Dodaj do ulubionych

ZTM chce zabrac 119 z Wawra!!!

IP: 217.153.149.* 09.02.11, 12:17
znow ZTM majstruje przy liniach autobusowych. podobno w zwiazku z II linia metra. niestety linia jeszcze w powijakach, a oni juz "majstruja". moze powinnismy wreszcie solidnie zaprotestowac. to jest nie do zniesienia, zeby konieczne bylo stale monitorowanie zmian.

warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34905,9076148,Autobusy_wracaja_na_historyczne_trasy__Bo_buduja_metro.html
Edytor zaawansowany
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.02.11, 12:37
    130 jest planowane, tylko nie wiem na jakiej trasie, może dziś się dowiemy.
    Poza tym burmistrz wie, że trzeba zachowac bezpośrednie połączenie Wawra z Mokotowem, bo został o tym poinformowany przez moją osobę.
  • Gość: Andy IP: *.rzeczpospolita.pl 09.02.11, 13:03
    Chodzi nie tylko o bezpośrednie połączenie Wawra z Mokotowem, ale i z Centrum. Choć może nieco czasochłonne, jest bardzo wygodne i co ciekawe, oraz godne podziwu w naszych realiach, 119 potrafi jeździć punktualnie.
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.02.11, 13:16
    A to S1, KM7, 525 [ jeszcze jest 521] zabrali?
    Dla mnie priorytetem jest jedna silna linia na Lucerny - Kadetów co 10 minut w szczycie najlepiej.
    I taka pasowała by właśnie na Mokotów, ale jak będzie zobaczymy.
    Druga linia 113 na na całym Trakcie Lubelskim,z Falenicy na Grochów też silna.
    Sprawą drugorzędną dla mnie jest dojazd bezpośredni do centrum.
    Obecnie korzystam z zestawu 213+507 i jest o 10 minut szybciej od 119 w na tzw. patelni.


  • Gość: karol IP: *.bas.roche.com 09.02.11, 14:40
    A to wszystkim pasuje S1, KM7 czy 525? Mi w ogole nie pasuje, autobusy z kolejka nie sa zsynchronizowane i wygodniej jest jechac bez przesiadki te 40 minut niz czekac na przystankach na przesiadki na deszczu czy mrozie.

    Niech sie odwala od 119, jezdzi do centrum i niech tak zostanie!
  • aninianin 09.02.11, 14:49
    buchacha
    Nie wazne ze linia 119 to potworek, wazne ze jedzie kolo mojej d..t!!!
    Z takim ;podejsciem to nigdy sie w Wawrze reformy nie zrobi.
    119 nie ma zadnego sensu. Jezdzi naokoło, ma nonsensowny czas przejazdu, i jest do kasacji natychmiast.


  • Gość: benek IP: *.play-internet.pl 09.02.11, 22:16
    aninianin ty jesteś do kasacji, a reformę zostaw Tuskowi.
  • aninianin 10.02.11, 07:48
    Wow, juz groźby karalne ;) Ciekawe, co dalej...
  • Gość: karol IP: *.bas.roche.com 10.02.11, 10:25
    a reforma polega na tym, zebys ty mial chyba autobus pod domem? wsadz sobie w 4 litery taka reforme :)
    119 jezdzi w tej chwili lepiej niz polacznie SKM czy KM i autobusow ze stacji! takie sa fakty.
    gdyby mialo byc lepiej, to juz dawno SKM i KM bylyby zsynchronizowane z autobusami, ale tego sie zrobic nie da. ja wole jechac autobusem 10 minut dluzej i czytac ksiazke niz stac na przystanku bez wiaty i wyczekiwac autobusu, ktory rownie dobrze moze w ogole nie przyjechac.
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.02.11, 15:22
    Po to jest chyba ZTM , żeby skoordynował linie autobusowe z koleją.? Tego trzeba wymagac.
    Poza tym nigdy nie zrozumie myślenia, że lepsza jest linia co 30 minut podstawowo niż co 15 lub lepiej. Do tego tak pokręcona jak nie wiem co.
    Ciąg Lucerny- Kadetów powinien miec jedną linie co 10/15 minut.
    Z trasą z Międzylesia przez Lucerny- Kadetów TS - Chełmską - Dolną - Puławską - Rakowiecką i ewentualnie Aleją Niepodległości do Centralnego lub tylko do Metra Pole Mokotowskie. Numer 130 . Linia obwodowa jako że jest poprzecznie do ciągów do centrowych
    Na poprzecznych ciągach 246 do Wiatraka lub Centralnego , 113 z Falenicy do Wiatracznej lub Wschodniego. 146 i 147[ Gocław] do Wschodniego oraz kolej do centrum i Śródmieścia, z korą można skoordynowac linie 130.
    Obecna linia 119 jest tylko skoordynowana w jedną stronę z 213 , jeździ wspólnie z 147 w Międzylesiu.



