Dodaj do ulubionych

Zmiany w komunikacji od 3 listopada 2014

30.10.14, 13:46
Od 3 listopada zmienią się trasy linii 219 i 142.
Linia 142
WIATRACZNA - … - Trakt Lubelski – Wał Miedzeszyński – Przewodowa – Patriotów – przejazd przez tory w Falenicy – Walcownicza - … - ALEKSANDRÓW
Linia 219
GOCŁAW – Bora-Komorowskiego – Fieldorfa – Jugosłowiańska – Bora-Komorowskiego (powrót: Bora-Komorowskiego) – Stoczniowców – Nowozabielska – Kadetów – Lucerny – Mrówcza – Juhasów – Borków – Trakt Lubelski – Skalnicowa – Panny Wodnej – PKP RADOŚĆ
Zmieni się też krańcowy przystanek dla linii 213 od poniedziałku wspólny z 219na pętli Gocław
Po tylu latach udało się wprowadzić komunikacje na Przewodową będzie też na Nowozabielskiej i nowym odcinku Panny wodnej .
W jakimś stopniu miałem wpływ na te zmiany.
Przyznam jednak , że nie do końca mi się podobają.
Jednak jest co jest. Więcej na tę chwilę nie udało się wywalczyć. W przyszłym roku powalczymy o więcej niezależnie czy będę radnym , czy nie.
Więcej na stronie ZTM
Krzysiek Sokołowski


Edytor zaawansowany
  • zielonateczka 30.10.14, 14:56
    OK - a przy okazji o co chciałby Pan powalczyć jako radny? W komunikacji i nie tylko?
  • krzysiek_s_zastow 30.10.14, 15:21
    Na pewno będę walczył o całościową przebudowę Traktu Lubelskiego [ inwestycja miejska co prawda] wraz z budową brakującej kanalizacji.
    Warto też dokończyć frezowanie jezdni Przewodowej, Izbickiej ulicy Borków.
    Jestem też za jak najszybszą przebudową i budową ulicy Jeziorowej i Wiązanej do Lebiodowej. Budową dalszego odcinka ulicy Nowozabielskiej do Bronowskiej. Budową szkoły publicznej przy Cyklamenów.[ jest decyzja lokalizacyjna] dla rejonu Zerznia i Nadwiśla .
    jestem też za budową ścieżki rowerowej wzdłuż Lucerny i Kadetów realizacja możliwa po odbudowie jezdni Lucerny po zbudowaniu kanalizacji gdzieś koło 2016 roku.
    Z komunikacji miejskiej to na pewno złą rzeczą jest obecna częstotliwość linii 521 co 30 minut poza godzinami szczytu jak również innych linii To mi się też nie podoba w przytaczanym projekcie czyli częstotliwość kursów. Do naprawy jest dostępność peronów kolejowych , chociażby brak przejścia od południa na przystanku kolejowym Anin. Infrastruktura przystankowa w złym stanie . Można by wymieniać i wymieniać co jest do zmiany w Wawrze. To co przytoczyłem wyżej jest realne i jak się przypilnuje i na chodzi zostanie zrealizowane. Oczywiście będę też otwarty na inne pomysły na Wawer zarówno pomysły radnych jak i mieszkańców . Na pewno będę tutaj dostępny na forum i w innych miejscach internetu związanych z Wawrem.




