Dodaj do ulubionych

Gran Canaria- plan zwiedzania, ciekawe trasy, auto

07.05.14, 17:11
Witam serdecznie :) We wtorek rozpoczynam tygodniowe wczasy na Gran Canarii. Chciałabym poświęcić 3 dni na zwiedzanie- 1 dzień Las Palmas autobusem, 2 dni- wycieczki z biurem podróży lub zwiedzanie na własną rękę samochodem. I tu zaczynają się moje wątpliwości.. Oczywiście wypożyczenie auta kalkuluje się dużo korzystniej, niż przepłacanie za fakultety od rezydenta. Jednak nie wiem czy dam sobie radę na tamtejszych drogach. Myślę, że jestem kierowcą w miarę dobrym, jednak nie mam doświadczenia na górskich drogach i serpentynach. Czy może ktoś, kto był i widział trasy Gran Canarii, podpowiedzieć mi czy są one aż tak straszne, jak niektórzy piszą? Będąc na Korfu, widziałam kręte, bardzo strome i zniszczone drogi, po których nie odważyłabym się jeździć, i zastanawiam się czy na Gran Canarii wygląda to podobnie..

Kolejne pytanie. Uznajmy, że wypożyczę auto i rozłożę zwiedzanie wyspy na 2 dni. Czy ktoś mógłby rozpisać mi najkorzystniejszy plan zwiedzania i wskazać na mapie ciekawe punkty widokowe, abym ich nie przegapiła. Od kilku dni, analizuję mapę, oglądam zdjęcia i czytam opinie, ale mam mętlik w głowie. Chciałabym zobaczyć następujące miejsca:
- Caldera de Bandama (gdzie znajduje się najlepszy punkt widokowy?)
- Jardin Canario
- San Mateo
- Cruz de Tejeda (gdzie punkt widokowy?, czy z tego miejsca widać Roque Bentaiga, Pico de las Nieves, Roque Nublo?)
- wąwóz Fatagi
-wąwóz Guayadeque