  • Gość: MAG IP: *.emea.ibm.com 09.02.11, 16:16
    Taaak, a mieszkańcy pozostałej części Wawra Zachodniego niech dojeżdżają do pociągu lub Lucerny jeżdżącym co pół godziny 147 lub co 142 i 702?

    Zaczynasz Krzysztofie uprawiać prywatę. W dupie masz całą resztę, aby tylko przez Lucerny/Kadetów autobus jeździł, żebyś nie miał daleko i dobry dojazd na Mokotów.
    Z Zerznia i bardziej na południe położonych osiedli okolic do centrum ciężko jest się dostać. Nie każdy ma siły i cierpliwość żeby dojeżdżać do "dogodnych" przesiadek na stacji Mędzylesie. Lucerny czy Gocławiu.
    Siłą 119 jest to że łączy Wawer z Mokotowem i Centrum i jest właściwie jedynym sposobem dostania się szybko z lewej strony torów do centrum.
    I właśnie dlatego ludzie wolą pokręconą linię co 30 minut, niż prostą co 15. Do tej pokręconej mają w miarę blisko, do tej prostej będą musieli dojeżdżać nieregularnym 147, 142, albo jeżdżącym raz na godzinę 702. Ryzyko, że się nie zdąży na autobus i trzeba będzie czekać kolejne 20-30 minut na autobus jest zbyt duże.

    Powiedzmy sobie szczerze, że na sprawną koordynację nie ma co liczyć. W wykonaniu ZTM
    koordynacja to 3 minutowy odstęp, który jak widać na przykładzie choćby naszych 147 i 119 się nie sprawdza zupełnie. Linia która ma być wcześniej w praktyce dojeżdża później i z przesiadki nici. Co innego gdyby maksymalny czas oczekiwania na jakikolwiek autobus wynosił np. 10 minut.
    Taka koordynacja wymaga jednak zbyt wiele pracy. łatwiej jest puścić wszystkie linie na raz, w 30 minutowych odstępach.

    I jeszcze jedno. Nie wiem co oni ci w tym ZTMie nagadali, ale autobus jakikolwiek i gdziekolwiek w Wawrze Zachodnim kursujący co 10-15 minut to czysta fantazja. Uwierzę dopiero jak zobaczę. Naszą dzielnicę, a zwłaszcza tę jej część urzędasy mają w zbyt głębokim poważaniu, żeby rzucać tu dodatkowy tabor.
    ZTM bazuje na badaniach "obciążenia" linii. Sęk w tym, że ludzie w Wawrze, już dawno zrozumieli że na sprawną komunikację miejską nie ma co liczyć i jeżdżą samochodami. Z tego względu "obciążenia" w Wawrze nie są duże.

    Zmiany są potrzebne - ale racjonalne.


  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.02.11, 16:39
    Nie mam innych w dupie. Jak byś czytał moje wypowiedzi od kilku lat, to walczę przede wszystkim o lepsze częstotliwości naszych linii - wszystkich.!
    Państwa, Wasz upór w bronieniu linii o częstotliwości co 30 minut utrudnia mi tylko działania.
    Żeby linia kursowała np co 10/15 musi byc jedna, a co za tym idzie w jakieś relacji będzie strata. Dlaczego 130 przez Lucerny- Kadetów , ano dlatego że Zwolęnska - Bronowska ma linie 147 , która jest tu od wieków i ma bardzo dobre zapełnienie. Trasa też jest dobra, tylko wymaga poprawy częstotliwości. Dodatkowo 146 też poprawa częstotliwości.
    Przy liniach co 10/15 czas oczekiwania przy Kadetów/ Narodowa Mokotów/ Gocław- Praga nie wyniesie więcej niż 5 minut.
    Trakt Lubelski to jedna linia silna , prawdopodobnie 113 zamiast 142.
    I co źle.?






  • sibeliuss 10.02.11, 09:41
    Gość portalu: Krzysiek_S napisał(a):

    > Nie mam innych w dupie. Jak byś czytał moje wypowiedzi od kilku lat, to walczę
    > przede wszystkim o lepsze częstotliwości naszych linii - wszystkich.!
    >
    O 305 też? Nie wierzę.
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • Gość: MAG IP: *.emea.ibm.com 10.02.11, 10:06
    Otóż czytam. I jak do tej pory tak myślałem. Proszę mi podać jeden racjonalny powód dla którego linia do centrum ma jechać przez Lucerny/Kadetów? W ten sposób właściwie powstaje gruba kreska dzieląca Wawer zachodni, na ten z w miarę dobrą komunikacją i resztę.
    Jeżeli chce się coś zabrać to trzeba coś dać w zamian. A Pan nie oferuje nic. 147? Przez zapchany Gocław na Dw. Wschodni? Jakieś 113 na Wiatraczną ma ludziom zastąpić linię do Centrum? Ja tu logiki nie widzę. Nie rozumiem też dlaczego upiera się Pan przy kierowaniu całego ruchu z Wawra na Gocław i Grochów. Lewa strona Wisły też istnieje. Jest Most Siekierkowski - czemu z niego nie skorzystać?
    Dlaczego zamiast na Wiatraczną np. 113 nie może jechać przez Trakt i Bronowską lub Kadetów mostem Siekierkowskim, i dalej przez Mokotów do Centrum? Kwestia dołożenia jednej linii.
    Może zamiast jednej linii co 10/15 minut (w naszych warunkach nie realne, ze względu na czas tracony na przejeździe w Międzylesiu) lepiej jest zrobić dwie kursujące co 30, ale dające ludziom jakiś wybór?

    W Wawrze Zachodnim nie są potrzebne zmiany polegające na modyfikowaniu istniejących linii. Tu jest potrzebna jest rewolucja komunikacyjna.
    Mamy trzy duże arterie: Patriotów, Trakt, i Wał.
    Można zrobić pętlę w okolicach Patriotów/Bysławskiej i puścić trzy główne linie:
    - przez Patriotów i Płowiecką na Grochów
    - Przez Trakt i Siekierkowski do Centrum
    - Przez Wał na Pragę (146 już istniejące).
    Całość uzupełniałoby 119/130, 147, linie lokalne i SKM.
    Proste i logiczne rozwiązanie moim zdaniem.
  • Gość: karol IP: *.bas.roche.com 10.02.11, 10:27

    Rowniez zauwazylem, ze Krzysztof_S cisnie na ta Lucerny-Kadetow, byloby to zacne gdyby sie nie odbywalo to kosztem Bronowskiej i poludniowej czesci Wawra. Szczegolnie, ze 147 NIE jest recepta na brak 119, a o synchronizacji kolejki z autobusami mowi sie od lat i nic sie nie zmienia, zreszta jest i to tak niewykonalne.
  • sibeliuss 10.02.11, 13:51
    Widziałaś grabie, co grabią od siebie? Facet mieszka na Zastowie i chce zrobić sobie dobrze, no a przy okazji też niejako innym.
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • Gość: karol IP: *.bas.roche.com 10.02.11, 15:57
    Cisnieniowanie na puszczenie 119 (czy 130) Kadetow byloby dla mnie bardziej zrozumiale gdyby Kadetow bylo w calosci zabudowane, a tam domy sie przeciez zaczynaja w odleglosci okolo 800 metrow od Walu M. 800 metrow to ja codziennie chodzilem na piechote do metra jak mieszkalem na Ursynowie, teraz mam polowe tego na przystanek Kombajnistow. To nie sa duze odleglosci.

    Ja rozumiem, ze kazdy chcialby miec idealne polaczenie pod domem, ale to co proponuje Krzysztof_S to przesada. Bo jak nazwac zabranie linii mieszkancom Traktu Lubelskiego na odcinku Lucerny do Bronowskiej tylko po to, zeby zyskali mieszkancy, ktorzy i tak maja stosunkowo blisko do 119 przy Wale M.? A dodatkowo watpliwe jest czy na Kadetów pasazerow byloby wiecej.
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.02.11, 16:19
    W zamian proponuje 113 co 10/15[ za 119 i 142 co 30 minut], która nie może pojechac przez Kadetów bo nie ma takiego zapotrzebowania , a Lucerny nie zabierzemy.
    Z kolei na północ od Lucerny mamy takie coś jak bloczki przy Klimontowskiej , domy komunalne, a z Lucerny [ centra budowlane] sporo osób wraca na Grochów.
    Z Klimontowskiej wracają dzieci do Zerznia. Z Pielęgniarek do Lasa z gimnazjum na Wichrowej.
    Więc prosty system Lucerny- Kadetów jedna linia , Trakt jedna.
    Każda pojawiająca się co 5 minut w szczycie.
    A Zwolenskiej Bronowskiej 147 co 10/15 do przesiadek do linii przy TŁ i na Rondzie Waszyngtona też jedna linia , ewentualnie jeszcze 213 tymczasowo.
    Obecnie na odcinku Bronowska - Lucerny kursów jest 5 na godzinę nie licza 702 i 305, a będzie 6. 8 przy Kombajnistów teraz , 12 po zmianie.
    Ale na prawdę poczekajmy na propozycje ZTM, a nuż będziemy wspólnie protestowac przeciwko jakieś nietrafionej propozycji.