  • rozbawiony0 31.10.14, 18:14
    Czy miał Pan wpływ na to że zabrano min.mieszkańcom osiedla "Pod Dębami" linie 142?
  • krzysiek_s_zastow 31.10.14, 20:02
    Jako członek Rady Osiedla Zerzeń opiniowałem projekt zmian[ 142 i 219] . Jeśli chodzi o osiedle Zerzeń to opinia była pozytywna. Opiniowała go też dzielnica z uwagą , żeby linia 142 podjechała do pętli Falenica poza tym projekt został zaakceptowany. Osobiście popierałem i pisałem pisma za wprowadzenie komunikacji miejskiej na ulice Przewodową.
    Projekt był też konsultowany z radnymi dzielnicowymi z rejonu Nadwiśla.
    Tylko radni z Falenicy mieli uwagi. Niestety nie ma rady osiedla Nadwiśle . Pewnie wtedy opinia byłaby negatywna z tego osiedla. I udałoby się zachować linie 142 na obecnej trasie.
    Więc taki miałem wpływ. Niestety do tej pory nie udało się zwiększyć częstotliwości linii 146 z poziomu co 20 minut w godzinach 6-9 i 14-19 na poziom co 15 minut . Częściej powinna też kursować w weekend . O czym też się zwracałem do ZTM i UD.
    Co prawda nie zrekompensowałoby to bezpośredniej linii do Wiatracznej[ nie licząc 702] z tego rejonu, ale zawsze byłoby więcej kursów niż teraz 3 /h.
    Dobrze byłoby , żeby z osiedla pod Dębami wyszła inicjatywa zwiększenia częstotliwości linii 146 . Chyba inicjatywa w sprawie N75 też była z tego osiedla z tego co pamiętam i udało się bo jest N72.
    Osobiście na zmianie trasy linii 142 też tracę , bo często podróżuje w okolice pętli Błota i nie rzadko jak uciekło 702 lub 213 podchodziłem do 142. Teraz takiej opcji już nie będzie.
    Jeszcze jedna kwestia . Niezależnie czy zostanę radnym dzielnicowym czy nie to warto byłoby , żeby powstała rada osiedla Nadwiśle[ w tym kilka osób z osiedla pod Dębami]. Wtedy albo z poziomu rady dzielnicy lub osiedla Zerzeń mogłaby zaistnieć wspólna współpraca nie tylko w kwestii komunikacji miejskiej. Bo obecne tego bardzo brakuje.












  • yasemin1 01.11.14, 18:08
    A ja muszę powiedzieć, że rozczarowałam się linią 219. Czekałam tyle czasu żeby okazało się że nie będę z niej korzystać. Chodzi o ustawienie rozkładu jazdy.
    Bardzo pasował mi układ do pętli na Gocławiu gdyż korzystam z 507 lub 509, ale 219 podjeżdża dokładnie o tej samej godzinie co one odjeżdżają (kurczę brak synchronizacji), a to robi już różnicę w godzinach porannych, bo musze zawieść dziecko do szkoły i sama do pracy. Nijak nie mogę tego poukładać z tym rozkładem 7:36 za wcześnie a 8:06 za późno.
    Czyli pozostanę przy 213.
    Szkoda, że taki ekstra szybki przejazd nie sposób wykorzystać.
    A może dałoby się zamienić rozkład 213 z 219 tak aby 219 kończył na pętli 10 lub 5 minut przed pełną godziną?
  • krzysiek_s_zastow 02.11.14, 22:47
    Trzeba byłoby rozwalać cały system powiązań które stworzył ZTM. Bowiem 213 powiązane jest też z linią 161 na Izbickiej i Panny Wodnej z 142 i 115 na linii Aleksandrów - PKP Falenica. 219 chyba z S1.
    Poza tym przystanek krańcowy dla linii 219 i też 213 będzie po drugiej stronie Bora Komorowskiego patrząc od pętli[ przy pasie w kierunku centrum] , więc bliżej chyba będzie do przystanku już za skrzyżowaniem z Umińskiego i Jugosłowiańską.
    Tam co prawda z 219 do 507 jest tylko 1 minuta na przejście do 509 zero więc trochę mało. W sumie można spróbować raz jak to będzie wyglądać, jeśli się uda to oki jak nie to trzeba będzie czekać te 5 minut na 507 lub trochę więcej na 509 [ z innego przystanku]. Chyba , że ganiają za spóźnienie to nie proponuje ....
    W sumie tym 213 do przystanku Bora Komorowskiego jest prawie taki sam czas przejazdu jak 219+507 tak patrząc na rozkłady. 219 omija Wał to fakt. Z przystanku Lucerny 213 9 minut do przystanku Bora Komorowskiego, a 219 5 do pętli Gocław + 3/4 minuty 507.

  • yasemin1 03.11.14, 17:39
    ok rozumiem.
    W sumie czas odjazdu 213 najlepiej mi pasuje o ile nie będzie zatoru na Wale bo wtedy kiszka.
    Chciałam po prostu szybciej dojechać na Gocław, no ale jak nie można to trudno.
    Dobrze jest że są teraz 2 autobusy z Lucerny.
  • nadwisle 03.11.14, 18:43
    Witam,
    A czy jako radny będzie Pan "dbał" jedynie o dotychczasowy obszar Pana działalności czy ma Pan pomysł również na te rejony okręgu wyborczego, które są dalej od miejsca Pana zamieszkania? Ma Pan np. jakiś pomysł na obszar Nadwiśla? Zna Pan problemy mieszkających tu osób? Nie mam tutaj jedynie na myśli komunikacji miejskiej. Jeżeli nie to może powiedzmy sobie uczciwie i otwarcie i ewentualnie nikt nie zmarnuje głosu.
    Co do zmiany trasy 142 to chętnie bym się dowiedział, a pewnie i nie tylko ja, kto był autorem tego pomysłu. Może podzieli się Pan z nami szczegółami tych konsultacji oraz nazwiskami tych radnych z Nadwiśla, którzy pozytywnie zaopiniowali tą decyzję.
    Zmiana trasy 142 to nie tylko odcięcie rejonu od Wiatracznej ale i również ograniczenie dojazdu do szkoły przy Wale Miedzyszyńskim (co prawda prywatnej ale i jej uczniowie korzystają z komunikacji miejskiej) czy też mieszkańców do przychodni w Zerzniu. Połączenie z koleją też wymaga obecnie przesiadki a przecież głównym hasłem zmian komunikacyjnych w rejonie naszej gminy było jeszcze niedawno stworzenie dogodnych połączeń ze stacjami kolejowymi.
  • admjb 03.11.14, 21:31
    ,,Zmiana trasy 142 to nie tylko odcięcie rejonu od Wiatracznej"
    - nieprawda bo Wałem i Traktem nadal jeździ 702 na Wiatraczną,
    ,,również ograniczenie dojazdu do szkoły przy Wale Miedzyszyńskim (co prawda prywatnej ale i jej uczniowie korzystają z komunikacji miejskiej)"
    też się nie zgadzam bo nie widzę by jakieś uczące się w tej szkole wysiadały z autobusów a mieszkam blisko, to taki chwyt ,,na dzieci" ?.

    Czy dotychczasowy układ polegający na tym że mieszkańcy Ogórkowej miał 3 autobusy ( 142,146,702) a mieszkańcy Przewodowej mieli autobus linii 0 (czyli ch...) był OK ?

  • krzysiek_s_zastow 03.11.14, 21:45
    Też pan uważa , że linie 146 powinna kursować częściej, czy nie ma może takiej potrzeby ?
  • nadwisle 03.11.14, 22:59
    > - nieprawda bo Wałem i Traktem nadal jeździ 702 na Wiatraczną,
    702 w szczycie jeździ co godzinę, w weekend co 1,5.

    > też się nie zgadzam bo nie widzę by jakieś uczące się w tej szkole wysiadały z
    > autobusów a mieszkam blisko, to taki chwyt ,,na dzieci" ?.
    W "szkolnych godzinach" nie mam możliwości na bieżąco obserwować ilości dzieciaków, które obecnie korzystały z 142 ale z tych pojedynczych dni kiedy zdarzało mi się korzystać z tej trasy w godzinach "przed 16" wynikało że nie były to pojedyncze osoby. Jeżeli rzeczywiście nie korzystały z tego autobusu to jeden argument mniej.

    > Czy dotychczasowy układ polegający na tym że mieszkańcy Ogórkowej miał 3 autobu
    > sy ( 142,146,702) a mieszkańcy Przewodowej mieli autobus linii 0 (czyli ch...)
    > był OK ?
    Autobus przez Przewodową na odcinku od Wału do Patriotów był konieczny. Natomiast mam wrażenie że zrobiono to po najmniejszej linii oporu. W zamian nie zaoferowano nic.
    Ruszenie czegokolwiek w układzie komunikacyjnym w Wawrze graniczy z cudem, co z resztą pokazały poprzednie próby. Po obecnych zmianach też mamy kilka kwiatków jak choćby 4 linie na odcinku Falenica - Miedzeszyn.
  • stan.stan 07.11.14, 07:40
    Kpisz? 702 jezdzi sredio co 1,5 godziny.
  • krzysiek_s_zastow 03.11.14, 22:32
    Będę radnym całego Wawra nie tylko tego okręgu II.
    Problemy osiedla Nadwiśle które niekoniecznie są w kompetencji rady dzielnicy ale można za nimi lobbować w urzędzie Miasta , spółkach miejskich :
    - brak kanalizacji oprócz Traktu Lubelskiego do Borowieckiej.
    - brak wodociągów na niektórych ulicach.
    - problem mieszkańców którzy zostaną wywłaszczeni pod S2[ POW] oraz rozszerzenie Wału Miedzeszyńskiego .
    - problem braku szkoły publicznej w osiedlu.
    - brak utwardzonych odcinków ulic np. Ogórkowa.
    - problem z podtopieniami w okolicach ulicy Romantycznej i Rychnowskiej, kiedyś Ogórkowej .
    - problem z dostateczną ofertą komunikacji miejskiej - rzadko kursujące linie.
    - problem mieszkańca z wywłaszczeniem w czasie budowy Panny wodnej [ niedługo Skalnicowa]
    A jakie recepty na to ?
    Budowa kanalizacji na dalszym odcinku Traktu Lubelskiego , realizacja kanalizacji w czasie rozbudowy Wału Miedzeszyńskiego do trasy S2. Dopiero jak powstanie taki trzon kolejne ulice jak np . Borowiecka podłączane do trzonu.
    Skuteczny lobbing w tym temacie na szczeblach miasta tak samo jak w sprawie dalszej rozbudowy sieci wodociągowej .
    W 2016 roku rozpocznie się budowa S2. Więc będą wywłaszczenia i problem części mieszkańców.Radny powinien być przygotowany na to , żeby mógł skutecznie działać. Każda rodzinna wywłaszczana to będzie inny dramat i inne rozwiązania.
    W tym samym czasie jak budowa S2 powinna trwać rozbudowa Wału Miedzeszyńskiego. I tu będzie analogiczna sytuacja. Do tego projekt rozbudowy ulicy powinien być skonsultowany z mieszkańcami.A były uniknąć późniejszych kwiatków realizacyjnych.
    Przyszła szkoła na ulicy Cyklamenów ma decyzje lokalizacyjną . Wkrótce Rada Miasta przyzna na to środki w Wieloletniej Prognozie Finansowej . Niestety termin realizacji to dopiero 2018 rok więc kolejne zadanie radnego to lobbing za szybszą realizacją oraz czuwanie , żeby zadanie nie wypadło z WPF i Budżetu.Suma na realizacje to 15 mln oraz na Żłobek 6 mln.
    W osiedlu Nadwiśle są jeszcze drogi nieutwardzone chociażby Ogórkowa czy Czarnuszki.
    Należy jest stopniowo utwardzać z wydatków bieżących na drogi gminne.
    Problem z podtopieniami domów w okolicach Wisły czyli ulice Romantyczna/ Rychnowska.
    Problem występuje w czasie wysokiego stanu naszej rzeki , więc trzeba będzie to monitorować i ewentualnie ryzyko jakoś załagodzić.Jak nie wiem jeszcze. Byłem tam ale w czasie gdy Wisła miała niski stan więc trudno ocenić.
    Należy polepszyć ofertę komunikacji zbiorowej w osiedlu poprzez stopniowe zwiększanie częstotliwości, może uruchomienie linii szkolnej. Potrzebne jest też spotkanie z ZTM w osiedlu.
    Co do linii 142. Dzielnica wybudowała nowe drogi i infrastrukturę przystankową poprosiła ZTM o wprowadzenie tam komunikacji zbiorowej. ZTM stworzył projekt zmian i przysłał do konsultacji do dzielnicy. W związku z tym, że ponownie pytałem o komunikacje i na ulicy Przewodowej czy Nowozabielskiej dostałem projekt zmian.
    Przesłałem je innym radnym z osiedli i dzielnicowym. Urząd Dzielnicy poparł projekt z uwag , że linia 142 kursowała zahaczając o pętlę Falenica. I na tym skończyło się.
    Trochę więc cichaczem te konsultacje przeprowadzono.
    Jakby była Rada Osiedla Nadwiśle to bym i do niej przesłał projekt. A tak nie miałem do kogo przesłać oprócz pana Baraniewskiego dawnego przewodniczącego tamtejszej rady osiedla.
    Takie są fakty.















  • nadwisle 03.11.14, 23:40
    Panie Krzysztofie, chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę, że przy obecnym sposobie zarządzania miastem, ordynacji wyborczej i zgarnięciu dużej części mandatów przez osoby z dużych komitetów, których rola sprowadzi się do biernego "bycia", zadania radnego generalnie sprowadzają się do "trzymania ręki na pulsie" i mozolnych prób lobbowania.
    Ma Pan ambitne plany i oczywiście życzę powodzenia w ich realizacji, ale jak trudne jest zdziałanie czegokolwiek choćby w temacie kanalizacji i wodociągów pokazuje obecna kadencja.
    Jeżeli na coś mógłbym zwrócić uwagę już w odniesieniu bezpośrednio do Pana posta w kontekście budowy S2, to niezmiernie ważną rzeczą będzie przypilnowanie realizacji tej inwestycji (i związanych z nią pozostałych planów jak poszerzenie Wału czy też nowe planowane drogi) już na etapie szczegółowych planów, tak aby minimalizować utrudnienia wynikające z jej budowy. Dotychczasowe działania pokazują, że jest tutaj dużo do zrobienia, choćby w kontekście zwykłego informowania mieszkańców już na etapie wczesnych koncepcji.
    Pozdrawiam.
  • krzysiek_s_zastow 03.11.14, 23:55
    Już nie raz kierowałem do Urzędu Dzielnicy uwagi o deficycie informacji na stronie Dzielnicy chociażby o samych inwestycjach dzielnicowych i ich realizacji, czy przebudowie Traktu Lubelskiego. Może trochę zmieniło się w tej kwestii , ale jeszcze wiele brakuje.
    Co do S2 to projekt będzie pod koniec 2015 roku, więc wtedy powinno odbyć się spotkanie/a. Inną kwestią jest czuwanie nad realizacją samej inwestycji. Bo to też będzie ważne.
    W sumie budowa tunelu w Międzylesiu , potem S2 , więc kadencja może być ciekawa pod względem spotkań.
  • ingeborg 01.11.14, 22:08
    A co sądzi Pan o pomysłach przekształcenia lasu przy Lucerny w park?
  • krzysiek_s_zastow 02.11.14, 11:47
    Witam. Typowego parku tam nie może być, lasy miejskie nie zgodzą się na wycinkę dużej ilości drzew . Rada Osiedla Zerzeń rozmawiała już z lasami miejskimi i Wydziałem Ochrony Środowiska w UD Wawer w sprawie zagospodarowania lasu przy Lucerny. Lasy miejskie obiecały na przyszły rok drobną wycinkę drzew przy ścieżkach może postawią też ławeczki oraz wyrównają leśne ścieżki. I tylko tyle. Dobrze byłoby też , żeby powstały też kładki przez kanałki np. przy tzw. "serduszku ". Na razie tego nikt nie obiecał...
    Jednym z głosowanych zadań inwestycyjnych do budżetu partycypacyjnym 2015 było zagospodarowanie lasu przy Lucerny. Mimo dużej ilości głosów pomysł przepadł.


  • kitop 03.11.14, 12:31
    Czy Kadetów została już otwarta? Miało to być 1go, jeśli dobrze pamiętam.
  • krzysiek_s_zastow 03.11.14, 14:31
    Tak jak mówiłem 1 listopada Kadetów była już otwarta.kursują tam już linie 213 i 219.
  • stan.stan 07.11.14, 07:52
    Jeśli miał pan wpływ to gratuluję. Pozbawił pan setki starszych ludzi mieszkajacych od Przewodowej do Bronowskiej dostepu do punktu pocztowego /Trakt Lubelski 1/3, /, cmentarza w Zerzniu, przychodni .
    Muszą się teraz przesiadać a ponieważ nadal jeżdżą parami /142 i 146/, nie ma szans żeby zdązyć na przesiadkę. Oczywiście o przywrócenie częstotliwości 146 zapomnieliście,,.
    Zapewne nie zauważył pan i pańscy radni wiat przystankowych od Strzygłowskiej do Podbiałowej, Czegoś takiego nie ma dzisiaj na zapadłych wsiach. Dziurawe dachy, brak ławek, epoka wczesnego gomułki. Ciekawe dlaczego te rudery zostawiliście na tym odcinku? Chodzi w sumie o 5 wiat.
  • krzysiek_s_zastow 07.11.14, 17:31
    Chodzi zapewne o Bysławską,a nie Bronowską ?
    Te zrujnowane wiaty to ja widzę co najmniej raz na dwa tygodnie jak jadę linią 702 do Błot.
    Wiaty pójdą na złom najpóźniej w 2016 roku w czasie budowy S2. Potrzebne są nowe to fakt.
    Przy Rozchodnikowej są już nowe.
    Jeśli chodzi o linie 146 to mogę się założyć , że będzie kursowała częściej.




  • nadwisle 07.11.14, 18:20
    Te wiaty to nie są już w ewidencji zabytków? :)
    Dla mnie to jest skandal żeby trzeba było czekać na wiaty do S2. W ramach wymiany wiat w centrum pewnie znalazłyby się takie, które można by było zagospodarować na tej trasie. Z pewnością byłby lepsze niż obecne, z których w czasie deszczu leje się jak pod prysznicem.
    Na połączenie tych ruin chodniczkami jakoś nie trzeba było czekać...
  • bobi_wawer 07.11.14, 18:48
    Pewnie tak,
    ale już widzę larum, że w Wawrze wrzucają szrot z Centrum !!!
    Więc mentalnie - niewykonalne.
  • stan.stan 08.11.14, 09:27
    Oj trzeba było czekać. Do wyborów. Następna okazja za 4 lata a nie do 2016.
  • stan.stan 12.11.14, 07:51
    Nadarza się okazja, żeby nie czekać do 2016 na wymianę wiat. Właśnie nasi prawdziwi patrioci połamali kilka na rondzie Waszyngtona. Z powodzeniem można je wymieć na te nasze wałowe. I tak będą lepsze.
    Panie Krzysztofie, do dzieła. Macie jeszcze 5 dni!
  • krzysiek_s_zastow 12.11.14, 12:42
    Nie pięć tylko 3. Rozczaruje przed wyborami nie dam rady. Pomijając fakt, że radny ba kandydat na radnego nie decyduje o wiatach to jakbym dzisiaj zgłosił potrzebę postawienia nowych wiat to ZTM sprawdzi lokalizacje najwcześniej w przyszłym tygodniu. Poza tym wiaty na rondzie Waszyngtona straciły chyba tylko szyby, a te będą wymienione. Więc te wiaty odpadają.
    W grę wchodzą wiaty które są zastępowane już przez nowe .
    Raczej nie zadowoliłem taką odpowiedzią.

  • balbec 12.11.14, 10:52
    Panie Krzysztofie, jeśli już mówimy o komunikacji, to mam z kolei pytanie o linię kolejową. Czy może wie Pan jak wygląda sprawa przyszłej modernizacji linii kolejowej? Czy PKP PLK konsultowała już tę sprawę z miastem/radą dzielnicy?

    Znam tylko ogólne plany, z których wynika, że na linii Wawer-Otwock ma być wybudowany trzeci tor dalekobieżny, cały odcinek ma być zmodernizowany. To co mnie niepokoi najbardziej, to czy przy takim układzie zachowane zostaną przejścia przez tory, które są obecnie, zwłaszcza te między stacjami, zwłaszcza w kontekście tego, że podobno mają być też postawione ekrany.

    Obecne przejścia (np. między stacjami Radość i Międzylesie, na wysokości ul. Montażowej/Zbójnogórskiej) są niezbędne, zwłaszcza biorąc pod uwagę duże odległości między stacjami (np. ok. 3 km między Radością a Międzylesiem), jak również to, że wschodnia część dzielnicy korzysta z nich, by dostać się do autobusu 521 kursującego zachodnią jezdnią. Czy miasto będzie pilnować, aby takie przejścia nadal istniały i to najlepiej w formie bezkolizyjnej (np. przejście podziemne lub kładka)? Poza tym, np. między Aninem a Międzylesiem też powinno być przejście (obecny przystanek autobusowy "Piechurów" to jakiś żart - jest przystanek, ale przejście przez tory nie ma).
  • krzysiek_s_zastow 12.11.14, 12:51
    Na razie to jesteśmy na etapie koncepcji która zakłada bezkolizyjne przejazdy w Falenicy , Radości . Międzylesie i Miedzeszyn to bezkolizyjne przejazdy w ramach innych zadań.
    Będzie to wykonane w ramach przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego.
    Nie będzie dodatkowego toru przynajmniej do 2020 roku.
    Jak na razie z tego co wiem z dzielnicą tego nie konsultowano.


  • aninianin 12.11.14, 13:12
    Jak skonczy sie modernizacja Od Otwocka do Lublina to 3-ci tor powstanie natychmiast, bo inaczej beda to pieniadze utopione w bloto. Zreszta tym trzecim moglyby leciec wahadlowo KM-ki od Otwocka do Wawra bez zatrzymania ,a stare dwa tory powinny byc przeznaczone wylacznie pod czesta skm-kę.
  • balbec 13.11.14, 10:49
    Ja pytałem głównie o przejścia dla pieszych i to nie przy stacjach, ale w połowie drogi między stacjami - jeśli ich by nie było, Wawer zostanie przedzielony na pół. Takie przejścia również powinny być bezkolizyjne. Ale rozumiem, że to jednak kwestia dalekiej przyszłości, więc jeszcze pewnie będą konsultacje.
  • krzysiek_s_zastow 13.11.14, 10:56
    Raczej nie w tym 10-leciu niestety.
  • stan.stan 26.11.14, 23:42
    Już po wyborach więc zostawili nas z tym autobusowym bajzlem.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka