu cały czas był obniżony. To, że takie afrykańskie standardy obowiązują w Polsce świadczy jakie mamy kontrole na lotniskach i wymagania pasażerów :(
  • mich.z 29.10.13, 14:41
    byliśmy w tym roku z małym dzieckiem na costa del sol. lot trwał około 4 godzin wszystko w porządku. polecam.
  • Gość: easym IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.14, 18:15
    a ja Enter polecam, trafiałam na samoloty gdzie było w miarę sporo miejsca na nogi a mam ponad 170 cm, loty bez opóźnień, wszystko zgodnie z programem
    jedyny minus to płatny catering nawet przy locie ponad 5 godzin, ale to pewnie już sprawka biura podróży a nie entera
  • jot.be 10.03.14, 09:58
    A ktokolwiek oferuje bezpłatny catering w czarterach?
    Ja ostatni jaki pamiętam, to w 1999 w locie czarterem LOT-u do Tunezji....

    Pozdr
  • Gość: jasiu... IP: *.unitymediagroup.de 10.03.14, 17:57
    W Niemczech bezpłatny posiłek, plus napoje, to norma.
  • Gość: AeSPe IP: *.dynamic.chello.pl 11.03.14, 10:23
    leciałem nimy dwukrtonie, chociaż raz do Girony podstawiony był samolot air explorera słowackiego. Jak dla mnie samloty i lot wporządku, wkońcu to czarter, jedyne co wkurza to opóźnienia na łącznie 4 loty, dwa miałem punktualnie ale 2 powroty już nie. Sam przelot i wygląd samolotu bez zastrzeżeń, stewardesy również.
  • Gość: daraswlkp IP: *.icpnet.pl 28.03.14, 19:22
    Największy problem tego pseudo przewoźnika to ciągłe opóźnienia , które są wynikiem użytkowania wysłużonych już samolotów oraz napięty grafik czarterów .
    Co do rozpatrywania reklamacji - Enter ma pasażera w d...e !!! Nawet jak napiszesz do nich reklamację , a masz do tego prawo , nie spodziewaj się odpowiedzi !!!
    Pokrótce mój przypadek : wylot opóźniony o ponad osiem godzin , jak się później okazało z przeprowadzonego postępowania przez Urząd Lotnictwa Cywilnego przewoźnik wiedział o usterce i o jej zakresie i sposobie usunięcia ( trzeba było przywieść część do wymiany z innego miasta ) kilka godzin przed planowanym wylotem , pomimo tego normalnie odbyła się odprawa ( check-in ) , bagaże zdane i nagle info , że samolot popsuty . Tak co dwie godziny była informacja , że jeszcze to trochę potrwa - a wiedzieli wcześniej , że muszą ściągnąć część z innego miasta !
    Stan sprawy na dzień dzisiejszy - po mniej więcej 2,5 roku , tak 2,5 roku !!! odbędzie się rozprawa w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym , ponieważ ULC najpierw przyznał mi rację a po odwołaniu przewoźnika przychylił się do jego tłumaczeń .

    Pozdro

    P.S. Jak macie wybór to nie latajcie z nimi !!!

    Co do pseudo kancelarii prawnych zajmujących się takimi sprawami - wystarczy poczytać w necie , poszperać na forach np.: fly4free czy lotnictwo.net.pl i samemu napisać pismo najpierw do przewoźnika ( w przypadku tego przewoźnika bez odpowiedzi ) a potem do ULC .

    Pasażer ma swoje prawa !!!
  • Gość: Angelika IP: *.itcomp.pl 15.04.14, 11:06
    My 16 i 24 czerwca lecieliśmy z tym przewoźnikiem na Fuertę z dzieckiem 10 miesięcy. Odlot bez zarzutu, powrót opóźniony o 2 godziny.
  • Gość: LOT IP: 91.202.192.* 15.04.14, 15:13
    Teraz ITAKA wynajęła samoloty z LOT chyba nasz rodzimy na wyspy kanaryjskie,zobaczymy czy LOT będzie punktualny.
  • Gość: Robert IP: *.dynamic.chello.pl 16.04.14, 17:45
    My lecieliśmy w lutym do SSH odlot opóźniony o godzinę, ale wina pasażerów co nadali bagaż a nie zgłosili się do odprawy, powrót nawet godzinę przed czasem, samoloty czyste, a że bez cateringu cóż to tylko czarter.
  • Gość: xyz IP: *.mlawa.vectranet.pl 16.07.14, 09:33
    ...a kiedy dokładnie lecisz i do jakiego hotelu jeśli można wiedzieć? Z dziećmi, czy bez? Ja rózwnież lecę na Fuentaventurę jutro nad ranem.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Booking.com
Nakarm Pajacyka