  • Gość: meeee IP: *.jjs-isp.pl 09.02.11, 15:18
    Typowa głupota wawerska. "Solidnie protestować" - co za dno. Zmiany są tu potrzebne pilnie, i będą tylko na lepsze. Na przykład 119 z krótkimi autobusami, zatłoczone na Mokotowie i puste w Międzylesiu - po co jeździ? Coś jest nie tak z systemem że jeden z drugim oszołomem paraliżują zmiany.
  • lukasz.1978 09.02.11, 15:50
    > znow ZTM majstruje przy liniach autobusowych. podobno w zwiazku z II linia metr
    > a. niestety linia jeszcze w powijakach, a oni juz "majstruja". moze powinnismy
    > wreszcie solidnie zaprotestowac.

    Bielany Was wesprą. Częśc z nas dokonan samospalenia przed siedzibą ZTM, a reszta doleje oliwy do ognia.
    --
    Bielany to nie Żoliborz! Bielany - u siebie i na swoim
  • sibeliuss 10.02.11, 09:41
    Czujesz się upoważniony do takich deklaracji? To idziemy na piwo.
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • Gość: Barak IP: *.jjs-isp.pl 10.02.11, 09:47
    Lotniskowce już płyną!
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.02.11, 16:03
    113 Falenica/ Aleksandrów - Bysławska - Patriotów - Przewodowa - Wał Miedzeszyński - Trakt Lubelski - Płowiecka - Grochowska - Wiatraczna.
    Wraz z linią 146 , 147 zapewni dojazd z Wawra zachodniego na szeroko pojętą Pragę Południe oraz do tramwajów.
    115 Międzylesie - Aleja Dzieci Polskich - Żegańska - Pożaryskiego - Kajki - Czecha - Płowiecka - Grochowska - .. Dworzec Wschodni
    Zapewnienie połączenia Międzylesia i Anina z Grochowem i tramwajami. dodatkowo dojazd z Wawra do US lub Zusu itp.
    119 zastąpienie linią 130.
    130 tak jak podawałem z Międzylesia przez ciąg Lucerny- Kadetów na Mokotów oraz ewentualnie Dworzec centralny.
    Podstawowa linia kumulująca ruch poprzeczny na drugą stronę Wisły. Dojazd do tramwajów.
    Dojazd do ciągów S-W zapewniających z jedną przesiadką dojazd na północ Warszawy, 146, 147 - Wał 185 , 162 Czerniakowska, 116, 503 Sobieskiego, tramwaje Puławska oraz metro Pole Mokotowskie.
    137 Linia z Woli Grzybowskiej / Stara Miłosna przez Marysin na Grochów i Wschodni.Kumulująca podaż trzech linii 115, 173 i 315. Zapewniająca dojazd z Marysina na Grochów i tramwajów.
    142 patrz 113.
    146 linia podstawowa z Aleksandrowa/ Falenicy na obecnej trasie dla Wału Miedzeszyńskiego.
    147 z Międzylesia połączenie z 123 do Kijowskiej. Linia podstawowa dla Zwołeńskiej - Bronowskiej docelowo Nowozabielska wraz 130 od Kadetów.
    161 linia z Oleckiej przez Mozaikową[ burmistrz chce] [ wariantowo przez Zasadową ] Mrówczą do Międzylesia . W przyszłości zastąpienie 213 na Mrówczej.
    173 i 315 patrz 315.
    213 z Aleksandrowa przez Izbicką [ ZG] Panny Wodnej - Mrówczą - Zwoleńską na Gocław[ docelowo Panny Wodnej -Skalnicowa - Nowozabielska - Gocław].
    Dowozówka do kolei oraz zapewniająca obsługę ciągów poprzecznych.
    Wraz z 113 lub 146 zapewni optymalną obsługę Aleksandrowa.
    215 do PKp Gocławek.
    225 z PKp Gocławek przez Marysin - Kościuszkowców - Anin - Międzylesie - Patriotów wsch do Błót.
    246 w zastępstwie 521 do Wiatracznej lub Centralnego.
    Inne linie bez zmian.


  • sibeliuss 10.02.11, 09:44
    A ja zostawiłbym 142, a 113 dał od Traktu przez Bronowską, Wał Miedzeszyński, Jakubowską, Mostem Poniatowskiego na pl. Trzech Krzyży.
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.02.11, 15:15
    Dobra poczekajmy na projekt zmian ZTM ,oki? Pod warunkiem, że będzie, bo nie wiadomo.
    Wtedy będzie można odwoływac do konkretnych faktów z niego . Na razie pisanie o tym nie ma sensu, bo nie wiadomo co i jak. Szkoda też nerwów moich i waszych.
    A zareagowałem tylko po wpisie o 119, ZTM mówi o 512[ mapka], a nie 119. Więc nie ma co kruszyc kopii w obecnej chwili.




  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.02.11, 15:18
    A projekt to tylko moja wizja , można się z nią nie zgadzac ...
  • sibeliuss 10.02.11, 15:46
    A skąd to parcie do Lucerny?
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.02.11, 15:57
    Bo ostatnio tutaj było najwięcej protestów, że zabiera się 119, a daje 115. Dla mnie może byc 115 lub 213 tylko częściej i będzie spoko. Ale nie każdy tak uważa.
  • Gość: Nellon IP: 217.153.149.* 11.02.11, 13:15
    tak byly protesty i beda.
    dlaczego Wawer ma tak malo linii, ktorych zmiany powoduja protesty.
    czy nie mozna dodac jakiejs nowej, a trasy istniejacych wyprostowac.
    rzeczywiscie w zwiazku z budowa 11 blokow przy Palmowej gestosc zaludnienia przy Lucerny przebije protesty Zwolenskiej i Bronowskiej, chyba, ze wolicie bloki, to zwroccie sie do burmistrza. z pewnoscia Wam pomoze ;-))
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.02.11, 13:36
    A będziecie protestowac [ mówię o Sadulu] jak 130 połączy się z 119 prosto Kadetów?
    A nowa linia , żeby byla sensowna musi miec konkretną trasę niedublującą się z innymi relacjami. Wszystkie relacje już są obsadzone.

  • Gość: meeee IP: *.jjs-isp.pl 11.02.11, 14:49
    A nie durne 119 jadące zupełnie puste na trasie Anin-Międzylesie i stojące w korkach. I tak będzie. Czasy anarchii się skończyły.
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.02.11, 14:53
    A jaka trasa?
  • aninianin 11.02.11, 16:40
    I problem z glowy. od nastepnego tygodnia przez 3 miesiace 119 jest skierowana na petle Rakowiecka, i znajac ZTm juz na DWC nie wroci.

    www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=359&c=100&l=1
  • Gość: Nellon IP: 217.153.149.* 15.02.11, 13:50
    juz dawno postulowalismy skrocenie do stacji Miedzylesie, zeby nie stalo w korkach, to byli oponenci, ze nie jedzie do urzedu dzielnicy.
  • Gość: Nellon IP: 217.153.149.* 15.02.11, 13:48
    Stad, ze obecnie jest to najlepsza (nawierzchnowo) ulica w Wawrze Zachodnim!!! Pokaz mi druga taka!
  • Gość: Nellon IP: 217.153.149.* 15.02.11, 10:32
    i co wszyscy zadowoleni, ze 119 bedzie od 17.02.2011 bez konsultacji z nami jezdzic na Mokotow?!

    jedyne polaczenie Zachodniego Wawra z Centrum zostalo po cichu zlikwidowane. ciekawe jak nasze dzieci dojada do szkol i na zajcia dodatkowe w Centrum.

    czy Pan Krzysztof S. jest zadowolony? ciekawe jak Pan bedzie mial dzieci, to czy bedzie sie Pan cieszyl, ze beda np. biegac miedzy przystankami na Bora-Komorowskiego?
    Gratuluje, dopial Pan swego!?
  • sibeliuss 15.02.11, 10:35
    Zaczyna się remont pętli na Centralnym, dotarło to do Waści?
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • Gość: Nellon IP: 217.153.149.* 15.02.11, 13:52
    Z Wasci zascianka nie widac, ze 119 juz od dawna nie ma petli na dworcu, tylko na Emilii Plater.
    Troche Kultury mociumpanie.
  • sibeliuss 15.02.11, 14:15
    Na wyświetlaczu jest Em. Plater?
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • Gość: Nellon IP: 217.153.149.* 15.02.11, 14:44
    Widze, ze Acan, to niestety teoretyk i nigdy nie jechal 119 do konca.
    gdyby jechal, to by wiedzial, ze ostatni i postojowy przystanek jest pod sala kongresowa PKiN.
  • Gość: meeee IP: *.jjs-isp.pl 15.02.11, 11:27
    "bez konsultacji z nami" - a ha ha ha ha!

    sami widzicie i nie mówcie, że nie macie synka, bo w każdej chwili mieć możecie!!!

    Biedne dzieci, już po nich... ['] \'/ [']

    Kiedy będzie blokada ulicy Lucerny?
  • Gość: Nellon IP: 217.153.149.* 15.02.11, 13:55
    jesli sie nie identyfikujesz z mieszkancami Wawra, to poco tu wlazisz i nic konstruktywnego nie wnosisz.
    milczenie zlotem - zapamietaj sobie.
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.02.11, 13:21
    Zmiana będzie na trzy miesiące ! . Później 119 na tę chwilę wraca pod dworzec centralny.
    Jak będę miał dzieci, to mam nadzieje , że nie będą musiały czekac pół godziny, aż łaskawie jakaś linia przyjedzie. Jeszcze do niedawna sam tak czekałem na Wiatraku na 142 lub 702.
    Miałem wybór czekac lub podjechac liniami 125 i 521 oraz zasuwac trzy przystanki piechotą od Płowieckiej. Szczególnie zimą to bardzo przyjemna sprawa.
    Tak samo później 119 rozkraczył się przy POD Czerniaków i miałem wybór czekac pół godziny na następny lub podjechac 168 lub 148 do Mostu Siekierkowskiego i tam przesiadka w 147 i następnie piechotką od Kadetów lub Kombajnistów. Wtedy jeszcze nie było 213, które bez mojej ingerencji nie pojechało by przez Lucerny- Kadetów. Może popełniłem błąd , że postulowałem za tym? I za tym żeby 119 nie kursowało co 40 minut poza szczytem i co 30 w szczycie. Bo takie były początkowe plany. I państwa interwencja po czasie nic by już nie dała, na szczęście wtedy wiedziałem jeszcze przed czasem o planowanej częstotliwości i udało się
    Co robił wtedy Nellon ? Może był wtedy na komisji samorządowej [ wtedy jeszcze była] i walczył za linią 119 i 213 co 20/30 minut.?
    Z tego co pamiętam byłem sam. Jak było inaczej do przepraszam .
    Może protest na Lucerny wystarczył do utrzymania 119 , ale ZTM był wkurzony na pana Gójskiego i chciał wcisnąc nam dwie linie co 30/40 minut.
    A dopnę swego jak linie będą kursowac co najmniej co 15 minut poza szczytem . I proszę mi nie mówic , że nie jest to niemożliwe.
    Akurat ze skróceniem 119 nie mam nic wspólnego, dawno już nie mam nikogo znajomego w ZTM. Może to i dobrze.





  • Gość: Nellon IP: 217.153.149.* 15.02.11, 13:46
    No to teraz zobaczcie co nam szykuje ZTM: Dworzec Stadion
    Pierwsze roboty mają zacząć się za miesiąc. Przy okazji nie unikniemy ogromnych utrudnień. W czasie remontu będą także wymieniane tory na dwuipółkilometrowym odcinku od mostu na Wiśle do Dworca Wschodniego. Ruch na linii podmiejskiej ma być całkowicie wstrzymany na miesiąc. Według wstępnych planów kolejarzy stanie się to na przełomie maja i czerwca. - Nie można z tym czekać do wakacji, bo nie zdążylibyśmy z wszystkimi robotami przed zimą - mówi Sławomira Zwierzchowska. Wstępnie wiadomo, że wiele pociągów będzie odwołanych lub skróconych. Część składów SKM i Kolei Mazowieckich ma jeździć po torach dalekobieżnych przez Dworzec Centralny. Niewykluczone, że pociągi będą kursować wahadłowo między Dworcem Zachodnim a Powiślem.

    Remont przystanku kolejowego Warszawa Stadion ma się zakończyć 31 października. Jesienią powinien zostać także oddany po modernizacji budynek dworca z kasami i poczekalnia. Te roboty zleca inna spółka - PKP S.A.


    Więcej... warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34905,9106760,Remont_dworca_Stadion__Zobacz__jak_bedzie_wygladal.html#ixzz1E1yeEEy2
  • Gość: Andy IP: *.rzeczpospolita.pl 15.02.11, 14:05
    Znając ZTM, to istnieje duże niebezpieczeństwo, że te trzy miesiące, przeciągną się w nieskończoność, szczególnie przy obecnych tendencjach w tej instytucji. Pół godziny, nikt nikomu nie karze czekać na autobus, wystarczy zapoznać się wcześniej z rozkładem jazdy i przyjść o odpowiedniej porze na przystanek. Z doświadczenia wiem, że 119 jeżdzi punktualnie, mimo korków w centrum, niestety nie można tego powiedzieć o 213. Zastanówmy się jeszcze nad takim scenariuszem, ZTM wprowadza w życie Pański scenariusz, z większą częstotliwością kursowania linii, po czym, po paru miesiącach stwierdza, że obłożenie linii jest zbyt niskie i zmniejsza częstotliwość kursowania do np. co pół godziny (a takie przypadki już były). Zostajemy z tzw. ręką w nocniku. Osobiście wolę już powolne ale pewne 119 do centrum i z tego co wiem podobnego zdania jest spora grupa mieszkańców Wawra, zresztą wykazała to Pańska sonda. Wspomnieć też chce, że lada chwila zacznie się remont stacji Stadion, i SKM też zacznie kulawo kursować, więc z tej strony dostajemy też po głowie - niestety.
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.02.11, 14:33
    No to wychodzę na konkretny kurs jak jadę z domu , ale już z powrotem nie zawsze jest tak fajnie.
    Znam rozkład z Wiatraka, ale coś się spóźni lub później wyjdę i już jest kaplica[ teraz rzadko kiedy stamtąd jadę].
    Częstsze kursy nie powodowałyby takiej sytuacji.
    Akurat tutaj ZTM nie ma nic do gadania, bo to jest inwestycja PKP PLK, która to firma musiała rozgrzebac pętlę z powodu nieszczelnej izolacji . Efekt zalewane tunele pod pętlą. Akurat ZTM wysyła 119 na Rakowiecką pewnie w jakimś celu.
    Linia zaczynająca od PKP prosto przez Kadetów na Mokotów byłaby strzałem w dziesiątkę.
    Byłaby to linia zbierająca ruch z całej Linii Otwockiej na Mokotów. Już od początku miałaby dobre zapełnienie. W porównaniu do linii 119 nie krążyła by przez Bronowską , co odrzuca potencjalnych pasażerów z PKP , czy nawet 702. A przy okazji my będziemy mieli częstą linie.
    Tak samo jest z 147 też dużo pasażerów przesiada się na Gocław, SK obecnie do 147 lub 213.. Więc wzmocnienie relacji będzie wskazane.
    Co do utrudnień na kolei będą , dlatego trzeba wywalic ruch przez centrum, jeśli nie jest docelowy , właśnie np w 130 czy 401. Z tego co wiem utrudnienia będą tylko w tym roku.
    Do listopada.










  • Gość: Andy IP: *.rzeczpospolita.pl 15.02.11, 15:01
    Chyba więcej ludzi z Wawra jeżdzi do Centrum, a nie na Mokotów, więc wydawać by się mogło, że ważniejsze jest utrzymanie bezpośredniej linii do Centrum, a nie na Mokotów, zresztą obecnie 119 jedzie przez Dolny Mokotów (Chełmska/Dolna), a z Placu Unii Lubelskiej jest całe mnóstwo połączeń z Mokotowem (tramwajowych i autobusowych).
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.02.11, 15:59
    Ja tam rzadko kiedy jadę linią 119[ 213+507 itp.], to może się mylę. Jednak jak z niej korzystam w szczycie głównie to ludzie którzy jadą z Wawra wysiadają najdalej na placu Zbawiciela, lub wsiadają przy Metrze Politechnika. A najwięcej jest ich na Placu Unii Lubelskiej i z Witosa.
    A ludzie z centrum to jadą najdalej na Witosa, a głównie na Bobrowiecką.
    A osoby Wawer- centrum to może 5 osób na każdy kurs.
    Ja nie mam interesu na Mokotowie , jakby ktoś się pytał, tylko W Śródmieściu szeroko rozumianym.


  • Gość: MAG IP: *.emea.ibm.com 15.02.11, 16:13
    5 osób? Chyba późnym wieczorem. Między 15ą a 19ą może i nie jest wypchane po brzegi, ale większość miejsc jest zawsze zajęta.
  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.02.11, 16:27
    Ale czy ja mówię że jest 5 osób ? Mówię o takiej liczbie osób wsiadających z zespołu Centrum lub Dworzec Centralny , a wysiadających w szeroko pojętym Wawrze. Fakt autobus ma zajęte wszystkie miejsca siedzące, czasami ktoś stoi na odcinku Centrum- Plac Unii Lubelskiej, ale poza tymi "5 " osobami nikt nie jedzie dalej niż Witosa.
  • Gość: MAG IP: *.emea.ibm.com 15.02.11, 16:08
    Ja nadal nie rozumiem, dlaczego z Wawra Zachodniego nie może być linii na Mokotów i linii do Centrum przez Siekierkowski. Jeżeli zostaniemy przy koncepcji 130 z Międzylesia, przez Lucerny/Kadetów na Mokotów to:
    a) tracimy bezpośrednie połączenie z centrum
    b) Mieszkańcy Zerzenia i niżej położonych osiedli zostaną pozbawieni dojazdu nawet na Mokotów.

    Wychodzi na to, że chcąc dostać się do Centrum ludzie będą zależni od synchronizacji ze 130 lub zmuszeni do jechania przez Gocław, Rondo Waszyngtona lub Wiatraczną.
    Nie wierzę w "dogodne przesiadki" i synchronizację kursów. Uważam, że lepsza jest jedna linia mająca określony mniej więcej gwarantowany czas przejazdu niż liczenie na to, że się zdąży na "dogodną przesiadkę". Zbyt wiele rzeczy może pójść nie tak, a w przypadku ZTM jest to niemal pewne. Z tego względu proponowane przez Krzysztofa 113 na Wiatraczną nie stanowi dobrego zastępstwa dla 119.
    Poza tym 119 jedzie od Traktu do Dworca 30-45 minut (w korkach). Mniej więcej tyle zajmowałby dojazd 113 do samej Wiatracznej. Oszczędność czasu żadna.



  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.02.11, 16:20
    Wolę Krzysiek, heh. Mama jeździ co tydzień , albo czasami 2 razy w tygodniu na Wiatraczną i ja czasami. I nigdy nie jechałem [ również mama] 30-45 minut z przystanku Lucerny lub Klimontowska do Wiatraka. Czas przejazdu jest 15-20 minut, ale czasami w korku zdarza się jechac do 25 minut, ale to max. Więc skąd 30-45 minut?





  • Gość: Krzysiek_S IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.02.11, 16:42
    W maksymalnym szczycie 142+525 40 minut z czekaniem Lucerny - Centrum.
    142+9/24 35 minut . Lucerny- centrum.
    119 41 minut. z Lucerny - centrum.

    Jeśli docelowym punktem jest zespół Centrum.



  • Gość: Nellon IP: 217.153.149.* 16.02.11, 10:22
    jesli z tymi przesiadkami wychodzi tak samo jak bezposrednio 119, to ja wole usiasc w 119 i czytac ksiazke przez 40 min. niz stac na nieoslonietym przystanku i marznac albo moknac. przy okazji nadrabiam zaleglosci ksiazkowe.

    caly czas trwa przepychanka o 119 zamiast wspolna walka o dodatkowe linie dla naszej dzielnicy.
  • aninianin 16.02.11, 12:07
    Dodatkowe linie? Czy ty naprawde nie rozumiesz ze nie bedzie zadnych dodatkowych linii? Autobusy nie rosna na drzewach. Liczba brygad dla Wawra jest stala i nie podlega negocjacjom. Czyli dopoki nie odzyska sie brygad z wawerskich muchowozow nowych linii nie bedzie.
  • Gość: Nellon IP: 217.153.149.* 17.02.11, 14:40
    ciekawe, ze Wawer musi sie obyc istniejacymi liniami, a Twoje muchowozy jezdza na 117 i 411 i innych.

    uwazaj bo zolc cie zaleje!
  • Gość: zniecierpliwony IP: 212.160.172.* 02.06.11, 09:52
    Poutrącać te rączki co chcą mieszać przy 119. I po sprawie.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka